Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Albea Active
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
virgil84493
Cristi, ce cas (CD) e acela cu luminile albastre??
Ce scule ai folosit?
PS: Ati observat nr. mesajului acesta??????
Florin83676
stie cineva de "Senzorul Crepuscular" ??? in carte in tabul MENU aliniatul 2 este acest senzor . mai departe doar aminteste dar nu spune cum il setezi .
Sorin82761
Super tare Cristi imi place , sti ce te rog eu tot ma trag pe..... , ca imi vibreaza placa de deasupra CD si vream sa o scot am bagat surubelnita da imi era groaza sa nu o rup , tu cu ce ai scos fetele alea?
Cristi80483
Dana eu am masina de pe 1 iunie.
Florin e Cd-mp3 kenwood.IN ce sens scule.Pt operatiunea cu bordul??
Pai a fost nevoie de un hexagon de 3 so un torx dar nu mai stiu marime.atat e tot ce am avut nevoie.iar la partea electrice ledurile ce le-am schimbat sunt leduri tip smd si am folosit pt schimbarea lor o statie de lipit cu aer cald.
Sorin pt placa aia de desupra cd.o poti rezolva fara probleme.Iei o surubelnita cat mai ascutit si o bagi in fanta dintre placa si masca radio-cd-ului.Nu o sa se rupa nimic garantat.dar numai sa bagi unde ti-am zis si baga intr-un din colturi.dar nu pe lateral.apoi dai cu banda pe cleme si gata.eu asa am facut la toate clemele ce le-am gasit pana acum.Se poate demonta si monte la loc tot brodul fara a rupe nici o clema sau fara a aprea probleme.este un plastic bun dar cam moale si se deformeaza usor.asa ca aveti grija pe unde bagati surubelnita sa nu ramana urme.

daca va mai pot ajuta cu ceva postati.
bafta
Cristi80483
Daca vre-a cineva sa faca aceasta operatie sa imi dea numai un pm sau sa intrebe direct pe topic ca sunt sigur ca ias fii de ajutor ca sa ii pot spune exact de ce sa traga sa nu se mai chinuie cum m-am chinuit eu.
emcos85376
stie cineva cum se schimba numerele? adica cum ies si intra din/in plasticul ala? si inca ceva...cum se pliaza oglinzile? ca in manul scrie ca se pot plia pt a avea loc in spatii stramte.
Sorin82761
Mersi Cristi o sa incerc numai ca imi era groaza sa nu rup , ca incercasem sa bag surubelnita asa in colt da mi-a fost naspa ca o sa crape si imi fac doua bucati din ea blush.gif
Emcos , oglinzile se pliaza manual , prinzi de ea si usor o apesi inspre geam si e pliata
Robert84643
QUOTE(emcos85376)
stie cineva cum se schimba numerele? adica cum ies si intra din/in plasticul ala?


Vezi ca suportul de plastic al numerelor are 2 stifturi in partea de jos. Trebuiesc trase in jos cu o surubelnita sau ceva asemanator si apoi impins si numarul (prin alunecare) tot in jos. Dupa care tot cu o surubelnita, mai finuta, trebuie scoase marginile numarului in afara chenarului (ramei) de plastic a suportului. Mare atentie sa nu zgariati tabla masinii :bash:
E o porcarie dar asta-i sistemul romanesc.
filipescu82758
QUOTE(Robert84643)
QUOTE(emcos85376)
stie cineva cum se schimba numerele? adica cum ies si intra din/in plasticul ala?


Vezi ca suportul de plastic al numerelor are 2 stifturi in partea de jos. Trebuiesc trase in jos cu o surubelnita sau ceva asemanator si apoi impins si numarul (prin alunecare) tot in jos. Dupa care tot cu o surubelnita, mai finuta, trebuie scoase marginile numarului in afara chenarului (ramei) de plastic a suportului. Mare atentie sa nu zgariati tabla masinii :bash:
E o porcarie dar asta-i sistemul romanesc.



sa ia grija cand scoti numerele ca cele doua cleme sa fie in pozitia open... adica maxim spre exterior...
emcos85376
multam fain! cred ca o sa incerc asta seara. vroiam sa ma duc la dealer (asa imi zisase, sa ma duc la el daca nu ma descurc) dar se pare ca au program doar pana la 4.30 iar eu la ora aia sunt la serv. asa ca o sa incerc "by my self". va spun maine ce am facut. :wave:
Cipp
io n-am reusit. De fapt, m-am chinuit vreo 5 minute si cand am vazut ca incep sa ma enervez, m-am dus la unu care monta numere, i-am dat 5 lei si m-a rezolvat in 3 minute. Din cate am vazut sistemul e bun, dar iti trebuie putina indemanare. Altfel, risti sa rupi o clema de plastic sau, mai rau, sa zgarii tabla. daca nu va pricepeti, mai bine nu va bagati ca uite asa scoateti bani ori pt. un set de suporti noi, ori pt. retusarea vopselei...
virgil84493
Scimbatul nr e simplu: am tras de partea cpe care e scris numele dealerului, iar nr. provizorii ies fara mari batai de cap.
Tin minte ca dupa ce mi-am schimbat nr, un nene cu pejos m-a rugat sa le schimb si lui. Dar BAU: era alt sistem de fixare...
Asa ca mare atentie: e totusi plastic.
Eu cred ca la Fiat, avand acelasi dealer, se foloseste acelasi tip de suport!!!!
virgil84493
Ceva important:
LA FRANE BRUSTE SI PUTERNICE, VOUA V-A TREMURAT PEDALA SUB PICIOR???
In manual spune ca e normal, mai ales pe drumuri umede sau neadecvate ( adica peste tot, aici, in ro)...
Mie mi s-a intamplat, prima data m-am pierdut, a doua oara am tinut piciorul ferm pe frana si a fost OK.
Alte experiente de genul asta, aveti???
Dragos86458
Este normal sa se intample asa. In momentul cadn franezi brusc si mai e si umed pe jos intra ABS-ul in functiune care se resimte printr-o mica pulsatie. Ai procedat corect ca ai mentinut piciorul. Mi s-a intamplat si mie faza.
virgil84493
Dragos, faza mi s-a intamplat pe drum uscat, dar cu (prea ) multe denivelari. Am citit eu in manual cum e cu ABS-ul, dar nu ma asteptasem pe drum uscat...
Dar asta-i o lectie buna!!!!
virgil84493
Sunt suparat pe Fiat!!!!
De ce nu ne-au spus ca avem si EBD pe machinetele noastre??? Mie mi-a trebuit vreo 3 luni, pana a venit manualul sa aflu asta ...
Teoretic, sistemul e bun. Voi cum i-ati resimtit efectul???
DAR CEL MAI IMPORTANT E URMATORUL ASPECT: VINE IARNA... VOI CUM PREGATITI ALBEA PENTRU IARNA? CU LICHIDELE STAU BINE, MAI PUTINTEL CEL PENTRU PARBRIZ. TUTELA S35 NU AM GASIT INCA.
Ma bate gandul sa schim rotile intre ele, fata -aspate, desi nu am decat 5K facuti. Merita efortul ???
La iarna vreau sa incerc cateva frane pe gheata, in loc larg si retras. CREDETI CA MERITA INCERCAREA?
EXISTA RISCURI?
Cristi80483
Ce e EBD-ul ala??
emcos85376
am reusit sa skimb numerele. este relativ simplu si daca, cunosti sistemul se skimba in 5 minute.
EBD=electronic brake distribution....distributie electronica a franarii...cred ca marea majoritate a masinilor noi cu ABS au si EBD. nu cred sa mai ex ABS fara EBD...
Stanean75862
EBD la Fiat Albea, chiar si la modelele Dynamic poate fi doar un numar de inmatriculte!!!
EBD = electronic brake distribution...si noi nu avem asa ceva!!!
filipescu82758
QUOTE(virgil84493)
Sunt suparat pe Fiat!!!!
De ce nu ne-au spus ca avem si EBD pe machinetele noastre??? Mie mi-a trebuit vreo 3 luni, pana a venit manualul sa aflu asta ...
Teoretic, sistemul e bun. Voi cum i-ati resimtit efectul???
DAR CEL MAI IMPORTANT E URMATORUL ASPECT: VINE IARNA... VOI CUM PREGATITI ALBEA PENTRU IARNA? CU LICHIDELE STAU BINE, MAI PUTINTEL CEL PENTRU PARBRIZ. TUTELA S35 NU AM GASIT INCA.
Ma bate gandul sa schim rotile intre ele, fata -aspate, desi nu am decat 5K facuti. Merita efortul ???
La iarna vreau sa incerc cateva frane pe gheata, in loc larg si retras. CREDETI CA MERITA INCERCAREA?
EXISTA RISCURI?


rotile se schimba inte ele la 10k, lichid de parbriz ... eu bag cam ... numai sa nu se infunde smile.gif
cauciucurile cred ca sunt all seasons? are cineva alta parere?
EBD nu stiu ce sa zic, ar trebuie intrebat cineva autorizat, din service...
http://www.mg-rover.ro/mg/subsection.asp?m...ion=5&id=93



arigato.gif
emcos85376
eu pe fiatul meu nu am abs. dar chiar m-ar surprinde sa nu aibe EBD cele cu ABS. toate masinile din gama asta de pret pe care le-am testat (sau despre care m-am interesat, inainte sa ma hotarasc pt fiat) au ABS + EBD. pana si loganul are ABS + EBD.
filipescu82758
imi spune cineva si mie cum se scot tetierele de la scaunele din fata pentru a monta husele?
mesrsi mult
arigato.gif
Cristi80483
filipescu trebe sa iti dau o veste proasta.tetierele nu se scot.am mai intrebat si eu.am tras de ele din toate pozitiile.am afcut tot ce se poate.nu ies.
in leg cu EBD nu stiu ce sa zic.crede-ti ca nu ar fii scris ei asta in pliantul de promovare.oricum a mea nu are ABS.am zis sa ca ii pun si eu pana in iarna dar nu cred ca ma mai ajung bani.
Catalin86293
-vroiam sa postez si eu mai demult cu montarea numerelor...da am zis dupaia ca ma fac de ras... ma simt mai bine acum sa aflu ca n-am fost singurul care dupa 20 de minute (desi stiam exact ce tre sa fac si cum) m-am lasat pagubash blush.gif (creca imi era frica sa trag prea tare sa nu raman cu surubelnitza infipta prin ceva)

- nu bag mana in foc, dar stiu ca Dynamicul are EBD...sau cel putin asa traiam eu cu impresia cand ma jucam cu volanul

- cauciucele sunt all seasons. m-am uitat pe situl de la goodyear. Doar o opinie, dar mi se par foarte bune...nu-mi sariti in cap smile.gif

- ceva idei de plecari de pe loc ? inca nu am gasit calea cea dreapta ...cateodata imi scartaie si in treapta a treia (atunci is mandru smile.gif) ) cateodata ma depasesc trabanturile (posibil petromu 95 sa aiba ceva de spus aici)
Cipp
O remarca: EBD nu vine echipat separat de ABS!
Eu am pe masina mea gume Pirelli!

@Catalin: pe Fiat-ul meu il cheama tot Grigore biggrin.gif
Stanean75862
Fratilor...ce tot vorbiti de EBD??? Inca nu va este clar ca nu avem asa ceva???
Si apoi cum vreti ca un morotras de 1.4 8V sa fie la fel ca unul de 3.0 de BMW??? asta nu-i masina sport, asa ca nu va stresati cand pleaca chiar si Daciile mai iute de la semafor...
Daca vroiati sa plecati primii...de ce nu ati cumparat un A3 /2000, sau un BMV 318 /2000 cam la aceiasi bani???
Am avut si io nemultumirea asta, cu demarajul, dar acum m-am obisnuit sa plec ultimul de la semafor...si ca sa nu ma fac de KK am pus semne de incepator!!! Oricum se pare ca masina asta are o limitare la injectie in treapta 1. Si bine au facut....ca altfel se duceau draq si ambreiajul si planetaele...ca masina are torusi o tona!!! :bash:
Cipp
Cred ca limitarea de care vorbeste Stan e de fapt in cutia de viteze! Eu nu cred ca "stie" calculatorul ca motorul e cuplat in treapta I sau II de viteza, stie doar turatia lui!

Mai e ceva in sprijinul afirmatiilor de mai sus: motorul nu e vioi sub 2000 rpm, probabil din ratiuni de consum. Adica, daca el ar raspunde prompt la acceleratii bruste, ar creste f. mult consumul. Faceti un mic experiment: plecati de pe loc cu viteza I si accelerati lin pana la 2200 rpm. Apoi, plecati tot de pe loc, cu viteza I si accelerati mai vioi pana la 3000rpm: veti observa ca pana la 2200, indiferent cum accelerati, masina va merge aproximativ la fel. Diferenta de greutate fata de solenta este de doar ... 5(cinci) kg! Iar puterea motorului este cu 2CP in plus! Credeti ca n-ar putea sa fie si Fiat-ul nostru mai vioi?

Diferenta consta in rapoartele din CV, gandite probabil special sa nu permita acceleratii violente si impolicit marirea consumului. Parerea mea!
Catalin86293
de acord cu dana

@nu ma refeream sa rup bemvurile la semafor...ma refeream doar la o...buna plecare de pe loc.
filipescu82758
QUOTE(Catalin86293)
de acord cu dana

@nu ma refeream sa rup bemvurile la semafor...ma refeream doar la o...buna plecare de pe loc.


-parere personala.... accelereaza si nu debraia ambreiajul de tot.... tine-l undeva la 60-70% pana la pozitia de sus; astept pareri smile.gif
-au facut chestia asta pentru a obtine un cosum mai mic;
-apropo cat aveti consumul in Bucuresti? eu il am undeva 9.5l/100km, dar merg destul de putin pe zi 10km, intre Lacul Tei si Calea Floreasca...; masina are 1200km si benzina e de 95 de la Lukoil... am bagat si de la OMV, Mol si nu mi-a placut cum merge


bicycle.gif
Liviu83717
[quote="dana76047"]Cred ca limitarea de care vorbeste Stan e de fapt in cutia de viteze! Eu nu cred ca "stie" calculatorul ca motorul e cuplat in treapta I sau II de viteza, stie doar turatia lui!


Calculatorul "stie" in permanenta in ce treapta de viteza e masina. Cum? simplu. Coreleaza viteza de deplasare cu turatia mortorului. Nu poti avea aceeasi viteza la aceeasi turatie in diferite trepte de viteza.
Stanean75862
Fratilor...macar pana la vreo 3000 km bagati benzina de 98!!! Este mai buna, si masinile vor merge mult mai bine, iar consumul va scadea.
Eu am facut o experienta....cu un plin euroluk 98 costul pe km parcursi a fost la fel cu euroluk 95, dar consumul a fost mai mic, iar masina mai sprintena... Nu a fost nevoie sa schimbi treptele la depasiri... biggrin.gif
Cristi80483
Cei care au cauciucri GoodYear pe masina ar trebui sa puna banuti la pusculita ca alea sunt cauciucuri de vara.am cautata eu pe net si am gasit si sunt cu profil de vara.
Catalin86293
Cristi are dreptate...pe situl de la goodyear si nu numai, goodyear (GT2 & GT3...caci cu astea sunt echipate majoritatea albea) sunt la categoria anvelope de vara.

My mistake.. :bash:
Cipp
Aaaa, si alea de la pirelli sunt de toamna!
Cristi80483
Dana alea pireli sunt din coletia toamna-iarna iar alea de la goodyear sunt din colectia primavara-vara.am glumit biggrin.gif
Ce model sunt alea pirelii??
Cipp
Pirelli la mine sunt 185/.../14 . Foarte bune gumele!

Problem: azi am descoperit sub filtrul de aer, in dreptul garniturii de chiuloasa ca toata zona respectiva, de-a lungul chiuloasei e imbacsita cu ulei si praf. Ce ziceti, la voi e la fel? Daca da, poate sa fie de la vaporii de ulei&antigel care , in combinatie cu praful dau acest aspect uleios in jurul chiuloasei sau au strans baietii mai lejer chiuloasa? Mentionez ca pierderi semnificative de ulei sau de antigel nu am observat iar zona uleioasa de-a lungul chiuloasei e prezenta doar spre partea radiatorului(e si inclinata chiuloasa in jos in partea aia), in partea opusa, spre bord e curata ca lacrima!
Astept pareri!
Stanean75862
La mine nu exista decat praf si atat!!! Eu zic sa te duci la service!!! Nu e deloc normal sa apara scurgeri de pe acuma!!! blink.gif
Cipp
Cred ca am dibuit-o! De vina era busonul de la gura de umplere a uleiului in motor care nu era strans suficient sau, garnitura aceea nu mai etanseaza corect. Mi-a dat de gandit faptul ca pata de ulei pornea exact de sub buson si se prelingea pe chiuloasa iar in partea opusa era curat ca lacrima.

Dealtfel, am observat ca busonul de la ulei se strange la fel ca busonul de la rezervorul de benzina, cu click la capat si avea un mic joc in pozitia strans.

Am curatat zona si o tin sub observatie cateva zile si daca problema persista o sa fac o vizita la service. Va tin la curent! E curios cum ar putea sa curga numai intr-o parte si in partea opusa sa fie lacrima blink.gif
Stanean75862
Incurcate sunt caile domnului...
Eu as fi fugit la service imediat...
Cristi80483
Eu nu as fii fugit ca nici la service nu e bine sa mergi asa chiar pt orice prostioara.INcercati cat de mult sa evitati dusul la service decat daca e chiar nevoie.Eu nu am ulei.in schimb mi-a scazut nivelul la antigel??e cu un milimetru sub minim.sunt singurul??
ValiR
Salut tuturor celor de aici.
Am gasit acest forum dupa ce am facut comanda pentru viitoarea masina, si m-am bucurat citind toate mesajele voastre ca masina nu are probleme in general, deci sper ca am facut o alegere buna.
Varianta aleasa e 1.4MPI 8V Dynamic, culoare Grigio Steel, optionalele alese fiind ABS, airbag pasager, vopsea metalizat, scut motor.
Varianta alternativa ar fi fost Renault Clio Symbol, dar e o idee mai scump si a intervenit si aspectul, ne-a placut mai mult Albea.
Va dura cam 2-3 saptamani pana ajunge dar sper sa treaca repede.
Am facut si un drive-test si in afara de directie care mi-a parut sensibila, cred ca cere putina obisnuinta, merge bine. Mi-a placut faptul ca scaunul are reglaj pe inaltime pentru sezut si reglarea electrica a oglinzilor, asta pentru confort. De asemenea pot spune ca e silentioasa.
Sper sa ajunga cu bine si apoi o sa pun poze aici.

Toate cele bune!
Vali
filipescu82758
intr-adevar anvelopele GT2, GT3 sunt de vara:
http://www.goodyear.ro/services/tyreguide/feat_gt3_car.html

ce recomandari aveti pentru anvelope de iarna sau all-seasons?
Sava? Barum?....

nu am facut comparatie intre benzina de 95 si cea de 98.... mai bine zis cu care e mai bine sa mergi? poate reusesc in week-end sa fac chesita asta...
arigato.gif
Cipp
98
Catalin86293
mol evo smile.gif.
si da, diferenta este sesizabila intre sucuri...
Ionut45405
QUOTE(dana76047)
Cred ca limitarea de care vorbeste Stan e de fapt in cutia de viteze! Eu nu cred ca "stie" calculatorul ca motorul e cuplat in treapta I sau II de viteza, stie doar turatia lui!

Mai e ceva in sprijinul afirmatiilor de mai sus: motorul nu e vioi sub 2000 rpm, probabil din ratiuni de consum. Adica, daca el ar raspunde prompt la acceleratii bruste, ar creste f. mult consumul. Faceti un mic experiment: plecati de pe loc cu viteza I si accelerati lin pana la 2200 rpm. Apoi, plecati tot de pe loc, cu viteza I si accelerati mai vioi pana la 3000rpm: veti observa ca pana la 2200, indiferent cum accelerati, masina va merge aproximativ la fel. Diferenta de greutate fata de solenta este de doar ... 5(cinci) kg! Iar puterea motorului este cu 2CP in plus! Credeti ca n-ar putea sa fie si Fiat-ul nostru mai vioi?

Diferenta consta in rapoartele din CV, gandite probabil special sa nu permita acceleratii violente si impolicit marirea consumului. Parerea mea!

Oameni buni, puterea se obtine la o anumita turatie, daca voi schimbati la 2-3000 n-aveti nici o treba cu ea ! La demaraj conteaza cuplul si ala tot la turatie mai mare se obtine. Lipsa de elasticitate (nu trage de jos) e specifica motoarelor cu 4 supape/cilindru, iar faptul ca se obtin 80 CP din 1200 cm nu ajuta de loc. Ca sa fie sprintena trebuie turat motorul, nu "lamaile" sunt solutia !
ValiR
Exista de obicei o turatie recomandata de schimbare a treptei de viteza(pentru un cuplu bun si un consum economic).
De exemplu la Dacia 1310, cu motor de 1397cc, valoarea turatiei optime de schimbare este 3500rpm.
Cu siguranta este sau se poate stabili una si pentru Albea, iar eu zic ca e undeva in jurul valorii de 3000rpm.

Vali
Cristi80483
Haideti ca recomand eu niste cauciucuri all-season ff bune.vredestein quatrac 2.astea le am eu acum pe masina.am dinastea si pe bmw si am fost super multumit de el.
virgil84493
Credeti ca daca-i G.Y cauciucul, e doar pentru vara?
Hai, sincer, care intre noi nu a mers cu Dacia iarna cu resapate la mana a cincea si a fost OK, pentru simplu motiv CA SUNTEM SOFERI ROMANI!!!!!
Eu unul nu cred ca daca ii trag la Fiat niste papauci clasa I, am pe timp de iarna satisfactii maxime.
NU AVEM DRUMURI PENTRU ASTA, mai soferi!!!!!
virgil84493
Si apropo de EBD, studiati pag 149 - 151 din manual. Eu unul, nu cred ca turco-italienii se lauda de pomana...
E la fel ca la calculatoare, nu mai spui ca un PC bun are placa video AGP sau Pci Extrem ....
Nu uitati ca Albea ( cea noua ) are cateva luni vechime!!!
Despre EBD se vorbea acum MULTE luni in urma, cand ABS-ul de-abia se nastea!!!!
virgil84493
@ Stanean:
Nu-mi iese din cap faza ca pleci ultimul de la semafor...
Pai pana si ultimul sofer, cu un amarat de Lastun, poate zbura de la semafor in fata unui BMW, daca are tupeu si mai ales isi permite niste chestii.
Eu , unul in Craiova, cu Albea, niciodata nu m-am facut de ras...
Ai in drepta o pedala - aia e de "viteza" , pe care o calci la blana, si in stanga mai e una ( daca nu ai uitat, ce-i drept, frana de mana trasa....)
Dar eu unul nu-mi permit plecari bruste sau alte chestii, desi Albea, chiar cu volanul luat la maxim, scoate niste scrasnete de te lasa masca.....
Zau, Statean , poti fi primul ce pleaca la semafor fara sa fortezi masina , cu o mica observatie: FII ATENT SI LA CULOARE!!!!
FARA SUPARARE, sper!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.