Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
bogcot76
QUOTE (alias @ Dec 8 2009, 02:13 AM) *
Ce premii a luat masina mea si eu nu stiu ??? smile.gif
Bogcot, faci cumva o confuzie:) Eu am o masina normala, cu usi antifonate (bine) si zumzaitoarele schimbate.
Cat despre instalatia de sub scaunul soferului, daca exista foarte bine, daca nu rezolva kroko.
Oricum sa nu cumperi subwooferul de la noi. au niste preturi absolut nesimtite.


Probabil ca am facut eu o confuzie, dar s-a laudat la un moment dat cineva cu ceva de genu asta.
FanisA
Aditzu, nu Alias si avea un sistem audio super tare.


QUOTE (bogcot76 @ Dec 8 2009, 06:29 AM) *
QUOTE (alias @ Dec 8 2009, 02:13 AM) *
Ce premii a luat masina mea si eu nu stiu ??? smile.gif
Bogcot, faci cumva o confuzie:) Eu am o masina normala, cu usi antifonate (bine) si zumzaitoarele schimbate.
Cat despre instalatia de sub scaunul soferului, daca exista foarte bine, daca nu rezolva kroko.
Oricum sa nu cumperi subwooferul de la noi. au niste preturi absolut nesimtite.


Probabil ca am facut eu o confuzie, dar s-a laudat la un moment dat cineva cu ceva de genu asta.

bogcot76
QUOTE (FanisA @ Dec 8 2009, 01:39 PM) *
Aditzu, nu Alias si avea un sistem audio super tare.


Asa e.
f1anatic
Asa arata.
kroko
QUOTE (f1anatic @ Dec 8 2009, 05:09 PM) *
Asa arata.

Si tu acum, nu suntem toti specialisti ....... sad.gif
FanisA
Ce tip de ulei Motul recomandati pentru Legacy 2.0 revizia de 5000Km?
kroko
Vezi pe site la motul. Cauti exact motorul tau si scrie exact ce trebuie pus.

Adica AICI
FanisA
QUOTE (kroko @ Dec 9 2009, 10:36 AM) *
Vezi pe site la motul. Cauti exact motorul tau si scrie exact ce trebuie pus.

Adica AICI


Am intrat si apar 3000 produse pt ulei motor. De care? Care e recomandat?
Zetics
Pun si eu o intrebare legata tot de ulei: cum credeti ca e mai bine pentru motor, un super ulei de genul Motul Xcess nu stiu cat super scula pe bascula, pe care sa il tin 15.000km sau un ulei obisnuit, cum e cel pus in service pe care sa il tin 7500km (deci sa fac doua schimburi echivalent pentru unul de super ulei)?

Pana acum am mers pe varianta 2.
FanisA
Am gasit asta: Motul 300V Chrono 10W40. E bun de ceva?

pista
CITAT(FanisA @ Dec 9 2009, 09:42 AM) *
CITAT(kroko @ Dec 9 2009, 10:36 AM) *
Vezi pe site la motul. Cauti exact motorul tau si scrie exact ce trebuie pus.

Adica AICI


Am intrat si apar 3000 produse pt ulei motor. De care? Care e recomandat?

Pentru masina ta apar 3 variante pentru ulei de motor.

Make SUBARU
Model Legacy/Outback 2.0i 4WD, -Auto
Engine P
Year 2003-

Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Best 8100 X-clean C3 5W-30 (j) 4
.....................Better 8100 Eco-nergy 5W-30 (j)
.....................Good 8100 X-cess 5W-40 (j)
FanisA
Masina e 2.0 benzina, vad ca acolo apare un D, adica?

QUOTE (pista @ Dec 9 2009, 02:39 PM) *
QUOTE (FanisA @ Dec 9 2009, 09:42 AM) *
QUOTE (kroko @ Dec 9 2009, 10:36 AM) *
Vezi pe site la motul. Cauti exact motorul tau si scrie exact ce trebuie pus.

Adica AICI


Am intrat si apar 3000 produse pt ulei motor. De care? Care e recomandat?

Pentru masina ta apar 3 variante pentru ulei de motor.

Make SUBARU
Model Legacy/Outback 2.0i 4WD, -Auto
Engine P
Year 2003-

Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Best 8100 X-clean C3 5W-30 (j) 4
.....................Better 8100 Eco-nergy 5W-30 (j)
.....................Good 8100 X-cess 5W-40 (j)

kroko
QUOTE (Zetics @ Dec 9 2009, 10:48 AM) *
Pun si eu o intrebare legata tot de ulei: cum credeti ca e mai bine pentru motor, un super ulei de genul Motul Xcess nu stiu cat super scula pe bascula, pe care sa il tin 15.000km sau un ulei obisnuit, cum e cel pus in service pe care sa il tin 7500km (deci sa fac doua schimburi echivalent pentru unul de super ulei)?
.....

Eu pun motul si-l schimb la 7500. Rau nu-i face
bogcot76
QUOTE (FanisA @ Dec 9 2009, 10:35 AM) *
Ce tip de ulei Motul recomandati pentru Legacy 2.0 revizia de 5000Km?


Motul 5W30 8100 Eco-clean C2 sau C3. Nu apare pe site la motul dar il au sigur. Era pana in 40 roni litrul acum 6 luni.
Oricum daca te duci acolo la ei iti spun ei ce-ti trebuie exact. Insa asta de mai sus e uleiul pentru tine.
bogcot76
QUOTE (Zetics @ Dec 9 2009, 10:48 AM) *
Pun si eu o intrebare legata tot de ulei: cum credeti ca e mai bine pentru motor, un super ulei de genul Motul Xcess nu stiu cat super scula pe bascula, pe care sa il tin 15.000km sau un ulei obisnuit, cum e cel pus in service pe care sa il tin 7500km (deci sa fac doua schimburi echivalent pentru unul de super ulei)?

Pana acum am mers pe varianta 2.


Nu stiu unde faci service-ul, insa serivce-urile Subaru care se respecta folosesc exact uleiul indicat de fabricant. Eco cleanurile de la Motul C2/C3 nu sunt uleiuri obisnuite. Asa ca eu personal nu vad stressul de a schimba la 7500 decat daca ai curte si hobby pentru bagat pe sub masina. Banuiesc ca nu tii masina mai mult de 200000 km rolleyes.gif

George stiu ca nu are o parere deloc buna de Motul insa eu nu am aflat niciodata de ce?
f1anatic
Metoda de agatat accesorii in Subaru Legacy/Outback (telefon mobil; GPS)
http://www.kudausa.com/manuals/076090%20Subaru%20Legacy.pdf
http://www.kudausa.com/kuda_mount_and_hold...09-38-335.html#
pista
CITAT(FanisA @ Dec 9 2009, 02:57 PM) *
Masina e 2.0 benzina, vad ca acolo apare un D, adica?

CITAT(pista @ Dec 9 2009, 02:39 PM) *
CITAT(FanisA @ Dec 9 2009, 09:42 AM) *
CITAT(kroko @ Dec 9 2009, 10:36 AM) *
Vezi pe site la motul. Cauti exact motorul tau si scrie exact ce trebuie pus.

Adica AICI


Am intrat si apar 3000 produse pt ulei motor. De care? Care e recomandat?

Pentru masina ta apar 3 variante pentru ulei de motor.

Make SUBARU
Model Legacy/Outback 2.0i 4WD, -Auto
Engine P
Year 2003-

Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Best 8100 X-clean C3 5W-30 (j) 4
.....................Better 8100 Eco-nergy 5W-30 (j)
.....................Good 8100 X-cess 5W-40 (j)


Eu am dat exact ce trebuia sa cauti, vezi mai sus. Nu apare 2.0 ci 2.0i iar la Engine ai P= Petrol adica benzina. smile.gif
mauricius
eu pana la 45 000 am avut Subaru Oil 5W-30. Acum astia de la Constanta mi-au pus Motul 5W-40 , cu toate ca in cartea masinii este specificat 5W-30 iar pe sire-ul motul tot 5W-30. Deci ?? ce se poate intampla??
kroko
QUOTE (f1anatic @ Dec 9 2009, 06:49 PM) *
Metoda de agatat accesorii in Subaru Legacy/Outback (telefon mobil; GPS)
......

Mult mai civilizate sunt ASTEA wink.gif
kroko
QUOTE (mauricius @ Dec 9 2009, 08:07 PM) *
eu pana la 45 000 am avut Subaru Oil 5W-30. Acum astia de la Constanta mi-au pus Motul 5W-40 , cu toate ca in cartea masinii este specificat 5W-30 iar pe sire-ul motul tot 5W-30. Deci ?? ce se poate intampla??

Nimic. Vezi ca si in cartea ta ai pe o pagina niste grafice cu viscozitatea recomandata functie de temperatura ambianta. Eu sunt convins ca si asta e in plaja corecta, basca vara e mai bine cu 40.
kroko
QUOTE (bogcot76 @ Dec 9 2009, 04:55 PM) *
... Asa ca eu personal nu vad stressul de a schimba la 7500 decat daca ai curte si hobby pentru bagat pe sub masina. Banuiesc ca nu tii masina mai mult de 200000 km rolleyes.gif

Vezi tu, uleiul intr-un motor se schimba la un numar de ore de functionare, si functie de conditiile de exploatare. Kilometrajul n-are aproape nicio legatura cu arderea uleiului. Cum eu merg foarte mult prin oras, viteza medie foarte mica, poate si 7500 e mult...

QUOTE
George stiu ca nu are o parere deloc buna de Motul insa eu nu am aflat niciodata de ce?

Chiar m-ai facut curios unsure.gif
bogcot76
Motul 8100 Eco Clean C2/C3 (ACEA) sau SM/CF (API) cum vrei sa-i spui este acelasi ulei si pentru diesel si pentru benzina

http://www.powerenhancer.co.uk/product.php...ea-c2--1-litre-
bogcot76
QUOTE (kroko @ Dec 9 2009, 10:34 PM) *
QUOTE (bogcot76 @ Dec 9 2009, 04:55 PM) *
... Asa ca eu personal nu vad stressul de a schimba la 7500 decat daca ai curte si hobby pentru bagat pe sub masina. Banuiesc ca nu tii masina mai mult de 200000 km rolleyes.gif

Vezi tu, uleiul intr-un motor se schimba la un numar de ore de functionare, si functie de conditiile de exploatare. Kilometrajul n-are aproape nicio legatura cu arderea uleiului. Cum eu merg foarte mult prin oras, viteza medie foarte mica, poate si 7500 e mult...

QUOTE
George stiu ca nu are o parere deloc buna de Motul insa eu nu am aflat niciodata de ce?

Chiar m-ai facut curios unsure.gif


A bine, foarte corect ce spui, eu sub 25000 pe an nu fac si merg si in afara destul. Deci nu trec 12 luni fara sa schimb uleiul.
Uau, da nu te doare inima sa tarai 230 de caluti numa prin oras? confused.gif
kroko
Sincer, nu ma prea doare, pentru ca masina e foarte prietenoasa. Mai putin consumul laugh.gif
Serios acum, caii aia din talon nu-i folosim decit foarte rar. Eu nu cred ca folosesc decit foarte rar peste 50-80 prin oras. Avantajul e ca-i sprintena rolleyes.gif

l.e.
Am editat ca m-am uitat pe graficul de putere.... tongue.gif
pista
CITAT(bogcot76 @ Dec 9 2009, 09:47 PM) *
Motul 8100 Eco Clean C2/C3 (ACEA) sau SM/CF (API) cum vrei sa-i spui este acelasi ulei si pentru diesel si pentru benzina

http://www.powerenhancer.co.uk/product.php...ea-c2--1-litre-

Acest ulei 8100 Eco-clean C2 5W-30 este recomandat in primul rand pentru diesel si nu pentru benzina.
Make SUBARU
Model Legacy/Outback 2.0D 4WD
Engine DT
Year 2008-
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (DT) Best 8100 Eco-clean C2 5W-30 5.5
...............Better 8100 X-clean C3 5W-30

Motul recomanda clar pentru 2.0 benzina:
Make SUBARU
Model Legacy/Outback 2.0i 4WD, -Auto
Engine P
Year 2003-
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Best 8100 X-clean C3 5W-30 (j) 4
.............Better 8100 Eco-nergy 5W-30 (j)
.............Good 8100 X-cess 5W-40 (j)


kroko
Eu am mers intotdeauna pe ce recomanda ei la "best".
bogcot76
Am spus C2 sau C3. Ambele sunt si pentru Diesel si pentru Benzina. C vine de la Catalyst compatibility oils. Diferentele intre C 2 si C3 sunt date doar de vascozitatea la temperaturi mari (mai mare la C3) si de rata de forfecare. Probabil (ca aici chiar ma depaseste si poate ne ajuta un adevarat specialist nu ca noi) e legat de temperaturile diferite de functionare ale motoarelor diesel si benzina.

Daca Motul spune C3 atunci C3 sa fie.
Zetics
Parca citisem undeva, rata asta de forfecare era legata de cat de repede se rup nu stiu ce lanturi lungi de chimicale, tradus in cat timp se trasforma uleiul in pishwasser sau in magiun, nu mai stiu exact! mellow.gif
kroko
"Magiunul" e de fapt cenusa rezultata in urma arderii uleiului. Detergentul saracul mai spala cit poate si el, dar daca mergi mult dupa ce uleiul s-a degradat, cenusa se depune pe piesele motorului formind acele "gome" sau magiun cum se mai spune.
bogcot76
Am aflat cum e cu C2 si C3 - m-a mancat undeva sa-l intreb pe socra-miu cum e cu vascozitatile la temperaturi inalte, rate de forfecare etc si nu mai scapam de el. Mi-a vorbit o ora pe ceas dupa ce a studiat caracteristicile uleiurilor C2 versus C3, centipoise si alte alea. Concluzia - amndoua pot fi folosite si la diesel si la benzina DAR e mai bun C3 pentru benzina pentru ca proprietatile de lubrifiere / vascozitate sunt mai bune la turatii mari etc. Deci C3 mai bun ca C2 pentru benzina. Nu e o drama daca pui C2 insa C3 e better mai ales daca forjezi masina.

Nu ma puneti sa dau si detalii ingineresti ca nu am retinut decat atata. wacko.gif
pista
Eu in general am incredere in recomandare a producatorului.
Intre C2 si C3 mai e si urmatoarea diferenta:
"...requiring an ACEA C2 engine oil, designed to use low friction and low HTHS (< 3.5 mPa.s) viscosity..."
"...requiring an ACEA C3 engine oil, high HTHS (> 3.5 mPa.s) viscosity..."
Probabil socru a observat si altele... thumbsup.gif
bogcot76
QUOTE (pista @ Dec 11 2009, 12:38 AM) *
Eu in general am incredere in recomandare a producatorului.
Intre C2 si C3 mai e si urmatoarea diferenta:
"...requiring an ACEA C2 engine oil, designed to use low friction and low HTHS (< 3.5 mPa.s) viscosity..."
"...requiring an ACEA C3 engine oil, high HTHS (> 3.5 mPa.s) viscosity..."
Probabil socru a observat si altele... thumbsup.gif


Pai exact despre asta e vorba - HTHS (High Temperature / High Shear) in mare masoara vascozitatea uleiului la temperaturi inalte (de obicei 150 grade celsius) si conditii de forfecare. Asta se masoara in miliPascali.secunda sau centipoise (1:1). Apa are de exemplu 1 centipoise. Pentru standardul C2 ACEA HTHS este intre 2,9-3,5 iar pentru C3 >3,5. Adica in conditii de solicitare maxima uleiul standard C3 este mai vascos decat C2. Din acest motiv, pentru ca dieselul lucreaza la turatii mai mici nu e nevoie neaparat de C3. Cu cat se apropie de vascozitatea apei prin forfecare de exemplu motorul va fi prajit - calat sau cum vreti.

De fapt am realizat cu ocazia asta ca acest parametru HTHS e foarte important in determinarea calitatii unui ulei.

A si mi-am amintit inca ceva - tot expertul casei mi-a spus ca la un motor nou cum sunt ale noastre e bine sa mergi la inceput pe 5w si apoi sa treci la 10 w cand motorul are spre 100000 km.
pista
Merci de explicatii. E bine ca ai "un expert al casei". smile.gif
Asa am auzit si eu ca e recomandat sa treci de la 5W la 10W dupa 100.000km .

In schimb sunt posesori de Subaru care au gasit o alta utilizare la Motul:
CITAT( @ Dec 2 2009, 09:20 PM) *
CITAT(pista @ Dec 2 2009, 02:17 PM) *

P.S. pentru Legacy GT 2004 un singur tip de ulei motor recomandat apare la MOTUL: 8100 Eco-nergy 5W-30 .

Uite un sfat. Da-ti cu Motul 8100 Eco-nergy 5W30 pe discurile de frina. Cu siguranta este o investitie pentru "Long Life" si buna pentru cel putin 2 ani.
GLC120
Majoritatea uleiurilor de pe piata sunt ACEA A1, B2, A3, B4.... Astea cum sunt, cati centipeti/km?

La ce ar folosi vascozitate mare la turatii inalte ? Ca sa fie greu sa atingi viteza maxima legala in treapta 2-a (pe autostrada)?

Inainte de ulei pe discurile de frana nu uitati sa dati cu silicon pe volan. Adrenalina garantata si cu 50 CP, nu mai e nevoie de RWD si 250 CP.
bogcot76
QUOTE (GLC120 @ Dec 11 2009, 12:06 PM) *
Majoritatea uleiurilor de pe piata sunt ACEA A1, B2, A3, B4.... Astea cum sunt, cati centipeti/km?



A/B - pentru motoare fara catalizator sau / si DPF
E - masini grele Diesel

Sau intrebarile sunt la misto?
Marius30562
Intrebare - intrebatoare !

Nu stiu daca s-a mai discutat pe-aici, da ma risc !

Stergatoarele mele sunt (deja) varza !
Nu mai sterg, doar intind jegul pe parbriz.

So, saptamana viitoare sper sa-mi fac timp sa le schimb.

Aveti vre-o recomanadare, ceva ?

Ma gandeam la niste Bosch Aero ... sau sa merg pe niste Champioane normale / cu grafit ???
GLC120
QUOTE (bogcot76 @ Dec 11 2009, 03:22 PM) *
A/B - pentru motoare fara catalizator sau / si DPF
E - masini grele Diesel


Intrebarile erau pe bune. Marea majoritate a uleiurilor din comert sunt A si sau B... C-urile sunt foarte rare.
Chiar asa putine masini cu catalizator sunt pe strada?
bogcot76
QUOTE (GLC120 @ Dec 11 2009, 04:40 PM) *
QUOTE (bogcot76 @ Dec 11 2009, 03:22 PM) *
A/B - pentru motoare fara catalizator sau / si DPF
E - masini grele Diesel


Intrebarile erau pe bune. Marea majoritate a uleiurilor din comert sunt A si sau B... C-urile sunt foarte rare.
Chiar asa putine masini cu catalizator sunt pe strada?


Nu sunt rare - citeste cu atentie eticheta. Un ulei poate fi si A3 si B3 si B4 si C3 in acelasi timp. De fapt uite aici e super ok explicat totul:
iulian_1976
Sper ca aduc o clarificare thumbsup.gif

1. Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina):

SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci cānd este ceruta īn mod special de fabricant.
SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci cānd este ceruta īn mod special de fabricant.
SC - Pentru motoare fabricate pāna īn anul 1967.
SD - Pentru motoare fabricate pāna īn anul 1971.
SE - Pentru motoare fabricate pāna īn anul 1979.
SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pāna īn anul 1989. Īn comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pāna īn anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata īn comparatie cu SF.
SH - Pentru motoare fabricate pāna īn anul 1996 inclusiv. Valabil īncepānd cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care īn comparatie cu SG asigura īn mod mai sever proprietatile uleiului.
SJ - Pentru toate motoarele folosite īn prezent. A fost introdusa īn clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decāt SH īn ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi īnalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
SL - A fost introdusa īncepānd cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
SM - Cea mai īnalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa īncepānd cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse īn prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving",


Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel):

CA - CC - Pentru motoare diesel pāna īn 1965.
CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.
CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.
CF - A fost introdus īn 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzānd si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Īnlocuieste specificatia API CD.
CF-2 - Introdusa īn 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, īn doi timpi.
CF-4 - Introdusa īn 1990 . Pentru motoare diesel īn patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita īn loc de API CD sau CE.
CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel īn patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care īndeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit īn loc de API CD, CE si CF-4.
CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel īn patru timpi, de mare viteza, care īndeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita īn loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.
CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel īn patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.
CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.

Specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) in ceea ce priveste standardul de clasificare al uleiului auto:

A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.
A2 - Ulei multigrad de vāscozitate normala pentru motoare pe benzina.
A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.
B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.
B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.
B4 - Avantajos, īn primul rānd, īn motoarele diesel cu injectie directa.
E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.
E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.
E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.
E4 - Norma mai severa decāt E3, asigura cel mai lung interval de schimb.
E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.
________________________________________________________________________________
_____

Firmele producatoare de uleiuri jongleaza des cu normele,chiar daca denumirea produsului este aceasi,norma poate fi
diferita deci mai inferioara am intalnit asa ceva la Castrol Magnatec de la SM standard era trecut SL.

Cel mai bun ulei de la Motul imi pare Motul 300V, probabil compatibil si pe Subaru rolleyes.gif .

bogcot76
Iulian, pentru ca suntem in Europa preferam sa folosim ACEA. Dar nu ai clarificat nimic de C. Oricum clasele astea au evoluat in timp asa cam cum au evoluat normele Euro pentru combustibili. Astfel incat o clasa poate include pe alta. Dar e mai putin important.

300V 5w30 Motul e un ulei de cursa care il cam schimbi dupa fiecare circuit. Nu se incadreaza in recomandarile Subaru pentru ceea ce am discutat pana acum.

Legat de clasele ACEA oricum nu conteaza pentru ca pana una alta trebuie respectat ce spune producatorul daca vrem sa nu avem probleme. Un ulei ce poate fi bun intr-o anumita situatie poate fi catastrofal in alta. Nu conteaza numai HTHS in evaluarea unui ulei. AI vazut ca sunt multi alti indicatori. Ca sa concluzionam - 300v e un ulei care face fata super in conditii de "anduranta" cu motorul turat la maxim mult timp. La o masina normala pe care nu o tii numai in 6500 de ture nu stiu cum unge la conditii normale de mers - poate ca mai prost ca un eco-clean8100.

Tu folosesti 300v la Subaru al tau?
kroko
@bogcot
+1

Notiunea de cel mai bun in domeniul uleiurilor nu prea exista. In schimb exista cel mai bun ulei pentru acel motor, evident discutind despre uleiurile unui singur fabricant de uleiuri.

l.e.
Eu nu folosesc 300v pentru ca nu este recomandat motorului meu.
bogcot76
Ideea e sa nu folositi 300v in masinile Subaru de strada ca ramaneti fara motoare in scurt timp. Il poate folosi George ca sa friga odata STI ul pe circuit si pe urma sa-l schimbe.

Cu discutiile noastre savante despre uleiuri l-am bagat pe saracu Marius in umbra cu intrebarea despre stergatoare. Eu am luat pentru Golf in urma cu vreo doi ani niste Valeo Silencio X-TRM - super bune in orice conditii, nu fac zgomot si lasa parbrizul luna. Nu stiu insa ce se potriveste la Subaru. Trebuie mers cu masina la fata locului si vazut.
kroko
Daca lamele nu sunt degradate fizic, e bine din cind in cind sa se curete cu o solutie degresanta pentru ca acumuleaza multa funingine. Cind imi aduc aminte iau o cirpa umezita cu ce degresant gasesc ( chiar alcool ) si sterg cauciucul lamelor. Ma ingrozesc ce iese de pe ele !
alias
QUOTE (Marius30562 @ Dec 11 2009, 04:18 PM) *
Intrebare - intrebatoare !

Nu stiu daca s-a mai discutat pe-aici, da ma risc !

Stergatoarele mele sunt (deja) varza !
Nu mai sterg, doar intind jegul pe parbriz.

So, saptamana viitoare sper sa-mi fac timp sa le schimb.

Aveti vre-o recomanadare, ceva ?

Ma gandeam la niste Bosch Aero ... sau sa merg pe niste Champioane normale / cu grafit ???


Bosch Aero si pe Outback si pe Impreza. Sunt ok, nu exceptionale dar isi fac treaba.
Zetics
Informatii de la AGER service (e voie?): am sunat pentru parbrizul meu care a fost infrant in lupta necinstita cu o piatra si mi-au spus ca parbriz cu incalzire la stergatoare, pentru Forester modelul meu ar fi 1700 lei cu tot cu manopera si cheder daca il iau made in .DE sau 1100 daca iau made in Hong Kong.
kroko
Ia-l pe cel mai ieftin. La cit de "consumabil" e la noi, nu merita diferenta de pret. Ma rog, asa as face eu....
iulian_1976
QUOTE (bogcot76 @ Dec 12 2009, 07:40 AM) *
Ca sa concluzionam - 300v e un ulei care face fata super in conditii de "anduranta" cu motorul turat la maxim mult timp. La o masina normala pe care nu o tii numai in 6500 de ture nu stiu cum unge la conditii normale de mers - poate ca mai prost ca un eco-clean8100.

Tu folosesti 300v la Subaru al tau?


Eu la Audi al meu,folosesc Castrol Magnatec.
La VAG este suficient sa te uiti daca este certificat de ei,o sa vedeti pe o parte din uleiuri normele incepand cu cifra 50X.XX...; desgur nu pe toate uleiurile pentru ca nu toate sunt certificate Vag.
Insa Castrol,Motul si Mobil sunt certificate Vag in mare parte chiar daca implica si pompe duse care este mai special.
Deci eu ma uit in plus daca are codule meu specific pentru Vag, daca nu le are...nu il cumpar rolleyes.gif

Insa la Subaru vad ca este cu recomandari whistling.gif deci dupa mine este relativ.
Aveti dreptate probabil in legatura cu Motul 300V rolleyes.gif
bogcot76
VAG, MB, BMW, GM, Ford, PSA si probabil ca si alti producatori auto au propriile clasificari pentru uleiuri - pentru VAG VW50*.0* de exemplu. In realiatate standardele lor se suprapun pe diversele clase API sau ACEA daca te uiti la caracteristici. E o chestie de marketing pur. Si inca o data revenim la ideea ca ceea ce spune fabricantul aia pui si nu faci experimente decat daca ai bani si nu ai ce face cu ei.
mauricius
are cineva idee , daca SMT are pe stoc piese de gen : brat, fuzeta , amortizor biggrin.gif Asta pentru ca pe vremea asta faina cu zapada cand toate masinile se dau cu sania , OBD'ul meu plange la service ....
Sa va povestesc intamplarea : cand a dat prima zapada peste bucuresti , marti pe 15 dec eu am plecat cu masina la Tg. Neamt . Masina a mers suuper pe viscolul care a fost si care a blocat drumurile 2 zile .... Eram terminat si abia asteptam drumul de intoartcere ...Insa nu am mai apucat , pt ca la intrare in Tg Neamt , un meserias care venea din sens opus a vrut sa faca o depasire si s-a rotit cu masina pe zapada inghetata. Eu cand am vazut am tras dreapta usor iar roata din dreapta fata a ramas suspendata pe bordura unui podet( nu am vazut ca era podet pt ca pe marginea soselei era mal de zapada facut de greder). in urma incidentului , roata s-a strambat spre interior incat atingea in suportul arcului si nu am mai putut circula cu ea ... Am adus-o pe platforma pana la service si aici incepe distractia , pt ca astia deja trag de timp ... nici macar constatarea nu am facut-o ( inspectorul de la casco e foarte ocupat si abia luni merge la service ) . Eu imi dau cu parerea si cred ca fuzeta este piesa stramba pt ca am dat roata jos si asa mi s-a parut ....In afara de ce am scris in primul rand , ar mai putea fi ceva ? Am sanse ca piesele sa fie pe stoc ? biggrin.gif
kroko
Parerea mea e ca trebuie sa astepti sa faci constatarea, dupa care, la demontare sa stabileasca service-ul exact ce piese ai nevoie. Uneori mai apare cite ceva in plus fata de ce a trecut constatatorul in deviz.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.