Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
pista
CITAT(JohnSA @ Jul 13 2010, 01:49 PM) *
Eu subliniez care e situatia cu presiunea indicata pe stalpul masinii (de fapt la 2.15 in loc de 2.0) . Nu e pe muchia bordurii , e doar pe bordura. Acum cine are curajul sa mearga asa cu ele, problema lui (sigura). Mai ales cand intalneste un damb sau vreo gaura.

John, poate nu a retinut toata lumea ca tu ai pe masina ta 225/45/17 in loc de 215/55/17. E normal sa ai nevoie de presiune mai mare.
La mine pe OBK am 225/55/17 si am scazut presiunea cu ~0.1 fata de ce se recomanda pentru 215/55/17 .
mihai pop
Am o mica problema la Foresterul meu si anume ca la pornire si inca vreo 2-3 minute se aude suieratul curelei de transmisie. Am citit in cartea tehnica ca nu este nici o problema daca se opreste dupa cateva minute de la pornire, deci nu ma ingrijorez. Dar totusi de ce face asa si de ce intinzatorul de curea nu impiedica acest lucru? Ati patit si voi fenomenul asta? Oare la revizie il pot rezolva cei de la Subaru fara sa fiu nevoit sa iau curea + role noi? Astept parerile voastre. Ms.
alias
Tocmai am aflat ca ventilatoarele de la modelele peste 2008 pornesc la 101 C. Deci apa nu pare a mai fi o solutie in caz de pierdere a antigelului.
mauricius
salutare ! eu ma apropii acum de revizia de 60.000 si deja m-am interesat de preturi . Am facut o comparatie intre service-ul din C-ta si cel din Brasov. Toate la un loc dau cam tot acolo : aprox. 2400 lei . Insa am facut o alta smecherie : am luat filtrul de aer di de polen de la Bv prin curier si am castigat 100 ron . Iar sapt asta o sa fac revizia . Va tin la curent.
pista
2400 lei pare destul de mult. In noiembrie revizia de 60.000km m-a costat ~700 lei in afara de filtrul de aer si de habitaclu. Uleiul pentru motor si diferentiale l-am comandat de la importatorul MOTUL.
HalbaSus
ce presupune revizia de 60.000 ?
Daca schimbi si placutele de frana, lichidul de frana, antigelul, toate filtrele inclusiv cel de habitaclu atunci e relativ normal, altfel mi se pare un pic cam mult.
bogcot76
La ce ai spus tu se scad placutele de frana si se adauga ulei pentru diferentiale si lichid de racire.
Marius30562
La revizia de 60.000 km, conform manualului de service, se schimba si placutele de frana.
Asta daca nu au fost schimbate pana atunci ...

In rest, se schimba asa:
- ulei + filtru ulei motor;
- ulei diferential;
- filtru aer;
- filtru polen;

Nu sunt sigur daca si uleiul din cutie (sau asta e la 90.000 km).

La fel, nu stiu daca se schiba sau doar se verifica, lichidele (frana, antigel).
bogcot76
Cred ca nu avem unu un manual la fel.

La mine scrie pentru OBD la 60000 km ca se inlocuiesc urmatoarele:
-ulei motor
-filtru ulei
-lichid de racire
-filtru combustibil
-filtru aer
-lubrifianti pentru transmisie fata spate
-lichid de frana

Placutele doar se inspecteaza impreuna cu discurile etc. Oricum nu cred ca scrie in vreo carte ca placutele de frana se schimba la un anumit nr de km. Le schimbi cand e nevoie. Mai scrie de asemena de un alt lichid de racire care se inlocuieste dupa 11 ani sau 220000 km dar ala cred ca se refera la climatizare.
mauricius
placutele , le-am schimbat pt ca am rectificat discurile si am zis sa fie si placutele noi , ca sa se rodeze ok . In rest au spus ca imi mai schimba :
-filtru aer
-filtru ulei
-filtru polen
-filtru motorina (asta e prima oara cand il schimb !! )
-uleiul binenteles ( motul )
-antigel
-lichid frana
-ulei diferential
-ulei cutie viteze ( si cei din ct si vei din bv au zis ca se schimba )
-bucsa bara stabilizatoare spate ( 2 buc )
-bieleta antiruliu ( 2 buc )

bucsile si bieletele sunt incluse in aia 2400 ron dar au zis ca le schimba doar daca e necesar . Ideea e ca troncane masina si ma enerveaza .

SO , ce parere aveti ?
bogcot76
Pare un pret corect pentru tot ce ai spus acolo, avand in vedere ca o revizie "normala" e cam 900 roni la Brasov.
M A R I A N
Eu imi iau de obicei unele consumabile de la Motul-Romania pentru ca sunt ceva diferente de pret fata de service-uri.

Am si eu niste nelamuriri. Pe site-ul Motul, la produsele recomandate pentru OBD scrie printre altele:
-transmission manuelle...............GEAR 300 75W-90 (3.5/4.0 l)
-differentiel...................De la boite
-differentiel arriere.....................GEAR 300 75W-90 (0.8 l)

La revizia de 60000 km se schimba uleiul pentru transmisia manuala?
La aceeasi revizie se schimba uleiul pentru diferentialul spate sau ce vor astia sa spuna cu "differentiel...................De la boite" (din sticla)?

Mauricius, la tine ce parte troncane de vor sa-ti schimbe bieletele? La mine au schimbat bucsile spate pentru ca se auzea un scartait cand treceam peste bumps-uri.
bogcot76
Au inceput de putin timp sa se gaseasca consumabile si pentru OBD in magazinele mai importante de piese auto din Bucuresti. Pe un anume site consacrat, un set complet (fata + spate) de placute de frana Textar cu sistemul de avertizare acustica pentru uzura Akebono costa cu tot cu TVA 370 RON. Exista si variante mai ieftine. E o chestie buna pentru ca la Brasov de exemplu un set complet costa nici mai mult nici mai putin decat 870 Roni ( cu montaj cam 1000 Roni) - exagerat - parerea mea. Nu vreau sa ma gandesc cat costa la SMT.

Alt exemplu - filtru habitaculu Mann cu carbon activ 88 Roni. Pomana curata fata de pretul de service.

Oferta de consumabile e limitata insa tot e ceva. Pana de curand nu gaseai mai nimic pentru OBD.

kroko
QUOTE (M A R I A N @ Aug 3 2010, 01:00 AM) *
.... "differentiel...................De la boite" (din sticla)?
...

In franceza, boite = cutie rolleyes.gif
Si cind ei spun boite, se refera la faptul ca diferentialul fata e in cutie, adicatelea se unge cu uleiul de acolo.
bakero
Da,si eu am o recomandare pentru forester de motul gear 300 pentru cutie care e 75w90 si motul 75/140 pentru diferential,doar ca la cutie desteptii astia de la service-ul la care merg mi-au zis de 75w80...acuma,care e ala bun?
f1anatic
4 QT Redline (sau alta marca) 75W90NS for the Front Transmission
1 QT Redline (sau alta marca) 75W90 Gear Oil for the Rear End

75W90 zice in manual si nu as schimba. NS = No Slip

http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=4
bakero
Sincer m-am uitat in manual si nu vad nimic concret.
Vreau si eu de exemplu sa stiu la 90k se schimba aia,aia si aia, la 100k ,aia aia si aia.La FIAT de exemplu ai mura-n gura.Tot!Dobitoc sa fii sa nu intelegi...la SUBARU sunt mai secretosi.Mai ales ca vreau semering-ul si dup-aia sa renunt la garantia lor buna de nimic.
Zetics
Bakero, as vrea sa te intreb cum se comporta la tine a/c-ul.
Pe mine ma deranjeaza o chestie: incepand de anul trecut, dar mai evident in vara asta, compresorul de la a/c este foarte zgomotos cand cupleaza si cat timp merge, are un zgomot ca de motor electric. In plus, se simte zdravan la functionarea motorului, adica si daca merg cu a doua sa zicem, pe la vreo 2000 de ture, si intra compresorul, masina se zgaltatie si practic face "capra", asa de tare se simte.
Raceste bine, din punctul asta de vedere n-am probleme. Am fost si la service, ca a fost nevoie de o curatare de clapeta de acceleratie si mi-au suflat de pe acolo mizeria etc, dar in esenta ideea e ca "asa face toate". Face si a ta? Cine mai are forester d-asta vechi? (Conform service-ului, tocmai pentru ca e cam zgomotos a fost schimbat tipul de compresor de vreun an-doi).
pista
Revizia de 75.000km m-a costat 370 RON (in afara de placute frana fata). Am schimbat urmatoarele:
- ulei motor ( MOTUL 8100 X-clean 5W-30 )
- filtru ulei
- filtru aer

P.S. la 74.000km am schimbat si placutele de frana fata. Au avut numai originale pe stoc si am fost nevoit sa le schimb la urgenta. Au costat ~400 RON. verymad.gif
mihai pop
Ati folosit careva Cyclo belt dresser pentru curelele de transmisie care scartaie? astept opinii...
f1anatic
QUOTE (mihai pop @ Aug 26 2010, 10:34 AM) *
Ati folosit careva Cyclo belt dresser pentru curelele de transmisie care scartaie? astept opinii...


ninja.gif Tensioneaza-le mai tare. Scartaie cind patineaza pe fulii. De ce sa maschezi problema cind o poti rezolva cu o cheie tubulara, cred ca de 10 sau 12 mm.
iulian_1976
QUOTE (mihai pop @ Aug 26 2010, 05:34 PM) *
Ati folosit careva Cyclo belt dresser pentru curelele de transmisie care scartaie? astept opinii...


Efectul va fi pe moment.
De obicei scartie la pornire si la uneori la oprire cu este temp.mai scazuta ar trebui sa se intensifice.
Cauze generale ale scartaitului:cureaua uzata,intinzatorul uzat,rola alternatorului uzata.
In particular depinde ce mai angreneaza acea curea pe Subaru un compresor? o pompa de servo?

Intinzatoarele pentru cureaua de transmsie in marea majoritate se inlocuiesc nu se tensioneaza sau detensioneaza,acum o fi pe Subaru ceva mai special. thumbsup.gif
mihai pop
Exact asta s-a si intamplat. dupa ce am sunat ieri la service in Cluj, am dat. imediat dupa ce am inceput sa dau, suieratul s-a oprit. Dimineata asta iar suiera down.gif
Nu stiu ce sa fac pana la revizie, care e in noiembrie, ca nu as umbla la intinzatorul curelei(mentionez ca e vb de cureaua ce leaga alternatorul de fulia centrala, doar ea face zgomot si leaga doar alternatorul nu si alte componente de fulia mare).Mi-e sa nu imi stric garantia daca umblu la distantier.
Dar ca idee, se intinde pana cand jocul este de 7-11mm, asa am citit la motorul hso4 parca.
bogcot76
Daca scartaie putin doar la prima cheie (la pornire adica) nu e problema. Poate fi normal. Si la mine scartaie scurt cand o pornesc.
mihai pop
da,asa e, doar un pic adica aprox 1 minut de la prima pornire din ziua respectiva.
bogcot76
Un minut e cam mult. Cu service-ul cred ca o rezolvi cel mai bine. La mine scartaie doar 1 secunda chiar cand rasucesc cheia si o ia motorul.
iulian_1976
QUOTE (mihai pop @ Aug 28 2010, 12:02 PM) *
Exact asta s-a si intamplat. dupa ce am sunat ieri la service in Cluj, am dat. imediat dupa ce am inceput sa dau, suieratul s-a oprit. Dimineata asta iar suiera down.gif
Nu stiu ce sa fac pana la revizie, care e in noiembrie, ca nu as umbla la intinzatorul curelei(mentionez ca e vb de cureaua ce leaga alternatorul de fulia centrala, doar ea face zgomot si leaga doar alternatorul nu si alte componente de fulia mare).Mi-e sa nu imi stric garantia daca umblu la distantier.
Dar ca idee, se intinde pana cand jocul este de 7-11mm, asa am citit la motorul hso4 parca.


Daca este doar suierat inca nu este grav.
Daca incepe si sa '' chitaie'' sfatul meu este te duci in service,in cazul acesta aproape se blocheaza fulia alternatorului si treaba se complica.

Fiind si in garantie eu spun sa nu te complici,mai ales ca in mod normal astea trei componente nu ar trebui sa fie scumpe
o curea maxim 40 e,un intinzator maxim 80 de euro,o fulie maxim 100 e....si nu pot fi toate 3 in acelasi timp.
...chiar daca la Subaru am observat la anumite componente preturi destul ...de nesimtite. whistling.gif

Aveti un exemplu de pe Audi cum se detensioneaza cureaua de pe alternator pentru a o schimba si directia de tragere.
mihai pop
Dar oare cunoscuta fiind bunavointa celor de la SMT+partenerii lor, le vor schimba pe garantie? cool.gif
Mersi de poza Iuliane. La forester de fulia mare sunt legate 2 curele, una ce leaga alternaorul- ea suiera si este mai slab tensionata decat cealalta-, si a doua ce leaga cred compresorul de ac.
iulian_1976
Astea sunt considerate consumabile ar fi o surpriza sa nu le platesti rolleyes.gif

Daca cureaua de alternator este asezata pe interiorul fuliei mari va trebui demontata si cureaua de clima alti bani ptr manopera. rolleyes.gif
Daca este asezata pe exterior se poate demonta doar cea cu pricina.
In poza se vede (cazul meu) cum este intercalata cureaua de clima in exterior deci va trebui scoasa intai cureaua de clima si intinzatorul climei,apoi cureaua cu pricina rolleyes.gif

Eu am schimbat-o singur acum cateva luni,este destul de usor de schimbat daca ai putina indemanare de bricolor rolleyes.gif
Cam asa arata mai exact intinzatorul de pe Audi indiferent de anul de fabricatie(pe benzinar),el este hidraulic cu o anumita tensiune bine stabilia pe curea nu se poate modifica tensiunea.
(la intinzatoul de pe distribute este alta poveste,insa acolo se face cu cartea in fata)
...si cureaua uzata cu crapaturile din interior.
f1anatic
QUOTE (iulian_1976 @ Aug 27 2010, 02:28 PM) *
Intinzatoarele pentru cureaua de transmsie in marea majoritate se inlocuiesc nu se tensioneaza sau detensioneaza,acum o fi pe Subaru ceva mai special. thumbsup.gif



Sa nu incurcam intinzatoarele de la Timing Belt cu cele pt V-belt si accessorii. thumbsup.gif
bogcot76
QUOTE (mihai pop @ Aug 29 2010, 07:28 AM) *
Dar oare cunoscuta fiind bunavointa celor de la SMT+partenerii lor, le vor schimba pe garantie? cool.gif


Curelele din cate stiu eu sunt consumabile, insa daca e vreo fulie / rola sau altceva nu cred ca mai sunt probleme cu garantia. Nu au de ce sa faca figuri. Cu o cerere de intalnire cu sefu al mare se rezolva tot cat ai clipi din ochi.
iulian_1976
In prima poza ai prezentat intinzatorul de pe alternator.
In a doua intinzatorul de pe compresorul climei.
...nu inteleg unde ''bati'' ?! thumbsup.gif

Pe Subaru poate avea un mic reglaj (din ce observ) la intinzatorul ptr cureaua de alternator,insa asta este frectie.
Ce efect poate avea o tensionare mai mare asupra unei curele uzate ?! rolleyes.gif



mihai pop
Si eu am auzit ca aceste curele sunt considerate consumabile.
Legat de pozitie, cureaua este in exteriorul fuliei, in interior se situeaza cea cu AC-ul.
Am mai vorbit o data cu service-ul din Cj si spunea ca ar fi o problema de "umezire, ca ar fi prea uscata la pornire, si de aceea si ei folosesc spray Belt Dresser". Si eu consider acum solutia spray-ului frectie cu apa rece la piciorul de lemn. Daca ar fi sa le zic de garantie, mi-ar zice sa le arat si lor cand suiera, si cum sa le arat cand face doar dimineata la prima pornire...sa las masina in service si sa dorm o noapte la Cluj? Ma costa infinit mai mult decat o curea...
Pana la urma voi merge cu primul drum la Cj la service alta solutie nu am pana mai am garantia.
f1anatic
QUOTE (iulian_1976 @ Aug 29 2010, 10:07 AM) *
In prima poza ai prezentat intinzatorul de pe alternator.
In a doua intinzatorul de pe compresorul climei.
...nu inteleg unde ''bati'' ?! thumbsup.gif

Pe Subaru poate avea un mic reglaj (din ce observ) la intinzatorul ptr cureaua de alternator,insa asta este frectie.
Ce efect poate avea o tensionare mai mare asupra unei curele uzate ?! rolleyes.gif



Eu am 2 curele. Si le tensionez pe amindoua.

Daca ai fi citit chiar si fara atentie nu s-a spus nimic despre cureaua uzata. Daca e uzata sa fie schimbata. Am sugerat ca trebuie tensionata nu "unsa". In cei 120,000 de km parcursi pina acum am schimbat-o o singura data pe motive de uzura. Am tensionat-o insa anual la inceputul fiecarei ierni deoarece in urma inspectiei, nu erau uzata dar facea zgomot - deci trebuia tensionata.

Eu observ ca tu de-abia ai luat cunostiinta despre acest intinzator din diagramele mele. Cumva nu exista pe masinile voastre ?
iulian_1976
Chiar daca are o cursa pentru reglarea manuala nu intotdeauna face zgomot doar pentru ca s-a largit.Practic acel intinzator
nu se poate strica insa asta va forta cureaua si fulia de pe alternator.
Bag de seama ca pe Subaru trebuie sa fii mai bricolor decat pe 'Haudi thumbsup.gif

Off-T.
Regarea la ''mana'' nu mai exista pe 'Haudi decat ptr curelele de la compresor(clima).
Pentru cureaua de transmisie este un intinzator hidraulic (se obseva in pozele de mai sus) ea are o anumita tensiune,astfel cu cat se largeste cureaua,intinzatorul (cu ajutorul rolei de pe intinzator) impinge cureaua compensad automat daca se largeste.
Dezavanajul este ca se poate strica pentru ca el lucreaza continuu chiar la orice trepidatie,tensiune pe curea.
Am postat intizatorul marit pentru curiosi '' Vorsprung durch technik'' rolleyes.gif
bogcot76
Bai voi aveti doua curele, insa la boxer diesel e doar una singura maaaaare si laaaaata. Ca in poza. A doua e la pantalonii soferului teehee.gif Si din ce vad eu cred ca are si reglaj automat hidraulic, sau asta banuiesc ca este pistonul ala din stga jos cum te uiti la poza. Asa ca daca scartaie aiurea trebe mers la service. La benzinare insa sunt doua si acolo se aplica ce spune F1anatic. Nu stiu daca si la astea de dupa 2008. La alea de dinainte sigur.
iulian_1976
Asa este la boxer diesel s-a modernizat rolleyes.gif
Altfel va vedeam si pe voi de 2 ori pe an cu cheia plata prin parcare teehee.gif
FanisA
O intrebare:
Subaru Legacy 2.0 aspirat benzina.
La revizia de 15000 km am pus ulei Motul 10 W 40 300V.
Un preten a spus ca am facut o mare prostie ca asta e ulei pentru curse si ca se schimba foarte repede, ca devine acid in timp, etc.
Am facut o prostie sau nu? La cat trebuie schimbat?
Daca este nevoie pun alt ulei acum cand nu e prea tarziu, am 15700 Km. Ce sa pun in acest caz, ca la service recomanda 10 W 40.
Multumesc.
bogcot76
QUOTE (FanisA @ Oct 1 2010, 03:51 PM) *
O intrebare:
Subaru Legacy 2.0 aspirat benzina.
La revizia de 15000 km am pus ulei Motul 10 W 40 300V.
Un preten a spus ca am facut o mare prostie ca asta e ulei pentru curse si ca se schimba foarte repede,


Prietenul are dreptate. Nu devine "acid" dar ala e ulei de turatii mari si in general se schimba dupa cursa. Adica proprietati de ungere are numai la mega turatii, in rest no way. Nu are ce cauta in motorul tau. Pune ce scrie in carte. parca la 2.0 era totusi un 8100 5w30 - vezi pe site-ul Motul mai bine.
kroko
Nu pricep de ce nu te uiti in manualul masinii. Ia vezi ce scrie acolo.
Si daca tot ai pus Motul, iar nu pricep de ce nu intri pe site la ei, sa vezi ce recomanda motul pentru motorul masinii tale.
www.motul-romania.ro Eu nu vad acolo 300v ca fiind recomandat la masina ta, sau la alta aspirata Subaru.
Uleiul asta e foarte bun, dar nu pentru motorul tau. Nu e foarte grav ca mergi cu el, dar in niciun caz bine. Schimba-l cand poti cu ceea ce recomanda Motul, si anume
Mircea104901
QUOTE (FanisA @ Oct 1 2010, 08:51 AM) *
O intrebare:
Subaru Legacy 2.0 aspirat benzina.
La revizia de 15000 km am pus ulei Motul 10 W 40 300V.
Un preten a spus ca am facut o mare prostie ca asta e ulei pentru curse si ca se schimba foarte repede, ca devine acid in timp, etc.
Am facut o prostie sau nu? La cat trebuie schimbat?
Daca este nevoie pun alt ulei acum cand nu e prea tarziu, am 15700 Km. Ce sa pun in acest caz, ca la service recomanda 10 W 40.
Multumesc.


Eu am bagat 300v Power 5W40 pana la revizia de 60.000 inclusiv. Nici o problema. Din contra, 300V e "above existing standards", deci e un ulei de calitate superioara care nu strica motorului.

Te-ai speriat degeaba, uite ce scrie pe site la 300V Power:
300V Power 5W40
Profile - Performance.
Race type - Tracks;
- Rallyes;
- Up hill races.
Engine fuel dilutions - Medium.

Ce ai citit tu era la: 300 V High RPM 0W20
Ulei pentru motoare in 4 T, benzina sau Diesel, cu o vascozitate scazuta HTHS, conceput pentru curse profesionale, curse de viteza pe distante scurte Ref.: Toyota Racing Development, Japan GT, Formula Renault Above existing standards

Tu ai bagat:
300V Chrono 10W40
Ulei pentru motoare performante in 4T, Diesel sau benzina, conceput special pentru curse profesionale Ref.: SUBARU STI, GT Japan. Above existing standards

Deci nu ai de ce sa-ti faci griji.

Intre timp am trecut pe 8100 X-cess 5W40, pt ca e mai ieftin si la service mi-au spus ca nu are rost sa bag 300v ca doar nu merg in competitii si dau bani in plus degeaba.
FanisA
Ok. Multumesc mult. Inseamna ca m-am speriat degeaba.
iulian_1976
Un ulei bun se aude bine si la ''ureche'' dincolo de specificatii,aprobari care sunt si ele necesare.
Daca uleiul este neconform ''bate'' motorul in primul rand.
...iar la un benzinar aspirat se aude foarte clar cand bate motorul.

Insa atentie uleiul poate avea toate certificarile si sa bata dupa un anumit numar de km,am avut eu o expierenta neplacuta cu Esso Ultron 10W-40 insa pe 'Haudi.
bogcot76
Mircea, nu mai baga omu in ceata. 300 v nu e pentru motoarele alea in conditiile de exploatare uzuale in care le folosim noi, respectiv FanisA. Above existing standards nu inseamna ca e "mai bun" uleiul x decat y. Nu are legatura sula cu prefectura. Da cateva pagini mai inainte si o sa vezi si de ce. Above existing standards - adica in conditii speciale in care nu poti folosi uleiurile recomandate pentru conditii normale de exploatare, cam asta vrea sa spuna. Chiar tu ai citat: "curse profesionale". Altfel, nu e bine pentru motor, sau mai bine zis proprietatile de lubrifiere nu sunt ideale penrtru conditiile de exploatare normale. Faptul ca nu ti s-a intamplat nimic in 60k nu inseamna neaparat ca nu o sa pice la 100k in loc de 250k. Probabil ca oricum nu o sa pice ca sunt motare bune rolleyes.gif Dar de ce sa le chinuim?
Mircea104901
QUOTE (bogcot76 @ Oct 1 2010, 07:20 PM) *
Mircea, nu mai baga omu in ceata. 300 v nu e pentru motoarele alea in conditiile de exploatare uzuale in care le folosim noi, respectiv FanisA. Above existing standards nu inseamna ca e "mai bun" uleiul x decat y. Nu are legatura sula cu prefectura. Da cateva pagini mai inainte si o sa vezi si de ce. Above existing standards - adica in conditii speciale in care nu poti folosi uleiurile recomandate pentru conditii normale de exploatare, cam asta vrea sa spuna. Chiar tu ai citat: "curse profesionale". Altfel, nu e bine pentru motor, sau mai bine zis proprietatile de lubrifiere nu sunt ideale penrtru conditiile de exploatare normale. Faptul ca nu ti s-a intamplat nimic in 60k nu inseamna neaparat ca nu o sa pice la 100k in loc de 250k. Probabil ca oricum nu o sa pice ca sunt motare bune rolleyes.gif Dar de ce sa le chinuim?

smile.gif
La fel cum spui tu ca e doar pentru "race", eu nu am vazut nicaieri "interzis utilizarii normale" thumbsup.gif Si la reprezentanta aveau 300V si "de masline". Asa ca am preferat 300V smile.gif Motorul nu a "batut"deloc. Chiar din contra - stiu cum suna motorul cand uleiul e uzat - nu se manifesta ciudat la aprox.15.000km, cand trebuia schimbat. Si multi km din cei 15000 motorul mergea peste 4000rpm, si vedea foarte des redline thumbsup.gif

Daca scrie "above existing standards", inseamna ca SJ/CF, etc isi pierd sensul, si nu are rost sa-l mai scrie pe cutie, pentru ca uleiul intruneste conditiile de calitate pentru toate standardele API
kroko
QUOTE
"...eu nu am vazut nicaieri "interzis utilizarii normale"

Asta e ca aia: "nu deschideti usa in timpul mersului" laugh.gif
Zetics
Ca veni vorba, m-am tot intrebat daca poti si ce se intampla in momentul in care deschizi in mers usa din spate la noul Meriva (ala cu usi pe dos in spate) turned.gif
E vorba de imbunatatiri. Or not?
bogcot76
QUOTE (Mircea104901 @ Oct 3 2010, 08:34 PM) *
eu nu am vazut nicaieri "interzis utilizarii normale" thumbsup.gif Si la reprezentanta aveau 300V si "de masline". Asa ca am preferat 300V smile.gif


Pai pe principiul asta eu zic sa faci si un plin cu motorina ca nu scrie la pompa "interzis motoarelor pe benzina". Lasand gluma la o parte, faci ce vrei, ca e masina ta. La SMT (ca numai aia pun alt ulei decat cel recomandat de producator) poate aveau 300v pentru WRX STI. Daca ti l-au oferit pentru 2.0 benzina e nasol, chiar nu stiu ce fac. Daca vrei sa ma crezi pe cuvant bine daca nu intreaba si tu unu care stie problema uleiurilor si vei vedea ce iti va spune. Nu-mi zi tu mie ca stai cu masina in 5-6 mii de ture de cand ai bagat cheia pana o scoti din contact.
vlademir
Revin pentru capitolul revizii tehnice (pentru cine e interesat). La 90000 km, Iasi, 1230 de lei. Fara probleme in afara de doua bucse dreapta fata care ar trebui schimbate ca au devenit cam zgomotoase, la ce strazi sunt in Iasi si aiurea prin Romania, ma mir ca nu au luat-o la sanatoasa.
bogcot76
Pai misto. E cam primul OBD de pe aici care aproape atinge suta de mii. Tu ai schimbat ambreiaj sau nu ca nu mai tin minte exact?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.