Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Albea Active
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
Cipp
Eu am primit raspuns de la Dayco in care imi spouneau ca, in general, ei nu dau garantie la produsele lor, in sensul ca fiecare producator de automobile e liber sa-si faca propriul plan de intretinere al masinii. Ciudat, fiindca la 60.000 de km imi recomandau sa schimb cureaua, insa li s-a parut suspect si lor ca la 2 ani trebuie schimbata distributia. Ca sa va faceti o idee, la Braila, la AutoFerrara schimbul de distributie costa cca 450ron. Fata de 1200 cat au cerut hotii de la AI, mi se parea mai rezonabil. Aia de la Braila m-a intrebat intai cati km am si nu de cand am masina!

Asa ca m-am convins: Albea e cea mai mare teapa din punctul de vedere al garantiei Fiat de 3 ani fara limita de km! Se vede cu ochiul liber ca nu-si mai pot vinde produsul ca au coborat pe locul 49 la vanzari cu Albea si pe locul 12 la totalul vanzarilor, ceea ce ma bucura nespus, fiindca inseamna ca si romanul s-a desteptat si nu mai poate fi prostit asa de usor. Inca o data: pacat de masina ca e buna! Am vazut tot felul de campanii pe care le-a demarat AI: driveteste cu Noul Bravo, sondaje de opinii printre posesori, discounturi uriase la masinile noi... Degeaba, in industria auto, cine se frige cu supa, sufla si-n iaurt!
wic
dint-un forum cu mult entuziasm cum era prin 2006-2007, a devenit un forum al dezamagirilor si al regretelor.
ca si Cipp zic si eu, pacat ca masina este buna.
noi vedem lucrurile prin prisma celor 10000 euro care i-am investit in ea, pentru-ca atat ne-a permis bugetul.
daca analizam inca odata situatia cu 10000 euro n-aveai de ales decat intre Logan, Renault Symbol, Hyundai Accent si Fiat Albeea ca si masini de familie stil berlina, ca probabil mai sunt cele mici care pornesc de pe la 11000 euro si cu disconturi si dotari standard ajung undeva aproape de valoarea cu care am pornit la drum.
eu nu ma prea pricep la masini si nice informatii multe nu am despre celelate marci, dar mi-am facut o impresie despre industria automobilistica.
daca sunt masini scumpe, cu fite sunt pentru cei cu bani, daca sunt masini simple dotate standard sunt pentru cei cu putini bani.
reclama e sufletul comertului, cu promisiuni care sa te faca sa alegi dintre oferte, iar dupa aia ajungi sclavul lor, te joaca cum vor ei dupa un plan bine stabilit dinainte(planul de revizii).
iar garantiile care se tot propun, am vazut si de 7 ani, sunt pentru linistea noastra initiala, dupa care devin o dezamagire, deoarece cum am mai afirmat numai daca crapa motorul ti-l schimba pe garantie , ca restul sunt consumabile si se platesc. iar daca vrei sa ai garantie mai multi ani trebuie sa faci cum zic ei.
probabil multi dintre noi dupa ce expira garantia se vor orienta catre servisuri rezonabile, ca din ce am citit pe aici la reprezentanta preturile sunt duble sau chiar triple prin unele locuri.
asta e.
astept vesti de la cei care au implinit 2 ani si au mai putin de 60k.
sarbatori fericite, pline de pace, liniste, iubire si speranta.
Cipp
E posibil sa-ti ceara pentru o amarata de garnitura de capac culbutori 64RON?!? Si e mai ingusta decat degetul mic!
wic
HRISTOS A INVIAT
sa vedem daca si albea a inviat
piata auto romana e piata tututor posibilitatilor
m-am intalnit cu un posesor de albea star si am ramas crucit de ce mi-a spus
alarmat de discutiile noastre de pe forum cu distributia s-a dus omul la service si-a intrebat de schimbare si de pretul operatiei. i s-a spus 2000 ron. dupa ce omul a zis ca mai are 2 luni de garantie(din cei 3 ani) pretul a coborat imediat la 1000 ron.
s-a dus acasa s-a uitat in cartea tehnica si n-a gasit nimic in acest sens, avand si varianta in engleza mi-a spus ca a gasit acolo ceva de genul ca la 2 ani se verifica si daca e nevoie se schimba distributia.
ca sa-si faca o parere generala s-a dus la magazinele de piese auto si a gasit cureaua la un pret de 80 ron si rola la 70 ron sau 120 ron, respectiv 100 ron de firme mai tari.
apoi s-a dus la niste servisuri autorizate, nu de mahala si a intrebat cat il costa schimbarea unei distributii. a primit oferte incepand cu 250 pana la 400 ron, probabil a zis el, in functie de originea pieselor si de ora de manopera.
schimbarea distributiei se face in circa 3 ore.
dar la un service a fost intrebat cati km are masina si cand ia zis ca vreo 25 k si aproape 3 ani i-au zis sa vina la anul sau daca face 60k pana atunci, ca n-are rost sa umble la motor nou !
asa ca trageti singuri concluziile.
de ce te mira ca o curea costa 64 ron ?
eu de exemplu am vru sa schimb stergatoarele si nu am gasit in oras de 57-58 pentru cel mare si zic hai sa ma duc la reprezentanta sa intreb, n-aveau originale, dar au zis ca-mi fac o pereche la pretul de 130 ron . am multumit si am plecat . la preturile astea erau prin magazine stergatoare din alea cu lamele numai de cauciuc sau din ce-o mai fi, de ultimul tip, asa ca am optat pentru bosch 55 cu 45 vreo 29 ron.
voi ati gasit ceva apropiat de cele ale noastre ca cel de 55 care l-am luat eu, are un incovenient, cand stropes geamul un jet se opreste in arcurile stergatorului( sunt decalate fata de original).
drumuri fara evenimente in mini vacanta urmatoare.
Cipp
ADEVARAT A INVIAT!
Recomand stergatoare de 60cm maxim pt. sofer si 45cm pentru pasager, fiindca suprafata stearsa este mai buna, asta daca ai peste 1.80m. Daca esti mai micut, atunci poti sa iei si un 55cm. Deasemenea, recomand stergatoarele tip aeroflat - nu cu lama din silicon neaparat, dar sunt mult mai silentioase si mai bune. Duzele se regleaza cu surubelnita!
ValiR

Hehe, dupa un periplu prin tara(la ai mei si la socri) am trecut de 20000km si ma pregatesc de revizie.
La 19300(aprox) a aparut prima interventie(sau sa ii spun "reparatie") smile.gif, mi s-au ars becurile pentru lumina de intalnire, amandoua o data. Cu ocazia schimbarii lor
am observat ca becul din dreapta era fabricat in Germania si era Osram iar becul din stanga era fabricat in Ungaria, nu am gasit un nume al fabricantului. Odata cu becurile, s-a rupt putin si lamela de cauciuc de la stergatorul stang, deci si eu trebuie sa le schimb.
Ma intreb pentru ce mai scrie acolo in certificatul de garantie ca trebuie verificata starea stergatoarelor?smile.gif Ca oricum cele de la reprezentanta sunt scumpe, sunt in categoria consumabile, teoretic treaba mea ce fac cu ele(nu sunt acoperite de garantie).
In fine, in rest masina s-a comportat bine, a avut parte si de unele depasiri cu motorul turat aproape de 5000rpm. Oricum, in treapta a 4-a si 4-4000rpm depasirile merg binisor. Pe serpentine cu a 3-a si tinut in priza, masinuta se duce destul de bine, doar ca se manifesta caracterul subvirator.
( Si ca o paranteza, drumurile dinspre Banat, Transilvania spre Moldova sunt dezastru... mie mi se par mai proaste, in loc sa sesizez ca tot mai multe drumuri sunt de calitate, tot mai multe se strica, multe dintre ele turnate chiar recent au deja primele gauri. Din 600 si ceva de km parcursi, jumatate au fost destul de prosti. )

Se gasesc pe undeva filtre de polen pentru Albea? As vrea sa cumpar eu consumabilele cu care sa merg la revizie. Inclusiv placutele de frana daca e cazul.

Toate cele bune.
Vali
wic
Cipp te rog spune-mi aeroflat e tipul, dar ce marca si unde se gasesc.
multumesc !
eu mi-am luat Bosh, vreo 29 ron perechea si acum cu ploile astea am constatat ca cel de 55 face un zgomot urat, probabil lamela de cauciuc nu e prea buna(la pretul acesta) si m-am hotarat sa-l schimb, chiar daca de sters sterge bine. la drum mult e enervant haraitul ala.
inteleg ca de silicon sunt mai bune. probabil ca si pretul e mai mare, dar daca nu face zgomot si sterge bine e fain.
ce se mai aude cu distributia a fost cineva cu 2 ani la schimbat ?
Cipp
FLEXIO se cheama stergatoarele, nu sunt din silicon, sunt din cauciuc lamele, dar forma e de semicerc. Sunt silentioase si sunt multumit de ele. La Cora am dat 22 ron pe unul, la Auchan am gasit la 10 ron, 57cm/45cm ca dimensiuni. Cele de la Victor sunt 40ron in Metro, dar au alt sistem de prindere!
wic
multumesc pentru informatii
am primit un mesaj de la autoitalia legat de schimbatul distributiei la 2 ani daca nu ai facut 60000 km

"Stimati clienti!
Va multumim pentru interesul manifestat pentru produsele si serviciile oferite de AutoItalia Group.
Solicitarile si sugestiile Dumneavoastra au fost receptionate si, in cel mai scurt timp, va vom raspunde.
Cu stima,
Echipa AutoItalia"

probabil s-au saturat de mesajele mele si mi-au bagat un text general. totusi sa mai avem rabdare. e dreptul lor la replica, asa ca-l astept.
Cipp
Iti spun eu raspunsul lor de pe acum si daca nu suna aproximativ la fel, sa pierd io un bax de bere:

"Stimate client,

Avand in vedere interesul Dvs. pentru schimbarea distributiei la 2 ani sau 60.000 de km suntem in masura sa va comunicam urmatoarele:
in momentul in care ati achizitionat asutoturismul, vi s-au prezentat si conditiile de acordare a garantiei, printre care se specifica la puncul X si faptul ca trebuie sa schimbati distirbutia la 60.000 de km sau 2 ani. Pentru functionarea in conditii optime a autovehiculului Dvs. si pentru pastrarea termenului de garantie acordat de AI va recomandam sa urmati intocmai operatiunile prevazute in Cert. de Garantie. Firma nu isi asuma in niciun fewl eventualele daune, blablabla, asa recomanda producatorul, blablabla,

Cu stima,
Gigi Sarma, Director tehnic, blablabla".

PS: azi am luat ITP-ul bunny.gif S-a chinuit saracul mecanic o juma de ora sa dea tablita de protectie a galeriei de evacuare deoparte ca sa vada seria de la motor... Destepti italienii astia. In rest, franeaza excelent, nu are jocuri, gazele au iesit ok, masina impecabila. 25.000 de km, 2 ani, super multumit, se mira si mecanicul ca Albina consuma asa putin - 8.4% in Bucuresti si 5.5% afara! Imi spunea ca aia cu Albea veche se plangeau de consum...
ValiR
QUOTE (Cipp @ May 5 2008, 02:15 PM) *
FLEXIO se cheama stergatoarele, nu sunt din silicon, sunt din cauciuc lamele, dar forma e de semicerc. Sunt silentioase si sunt multumit de ele. La Cora am dat 22 ron pe unul, la Auchan am gasit la 10 ron, 57cm/45cm ca dimensiuni. Cele de la Victor sunt 40ron in Metro, dar au alt sistem de prindere!


Cum arata acum masina cu stergatoare aeroflat?
Am observat ca bratul are ceva distanta fata de parbriz si cum stergatoarele aeroflat nu sunt atat de inalte(nu au acea parte metalica inspre brat, ci inserata) ma intreb daca se aseaza bine si sterg ok.

Maine vreau sa caut si sa imi cumpar si eu stergatoare noi si as lua tot aeroflat, dar in afara de mecanismul de prindere ma intereseaza si cum se aseaza tinand cont ca sunt mai joase.
Cat despre dimensiune, daca ar fi de 60(cel din stanga) am impresia ca ar fi aproape lipit de celalalt, nu e mare distanta intre ele(ma refer la cele originale, cred ca sunt 2, 3cm), la fel si distanta intre coltul stanga sus al parbrizului si stergator.


Acum bratul pare paralel cu parbrizul si ma gandesc ca la aeroflat s-ar putea ca varful bratului va fi indreptat in jos, nu stiu daca ar mai arata ok.
Cipp
Daca puneti 600/400mm, ramane cca 1cm intre cele doua stergatoare, oricum, nu se ating intre ele! Dar un 575mm/450 este recomandat.

Problema este alta: e ABSOLUT necesar sa verificati cu atentie stergatorul aeroflat la achizitionare! Daca aveti cea mai mica umbra de indoiala ca lama nu e in perfectissima stare sau are cel mai mic defect, renuntati si luati altul, fiindca mie unul mi-a facut figura un stergator de 600mm! E adevarat, cred ca cu cat e mai lung, cu atat necesita un alt sistem de prindere sau o alta distributie a presiunii pe parbriz, fiindca pe margini nu stergea cum trebuie! Cel de 575mm a mers foarte bine la viteza mai mare - peste 50km/h, cel de 450mm-de la pasager, sterge impecabil si la 20 si la 120km/h!

Daca vreti ceva clasic, ieftin si bun, luati-va cu incredre stergatoare ALCA, nemtesti, din grafit de buna calitate, costa 8ron la Carrefour si sunt foarte calitative!
ValiR
A trecut si revizia de 20000km la masinuta mea, totul in regula pana acum, schimbat filtrele(aer, ulei, benzina, polen), completare nivel antigel.
Cel de aer de la motor mi s-a parut ca mai mergea un timp smile.gif, cel de polen era negru desigur.
Total revizie, 380 lei (piese si manopera) + uleiul meu 54 lei = 434 lei.
I-am luat si stergatoare noi(nu de la service), Valeo Silencio(575mm cu 475 sau 450mm, nu mai stiu exact), 38 lei a costat setul respectiv.
Nu se compara cu cele originale, adica sistemul de prindere nu e la fel de bun(ma refer la acel clinci de siguranta) si stergatorul stanga nu are deflector, dar sunt ok. O sa le schimb o data pe an pe viitor, nu ca acum, dupa 1 an jumatate, cand cel din stanga deja incepuse sa cedeze(lamela de cauciuc).

Costuri estimative pentru schimbarea distributiei(inclusiv pompa de apa): 1250 lei + aprox. 300 lei manopera, totalul e undeva intre 1500 si 1600 lei...
Cipp
Ne spui si noua ce ulei ti-ai luat la 54ron?
albea
CITAT(Cipp @ May 7 2008, 09:58 AM) *
Ne spui si noua ce ulei ti-ai luat la 54ron?

Banuiesc ca Selenia Gold,si eu am gasit la accelasi pret in Timisoara.
ValiR
Da, Selenia Gold, de la distribuitor. De fapt am luat 2 bidoane a 2 litri cu 72 lei dar cum aprox 3 litri(2.6) intra la schimb, iese un cost de 54 lei.
Cipp
Interesant, aici Selenia Gold costa 35ron litrul!
felicia97073
QUOTE (ValiR @ May 7 2008, 04:01 AM) *
A trecut si revizia de 20000km la masinuta mea, totul in regula pana acum, schimbat filtrele(aer, ulei, benzina, polen), completare nivel antigel.
Cel de aer de la motor mi s-a parut ca mai mergea un timp smile.gif, cel de polen era negru desigur.
Total revizie, 380 lei (piese si manopera) + uleiul meu 54 lei = 434 lei.
I-am luat si stergatoare noi(nu de la service), Valeo Silencio(575mm cu 475 sau 450mm, nu mai stiu exact), 38 lei a costat setul respectiv.
Nu se compara cu cele originale, adica sistemul de prindere nu e la fel de bun(ma refer la acel clinci de siguranta) si stergatorul stanga nu are deflector, dar sunt ok. O sa le schimb o data pe an pe viitor, nu ca acum, dupa 1 an jumatate, cand cel din stanga deja incepuse sa cedeze(lamela de cauciuc).

Costuri estimative pentru schimbarea distributiei(inclusiv pompa de apa): 1250 lei + aprox. 300 lei manopera, totalul e undeva intre 1500 si 1600 lei...


Ne spui si noua unde ai facut revizia ?

ValiR

La Raffaello, Sacalaz, langa Timisoara, este tot un service autorizat Fiat.
mariussilviu
QUOTE (ValiR @ May 9 2008, 08:32 PM) *
La Raffaello, Sacalaz, langa Timisoara, este tot un service autorizat Fiat.


Vali, banuiesc ca nu ai intrebat despre schimbarea distributiei...
Cipp, Selenia Gold este 54 lei litrul, la Tecnomar? Si eu care doream sa imi cumpar consumabilele de la ei... confused.gif
ValiR
QUOTE (mariussilviu @ May 10 2008, 08:26 PM) *
QUOTE (ValiR @ May 9 2008, 08:32 PM) *
La Raffaello, Sacalaz, langa Timisoara, este tot un service autorizat Fiat.


Vali, banuiesc ca nu ai intrebat despre schimbarea distributiei...
Cipp, Selenia Gold este 54 lei litrul, la Tecnomar? Si eu care doream sa imi cumpar consumabilele de la ei... confused.gif


Am intrebat, citeste ce am scris mai sus(valorile cum am spus sunt estimative pentru ca nu am retinut
exact sumele pana la ultimul leu dar cam cat am scris, pe acolo sunt).
In Timisoara, uleiul l-am luat de la un distribuitor indicat de Tecnomar si era 36 lei un bidon de 2 litri. Deci nu cred ca la Tecnomar e 54 lei litrul, dar e doar presupunerea mea.
Ake
Salut! sunt Gescu din pacate mi-am uitat parola si din cauza asta am avut o lunga perioada de absenta :-l.Sambata noi limite cu Albea in a 1,2,3 si a 4.
1-60 km/h
2- 90->100 km/h
3-asta este cea mai tare treapta..."ucigasa" biggrin.gif a urcat repede in ture si la 6200 aveam 140 km/h si se mai ducea dar nu mai avea rost sa-i dau ca trecusem de 6000 rpm
4-170 km/h si aici la fel poate se mai ducea poate nu dar i-am dat-o pe a 5.
Deocamdata nu am gasit un drum atat de bun incat sa vad cat poate si intra 5,dar poate o sa se inveasca ocazia biggrin.gif.Dar am observat ceva la 140 are un usor tremurat pe sosea apoi isi revine.
Cipp
Iata si noile stergatoare!
mariussilviu
QUOTE (Cipp @ May 12 2008, 12:02 PM) *
Iata si noile stergatoare!


Da, sunt diferite de cele originale. Daca sunt eficiente, nu cred ca are importanta producatorul, cu toate ca eu as fi dorit sa achizitionez aceeasi marca. Nu stiti, nu se gasesc in tara?
Ake
Cele originale costa 120 ron (1.200.000) la reprezentanta Fiat.
wic
cele de pe masina ta sunt FLEXIO. am vazut si pe la noi asa ceva dar nu stiam daca sunt bune, nu mai au sistemul acela de arcuri care apasa lamela pe geam, probabil au cauciucul sau ce-o fi mai gros si se aseaza singur pe geam.
ca varianta am inteles ca recomanzi si ALCA. am vazut si din astea pe la 10 ron bucata.
la service si mie mi-a cerut 120 ron pereche, dar nu sunt speciale pentru albeea sunt cred din gama fiat, ca nu-l aveau parca pe cel de 57 si imi propuneau 55.
felicia97073
QUOTE (Ake @ May 12 2008, 06:51 AM) *
Salut! sunt Gescu din pacate mi-am uitat parola si din cauza asta am avut o lunga perioada de absenta :-l.Sambata noi limite cu Albea in a 1,2,3 si a 4.
1-60 km/h
2- 90->100 km/h
3-asta este cea mai tare treapta..."ucigasa" biggrin.gif a urcat repede in ture si la 6200 aveam 140 km/h si se mai ducea dar nu mai avea rost sa-i dau ca trecusem de 6000 rpm
4-170 km/h si aici la fel poate se mai ducea poate nu dar i-am dat-o pe a 5.
Deocamdata nu am gasit un drum atat de bun incat sa vad cat poate si intra 5,dar poate o sa se inveasca ocazia biggrin.gif.Dar am observat ceva la 140 are un usor tremurat pe sosea apoi isi revine.


Fiat Albea 1,4 77CP sau 1,2 in 16 valve ?
Ake
1.4 8v 77 cp si am alimentat cu Efix
felicia97073
QUOTE (Ake @ May 13 2008, 05:30 AM) *
1.4 8v 77 cp si am alimentat cu Efix


Nu ai turat-o cam mult (dupa parerea mea asa), intreb si eu ? Benzina de 95 sau 98 ?
Ake
Efix este de 95.Totusi dupa 24 000 de km s-a asezat motoru si am vrut sa vad cat poate.
felicia97073
QUOTE (Ake @ May 13 2008, 06:57 AM) *
Efix este de 95.Totusi dupa 24 000 de km s-a asezat motoru si am vrut sa vad cat poate.


Am inteles, eu am doar 16.000 km cu ea.Am mai turat-o si eu dar nici chiar asa , mi-a fost cam teama.Ce zici dupa parerea ta prinde 180km/h ?
Ake
Am mers cu 180 la 5000-5100 rpm,eu pot sa bag mana in foc ca prinde 200 km/h si nu la vale nici cu vant din spate pur si simplu cu o benzina buna si cu un drum la fel de bun.Se duce si inca ce,imi place cand ii las cu ochii in vant pe dealde logan wink.gif).Si dupa parerea mea este destul de stabila.
ValiR
QUOTE (Ake @ May 13 2008, 01:55 PM) *
Am mers cu 180 la 5000-5100 rpm,eu pot sa bag mana in foc ca prinde 200 km/h si nu la vale nici cu vant din spate pur si simplu cu o benzina buna si cu un drum la fel de bun.Se duce si inca ce,imi place cand ii las cu ochii in vant pe dealde logan wink.gif).Si dupa parerea mea este destul de stabila.


Daca ai avut 180km/h pe vitezometru, poti sa te astepti sa fie 160, pana in 170km/h.
Nu e recomandabil sa incercati viteze foarte mari pentru ca Albea nu e o masina stabila peste 140km/h si orice imprecizie in manevrarea volanului, vant lateral sau denivelare va poate surprinde si poate cauza un accident grav.
Cipp
Nu e Albea masina potrivita pt. asemenea teste! E o masina cuminte, de familie, nu una sport!
virgil84486
Cipp are dreptate, Albea e pentru familie, nu pentru altceva.
Am mers si eu pe A2 cu 170, dar parca nu as mai experimenta asta .... Oricum, masina s-a comportat binisor, desi aveam vant lateral, iar la depasiri trebuia sa trag serios dreapta pentru a nu intra in parapetii despartitori... Oricum, privind consumul la acea viteza (MARE!!!! - consumul), chiar nu a meritat sa fac Constanta - Bucuresti intr-o ora, in loc de o ora jumatate....
Dar fiecare conduce cum vrea, cum poate, si mai ales cum ii place.
virgil84486
In loc de Constanta, cititi, va rog, Fetesti (parca acolo se termina anul trecut A2-ul).
wic
un sfat ca sa nu ma duc la service ca un ageamiu.
pana acum am mers pe drumuri ca-n palma. acum o luna am fost pe un drum national din beton care are diferente de nivel la imbinarea placilor. si la unele, probabil diferentele sunt mai mari, ca am auzit un zgomot metalic pe spate, roata stanga. initial am crezut ca se aude trusa(triunghi, stingator), dar am constatat si in oras unde covorul de asfalt s-a mai deteriorat sau pe la unele camile ca zgomotul este metalic si nu vine de la trusa( am luat-o cu mine in masina).
nu prin gropi mari ci chestii mici, dar masina sare brusc si mai tare, bineinteles la viteze mai mari.
inainte de service un sfat va rog ca va pricepeti mai mult la masini.
si eu am facut din intamplare un test, pe vitezometru arata 180 km/h, conditii excelente, dar pentru cateva secunde si pe drum drept vreo 3 km linie Ramnicu sarat- buzau.
numai de incercare, ca nu are rost asa viteza la masina asta.
o dat o rafala laterala m-a facut pe la 140-150 km/h sa simt ca nu este chiar asa de stabila precum un bolit de 3000 si caiciucuri de 220
fiat_albea
masina nu e una stabila la 170, v-am mai spus ca si eu am prins viteza asta si nu cred ca lua mai mult
consumu la viteza asta e de 14-15-16 la suta, asa arata computerul.
vroiam sa va intreb cei care aveti huse de unde le-ati luat ca eu am tot cautat si nu am gasit
multumesc!
Ake
Din Carrefour sunt niste huse la 70 ron.Scrie pe spate pe ce masini se potrivesc printre care si Albea
Cipp
Husele mele sunt din Cora, se cheama Winny, le am de 1 an, se potrivesc de minune fiindca sunt supraelastice - doamnele stiu despre ce e vorba tongue.gif si au costat 50 ron.

P.S.: Azi am reusit sa conving un vecin sa-si ia gandul de la Noul Bravo. Omul era incantat de masina, ii convenea si pretul dar cand i-am spus ce service de toata jena au, s-a razgandit. Numai cand i-am spus ce scoruri au si cat dureaza programarea, s-a lasat pabubas! Imi spunea ca el, la citroen a schimbat cureaua de distributie la 110.000 de km. A ramas fara cuvinte cand a auzit ce hoti sunt cei de la AI cu distributia lor cu tot.

P.S.2: WIC, ne prinde Craciunul cu raspunsul ala de la "inteleptii" AI?
CiprianS
La Suceava imi dau voie sa aduc eu cureaua de distributie si rolele intinzatoare.
De unde ziceati ca se pot lua astea ieftin?
Cipp
Da, dar sa fii sigur ca nui vei avea nicio garantie in caz de vreo problema, Doamne fereste!
CiprianS
Odata ce scrie in cartea de service ca e schimbata nu cred sa fie vreo problema.
In fine, garantia asta e asemanatoare cu garantia oferita de cel din reclama cu piesele originale Dacia. Aia cu "Auzi, holograma! Da unde te crezi dom'le? In Star Trek?" Cam asa o vad eu.
Cipp
Toate service-urile din Romania accepta sa vina clientul cu piesele lui. Dar, specifica faptul ca, in acest caz, nu se acorda garantie pentru piesele clientului. Spre exemplu, daca Fiat recomanda curele Dayco si tu vii cu o curea Contitech luata de la un magazin de piese all-cars, ce garantie vrei sa-ti ofere Fiat care n-are nicio treaba cu firma de la care ti-ai luat cureaua? Nenorocirea e ca, daca, Doamne fereste! se intampla ceva, firma de la care ai luat cureaua&rola o sa-ti dea inapoi banii pe piese - cca 300ron, iar Fiat o sa-ti dea banii pe manopera - inca 300ron. Iar reparatia la motor face 30% din valoarea masinii. Apropos, cati km ai cu machinetta?
CiprianS
Am numai 16000 km. Eu faceam naveta cu masina anul trecut. De anul asta lucrez in Radauti si nu prea mai circul asa de mult.
Pana la urma schimbati distributia sau riscati? Eu cred ca o sa iau credit de refinantare (a mea e in leasing) si scap si de casco si de curea si de alte chestii. Nu mi-e deloc frica ca s-ar putea strica in 10000 km cat mai fac eu intr-un an din cauza distributiei. Problema e ca daca se strica altceva ce fac?
Cipp
O repari pe banii tai. Altfel, s-ar putea dupa 2 ani sa iti spuna ca nu e defect de fabricatie, deci, nu se inlocuieste pe garantie. Este un grad de risc, indiscutabil, dar ganditi-va: Skoda da 2 ani garantie, Opel la fel. Si Fiat da 2 ani, al treilea e doar pe teritoriul Romaniei si cu obligativitaea schimbarii distributiei. Aici, la schimbarea distributiei, intra mai multe: mie la AutoPerugia mi-au spus asa: DISTRIBUTIA COMPLETA costa 1500ron. Asta poate sa insemne ca, pe langa curea si role mai schimba si altceva. Posibil pompa de apa. La 15.000 cat ai tu sau la 25.000 cat am eu, ne rad si curcile cu asa un service. Pacat, masina e buna, eu sunt multumit de ea, dar n-o recomand nici la dusmani. V-am spus ca un vecin vroia sa-si ia Bravo si l-am convins sa renunte. Azi ma uitam in clasamentul din AutoMotor si Sport. Fiat - locul 11 in Romania-jenant, si asta datorita sau multumita utilitarelor. La turisme sunt varza! Ca sa va faceti o idee, Bravo e pe locul patruzeci si ceva, iar Doblo putin mai jos. In primele 50 de tipuri de masini, Albea nu mai apare!

Sa fie inceputul sfarsitului pentru AI? Din ce cauza o masina care s-a vrut concurenta Loganului si care s-a vandut destul de bine din 2003 incoace a ajuns la coada cozii? Oare pentru ca au aflat oamenii ce coaja de service au si ce conditii aberante pun dealerii? Sau celor de la Fiat nu le pasa de noi si vor sa scape mai repede de Albea? Nici cu Linea nu se pot lauda fiindca se vinde in continuare prost! O sa fie ceva valva cu Bravo si in 1-2 ani pun pariu ca se lamureste lumea si cu el. Ce urmeaza? Doua solutii: ori se trezesc cei de la Fiat Italia si schimba dealerul in Romania, ori viitorul e sigur: FALIMENTUL!
ValiR

Se schimba si pompa de apa cand se schimba distributia, face parte din kit.

Am remarcat si eu ofertele tot mai frecvente de la Fiat si scaderea importanta a vanzarilor.
Din punctul meu de vedere Albea se putea vinde mult mai bine, multi mecanici cu care am vorbit si care au analizat-o, chiar si posesori de Logan au apreciat-o. Si la Fiat, inca multi dintre romani au in minte o imagine prosta despre fiabilitatea masinilor italiene.
Dar importatorul din Romania pare sa fi gresit strategia de marketing si ca majoritatea importatorilor acorda o importanta foarte scazuta service-ului in garantie, probabil si in post-garantie. Inca se mai merge pe volumul vanzarilor si restul vedem mai tarziu...
Le explic la prieteni si cunostinte ca sunt multumit de masina si le explic si de costurile in garantie. Si in majoritatea cazurilor raman in minte cu partea mai neplacuta decat cu cea placuta si desigur, cand aud de 16 milioane schimbatul distributiei mi se pare normala reactia lor ironica.

Si e posibil ca sistemul de garantie de la Dacia, 15.000km si ulei si revizie sa fie mai putin costisitor decat sistemul de la Fiat in care
trebuie sa mergi din 10.000 in 10.000km la service.
Sa presupunem o distanta de 60000km facuta in 4 ani:
- Logan : 4 revizii, 4 schimburi de ulei + 1 schimb distributie
- Albea : 3 revizii, 6 schimburi de ulei + 2 schimburi distributie
Pretul unei revizii e mai mic decat cel al unei distributii + 2 schimburi de ulei, eu asa consider.
(asta a fost ca o paranteza, prefer sa evit discutiile comparative si sa raman la discutia strict legata de Albea, dar uneori...se
pare ca e necesar)

De asemenea nu inteleg de ce au vrut sa protejeze Grande Punto si nu au importat Albea si cu celelalte 2 motorizari, 1.6 16V si 1.3Multijet.

Cipp
Prosti! Parerea mea! Daca vindeau in paralel, era rau? Banii au culoare?
ValiR
Cei de la Auto Italia ar trebui sa inteleaga ca la o masina de 10500-11000 maxim si intretinerea trebuie sa coste aproximativ la fel ca la concurenta, ori in realitate intretinerea e destul de scumpa fata de concurenta, lucru care va indeparta multi posibili clienti.
16 milioane reprezinta 440 euro, aprox 4% din valoarea masinii. Dati o data la 2 ani, e un cost destul de mare.
Multumita celor de la Auto Italia, mai exact a conditiilor de service, peste 3-4 ani valoarea de revanzare va fi foarte mica si atunci costul distributiei(de ex la 4) va reprezenta
un procent si mai semnificativ. Oricum, urmatoarea masina care o sa o achizitionez nu va mai fi Fiat, din cauza costurilor si a deprecierii semnificative.
Cipp
Ma bucur ca ati ajuns la parerea mea! Macar sa nu ne mai ia de fraieri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.