QUOTE(Valentin-129)
Horia,
Cu tot respectul pe care ti-l datorez ca om si ca si coleg de forum, te rog nu te supara, dar conform cu zicala latina "Ne sutor ultra crepidam", nu crezi ca ar trebui ca fiecare sa vada mai bine de domeniul sau, acolo unde este el cel mai tare?
Pe de alta parte iti readuc aminte ca traim in era globalizarii, unde cei care au bani cumpara si se extind in toata lumea, astfel incat poate ca sediul central ramane, de exemplu, in America, dar filialele lor, respectiv fabricile lor, de pe celelalte continente nu au legatura decat prin nume cu sediul central.
Draga Valentin, zau daca ti-am inteles ratiunea. Dupa logica ta, toti amatorii care posteaza pe forum, adica majoritatea dintre noi, ar trebui sa se abtina, ca, de sunt altii, specialisti, care se pricep mai bine. Iti inteleg insa perfect orgoliul ranit de profesionist in ale mecanicii care vede cu o usoara indignare cum profanii isi dau cu parerea despre frumoasa ta meserie.
Din pacate, cauza pt. care ne dam toti cu parerea, profani sau mai putini profani, este lipsa de profesionalism care se intalneste prin service-urile patriei. Combinata cu grija care ne macina in permanenta pt. masinile noastre, ajungem sa gresam directii sau sa citim cu mare atentie manuale de intretinere pe care, intr-o lume normala, nu am da doi bani. Pt. ca nu este treaba noastra, este treaba altora, platiti cu banii nostri, dar care nu se achita de obligatie. Ca asa vor muschii lor de mecanici autohtoni, cu o nesimtire tipic romaneasca.
Sa lamurim problemele. Directia sau amortizoarele sau ce naiba am gresat eu cu 4WD la vechiul Logan. Sfatul l-am luat taman de pe forumul loganistilor si, SURPRIZA, a mers. Perfect a mers. N-a mai scartait nimic si, cu regret ca te dezamagesc, amortizoarele nu s-au defectat si am scapat definitiv de scartaitul acela ingrozitor. Ce nu inteleg eu este de ce specialistii intr-un domeniu au impresia ca doar metodele invatate de ei functioneaza. Ei, uite ca functioneaza si altele, chiar daca n-au primit aprobare oficiala.
Nefiind specialisti, este adevarat ca facem deseori o varza din articulatii cardanice, bujii si electrozi, supape si simeringuri. Dar acestea sunt o varza si in capul multor “profesionisti” autohtoni si asta nu mai este vina noastra. Eu, cel putin, a trebuit sa-mi folosesc logica si bunul-simt (cea mai simpla forma de discernamant) si am ajuns la urmatoarele reguli de o inestimabila valoare teoretica si practica (ai sesizat ironia, desigur):
1. Daca scartaie, trebuie gresat.
2. Daca scartaie si dupa ce a fost gresat, trebuie schimbat.
3. Nu folosi piesele de schimb recomandate de amicul binevoitor, ci doar piesele aprobate de producator.
4. Asculta de mecanicul priceput si fugi cat mai departe de aia care vor sa faca practica pe masina ta.
5. Ce face omul cu manuta lui la masina proprietate personala este lucru sfant, deoarece el lucreaza cu drag si grija, spre deosebire de nesimtitii pe care ii cunoastem toti.
Sunt perfect de acord ca ar trebui, cum ai spus oare, da, citez: ca fiecare sa vada mai bine de domeniul sau, acolo unde este el cel mai tare. Ei, pt. ca tot ai pomenit de globalizare, te informez cu respect ca fenomenul cu pricina a inregistrat un grandios esec in cazul industriei auto. As enumera aici decesul aliantei BMW-Rover, caderea inregistrata de Nissan pe toate pietele planetei dupa preluarea de catre Renault, marele fas numit Daimler-Chrysler, casnicia ratata GM-Fiat si, nu in ultimul rand, derapajul VAG, care a ajuns de rasul lumii si la un pas sa fie preluat de Porsche. Cauzele? Diferentele enorme de cultura, structuri organizatorice etc.
Exemplul pozitiv este Toyota, nr. 1 mondial. A impus normative draconice furnizorilor, produce chiar in zonele unde distribuie, are un management inteligent, chiar daca nu total lipsit de probleme. Merita mentionat ca japonezii au ajuns la concluzia ca mai important decat PIB-ul este pt. o natiune Indicele Puterii Cerebrale. Care e legatura cu industria auto? Pai chiar fiabilitatea de care dau dovada masinile japoneze, alaturi de raportul excelent calitate/pret. Acestea nu sunt rodul intamplarii, ci rezultatul inteligentei.
Ma surprinde faptul ca tu, un specialist, nu cunosti starea de colaps in care se afla industria auto americana. Zeci de miliarde de dolari pierderi, active de alte zeci de miliarde ipotecate pe la creditori, caderi masive inclusiv la ei acasa. Sa afirmi ca producatorii de componente nu sunt vinovati mi se pare cel putin hazardat. Este ca si cum am spune ca stergatoarele de la Logan sunt proaste din vina Daciei, care n-a stiut sa impuna producatorului oradean UAMT un alt nivel de calitate. Povesti, Valentine, pur si simplu nu au tehnologia necesara ca sa le faca mai bune. Tu crezi ca furnizorii americani de cutii de viteze automate nu ar furniza, daca ar putea, cutii de nivelul celor europene sau japoneze?! Mama, ce repede le-ar livra. Problema este ca nu pot. Si exemplele pot continua. Sa nu uitam de consumul monstruos inregistrat de masinile americane... O fi o manifestare a progresului si superioritatii, numai ca nu intelegem noi, te pomeni...
P.S. Nu inteleg de ce ti-am facut impresia ca nu stiu sa franez. Stiu de multi ani ca este recomandat sa franezi energic si nu lent si prelungit, tocmai pentru a contracara fenomenul de fading.
In alta ordine de idei, daca tu rezisti 100.000 de km cu placutele originale de la Logan, imi fac coif din discurile de frana si ma plimb cu el pe cap prin centrul Oradiei. Hai sa vedem cine are dreptate: specialistul sau profanul?! Dar daca pierzi, faci si tu acelasi lucru prin Iasi?! Sper ca am mai detensionat atmosfera…