Vreau sa impartasesc cu voi experientele traite intr-un drive test cu - Octavia 2 RS 2.0 TDI -
Stiu ca la un moment dat am sfatuit pe cineva care vroia putina performanta si era nedumerit ce sa aleaga, Avensis sau altceva i-am sugerat o Octavia RS. Acum ca am si testat-o pot sa va spun ca d.p.d.v. performante nu cred sa existe vre-un avensis care sa egaleze performantele acesti masini (poate cel de 2.2 si 177 CP pe care nu l-am testat)
La interior spatiul din fata mi s-a parut putin mai inghesuit dar in spate este loc ca in Avensis, calitatea materialelor este putin inferioara japonezei dar una peste alta interiorul este destul de sobru si super sportiv, volan EXCELENT ca dimensiuni si feeling, schimbatorul de viteze foarte foarte inspirat (o placere sa-l folosesti) scurt si precis, scaunele putin cam tari, porbagaj imensss ...
Din exterior impresioneaza jantele de 18 toli, discurile de frana enorme atat pe spate cat si in fata, cam de 3 ori mai mari decat pe corolla mea, culoarea albastra foarte placuta ochiului contrasteaza cu sigla verde rosu RS.
Sa trecem la performante
, dupa un mic instructaj gen fara "talpi" sub 2000 rotatii urca la volan si incerc sa ma acomodez cu raspunsul motorului ... o iau usurel si imediat remarc soundul placut, foarte placut, la o prima acceleratie mai hotarata raspunsul masinii a fost pur si simplu impresionant ... demaraj fulminant desi eram 5 persoane in masina rotile pur si simplu au "rupt asfaltul"... ajung destul de repede la vre-o 230 km/h fara sa simt vre-o diferenta ... parca rulam in corolla mea cu 130 km/h, masina statea impecabil pe drum, stabilitate exemplara probabil si datorita suspensiilor mai rigide si a garzii la sol coborata, directia foarte precisa iar franarea o placere, sigura si fara surprize. Decuplarea ESP-ului nu a facut decat sa-mi arate si mai mult puterea motorului, find destul de greu de stapanit am renuntat la bravisme si l-am cuplat la loc.
Foarte cool chestia cu "hill assist" daca opresti in panta si iei piciorul de pe frana masina ramane pe loc ca si cand ai avea frana de mana trasa, o data cu accelerarea masina se pune in miscare, sistemul este mai bun decat cel de pe RAV4 (probabil si de pe LC) care tine infranata masina doar 2 s dupa ce iei piciorul de pe pedala de frana.
Intre 2000 si 4000 de ture cuplul specific dieselului te baga pur si simplu in scaun, de la 4000 in sus se simte o plafonare, partea proasta este ca urca foarte repede in turatii si ajungi imediat la 4000 dar deja la turatia asta ai viteza foarte mare.
Am condus motorul 2.2 de 150 CP de pe Avensis dar sincer fata de cel de 2.0 TDI de pe skoda RS cel de pe Avensis pare o gluma.
170 CP si 350 NM cuplu caracteristicile RS-ului nu par asa impresionante dar probabil si celelalte setari sport ale masinii, suspensii, garada la sol, etajarea cutiei de viteze ... duc la performantele acestea notabile.
Si cand te gandesti ca performantele astea le ai la un consum (vazut cu ochii mei) de 7-8% in conditiile in care scoti untul din motor.
Cum o fi oare Avensisul de 177CP si 400 NM ?
cel putin pe hartie arata foarte performant si mai este si limuzina.
Aaa ... si sa nu uit pretul DDP al Octaviei 2 RS 2.0 TDI cu toate accesoriile posibile puse (navigatie, kituri tuning grila, manere usi oglinzi cromate si altele) in jur de 28.000 Euro.