Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Albea Active
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
felicia97073
Salutare! Ma apropii si eu de 20.000 de km, acum am vreo 16 mii si ceva.Tot am vazut pe forumul acesta discutii legate de schimbatul distributiei acum la revizia de 20.000 si am inceput sa sun si eu pe la service-uri.Intai am sunat la cei de aici de la mine din Targoviste si mi-au spus ca revizia costa vreo 5,5 mil - 6mil.(n-au pomenit nimic de schimbatul distributiei).Apoi am sunat la AutoPerugia unde mi-au spus ca revizia la 20.000 costa vreo 10mil -12mil deoarece trebuie schimbata si distributia.Apoi am sunat la AutoGenova Ploiesti unde mi-au spus ca revizia va costa vreo 7-8 mil (nu au zis nimic de distributie).Intrebarea mea e acum: de ce dreaqu unele service-uri fac revizia fara sa schimbe distributia si altele iti impun schimbarea distributiei ca sa ai si al treilea an garantie ?Pai daca e obligatoriu nu e peste tot ?Si inca ceva.Stiti vreun service, in afara de AutoPerugia(acolo ma obliga sa schimb si distributia) unde accepta sa vin eu cu toate consumabilele(ulei,filtru de ulei, filtru aer,filtru benzina) ?
wic
ai dreptate Cipp. raspunsul mult asteptat de la AI cu distributia intarzie. poate la pastele cailor cum se zice prin popor.
e clar nu pot schimba politica inceputa si nici macar nu-si dau seama de pierderele care incep sa apara.
s-a vrut o relansare a Fiatului in Romania, prin GP, Albea, Linea si Bravo, dar nu s-a reusit. e clar o masina scumpa si de firma tare poate avea preturi de cost si de intretinere mari. ai bani iti iei nu ai stai la rand.
dar sa iesi pe piata cu o masina ieftina cum e Albea, pentru tot poporul, iar apoi prin politica de service sa-ti recuperezi banii, e hotie, iar noi am fost fraierii. de fapt asta sunt afacerile. unul castiga si unul pierde.
in alta ordine de idei. spalatul motorului se poate face la ori ce spalatorie. nu sunt probleme, cunoasteti ceva in acest sens.
m-am uitat sub capac si e cam plin de praf saracul si nu-i frumos, trebuie sa-i fac si lui o toaleta sumara. sper ca nu sunt probleme deosebite.

o zi buna
Cipp
Eu in 2 ani n-am spalat motorul niciodata! Asa mi-au spus cand am luat-o, ca e plina de senzori pe la motor si ca ei nu recomanda spalarea cu jet de apa. Eventual, suflat cu aer si cu o carpa umeda sters "la fata". In rest, traiasca groparul Fiat in Romania, alias AI ninja.gif
ValiR
QUOTE (felicia97073 @ May 22 2008, 07:43 AM) *
Salutare! Ma apropii si eu de 20.000 de km, acum am vreo 16 mii si ceva.Tot am vazut pe forumul acesta discutii legate de schimbatul distributiei acum la revizia de 20.000 si am inceput sa sun si eu pe la service-uri.Intai am sunat la cei de aici de la mine din Targoviste si mi-au spus ca revizia costa vreo 5,5 mil - 6mil.(n-au pomenit nimic de schimbatul distributiei).Apoi am sunat la AutoPerugia unde mi-au spus ca revizia la 20.000 costa vreo 10mil -12mil deoarece trebuie schimbata si distributia.Apoi am sunat la AutoGenova Ploiesti unde mi-au spus ca revizia va costa vreo 7-8 mil (nu au zis nimic de distributie).Intrebarea mea e acum: de ce dreaqu unele service-uri fac revizia fara sa schimbe distributia si altele iti impun schimbarea distributiei ca sa ai si al treilea an garantie ?Pai daca e obligatoriu nu e peste tot ?Si inca ceva.Stiti vreun service, in afara de AutoPerugia(acolo ma obliga sa schimb si distributia) unde accepta sa vin eu cu toate consumabilele(ulei,filtru de ulei, filtru aer,filtru benzina) ?


La 20.000km NU trebuie sa schimbi distributia, ci la 2 ani sau 60000km. Daca masina nu are 2 ani sau 60000km atunci la 20000km faci doar revizia obisnuita.

Cat despre spalatul motorului, evitati spalarea cu jetul. Am vazut un BMW seria 3 care l-au scos impins dupa ce i-au spalat motorul smile.gif
In mod normal, apa nu trebuie sa ajunga pe unitatea electronica de control a motorului, sigurante, senzori sau pe componente ale aprinderii.


Eu curat destul de des motorul cu o carpa putin umezita sau chiar uscata. Din cand in cand mai folosesc un spray de curatat motorul(luat din comert) si mai am(imprumut de la sotie) o stropitoare in care pun apa, dupa care sterg motorul si il pornesc pentru cateva minute pentru a se usca apa care mai ramane. Atat am grija, sa nu ajunga apa pe ECU-ul motorului. Mai trebuie atentie la mufe si alte cabluri, furtune de la motor.
Cipp
Apropo, unde e ECU la Albea?
ValiR
QUOTE (Cipp @ May 22 2008, 07:27 PM) *
Apropo, unde e ECU la Albea?


E pus la vedere:

fiat_albea
eu motoru` doar il sterg de praf cu o carpa umeda. cum au spus si ei are de suferit daca dai cu jetu` de apa. cel mai bine il cureti tu fara s-o duci la spalatorie. eu unu nici mor n-as spala motoru` la spalatorie, aia vor doar sa-si ia banii, nu-i intereseaza de masina ta.
felicia97073
QUOTE (ValiR @ May 22 2008, 01:22 PM) *
La 20.000km NU trebuie sa schimbi distributia, ci la 2 ani sau 60000km. Daca masina nu are 2 ani sau 60000km atunci la 20000km faci doar revizia obisnuita.


Pai tocmai asta e treaba, acum am vreo 16.400 km si estimez ca fac 20.000km in septembrie, exact cand se implinesc 2 ani de cand am luat masina.Cred ca o sa fac doar revizia obisnuita si le zic sa nu-mi scimbe cureaua de distribuite pt. ca sunt o gramada de bani care trebuie sa-i dau.Asta e, voi pierde al 3 lea an de garantie ce sa fac.
Cipp
Voua nu vi se pare ciudat ca pe Linea se da 4 ani garantie la curea iar pe Albea doar 2? Vorbim de acelasi tip de motor, 350A1000.
felicia97073
QUOTE (Cipp @ May 23 2008, 05:23 AM) *
Voua nu vi se pare ciudat ca pe Linea se da 4 ani garantie la curea iar pe Albea doar 2? Vorbim de acelasi tip de motor, 350A1000.


Pai chiar nu inteleg, pe Linea sunt puse alte curele de distributie mai rezistente ?
Cipp
Poate ca asta ar trebui sa ne raspunda cei de la AI!
CiprianS
Stati linistiti ca nu raspunde nimeni. Eu oricum mi-am luat gandul de la garantie pentru al III-lea an.
Cu mine au fost neseriosi din prima clipa. Am asteptat masina asta vreo 2 luni sau mai bine parca era cine stie ce raritate.

La masina mea s-a prelungit timpul in care se aude bataia aia fier pe fier la pornire. Nu ma pot acomoda si gata cu ea. Cum ar putea sa fie normala o astfel de bataie? Asa trebuie sa se auda tachetii? La service zic mereu ca nu e nici o problema. Pun testerul si zic ca e bun totul.
Mie imi pare tare rau ca nu am cumparat altceva. Si mai am de platit 2 ani la masina. Acum asta e. Voi sti pe viitor.
Cipp
Ai incercat sa pui ulei de la alta firma - Mobil sau Castrol? Acuma sa stii ca si la mine se aude o tacaneala ca la masina de cusut de la tacheti, dar stau calm fiindca si la Skoda Octavia 1.6mpi face exact la fel.

@Felicia: personal, nu cred ca exista curele de distributie mai rezistente sau mai putin rezistente! Daca ar fi asa, cred ca AI ne-ar obliga sa schimbam cureaua in fiecare luna smile.gif)
Ake
Azi mi-am schimbat jentile biggrin.gif
ValiR

Arata bine jantele smile.gif

Multumita noilor stergatoare, Valeo si prafului intens din Timisoara, m-am ales cu niste zgarieturi bune pe parbriz sad.gif,
dupa un an jumatate in care nu am avut problema asta.
Cand bate soarele se vad destul de bine... Si in stanga si in dreapta. Off...Cu cele originale nu am avut probleme.
Pe de alta parte, stergatorul in sine nu zgarie parbrizul daca nu prinde praf sau mai stiu eu ce cand functioneaza.

Totusi parca s-a zgariat prea usor si e vizibil. Sunt ceva solutii de remediere?
Inca nu stiu daca sa schimb stergatoarele din nou sau nu. Eu consider ca Valeo e totusi firma fata de "no name-uri"...
Si la cele originale foloseam stropitorul cand stergeam parbrizul, chiar si daca era prafuit, si nu imi amintesc sa se fi zgariat.
Cipp
Si eu am o mica zgarietura tot in mijlocul parbrizului! Sa fie coincidenta? La Bucuresti exista o firma care reconditioneaza parbrize - cca 35ron o astfel de zgarietura. O s-o remediez cand o s-o marit!
felicia97073
Am inteles ca motorul nostru la Fiat Albea, vine echipat cu o curea de distributie marca Dayco(scria cineva pe forum pe aici).Daca motorul de pe Linea, versiunea benzina 1,4 77CP, care din cate am inteles este cam acelasi cu al nostru, vine echipat cu aceeasi curea, este clara treaba.La Linea se dau 60.000 km sau 4 ani, pe cand la noi acelasi nr. de km dar 2 ani.Daca vom putea afla aceasta treaba (daca Linea are aceeasi curea de distributie ca a noastra) atunci vom putea face si un demers oficial , chiar o plangere.Atunci chiar nu cred ca mai au ce sa zica.Le aratam negru pe alb.Numai ca trebuie sa aflam din surse cat se poate de sigure acest lucru.Nu se poate sa-si bata joc de noi in halul asta.
Cipp
Ba da! Iti vor spune ca asa recomanda producatorul, adica FIAT Italia - Torino si te vor trimite frumusel sa te judeci cu ei. Poti sa faci ce vrei, ne-am luat teapa!
ValiR
Efectele conditiilor de service si politicii de marketing AI se vad:

Top 50 vanzari luna martie :
3. Opel Astra Classic 908
4. Renault Symbol 898
6. Chevrolet Aveo 675
15. Hyundai Accent 445
35. Seat Ibiza 141
(sursa : Auto Motor si Sport)
Albea nu mai e in Top50, deci s-au vandut sub 91 de masini. Comparat cu Logan, Aveo, Symbol, e foarte putin.
Cipp
http://www.masini.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=270176

Ma bucur ca sunt si altii in asentimentul meu!

Si sincer, problema vanzarilor este la fel de importanta ca si service-ul Fiat. Este inadmisibil pentru o firma care se vrea serioasa sa fii nevoit sa-ti faci programare cu o
luna inainte pentru o banala revizie unde esti taxat oentru 3H si, de fapt stai maxim 1,5H! Sa nu mai vorbim de sectia tinichigerie, unde programarile sunt peste o luna si jumatate, iar timpii efectivi de reparatie a unui accident minor te fac sa-ti pierzi cumpatul!

In ritmul acesta, CU SIGURANTA vor pierde si locul 11 la vanzari pe care il datoreaza utilitarelor mici si medii cu care inca mai supravietuiesc. Citeam deunazi pe forumul nostru cum un coleg dorea sa-si achizitioneze un Bravo, dar a renuntat cand a aflat ca nu aveau masina de drive-test cu motorizarea solicitata de el. Va vine sa credeti? Mie, sincer NU! Fiindca imi aduc aminte acum doi ani cand mi-am luat Albina cat de operativi erau dealerii si cat e repede au facut rost de masina de test! Acum, reclame peste tot, promotii peste promotii si in realitate falimentul e la usa! Povestea cineva care a avut de facut o reparatie la Noul Bravo pentru o bara spate si un hayon - indreptat si vopsit. Suma finala - 7000ron. No comment!


Vreau sa va marturisesc ceva: am fost inca de la inceput unul dintre initiatorii acestui topic si am avut multe asteptari de al Fiat Albea. Mi-a placut masina, nici acum nu regret ca mi-am cumparat-o, este o masina corecta si cinstita la banii ei! Situatia post-cumparare a evoluat insa dezastruos pentru mine ca si client, fiindca am avut neplacuta onoare de a face cunostinta cu service-ul Fiat! Vreau sa-mi cer scuze in cel mai sincer mod fata de cei care mi-au urmat sfatul si si-au cumparat aceasta masina luandu-se dupa entuziasmul de care eram cuprins in momentul achizitionarii acestei masini! Sunt un tip tanar, dinamic, pasionat de masini si care am sperat ca FIAT chiar doreste sa-si revina din situatia grea prin care a trecut intre anii '80-'90. Se pare ca am gresit. Poate n-am analizat indeajuns perspectivele sau poate n-am fost cea mai potrivita persoana in a da sfaturi. Va rog sa tineti cont ca dezamagirea pe care o traiesc in suflet vis-a-vis de aceasta situatie n-as vrea s-o traiasca si altii care, acum, au posibilitatea sa evite sa treaca prin ceea ce trec eu. Sunt pus in fata situtatiei de a renunta la al treilea an de garantie din cauza unui aberant pret cerut pentru schimbarea unui reper care din punctul multora de vedere nu se cere inlocuit dupa doar 2 ani, doar de dragul de a umfla buzunarela mult prea neincapatoare ale dealerului AI.
Ma bucur ca am reusit sa formam o comunitate, ca reusim sa ne expunem problemele in mod civilizat si ca incercam sa gasim solutii pentru masinile noastre. Insa, in viata, uneori, mai si pierzi. Din punct de vedere pragmatic, eu unul recunosc ca Albea a pierdut la masa verde meciul cu Dacia Logan. As fi preferat sa mi se ceara 300E si sa am o extensie de garantie, decat sa fiu nevoit sa platesc preturi aberante pentru a schimba piese aflate la jumatatea duratei de functionare. Din alte puncte de vedere, masina este peste Logan, insa preturile de mentenanta nu justifica plusurile! In acelasi timp, indiferenta si atitudinea de "silenzio stampa" a dealerului, impasibil la intrebarile noastre oficiale sau mai putin oficiale, intregesc imaginea si-asa sifonata a acestei firme care, in curand, daca va merge tot asa, va deveni istorie...
C Z R
Imi pare rau ca toti ganditi in felul asta!
Eu sunt fericit si multumit ca am cumparat aceasta masina(ma refer la albea model vechi 1.2 16v), cel putin pana acum si sper sa raman la parerea aceasta.
De ce?
Pai la cate a patimit masina asta din partea mea, as spune ca este o martira, saraca a carat mii(poate exagerez, dar deja eu am peste 10%dintr-o tona) de tone, a vazut rosu (aproape)tot timpul, a dat in cratere de am crezut ca o sa mor, a trecut peste canale de era sa raman fara catalizator, baie, etc., a pornit de la prima cheie intodeauna, a mers peste 12 ore continuu forjata si full de bagaje, fara pauza, niciodata nu a dat semne de oboseala s.a.m.d . Sper sa ramana asa, acesta a fost motivul pentru care nu am dat-o, pentru ca eu nu inteleg de ce sa dau ceva bun pentru altceva din moment ce nu am fost dezamagit!??
Despre service-ul Fiat : eu am o parere buna, ma refer la service AutoPerugia, cand am avut nevoie toata lumea a fost la dispozitia mea de la seful service-ului: un om saritor, atent si competent pana la mecanici care lucreaza curat, rapid, atent ca si cum ar fi masina lor, daca ar conta atitudinea si mentalitatea lor mai mult decat orice, din partea mea ar avea 10, nu mi s-a parut si nu mi se pare scump/foarte scump si nu a avut nimeni pretentia de la mine sa ia spaga, never.
Nu am fost platit sa scriu asta, nu am party-pris-uri cu ei, asa ca le consider idei obiective si pertinente din partea unui om de buna -credinta.
mariussilviu
QUOTE (Ake @ May 12 2008, 01:53 PM) *
Cele originale costa 120 ron (1.200.000) la reprezentanta Fiat.


Multumesc, sunt intr-adevar cam scumpe, ca dealtfel si alte piese, repere furnizate de dealer...

felicia97073
Am sunat la service-ul AutoNapoli de aici de la mine din Targoviste si am intrebat ce se face la revizia de 2 ani (chiar asa am intrebat la revizia de 2 an , chiar daca nu am 20.000 km ).Si au zis asa :schimb ulei + filtru , filtru aer, filtru combustibil, filtru polen, verificari mecanice.Apoi am intrebat de curea de distributie si mi-au spus ca se schimba LA 60.000 KM SAU 3 ANI ! Am mai intrebat o data apoi ca sa ma asigur ca aud bine si mi-a repatat inca o data : 60.000km sau 3 ani ! a fost raspunsul.Deci eu nu stiu ce sa mai cred.Trageti concluziile si voi.
mariussilviu
QUOTE (felicia97073 @ May 26 2008, 09:12 AM) *
Am sunat la service-ul AutoNapoli de aici de la mine din Targoviste si am intrebat ce se face la revizia de 2 ani (chiar asa am intrebat la revizia de 2 an , chiar daca nu am 20.000 km ).Si au zis asa :schimb ulei + filtru , filtru aer, filtru combustibil, filtru polen, verificari mecanice.Apoi am intrebat de curea de distributie si mi-au spus ca se schimba LA 60.000 KM SAU 3 ANI ! Am mai intrebat o data apoi ca sa ma asigur ca aud bine si mi-a repatat inca o data : 60.000km sau 3 ani ! a fost raspunsul.Deci eu nu stiu ce sa mai cred.Trageti concluziile si voi.


E bine! Mergem la Targoviste la revizia de 2 ani...
ValiR

Mda. 3 ani. Cine da mai mult? huh.gif
Si in certificatul de garantie ce iti scrie? Eu nu m-as lua dupa cei din service. Intre tine si ei nu e semnat nici un contract, garantia o acorda importatorul si nu service-ul, el doar e autorizat de importator sa execute lucrari de intretinere, reparatii etc.
Cat despre masina, asa cum am mai spus sunt multumit, si a mea a mers ore in sir pe autostrada la viteze mari sau pe drumurile proaste de la noi. Dar nu sunt absolut deloc incantat sa dau 16 milioane din 2 in 2 ani fara o justificare realista, in timp ce Linea, Logan si alte masini cu care Albea se poate compara nu au problema asta.
La 2 ani ar trebui doar sa verifice starea distributiei si poate cel mult sa schimbe cureaua(desi nici asta nu ar trebui), nu si celelalte componente care nu ar trebui sa se uzeze atat de repede(intinzatori, role, pompa de apa etc). Daca e necesara schimbarea la 2 ani asta inseamna ca piesele folosite sunt de calitate slaba comparate cu cele ale concurentei garantate 4 ani(dublu). Toata situatia asta ma face sa imi pun semne de intrebare asupra moralitatii importatorului din Romania cu privire la respectul si transparenta fata de clienti.
Sunt curios ce pret are kitul de distributie la Linea(care trebuie schimbat la 4 ani)?


virgil84486
Vechea problema: in iunie face Albea mea 2 anisori. Am sunat la AI Craiova, mi-au spus detaliat ce se schimba si pretul de 1200lei. Sa creada AI ca devin cotizantul lor....
Poate incerc si eu la Targoviste!
Si inca ceva: ati auzit de schimb de lichid de frana?????
felicia97073
Oameni buni, am intrebat la un magazin special de piese auto originale Fiat, Alfa Romeo destul de renumit din Bucuresti(nu ii dau numele sa nu fac reclama) daca, kit-ul de distributie de pe Linea benzina 1,4 8V 77CP este acelasi cu kit-ul de distributie de pe Albea benzina 1,4 8V 77CP si mi-au spus ca da .Bine ca sa fii suta la suta sigur trebuie seria de sasiu si de la Linea si de la Albea, dar 90% se potrivesc.Eu sunt sigur ca au kit-uri de distributie identice.
ValiR
Nu ai intrebat din intamplare si ce pret are kitul de distributie(inclusiv pompa de apa) pentru Albea si Linea?
Sunt curios daca si cat de mare e diferenta de pret.

Poate un coleg posesor de Linea ne poate ajuta cu o serie de sasiu.
Cat despre lichidul de frana, scrie in certificatul de garantie ca se schimba la 2 ani(asta mi-amintesc sigur), nu mai retin si daca nr de km e relevant la un moment dat.
mariussilviu
QUOTE (virgil84486 @ May 27 2008, 08:29 AM) *
Vechea problema: in iunie face Albea mea 2 anisori. Am sunat la AI Craiova, mi-au spus detaliat ce se schimba si pretul de 1200lei. Sa creada AI ca devin cotizantul lor....
Poate incerc si eu la Targoviste!
Si inca ceva: ati auzit de schimb de lichid de frana?????


Vali are dreptate, totusi!
Daca pe carnetul de garantie nu se specifica inlocuirea distributiei, nu mai exista garantie ulterior, pentru defectiuni legate componentele respective.
In carnetul meu de garantie se specifica: inlocuirea lichidului de frana la 60.000 km., ori la fiecare doi ani.
virgil84486
Mi-am facut schimbul de 30k la service-ul Ai Craiova, 170lei.
avantaj : 37de minute (7 minute la casa) am stat efectiv (plus alte20 min. asteptarea, normal!)
Inginerul m-a luat de la inceput frumos: Stiti ca mai aveti 2 luni pana la revizia de doi ani si asta presupune bla bla bla........
la care i-am taiat-o scurt: renunt la garantie si nu schimb distributia la voi.
Sa vedeti atunci cum a intors-o, ce explicatii savante dadeau din el; chiar s-a oferit sa imi pastreze o distributie "veche" sa facem o comparatie! - de parca nu putea sa imi puna una noua din magazie langa distributia mea cea VECHE!!!!
Si atentie ce mi-a raspuns cand i-am spus de garantia de la Linea cu acelasi motor:

NICI ACEA LINEA NU ARE GARANTIE 4 ANI, CI DOAR 2!

asa ca....

Oricum, ma bate gandul sa nu mai cotizez la Ai, poate la lucruri chiar importante (sper sa nu apara!)
mariussilviu
[quote name='virgil84486' date='May 30 2008, 01:24 PM' post='271337']
Mi-am facut schimbul de 30k la service-ul Ai Craiova, 170lei.

In suma aceea intra si uleiul lor? La AutoVenetia-Cluj, se spune ca schimbul de ulei costa "pana in 200 lei". Nu de alta, insa observ ca se foloseste mai mult Selenia Gold, si nu Selenia 20K, cel indicat in cartea tehnica si pe sasiu. In preturile afisate la anumiti importatori este o diferenta de 10 lei/litru intre cele doua amintite. Multumesc
ValiR

Pe site-ul oficial Selenia, pentru Linea cu acelasi motor ca cel de pe Albea e recomandat Selenia K (SAE 5W-40).
Pentru Palio, recomandat e Selenia 20K, dar la Palio nu este trecut motorul 1.4 Fire 8V.
Selenia Gold e SAE 10W-40. Selenia 20K e tot 10W-40.
Diferenta intre ele :
20K : "Lubrificante "energy conserving" (risparmia carburante) con basi sintetiche"
Gold : "Lubrificante sintetico per motori benzina e diesel aspirati, turbocompressi e multivalvole."

Parerea mea e ca 5W-40 e cam prea subtire. Oricum eu pana acum am pus doar Gold, 20K nici nu am gasit, si a mers ok motorul.
Si consider ca uleiul Gold e superior celui 20K datorita compozitiei sintetice spre deosebire de 20K care e mineral cu baze sintetice.

Ake
A taiat cineva portiunea de furtun care intra in cutia filtrului de aer?cica ii mareste volumu de aer filtrat si are un raspuns mai bun.
ValiR
Ma tem ca atunci si consumul de benzina va creste smile.gif
Si oricum, electronica intervine si ea, nu poti sti cu siguranta toate efectele modificarii.
Nu mai e ca la motoarele de Dacia 1310 unde dozajul se facea mecanic/manual/pedala etc.

Ake
Cica consumul ramane acelasi.
Cipp
Eu i-am uns azi bornele de la baterie cu vaselina, ocazie cu care am resetat si calculatorul. Acum mi se pare ca merge mai bine masina, trage mai constant si parca are si nerv mai pronuntat. Mi-a pornit la cheie, nu mi-a cerut codul la CD in schimb am reusit sa scot 10% in Bucuresti intr-un trafic infernal...
Ake
Mi se pare o operatiune cam riscanta :-s
ValiR
QUOTE (Ake @ Jun 4 2008, 08:09 PM) *
Mi se pare o operatiune cam riscanta :-s


Poate fi smile.gif
Cipp, majoritatea calibrarilor se pastreaza chiar daca scoti borna(ECU-ul are memorie non-volatila, EEPROM), uneori mai sunt calibrari care se ajusteaza dinamic functie de anumiti factori(dar asta se face la fiecare functionare de obicei, self-learning) sau daca valorile memorate anterior se pierd(ceea ce in mod normal nu e bine sa se intample).
Mai neplacut e daca la o operatiune din asta pierzi datele din memoria non-volatila sau EEPROM, sunt sanse sa nu mai poti porni masina.
Cipp
Riscant...? Si daca te lasa bateria vineri seara intr-o iarna in camp si gasesti una la un magazin in apropiere ce faci? Urci masina pe platforma si astepti sa vina luni s-o schimbi la reprezentanta? Si la operatiunile de intretinere in manual scrie sa scoti bornele daca e musai! La alte masini e o practica curenta sa dai reset la calculator! Eu am facut lucrul asta dupa 2 ani!
fiat_albea
Ia uitati ce am gasit eu: http://www.turkmod.com/aracliste.php?model=355
Unele mi se par dragute, imi place mai ales cum ii sta si ei cu garda coborata wub.gif , dar altele sunt facute cu cel mai prost gust sick.gif
voi ce ziceti?
ValiR
QUOTE (Cipp @ Jun 4 2008, 11:31 PM) *
Riscant...? Si daca te lasa bateria vineri seara intr-o iarna in camp si gasesti una la un magazin in apropiere ce faci? Urci masina pe platforma si astepti sa vina luni s-o schimbi la reprezentanta? Si la operatiunile de intretinere in manual scrie sa scoti bornele daca e musai! La alte masini e o practica curenta sa dai reset la calculator! Eu am facut lucrul asta dupa 2 ani!


Cum spuneam, in mod normal datele importante sunt stocate in EEPROM si memoria non-volatila a unitatilor de control.
Dar nimic pe lume e 100% sigur :-)
Chestia asta cu reset-ul la unitatea de control ca practica curenta e in multe cazuri inutila. Nu e nici o diferenta in cele mai multe cazuri smile.gif

Sa dau si un exemplu simplu care imi vine acum in minte:
Un telefon mobil, introduci gresit codul PIN de 2 ori, telefonul te informeaza asta. Scoti acumulatorul, il lasi un timp(cu speranta ca se reseteaza), il pui la loc si incerci sa introduci PIN-ul a treia oara. Rezultatul? Acces blocat.
Acelasi lucru e si la ECU-ul masinii.
Acum sa dau si un alt exemplu, de la Dacia. Scoti siguranta de la radio-cd sau borna + si la reconectare trebuie
sa introduci din nou codul de acces. Insa asta e special facut sa fie asa, pentru cazul in care este furat.
Cipp
Ultima bomba: Fiat acorda 5 ani garantie pentru toate modelele vandute! Cred si eu ca le convine, la 15 bulioane distributia schimbata la fiecare 2 ani ma mir ca nu dau 10 ani garantie!
mariussilviu
QUOTE (Cipp @ Jun 7 2008, 04:06 PM) *
Ultima bomba: Fiat acorda 5 ani garantie pentru toate modelele vandute! Cred si eu ca le convine, la 15 bulioane distributia schimbata la fiecare 2 ani ma mir ca nu dau 10 ani garantie!


Ai vazut ce pret are Linea, acum? Cam acelasi cu pretul platit de noi, la configuratia Dynamic! Cred ca a scazut cam 1500 euro, fata de momentul lansarii...
Cipp
Modelul de baza e cam 10850E. Oricum, Linea nu e prea departe de Albea. Cel putin la spatiul interior nu e mare diferenta. E alt design, ceva mai bine imbinata, cine vrea s-o ia n-are decat. La halul in care le scad vanzarile, Linea va fi sub Punto/Panda in scurt timp.

Se pare ca garantia de 5 ani e numai pentru masinile luate prin programul "rabla".
ValiR
Da, 2 schimburi ale distributiei fac mai mult decat suma data de la stat prin programul rabla.
Si le faci pe ambele in 4 ani.
In concluzie ce iei pe mere dai pe pere. E ca si cum ai cumpara Albea sau Linea normal.
Cum la alte masini de la concurenta faci un schimb al distributiei dupa 4 ani, diferenta e ca la Fiat ai de dat in plus 1600 lei.
Deci practic e ca si cum din cei 3000 dati de la stat ai primi doar 1400. Deci avantaj client nu prea exista.
Si mai mult decat atat, nu-ti convin ulterior costurile de intretinere... renunti la o garantie de 5 ani si nu de 3 ca pana acum. Neplacut, nu?
Important e sa cumperi produsul ca ce se intampla dupa nu mai intereseaza pe nimeni.
In plus, mi se pare mult prea usor modul in care pot schimba pe parcurs perioadele de garantie pentru acelasi produs, dar asta poate pentru ca oricum cam totul se plateste si putine lucruri sunt schimbate pe garantie in 3 sau 5 ani.
Cipp
Astazi nevasta-mea a reusit sa rupa parasolarul pasager. A tras de el in jos sa se admire in oglinda si s-a rupt lamela din interior care face ca parasolarul sa ramana in pozitia dorita sau sa revina automat la loc. Foarte tare, frate! Acum urmeaza sa vad cat costa unul nou!

Revin: 231Ron la reprezentanta si 160Ron la ItaloParts. Pentru un rahat de clema facuta din tabla moarta care a cedat inexplicabil, mi se pare exagerat sa dau atatia bani din buzunar!
mariussilviu
[quote name='ValiR' date='May 7 2008, 09:01 AM' post='268382']
Costuri estimative pentru schimbarea distributiei(inclusiv pompa de apa): 1250 lei + aprox. 300 lei manopera, totalul e undeva intre 1500 si 1600 lei...

Totul pare relativ in ce priveste preturile. La un alt service autorizat se comunica 800 lei, schimbarea distributiei !
Cipp
Eu cred ca ce e sub 1000ron inseamna doar verificare, nu schimbare!
mariussilviu
Se pare ca toata lumea e in concediu...
Doream sa va cer parerea intr-o problema. De cateva saptamani, la pornirea motorului, dupa 1-2 secunde, incepe sa mearga neregulat, efectul este vizibil si pe turometru, scade pana la 700rot/min., ca si cum nu ar avea suficienta benzina. Dupa vreo 4-5 secunde motorul incepe sa se tureze, turometrul depaseste 1200-1300, pentru 1 secunda. Apoi, totul reintra in normal. Ce parere aveti, sa fie pompa de benzina (se aude cum se cupleaza, cand pun contactul), ori vreun senzor de la motor? Nu se petrece fenomenul decat la prima pornire din zi si nu de fiecare data. Multumesc.
ValiR

Acelasi lucru se intampla uneori si la mine. Cel mai deranjant era cand puneam benzina de la alta statie peco(Mol) din zona si nu de unde unde puneam de obicei(Rompetrol). Cu benzina de la Rompetrol se pare ca motorul meu merge bine dar in ultima vreme am observat ca
la prima pornire se mai intampla, insa doar pentru cateva secunde si in nici un caz nu se aud zgomote metalice ca atunci cand pun de la Mol(tin sa precizez ca nu benzina Mol e cu probleme in general, dar de unde am luat de cateva ori masinii mele nu i-a placut).
Posibil sa aiba la inceput doar vapori de benzina pe traseu, oricum, banuiesc ca arderea nu se face bine in primele secunde uneori.
Pompa de benzina se aude cand se pune contactul, de obicei astept sa faca motorasul cursa pana la capat, dar nu tot timpul. Insa nu cred ca e de la pompa de benzina. Posibil peste noapte, dupa o zi calduroasa sa se mai formeze si ceva condens, cine stie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.