Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
bogcot76
E groasa, masina cel mai devreme in februarie-martie o vezi. Sper sa fiu contrazis dar nu cred, dupa experienta mea cu SMT.
mihai pop
cost revizie de 15000 km la tubman cluj:
ulei motul 5-40 x-cess + filtru- 270
filtru aer -130
manopera -160
total aprox 560 ron
JohnSA
QUOTE (mauricius @ Dec 19 2009, 07:46 PM) *
are cineva idee , daca SMT are pe stoc piese de gen : brat, fuzeta , amortizor biggrin.gif Asta pentru ca pe vremea asta faina cu zapada cand toate masinile se dau cu sania , OBD'ul meu plange la service ....


Fa constatarea urgent , pune mana pe lista de piese si afla de la SMT daca le au deja. Daca nu , pune o intrebare la Augsburg si eventual cere celor de la Subaru.de numele unui dealer care sa le puna pe DP sa ajunga in 3-4 zile aici. Asa ramai si cu garantia intacta (daca mai conteaza) si rezolvi si la modul cel mai expeditiv problema. Pregateste-te sufleteste si de nebunii, ca romanii incep acu' si mai termina pe 15 Ian, Petrecerile (sau Sarbatorile) .

Bafta
bogcot76
QUOTE (mauricius @ Dec 19 2009, 07:46 PM) *
are cineva idee , daca SMT are pe stoc piese de gen : brat, fuzeta , amortizor biggrin.gif Asta pentru ca pe vremea asta faina cu zapada cand toate masinile se dau cu sania , OBD'ul meu plange la service ....


Neaparat cere termen de reparatie in scris. Adica sa precizeze ei pe hartie cu semnaturi cu tot o data clara pana la care masina e gata. Sunt obligati prin lege sa faca asta. Am mai spus asta mai demult dar reiau sfatul ca e foarte important.
mauricius
maine o sa faca inspectorul constatarea . Dar daca aduc piesele din alta parte decat SMT , nu or sa comenteze aia de la service ? ( ca ei in mod normal ar trebui sa se ocupe de comanda ....) . Pt ca , in cazul in care nu le au pe stoc , trebuie sa ii opresc sa faca comanda si sa caut eu piesele pe unde pot ( augsburg sau germania ) . Iar la faza cu data terminarii , o sa fac scandal sa imi dea scris cand termina .
bogcot76
QUOTE (mauricius @ Dec 20 2009, 11:42 PM) *
maine o sa faca inspectorul constatarea . Dar daca aduc piesele din alta parte decat SMT , nu or sa comenteze aia de la service ? ( ca ei in mod normal ar trebui sa se ocupe de comanda ....) . Pt ca , in cazul in care nu le au pe stoc , trebuie sa ii opresc sa faca comanda si sa caut eu piesele pe unde pot ( augsburg sau germania ) . Iar la faza cu data terminarii , o sa fac scandal sa imi dea scris cand termina .


Indicat e sa nu faci scandal decat daca e cazul, pentru ca ei in general sunt destul de civilizati, amabili (cel putin cei cu care ai contact direct - e o exceptie pe la service pe acolo, un tip care e nu stiu ce sef care a fost taran si badaran de la inceput fara sa scot un cuvant macar). Eu de exemplu chiar daca in final m-au umplut de spume nu m-am certat ca la usa cortului cu ei niciodata pentru ca nu te imbie in mod direct la asta si oricum e in dezavantajul tau. Le ceri calm si civilizat termenul de reparatie si ti-l vor da.

Legat de piese, atat timp cat sunt originale si luate de la dealer subaru Germania nu e problema. Mie chiar mi-au propus atunci sa-mi aduc eu piesa insa era prea tarziu.
FanisA
Cu ce curatati gheata formata la contraaripi? Exista substanta, ceva specializat? Nu vreau sa folosesc metoda mecanica(surubelnita)
kroko
Garaj incalzit, sau jet ( nu puternic ) de apa calduta ( nu fierbinte ).
FanisA
teehee.gif
Si cand nu ai asa ceva?
Prin magazine nu exista o solutie, ceva?
bakero
QUOTE (bogcot76 @ Dec 20 2009, 10:29 AM) *
E groasa, masina cel mai devreme in februarie-martie o vezi. Sper sa fiu contrazis dar nu cred, dupa experienta mea cu SMT.


Pentru atata lucru 2-3 luni?Pai daca trebuie sa zicem sa schimbe cutia de viteze?Sta juma de an?.... banned.gif
bogcot76
QUOTE (bakero @ Dec 21 2009, 05:26 PM) *
QUOTE (bogcot76 @ Dec 20 2009, 10:29 AM) *
E groasa, masina cel mai devreme in februarie-martie o vezi. Sper sa fiu contrazis dar nu cred, dupa experienta mea cu SMT.


Pentru atata lucru 2-3 luni?Pai daca trebuie sa zicem sa schimbe cutia de viteze?Sta juma de an?.... banned.gif


Problema nu e manopera ci aducerea pieselor. Japan - Bucharest (via Athens) - remember.
andrei5130
QUOTE (bogcot76 @ Dec 21 2009, 05:39 PM) *
QUOTE (bakero @ Dec 21 2009, 05:26 PM) *
QUOTE (bogcot76 @ Dec 20 2009, 10:29 AM) *
E groasa, masina cel mai devreme in februarie-martie o vezi. Sper sa fiu contrazis dar nu cred, dupa experienta mea cu SMT.


Pentru atata lucru 2-3 luni?Pai daca trebuie sa zicem sa schimbe cutia de viteze?Sta juma de an?.... banned.gif


Problema nu e manopera ci aducerea pieselor. Japan - Bucharest (via Athens) - remember.



incearca un telefon la Brasov, s-ar putea sa se miste mai repede, cel putin in ce priveste manopera eu am avut ambreiajul schimbat in 2 ore si putin, reviziile dureaza 30 45 de minute, piesela le aduc mai repede si daca te duci tu cu piesele atata timp cat sunt originale baieti nu au nimic impotriva (asta pentru garantie daca mai e cazul), platforma pana acolo se amortizeaza din diferenta de pret lejer daca ai consumat decontarea de la asigurare...
bogdaro
QUOTE (andrei5130 @ Dec 22 2009, 12:09 AM) *
QUOTE (bogcot76 @ Dec 21 2009, 05:39 PM) *
QUOTE (bakero @ Dec 21 2009, 05:26 PM) *
QUOTE (bogcot76 @ Dec 20 2009, 10:29 AM) *
E groasa, masina cel mai devreme in februarie-martie o vezi. Sper sa fiu contrazis dar nu cred, dupa experienta mea cu SMT.


Pentru atata lucru 2-3 luni?Pai daca trebuie sa zicem sa schimbe cutia de viteze?Sta juma de an?.... banned.gif


Problema nu e manopera ci aducerea pieselor. Japan - Bucharest (via Athens) - remember.



incearca un telefon la Brasov, s-ar putea sa se miste mai repede, cel putin in ce priveste manopera eu am avut ambreiajul schimbat in 2 ore si putin, reviziile dureaza 30 45 de minute, piesela le aduc mai repede si daca te duci tu cu piesele atata timp cat sunt originale baieti nu au nimic impotriva (asta pentru garantie daca mai e cazul), platforma pana acolo se amortizeaza din diferenta de pret lejer daca ai consumat decontarea de la asigurare...


Eu astept dupa 3 jante pentru Legacy de pe 01.10.2009. Cica de-abia joi (in Ajun de Craciun...s-o vad eu si pasta) pleaca din Grecia. Mai e putin si se fac 3 luni. Oare ce se intampla daca nu puteam circula pentru ca nu aveam jenti la masina? Asa ca mult succes la piese.
bakero
Ma,ironia e ca am eu am stat 3 saptamani pentru unitatea audio.E foarte mult pentru mine,si tineti cont ca eu am garantia la Radacini.Iar galeria de evacuare a venit destul de repede,sincer nu mai stiu exact,dar oricum,max 2 sapt...nu mai stiu exact.
Oricum,avand in vedere Radacini,dealer "neuatorizat" subaru sa se miste mai repede.si la astia e cu cantec,mai ales la garantie...deci...
bogcot76
Nu vreau sa mai dau nastere la polemici fara de sfarsit, insa tocmai aici e buba. Pana la Atena piesele vin in maxim 1-2 saptamani inclusiv din Japonia. De acolo ca sa faca economie SMT-ul le pune in transportul de masini regulat care probabil ca e cam odata la trei luni. Iti vor veni jantele pentru ca si mie anul trecut tot in ajun de Craciun a venit masina. Deci atunci e probabil transportul. Ha ha ha. Bai frate la cat cota piesele la ei chiar asa de mult e un serviciu de curierat rapid???

Ceilalti dealeri le comanda ei direct si de asta vin mai repede. thumbsup.gif
bogdaro
Adevarul e ca nu m-a dus capul sa ma duc direct la Brasov. Cand am sunat la AutoKino, deja cei de la SMT obtinusera acceptul de plata de la Asigurari si nu mai mergea sa ma mut cu comanda la BV. Oricum, mi-au zis ca mi le aduceau in maxim 7 zile din alta parte. Asta sa-mi fie invatatura de minte si sa apelez prima oara la ei si de-abia dupa aceea la SMT.
andrei5130
sper sa nu mai fi pus in situati similare ca sa poti sa zici ca ai invatat din "greseli" thumbsup.gif


pana una alta hai ca mai e putin si vine Craciunul


r]SARBATORI FERICITE !!!
iulian_1976
Sarbatori fericite tuturor Subaristilor!!! thumbsup.gif

Cu respect , Iulian. rolleyes.gif
mauricius
La multi ani tuturor !

Spre marele meu noroc dupa ce s-a facut constatarea ( mai intai au gasit amortizorul si dupa ce l-au inlocuit au gasit si bascula ) piesele au fost pe stoc si pe 29 decembrie masina a fost gata .
Acum vreau sa va inreb : placutele de frana de la Subaru , au senzor de uzura ? Ca ieri mi-a trepidat podeaua si volanul la o frana mai puternica .... si ma gandesc ca nu are altceva sa fie. Am 47350 km si nu am schimbat placutele pana acum biggrin.gif .
andrei5130
 Incearca sa vezi daca se mai repeta, poate poti sa dai mai multre detalii, eu am patit ceva asemanator la opel cand s-au dus discurile de frana, trpida volanul si pedala facea cam lafel ca atunci cant intra ABS...
bogcot76
ABS-ul. Ce cauciucuri ai?
mauricius
Hmm , nu cred ca este de la ABS pt ca imi trepideaza si volanul , exact cum spune andrei . M-am uitat acu la discuri , si aproape ca nu mai exista frecare . Nu mai sunt lucioase ca oglinda . Eu ma tot gandesc la placute ca nu le-a, schimbat delc pana acum ... Mi se pare prea devreme pentru discuri ...
Nu cred ca se pot uza discurile mai repede decat placutele .....mi se pare imposibil .
Anvelopele sun cele stock : Yokohama Geolandar .
James Kilowatt
Chestia asta poate aparea si atunci cand discurile isi pierd planeitatea (devin strambe). Daca abaterea e mica sa pot repara, daca e mai mare trebuie schimbate.
bakero
@mauricius
Pana la discuri,verifica gumele,apoi,echilibreaza rotile,apoi verifica placutele......
Daca da cu virgula,verifica si discurile.
Si eu am patit asa,si se pare ca era de la roti,s-au desprins din plum.nu stiu cum,dar lipsea.le-am echilibrat si s-a rezolvat problema.
daca iti trepideaza pur si simplu masina cand rulezi,trebuie sa cureti jantele.se aduna noroi la partea interioara...intelegi ce vreau sa zic.eu am stat odata juam de ora sa curat rotile din spate asta toamna....
mihai pop
QUOTE (mauricius @ Jan 3 2010, 04:18 PM) *
Hmm , nu cred ca este de la ABS pt ca imi trepideaza si volanul , exact cum spune andrei . M-am uitat acu la discuri , si aproape ca nu mai exista frecare . Nu mai sunt lucioase ca oglinda . Eu ma tot gandesc la placute ca nu le-a, schimbat delc pana acum ... Mi se pare prea devreme pentru discuri ...
Nu cred ca se pot uza discurile mai repede decat placutele .....mi se pare imposibil .
Anvelopele sun cele stock : Yokohama Geolandar .

Iti garantez ca se pot uza discurile mai repede decat anumite placute de frana. Dupa un schimb de placute si de discuri la un Opel Vectra A am mers 6 luni si mi-au mancat discurile...iar placutele aproape deloc tocite-Placutele erau parca Phoenix.
bogcot76
QUOTE (mauricius @ Jan 3 2010, 04:18 PM) *
Hmm , nu cred ca este de la ABS pt ca imi trepideaza si volanul , exact cum spune andrei . M-am uitat acu la discuri , si aproape ca nu mai exista frecare . Nu mai sunt lucioase ca oglinda . Eu ma tot gandesc la placute ca nu le-a, schimbat delc pana acum ... Mi se pare prea devreme pentru discuri ...
Nu cred ca se pot uza discurile mai repede decat placutele .....mi se pare imposibil .
Anvelopele sun cele stock : Yokohama Geolandar .


Nu prea inteleg ce vrei sa zici cu discurile la care nu mai exista frecare? Oricum esti tare. Eu cand am spus acum ceva vreme ca nu am schimbat placutele in 24000 km mi s-a sugerat ca sunt norocos. Tu cu aproape 50000 esti chiar "inconstient". Iar cu gumele stock si mai si. Te-am intrebat ce fel de gume ai pentru ca pe vremea asta chiar daca nu e zapada pe jos intra ABS-ul foarte repede cu ele pentru ca sunt de kakat. Asa mi se intampla mie cel putin. Ma rog, nu sunt cauciucuri de iarna veritabile. Schimba si tu placute si cauciucuri (stiu ca doare dar eu asa as face) pentru ca oricum trebuie schimbate + un ochi experimentat de mecanic de incredere.
mauricius
o sa ma duc la service sa vad ce zic baietii de acolo . Ideea e ca pana sa o bag in service cu problema pe care am spus-o mai inainte ( amortizor si bascula dreapta fata ) masina a mers foarte bine. Si ganditi-va ca facut cam 700 km intr-o singura zi pana sa o lovesc . Apoi a stat degeaba 2 saptamani si cand m-am urcat la volan am simtit trepidatia . Pur si simplu frana este mai slaba iar discurile nu sunt lucioase cum ar trebui.(asta am vrut sa spun ca nu e urma de frecare , pe TOATE discurile se vad picatele de rugina , dupa 30 km mers si probat frana ) .
Iar cu placutele , imi pare foarte rau ... cu ce sunt eu de vina ca meseriasii de la Subaru nu au pus un amarat de senzor pe placuta? .. mi se pare absurd .. Ce eu sunt Nostradamus sa stiu cand se toceste placuta ?! La revizia de 30 000 km i-am pus pe mecanici sa se uite , ma dusesem cu bani pregatiti de placute si mi-au spus ca nu sunt tocite . Iar la 45 000 nu stiu daca s-au mai uitat ... Insa nici nu m-am gandit ca nu se uita , ca doar cand s-au uitat in cartea de service au vazut ca nu scria "inlocuit placute frana " ..... Asta e , se pare ca tocmai ce am doborat recordul la utilizarea placutelor de frana smile.gif) .

Va tin la curent ! wink.gif
bobita
QUOTE (mauricius @ Jan 4 2010, 01:04 AM) *
Asta e , se pare ca tocmai ce am doborat recordul la utilizarea placutelor de frana smile.gif) .

Va tin la curent ! wink.gif


He he, mai sint si altii cu multi km cu p[lacutele originale, Pista le mai are si acum la 60 si ceva de km parca, eu le-am schimbat pe la 50kkm desi mai mergeau, dar urma sa fac un drum lung si nu m-am mai complicat.
Ca fapt divers, la bmw-ul cu doua roti, schimb in acelasi interval ca si la masina de trei ori placutele...si-s duble ca pret woot.gif


La multi ani si sa aveti un an bun!
bogdaro
Salutare, La Multi Ani si fara evenimente rutiere neplacute.

Am si eu o intrebare...stiti vreunul un mail ceva de la Subaru Japonia. Vreau sa le scriu neaparat pentru ca jantele mele au mai nou termen de livrare la sfarsitul lui ianuarie...deci 4 luni si deja m-au cam luat nervii.

Thks
GLC120
bogdaro, in ce imprejurari fericite, ti-a strafulgerat ideea sa comanzi jante la Subaru (probabil si SMT) ?

Vreau si eu un telefon sau email unde sa fac o plangere oficiala impotriva ta! ninja.gif Ne distrugi moralul in prag de an nou, plin de realizari in toate domeniile d-activitate, la orase si la sate.
bogdaro
QUOTE (GLC120 @ Jan 4 2010, 11:16 AM) *
bogdaro, in ce imprejurari fericite, ti-a strafulgerat ideea sa comanzi jante la Subaru (probabil si SMT) ?

Vreau si eu un telefon sau email unde sa fac o plangere oficiala impotriva ta! ninja.gif Ne distrugi moralul in prag de an nou, plin de realizari in toate domeniile d-activitate, la orase si la sate.


In imprejurari de tampenie sinistra (prin care am trecut acum 3 luni) mi-a venit ideea geniala sa le comand prin SMT.
Daca m-as fi apucat sa mi le confectionez singur, cred ca erau de mult gata...si mai deschideam si un mini-atelier de jante cu ocazia asta.
Vezi cum trec oportunitatile de business pe langa noi. Si ne plangem ca e criza. biggrin.gif
Mircea104901
mauricius, trepidatia e normala pt ca discurile au ruginit - nefolosire. Franeaza si tu usor o perioada -50-100km si o sa-si revina. Si mie mi-au facut la fel cand a stat 2 luni pe bara.
Placutele nu au senzor, dar au o lamela care, atunci cand placutele sunt prea uzate, atinge de disc si scoate un zgomot... Stii ca trebuie sa le schimbi. E mai eficient si fara gres decat niste senzori care se pot strica/rupe fire/etc. doar mergi si prin paduri cu masina, nu? teehee.gif teehee.gif
GLC120
Manual Legacy & Outback pag. 11-46

"Inlocuirea placutelor si garniturilor de frana

Discurile de frana din PARTEA DREAPTA, fata si spate sunt prvazute cu indicatori sonori de uzura care semnalizeaza uzura placutelor de frana. Daca placutele se uzeaza pana aproape de limita admisa, INDICATORII de uzura emit un scartait atunci cand este actionata pedala de frana"

Este si o poza care arata cum se propaga scartaitul spre exterior cu viteza sunetului.... Foarte frumos!
andrei5130
Mauricius@:



exact cum a spus si Mircea discurile ruginesc dar asta nu este o problema, dupa o perioada de folosire isi revin, daca ai impresia ca masina nu mai franeaza verifica placutele se pot "lustrui" su nu mai adera pe discuri asa cu trebuie...

...in general daca trepidatiile apar in pedala in acelasi timp cu cele din volan, discurile sunt deformate, asta se poate intampla din mai multe motive, 2 dintre ele si cele mai fregvente ar fi "prajitul" discurilor adica mers cu piciorul pe frana pana te uita Dumnezeu, sau dupa o franare violenta in tmpul careia discurile se inging suficient de tare sa fi luat o balta care sa raceasca discurile mult prea repede si ele sa se deformeze, daca trepidatiile sunt de la discuri, ele sunt direct proportionale in intensitate cu forta de franare, daca franezi violent trepidatiile vor fi pe masura, poti sa faci proba...



daca ai jantele dezechilibrate din diverse motive (lipsa plumbi, gropi, noroi lipit sau zapada) trepidatiile vor fi direct proportionala cu viteza ...



cezarm
Fiindca tot veni vorba aici de frane, placute, discuri, etc., am un gānd care nu-mi da pace: faptul ca la pe la 26 000 km (septembrie 2009) am schimbat discuri + placute fata. Foarte devreme parca. Primul element a fost martorul de bord de la frana de mana. Mi s-a aprins spontan prin august cand urcam pe serpentinele asfaltate de pe Papusa, cand am coborat pe transalpina la Obarsie, cand m-am intors in septembrie de la Ranca (de data asta vreo 30 km am mers asa) si odata am mers de acasa pana la servici, prin Bucuresti (10 km), “tot cu frana de mana pusa”. De fiecare data martorul s-a stins spontan. Fireste ca am verificat nivelul lichidului de frana si totul parea OK. Pe acest fond “luminos”, parca nici frana nu mai era aia pe care o stiam. SMT-istii dupa ce le-am aratat problema, au verificat franele si mi-au spus ca placutele mai aveau putin pana sa “racneasca” iar discurile erau putin sub normal. Sfatul lor era (eram in septembrie).: “Lasati ca mai merg asa pana in decembrie la revizia de 30 000 din decembrie ca oricum vi le schimbam atunci”(!?) La frane si la directie parca nu-mi vine sa fac rabat asa incat am optat pentru schimbarea lor.
Pot sa sun ca merg mai “sport” si atunci fireste ca si uzez poate mai repede franele, da parca la 26000..., cam repede.
In revista Top Gear de luna trecuta era prezentat Outback-ul III la categoria SH. Nota generala era f. buna, singura remarca era legata de sistemul de franare care la acest model este prevazut cu niste “placute ecologice” care sunt mai scumpe, se uzeaza mai repede si nici nu sunt asa de eficiente . Ei recomandau inlocuirea cu niste placute standard, mai ieftine si mai bune. Acu’ va intreb si eu, v-ati schimbat careva sistemul de franare? Daca da, a meritat? Stiti sa existe disponibile variante mai cu staif, gen Brembo?
A, uitam! Legat de frane, anul trecut am mai avut o experienta neplacuta. In ianuarie am fost plecat din tara vreo 3 saptamani si mi-am lasat masina in curtea Spitalului Militar, unde lucram atunci. Cand am parcat stiu ca ningea, zapada era semitopita si lasasem masina intr-o megabalta. Cat am fost plecat, au fost cica precipitatii tot timpul. Cand sa-mi recuperez flasneta, discurile ruginite, frana scotea niste zgomote de intorceau toti capul pe strada sa vada ce fac, eficienta la frane cam 60-70% din ce stiam ca poate si in plus erau si niste trepidatii f. neplacute la franare. Am mers asa vreo 60-70 km si era parca din ce in ce mai rau. A trebuit sa remediez problema la SMT, unde mi-au curat discurile (contra cost fireste, dar rapid fara programari sau mai stiu eu ce), dupa care totul a decurs normal.
bakero
QUOTE (cezarm @ Jan 5 2010, 11:40 PM) *
Fiindca tot veni vorba aici de frane, placute, discuri, etc., am un gānd care nu-mi da pace: faptul ca la pe la 26 000 km (septembrie 2009) am schimbat discuri + placute fata. Foarte devreme parca. Primul element a fost martorul de bord de la frana de mana. Mi s-a aprins spontan prin august cand urcam pe serpentinele asfaltate de pe Papusa, cand am coborat pe transalpina la Obarsie, cand m-am intors in septembrie de la Ranca (de data asta vreo 30 km am mers asa) si odata am mers de acasa pana la servici, prin Bucuresti (10 km), "tot cu frana de mana pusa". De fiecare data martorul s-a stins spontan. Fireste ca am verificat nivelul lichidului de frana si totul parea OK. Pe acest fond "luminos", parca nici frana nu mai era aia pe care o stiam. SMT-istii dupa ce le-am aratat problema, au verificat franele si mi-au spus ca placutele mai aveau putin pana sa "racneasca" iar discurile erau putin sub normal. Sfatul lor era (eram in septembrie).: "Lasati ca mai merg asa pana in decembrie la revizia de 30 000 din decembrie ca oricum vi le schimbam atunci"(!?) La frane si la directie parca nu-mi vine sa fac rabat asa incat am optat pentru schimbarea lor.
Pot sa sun ca merg mai "sport" si atunci fireste ca si uzez poate mai repede franele, da parca la 26000..., cam repede.
In revista Top Gear de luna trecuta era prezentat Outback-ul III la categoria SH. Nota generala era f. buna, singura remarca era legata de sistemul de franare care la acest model este prevazut cu niste "placute ecologice" care sunt mai scumpe, se uzeaza mai repede si nici nu sunt asa de eficiente . Ei recomandau inlocuirea cu niste placute standard, mai ieftine si mai bune. Acu' va intreb si eu, v-ati schimbat careva sistemul de franare? Daca da, a meritat? Stiti sa existe disponibile variante mai cu staif, gen Brembo?
A, uitam! Legat de frane, anul trecut am mai avut o experienta neplacuta. In ianuarie am fost plecat din tara vreo 3 saptamani si mi-am lasat masina in curtea Spitalului Militar, unde lucram atunci. Cand am parcat stiu ca ningea, zapada era semitopita si lasasem masina intr-o megabalta. Cat am fost plecat, au fost cica precipitatii tot timpul. Cand sa-mi recuperez flasneta, discurile ruginite, frana scotea niste zgomote de intorceau toti capul pe strada sa vada ce fac, eficienta la frane cam 60-70% din ce stiam ca poate si in plus erau si niste trepidatii f. neplacute la franare. Am mers asa vreo 60-70 km si era parca din ce in ce mai rau. A trebuit sa remediez problema la SMT, unde mi-au curat discurile (contra cost fireste, dar rapid fara programari sau mai stiu eu ce), dupa care totul a decurs normal.


eu mi-am pus placute de frana moi.tin mai putin,la mersul meu,dar sunt mai ieftine si uzeaza discul mai putin.brembo o sa incers cand va fi nevoie sa schimb discurile.
mauricius
SURPRIZAAA !!

raman in cursa pentru cele mai longevive placute de frana pe outback biggrin.gif . Am fost la service , au dat placutele joi si : " domnu' astea is la jumatate , nu are rost sa le schimbati , mai merg inca pe atat "(repet , am 47350 km). M-am uitat si eu si intr-adevar comparativ cu cele noi erau la jumatate .
Am facut dupa aceea test de ovalitate a discurilor si le-au gasit ovalizate , dar nu in asa hal incat sa trebuiasca schimbate . S-ar putea sa fie aceeasi problema ca si la "Cezarm". ( masina a stat 2 sapt degeaaba si acum trepideaza ) . Deci mi-am facut programare la curatare \indreptare \slefuire cu i-o spune ,care o sa ma coste 150 lei pt amandoua discurile .

Cam atat cu franele , va tin la curent oricum .

Totusi , dupa ce i s-a schimbat bascula si amortizorul , si i s-a facut si unghiul de fuga , am impresia ca masina cam trage dreapta biggrin.gif. Vreau niste pareri de la voi , ati avut probleme cu directia?

Thank's !
Mircea104901
Eu am avut probleme cu directia dupa ce au facut unghiul de fuga. S-a dovedit a fi aparatul decalibrat. Iti recomand sa mai faci o data testul de directie, cel mai bine in alta parte.
mauricius
da, o sa ma duc sa fac si in alta parte unghiul de fuga .
mauricius
si inca o surpriza biggrin.gif masina NU MAI TREPIDEAZA la franare . am crezut ca mi se pare si am pus o frana brusc de la 120 . SI daca ieri facea ca o caruta cand frana , astazi nu a mai schitat nici un trepidat(nici volan nici podea , evident pedala tremura de la abs , dar normal ) . SI am repetat si iar repetat franarea ...: Masina nu mai trepideaza .... Probabil ca s-au curatat discurile , si cred ca maine nu ma mai duc la service , pt ca nu cred ca mai am de ce , NU ??
andrei5130
QUOTE (mauricius @ Jan 7 2010, 07:28 PM) *
si inca o surpriza biggrin.gif masina NU MAI TREPIDEAZA la franare . am crezut ca mi se pare si am pus o frana brusc de la 120 . SI daca ieri facea ca o caruta cand frana , astazi nu a mai schitat nici un trepidat(nici volan nici podea , evident pedala tremura de la abs , dar normal ) . SI am repetat si iar repetat franarea ...: Masina nu mai trepideaza .... Probabil ca s-au curatat discurile , si cred ca maine nu ma mai duc la service , pt ca nu cred ca mai am de ce , NU ??
Marius30562
Executat (la Sibiu) revizia de 30.000 km la Forestrul din dotare.
Schimbat doar ulei (Mobil 1 5w30) si filtru de ulei + verificarile obisnuite.
Nu am schimbat filtrul de aer si nici pe cel de polen (pe astea la voi schimba mai in primavara aflandu-se deocamdata intr-o stare satisfacatoare). Au fost doar curatate (suflate cu aer comprimat).
Cost total = 715 Lei.

Mai important insa - pentru posesorii de BD - este faptul ca mi s-a facut si o resoftare !

Saptamana asta au primit noua versiune de software pentru BD ce rezolva problema DPF-ului.

Nu stiu daca si cum sunt modificati si ceilalti parametrii de functionare ai motorului, dar, pare-se ca prin acest update s-a rezolvat definitiv problema filtrului de particule.
Din explicatiile inginerului de service, softul initial declansa operatiunea de curatare a DPF in momentul in care acesta ajungea la un grad de incarcare de 80-85 %.
Noul soft comanda operatiunea de autocuratire muuult mai devreme - undeva la un grad de incarcare de 15 % !!!!

Deci, dragi posesori de BD faceti-va timp si treceti prin service pentru un update de soft !

Parerea mea ...
GLC120
Astazi a fost o prezentare "lalimita" pentru Forester. Interviu cu un responsabil de service de la SMT banuiesc. A spus ca reviziile costa intre 1100 si 1300 RON fara TVA.

Nu stiu cand a fost facut reportajul dar mi se pare a contrareclama vasnica. Ultima revizie la Landcruiser m-a costat 576 RON cu totul, in Pipera.

Cine a mai fost pe acolo? S-au mai dat pe brazda ?
GLC120
Chiar VAJNICA as putea spune... blink.gif
mgabi
QUOTE (andrei5130 @ Jun 11 2009, 12:40 AM) *
postul cu nr 300 asa ca nu ma abtin ...

trebuie sa recunosc ca am scos capacul de la motor insa nu am vazut cabluri in zona intercooler-ului care sa nu fie protejate din punct de vedere termic ...

ai reusit sa ma pui iar pe ganduri...


Protectia aia termica mi se pare si mie destul de firava si am impresia ca - cel putin la mine nu stau foarte bine prinsi niste conectori electrici.
Dati si voi mai multe detalii, si de pe la altii , daca aveti. Se pare ca nu mi s-a parut doar mie ca-s posibile ceva probleme pe acolo.

QUOTE (cezarm @ Jan 6 2010, 01:40 AM) *
Fiindca tot veni vorba aici de frane, placute, discuri, etc., am un gānd care nu-mi da pace: faptul ca la pe la 26 000 km (septembrie 2009) am schimbat discuri + placute fata. Foarte devreme parca. Primul element a fost martorul de bord de la frana de mana. Mi s-a aprins spontan prin august cand urcam pe serpentinele asfaltate de pe Papusa, cand am coborat pe transalpina la Obarsie, cand m-am intors in septembrie de la Ranca (de data asta vreo 30 km am mers asa) si odata am mers de acasa pana la servici, prin Bucuresti (10 km), “tot cu frana de mana pusa”. De fiecare data martorul s-a stins spontan. Fireste ca am verificat nivelul lichidului de frana si totul parea OK. Pe acest fond “luminos”, parca nici frana nu mai era aia pe care o stiam. SMT-istii dupa ce le-am aratat problema, au verificat franele si mi-au spus ca placutele mai aveau putin pana sa “racneasca” iar discurile erau putin sub normal. Sfatul lor era (eram in septembrie).: “Lasati ca mai merg asa pana in decembrie la revizia de 30 000 din decembrie ca oricum vi le schimbam atunci”(!?) La frane si la directie parca nu-mi vine sa fac rabat asa incat am optat pentru schimbarea lor.
Pot sa sun ca merg mai “sport” si atunci fireste ca si uzez poate mai repede franele, da parca la 26000..., cam repede.

Eu am ajuns la 35k si e deja a treia oara cand s-aprinde "(!)" in mers. Ultima oara n-a mai vrut sa se stinga decat cu oprit motorul. Din fericire eram in traficul matinal de la Unirii - fantani si am putut sa rasfoiesc manualul. Ma apropii vertiginos de schimbarea (doar, sper) placutelor.

QUOTE (cezarm @ Jan 6 2010, 01:40 AM) *
A, uitam! Legat de frane, anul trecut am mai avut o experienta neplacuta. In ianuarie am fost plecat din tara vreo 3 saptamani si mi-am lasat masina in curtea Spitalului Militar, unde lucram atunci. Cand am parcat stiu ca ningea, zapada era semitopita si lasasem masina intr-o megabalta. Cat am fost plecat, au fost cica precipitatii tot timpul. Cand sa-mi recuperez flasneta, discurile ruginite, frana scotea niste zgomote de intorceau toti capul pe strada sa vada ce fac, eficienta la frane cam 60-70% din ce stiam ca poate si in plus erau si niste trepidatii f. neplacute la franare. Am mers asa vreo 60-70 km si era parca din ce in ce mai rau. A trebuit sa remediez problema la SMT, unde mi-au curat discurile (contra cost fireste, dar rapid fara programari sau mai stiu eu ce), dupa care totul a decurs normal.


Vis-a-vis de trepidatii (tremura ghidonu') am patit de cateva ori, dar s-a datorat exclusiv cantitatii deloc neglijabile de noroi/gheata intarita pe janta. Ca fapt divers, rezolvarea am gasit-o repede pentru ca am un amic care a ajuns in service la echilibrat roti din aceleasi cauze.
bakero
Cam la cati km se schimba de regula cureaua de distributie...mi-a scartait de vreo doua ori.o data acu vreo 2 saptamani,si inc-o data azi...
bogcot76
QUOTE (bakero @ Jan 23 2010, 03:45 PM) *
Cam la cati km se schimba de regula cureaua de distributie...mi-a scartait de vreo doua ori.o data acu vreo 2 saptamani,si inc-o data azi...


Cureau de distribitie ???? Poate cureaua de la ventilator. Nu stiu cum e la 2.0 benzina dar la mine e pe lant nu pe curea. De scartait scartie curelele de la ventilator etc si e normal pe vremea asta - apa, gheata pe acolo. Nu dispare scartaitul dupa scurt timp?
bakero
ma, a mea are curea!e fix in fata!deschizi capota,e radiatorul si dup-aia imediat intre radiator si "motor" e cureaua....
n-am vazut nici un lant p-acolo crede-ma.scartaie imediat ce pornesc....
bogcot76
Pai asta era ideea - alea ce vezi tu nu e curele de distributie bre. Alea nu le vezi. La benzina distribuita probabil e pe curea da aia nu scartie. Cand aia face probleme e groasa.
iulian_1976
Reprezentanta sau un manual de intretinere si reparatii Subaru poate lamuri .
La benzinar sunt combinatii de genul 120 de mii de km sau 4 ani ,minim.

Din cate imi amintesc dieselul de la Subaru este pe curea rolleyes.gif ...poate ma insel.
Orice distributie pe curea are un numar maxim de km si nu trebuie uitat un numar maxim de ani de functionare.
Altfel spus poti merge si 20 de mii de km daca atinge numarul de ani trebuie schimbata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.