Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea a IIIa
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
Colonelu'
Citesc. Citesc din nou, ca poate nu am inteles bine si apoi iar citesc si raman crucit.

In momentul in care intri in frana de motor, cu pedala de acceleratie complet ridicata, motorul primeste in continuare carburant, dar intr-o cantitate identica cu cea pe care o primeste in conditiile de mers in relanti, numai ca aceasta cantitate de carburant este fortat sa o arda in conditiile unei turatii cu mult superioare. In aceste conditii, daca motorul nu ar fi cuplat prin intermediul cutiei de viteze la rotile motoare si fortat de catre acestea sa se invarta, motorul s-ar opri.
Calculatorul masinii, din pacate, nu poate calcula aceasta mica cantitate de carburant, ceea ce face sa apara pe display consum 0. De aceea, cea mai buna metoda de calcul a consumului ramane tot cea facuta "la pompa".



In acelasi timp, utilizarea franarii de motor concomitent cu franarea normala ajuta la o franare cu mult mai uniforma, mai sigura si chiar as putea zice din proprie experienta pe o distanta mai scurta.
Sfatul pe care l-am primit de la un sofer profesionist cu multi ani in urma si pe care apoi l-am aplicat in permanenta, a fost urmatorul: cand doresti sa franezi, apesi intai pedala de frana pana cand motorul intra in "balbaiala" si da se se opreasca, moment in care apesi imediat pedala de ambreiaj si continui franarea.
Acest stil de franare ajuta foarte mult pe cei care nu au ABS pentru ca nu blocheaza rotile la o franare mai puternica, prin faptul ca de data aceasta inertia rotatiei motorului se insumeaza cu inertia preluata din rotatia rotilor prin intermediul cutiei de viteze si fac sa nu se blocheze rotile ca atunci cand apasam intai ambreiajul si apoi apasam pedala de frana.
_Constantin_
Eu ziua sunt foarte calm, noaptea insa am ceva mai mult curaj sa mai fac si nebunii ca ma bazez pe farurile celuilalt dar si asa mi-e frica. Se pot intampla atatea, Doamne fereste
vio
bravo Valentin-129 , smile.gif
bhp
Ca sa fiu putin rautacios, pun pariu ca multi mecanici de la Toyota nu stiu sa explice fenomenul. :boxing:
_Constantin_
QUOTE(bhp)
Ca sa fiu putin rautacios, pun pariu ca multi mecanici de la Toyota nu stiu sa explice fenomenul. :boxing:


N-ai fi rautacios, ai fi realist, si nu numai la Toyota, sunt alte locuri mult mai grave, va povestesc la Iasi.
vio
una este consum 0 si alta ca tinde la 0 cum se intampla de fapt. practic daca nu ai benzina injectata nu se mai obtine compresia respectiva deci nu ai frana de motor , nu ai cum sa faci doar cu aeru asa ceva . inca o data , ECU nu are cum sa stie daca mashina e in viteza au ba .si chiar daca ar avea cum asta inseamna ca daca ai merge la relantii in orice treapta de viteza , motorul ar trebuii sa se opreasca e logic .consumurile instantanee sunt calculate in functie de viteza de deplasare . dupa cat cautat si rascautat pe net nu am gasit explicatia cum ca injectioare ar fi shut down la mersul in frana de motor . repet lipsa combustibilului duce la disparitia compresiei in cilindrii.
Watcher
Sa separam problemele:
ECU nu stie daca masina e in viteza, DAR nu are nevoie: daca turatia creste FARA sa fie apasata acceleratia, that's frana de motor,

In plus, oriunde citesti legat de frana de motor zice ceva de genul 'in aceasta situatie motorul se comporta ca un compresor' - recte 'mesteca doar aer'.
Iar pe threadul ala a scris James ca a urmarit pe OBD timpii de injectie si scrie 0.0 smile.gif

Tot asa, pe multe forumuri gasesti oameni care scriu exact aceeasi chestie: ca pe OBD le arata 0 ca timpi de injectie.

Uite de pe wikipedia:
QUOTE
The retardation effect is not caused by friction in the engine (although that does make a contribution), but by the fact that with the throttle closed, air cannot enter the cylinder on the intake stroke of the pistons. Essentially, a partial vacuum is being created at each intake stroke, and the energy required to create this partial vacuum comes from the transmission, hence retarding the motion of the vehicle.


Iar pt diesel:
QUOTE
However Clessie M. Cummins, founder of Cummins Engine Company, realised that by opening the cylinder exhaust valves when the piston reached top dead centre, rather than at the end of the power stroke the accumulated compressed air in the cylinder could be vented before it could act as a 'spring' to drive the piston back down again. By doing this, the engine acts as an air compressor, with the energy used to compress the air coming from the transmission, hence retarding the vehicle
Colonelu'
Voi explica cu date alese arbitrar, dar care pot lamuri problema:

Sa zicem ca rulam cu viteza de 100km/h (asta ca sa spunem ca mergem legal) in treapta V, unde avem cca. 3000 rot/min. La un moment dat facem brusc frana de motor, pentru a reduce viteza si apoi pentru a fi deja in treapta corespunzatoare demararii rapide mai departe. In acest sens retrogradam in treapta III. In acest moment, turatia motorului va ajunge la cca 5500 rot/min si este fortat sa arda cantitatea de benzina corespunzatoare turatiei de relanti, adica de 750-800 rot/min, deoarece clapeta de acceleratie nu este apasata.

Consideram ca frana de motor s-a petrecut pe o perioada de 2 min.
Daca inainte de frana de motor, consumul era de 6l / 100km, pentru ca am considerat ca viteza era de 100 km/h, inseamna ca aveam un consum de 6 litri la 1h de functionare a motorului, deci un consum de 0.20 l la 2 minute.
Presupunem ca la turatia de relanti motorul consuma 3 l/h. Atunci la 2 minute consumul va fi: 0.10 l.
Deci: 0.10 l (corespunzatori unei turatii de 800 rot/min) trebuie arsi la o turatie de 5500 rot/min timp de 2 minute, pe distanta x.

In acelasi timp calculatorul masinii "se da de ceasul mortii" sa calculeze cantitatea de carburant consumata de motor corespunzatoare vitezei din acel moment, pe distanta parcursa in unitatea de timp. Si intr-un final rezulta ca un numar de tipul 0.000x l/100 km. Cum afisajul de bord nu stie decat o singura zecimala, este normal in acest moment ca el sa afiseze un consum 0 l/100km.



Q.E.D.
Punct
Watcher
Mai zic odata, zice MULTA lume ca timpii de injectie sunt 0.0 nu 0.001 smile.gif, deci NO FUEL.
Lucian105562
Eu il sustin pe Watcher smile.gif

Eu am un VW si in manualul tehnic haynes cat si in cel de la Bentley (factory manual) scrie clar ca in frana de motor se taie de tot injectia daca pedala nu e apasata. Termenul folosit este Fuel Cut-Off on deceleration.

Nici mie nu mi-a venit sa cred prima data, credeam ca e foarte putina benzina bagata si de aia afiseaza 0. Apoi am verificat manualul si m-am convins.

Nu cred ca conteaza ca este sau nu in viteza, in cazul in care turatia scade sub 2000 turatii in cazul meu (daca scot din viteza, in sarcina nu se simte) ECU-ul comanda repornirea injectiei de benzina.
Momentul in care se reporneste il simt foarte clar in mers.

Chestia cu bagatul de benzina putina stiu ca exista la carburatoare, la injectie nu vad de ce nu ar fi 0.

In caz ca aberez sa ma scuzati, o sa reverific informatia, acum sunt la servici smile.gif
vio
exact biggrin.gifsmile.gif Dacia nu are ECU si deci benzina curge oricum... sau ca sa probezi chestia asta ar trebuii ca in timp ce esti in vit a 5 a la 120 sa zic , o scoti din viteza , turometru ar trebuii sa cada brusc la 0 daca inj sunt oprite ca ECU ala nu anticipeaza cand calci ambreiajul plus ca in lipsa de benzina se opreste motorul ce sa mai. cum a zis si valentin . datorita cantitatii f mici de benzina raportat la turatie si viteza de deplasare consumul tinde cate 0 in viteza si catre o val f mica 1 lireu cam asa cand mergi cu mashina scoasa din viteza si daca ai merge asa pana la 0 km .h o sa obs cum creste consumul ala pe masura ca scade viteza desi ea tot la relanti este.
mike.omega
Domnilor, sunteti de acord ca acest topic sa se sfarseasca la pagina 105 si sa deschidem Avensis part IV?! smile.gif
vio
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. trebia sa fia a 5 a smile.gif baga mare beer.gif beer.gif beer.gif
Colonelu'
QUOTE(Watcher)
Mai zic odata, zice MULTA lume ca timpii de injectie sunt 0.0 nu 0.001 smile.gif, deci NO FUEL.

Daca e NO FUEL, cum zici tu, atunci, fiind in frana de motor, deci injectoare oprite, la apasarea pedalei de ambreiaj ar trebui sa simti cum motorul ar trebui sa reporneasca. Ori acest lucru nu se intampla pentru ca motorul consuma totusi o cantitate de carburant, cei drept, infima.
Tot daca injectorul nu ar pulveriza nici un strop de carburant, atunci ar trebui sa auzi cum bujia da scanteie numai intr-o cantitate de aer goala.
Watcher
Stimati colegi, frana de motor si relanti-ul nu e acelasi lucru, ce naiba? La relanti masinile de strada (spre deosebire de masinile de curse) primesc carburant ca sa mearga motorul, pe cand la frana de motor rotile invart pistoanele in loc sa fie invers.

EDIT: pare ca nu-i dam de cap cu vorba frumoasa biggrin.gif
Vio, tu te plangeai pe alt thread ca nu iti mai merge OBDul? Sau cautai mufa?

Cand faci rost facem testul asta cu timpii de injectie?
vio
Compression of gas and vapor requires energy as described by theories in physical chemistry and thermodynamics. Compression in an engine is driven by the forward momentum of the vehicle as well as the angular momentum of the flywheel. When a driver downshifts to spin the engine at high angular velocity (or RPM) without pressing on the gas pedal, the engine converts energy from the vehicle's speed, which is kinetic energy, into a temperature increase in the fuel-air mixture. These hot gases are exhausted from the vehicle and heat is transferred from engine components to the air.

This energy conversion occurs because most four stroke internal combustion engines require compression of the fuel-air mixture before ignition, in order to extract useful mechanical energy from the expansion. Diesel engines are adiabatic and have no spark plugs and use energy transferred to air charge during compression to directly ignite the mixture when the fuel is injected



definitia si pricipiul de functionare . deci no mix no brake. aerul nu se aprinde singur dupa cate stiu eu .( nu functioneaza ca un compresor motorul )
vio
caut cablu ODB 2 pt remap biggrin.gif .
Lucian105562
Dar nu a zis nimeni ca exista combustie (si se aprinde aerul)
Motorul functioneaza in gol, invartit de roti si atat, nu se da benzina si nici scanteie.
drabisan
QUOTE(Watcher)
Stimati colegi, frana de motor si relanti-ul nu e acelasi lucru, ce naiba? La relanti masinile de strada (spre deosebire de masinile de curse) primesc carburant ca sa mearga motorul, pe cand la frana de motor rotile invart pistoanele in loc sa fie invers.

EDIT: pare ca nu-i dam de cap cu vorba frumoasa biggrin.gif
Vio, tu te plangeai pe alt thread ca nu iti mai merge OBDul? Sau cautai mufa?

Cand faci rost facem testul asta cu timpii de injectie?


Watcher, explicatia ta pare ok, la o adica nu vad de ce ar trebui sa bage benzina daca nu are nevoie. Dar (la bun simt, ca nu-s deloc expert in motoare) cred ca nici scinteia nu ar mai fi declansata, pentru ca nu ar avea sens. La o adica, exista o forta care sa invirta arborele si nu ar avea sens ca ECU-ul sa bage gaz, ca il baga degeaba, ba, mai mult, asta ar forta arborele inutil...
vio
QUOTE(drabisan)
Watcher, explicatia ta pare ok, la o adica nu vad de ce ar trebui sa bage benzina daca nu are nevoie. Dar (la bun simt, ca nu-s deloc expert in motoare) cred ca nici scinteia nu ar mai fi declansata, pentru ca nu ar avea sens. La o adica, exista o forta care sa invirta arborele si nu ar avea sens ca ECU-ul sa bage gaz, ca il baga degeaba, ba, mai mult, asta ar forta arborele inutil...




pai tocmai asta e ideea sa bagi gaz sa faci presiune sa invingi fortza de rotatie ...

am gasit explicatie pt ce ne ciondanim aici biggrin.gif:D:D . e ceva de gen SF ... cica motorul nu este cut-off el se hraneste cu vaporii ce raman si deschiderea injectoarelor este insesizabila ca si cantitatea de combustibil injectata, ele baga benzina atat de putin doar pt a se produce explozia atat . de aici rezulta consumul ala 0 . deci pe undeva pe la mijloc ( asta pt benzina este explicatia, desi nu vad de ce si la diesel nu ar fi la fel )

traeba cu functionare ca un compresor etse valabila la camioane , am gasit mii de explicatii si scheme.
_Constantin_
Baaaai, voi ati vazut ce accesorii au aparut pentru Avensis?

DANE, sunt disponibile si la noi, macar ca piese. Ma intereseaz ain mod special frana de mana, covorasele si sist de navigatie in locul cd-ului. Eu
am ramas uimit cate modele de jante exista "acolo". blink.gif
_Constantin_
drabisan asta e pentru tine. biggrin.gif
DAN
QUOTE(_Constantin_)
Baaaai, voi ati vazut ce accesorii au aparut pentru Avensis?

DANE, sunt disponibile si la noi, macar ca piese. Ma intereseaz ain mod special frana de mana, covorasele si sist de navigatie in locul cd-ului. Eu
am ramas uimit cate modele de jante exista "acolo". blink.gif


Da,sunt disponibile si la noi.Avensisul care l-ai postat tu acolo arata exact ca vechiul nostru avensis de drive-test..P.Numai ca al nostru era negru..biggrin.gif
_Constantin_
Pai asta care l-am pus eu are jos la bara fata facuta de TTE. Oricum ... super.
DAN
QUOTE(_Constantin_)
Pai asta care l-am pus eu are jos la bara fata facuta de TTE. Oricum ... super.
Dap..pai asa era si al nostru.Grila TTE, prelungiri spoiler fata-spate TTE, eleron TTE...etc
drabisan
QUOTE(_Constantin_)
drabisan asta e pentru tine. biggrin.gif


Unde ai vazut asta?
_Constantin_
Uite aci. http://www.toyota-europe.com/cars/new_cars...is/gallery.aspx

A, si are si IPOD integration bla bla. Oricum in sfarsit arata si lista lor de accesorii ca a unui producator Nr.1
vlademir68887
Mai baieti, 13 milioane opsudemii revizia de 45.000 km?????????
Ciprian102263
QUOTE(DAN)
QUOTE(_Constantin_)
Baaaai, voi ati vazut ce accesorii au aparut pentru Avensis?

DANE, sunt disponibile si la noi, macar ca piese. Ma intereseaz ain mod special frana de mana, covorasele si sist de navigatie in locul cd-ului. Eu
am ramas uimit cate modele de jante exista "acolo". blink.gif


Da,sunt disponibile si la noi.Avensisul care l-ai postat tu acolo arata exact ca vechiul nostru avensis de drive-test..P.Numai ca al nostru era negru..biggrin.gif


pai daca voi aveti accesorii de astea da-mi te rog niste preturila urmatoarele:
HomeLink control unit (available in three different colours) (asta ce este ca nu am inteles din poza)
Six disc CD changer
Toyota TNS310 DVD navigation system (Traffic) Plus
Ciprian102263
QUOTE(_Constantin_)
drabisan asta e pentru tine. biggrin.gif


pai si pe mine m-ar interesa asemenea scula....fffoooaarrrtttee frumoasa, dar in afara de navigatie ce mai merge la ea?? poti sa pui camera de marsalier??
S O R I N
QUOTE(vlademir68887)
Mai baieti, 13 milioane opsudemii revizia de 45.000 km?????????


blink.gif 13 mil ???


Atat ai dat ?....

Eu am dat 520... (tot la 45 de mii de km)

dar e benzina..dar totusi e diferenta mareeeeee de tot...
vlademir68887
QUOTE(vlademir68887)
Revin la revizia mea spre stiinta actualilor si viitori de posesori de avensisuri diesel. Am facut revizia de 30.000 km la Iasi. m-a costat 950 de lei pentru ca nu au schimbat placutele, nu era cazul (urasc sa apas pedala de frana). ce am platit?: filtru motorina 120 lei, filtru aer 78 lei, filtru ulei 63 lei, filtru polen 137 lei, ulei motor 5W-50 6 litri 350 lei, lichid de frana DOT 4, 20 lei, garnitura buson ulei 2,62 lei (asta m-a rupt in mod special, noroc cu kardu) si manopera 3 ore 190 lei.
acum adunati voi si ziceti daca iese. la urmatoarea de 45000 km nu mai dau atat dar mi s-a comunicat ca la aceea de 60000 sa vin pregatit :ban:

Ma citez singur pentru ca vorbesc singur, nu mi se pare normal pretul asta, imediat ce pun mana pe factura v-o remit spre dezbatere.
DAN
La 30k ai schimbat asa....
ulei 6l---66 euro
garnitura buson ulei ---0.83 euro
filtru aer----21
filtru ulei----15
filtru polen----38
lichid de frana 1l ----18 euro
filtru benzina 25 euro
manopera 3ore(15 euro/ora)---45 euro
TOTAL 229 euro +TVA.....
vlademir68887
La Iasi, nu mai stiu paritatea dar e descris in mesajul anterior. And then????
DAN
Ok, am inteles ca la iasi...si asta e costul normal al reviziei de 30k pentru 2.0 d-4d
vlademir68887
Nu cred ca ai inteles, intre timp am ajuns la 45000, si am facut revizia la Pipera. De ce mi s-a spus la revizia de 30k ca urmatoarea va fi mai ieftina?
Stiu ca au schimbat placutele de frana, urmeaza sa primesc factura.
DAN
QUOTE(vlademir68887)
Nu cred ca ai inteles, intre timp am ajuns la 45000, si am facut revizia la Pipera. De ce mi s-a spus la revizia de 30k ca urmatoarea va fi mai ieftina?
Stiu ca au schimbat placutele de frana, urmeaza sa primesc factura.

Pai normal trebuia sa te coste 104 euro+TVA, fara placute...
DAN
Iar cea de 60k ar trebui sa te coste 302 euro,pentru ca se schimba absolut tot...bujii,antigel..etc...
_Constantin_
Pune factura cumva aiai sa o vedem si noi. Nu poate sa fie diferenta din cei 5 euro in plus la ora de manopera. Totusi 13 mil e foarte mult. Trebuie intradevar investigat.
M A R I U S
Eu la Corolla la 60mii am platit vreo 14 mil, asta anu trecut!Jacmaneala pe fata!!!Nu ar trebui sa ne mire ca la un Avensis diesel e 13 mil....
vlademir68887
Maine la prima ora va pun factura pe forum. Aveam o senzatie naspa relativ la serviceul din Pipera dar luat cu treaba am crezut ca va merge totul bine (ca la Iasi). Imi pare rau, nu dupa bani, ci pentru faptul ca va trebui sa fac efort de creier si efort sa imi programez service/urile la Iasi. E economie de piata la urma urmei, ei ne parlesc pe noi, noi ii parlim pe ei, sa vedem la urma cine plange, ... s/or termina fraierii la un moment dat.
_Constantin_
MARIUS la 60k nu e mult 14 mil, se schimba multe dar la 45k la avensis e revizie standard. SORIN cu 2 sapt in urma a platit sub 500 ron. Nu e posibil sa fie diferente asa mari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.