Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
raducuGR
no ca am si io o problema care tine de prostia (cred) grecilor din dotare...am fost la schimbul de oloi la 32000 si nu au reusit sa reseteze schimbul in comp.Pur si simplu nu au gasit rubrica respectiva(asta s-o intimplat si la primul schimb)...au facut si un update si tot nimic...ba chiar am cautat si io singur si nu am gasit (aici in Grecia ne lasa pe capul lor, vorba aia service interactiv...)Or zis ca o sa intrebe la seviciul tehnic.Oare fiind prima generatie de outback sa nu aiba posibilitatea sa reseteze schimbul de ulei ??
In rest de masina is multumit,mere fain, ambreiajul inca rezista(ptiu sa nu-l deochi),am reusit sa-mi pun si mufa de AUX_IN si se aude bine,comenzile pe volan etc...
cezarm
Ca tot omu', inainte de un drum mai lung (7000 - 8000 km), ma duc si eu la SMT sa se uite putin pe la ea. O surpriza placuta: cu cardul ala de la ei, printre altele sunt incluse si 2 inspectii tehnice anuale moca. Surpriza neplacuta: placutele spate (cu care mi-a venit masina) uzate bine de tot. Cele de pe fata m-ar fi asteptat o schimbare peste 3000 km, dar cum nu vreau sa fac asta prin Spania, am optat sa le schimb si pe astea. Am un drum de viteza, majoritatea traseului il fac pe autostrazi si parca nu m-as risca cu frane slabe. Ideea e ca acu' 10 000 km le-am mai schimbat odata pe cele de pe fata. Cam devreme. Mai prin toamna o sa incerc sa scap de cosmarul asta cu sistemul de franare "ecologic".
A, uitam. Asa ca fapt divers, frate-meu are un Mini Cooper John Works. La 19 000 km a ramas si el fara ambreiaj. Deci se intampla si la case mai mari.
alias
QUOTE (cezarm @ May 25 2010, 11:59 PM) *
Ca tot omu', inainte de un drum mai lung (7000 - 8000 km), ma duc si eu la SMT sa se uite putin pe la ea. O surpriza placuta: cu cardul ala de la ei, printre altele sunt incluse si 2 inspectii tehnice anuale moca. Surpriza neplacuta: placutele spate (cu care mi-a venit masina) uzate bine de tot. Cele de pe fata m-ar fi asteptat o schimbare peste 3000 km, dar cum nu vreau sa fac asta prin Spania, am optat sa le schimb si pe astea. Am un drum de viteza, majoritatea traseului il fac pe autostrazi si parca nu m-as risca cu frane slabe. Ideea e ca acu' 10 000 km le-am mai schimbat odata pe cele de pe fata. Cam devreme. Mai prin toamna o sa incerc sa scap de cosmarul asta cu sistemul de franare "ecologic".
A, uitam. Asa ca fapt divers, frate-meu are un Mini Cooper John Works. La 19 000 km a ramas si el fara ambreiaj. Deci se intampla si la case mai mari.


Cezar, pune-ti si tu masina in semnatura deoarece nu toata lumea o poate recunoaste din avatar. Eu chiar am primit o amenda pe "Ford Breac" la Outback-ul din dotare. Iti dai seama cat m-am simtit de jignit.
Din ce an este Outback-ul tau ? ~15.000 km pentru o pereche de placute fata este foarte putin. Au existat modele (MY04) cu probleme la discuri, dar nu uzau prematur placutele nici alea.
iulian_1976
Ciudate placutele voastre de frana cu durata de utilizare asa de scazuta.
In principiu placutele trebuiesc schimbate la o vizibila scadere de lichid de frana din vasul de expansiune,din acel moment mai merg aprox. 5 mii de km.Placutele incompatibile cu discul au dupa o durata anume ,un scartait strident sau un zgomot de sabot infundat chiar daca ele franeaza oarecum ok.

Doar faptul ca Subaru foloseste produse ecologice explica durata scurta de functionare rolleyes.gif
Lucian107416
QUOTE (iulian_1976 @ May 26 2010, 06:18 PM) *
Doar faptul ca Subaru foloseste produse ecologice explica durata scurta de functionare rolleyes.gif

e fals. in general, placutele ecologice rezista mai mult( sunt mai dure)
JohnSA
QUOTE (Lucian107416 @ May 26 2010, 06:40 PM) *
QUOTE (iulian_1976 @ May 26 2010, 06:18 PM) *
Doar faptul ca Subaru foloseste produse ecologice explica durata scurta de functionare rolleyes.gif

e fals. in general, placutele ecologice rezista mai mult( sunt mai dure)


Ntz. Du-te pe site-urile producatorilor de ferodouri si sapa adanc dupa caracterisiticile tehnice. Tabelele arata ca cele eco au limitele de rezistenta semnificativ mai mici, de aici o uzura marita in aceleasi conditii de utilizare. Sunt si mai ieftine, asigura continuitate in consum. Numai avantaje. Pentru producator si lantul lui de service.
De aceea a aparut after-marketul. Sa nu te enervezi la fiecare 10.000 km.
Lucian107416
Ma rog. Ar fi trebuit sa tac eu din gura pentru ca nu sunt extrem de documentat in legatura cu subiectul asta. Stiam de un caz de defect de fabricatie in care placutele ecologice au fost prea dure si am generalizat inutil. Uzura a fost aproape zero in 17000 km, dar huruiau ca dracu si nu erau nici foarte eficiente. Dar macar asta dovedeste ca nici generalizarea voastra nu este valabila biggrin.gif
bogcot76
Ecologice, neecologice, rahat. Mai bine zis cu azbest si fara azbest. Alea cu azbest erau mai dure si se duceau mai greu. Oricum, cu riscul de a ma repeta enervant, eu am trecut de 30000 cu ale mele (OBD) si nu sunt singurul pe aici. La golf la 65000 le-am schimbat prima data doar pe fata cu tot cu discuri.
alias
QUOTE (iulian_1976 @ May 26 2010, 06:18 PM) *
Ciudate placutele voastre de frana cu durata de utilizare asa de scazuta.
In principiu placutele trebuiesc schimbate la o vizibila scadere de lichid de frana din vasul de expansiune,din acel moment mai merg aprox. 5 mii de km.Placutele incompatibile cu discul au dupa o durata anume ,un scartait strident sau un zgomot de sabot infundat chiar daca ele franeaza oarecum ok.

Doar faptul ca Subaru foloseste produse ecologice explica durata scurta de functionare rolleyes.gif


Iulian, fara suparare, ce legatura are volumul lichidului de frana cu calitatea/uzura/eco/neecologia placutelor??? Mai mult de atat, placute "incompatibile cu discul" exista doar in manualele de marketing sau la service-uri care isi fraieresc clientii. Nu poti avea placute "incompatibile" pe masina.
Mircea104901
QUOTE (alias @ May 26 2010, 06:02 PM) *
Iulian, fara suparare, ce legatura are volumul lichidului de frana cu calitatea/uzura/eco/neecologia placutelor??? Mai mult de atat, placute "incompatibile cu discul" exista doar in manualele de marketing sau la service-uri care isi fraieresc clientii. Nu poti avea placute "incompatibile" pe masina.


Are legatura. La Forester, cand se aprinde becul, nu se aprinde pt ca are senzor la placute, ci pentru ca scade nivelul lichidului de frana. Si scade pentru ca, placutele fiind uzate, pistoanele sunt mai "iesite"(conform cu mm de uzura ai placutelor), lichidul de frana fiind in ele. Simplu si eficient, fara fire la placute. smile.gif

O intrebare: stie cineva cat costa o revizie de 90.000 la Forester? (kit distributie & alte acareturi). Aproximativ.
bogcot76
QUOTE (Mircea104901 @ May 27 2010, 12:54 PM) *
Are legatura. La Forester, cand se aprinde becul, nu se aprinde pt ca are senzor la placute, ci pentru ca scade nivelul lichidului de frana. Si scade pentru ca, placutele fiind uzate, pistoanele sunt mai "iesite"(conform cu mm de uzura ai placutelor), lichidul de frana fiind in ele. Simplu si eficient, fara fire la placute. smile.gif


Logica e OK, numai ca senzorul ala se aprinde numai dupa ce nivelul scade sub limita minim admisa, adica e o avarie in toata regula. Deci nu trebuie folosit pentru placute, pentru ca de obicei uzura placutelor nu duce la o scadere asa dramatica a lichidului de frana (adica niciodata). Deci tot dupa ureche si contact vizual la Subaru se schimba placutele.
iulian_1976
Mircea a explicat foarte bine,ma scutit de explicatii tehnice thumbsup.gif

bogcot76@ nu este numai logica ci si practica 100%.
As putea pune mana in foc ca la cele dotate cu senzor de usura inclus in placute,semnalul sonor si acustiv se initiaza cu mult inainte de uzura maxim admisa.In fond masina este produsa si pentru cei fara logica si practica rolleyes.gif
alias
La mine becul ala era ars. Sau poate senzorul dus ! Am trecut bine de un cincinal cu produse Subaru dar becul ala nu s-a aprins niciodata. Recunosc, ca si la peste 100.000 km mergeam regulat la revizii. Parerea mea este ca lipsa sau sub lichid de frana in instalatie este pericol public.

Mai spunea cineva pe aici despre scartait strident sau zgomot de sabot. Pai aia inseamana ca de fapt nu mai ai placute. Deloc. Este fier pe fier. Si nu franeaza.
Mai rau, la frane puternice traiesti cu senzatia ca "scapa".
Sa va spun si de ce:
Alaltaieri am condus masina unei doamne, ma rog, un Hdi. Masina nu frana, scartaia ingrozitor. I-am cerut detalii fara sa o sperii. Masina era din 2004. Ea a cumparat-o in decembrie 2006. Nu a fost la revizie niciodata. ITP expirat din 2008. La bord 78.000. Consum mediu pentru in 1.6 HDi 12% Damn! Am avut Hdi. stiu cat consuma.

Scuzati insertia cu hdi-ul in topicul subaru dar era prea proaspata in memorie.
G e o r g e
revizie ... ha ... itp ... ha ha ha ... RCA avea ? si lumea cumpara masinile astea, le-a condus o doamna , incet . nu nunu , nu dadea in ea deloc dry.gif
alias
QUOTE (G e o r g e @ May 27 2010, 11:33 PM) *
revizie ... ha ... itp ... ha ha ha ... RCA avea ? si lumea cumpara masinile astea, le-a condus o doamna , incet . nu nunu , nu dadea in ea deloc dry.gif


George, crede-ma; m-am speriat. Eu am dat in ea, si la prima frana serioasa, parca mergea mai repde !!!
iulian_1976
1.Aici discutam despre o scadere a lichidului de frana care este tot timpul intre maxim si minim scaderea nivelului
se produce destul de lent (20%),desigur cei cu logica si practica cunosc fenomenul,printre ei sunt si unii posesori de Subaru thumbsup.gif (din acel moment se mai poate merge aproximativ 5000 km )

2.Una dintre greselile celor fara logica si practica sa compleze lichid de frana cand observa o diminuare a lichidului de frana.
Ca apoi sa se intrebe ''Dupa ce am schimbat placutele de frana,brusc lichidul de frana mi-a dat pe afara din rezervor.Oare de ce ? '':unsure:

3.alias@ daca nu cunosti producatorul sistemului de franare si de discuri de pe masina risti sa ''scartaie '' si sa se auda zgomot de ''sabot'' dupa 2000 de km de cand ai schimbat placutele.Nu intamplator doar anumiti producatori de placute precizeaza placute modelul X pentru sistem de franare Y.( apropo de Subaru , restriction du fabricant : Tokico sau restriction du fabricant:Akebono )
...altfel o sa vi se para ca ati conduce hdi-ul ...ma rog,a unei doamne. thumbsup.gif

alias
Ca sa fie clar despre ce discutam.

Am pus si ruleta acolo pentru ca cei scrupulosi sa poata calcula volumul de lichid dislocat raportat la uzura placutelor.
Oricum la cat volum de lichid este acolo, nu cred ca tocirea placutelor il poate determina sa ajunga sub minim.

Mai mult de atat: Cum poti completa un lichid care nu se consuma natural! Asta suna a lipsa minima de cunostinte lasand la o parte logica si practica.


Daca: (si aici vorbim despre franare corecta, in norme, nu de faptul ca masina cumva se opreste)
- daca nu mai ai placute, nu mai conteaza munimul sau maximul lichidului, oricum nu mai ai frane,
-daca lichidul este sub minim oricum nu mai ai frane chiar daca ai placute,
-daca lichidul da pe afara chiar daca ai placute, ai o problema.


Cat depre achizitia diverselor componente, oricare ar fi ele:
-cumperi de la service autorizat (excludem comentariile),
-cumperi genuine, (nu au cum sa nu fie compatibile),
-cumperi piese de la producatori renumiti: Bremo, Texar, RoadHouse, Shell, GoodYear (o firma de genul asta nu au cum sa-ti recomande ceva incompatibil)

Oricum, legat de sistemul de franare trebuie luat in calcul intodeauna ansamblul etrier/disk/placuta.
Marius30562
QUOTE (bogcot76 @ May 26 2010, 01:57 PM) *
... eu am trecut de 30000 cu ale mele (OBD) si nu sunt singurul pe aici. ....


Corect !
Eu am implinit 40.000 cu Foresterul BD.
Placutele sunt inca la locul lor si-si fac treaba.

In urma cu cca. 2-3000 km mi-a licărit si mie becul de frana (nu statea aprins, a licarit de vre-o doua ori, la cate-o frana mai sanatoasa aplicata in panta).

Am fost in service si mi-au completat lichidul de frana (ajunsese aproape de minim).
Au dat aceeasi explicatie - uzura placutelor.

Teoretic, Subaru recomanda schimbarea placutelor la 60.000 km (asta daca am retinut bine).

Insa, conform celor din service, asta-i pur orientativ - au avut cazuri cu placute + discuri schimbate le 10-15.000 km.
Altii in schimb, au ajuns la 60.000 cu placutele inca in stare buna (deci nu necesitau a fi schimbate).
Mircea104901
Referitor la cantitatea de lichid din pistonase: la Forester sunt 4 pistonase (daca se pot numi asa) destul de groase (ma asteptam daca sunt 4 sa fie mai subtiri, dar nu, sunt aproximativ la fel ca diametru ca si cele care au numai 2). Care, atunci cand sunt impinse mult in interior (placute uzate) "absorb" mult lichid de frana.
Eu am spus ce mi s-a intamplat nu o data, ci de 2 ori, deci trag concluzia ca asa e gandit sistemul. O data s-a aprins becul pe la 30.000 km (m-am dus in service si au constatat placute uzate, mai au "o unghie", deci maxim cateva mii de km si e musai sa le schimb) si inca o data pe la 60.000 - acelasi diagnostic.
Ultimul rand de placute (am pus ne-ecologice - se spunea si pe aici - ca franeaza mai bine decat cele ecologice, si am optat pt varianta asta) "producea" un fluierat continuu (cateva mii de km). Initial nu stiam de unde se aude, pana am descoperit. Acum mai fluiera din cand in cand si doar pe distante scurte, dar nederanjant in interior.
Probabil pe la 90.000 o sa trebuiasca sa schimb si discurile sad.gif

BTW: Chiar nu stie nimeni cam cat costa revizia de 90.000 standard(cea cu distributia) la Forester? La service n-au stiut sa-mi raspunda, decat un "depinde" biggrin.gif
GLC120
Am asa un impuls sa imi laud masina.... si nu am gasit alta rima un topic mai potrivit.

Am utilizat roata de rezerva. Trei chestii deosebite, ultima chiar m-a binedispus:

- roata de rezerva este din aliaj identica cu celelalte. Inseamna 25% in plus durata de utilizare adica estimam la 125.000 km. Plus inca 100,000 km cele de iarna, deci capitolul pneuri e incheiat, poate ceva echilibrari din cand in cand.
- capacul de acces este foarte bine finisat si sta perfect agatat cand umbli la roata sau la trusa de scule. Fiecare detaliu este atent studiat
- toata lumea va spune ca stia unsure.gif , dar eu nu am mai vazut pana acum, capacul poate fi intors si pe cealalta fata are un material plastic mai solid si mai estetic decat orice tava din comert. E vorba de noroi, clapari.....

Rezultatul: spalat noua roata de rezerva in cele mai mici detalii, sa nu cumva sa murdarim ceva pe acolo. Sters bine si cricul.

Multumesc lui Zetics ca m-a luminat cu sensul de rotatie!

Computerul arata consum 4.2 pe Busteni-Bucuresti dupa trei ambuteiaje de 5-10 minute fiecare, unul in Sinaia, apoi accident inainte de Ploiesti, apoi la podul de pe centura Ploiestiului unde in mod romanesc inteligent a ramas o banda pe sens.... dar se lucreaza. Cer scuze colegilor pentru condusul economic, a fost o intamplare, dar toti pasagerii dormeau si vazusem mai multe radare.



JohnSA
Cica de la 1 Iunie a intrat in vigoare o reglementare impusa de CE producatorilor auto prin care se interzice conditionarea garantiei de folosirea exclusiva a retelei de service-uri agreate de producator/reprezentanta .

Sper ca se ascute concurenta si apar falimentele spre beneficiul cumparatorilor .

Bafta la toti.
GLC120
QUOTE (JohnSA @ Jun 12 2010, 07:34 AM) *
Cica de la 1 Iunie a intrat in vigoare o reglementare impusa de CE producatorilor auto prin care se interzice conditionarea garantiei de folosirea exclusiva a retelei de service-uri agreate de producator/reprezentanta .


http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUri...052:0057:RO:PDF
vlademir
Foarte interesant regulamentul. Multumesc.

in alta ordine de idei, revizia la 75ooo km a costat 700 lei, fara alte probleme suplimentare. Succesuri nebanuite tutulor!
vlademir
Problemele au aparut dupa. Intrare in forta intr-o groapa, indoire mica de janta si zbrrrr, rulmentul pe-o dugheana!
Ma ajunge cam 1000 lei schimbarea. Nu se poate comanda doar rulmentul, vine si butucul si prezoanele.
JohnSA
QUOTE (vlademir @ Jul 10 2010, 04:25 PM) *
Problemele au aparut dupa. Intrare in forta intr-o groapa, indoire mica de janta si zbrrrr, rulmentul pe-o dugheana!
Ma ajunge cam 1000 lei schimbarea. Nu se poate comanda doar rulmentul, vine si butucul si prezoanele.


Ai incercat la un furnizor de piese independent, eventual unul care are TechDoc-ul sa vezi o inlocuire ?
Nu de alta, dar suna ca'n reclama aia la CASCO despre schimbatul becurilor in pereche, ca sa nu clipeasca unul mai repede.
bogcot76
Dar nu ai Casco la ea? Sau nu s-a intamplat pe drum public?
vlademir
QUOTE (bogcot76 @ Jul 10 2010, 06:00 PM) *
Dar nu ai Casco la ea? Sau nu s-a intamplat pe drum public?

Nu s-a intamplat deodata. Nici nu stiu ce groapa a fost, ca in cate am dat prin Suceava asta bombardata!, asa ca am preferat sa platesc. Iar ansamblul, mi s-a spus, nu e fabricat de producatorii independenti pentru ca e legat de siguranta, rulare, asa ceva.
GLC120
Asta cu siguranta/rularea este numai marketing al dealerului.

ce poate fi adevarat este ca Subaru Diesel nu apare inca prea des in cataloagele producatorilor independenti. Desi multe componente sunt identice cu cele de la modelul pe benzina.

Pe de alta parte daca platesti CASCO e pacat sa dai alti bani din buzunar. Te duci si spui ca s-a intamplat in groapa sau gura de canal X87 pe care o verifici inainte. Daca e janta strambata nu vor fi probleme.
M A R I A N
Intrebare pentru cei cu Outback diesel: ce presiune faceti in pneuri? 2.0 si 1.9?
bogcot76
QUOTE (M A R I A N @ Jul 10 2010, 11:12 PM) *
Intrebare pentru cei cu Outback diesel: ce presiune faceti in pneuri? 2.0 si 1.9?

Nu mi-am batut capu cu asta niciodata. Ma uit pe stalpul ala de la sofer si asa le umflu, eventual cu 0,1 mai mult. Parca la a mea in conditii normale de incarcatura am 2.1 si 2.0.
JohnSA
QUOTE (M A R I A N @ Jul 10 2010, 10:12 PM) *
Intrebare pentru cei cu Outback diesel: ce presiune faceti in pneuri? 2.0 si 1.9?


Vredestein XL 3.0 fata 2.8 spate. Na sa vezi diferenta fata de stalp.
Arunca un ochi si pe site-ul producatorului anvelopelor tale , ca s-ar putea sa-ti dea niste indicatii. Daca nu, pe testate sa vezi cu cat se modifica dupa 15-20 min de mers sustinut.
bogcot76
Discutia a mai fost de cateva ori fix legat de acelasi subiect. Oricum presiunea se masoara la rece, nu dupa 15 min de mers sustinut. Adica maxim dupa 1-2 km de rulare sau dupa ce masina a stat ceva timp oprita.
JohnSA
QUOTE (bogcot76 @ Jul 11 2010, 05:37 PM) *
Discutia a mai fost de cateva ori fix legat de acelasi subiect. Oricum presiunea se masoara la rece, nu dupa 15 min de mers sustinut. Adica maxim dupa 1-2 km de rulare sau dupa ce masina a stat ceva timp oprita.


La cald masori sa vezi diferenta de presiune capatata : > 4 psi, ai umflat prea mult; < 4 psi ai umflat prea putin . La rece cand o tii in garaj. smile.gif
bogcot76
QUOTE (JohnSA @ Jul 12 2010, 09:44 AM) *
QUOTE (bogcot76 @ Jul 11 2010, 05:37 PM) *
Discutia a mai fost de cateva ori fix legat de acelasi subiect. Oricum presiunea se masoara la rece, nu dupa 15 min de mers sustinut. Adica maxim dupa 1-2 km de rulare sau dupa ce masina a stat ceva timp oprita.


La cald masori sa vezi diferenta de presiune capatata : > 4 psi, ai umflat prea mult; < 4 psi ai umflat prea putin . La rece cand o tii in garaj. smile.gif


Ok, asa o fi cum spui tu. Eu nu ma pricep asa de bine, insa atunci cand nu ma pricep ma uit in carte sau pe stalpul masinii. Acolo asa spun.
Lucian107416
Exista voci avizate care spun ca trebuie sa umfli la 90% din presiunea maxima inscrisa pe pneu. Pe drumurile noastre nu cred ca e chiar recomandat.
GLC120
pe toate masinile este indicata presiunea recomandata, pentru diferitele dimensiuni de pneuri ale modelului si pentru diferite utilizari. Presiunea ar trebui verificata la rece pentru ca:

"presiunea in anvelope creste cu circa 30 kPa (0.3 Kgf/cm2 sau 4.3 PSI) la incalzirea acestora"
"anvelopele se considera a fi reci daca masina a fost parcata cel puti trei ore sau condusa mai putin de 1 mila (1.6 km)"

Nu vad vreun motiv sa nu respecti asta, altul decat lipsa de timp.... pentru verificat, umflat, dezumflat.....
Lucian107416
QUOTE (GLC120 @ Jul 12 2010, 07:18 PM) *
pe toate masinile este indicata presiunea recomandata, pentru diferitele dimensiuni de pneuri ale modelului si pentru diferite utilizari. Presiunea ar trebui verificata la rece pentru ca:

asta pentru e se evita cazuri stupide
QUOTE (GLC120 @ Jul 12 2010, 07:18 PM) *
Nu vad vreun motiv sa nu respecti asta, altul decat lipsa de timp.... pentru verificat, umflat, dezumflat.....

Asta pentru ca nu te-ai gandit/informat suficient. Daca o sa studiezi problema vei vedea ca e recomandat cand circuli pe autostrada sa mai cresti presiunea cu 3-4 psi. Daca masina e incarcata iarasi trebuie crescuta presiunea etc. In plus, fiecare pneu are proprietatile lui specifice si ar putea fi mai bine sa utilizezi indicatiile producatorului de anvelope ca referinta. In fine, fiecare face cum crede. Pe drumurile noastre oricum e bine sa mergi cu presiunea mai mica pentru a nu afecta restul masinii datorita socurilor nefiltrate de anvelope .
GLC120
lucian, la marea majoritate a masinilor se indica separat presiunea pentru autostrada sau pentru masina incarcata la maxim. Deci ai dreptate, dar asta am spus si eu.

Cat despre pneuri diferite (de exemplu 195/65 R15) care pe aceeasi masina trebuie sa aiba presiuni diferite in functie de ce spun producatorii de pneuri, da-mi voie sa ma indoiesc. Pentru presiune sunt mult mai importante caracteristicile masinii, greutate, putere, viiteza maxima, distributia greutatii, suspensii decat caracteristicile pneului.

Nu cred ca Michelin poate sa iti spuna sa pui presiunea X in pneul Y indiferent de masina.
Lucian107416
PS. GLC, Eu m-am referit doar la faptul ca ar exista argumente, nu ca ar fi gresit sa se respecte indicatiile producatorului.
Later: Am vazut ca ai raspuns. Producatorii indica presiunea maxima. De execplu pe Tico. Anvelopele Barum din prezent sunt mult mai moi decat Uniroyal pe care le-au inlocuit la aceeasi presiune.
bogcot76
Totusi, are cineva o exlicatie logica pentru care la cauciucuri diferite ca firma insa de absolut aceeasi dimensiune, spuneti voi ca trebuie presiuni diferite? Eu nu gasesc nici o logica. Daca va uitati pe site-urile producatorilor celebrii poti gasi o fraza o fraza de genul:

"Contrary to popular belief, tyre pressure is not determined by the type of tyre or its size but
upon your vehicle's load and driving application i.e. speed" - asta e de la Bridgestone.

Si toti spun ca presiunea se masoara la rece, si trebuie verificata la 2-4 saptamani si adaptata functie de greutate si conditiile de rulare.

Or fi aia tampiti? Lamuriti-ma si pe mine.
GLC120
bogcot exact asta spun si eu.

Insa exista un sambure de adevar care cred ca vine mai mult din folclor decat din manualul producatorilor. Se poate sa constati schimband pneurile, la aceeasi presiune, ca masina amortizeaza mai bine denivelarile. Adica noul pneu e mai elastic decat celalalt. De aici unii trag concluzia ca trebuie sa mareasca presiunea, daca ii intereseaza stabilitatea initiala.
Lucian107416
Ma rog, fiecare face cum crede. Eu am prezentat o teorie. Se gaseste aici: In tari cu drumuri bune ar fi mai simplu. Alegi o data presiunea si te tii de ea. Altfel, nu stiu cati tin cont ca merg pe autostrada-asta s-ar putea sa nu fie o problema reala in Romania biggrin.gif-, ca au 5 persoane in masine sau fac alte ajustari necesare. La mine la Tico nu e buna teoria, dar pentru Suzuki in extraurban e OK. Pentru oras sunt prea mari presiunile (90%* Pmax) la ambele masini.
iulian_1976
Pe clapeta de la busonul de benzina (la mine cel putin) sunt indicate presiunile in functie de talon si in functie de cat de incarcata este ea;sunt 4-5 situatii ,cred ca suficient.

Presiunea din pneuri se masoara doar la rece,de preferat inainte sa urcati in masina.Aveti nevoie de o chestie ca cea din poza,cred ca sunt in comert si in Romania;eu o tin cu cheia masinii.
Avantaje:
1.Nu mai pierd timp sa caut o vulcanizare sau o benzinarie unde sa masor presiunea.
Pentru ca multe locatii de gonflare sunt departe de locul unde locuiesc cei 2-3 km maxim se pierd,pneul se incalzeste.
2.Poti verifica si daca la vulcanizare au umflat dupa ureche.
3.Acuratetea citirii poti compara cu ce indica la benzinarii,multe aparate sunt decalibrate.

Nu cunosc sa se faca diferentierea intre autoruta si urban;cea mai importanta este incarcarea masinii.
Daca stii ca o sa ai 4 persoane in masina + bagaje full se umfla la maxim cat scrie in pragul usii soferului sau unde le mai pun producatorii de automobile.

JohnSA
QUOTE (GLC120 @ Jul 12 2010, 06:18 PM) *
Nu vad vreun motiv sa nu respecti asta, altul decat lipsa de timp.... pentru verificat, umflat, dezumflat.....


Uite un motiv serios :

Click to view attachment sau Click to view attachment

Ce zici, am pana?

Click to view attachment
Zetics
De chestia asta nu prea ai cum sa scapi. Ori bagi de le faci butuci, ori eviti sa faci ca-n poze. Sau, treci la talon mai mare, jante mai mici. Banuiesc ca merg si pe 16 la autbecii vostri.
Deci, hotarati pe unde mergeti cel mai mult, ce vreti sa faceti cu masina, ce compromisuri acceptati sa faceti si rezolvati problema. Asta e un motiv pentru am zis ca nu voi trece pe roti de 17 la Forester, pentru sigur mai merg si prin zone mai nespalate.
bogcot76
JohnSA - alea nu sunt cauciucuri recomandate pentru Outback, vorbim de ce recomanda producatorul. Nu se vede dimensiunea, dar numai cand ma uit la talon si nu se pupa.
Diesel
Eu sunt singurul care vede bordura? si cu talon dublu daca le urci asa pe bordura se deformeaza.

Presiunea si verificarile in general se fac pe teren plat.
JohnSA
QUOTE (Diesel @ Jul 13 2010, 01:59 PM) *
Eu sunt singurul care vede bordura? si cu talon dublu daca le urci asa pe bordura se deformeaza.
Presiunea si verificarile in general se fac pe teren plat.


Eu subliniez care e situatia cu presiunea indicata pe stalpul masinii (de fapt la 2.15 in loc de 2.0) . Nu e pe muchia bordurii , e doar pe bordura. Acum cine are curajul sa mearga asa cu ele, problema lui (sigura). Mai ales cand intalneste un damb sau vreo gaura.
Deci, producatorul anvelopei si recomandarile alea despre 90% din presiunea maxima ar trebui sa fie mai degraba luate in calcul decat ce scrie pe stalp.
Daca simtiti ca in franare serioasa masina are putin joc pe directie, eu va recomand calduros sa va verificati presiunea din pneuri si dupa alte repere decat eticheta de pe stalp sau de pe capacul rezervorului .
Diesel
Si anvelopele mele arata asa daca au presiune 2.1 si sunt cu o roata pe bordura (recomandarea la mine e 2.2). Te-as ruga sa faci o poza de ansamblu sau sa o repeti pe un teren cat mai drept. La tine 2.5 ar arata destul de bine.

Mi se pare foarte normal sa iei in considerare alte presiuni cand pui alte dimensiuni decat cele omologate, dupa cum s-a mai spus, recomandarile producatorului de anvelope ar trebui sa aiba prioritate.
M A R I A N
La cele 2 japoneze pe care le conduc am jante pe 17, la Yaris 205/45 iar la Outback 215/55. Presiunile ar trebui sa fie identice, adica 2.0 fata si 1.9 spate insa, in timp ce la Toyota anvelopele arata superumflate, la Outback la aceeasi presiune ele arata ca si cum ar avea sub 1, adica spre pana
E destul de ciudat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.