Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Albea Active
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
virgil84486
revizia de 20k m-a costat la Craiova 615 lei.
Schimbat ulei, filtre (aer, polen, ulei, benzina), fara schimb de placute frana.
Multe verificari, dar am scapat.
omg_nd
Hi

Am si eu o Albea dinamic 1.4 din dec 2006 cu aprox 13000 nm.
De ceva timp am o problema:
In momentul in care motorul ajunge la 3000-3200 de rotatii (nu conteaza treapta de viteza (II, III, IV)) daca din acel moment nu mai accelerez se aude un zgomot mai puternic de la motor pana ce turatia scade spre 2500 rot moment in care revine la sunetul normal. Problema este ca nu se aude mereu si nu se aude niciodata in accelerare. Adica daca mentin din acceleratie 3000-3200 rot zgomotul este normal. Cum nu mai accelerez revine acel zgomot.
Am constatat ca daca apas pedala de ambreiaj nu se mai aude acel zgomot.
(zgomotul pare o vibratie sau un huruit, nu stiu sa explic prea bine da' poate intelegeti).

Aveti idee ce poate fi? A mai avut cineva asemenea probleme
ValiR

Posibil sa fie de la transmisie zgomotul(cutie), mai ales ca ai spus ca atunci cand ambreiajul nu e cuplat, nu se mai aude.
Acel uruit sa ii spun asa, il auzeam si la Dacie si cred ca l-am auzit si la Albea dar nu imi amintesc sa fie deranjant sau o problema(asta daca discutam despre acelasi lucru).
Totusi o sa ma interesez sa vad daca pot sa aflu ceva mai mult despre ce ai descris.

Supy_t
Hey...multam de raspunsuri...deci masina nu are din constructie un avertizor pentru portbagaj....la mine nu se mai aprinde nimica cand e ala deschis...si nuci nu tipa alarma cand se deschide....MOTIVATIA celui care a montat alarma...."mi-e mila s-o gauresc"...baiatul ala de la serviceul din Buzzau care S_A INCHIS!!!!
Deci nu ma impacinetez....o sa rezolv problema mea la verificarea de 20k-la Ploiesti!!!! daca o sa o mai fac....
Numai bine!!!
Cipp
Zii aluia cu alarma ca nu se da nici o gaura, se leaga alarma la contactul de lumina portbagaj - cand se deschide portbagajul se aprinde lumina, cand alarma este armata incepe sa tipe! Iar firul se trece prin partea stanga a portbagajului, pe tija de sustinere, unde vei gasi un ornament de plastic, special conceput pentru a masca firul de la alarma! Ala intra in habitaclu printr-o gaura existenta!
ValiR
QUOTE(Cipp @ Dec 14 2007, 10:46 PM) *
Zii aluia cu alarma ca nu se da nici o gaura, se leaga alarma la contactul de lumina portbagaj - cand se deschide portbagajul se aprinde lumina, cand alarma este armata incepe sa tipe! Iar firul se trece prin partea stanga a portbagajului, pe tija de sustinere, unde vei gasi un ornament de plastic, special conceput pentru a masca firul de la alarma! Ala intra in habitaclu printr-o gaura existenta!


Daca face asta trebuie sa testeze si sa fie atent cum leaga firele. Spun asta pentru ca lampa care ilumineaza portbagajul
se aprinde cand se deschide, dar asta doar daca anterior masina a fost descuiata. Daca deschizi doar portbagajul si masina e incuiata, lampa din portbagaj nu se aprinde(de cateva ori am remarcat sigur asta).
Supy_t
am sa leg singur firul ala....dar mai intai sa-l gasesc....ca modulul alarmei e undeva sub bord, in partea dreapta...dar la primavara...ca acuma e prea frig!
Toate bune si multam de informatie.

Si ca sa imi aduc aminte, si pentru prosperitate....
Supy_t
....si inca ceva...acolo nimeni nu m-a intrebat daca masina are "verificare tehnica", sau daca chiar exista, si asta la inmatriculare....Oare la noi cand o fi asa? in anul 3000? Pentru masina aia taxa de inmatriculare e 8800 euro....astia sunt tampiti!!!!! O sa circule lumea cu dacii din '70 in continuare.
Hai ca bat campii...numai bine!!!

Inca una si GATA!!!!
virgil84486
[size="5"][/size][color="#FF0000"][/color]SARBATORI FERICITE SI LA MULTI ANI TUTUROR! chiar si masinilor noastre, de ce nu thumbsup.gif drive.gif beer.gif
Cristi80483
Dupa o indelungata absenta a mea pe forum revin cu poze noi si cu un nou look al masini smile.gif spr sa va palca si astept pareri, sugestii si "recalamati" de la voi .Sarbatorii fericite
cbo73
Sau schimbat legile, nu mai este valabila chestia cu trei defecte si primesti banii inapoi, la piese schimbate garantia este atat cat da producatorul piesei , si daca ai nemultumiri trebuie sa treci pe la tribunal.
virgil84486
Pentru cei ce au renuntat la Dacie, ia intrati aici:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=91214&st=30

Dar sa va tineti bine, bine drive.gif
Supy_t
!!!! Cum o fi numarant ala turati a cu GPS-ul......hehe nici macar nu stiu despre ce vorbesc....si mai scriu si pe forumuri....ca si aia cu Salvarea del aBuzau...daca-s prosti asa le trebuie....
fiat_albea
salut! n-am mai scris demult pt ca nu-mi mai mergea profilu` si mi-am facut unul nou, sunt fostul vasile 108608.
vroiam sa va intreb: cand pornesti masina tre sa astepti un timp dupa ce pui contactul apoi sa pornesti motorul sau nu conteaza asta? am auzit mai multe discutii pe tema asta si sunt curios .
si sa va spun si voua ca despre fiat craiova. cand am luat masina nu avea oglinda la parasolarul din dreapta, era lipsa. se de atunci ma rog de ei sa faca ceva s-o aduca si s-o puna si ei ma tot amana, ca du-te la service, de la service la showroom si inver si tot asa... nush ce sa mai cred. daca pt o oglinda astept de o jumatate de an dar daca era altceva mai mare sau eu stiu.... . numai bine si sa nu aveti probleme cu masinile voastre!!! si va rog daca puteti sa-mi raspundeti si mie la intrebare. smile.gif
Cipp
Zi-le ca vrei sa o cumperi! Sa vezi atunci ce repede vine...
Supy_t
...nu scrie nicaieri ca trebuie sa stai cu contactul pus...dar eu, zic, ca trebuie sa astepti macar pana se opreste pompa electrica din rezervor...se aude!!!!

Hey...trebuie sa fac verificarea de 2 ani!!!...sau de 20k. Ce ma sfatuiti? preturi pe la ploiesti sau braila...ca astia de la Buzau si-au inchis jucaria!!!
dragos1307
QUOTE(fiat_albea @ Jan 25 2008, 08:14 PM) *
salut! n-am mai scris demult pt ca nu-mi mai mergea profilu` si mi-am facut unul nou, sunt fostul vasile 108608.
vroiam sa va intreb: cand pornesti masina tre sa astepti un timp dupa ce pui contactul apoi sa pornesti motorul sau nu conteaza asta? am auzit mai multe discutii pe tema asta si sunt curios .
si sa va spun si voua ca despre fiat craiova. cand am luat masina nu avea oglinda la parasolarul din dreapta, era lipsa. se de atunci ma rog de ei sa faca ceva s-o aduca si s-o puna si ei ma tot amana, ca du-te la service, de la service la showroom si inver si tot asa... nush ce sa mai cred. daca pt o oglinda astept de o jumatate de an dar daca era altceva mai mare sau eu stiu.... . numai bine si sa nu aveti probleme cu masinile voastre!!! si va rog daca puteti sa-mi raspundeti si mie la intrebare. smile.gif


Trebuie insistat mai mult la ei la service cu telefoane. Bafta!

Stie cineva cum se scot tetierele din fata (sofer si pasager) ?
Horia49540
Ciao a tutti
Sunt nou posesor de Fiat Albea Dynamic, cu scut motor si airbag pasager
Albastru – blue line
Aseara l-am luat de la Auto Perugia, care s-a purtat exemplar pot spune : toate facturile, manual de utilizare, chei, livrare rapida etc
si bashka alarma gratuita si reducere 600 euro (promotie de Craciun), in total a fost 9470 euroi
Am sarit de 100 km si sunt foarte multumit si de tinuta de drum si de directie, motor, de frane mai ales etc.
Chiar am ascultat cu atentie si aseara si azi dimineata – nu se aude la pornire bataia tachetilor deloc
Sa ne auzim cu bine si fara probleme si peste multi km thumbsup.gif
Lucian91487
QUOTE(dragos1307 @ Feb 1 2008, 07:34 AM) *
Stie cineva cum se scot tetierele din fata (sofer si pasager) ?


Nu se pot scoate.
Trebuie sa cauti ceva huse care se trag peste ele.
dragos1307
QUOTE(Lucian91487 @ Feb 1 2008, 05:34 PM) *
QUOTE(dragos1307 @ Feb 1 2008, 07:34 AM) *
Stie cineva cum se scot tetierele din fata (sofer si pasager) ?


Nu se pot scoate.
Trebuie sa cauti ceva huse care se trag peste ele.


Multumesc pentru raspunsul prompt. Ai ghicit era vb despre huse wink.gif Am luat unele deja dar le rezolv eu. Numai bine!
danisibiu
Salutare tuturor!
Revin cu un nou username...Am o mica problema cu sistemul de spalare al parbrizului mi sa infundat si nu mai uda bine parbrizul. De obicei pun lichid de spalat parbrizul de iarna dar intr-o perioada nu am mai gasit si am pus din acela concentrat si am completat cu apa distilata, de atunci a aparut problema. Am incercat sa desfund cu o sarma foarte subtire dar degeaba merge un pic si iarasi...parca ar avea o mazga in interior pe furtun. Are idee cineva cu ce as putea sa-l rezolv?
Cred ca devina e acea apa distilata care nu cred ca era chiar asa de distilata...
In rest va doresc cat mai multi km fara probleme drive.gif
ValiR

Cred ca apa distilata e ceva mai "uleioasa"... dar nu stiu daca o solutie lichida impotriva grasimii te ajuta desi poti incerca.
Cat despre una anti-calcar sau anti-depuneri, nu stiu...
Poate ar trebui sa intrebi intr-un magazin specializat.
Cipp
Nu vreau sa zic prostii, dar mie mi-a recomandat un instalator sa spal caloriferele cu sare de lamaie ca sa dizolv calcarul! Nu stiu ce sa zuc daca merita sa pui cateva picaturi pe duzele de stergator, mi-e sa nu faci vreo prostie! Zic si eu, nu dau sfaturi!
danisibiu
ValiR si Cipp, multumesc pentru sugestii, am mai curatat orificiile cu o sarma subtire de cupru, acum merge dar nu stropeste din toate orificiile, am bagat spirt in apa si se pare ca are cat de cat efect, sper sa se curete de la sine. Altceva nu am curaj sa bag. Deci atentie si pentru altii la ce cumparati. Am observat ca apa distilata ramasa imi inghetase bocna in portbagaj, teoretic apa distilata nu are voie sa inghete...noroc ca am amestecat cu solutie concentrata ce am bagat in bidonas.
Cipp
APA ingheata la 0 grade. Indiferent daca e distilata, adica se scot sarurile minerale, e o apa mai pura, da' tot la 0 grade ingheata! Poti sa incerci cu o solutie de dezghetat yale daca tot asa face!
ValiR

Eu in portbagaj pastrez intr-o sticla solutia deja pregatita(50% apa distilata, 50% antigel), dar e pentru completarea nivelului lichidului de racire(nu a fost cazul pana acum). Pentru spalarea parbrizului am folosit mereu solutii din comert, pentru asa ceva(in nici un caz nu as pune apa de la robinet, la cat calcar si la cate impuritati are).

In alta ordine de idei, am ajuns la 16500km si totul a fost ok.
Singurul meu of sunt zgomotele produse de capacul torpedoului(si vreau sa evit solutia cu uscatorul de par) si de capacul airbagului dreapta(acum a aparut si la mine smile.gif, are un joc foarte mic in partea stanga jos dar pe drumuri proaste cum sunt in Timisoara se aude binisor). Cum tin mana pe ele, cum nu prea se mai aud alte zgomote.
Cipp
Fratilor, asa nu mai merge! Ma gandesc la ceva: chiar nu putem sa ne unim si sa trimitem un mail la FIAT Italia sa la spunem problema noastra cu distributia? Chiar nu putem sa demonstram ca este un abuz ce face autoitalia cu noi? Spre exemplu, eu voi face in vara circa 26.000 de km in 2 ani de rulaj. Vi se pare normal sa schimbam distributia sub 30.000 de km? Se pune problema in felul urmator: chiar asa de proaste curele face FIAT incat nu sunt garantate nici macar 3-4 ani? Pentru Dumnezeu, suntem in anul 2008, cum e posibil un asemenea tratament din partea dealerului din Romania?

Domnilor de la Autoitalia, stiti foarte bine ca principala concurenta a Albeei este Logan, vrem nu vrem asta e adevarul! De ce Logan garanteaza cureaua 4 ani sau 60.000 de km iar la Albea ne cereti sa schimbam distributia la doi ani, sau mai precis DIN DOI IN DOI ani? De ce trebuie sa platim "extensie de garantie" care ne-a fost trimisa miseleste prin posta ca la prosti, caraora le-ati vandut masina si mai apoi le-ati bagat "mortu' in casa"? Mi se pare revoltator si jignitor la adresa consumatorului modul in care ati decis sa ne tratati!

Stiu ca intrebarea mea este retorica si, asemeni multor adrese ale mele si ale altor colegi de forum, veti ramane impasibili la problemele noastre. De aceea as dori sa mergem mai departe, sa aducem la cunostinta celor de la FIAT Italia abuzurile pe care le face dealerul din Romania. Sigur ca se vor gasi multi care imi vor spune: " renunta dom'le la garantie!" , dar atunci vin si eu sa intreb: ce rost mai au lozincile cu cei trei ani de garantie daca de fapt sunt doar 2 iar pentru al treilea ni se impun conditii aberante dictate de o politica de marketing tipic romaneasca!

Ce e de facut, riscam sa mergem inca 1-2 ani cu cureaua originala sau rupem motorul? Fiindca din partea Autoitalia nu ma astept la nimic...
mihai68517
salut,

nu esti singurul om caruia i s-a intamplat acest lucru eu am renuntat la garantie din aceasta cauza, am schimbat kitul de distibutie la 60.000 de km (ca durata 3 ani si jumatate) si pana atunci nu am avut probleme.Am vb cu cineva de la auto imola si am inteles ca asta este politica producatorului nu a importatorului, dar oricum traim in romania!
Supy_t
Iata Dana...sau Cipp...ca masinile noastre au deja 2 ani..sincer...eu am tacut chitic...si am facut revizia cu doar 508 ron. Nu m-a intrebat nimeni de distributie...iar atentie!!! in cartea de service nu scrie nimica...si aia e contractuala...legat de scrisoarea aia!!!! din cate stiu nu a fost recomandata...asa ca nu au nici o dovada ca ne-au trimis-o!!!!!
Pacat de masina asta ca isi baga toti nasul in ea.....

Problema mea nu s-a rezolvat...si anume eroarea nejustificat de mare a vitezometrului!!! si de aici tot ce tine de calculatorul de bord!!...se pare ca noul service care face garantia Fiat...nu are softull pentru Albea...asa ca a folosit cel pentru Palio. In rest suer curati, binevoitori, netraasanti...si mai mult NU AU VRUT SPAGA!!!!! asa ca un inceput elegant....sper sa o tina tot asa. Tot ce am zis eu au verificat...si acuma m-am linistit...
Masinile astea sunt OK...pacat ca Fiat-ul nu si-a instruit pe toti mecanicii de KK din tara asta....(no offence...ca cei de la AutoMotor din Buzau au fost super Ok...poate ca sunt la inceput....dar sunt multumit de servicul lor)

Si inca ceva...cum dracu de trage mai bine motorul acuma doar cu schimbarea filtrelor????

Legat de problema cu distributia...oare merita shimbata???? pentru inca un an de garantie??? Eu am vazut una in service cu 60K si abia atunci ii schimbau distributia...ca pe omul ala nu l-a interesat garantia...si masina e ok...doar filtrele si uleiul schimbate.....
eu luasem deja hotararea...daca ma obligau sa schimb distributia....atunci adio garantie!!!!
Numai bine..la aproape 2 ANI...decand topicul asta s-a deschis!!!!
Cipp
Da, dar sa stii ca daca ai vreo problema, Doamne fereste!, atunci sa stii ca n-o sa schimbe nimic maimutele pe garantie, cu siguranta iti vor cere sa faci dovada ca ai schimbat distributia! Ei n-au ce pierde, la urma urmelor, castiga bani frumosi de pe urma reviziilor, chiar daca ai sau nu garantia, reviziile tot trebuie sa la faci!

Referitor la filtre, e clar ca un filtru de aer imbacsit va face motorul sa mearga mai prost decat unul nou, fiindca oxigenul intretine arderea!
ValiR
QUOTE(Cipp @ Feb 14 2008, 08:23 PM) *
Da, dar sa stii ca daca ai vreo problema, Doamne fereste!, atunci sa stii ca n-o sa schimbe nimic maimutele pe garantie, cu siguranta iti vor cere sa faci dovada ca ai schimbat distributia! Ei n-au ce pierde, la urma urmelor, castiga bani frumosi de pe urma reviziilor, chiar daca ai sau nu garantia, reviziile tot trebuie sa la faci!

Referitor la filtre, e clar ca un filtru de aer imbacsit va face motorul sa mearga mai prost decat unul nou, fiindca oxigenul intretine arderea!


Imi puteti spune la Bravo, Linea si 500 care au acelasi motor la cati km sau cati ani trebuie schimbata distributia? Dar vreau informatii sigure.
Multumesc.

Vali
Lucian91487
QUOTE(ValiR @ Feb 14 2008, 05:00 PM) *
Imi puteti spune la Bravo, Linea si 500 care au acelasi motor la cati km sau cati ani trebuie schimbata distributia? Dar vreau informatii sigure.
Multumesc.

Vali


La Linea stiu ca am vazut pe undeva. (http://www.clubfiat.ro/forum/index.php?showtopic=1728&st=20&p=24563&#entry24563)
-pct.16 Control vizual stare curea distributie/eventual inlocuit curea+role intinzator si ghidaj la 60k KM
-pct.18 Inlocuit curea distributie+role intinzator si ghidaj* la 120k Km
danisibiu
Fratilor, abia acum ma prind...ieri m-au sunat de la autoitalia sa ma intrebe ca si client cat de multumit sunt de service-urile fiat, deci e clar ca cineva de acolo citeste acest forum. E clar ca trebuie sa schimbe ceva si la garantie si la faza cu schimbatu distributiei. Am fost la o intalnire a dealer-ilor unei marci concurente care dau 7 ani garantie TOTALA dupa cum spun chiar ei si vor ca preturile la service sa fie mai mici decat la fiat dar peste cele de la logan.
Cipp
De citit SIGUR citesc, de intrebat e bine ca intreaba dar mie tot o frectie la picior de lemn mi se pare actiunea lor, fiindca nu-i vad eu pe cei de la AutoItalia dand preturile inapoi la piese sau la manopera. Nici problema distributiei nu mai au curajul s-o modifice, fiindca ii ia lumea de neseriosi. Asta e Romania, astea sunt mentalitatile. Vreau sa adaug numai un lucru: tot ei vor pierde, asa cum au pierdut si in ultimul an la vanzari, fiindca hotia are picioare scurte! Nu poti sa vinzi in ziua de azi o masina, oricare ar fi ea, si apoi sa anunti clientul ca are de facut o investitie serioasa ca sa-si pastreze garantia! Au reusit cu politica lor sa prosteasca 1,2,100,1000 dar nu le va merge la infinit. Eu am 21.000 de km in 19 luni si probabil ca voi face 25.000 in vara cand voi face 2 ani. Mi se pare absurd sa soliciti schimbarea distributiei la 2 ani si la rulajul asta. Si hai, daca ar fi fos o suma rezonabila, uneva la 150-200E asi fi inchis ochii si as fi acceptat sa platesc "extensia de garantie" care la Logan este 300E. Dar cand vin cu sume aberante de 1400 ROn pentru o asemenea operatiune stau si ma gandesc daca nu cumva FIAT chiar isi merita renumele de masina scumpa si proasta! De ce scumpa? V-am spus. De ce proasta? Fiindca fac motoare ale caror curele nu rezista decat 2 ani in opinia AutoItalia! Sincer sa fiu, am tot sperat sa se remedieze situatia in cei doi ani dar vad ca nu s-a luat si nu se va lua nicio masura!
La fel, consider ca tot AutoItalia va pierde, fiindca fiecare va renunta la al treilea an de garantie si isi va intretine masina pe cont propriu. Sigur, veti spune, fiecare e liber sa faca ce vrea, dar eu unul, CU SIGURANTA nu-mi mai cumpar FIAT cate zile voi avea!

Va rog sa-mi scuzati vehementa tonului, dar cel mai mult ma deranjeaza hotia pe lumea asta. Si asta e chiar hotie cu acte in regula!
CiprianS
Buna ziua!
Sunt de acord cu ceea ce zice Cipp in legatura cu schimbatul distributiei la 2 ani. Nu se poate sa imbatraneasca respectivele curele asa de repede. Masina mea va face 2 ani in toamna. Nu voi avea cu ea atunci mai mult de 20000 km. De ce sa schimb distributia la 20000? Si mai am un of. Mie mi se pare ca totusi motorul masinii mele "bate". Eu voi renunta la garantie dupa un an pentru ca nu voi schimba distributia. As vrea ca macar pana atunci sa ma edific si eu cu bataia respectiva la motor. De aceea il rog pe domnul care zicea ca a avut probleme cu motorul sa descrie putin defectiunea pe care a avut-o.
La mine toti de la service au zis ca e bataie de tacheti. Bataia e un soi de clampaneala care se aude cel mai pronuntat chiar dupa ce motorul se incalzeste putin (dupa ce acul ajunge la pozitia unde sta de obicei). Dupa ce se incalzeste mai bine clampaneala aia se estompeaza dar nu dispare complet. De exemplu dupa ce bag masina in garaj se aude destul de clar. Frecventa e de cam 2 batai pe secunda. Eu ma gandesc sa ma duc si la un alt service sa imi faca o constatare si dupa aia sa ma duc iar la Suceava daca ceilalti zic ca bate. Voi ce sfat imi dati?
Cipp
Daca te referi la bataia de tacheti pe care o au toti posesorii de Albea 1.4 atunci sa stii ca nu e nimic de facut. Aia o sa-ti schimbe dupa scandalurile de rigoare piesele respective, dar zgomotul nu va disparea. Problema o vad mai degraba la insonorizarea habitaclului decat cu zgomotul produs de motor. Am avut ocazia sa vad in targ o Skoda Octavia 1.6 mpi 103CP. cand a pornit ala motorul, de afara nu se auzea nimic. Cand a deschis capota, ziceai ca-i dacia veche, asa de urat bateau tachetii. Cand am intrat in masina, nu se mai auzea nimic. Cred ca e o problema generala in ziua de azi: se fac motoare (unele) mai zgomotoase, dar care nu se aud in si din afara pentru ca masinile sunt bine izolate - dealtfel, cei care au condus octavia au observat izolarea din compartimentul motor de la nivelul bordului! Asa ca asta e situatia - dai 10.000E, primesti o masina cu performante mai modeste, cu un confort limitat, dar cu care poti duce 5 persoane la destinatie intr-un spatiu acceptabil si poate la un consum foarte bun! Dai 15.000, atunci e clar ca vei avea o imbunatatire cu 50% a situatiei, poatew in detrimentul consumului, dar... obrazul subtire cu cheltuiala se tine, nu?...
CiprianS
As avea o propunere: daca intr-adevar la Linea nu se schimba distributia la 2 ani pentru acelasi motor, inseamna ca distributia nu trebuie de fapt schimbata. V-as ruga pe toti cei care nu sunteti de acord cu schimbarea acesteia la 2 ani pentru Albea sa scrieti aici acest lucru. Acest forum este in mod cert parcurs si de catre cei care ar putea lua o masura in acest sens. Eu unul nu schimb distributia nici daca pierd garantia. Voi cere doar sa fie verificata cureaua si rolele. De asemenea, daca se va intampla ceva din cauza distributiei imi asum riscurile. Insa daca pica vreo planetara sau piesa care nu tine de motor voi merge sa cer inlocuirea pe garantie si dupa 2 ani de zile.
Pentru cei de la Fiat am o propunere: sa transmita service-urilor sa verifice doar distributia la 2 ani si daca trebuie schimbata sa fie schimbata. Uzura acestor componente se observa foarte usor si nu cred ca ar fi o problema (decat faptul ca nu ar mai vinde atatea curele si role). Nu cumva acesta din urma este motivul pentru care se cere schimbarea distributiei? Eu am incredere ca situatia se va rezolva daca noi vom cere acest lucru!
Cipp
QUOTE(CiprianS @ Feb 25 2008, 12:57 PM) *
As avea o propunere: daca intr-adevar la Linea nu se schimba distributia la 2 ani pentru acelasi motor, inseamna ca distributia nu trebuie de fapt schimbata. V-as ruga pe toti cei care nu sunteti de acord cu schimbarea acesteia la 2 ani pentru Albea sa scrieti aici acest lucru. Acest forum este in mod cert parcurs si de catre cei care ar putea lua o masura in acest sens. edere ca situatia se va rezolva daca noi vom cere acest lucru!

De citit citesc, dar am senzatia ca ii doare fix in teava de esapament! Daca era ceva de facut, faceau pana acum, gandeste-te ca Albea se vinde din 2003 si, desi au schimbat motorizarea, tampenia cu schimbarea distributiei a ramas de-a pururea, indiferent cu ce motorizare va veni Albea. In lacomia lor dupa bani, AutoItalia ar fi in stare sa ceara schimbarea lantului de distributie la motoarele diesel la Albea la fiecare 6 luni, ca deh... motorina din romania e proasta si poa' sa uzeze motorul prematur!

Apropos de motoarele Multijet: au anuntat cei de la Fiat ca au probleme cu motorizarea 1.3 Multijet la produsele din luna februarie, se pare ca au inchis productia pentru aceste motoare din cauze de neconformitate a componentelor livrate de partenerii externi.

Asta le doresc tuturor celor care inca mai vor sa-si ia Fiat: masinile sunt bune, chiar foarte bune, dar daca vreti sa le carati bani cu sacul aiurea celor de la AutoItalia, poate va mai ganditi putin! Daca stam sa ne uitam la vanzari, Albea incepe incet, dar sigur sa se vanda din ce in ce mai prost! Prietenii stiu de ce... Romanul incepe sa se trezeasca! Exista un Dumnezeu!
CiprianS
Se pare ca suntem singurii care nu vrem sa schimbam distributia la 2 ani. Or fi chiar asa de putini cei 1400 lei de nimeni nu zice nimic?
Sincer, eu cu cei 1400 lei imi voi cumpara un monitor LCD nou de 22 " si imi vor ramane inca destui bani. Eu cand ma gandesc ca ar trebui sa dau pe o curea si niste role (care nu ar trebui de fapt schimbate) echivalentul unui monitor si a unui telefon de ultima generatie mor de ciuda. E ca si cum as cumpara cele 2 obiecte si le-as arunca in drum!
ValiR

Cu siguranta sunt mai multi...
In cazul meu masina e achizitionata in leasing, deci nu sunt eu propietarul ei asa ca situatia e mai delicata.
Si nu sunt singurul in situatia respectiva.

Altfel, probabil as fi renuntat la garantie si m-as fi rugat ca in al treilea an sa nu apara nici o reparatie mai scumpa de 14 milioane.
Poate ca riscul respectiv se merita.
Desigur, reviziile le-as fi facut asa cum sunt mentionate in carte, exceptie distributia.

Pe mine ma deranjeaza mai mult faptul ca mi se umbla la motor si ma tem ca vor apare probleme ulterior tocmai datorita interventiilor din service, la revizie. Nu poti sti cum lucreaza mecanicul/mecanicii si stim cu totii cum stam cu service-urile in momentul de fata.

Cipp
Cred ca asta este si principalul motiv pentru care vanzarile Fiat au scazut in ultima vreme. Eu personal n-am auzit nicio firma care sa pretinda schimbarea distributiei la 2 ani. In certificatul meu de garantie scrie clar ca se face VERIFICAREA, EVENTUAL INLOCUIREA curelei de distributiei si a rolei intinzatoare la 60.000 de km sau 2 ani. Acuma, daca oamenii ar fi de buna credinta, ar trebui sa mergem cu totii sa facem operatiunea asta, fiindca asa e normal. Dar cum mie mi-au schimbat la revizia de 20.000 de km placutele de frana, desi cele vechi mai mergeau pana la revizia de 30.000, lucru constatat de mine dupa masuratorile cu sublerul, eu ma declar total dezamagit de AutoItalia si, desi am fost incantat de masina la inceput, a doua oara nu mai iau plasa de la Fiat.
ValiR

Nu stiu cum e la voi dar la mine, la cap. 16, Plan de intretinere e scris asa:

Plan intretinere Fiat Punto, Seicento, Albea, N. Panda, G. Punto
Plan intretinere Lancia Ypsilon

Ok, deci planul se aplica la toate modelele enumerate mai sus.
Apoi la punctul 17 din plan scrie "Inlocuire curea distributie (inclusiv kit rulmenti intinzatori)* (ex. 1.3JTD)

* 60.000km sau 24 luni

Nu inteleg paranteza respectiva, ex vine de la exceptie ca nu vad de ce ar fi de la exemplu? 1.3JTD are distributie cu lant?(nu mai stiu exact)
In fine, inainte de a cumpara Albea ma informasem si dpdv al costurilor de intretinere(reviste, tv) se spunea ca pentru Albea costurile sunt mai mici decat la Logan. Insa acum se pare ca realitatea este alta...

Legat de schimbul de ulei, inteleg ca doar prima oara se face la un an sau la 10.000km, nu am gasit scris nicaieri ca ar trebui facut la un an ulterior, scrie doar ca la fiecare 10.000km.
Cipp
M-am interesat personal la AutoItalia si mi-au spus ca in cazul nerespectarii planului de intretinere SE PIERDE GARANTIA la intraga masina! Asa ca eu unu' am zis "pas". Nici nu e de mirare ca pierd teren, daca asa inteleg ei sa-si trateze clientii...

Eram curios daca la Grande Punto, 1.4 77CP productia mai-iunie2006 se schimba distributia la 2 ani?!? Poate ne ajuta cineva de pe-aici!

L.E.: In manual la mine nu scrie asa ceva la punctul 17. Mie mi-au trimis o scrisorica dupa ce mi-au vandut masina, asa ca nu corespund planurile de intretinere. Oricum, renunt la garantia lor, fiindca in afara de costuri exagerate nu beneficiez de nimic. Iar povestea cu intretinerea mai ieftina decat la Logan e mare vrajeala, va spun eu! La Logan nu costa 1200RON (Autoperugia) distributia! Cred ca s-au imbogatit bine de tot "jurnalistii" in urma articolelor publicate la comanda AutoItalia, dar stiti voi, minciuna are picioare scurte... Daca n-as fi multumit de masina maine as vinde-o, asa sunt de dezamagit de "importator"...
CiprianS
Si eu am masina luata in leasing. Cred ca voi gasi un credit de refinantare. Renunt si la asigurarea CASCO de la Generali si voi mai economisi niste bani. La cei 10000 km pe an pe care ii fac eu acum nu se merita sa dau 160 lei pe luna asigurare CASCO.
Sunt foarte dezamagit de lipsa de interes a celor de la AUTOITALIA. Am avut Dacia SOLENZA inainte si in fiecare an ma sunau cei de la Dacia sa ma intrebe daca sunt multumit de masina si ce probleme am. Aici nimeni nu zice nimic. In plus, ne cer bani pe piese care nu trebuie de fapt schimbate. In 2 ani de zile si nici 15k km am ajuns sa ma satur complet de FIAT. Daca eram mai istet mai puneam 2000 euro si imi luam Ibiza ca tatal meu. Nu suporta comparatie cele 2 masini. Asta e acum. Voi sti pe viitor.
Cipp
Din pacate si eu recunosc ca m-am ars. Asta e, macar sa mearga masina bine, restul il suport cu stoicism, n-am ce face, macar sa invete si altii din experienta mea. Cu toate astea, nu regret ca nu mi-am luat Logan, mie unul masina asta nu imi place, si stiti cum e, dragoste cu forta nu se poate. Incepe sa-mi para insa foarte rau ca n-am mai asteptat inca un an si nu mi-am luat Opel Astra. Macar acolo stiam ca am 2 ani de zile garantie, si nu eram obligat sa schimb piese care nu-si terminasera perioada normala de functionare. Si eu m-am saturat de Fiat ... Ii sfatuiesc pe cei care doresc sa-si achizitioneze Albea sa se indrepte spre alte modele fiindca isi iau cea mai mare teapa din viata lor. Macar noi, cei care am patit-o sa le spunem tuturor la ce sa se astepte! Degeaba am asteptat si am sperat ca situatia se va remedia, nimic nu se schimba in Romania.

Sa va dau numai un exemplu: am sunat la AutoImola. Acolo mi-au spus ca un schimb de distributie costa cu totul 800RON, si ca daca nu o schimb pierd garantia la partea de distributie. Asta inseamna ca restul masinii ramane in garantie!
La AutoPerugia mi-au spus ca schimbarea distributiei costa 1200RON, si ca daca nu o schimb pierd garantia intregii masini.
La AutoItalia, domnul Razvan (asa s-a recomandat, de parca era sofer pe tir, nu reprezentant Departament Tehnic) nici nu s-a deranjat sa-mi spuna cat costa schimbarea distributiei, in schimb mi-a spus ca pierd garantia la masina daca nu schimb distributia. Probabil ca pretul era tot in jur de 1200RON din spusele colegilor. Stau si va intreb: in ce tara traim? Chiar nu stie stanga ce face dreapta?

Eu atat am avut de spus. Desi pana acum am facut lobby acestei masini, considerand-o o masina corecta la banii ei, din clipa asta firma Fiat a murit pentru mine! Pur si simplu nu mai exista si nici nu ma mai intereseaza niciun model de la ei. Sigur ca nimeni n-o sa tina cont de dezamagirea mea si a altora carora li se baga pumnul in gura in mod abuziv, dar daca cei de la Fiat Italia accepta sa faca afaceri cu asemenea indivizi, atunci sa nu se intrebe de ce le merg prost vanzarile si de ce Fiat e pe locul 11 la vanzari in romania iar Albea pe locul 23, in scadere cu 13% fata de 2006. Practic, cu toate eforturile de refacere a unei imagini sifonate, Fiat Italia se izbeste in continuare de mentalitatea unor romanasi profitori, ipocriti si incompetenti. Acolo unde nu e, nici Dumnezeu nu cere...
CiprianS
Oare cam cat ar face o Albea de un an si jumatate si 15k km? Cam la ce pret s-ar vinde? Nu am aer conditionat pe masina. A costat 8800 noua.
ValiR

In cei aproape 17.000km masina s-a comportat bine, cum spuneam anterior, doar ceva zgomote la bord pe drumurile proaste.
Eu pana acum am sunt multumit de masina si o sa o pastrez pana face 3-4 ani, daca totul va fi bine. Daca nu, voi incerca sa o schimb mai repede. Urmatoarea masina nu va fi Fiat si nu va mai fi din clasa mica.
Cat despre importatori si service-uri, nu se intampla doar la Fiat ci si la celelalte marci(Skoda, VW, Ford - care au vanzari de volum la noi)
si situatia trebuie remediata la toti...
Oricum importatorilor nu le pare rau pentru faptul ca renunti la garantie, in Romania inca se axeaza foarte mult pe vanzari si nu pe service.
Si sincer sa fiu as prefera la schimbarea distributiei sa imi puna aceleasi piese ca la Linea, astfel incat sa nu o schimb iarasi la 2 ani. Cu toate ca nu cred ca intre piesele de Albea si cele de Linea la distributie sunt mari diferente, motorul fiind acelasi. Si chiar daca ar fi pus din start piese de calitate mai buna nu cred ca diferenta ar fi fost de 8 sau 14 milioane. Plus ca nu trebuia sa schimbe nimeni nimic la motor , doar sa verifice. Mai este la ora actuala alta masina la care schimbarea distributiei se face la 2 ani? De curiozitate...

Cipp
NU! Dar se naste urmatoare intrebare: la Linea, cu acelasi motor, distributia se schimba la 4 ani sau 60.000 de km. La Albea din ziua de azi se schimba tot la 4 ani sau la 2 ani? Sa ne spuna posesorii de Albea care si-au cumparat masinile in ultimile 6 luni daca in certificatul lor de garantie scrie asa ceva! Eu sunt hotarat sa scriu la toate revistele auto si sa cer sfatul acelorasi "jurnalisti" care ne vindeau gogosi acum ceva vreme; daca multi n-au posibilitatea sa citeasca pe internet problema spinoasa a distributiei la Albea, poate vor afla din presa la ce sa se astepte de la masinile lor dupa ce nu vor mai fi clienti AI!
florin103194
QUOTE(Cipp @ Feb 28 2008, 04:47 PM) *
NU! Dar se naste urmatoare intrebare: la Linea, cu acelasi motor, distributia se schimba la 4 ani sau 60.000 de km. La Albea din ziua de azi se schimba tot la 4 ani sau la 2 ani? Sa ne spuna posesorii de Albea care si-au cumparat masinile in ultimile 6 luni daca in certificatul lor de garantie scrie asa ceva! Eu sunt hotarat sa scriu la toate revistele auto si sa cer sfatul acelorasi "jurnalisti" care ne vindeau gogosi acum ceva vreme; daca multi n-au posibilitatea sa citeasca pe internet problema spinoasa a distributiei la Albea, poate vor afla din presa la ce sa se astepte de la masinile lor dupa ce nu vor mai fi clienti AI!

florin103194
QUOTE(Cipp @ Feb 28 2008, 04:47 PM) *
NU! Dar se naste urmatoare intrebare: la Linea, cu acelasi motor, distributia se schimba la 4 ani sau 60.000 de km. La Albea din ziua de azi se schimba tot la 4 ani sau la 2 ani? Sa ne spuna posesorii de Albea care si-au cumparat masinile in ultimile 6 luni daca in certificatul lor de garantie scrie asa ceva! Eu sunt hotarat sa scriu la toate revistele auto si sa cer sfatul acelorasi "jurnalisti" care ne vindeau gogosi acum ceva vreme; daca multi n-au posibilitatea sa citeasca pe internet problema spinoasa a distributiei la Albea, poate vor afla din presa la ce sa se astepte de la masinile lor dupa ce nu vor mai fi clienti AI!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.