Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea a IIIa
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
_Constantin_
saru mana. Am mari sperante de la aceasta revizie si sper sa se rezolve toate.
Dan52141
QUOTE(DAN)
QUOTE(Legionaru')
Cata teorie legata de filtru asta de polen.
Oricum termenul asta de 15.000km mi se pare cam mare pentru tara noastra.Daca tii masina 100.000 km si apoi o vinzi e ok.
Dar 10.000 km este un interval corect atat pentru filtre cat si pentru ulei.


Intervalul de revizii de 15000 km e recomandat de producator pentru tari cu regim de utilizare severizat, cum e si cazul Romaniei.In afara reviziile se fac la intervale mai mari.


Pai si eu la corolla din 2002 de ce am revizia din 7500 in 7500 blink.gif
DAN
QUOTE(Dan52141)
QUOTE(DAN)
QUOTE(Legionaru')
Cata teorie legata de filtru asta de polen.
Oricum termenul asta de 15.000km mi se pare cam mare pentru tara noastra.Daca tii masina 100.000 km si apoi o vinzi e ok.
Dar 10.000 km este un interval corect atat pentru filtre cat si pentru ulei.


Intervalul de revizii de 15000 km e recomandat de producator pentru tari cu regim de utilizare severizat, cum e si cazul Romaniei.In afara reviziile se fac la intervale mai mari.


Pai si eu la corolla din 2002 de ce am revizia din 7500 in 7500 blink.gif


Producatorul considera ca ala era intervalul de revizii normal...
drabisan
Costica, daca ii convingi sa-ti prinda motorul calumea sa nu mai vibreze, da-le o bere si o platesc eu cu prima ocazie.

In ce priveste marea discutie cu reviziile: in RO ar trebui facute cit mai des permite buzunarul, noi fiind nevoiti sa facem offroad zilnic, dar platind acelasi accize ca afara.

Partea 3-a: reviziile se fac la 15k sau 1 an trecut. Daca faci 15k in 2 ani ei sint FORTATI ca la a doua revizie sa inlocuiasca ce scrie la 30k.
Este o notita acolo 15k sau 1 an, ce vine primul.
vlademir68887
QUOTE(HORIA100213)
Apropos de scartaituri etc.. La Loganul pe care l-am avut a inceput sa-mi scartaie directia ceva de speriat pe la 30 si ceva de mii de km. Solutia?! Roata stanga sus pe bordura, deschis capota motorului, 4WD pe langa tija amortizorului si gata. Repetat operatia cu roata dreapta si nu am mai avut nici un scartait. In concluzie, cred ca este posibil sa am o problema similara pe Avensis in spate, dar nu stiu rezolvarea practica. Nu cred ca e de mirare sa apara astfel de probleme de gresare pe drumurile noastre pline de praf.

Si nici mecanicii Toyota Romania nu se numara printre cei mai constiinciosi din bransa. Cert este ca de la urmatoarea revizie am sa stau langa ei cu manualul de garantie in mana si voi verifica daca respecta operatiunile obligatorii (apropos de gresarea pe care trebuiau sa o faca la 15.000 de km si pe care, of course, nu au facut-o).

Eu am avut la roata dreapta spate un scartait dar era de la un etrier, habar n-am ce e aia, a fost uns cu vaselina si a disparut definitiv. De la 15.000 pana acum (44000) nu s-a mai auzit nimic.
Mecanicul a spus ca e posibil din fabrica sa vina cu mai putina vaselina.
HORIA100213
QUOTE(vlademir68887)
Eu am avut la roata dreapta spate un scartait dar era de la un etrier, habar n-am ce e aia, a fost uns cu vaselina si a disparut definitiv. De la 15.000 pana acum (44000) nu s-a mai auzit nimic.
Mecanicul a spus ca e posibil din fabrica sa vina cu mai putina vaselina.


Etrierul de franare este ansamblul care sustine placutele de frana. Da, intra nisip si pietricele intr-o veselie in zonele respective.
HORIA100213
QUOTE(_Constantin_)
Stiu pe cineva cu un Opel care se lauda ca prima revizie a facut-o la 45.000km. Oare e adevarat?

Daca nu ... s-ar putea sa imi schimb semnatura ... tot cu Toyota Avensis dar de data asta de 1.8. biggrin.gif Prietenii stiu de ce.


Referitor la Opel: povesti nemuritoare. Sau tipului nu-i pasa de garantie. Toti dealerii autorizati iti impun efectuarea reviziilor la minimum 15.000 de km daca vrei garantie. Am auzit si eu povesti despre BMW-uri, potrivit carora se duc la revizie doar cand le indica computerul de bord. Basme. Trebuie sa faca revizii regulat, ca toata lumea.

Mult noroc, Constantin, cu noua ta achizitie. Cred ca varianta de 1.8 vvt-i isi merita banii in plus in special pentru sistemele de siguranta suplimentare: VSC, asistenta la franarea de urgenta si controlul tractiunii. Isi merita fiecare banut. Trust me
HORIA100213
QUOTE(Dan52141)
Pai si eu la corolla din 2002 de ce am revizia din 7500 in 7500 blink.gif


Din cate am inteles acesta era intervalul impus de Toyota Europa la momentul respectiv. Un pic de exces de zel din partea japonezilor, dar nu chiar fara nici o baza reala.

Totusi, nu prea vad de ce te-ar chema si acum din 7.500 in 7.500 de km. Doar daca nu iti pun ulei mineral, care trebuie schimbat mai des. Sau asa ai prins contractul si ai o garantie mai mare de trei ani.
HORIA100213
M-ai facut curios, Constantin. Nu-mi si mie lista de probleme? Ne facem si noi o idee despre problemele care pot aparea in timp...
drabisan
QUOTE(_Constantin_)
Toyota Avensis dar de data asta de 1.8. biggrin.gif Prietenii stiu de ce.


Costica, i-am promis si unui alt prieten bun, stie el cine e, DAR TE INVIT CU PRIMA OCAZIE sa simti LAG-ul de la la 4000 de ture intr-a 5-a de la 2l. Sa SIMTI cum accelereaza motorul ala, de tembel, la 160, intr-a 5-a, la 4000 de ture!
Si, daca in momentul ala nu vrei 2l, o dau pe a mea si imi iau 1.8, executive (ca a aceiasi persona imporanta, desi el parca ar vrea tot 2l exec)!
Nu stiu ce se simte la 1.8, dar la 2 acceleratia chiar are un orgazm/ o acceleratie la 4000 de ture. Ceva greu de explicat, dar simplu de simtit!
drabisan
QUOTE(drabisan)
QUOTE(_Constantin_)
Toyota Avensis dar de data asta de 1.8. biggrin.gif Prietenii stiu de ce.


Costica, i-am promis si unui alt prieten bun, stie el cine e, DAR TE INVIT CU PRIMA OCAZIE sa simti LAG-ul de la la 4000 de ture intr-a 5-a de la 2l. Sa SIMTI cum accelereaza motorul ala, de tembel, la 160, intr-a 5-a, la 4000 de ture!
Si, daca in momentul ala nu vrei 2l, o dau pe a mea si imi iau 1.8, executive (ca a aceiasi persona imporanta, desi el parca ar vrea tot 2l exec)!
Nu stiu ce se simte la 1.8, dar la 2 acceleratia chiar are un orgazm/ o acceleratie la 4000 de ture. Ceva greu de explicat, dar simplu de simtit!



Am uitat sa specific wink.gif, impozitul e de vreo 30 lei vechi in plus, parca...nu mai am pdf-ul cu impozitul exact.

30 nu 300 cum am scris gresit prima oara.
Toma64393
QUOTE(drabisan)
QUOTE(_Constantin_)
Toyota Avensis dar de data asta de 1.8. biggrin.gif Prietenii stiu de ce.


Costica, i-am promis si unui alt prieten bun, stie el cine e, DAR TE INVIT CU PRIMA OCAZIE sa simti LAG-ul de la la 4000 de ture intr-a 5-a de la 2l. Sa SIMTI cum accelereaza motorul ala, de tembel, la 160, intr-a 5-a, la 4000 de ture!
Si, daca in momentul ala nu vrei 2l, o dau pe a mea si imi iau 1.8, executive (ca a aceiasi persona imporanta, desi el parca ar vrea tot 2l exec)!
Nu stiu ce se simte la 1.8, dar la 2 acceleratia chiar are un orgazm/ o acceleratie la 4000 de ture. Ceva greu de explicat, dar simplu de simtit!


Dada, asa este, 2.0 la exact 4000 de ture parca primeste un sut in fund, dar se simte si in a treia si in a patra. Prima oara aproape m-am speriat, dar acum il astept cu interes in fiecare depasire biggrin.gif
Legionaru'
QUOTE(drabisan)
Costica, i-am promis si unui alt prieten bun, stie el cine e


Abia astept momentul! :clapping:
Asta daca e vorba despre mine. unsure.gif
_Constantin_
Baieti... sa va dea dumnezeu sanatate ca stiu ca ati fost "langa" mine. Am venit de 15 min acasa de la "celebra" revizie si sunt rupt de somn. Probabil deseara dupa 10 o sa intru sa scriu, in orice caz merita asteptarea credeti-ma. :angel:
HORIA100213
QUOTE(_Constantin_)
Baieti... sa va dea dumnezeu sanatate ca stiu ca ati fost "langa" mine. Am venit de 15 min acasa de la "celebra" revizie si sunt rupt de somn. Probabil deseara dupa 10 o sa intru sa scriu, in orice caz merita asteptarea credeti-ma. :angel:


Hai ca te asteptam. Deci, pe la 11 avem ce citi.
_Constantin_
Nu pot sa dorm.

11 Mai ora 09:00: ajung in parcarea service-ului Toyota din Pitesti unde de la usa sunt intampinat de o domnisoara superba care ma indruma spre receptia service. Frumoasa si politicoasa si arata super bine si ... am mentionat ca era frumoasa? blush.gif

Sunt intrebat ce si cum, spun problemele, acestea sunt notate in calculator si predau masina si cheile dupa ce responsabilul de acolo pune o folie pe scaun si pe volan. Nota 10 pana acum.

Sunt invitat sa iau loc la "geam" unde privesc diversele operatiuni ce se desfasoara in service si servesc o cafea foarte buna, preparata de aceiasi domnisoara, frumoasa blush.gif. Intru putin pe net de la calc pus la dispozitie pentru clienti( bestiala ideea) si vad masina mea cum pleaca la testul de drum.

Se intorc baietii si zic.. da zgomotele sunt, alea sunt, dar vibratii in pedale... NU SUNT. Disper, mai plec cu ei inca o data, nu mai facea. Ajungem la service si descopar ca unul din zgomote vine de la guar de ventilatie a locurilor spate dreapta unde mai tarziu aveau sa gasesca un RUJ blocat intr-o pozitie cel putin ciudata.

Mai astept o ora pana fac revizia si sunt chemat in service sa mi-se arate ceva.... : surpriza.... cutia mea de viteze pierdea ulei intr-o veselie pe la un semering( cred ca asta e termenul), defect care eu si impreuna cu ei am dedus ca este datorat reparatiilor defectuoase efectuate la Craiova. Bun... se va face comanda si voi reveni in 2 sapt pentru inlocuire.

Sa zicem ca marele mister s-a elucidat si acum trebuie sa astept inlocuirea. Restul greierasilor si zgomotelor ciudate nu am avut cum sa le testez pentru ca drumul pana la Craiova este foarte bun, insa cum am ajuns in oras... SURPRIZA din nou... nu se mai aude NIMIC. E ca noua, nu imi vine sa cred, e aproape emotionant sa vad in sfarsit ca masina mea nu mai scoate nici un zgomot.

Satisfactia cu care va scriu este maxima, sunt multumit de masina, de politetea excesiva a oamenilor de la Pitesti, de profesionalism si seriozitatea unui service care desi e la inceput stie sa-si trateze clientii. Il recomand cu caldura si ii multumesc din suflet lui SORIN ca m-a ajutat ( stie el cum) si ca m-a indrumat aici.

In rest... se simte ca masina a trecut printr-o revizie, trage bine, merge perfect si am bagat un rezervor de super 100 dupa 17.000 km de omv 95 de la aceiasi pompa. Deci, baieti.... e diferenta mare, la orice, consumul e acelasi dar reprizele sunt mult imbunatatite.


PS: asta e poza cu cutia mea care "sangereaza" ulei.
drabisan
Costache, ma bucur pentru tine!
Dar nu ne-ai luminat cum de nu mai vibreaza masina ta la ture? Ca facea urit de tot?
Au facut baietii ceva pe acolo totusi? Ca esti atit de entuziast incit mai repede cred ca i-au facut ceva, decit ca s-a vindecat singura!
Sper sa nu-ti stric cheful cel bun, dar fiarele asta nu stiu sa se repare singure...
Xalanx
Constantin, ma bucur pentru tine. Domnisoara face o cafea excelenta, intr-adevar. De fapt nu ea, ci expressor-ul ala biggrin.gif
Ma bucur sa aud lucruri bune despre service-ul din Pitesti. Nu de alta, dar eu n-am avut nevoie absolut deloc. Si sper sa nu am. Desi parca ar fi un greieras pe undeva prin bord, la turatii mari... biggrin.gif:D
Han.solo
QUOTE(HORIA100213)
Cert este ca de la urmatoarea revizie am sa stau langa ei cu manualul de garantie in mana si voi verifica daca respecta operatiunile obligatorii (apropos de gresarea pe care trebuiau sa o faca la 15.000 de km si pe care, of course, nu au facut-o).


Ce sa spun, succes sa reusesti asta, eu nu am reusit decat sa ma enervez. Mie doi dealeri mi-au spus ca gresarea e trecut gresit in manual, ca nu e nevoie decat la Landcruiser...
HORIA100213
QUOTE(Han.solo)
QUOTE(HORIA100213)
Cert este ca de la urmatoarea revizie am sa stau langa ei cu manualul de garantie in mana si voi verifica daca respecta operatiunile obligatorii (apropos de gresarea pe care trebuiau sa o faca la 15.000 de km si pe care, of course, nu au facut-o).


Ce sa spun, succes sa reusesti asta, eu nu am reusit decat sa ma enervez. Mie doi dealeri mi-au spus ca gresarea e trecut gresit in manual, ca nu e nevoie decat la Landcruiser...


Gresit sau nu, sunt obligati sa greseze toate articulatiile cardanice si alte ansamble/subansamble care se preteaza la vaselina. Carnetul de garantie este contract intre parti si sunt obligati sa-l respecte prin efectul legii. In caz contrar, OPC si amenzi de cateva mii de euro si mizeriile pot continua. Data viitoare sa fie mai atenti ce scriu. Dar, sincer, nu cred ca e vorba de vreo eroare.

P.S. Poate ca ar trebui sa le spunem si noi ca in contractele de vanzare-cumparare au trecut gresit pretul si ar face bine sa ne returneze asa, circa 5.000 de euroi. Ce zici, Han.solo?! Le facem figura? Sau poate ar trebui sa le zicem ca in Codul Penal sunt trecute gresit niste lucruri si clientii nemultumiti pot sa-i ia la bataie pe dealerii nesimtiti fara sa li se intample nimic. Dumnezeule, in ce tara traim? Nu ca nu stiu...
HORIA100213
QUOTE(_Constantin_)
Satisfactia cu care va scriu este maxima, sunt multumit de masina, de politetea excesiva a oamenilor de la Pitesti, de profesionalism si seriozitatea unui service care desi e la inceput stie sa-si trateze clientii. Il recomand cu caldura si ii multumesc din suflet lui SORIN ca m-a ajutat ( stie el cum) si ca m-a indrumat aici.

In rest... se simte ca masina a trecut printr-o revizie, trage bine, merge perfect si am bagat un rezervor de super 100 dupa 17.000 km de omv 95 de la aceiasi pompa. Deci, baieti.... e diferenta mare, la orice, consumul e acelasi dar reprizele sunt mult imbunatatite.


PS: asta e poza cu cutia mea care "sangereaza" ulei.


Constantin, ma bucur pentru bucuria ta. E bine ca ti-ai rezolvat majoritatea problemelor. Cat despre greierasi, nu fii necajit. Poti sa mai atenuezi zgomotele parazite, dar pe drumurile din Romania nu ai cum cum sa extermini toate <<insectele>> din masina. E un fenomen general, indiferent de marca.
vio
QUOTE(Han.solo)
QUOTE(HORIA100213)
Cert este ca de la urmatoarea revizie am sa stau langa ei cu manualul de garantie in mana si voi verifica daca respecta operatiunile obligatorii (apropos de gresarea pe care trebuiau sa o faca la 15.000 de km si pe care, of course, nu au facut-o).


Ce sa spun, succes sa reusesti asta, eu nu am reusit decat sa ma enervez. Mie doi dealeri mi-au spus ca gresarea e trecut gresit in manual, ca nu e nevoie decat la Landcruiser...



si cam ce ai dori sa greseze???? la un turism,poate planetarele dar pe la 150 000 , daca tu gasesti niste ventile dinalea de gresat pe Avensis sau Corolla mare minune. au dreptate cei de la Service decat pt mahinile mari este valabila aia cu gresatul. (articulatii cardanice . nu cred ca e asa ceva pe tractiune fatza)
_Constantin_
Drabisan.... vibratia aia e de la cutie, dar macar acum stiu de ce face asa. Aia apare doar la turatie mare si in sarcina, curba, panta ...
Am mers asta seara pe drumuri mai proaste si nu se aude nimic. Sunt super multumit.

Luni o sa merg sa cumpar niste placute TRW sa le montez ca cica din astea nu mai am viata decat 4-5000 km. Ce este curios e ca la service mi-au zis ca ar fi cam 4 mil cu tot cu manopera si montaj, doar cele fata. La magazinul de unde le iau sunt 2.1 mil si sper sa nu coste mai mult de 200 mii montajul la un service oarecare. Sunt constient ca asta inseamna pierderea garantiei la discuri dar e un risc care sunt dispus sa mi-l asum, voi ce ziceti?
vio
3.5 mil m au costat pe mine pe fatza la Corolla Constantine, au dreptate atat costa. dar stie cineva ca nu ai schimbat la ei placutzele?wink.gif)
HORIA100213
QUOTE(vio70407)
QUOTE(Han.solo)
QUOTE(HORIA100213)
Cert este ca de la urmatoarea revizie am sa stau langa ei cu manualul de garantie in mana si voi verifica daca respecta operatiunile obligatorii (apropos de gresarea pe care trebuiau sa o faca la 15.000 de km si pe care, of course, nu au facut-o).


Ce sa spun, succes sa reusesti asta, eu nu am reusit decat sa ma enervez. Mie doi dealeri mi-au spus ca gresarea e trecut gresit in manual, ca nu e nevoie decat la Landcruiser...



si cam ce ai dori sa greseze???? la un turism,poate planetarele dar pe la 150 000 , daca tu gasesti niste ventile dinalea de gresat pe Avensis sau Corolla mare minune. au dreptate cei de la Service decat pt mahinile mari este valabila aia cu gresatul. (articulatii cardanice . nu cred ca e asa ceva pe tractiune fatza)


Fara a fi un specialist, cred ar avea ce sa greseze. Spre exemplu, la articulatiile suspensiei sau la tija amortizoarelor. E fier pe fier, nu? Sau cauciuc pe fier. Iar acolo mai intra si praf, nisip etc. Nu cred ca sunt proiectate sa lucreze prin frecare fier pe fier pe durata de viata a masinii. Din cate stiu eu, se pune vaselina speciala sau unsoare. Un alt exemplu ar fi la tijele (nu stiu daca e termenul corect) de la etrierele de frana. Avem un coleg pe forum la care i-au facut exact asta si i-a disparut scartaitul. Pot aparea scartaituri si de la cablul de acceleratie. La Avensis nu e o acceleratie wire-by-wire, electronica, fara fir, nu?

Concluzia ar fi ca si o Toyota are nevoie de vaselina, cel putin din cand in cand. Si imi mentin parerea ca manualul nu greseste, iar lenea si comoditatea mecanicilor e reala. Parca ar trebui sa faca si niste cursuri inainte de a pune mana pe masinile noastre... Sau se inspira din vechea Dacie: nu e nevoie, domle, merge si asa...
HORIA100213
QUOTE(_Constantin_)
Luni o sa merg sa cumpar niste placute TRW sa le montez ca cica din astea nu mai am viata decat 4-5000 km. Ce este curios e ca la service mi-au zis ca ar fi cam 4 mil cu tot cu manopera si montaj, doar cele fata. La magazinul de unde le iau sunt 2.1 mil si sper sa nu coste mai mult de 200 mii montajul la un service oarecare. Sunt constient ca asta inseamna pierderea garantiei la discuri dar e un risc care sunt dispus sa mi-l asum, voi ce ziceti?


Sincer, nu cunosc marca TRW, dar stiu ca multe din piesele auto pe care le gasim in magazine sunt Made in Turkey. Eu m-am lovit de o problema similara cu a ta la vechiul Logan. Spre exemplu, bujiile pe care le monta service-ul erau circa 200.000 lei bucata, de 2-3 ori mai scumpe decat ce puteai gasi pe piata la momentul respectiv. Dar veneau reglate din fabrica, erau piese de origine controlate de Renault si nu am avut probleme. Am vazut cu ochii mei cum i-au montat la un alt client bujii aduse de el din magazin. Nici o problema pana a pornit motorul si atunci sa auzi tu detonatii si fum si noroc ca i-au oprit rapid motorul ca ramanea omul fara catalizator. Tot mecanicii mi-au spus ca au montat si placute de frana aduse de client, dar ca nu rezistau. La Logan se schimbau din 30 in 30.000 de km. Cand le-am schimbat prima data pe ale mele, mai puteam face inca 10-15.000 cu ele, dupa aprecierea mecanicului. Se vedea clar ca mai era destul material pe ele. Desigur, erau piese de origine.

Este adevarat ca piesele de origine, controlate si aprobate de constructor, sunt poate duble la pret fata de ce exista pe piata. Dar ai o garantie ca acestea functioneaza ireprosabil. NU stiu daca merita, pt. 2-3 milioane diferenta, sa-ti asumi riscuri inutile. Nu uita ca placutele de frana neconforme pot sa-ti distruga si discurile de frana, poate chiar etrierele... si, mai RAU, pot sa-ti avarieze inclusiv suspensia. Eu personal voi folosi doar piesele de schimb aprobate de Toyota.
HORIA100213
QUOTE(_Constantin_)
Luni o sa merg sa cumpar niste placute TRW sa le montez ca cica din astea nu mai am viata decat 4-5000 km. Ce este curios e ca la service mi-au zis ca ar fi cam 4 mil cu tot cu manopera si montaj, doar cele fata. La magazinul de unde le iau sunt 2.1 mil si sper sa nu coste mai mult de 200 mii montajul la un service oarecare. Sunt constient ca asta inseamna pierderea garantiei la discuri dar e un risc care sunt dispus sa mi-l asum, voi ce ziceti?


Mda, era sa uit. Toyota impune standarde foarte ridicate furnizorilor sai. Asa se explica si calitatea inalta a automobilelor produse de Toyota. Daca imi aduc eu bine aminte, se permit opt defecte la un milion de piese livrate. E si asta un motiv pt. care platesti mai mult.
vio
TRW e cel mai mare producator Nord American de piese si subansamble de automobile biggrin.gif. daca intri pe site o sa gasesti ce vrei si ce nu vrei .

Tijele de la amortizor nu se lubrifiaza externpt ca s-ar strange si mai mult mizerie si in timp acestea ar intra in corpul amortizorului si usor usor amortizorul cedeaza. de aceea exista ,mansonul ala de cauciuc peste tija si se fixeaza pe corpul amortizorului.


cat priveste etrierii exact aceaiashi prb. treaba ca ia uns acolo si nu a mai scartit e din alta cauza. poate burduful de protectie al pistonasului a fost ciupit de o piatra ceva sau a iesit de acolo si a intrat ceva mizerie. ala se unge singur acolopt ca intra in contact direct cu lichidul de frana si ramane o pelicla subtire pe pretii lui .

si cu cablu biggrin.gif sa fim seriosi nici la dacia mea veche nu a scartait nici un cablu nici o pedala .... toate subansamblele astea sunt facute sa functioneze f mult fara mare intretinere . asa daca ar lua fiecare cablu , pistonas, surub ,pedala si tot ce mai este ar dura o zi revizia crede ma .
HORIA100213
QUOTE(vio70407)
TRW e cel mai mare producator Nord American de piese si subansamble de automobile biggrin.gif. daca intri pe site o sa gasesti ce vrei si ce nu vrei .

Tijele de la amortizor nu se lubrifiaza externpt ca s-ar strange si mai mult mizerie si in timp acestea ar intra in corpul amortizorului si usor usor amortizorul cedeaza. de aceea exista ,mansonul ala de cauciuc peste tija si se fixeaza pe corpul amortizorului.


cat priveste etrierii exact aceaiashi prb. treaba ca ia uns acolo si nu a mai scartit e din alta cauza. poate burduful de protectie al pistonasului a fost ciupit de o piatra ceva sau a iesit de acolo si a intrat ceva mizerie. ala se unge singur acolopt ca intra in contact direct cu lichidul de frana si ramane o pelicla subtire pe pretii lui .

si cu cablu biggrin.gif sa fim seriosi nici la dacia mea veche nu a scartait nici un cablu nici o pedala .... toate subansamblele astea sunt facute sa functioneze f mult fara mare intretinere . asa daca ar lua fiecare cablu , pistonas, surub ,pedala si tot ce mai este ar dura o zi revizia crede ma .


Imi pare rau ca te contrazic, dar am avut o problema cu scartaitul vechii masini la directie si s-a rezolvat cu 4WD. Scartaia cand roteam rotile fata ceva de groaza. Solutia a fost: pus rotile fata pe bordura, dat cu spray 4WD pe langa tija amortizorului si am scapat de problema.

Sunt de acord cu tine ca subansamblele in cauza sunt facute sa functioneze fara probleme timp indelungat, dar nu in Romania. Ar fi trebuit sa stai langa mine in zona Orsova, unde am mers zeci de km pe drum european, in spatele tirurilor, iar drumul consta in pietris. Ceata? Sa fim seriosi. Era mama cetei de la praful ridicat pe drumul ala de groaza. Nu mai spun nimic de pietricelele care zburau prin aer. Parca eram Dorothy in Vrajitorul din Oz.

In mod cert nu s-au gandit japonezii (sau oricare alti constructori) ca o limuzina produsa de ei poate sa infrunte asemenea conditii. De aici si problemele inedite care apar in Romania si pentru care, cu regret o spun, nici nu prea exista solutii standard sau prevazute in manualele de intretinere. Nu ti-a scartait cablul de acceleratie la vechea Dacie? Ai avut noroc sau nu faci prea multi km pe an. Eu fac 30-40.000 km anual si se aduna niscaiva praf prin toate zonele masinii. Nu ti-au scartait pedalele? Iar ai avut bafta. Eu cunosc bine fenomenul de la Logan, am auzit pedale zgomotoase si la Passat si se poate intampla oricand si la Avensis.

De fapt, nu stiu daca are rost sa ne contrazicem pe ceva ce este evident. Colegului i-a scartait in zona rotii spate si s-a rezolvat dupa gresarea cu vaselina a etrierului de franare. Mie imi scartaie in zona dreapta spate atunci cand cobor sau urc in masina. Cutia de viteze de la masina lui Constantin pierdea ulei, nu? Nu ar fi trebuit sa nu aiba probleme asa, vreo 500.000 de km?! Sunt cazuri reale, nu exista doar in imaginatia noastra, ceea ce dovedeste ca subansamblele de care vorbim atat NU REZISTA fara intretinere suplimentara in Romania. Desigur, iti dau dreptate si nu spun ca ar trebui verificate la revizie fiecare cablu, articulatie etc. Se rezolva cand apare problema.


Nord-american ziceai? Pai americanii fac cele mai proaste masini de pe planeta, cu exceptia indienilor. Noroc ca mai produc si in Europa, ca altfel... Dar, gusturile nu se discuta, desi eu nu as avea incredere in corectitudinea majoritatii vanzatorilor autohtoni de piese de schimb...

Dar, hai, nu te supara pe mine ca avem diverse probleme legate de masini, drumuri si preturi. Vorba aceea celebra, traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul. Pa
Xalanx
Intru totul de acord cu Horia.
Ceea ce-mi aminteste de o discutie cu un client din Anglia. Ii vad statusul in messenger "where's my Alfa?" si zic hopa, astuia ii place in service. Chestia e ca el a mai avut o Alfa acum vreo 2 ani, pe care a dat-o. Si il intreb care-i smecheria cu statusul. Zice ca a comandat o Alfa 2.0 benzina full option. Bravo, zic. Da' tu la aia veche n-ai avut probleme deloc? Ca la noi astea sunt vestite ca le pica de nu se poate toate alea. Am un nepot care are una exact cum vrei sa-ti iei tu si deja are probleme cu ea, in nici 3 luni.
Spre surprinderea mea tipul imi zice ca in 60.000 km nu a avut cu vechea alfa decat o singura problema, cand se aprindea aiurea un indicator de airbag. In rest absolut nimic. Suspensie, alea... nimic.
Mdeh, in UK...
drabisan
QUOTE(_Constantin_)
Drabisan.... vibratia aia e de la cutie, dar macar acum stiu de ce face asa. Aia apare doar la turatie mare si in sarcina, curba, panta ...
Am mers asta seara pe drumuri mai proaste si nu se aude nimic. Sunt super multumit.

Luni o sa merg sa cumpar niste placute TRW sa le montez ca cica din astea nu mai am viata decat 4-5000 km. Ce este curios e ca la service mi-au zis ca ar fi cam 4 mil cu tot cu manopera si montaj, doar cele fata. La magazinul de unde le iau sunt 2.1 mil si sper sa nu coste mai mult de 200 mii montajul la un service oarecare. Sunt constient ca asta inseamna pierderea garantiei la discuri dar e un risc care sunt dispus sa mi-l asum, voi ce ziceti?



Deci poate si masina ta sa nu mai fie tinta ironiilor ownerului. Ma bucur!
Eu as da si 6 milioane pe placute de care sa fiu sigur ca ma tin 30.000. Dar cu o conditie: sa nu imi mai inegreasca ma nene jantele! Le sterg aia de la spalatorie mai ceva ca pe geamuri ca sa iasa negreala aia de pe ele.
Pina la noi ordine, nu pot sa zic ca e exagerat 4 mil. E mult, al naibii de mult, dar cind ma uit in curtea vecinilor mindri posesori de vw...sint asa ieftine...
Am mai povestit aici cum, intr-un concediu, un prieten de-al meu le-a schimbat pe ale lui, la ~26.000, la un Passat, ca i se aprindea un martor pe bord. Si a costat 6,5 mil. Asta in 2003! douamiitrei! da?
_Constantin_
Nu mai schimb nimic singur, decat filtrul de polen. O sa dau 4 mil si gata. Cine stie ce se intampla, chit ca placutele sunt bune si ajung dracu sa schimb discu si sa vezi atunci bucurie. Am cautat placurte brembo dar in Craiova nu am gasit pentru Avensis, probabil nici nu fac.


In legatura cu gresarea... sunt si eu de acord, multe probleme ar putea fi evitate mai ales in Romania cu putina vaselina. Nu ma pricep dar banuiesc ca nu strica.


Referitor la furnizorii Toyota... nu e chiar asa, multi dintre ei sunt destul de slabi, cum ar fi producatorii bateriei sau electromotorului dar per total sunt lucruri de calitate. Eu unul in 14 luni de cand am masina am cheltuit ATENTIE pe intretinerea efectiva a masinii: 560 ron si aici nu intra benzina. O revizie si 2 filtre de polen la 45 ron. ATAT. Am 25.000 km si masina va sta in ograda mea pana se vor face 2 ani si 10 luni cand o voi vinde.

Drabisan... nici nu stii ce bucuros sunt, imi pare rau ca la Pitesti nu o sa pot veni cu ea, pleaca tata la un congres la Brasov si .... prioritate de dreapta. biggrin.gif
drabisan
De cind am postat ma gindesc cum sa aflu cit ar insemna ca bani schimbarea unui disc. NU am de unde sa aflu simbata dupa-masa, dar cred ca nu te-ai scoate ca bani daca ai schimba placutele la 5000 de km.
Sint sigur ca se apropie de 500E un disc cu manopera. Si asta e un calcul care nu trebuie omis. Dupa ce se termina garantia, daca nu o vind pina atunci, nici eu nu o sa-mi schimb placutele de la Toyota, le iau pe cele mai bune/scumpe pe care le gasesc, dar pina atunci...

Ai fost la meetingul cu Base? wink.gif
_Constantin_
QUOTE(drabisan)
Ai fost la meetingul cu Base? wink.gif


Nope dar i-am vazut pe fani prin centrul orasului. beer.gif
S O R I N
offtopic.gif

QUOTE(drabisan)
Ai fost la meetingul cu Base? wink.gif


Vrei sa spui megameetingul lui Base unde au participat peste 30

mii de oameni (prietenii Constantin si Florin Legionaru pot confirma)

fata de cel de la Pitesti organizat de psd unde au fost pana 5000 mii de

oameni , si aia adunati cu "japca"...
drabisan
QUOTE(_Constantin_)
QUOTE(drabisan)
Ai fost la meetingul cu Base? wink.gif


Nope dar i-am vazut pe fani prin centrul orasului. beer.gif


Era doar un ps, sper sa nu te superi pe mine pentru intrebare wink.gif

Sorine, toti sint adunati cu japca. Doar ca unii se straduiesc mai mult ca ceilalti.
Da-i incolo pe toti cu Stefan Gheorghiul lor! Fosti colegi ajunsi in alte sectoare de activitate.


SCUZATI OFF-TOPICUL! Gata, il incheiem!
Han.solo
QUOTE(_Constantin_)
Luni o sa merg sa cumpar niste placute TRW sa le montez ca cica din astea nu mai am viata decat 4-5000 km. Ce este curios e ca la service mi-au zis ca ar fi cam 4 mil cu tot cu manopera si montaj, doar cele fata. La magazinul de unde le iau sunt 2.1 mil si sper sa nu coste mai mult de 200 mii montajul la un service oarecare. Sunt constient ca asta inseamna pierderea garantiei la discuri dar e un risc care sunt dispus sa mi-l asum, voi ce ziceti?


La Toyomotor placutele fata m-au costat 254 RON + 50RON manopera. In aceste conditii nu mi se pare ca le-am luat scumpe.
La care service ti-au dat pretul asta, la Next?
Watcher
QUOTE
surpriza.... cutia mea de viteze pierdea ulei intr-o veselie pe la un semering( cred ca asta e termenul), defect care eu si impreuna cu ei am dedus ca este datorat reparatiilor defectuoase efectuate la Craiova.

Prietenul meu de la service mi-a spus ca este o problema cunoscuta, ca 'a fost o perioada cand un robot ciupea un simering' deci ar putea sa iti faca mai multe operatii in garantie legate de problema asta...
_Constantin_
QUOTE
La Toyomotor placutele fata m-au costat 254 RON + 50RON manopera. In aceste conditii nu mi se pare ca le-am luat scumpe.
La care service ti-au dat pretul asta, la Next?


Da la next, nu le-am pus dar urmeaza in cateva saptamani. Faza e ca atat mi-au zis... aprox 400 ron. Ca o fi mai putin... ma indoiesc



QUOTE
Prietenul meu de la service mi-a spus ca este o problema cunoscuta, ca 'a fost o perioada cand un robot ciupea un simering' deci ar putea sa iti faca mai multe operatii in garantie legate de problema asta...


Stiu, am aflat si eu zilele astea, in orice caz sper sa nu fie probleme. La ce te referi cand zici sa imi faca mai multe.
vio
QUOTE(drabisan)
De cind am postat ma gindesc cum sa aflu cit ar insemna ca bani schimbarea unui disc. NU am de unde sa aflu simbata dupa-masa, dar cred ca nu te-ai scoate ca bani daca ai schimba placutele la 5000 de km.
Sint sigur ca se apropie de 500E un disc cu manopera. Si asta e un calcul care nu trebuie omis. Dupa ce se termina garantia, daca nu o vind pina atunci, nici eu nu o sa-mi schimb placutele de la Toyota, le iau pe cele mai bune/scumpe pe care le gasesc, dar pina atunci...

Ai fost la meetingul cu Base? wink.gif



pai ca operatiuni ce se fac pot zice eu cum se face operatiunea asta complicata : se ridica pe cric , sa da roata jos , se desface etrierul din ambii suporti , dai placutele jos , scoti discu vechi il bagi pe cel nou ( discurile sunt libere , ele stau pe prezoane si atat se preseaza cand strangi roata ) impungi pistonashu de la etrier inapoi , montezi etrierul , placutzele , roata si asta e biggrin.gif aprox cam 30 maxim
Colonelu'
Horia,

Cu tot respectul pe care ti-l datorez ca om si ca si coleg de forum, te rog nu te supara, dar conform cu zicala latina "Ne sutor ultra crepidam", nu crezi ca ar trebui ca fiecare sa vada mai bine de domeniul sau, acolo unde este el cel mai tare?

Este foarte bine ca sa citesti manualul de intretinere si sa il stii si pe de rost, ca sa poti, la nevoie, sa ii controlezi pe mecanici in service daca isi fac bine treaba. In acelasi timp ar trebui sa intelegi si faptul ca mai ales la traducerile in romana ale acestor manuale se face uneori un fel de mixaj de date pentru intretinere (de exemplu, de la Aygo si pana la LC 100) astfel ca pot aparea drept hilare (pentru unul care activeaza in domeniu) sau cel putin confuze unele sfaturi pentru intretinerea masinii.

Ai pomenit de gresarea tuturor articulatiilor cardanice. Pai la masinile cu tractiune fata, articulatii cardanice intalnesti doar la planetare, unde nu se greseaza pentru ca are deja vaselina, ci doar se verifica starea burdufelor de protectie care, daca sunt sparte, se inlocuiesc. Daca masina are tractiune spate sau si pe spate, atunci este din nou valabil ce am spus in fraza precedenta, in plus se verifica articulatia la cardanul central ce transmite miscarea la puntea spate.
Cum ar trebui sa iti raspunda cei din service atunci cand tu le-ai solicita gresarea crucii cardanice si a flansei de cardan la Avensis-ul tau, ca doar asa scrie in manual?

Gresarea pe care ai facut-o tu la cealalta masina la tija amortizoarelor, cred ca de fapt a ajuns mai mult prin alte parti, cum ar fi palierul de amortizor (acel rulment din capul amortizorului incastrat intr-o bucsa de cauciuc), pentru ca ce ai dat pe tija este frectie la picior de lemn. Tija de amortizor culiseaza printr-un simering care are rol pe de o parte de a nu lasa uleiul din amortizor sa iasa afara, iar pe de alta parte sa elimine mizeria de pe tija in momentul in care aceasta reintra inauntru. Faptul ca tu ai dat cu spray pe acea tija ar fi putut sa actioneze in sens negativ prin aceea ca nisipul extrem de fin ar fi putut sa adere mai usor la metalul tijei si sa reuseasca sa il zgarie in momentul in care tija culisa, datorita blocarii mizeriei in dreptul acelui simering, ceea ce ar fi condus in final la scurgerea uleiului din amortizor si, evident, deterioarea lui definitiva.

Apoi, intr-un post mai sus, scrii ca: "Sincer, nu cunosc marca TRW...", dupa care: "Nord-american ziceai? Pai americanii fac cele mai proaste masini de pe planeta...". Iarasi, nu te supara, dar nu crezi ca bagi in acceasi oala mai multe mancaruri care nu au legatura una cu alta? Ce are a face faptul ca cei care concep masina in intregul ei le concep prost, cu furnizorii de piese? Furnizorii de prim montaj fac piesele in baza unor caiete de sarcini furnizate de catre producatorul masinii. Dai date proaste, iese masina proasta.
Pe de alta parte iti readuc aminte ca traim in era globalizarii, unde cei care au bani cumpara si se extind in toata lumea, astfel incat poate ca sediul central ramane, de exemplu, in America, dar filialele lor, respectiv fabricile lor, de pe celelalte continente nu au legatura decat prin nume cu sediul central.
Uite aici un link despre TRW cu ce face doar in sectorul auto:
http://www.trw.com/productsandtechnologies...5E28154,00.html

Ai dreptate cu faptul ca drumurile de la noi distrug masinile in mod bestial fata de cele de afara, dar cred ca atat timp cat esti perfect constient de acest lucru, daca iti apare ceva suspect este destul sa iti notezi pe o lista si cand ajungi cu masina in service sa le ceri sa ti le remedieze. Eu unul asa am facut in permanenta si sa stii ca nu scapau mecanicii asa usor de mine pentru ca in unele timpuri eu faceam saptamanal intre 1.600 si 2.000km.

Despre placutele de frana sa stiti ca ele vor tine mai mult sau mai putin doar in functie de modul vostru de conducere si mai putin de duritatea/calitatea acestora. La o masina noua, pe mine ma tin placutele si discurile 100.000km.
Acum am un MB Vito, care gol gantareste 1.600kg si la care am schimbat cand am cumparat-o tot ce inseamna frane (discuri+placute), fata/spate. In prezent am peste 40.000km si placutele sunt roase pe jumatate alea de fata, iar cele de spate mai au cam 2/3 in grosime. Piesele sunt de producator.
Sunt unii care pe loc drept iau piciorul de pe acceleratie si il pun in dreptul franei, ca cica "sa fie ei pregatiti din timp". Scuzati-ma, dar e cea mai mare greseala, pentru ca cea mai mica si usoara apasare a pedalei de frana are ca rezultat lipirea placutelor de disc si implicit frecarea celor doua componente, cu implicatii atat in uzura prematura a lor, cat si in crearea efectului de fading, ce poate fi uneori chiar periculos pentru vietile voastre pentru ca se mareste distanta de franare.




In final am sa mai spun doar atat: am evolua cu totii mai rapid, daca fiecare si-ar face cat mai bine treaba in domeniul in care activeaza si nu s-ar mai da atotstiutor in alte domenii.
HORIA100213
QUOTE(Valentin-129)
Horia,

Cu tot respectul pe care ti-l datorez ca om si ca si coleg de forum, te rog nu te supara, dar conform cu zicala latina "Ne sutor ultra crepidam", nu crezi ca ar trebui ca fiecare sa vada mai bine de domeniul sau, acolo unde este el cel mai tare?

Pe de alta parte iti readuc aminte ca traim in era globalizarii, unde cei care au bani cumpara si se extind in toata lumea, astfel incat poate ca sediul central ramane, de exemplu, in America, dar filialele lor, respectiv fabricile lor, de pe celelalte continente nu au legatura decat prin nume cu sediul central.


Draga Valentin, zau daca ti-am inteles ratiunea. Dupa logica ta, toti amatorii care posteaza pe forum, adica majoritatea dintre noi, ar trebui sa se abtina, ca, de sunt altii, specialisti, care se pricep mai bine. Iti inteleg insa perfect orgoliul ranit de profesionist in ale mecanicii care vede cu o usoara indignare cum profanii isi dau cu parerea despre frumoasa ta meserie.

Din pacate, cauza pt. care ne dam toti cu parerea, profani sau mai putini profani, este lipsa de profesionalism care se intalneste prin service-urile patriei. Combinata cu grija care ne macina in permanenta pt. masinile noastre, ajungem sa gresam directii sau sa citim cu mare atentie manuale de intretinere pe care, intr-o lume normala, nu am da doi bani. Pt. ca nu este treaba noastra, este treaba altora, platiti cu banii nostri, dar care nu se achita de obligatie. Ca asa vor muschii lor de mecanici autohtoni, cu o nesimtire tipic romaneasca.

Sa lamurim problemele. Directia sau amortizoarele sau ce naiba am gresat eu cu 4WD la vechiul Logan. Sfatul l-am luat taman de pe forumul loganistilor si, SURPRIZA, a mers. Perfect a mers. N-a mai scartait nimic si, cu regret ca te dezamagesc, amortizoarele nu s-au defectat si am scapat definitiv de scartaitul acela ingrozitor. Ce nu inteleg eu este de ce specialistii intr-un domeniu au impresia ca doar metodele invatate de ei functioneaza. Ei, uite ca functioneaza si altele, chiar daca n-au primit aprobare oficiala.

Nefiind specialisti, este adevarat ca facem deseori o varza din articulatii cardanice, bujii si electrozi, supape si simeringuri. Dar acestea sunt o varza si in capul multor “profesionisti” autohtoni si asta nu mai este vina noastra. Eu, cel putin, a trebuit sa-mi folosesc logica si bunul-simt (cea mai simpla forma de discernamant) si am ajuns la urmatoarele reguli de o inestimabila valoare teoretica si practica (ai sesizat ironia, desigur):

1. Daca scartaie, trebuie gresat.
2. Daca scartaie si dupa ce a fost gresat, trebuie schimbat.
3. Nu folosi piesele de schimb recomandate de amicul binevoitor, ci doar piesele aprobate de producator.
4. Asculta de mecanicul priceput si fugi cat mai departe de aia care vor sa faca practica pe masina ta.
5. Ce face omul cu manuta lui la masina proprietate personala este lucru sfant, deoarece el lucreaza cu drag si grija, spre deosebire de nesimtitii pe care ii cunoastem toti.

Sunt perfect de acord ca ar trebui, cum ai spus oare, da, citez: ca fiecare sa vada mai bine de domeniul sau, acolo unde este el cel mai tare. Ei, pt. ca tot ai pomenit de globalizare, te informez cu respect ca fenomenul cu pricina a inregistrat un grandios esec in cazul industriei auto. As enumera aici decesul aliantei BMW-Rover, caderea inregistrata de Nissan pe toate pietele planetei dupa preluarea de catre Renault, marele fas numit Daimler-Chrysler, casnicia ratata GM-Fiat si, nu in ultimul rand, derapajul VAG, care a ajuns de rasul lumii si la un pas sa fie preluat de Porsche. Cauzele? Diferentele enorme de cultura, structuri organizatorice etc.

Exemplul pozitiv este Toyota, nr. 1 mondial. A impus normative draconice furnizorilor, produce chiar in zonele unde distribuie, are un management inteligent, chiar daca nu total lipsit de probleme. Merita mentionat ca japonezii au ajuns la concluzia ca mai important decat PIB-ul este pt. o natiune Indicele Puterii Cerebrale. Care e legatura cu industria auto? Pai chiar fiabilitatea de care dau dovada masinile japoneze, alaturi de raportul excelent calitate/pret. Acestea nu sunt rodul intamplarii, ci rezultatul inteligentei.

Ma surprinde faptul ca tu, un specialist, nu cunosti starea de colaps in care se afla industria auto americana. Zeci de miliarde de dolari pierderi, active de alte zeci de miliarde ipotecate pe la creditori, caderi masive inclusiv la ei acasa. Sa afirmi ca producatorii de componente nu sunt vinovati mi se pare cel putin hazardat. Este ca si cum am spune ca stergatoarele de la Logan sunt proaste din vina Daciei, care n-a stiut sa impuna producatorului oradean UAMT un alt nivel de calitate. Povesti, Valentine, pur si simplu nu au tehnologia necesara ca sa le faca mai bune. Tu crezi ca furnizorii americani de cutii de viteze automate nu ar furniza, daca ar putea, cutii de nivelul celor europene sau japoneze?! Mama, ce repede le-ar livra. Problema este ca nu pot. Si exemplele pot continua. Sa nu uitam de consumul monstruos inregistrat de masinile americane... O fi o manifestare a progresului si superioritatii, numai ca nu intelegem noi, te pomeni...

P.S. Nu inteleg de ce ti-am facut impresia ca nu stiu sa franez. Stiu de multi ani ca este recomandat sa franezi energic si nu lent si prelungit, tocmai pentru a contracara fenomenul de fading.

In alta ordine de idei, daca tu rezisti 100.000 de km cu placutele originale de la Logan, imi fac coif din discurile de frana si ma plimb cu el pe cap prin centrul Oradiei. Hai sa vedem cine are dreptate: specialistul sau profanul?! Dar daca pierzi, faci si tu acelasi lucru prin Iasi?! Sper ca am mai detensionat atmosfera…
Colonelu'
Horia,

In primul rand nu ma simt de loc jignit si nici ranit in nici un fel. Sunt altfel decat ceilalti oameni. Pot purta o discutie fara sa pun la suflet diversele afirmatii.

Hai sa lamurim unele afirmatii pe care le-ai facut la adresa mea:

1. Nu sunt un specialist in ale mecanicii. Nu m-am considerat niciodata si nici nu mai considera, pentru ca: "nimeni nu s-a nascut invatat" si pentru ca "omul, cat traieste, invata".
Sunt doar un simplu om care a invatat sa identifice piesele auto pentru vehicule de import si caruia i-a placut sa invete cat mai mult in acest domeniu pentru ca cei care vin la mine vor si un sfat pentru a-si rezolva cat mai bine masina.

2. Pentru ca nu sunt specialist in mecanica, si eu am stat cu manualul de intretinere in mana si am invatat din el atunci cand am primit masina noua pe mana, iar cand am mers in service i-am intrebat de ce nu imi executa unele lucrari care erau specificate. Dar in acelasi timp, am si trecut prin filtrul cunostintelor proprii si m-am abtinut in a le cere unele lucruri specificate in manual, dar care erau destinate unor alte modele de masini din cadrul marcii respective.

3. Frecventez acest forum, cat si altele de auto, datorita pasiunii fata de masini si dorinta de a acumula cat mai multe cunostinte care ar putea sa-mi foloseasca mai tarziu. Vezi pct 1.

4. Atata timp cat nu suntem niciunul specialisti in ale mecanicii, vad acest forum ca pe un schimb de experienta in a ne rezolva diversele probleme ale masinilor pe care le avem. Daca cineva are o problema, iar mecanicul lui a reusit sa o rezolve, o expune aici cu tot cu modul in care a fost rezolvata, astfel incat si ceilalti sa o cunoasca si sa stie ce sa ceara mecanicilor lor pentru a le rezolva.
Faptul ca tu ai citit pe forumul de Logan ca poti rezolva problema scartaitului cu sprayul WD40 si ca ai procedat la fel, este pe de o parte un lucru bun, dar pe de alta parte am specificat si implicatiile pe care ar fi putut sa le aiba. Probabil ca ai vandut relativ repede masina, dpdv al numarului de km, si nu ai putut evalua daca s-au stricat sau nu acele amortizoare. Tija lor este facuta dintr-un otel extrem de dur si zgarierile nu se vad imediat. De asta recomand atentie la sfaturi.

5. Stiu despre globalizare probabil la fel de multe ca si tine. Dar eu stiu ca sunt un pestisor in oceanul lor. Te intreb: Tu ai cum s-o impiedici? Probabil ca ai rationat la fel ca si mine si ai hotarat sa iti iei o masina de la un fabricant care stii ca se respecta si isi respecta clientii.
In acelasi timp, nu crezi ca unele chestii se bat cap in cap? Ai spus ca masinile americane sunt cele mai proaste. Corect si sunt de acord cu tine. Dar in acelasi timp, japonezii au deschis linii de fabricatie in America si nu cred ca isi aduc toate reperele si subansamblele din Japonia.
Ai blamat TRW ca e american la origine si, la fel ca toti americanii, fac lucruri proaste. Si totusi cineva de pe forum a descoperit ca placutele de Avensis, asa-zis originale Toyota, sunt facute de fapt de nimeni altul decat TRW. Oare Toyota a ales prost in acest caz?
Am spus doar ca diversele subansamble se fac in functie de caietul de sarcini dat de cel care a gandit masina si care o va ansambla. Cu ce este de vina un asemenea furnizor daca i se dau cerinte gresite sau slabe?

6. Imi cer scuze daca te-ai simtit atins de partea cu franarea, dar acele afirmatii le-am facut la modul general si nu particular, nedorind sa vizez pe cineva anume, ci doar sa atrag atentia unui fapt.
Un mic exemplu: am vandut un set de placute unui taximetrist fabricate de aceeasi firma de la care mi-am echipat si eu masina. Mi-a reprosat pe urma ca sunt proaste, ca nu l-au tinut decat 7.000 km. Repet, eu am deja peste 40.000 km si inca mai merg cel putin pe atat cu aceeasi marca de placute si cu o masina mai grea ca a lui. Unde e problema in acest caz? blink.gif

biggrin.gif Daca tu imi dai un Logan nou pe care sa il conduc, vom vedea impreuna cat ma vor tine placutele si discurile. Altfel, nu intentionez in nici un caz sa imi cumpar o asemenea masina.
Vreau intr-adevar sa imi schimba actuala masina, dar numai cu Toyota, Honda sau Subaru. Prietenii stiu de ce.


In rest, numai bine si o duminica placuta tie si tuturor colegilor de forum. beer.gif - fara alcool pentru cei care trebuie sa conduca azi.
alin94962
QUOTE(Valentin-129)
Si totusi cineva de pe forum a descoperit ca placutele de Avensis, asa-zis originale Toyota, sunt facute de fapt de nimeni altul decat TRW. Oare Toyota a ales prost in acest caz?



Ale mele sunt Bosch.
vio
la COrolla sunt TRW io am vazut si Avensis tot bosch le am si io ,dar poti sa iei si de alt producator.
_Constantin_
Nu au cum sa fie Bosch la Avensis. Am luat brosura de pe site si pentru Avensis nu se fabrica placute. Pentru restul modelelor de Toyota... da. Refuz sa cred ca Bosch ar face placute originale pentru Toyota Avensis si nu le-ar pune si la vanzare separat avand in vedere ca in lista aia sunt cam toate modelele posibile si imposibile de masini, mai putin Avensis. N-ar fi priam data.
drabisan
Sa vezi dracie azi.
Aud pe la 80 la ora ca era un zgomot ciudat. Localizarea mi s-a parut a fi la anvelopa din dreapta fata. Ca si cum ar fi atins ceva pe acolo sau as avea o piatra in profilul anvelopei. La alte viteze nu se auzea deloc, doar in jur de 80. Nu zic nimic sa nu se agite a mea sotie. Isi aprinde o tigare, deschide geamul si incepe sa auda si ea zgomotul in aceiasi zona.
Ma opresc la o benzinarie sa verific presiunea, desi am facut-o saptamina trecuta, cind m-am intors de la drumul lung.
Surprize, dreapta fata la 2.1, restul, toate 3 la 2,4. Refac si plec iar - s-a dus si mama zgomotului. Care oricum abea daca era sesizabil.
Una peste alta o sa fac presiunea mai des sa nu am vreun por in cauciuc. Dar parca as zice ca a facut ala de la vulcanizare presiunea prost. Din moment ce la dupa 4000 de km aveam aceiasi 2.7 pe toate 4. Data viitoare imi fac presiunea eu sau stau cu ochii pe baieti.
Oricum, la ce nivel de paranoia m-a adus masina asta! Orice zgomotel e prea mare!
Unde sint vremurile in care se duceau de tot bucsele la Dacie? wink.gif

PS: NU SE SIMTEA NICI UN PIC LA DIRECTIE - NICI MACAR ASA UN PIC.
Lucian105562
Salutare,

Aproape ca am dat comanda pentru un Anvesis 1.8 VVTi cand m-am lovit de o problema.
Am aflat de pe ToyotaOwnersClub ca motorul de 1.8 (1ZZ-FE), dupa aproximativ 50000+ mile de folosinta incepe sa consume ulei la greu si trebuie in final schimbat blocul motor, daca mai ramane ceva din motor.

Initial, parea ca problema se aplica numai la vechiul Avensis si am vazut si aici pe forum observatii ale unor utilizatori in acest sens.
Dupa mai multe cercetari am aflat ca de fapt problema exista si la modelele noi (rapoarte despre Avensis-uri din 2003/2004) dar teoretic ar trebui sa fie fixata incepand din 2005, conform unui TSB (Technical Service Bulletin) datat MAI 2006, de pe site-ul Toyota-Europe.

Buletinul zice ceva de genul asta:

ZZ ENGINE OIL CONSUMPTION REPAIR METHOD BY OPTIFIT ENGINE SHORT

DESCRIPTION OF PHENOMENON
Engine lubrication oil comsumption may increase if the vehicle is driven frequenty with high speed.

PRODUCTION IMPROVEMENT
Piston's cooling and lubrication performance has been improved.
Lubrication oil quantity in the engine has been increased.

Implementarea schimbarii in productie este marcata ca fiind Iulie 2005 pentru Avensis
si are ca rezultat (pe langa un bloc motor mai eficient) si o crestere cu 0.5 litri a cantitatii de ulei din motor. In buletin scrie ca o umplere full pe uscat (daca asta inseamna "dry fill") ar trebui sa fie 4.7 litri, adica originalul (4.2) + 0.5 litri).

Si acum intrebarile smile.gif
- exista posesori de avensis 1.8 benzina cu multi km (peste 75000km) care sa fi avut problema asta?
- intrebare catre posesorii de modele mai noi (2005-2007 facelift sau fara, etc) care au facut reviziile precum si celor de la service toyota (DAN?): cati litri de ulei se baga in motorul de 1.8 la o revizie? Eu din tot ce am vazut pe aici si din ce mi-a zis dealerul, la o revizie se baga 4 litri de ulei, ceea ce mi se pare dubios, deoarece buletinul ala imi indica ca ar trebui sa fie vreo litri, din care sa mai imi ramana maxim 0.5 litri
alin94962
QUOTE(_Constantin_)
Nu au cum sa fie Bosch la Avensis. Am luat brosura de pe site si pentru Avensis nu se fabrica placute. Pentru restul modelelor de Toyota... da. Refuz sa cred ca Bosch ar face placute originale pentru Toyota Avensis si nu le-ar pune si la vanzare separat avand in vedere ca in lista aia sunt cam toate modelele posibile si imposibile de masini, mai putin Avensis. N-ar fi priam data.




Luati de priviti aci, dom' doctor!
alin94962
Lucian, in general un motor solicitat peste limite sau aproape de maxim, va consuma mai mult ulei.
Parerea mea ca iti faci griji degeaba.
Pai daca in 2007 ajungem sa spunem ca un motor tine 50000 km, atunci fratilor eu vand masina si-mi iau bicicleta sau mai mult, merg pe jos...
Hai sa fim seriosi totusi si sa nu cadem in ridicol...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.