Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
hdi
QUOTE (bakero @ Jul 22 2009, 10:23 PM) *
Da.Am fost in seara asta la mecanicul meu.Turbina functioneaza.Era un furtun care face leg intre turbina si debitmetru,nu etansa perfect.l-am facut si tot asa face.am sa fac schimbul de ulei,filtre,etc,ca s-ar putea sa fie si de la asta.chiar daca a facut 10k km de la ultimul schimb a trecut 1 an.deci...
daca nici de la asta nu e,o duc din nou la un alt service unde s-o puna pe tester.daca nici astia nu-i dau de cap,ma resemnez cu gandul ca in oras nu pot merge mai repede,si ca este totusi o masina de oras.si-atat!


Mi se pare incredibil.... ca doar n-o fi OZN. Ai fost la un service Mercedes si nu au stiut ce are?
Mircea104901
@bakero, debitmetrul l-ai verificat? S-ar putea sa fie de acolo. la TDi astea erau simptomele cand se ducea debitmetrul. (si se ducea destul de reprede).

Turbina are 2 variante: ori merge ori nu merge deloc. Nu exista merge din cand in cand. Cand crapa, crapa de tot biggrin.gif
La tine se pare ca e ok.
bakero
QUOTE (hdi @ Jul 22 2009, 11:12 PM) *
QUOTE (bakero @ Jul 22 2009, 10:23 PM) *
Da.Am fost in seara asta la mecanicul meu.Turbina functioneaza.Era un furtun care face leg intre turbina si debitmetru,nu etansa perfect.l-am facut si tot asa face.am sa fac schimbul de ulei,filtre,etc,ca s-ar putea sa fie si de la asta.chiar daca a facut 10k km de la ultimul schimb a trecut 1 an.deci...
daca nici de la asta nu e,o duc din nou la un alt service unde s-o puna pe tester.daca nici astia nu-i dau de cap,ma resemnez cu gandul ca in oras nu pot merge mai repede,si ca este totusi o masina de oras.si-atat!


Mi se pare incredibil.... ca doar n-o fi OZN. Ai fost la un service Mercedes si nu au stiut ce are?


n-am fost la service mercedes.am fost la mecanicul meu,care e un baiat tanar si destept.am prieteni care merg la el de ani de zile.n-am dubii asupra lui.ii schimb toate consumabilele,si o s-o pun dup-aia pe tester.daca tot nu iese la iveala nimic,o duc la autoklass.eu sper totusi sa se rezolve.totusi,pana la urma masina are 140k km....
GLC120
Nu cred ca poate fi problema de consumabile, mai ales daca ai facut intretinerea regulat. Deci nu te sfatuiesc sa le schimbi inainte, sunt bani aruncati. Vezi eventualul filtrul de combustibil, dar e putin probabil.

Poate sa fie o problema mai grava sau uzura. 140,000 km majoritatea prin oras e mult chiar si pentru Mercedes.

Referitor la turbine cred ca in numai 10% din cazuri ea trebuie inlocuita. De obicei se pot repara/inlocui componente (uneori minore) care bineinteles NU exista la dealer ca reper separat.

Dar aici pe topic-urile MB ai incercat sa intrebi? sa vedem si specialistii in masini germane, indestructibile.
hdi
Si eu am facut ca tine in alta problema. Aveam la 307 martorul de airbag aprins. M-am dus la Eurial sa-mi spuna ce are si mi-au zis ca trebuie inlocuit blocul de lumini (???)-parca vreo 17-18 mil. Vrand sa evit sa mai cotizez la Eurial, am umblat prin baieti destepti si priceputi ca sa-i dea de cap. M-au asigurat toti ca n-ar blocul de lumini nicio treaba insa niciunul n-a stiut de unde e. Doar am pierdut timpul. In final rezolvarea a fost asa cum ti-a spus si GLC. Am intalnit, sa zicem intamplator, un electrician care se pricepea doar la Peugeot (tot intamplator) si care mi-a demontat blocul de lumini si mi-a refacut un contact ceva pe acolo. M-a costat 2 mil.
bogdaro
QUOTE (hdi @ Jul 23 2009, 03:28 PM) *
Si eu am facut ca tine in alta problema. Aveam la 307 martorul de airbag aprins. M-am dus la Eurial sa-mi spuna ce are si mi-au zis ca trebuie inlocuit blocul de lumini (???)-parca vreo 17-18 mil. Vrand sa evit sa mai cotizez la Eurial, am umblat prin baieti destepti si priceputi ca sa-i dea de cap. M-au asigurat toti ca n-ar blocul de lumini nicio treaba insa niciunul n-a stiut de unde e. Doar am pierdut timpul. In final rezolvarea a fost asa cum ti-a spus si GLC. Am intalnit, sa zicem intamplator, un electrician care se pricepea doar la Peugeot (tot intamplator) si care mi-a demontat blocul de lumini si mi-a refacut un contact ceva pe acolo. M-a costat 2 mil.


Am avut si eu ceva asemanator la Renault. Martorul de airbag inca neaprins, dar un zgomot la rotirea volanului (un tacanit). Am fost in service si mi-au spus ca o sa se aprinda becul de la airbag si o sa se lase cu blocul de lumini schimbat. Contactul intre airbagul din volan si comp de bord se face printr-o spira care se infasoara si se desfasoara la rotire volanului. Si de la atata rotit se rupe la un moment dat. Si ca trebuie musai inlocuit tot angrenajul (blocul de lumini). Nu stiu ce s-a mai intamplat ca am vandut masina biggrin.gif
Mircea104901
Eu insist sa verifici debitmetrul.
GLC120
QUOTE (bogdaro @ Jul 23 2009, 08:01 PM) *
Contactul intre airbagul din volan si comp de bord se face printr-o spira care se infasoara si se desfasoara la rotire volanului. Si de la atata rotit se rupe la un moment dat. Si ca trebuie musai inlocuit tot angrenajul (blocul de lumini). Nu stiu ce s-a mai intamplat ca am vandut masina biggrin.gif


Nu exista vreun procedeu de mustrare, verbala sau scrisa ermm.gif ? Nici nu cred ca exista acea spira care se infasoara/desfasoara, ar fi prea stupid, oricat de frantuzeasca e masina.

Secretele succesului sunt motoarele Diesel si masinile noi rolleyes.gif. Mai ales in perioada asta de criza cand beneficiem de preturi "americane".
bakero
nu e de la debitmetru.l-am scos si tot asa facea,deci nu e de la el....cred ca saptamana viitorare ma duc la autoklass...
iulian_1976
QUOTE (bakero @ Jul 17 2009, 07:54 PM) *
Am si eu p intrebare,stiu ca nu aici tre' sa postez asta,daaar,caci e un mare dar,am postat treaba asta la sectiunea potrivita,dar nici unul dintre colgei nu mi-a dat nici o idee.drept urmare apelez la voi...fratii mei biggrin.gif
deci.am un Merc A170 CDI din 2000.bun.motor diesel 1.7,4 linie.problema mea e ca masina,in sarcina,adica in mers,nu urca mai mult de 3k de rpm.dar vreau sa zic ca ajung la 3k si gata.numai urca.astfel in treapta a-5a nu pot sa merg cu mai mult de 130km/h.nu vrea mai mult.pe loc,daca o turez urca frumos,pana la zona rosie.ideea e ca am pus-o pe tester si nimic.masina n-are nimic.eu sustin ca e de la turbina.nu i se mai aude suieratul,si dupa banuiala mea,ea intra la 3k rpm.deci,de unde pot eu sa fac rost de o turbina,eventual si SH si cam la ce scoruri sa ma astept....
poate stiti pe cineva...va multumesc!


Ca sa poata fi depistata problema trebuie masina sa fie pusa pe un tester de la Mercedes . Sunt anumite serviceuri nu neaparat reprezentanta ce au asa ceva,in Galati cunosc unul ce detine.
Se face un log in mers si se verifica valorile primite de la 1.turbina2.debitmetrul aer 3.actuatoarele, swichuri de la turbina,debitmetru.....etc ultimul fiind ECU dar poate nu ajungi la ECU ptr ca nu este chiar ieftin.Testul nu dureaza mult ,maxim 30 de minute la tine este important ce se intampla imediat dupa 3k de rpm.

Turbina are o protectie daca ECU vede valori eronate va taia din putere,turbina se poate curata intr-un service specializat daca este doar imbacsita,se schimba daca este descentrata.
Debitmetru se decalibreaza de asemenea va trimite valori eronate ,va consuma mult ptr un diesel,in general nu prea ai demaraj,putere cand este dus.
bogdaro
SUNT RANIT!!!!
Iata ce face o izbitura cu fata la Legacy:

Click to view attachment Click to view attachment
Click to view attachment Click to view attachment

Cine a fost de vina, nu spui, persoane importanta.
Ideea este ca ma asteptam la mai multa rezistenta la fata.
Ca sa fiu mai explicit, trebuie schimbate:
- bara
- aripa
- capota
- vas lichid parbriz
- bara aluminiu (cea din spatele spoilerului) - e aia care ne tine in viata...si a mea s-a rupt efectiv la vreo 15-20km/h izbitura sad.gif(
- plus multe alte rahaturi pe interior

Acum ramane de vazut cum se misca tinichigeria de la SMT.
hdi
QUOTE (bogdaro @ Jul 31 2009, 08:25 PM) *
SUNT RANIT!!!!
Iata ce face o izbitura cu fata la Legacy:


Nasol. Imi pare rau.
Dar ce te-a calcat de a rupt bara aia de Al? Am inteles ca cine nu se poate spune dar macar ce.... Ai vazut ca intre bara de Al si bara de plastic au pus polistiren??? ohmy.gif
Oricum, stai linistit si leaga-o cu sarma pana iti aduc piesele. Nu e nimic grav.
Probabil ca sare de 100 de mil...
bogdaro
QUOTE (hdi @ Jul 31 2009, 09:39 PM) *
QUOTE (bogdaro @ Jul 31 2009, 08:25 PM) *
SUNT RANIT!!!!
Iata ce face o izbitura cu fata la Legacy:


Nasol. Imi pare rau.
Dar ce te-a calcat de a rupt bara aia de Al? Am inteles ca cine nu se poate spune dar macar ce.... Ai vazut ca intre bara de Al si bara de plastic au pus polistiren??? ohmy.gif
Oricum, stai linistit si leaga-o cu sarma pana iti aduc piesele. Nu e nimic grav.
Probabil ca sare de 100 de mil...


Asta este. Se-ntampla. Am vazut si polistirenul..care o fi treaba, cred ca doar japonezu' stie.
Accidentul a fost foarte stupid. Skoda urmata de Legy faceau dreapta si acordau prioritate. Skoda a plecat, dar s-a oprit pe prima banda speriata de o masina care venea mai tare pe banda a 2-a. Asigurandu-se in stanga si stiind ca Skoda a plecat, "nu spui cine" a calcat pedala de acceleratie cu putere. Si surpiza... Nici nu a stiut de unde lovitura timp de cateva secunde. Skoda a pierdut bara si un far si a fost nevoie de o ranga ca sa se miste roata din dreapta spate. Iar Legy conform poze de mai sus.
Reparatia sare lejer de 100. Noroc de casco biggrin.gif
Cu ocazia asta am si inaugurat constatarea amiabila smile.gif
hdi
Este o situatie complet tampita. Si eu era sa plec prin altii de cateva ori in urma unor scenarii similare. O data m-a salvat persoana din dreapta care a inceput sa tipe... laugh.gif
LooLee
Pfuuu...cat era sa te uiti si in dreapta...dar de fapt cand e sa se intample, se intampla si gata.
Daca ai dislocat bara asa pe stanga, imi dau seama cum arata pe dreapta. Teoretic tu cu dreapta ai pocnito zdravan.
Zetics
Ce pacat! sad.gif
Exact la fel m-am fript si eu cu niste ani in urma, dar eram cu Tico si deci amenda a fost mult mai mica! De atunci incerc sa suflu si in iaurt, dar tot era sa mi-o mai fur de vreo 2-3 ori.

Rezistenta masinii insa nu sta in acea bara de aluminiu, ci in lonjeroane! Polistirenul are rol de a prelua socuri la viteze mici, pana la 5 km/h ca sa "nu se cunoasca".

Mult succes la rezolvare, cat mai repede si cat mai bine.
GLC120
QUOTE (bogdaro @ Jul 31 2009, 10:30 PM) *
Asta este. Se-ntampla. Am vazut si polistirenul..care o fi treaba, cred ca doar japonezu' stie.
Accidentul a fost foarte stupid. Skoda urmata de Legy faceau dreapta si acordau prioritate. Skoda a plecat, dar s-a oprit pe prima banda speriata de o masina care venea mai tare pe banda a 2-a. Asigurandu-se in stanga si stiind ca Skoda a plecat, "nu spui cine" a calcat pedala de acceleratie cu putere. Si surpiza... Nici nu a stiut de unde lovitura timp de cateva secunde. Skoda a pierdut bara si un far si a fost nevoie de o ranga ca sa se miste roata din dreapta spate. Iar Legy conform poze de mai sus.
Reparatia sare lejer de 100. Noroc de casco biggrin.gif
Cu ocazia asta am si inaugurat constatarea amiabila smile.gif


Se pare ca e un accident clasic. Am patit-o si eu, exact la fel cu multi ani in urma, eram cu o Lada, iarna... geamurile aburite..... Am intrat cu coltul in fundul unei Dacii.

15-20km/h ?! Ar trebui sa multumesti lui Subaru ca nu a scos primul Diesel la 220 CP.... cred ca era la SMT dauna totala verymad.gif
bogcot76
Nu stiu daca s-a mai oferit informatia, dar in Bucuresti uleiul Motul (de orice fel - aviz si posesorilor de motoare) se poate procura direst de la reprezentanta Motul Romania din Str. Turnu Magurele 270D (complexul Cavar Center) - undeva in spatele complexului (este in Berceni), iar 1 litru 8100 Eco-clean C2 5W30 costa undeva sub 50 roni parca imi amintesc.

Tipul de acolo mi-a confirmat faptul ca Brasovul cumpara ulei de la ei si Grecii de la SMT pun un ulei grecesc si nu Motul.

Tel de contact - 021 460 00 65; office@motul-romania.ro
bogdaro
Asta sa fie cel mai rau accident posibil.

Acum sper sa o fac pana in septembrie ca tare as vrea sa plec in concediu.
La SMT se jurara ca dupa ce sunt toate piesele pe stoc, intr-o saptamana e gata. Nu prea imi vine sa cred dar speranta moare ultima.
A fost super ok baiatul de la relatia cu asiguratorii, Dragos pe numele lui. Sa vedem acum daca faptele o sa se potriveasca cu vorbele.
GLC120
QUOTE (bogdaro @ Aug 1 2009, 09:31 PM) *
A fost super ok baiatul de la relatia cu asiguratorii, Dragos pe numele lui. Sa vedem acum daca faptele o sa se potriveasca cu vorbele.


La cat vor factura catre asiguratori, fii sigur ca oricine ar fi OK. Poate reusesti sa iei o copie. Sper sa apara cat mai curand un concurent al SMT in Bucuresti. Ar avea toata lumea de castigat, dar mai ales vanzarile Subaru.
bogcot76
Intrebare:

A montat cineva pana acum kitt xenon pe Subaru Outback (modelul fara xenon) - ex - SOD AC ? E indicat sau nu?
Daca da - unde si de care?

Se pierde garantia daca nu se monteaza in service Subaru? (la ei costa cam 500 euro!!!)

FanisA
Salut,
Ce lichid de parbriz pot folosi la un Legacy? Pot folosi orice produs?
Voi ce folositi?
Nu vreau sa afectez in nuciun fel instalatia de spalare.
Va multumesc.
Mircea104901


Subaru Fast II EPC v2.00.14
FanisA
Adica?
De la dealer?
Mircea104901
QUOTE (FanisA @ Aug 4 2009, 06:51 AM) *
Adica?
De la dealer?


Lichid de parbriz - orice. De la supermarketuri la reprezentanta, orice lichid (eventual avizat RAR) dedicat spalarii geamurilor e bun. Eu folosesc de la supermarketuri, la bidon de 5l (se consuma repede din cauza instalatiei de spalat faruri).

Link-ul de mai sus l-am pus pentru cei care vor sa aiba codurile originale de la toate piesele smile.gif
Eu l-am instalat si merge. E ca si cum ai avea calculatorul de la service acasa biggrin.gif biggrin.gif
kroko
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 4 2009, 11:06 AM) *
....(se consuma repede din cauza instalatiei de spalat faruri).
.....


Tine si tu apasat butonul de stropitor mai putin, si nu mai spala farurile thumbsup.gif
Mircea104901
QUOTE (kroko @ Aug 4 2009, 07:20 AM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 4 2009, 11:06 AM) *
....(se consuma repede din cauza instalatiei de spalat faruri).
.....


Tine si tu apasat butonul de stropitor mai putin, si nu mai spala farurile thumbsup.gif


teehee.gif
imi place sa am farurile curate teehee.gif turned.gif

stiu, dar tot se duce repede smile.gif
kroko
Daca nu ploua e inutil sa speli farurile. Nu stiu ce subaru ai tu, dar la modelele pe care le stiu eu rezervorul e de neam prost, adica de vreo 5 litri minim.
Marius30562
Rezervorul are intr-adevar peste 5 l.
Prima data cand am ”facut plinul” cu parbrizol am crezut ca-i spart !

Referitor la intrebare - eu folosesc de regula Jet Xpert.
E bun si mai are un mare avantaj - fiind ambalat in punga, nu zdrangane prin protbagaj !
Dezavantajul e ... pretul .
Mircea104901
QUOTE (kroko @ Aug 4 2009, 07:52 AM) *
Daca nu ploua e inutil sa speli farurile. Nu stiu ce subaru ai tu, dar la modelele pe care le stiu eu rezervorul e de neam prost, adica de vreo 5 litri minim.


Da, are 5l si un pic.
Daca am farurile aprinse (si te cam obliga legea sa le ai aprinse) le spala automat, nu ca asa as vrea eu.
Dau jeturi intermitente, ca nu apuca spalatoarele sa iasa, si asa tine mai mult. biggrin.gif

Dar cand e mazga si trebuie sa tii mai mult.... si sunt camioane... am terminat 5l in 100km biggrin.gif:D
Marius30562
Spalatoarele de faruri se activeaza daca apesi țâmburucul mai mut de 1 sec.

Deci, trebuie sa fii rapid de deget ca sa faci economie de parbrizol.

@Mircea - mai ai de invatat, eu terminam azi iarna un rezezervor de parbrizol intr-un drum Sibiu - Fagaras (75 km).
Am facut un calcul prin decembrie si la un drum Sibiu - Fagaras - Poiana Marului - Zarnesti si retur, parbrizolul m-a costat mai mult decat motorina !
Mircea104901
QUOTE (Marius30562 @ Aug 4 2009, 08:26 AM) *
Spalatoarele de faruri se activeaza daca apesi țâmburucul mai mut de 1 sec.

Deci, trebuie sa fii rapid de deget ca sa faci economie de parbrizol.

@Mircea - mai ai de invatat, eu terminam azi iarna un rezezervor de parbrizol intr-un drum Sibiu - Fagaras (75 km).
Am facut un calcul prin decembrie si la un drum Sibiu - Fagaras - Poiana Marului - Zarnesti si retur, parbrizolul m-a costat mai mult decat motorina !


La mine nu-s sanse sa coste mai mult decat benzina biggrin.gif
hdi
Lichidul de parbriz cel mai ieftin din supermarket. 5 l=5 RON. De ce trebuie sa iau mai scump? Ce face mai bine? Stergatoarele in schimb sunt de tot rasul...n-am reusit sa le schimb inca cu ceva cat de cat decent.
kroko
QUOTE (hdi @ Aug 4 2009, 01:33 PM) *
.... De ce trebuie sa iau mai scump?

Pentru acelasi motiv pentru care nu ti-ai luat logan.. rolleyes.gif

QUOTE
.. Ce face mai bine?

In afara de faptul ca degreseaza mai bine, protejeaza instalatia si cauciucul strgatoarelor.

QUOTE
Stergatoarele in schimb sunt de tot rasul...n-am reusit sa le schimb inca cu ceva cat de cat decent.

Daca vei baga tot solutie de 5 lei, le belesti si pe alea... wink.gif
Mircea104901
QUOTE (kroko @ Aug 4 2009, 11:48 AM) *
QUOTE (hdi @ Aug 4 2009, 01:33 PM) *
.... De ce trebuie sa iau mai scump?

Pentru acelasi motiv pentru care nu ti-ai luat logan.. rolleyes.gif

QUOTE
.. Ce face mai bine?

In afara de faptul ca degreseaza mai bine, protejeaza instalatia si cauciucul strgatoarelor.

QUOTE
Stergatoarele in schimb sunt de tot rasul...n-am reusit sa le schimb inca cu ceva cat de cat decent.

Daca vei baga tot solutie de 5 lei, le belesti si pe alea... wink.gif


Da, pe naiba, tot asa se strica instalatia. Exista solutii cu proprietati tensioactive mai bune si altele mai putin bune, dar oricare dintre ele e mai buna decat apa de la robinet. Ce cred eu ca ar strica ar fi depunerile de calcar; orice solutie de parbriz din comert foloseste apa demineralizata, deci nu ar trebui sa fie probleme.

Comparatia intre solutii cu Subaru aka Dacia e deplasata. Mai repede Ariel vs. Dero. Cauciucul stergatoarelor se deterioreaza mai repede de la curentii de aer/diferentele de temperatura/expunere prelungita la razele UV.
Mie mi s-a rupt o lamela la 52000km, asa ca...
V_I_C_T_O_R
Eu folosesc din ala concentrat de la OMV, nu stiu cum i zice, dar ideea e ca sunt foarte multumit. Se foloseste 5:1 si intradevar costa 16 lei dar spala mult mai bine decat alea de la supermarket.

@hdi, o sa vezi ca daca folosesti tot din ala acus o sa inceapa sa-ti "cante" stergatoarele atunci cand sunt in functiune. Am impresia ca deterioreaza lama care e in contact cu parbrizul si face foarte urat.
Zetics
Io sunt Ghitza contra, si dupa ce m-am lamurit ca si cele mai mizdoase solutii sunt frectie la stergator de lemn, am esuat la apa chioara, ca tot intra cu nemiluita (cred ca vreo 6 litri). Asa ca merg cu apa, dar am in masina un spalator d-ala de geamuri (cum au aurolacii in intersectii) si periodic imi sterg parbrizul de insecte. Scula aia + apa = parbriz impecabil.

Doar iarna, din motive evidente, pun zeama alcoolica (ma rog, d-aia de cumparat, n-o prepar eu), in rest, apa. Chioara.
hdi
QUOTE (kroko @ Aug 4 2009, 06:48 PM) *
Pentru acelasi motiv pentru care nu ti-ai luat logan.. rolleyes.gif
In afara de faptul ca degreseaza mai bine, protejeaza instalatia si cauciucul strgatoarelor.
Daca vei baga tot solutie de 5 lei, le belesti si pe alea... wink.gif


Dupa raspunsul pe care mi l-ai dat inteleg ca te simti oarecum dator la mine. Iti multumesc pt. grija insa trebuie sa-ti marturisesc ca OBD-ul nu este prima mea masina. Am ani multi de experienta in folosirea lichidelor de parbriz si am vazut pe pielea mea ce se strica si ce nu. Cat despre motivele pt. care nu mi-am luat eu Logan, esti complet strain de ele.

QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Aug 4 2009, 07:55 PM) *
@hdi, o sa vezi ca daca folosesti tot din ala acus o sa inceapa sa-ti "cante" stergatoarele atunci cand sunt in functiune. Am impresia ca deterioreaza lama care e in contact cu parbrizul si face foarte urat.


Nu canta sarmanele dar nici nu sterg cum trebuie. Vara ca vara dar sa vezi iarna cand ingheata articulatiile. Principala mea nemultumire e legata de faptul ca nu au pus stergatoare lamelare (ca la 307-stii tu) ci au ramas blocati la stergatoarele '70 style. Care-i AMR-ul?
V_I_C_T_O_R
9 unsure.gif
Zetics
Al mele sterg inca bine dupa 1 an si aproape jumate. Uitasem insa sa spun ca oricum la primul semn de slabiciune le-am zburat. Cam asa le-am tinut si la Accent, 2 ani perechea. Doar ce le-am schimbat din nou de vreo 2 saptamani si am pus niste prastii d-alea cu lamele la 25 de lei perechea. Momentan sterg impecabil, vedem cat tin woot.gif
kroko
QUOTE (hdi @ Aug 4 2009, 05:18 PM) *
.......
Dupa raspunsul pe care mi l-ai dat inteleg ca te simti oarecum dator la mine. Iti multumesc pt. grija insa trebuie sa-ti marturisesc ca OBD-ul nu este prima mea masina. Am ani multi de experienta in folosirea lichidelor de parbriz si am vazut pe pielea mea ce se strica si ce nu. Cat despre motivele pt. care nu mi-am luat eu Logan, esti complet strain de ele.
.......


Daca nu esti la prima masina, e ciudat sa nu stii ca asa cum te porti cu masina se va purta si ea cu tine. E daca vrei, un fel de respect reciproc. Nemaivorbind de disconfortul creat de zeama care lasa dire, indiferent citi litri consumi la un singur spalat de parbriz. Am avut o singura data chestie din aia pe care mi-a pus-o un amic sa-mi arate cit de buna si ieftina e. Nu stiam cum sa fac sa se termine mai repede sa pot avea parbrizul curat..... Si uite asa, am 2 ani cu stergatoarele inca foarte bune rolleyes.gif

Apropo, nu ma simt dator cu nimic wink.gif
FanisA
La fosta masina se recomanda un anumit tip de lichid(ceva specificatii, nu mai tin minte).
kroko
Orice sistem de spalare a parbrizului contine cel putin o pompa. La masinile cu xenon avem si pompa farurilor. Evident ca pompele astea sa poata functiona corect si sa tina in timp, au nevoie de un lichid cu anume proprietati functie de materialele din care sunt facute pompele/garniturile. Nu degeaba exista solutiile speciale care costa intr-adevar nu foarte putin.
FanisA
QUOTE (kroko @ Aug 4 2009, 10:41 PM) *
Orice sistem de spalare a parbrizului contine cel putin o pompa. La masinile cu xenon avem si pompa farurilor. Evident ca pompele astea sa poata functiona corect si sa tina in timp, au nevoie de un lichid cu anume proprietati functie de materialele din care sunt facute pompele/garniturile. Nu degeaba exista solutiile speciale care costa intr-adevar nu foarte putin.



Atunci de unde iau solutii(care solutii) pentru Legacy sau compatibile?
kroko
Solutiile din benzinarii sunt foarte bune.
pista
Eu mai am stergatoarele originale(urmeaza sa le schimb) si inca sterg bine. Dupa 2 ani si 56.000km, cu diferite lichide de 5RON/5L in proportie de 90%. Am si xenoane. Atat despre teorie si practica.
GLC120
Lichid de parbriz: folosesc de cativa ani "Parbriso clar" in "sticla" de plastic de 1L. Este OK si am remarcat ca nu exista depuneri nici dupa un an de depozitare. Nu stiu sigur daca se mai gaseste. Dupa cum stiti produsele bune uneori dispar si apar in locul lor 3 kkt-uri mai scumpe si mai proaste. Am mai folosit si Luxor.

Le combin cu apa distilata in functie de anotimp.

BTW ultima oara, extrema urgenta, am luat apa "dedurizata" de la Agip. Mi-au spus pretul: 2.7 RON dar la casa a fost 4.1 RON 2L unsure.gif . In mod normal exista bidoane de 5L pe la supermarket care costa 3-4 RON.
Mircea104901
QUOTE (kroko @ Aug 4 2009, 03:54 PM) *
Nemaivorbind de disconfortul creat de zeama care lasa dire, indiferent citi litri consumi la un singur spalat de parbriz. Am avut o singura data chestie din aia pe care mi-a pus-o un amic sa-mi arate cit de buna si ieftina e. Nu stiam cum sa fac sa se termine mai repede sa pot avea parbrizul curat..... Si uite asa, am 2 ani cu stergatoarele inca foarte bune rolleyes.gif


Zeama care lasa dare .... hmmm... nu prea are cum, daca pe sticla scrie "Lichid spalare parbriz" si zici ca ai lamele bune... sigur nu era antigel?
2 ani, 2ani, dar cati km ai cu masina? Cati din ei ai parcurs pe ploaie/mazga? Conteaza cat le folosesti. Lamele sunt consumabile si se uzeaza in functie de asta.
Parerea mea, lamele nu se uzeaza de la lichid (daca nu contine benzenuri, diluanti si alte chestii care dizolva cauciucul). Lichidul conteaza mai mult la pompe. Si daca nu are impuritati care sa se depuna, nu exista motive sa le schimbi mai devreme decat motorul masinii. wink.gif
kroko
Mircea,
Din partea mea poti sa-ti pui in bidon si zeama de varza. Ideea e ca mai citesc si altii care vor totusi sa dea masinii consumabile de calitate ( sau cel putin corecte ), si nu chestii de genul 1 leu litrul. Poate termenul de dedurizare e strain pentru tine, sau poate crezi ca apa tratata curge la robinet de-ti poti imagina ca o solutie mai ieftina ca apa dedurizata (ce ar trebui sa intre in compozitia lichidelor de spalat parbrizul ) ar fi de folosit la o masina pe care ai dat niste zeci de mii de euro.
Ma rog, fiecare face cum crede ca e mai bine cu masina si pe banii lui.


G e o r g e
@kroko : thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif teehee.gif teehee.gif teehee.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.