Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
vlademir
Doar am zis: fara probleme. Am uitat sa raportez schimbarea rulmentului de la roata dreapta fata (si a butucului) datorita penterarii unei gropi locale. Ori am scris cand s-a intamplat, nu mai stau sa verific.
Motorul trage din ce in ce mai bine, are valente de turbat, ce sa zic, in rest, nu scartaie nimic, nu geme, nu huruie, sper sa ramana asa.
bogcot76
Da, scuze, nu am remarcat. Imi aduc aminte si de povestea cu roata. Confirm, masina merge din ce in ce mai bine si mai sprinten cu avansarea in nr de km. Si pleaca bine si de pe loc in comparatie cu TDI-ul de 140 de cai de pe Seat care cere a doua imediat dupa plecare..........
bogcot76
QUOTE (JohnSA @ May 20 2010, 08:22 AM) *
Deci am schimbat placutele de frana la Outback Diesel. Mai tarziu caci cele de la Textar , desi listate si pe catalogul lor pentru 2.0D MY09 cat si pe TecDoc, nu se potrivesc. Asa ca evitati urmatoarele coduri Textar ca nu se pupa cu etrierele :

2355802 Brake Pad Set, disc brake

Trade Numbers: 23558 170 0 5, 23558, 23559, 23560, 7589D721
Fitting Position: Front Axle
Width: 137,6 mm, Height: 59,7 mm, Thickness/Strength: 17 mm, Wear Warning Contact: with acoustic wear warning, Brake System: Akebono

2357202 Brake Pad Set, disc brake

Trade Numbers: 23572 138 0 5, 23572, 23573, 23574, 7637D770
Fitting Position: Rear Axle
Width: 108,3 mm, Height: 41,6 mm, Thickness/Strength: 13,8 mm, Wear Warning Contact: with acoustic wear warning, Brake System: Akebono


Azi am schimbat si eu placutele pe fata - 41000 km - cele de pe spate mai tin o "tura". Asa cum spunea si John, Textar cu codurile amintite nu se pupa pe OBD-ul 2008-2009.

Codul corect pentru Textar pentru fata este:

2386501

Trade number 23865 164 0 5


Pentru spate nu-l stiu inca dar il voi afla.

Oricum, le-am schimbat la Edu Stan - un super tip, super pro, si cu super preturi. 230 Roni cu manopera cu tot. Multam George. Ma voi duce de acum incolo sa fac si reviziile la el.

PS - am ajuns sa le schimb pentru ca se aprinsese martorul de la bord de lichid de frana. Ele inca nu scartaiau. Asa ca, Bakero avea dreptate cand am facut noi putin misto de el cu martorul. Eu unul, imi retrag cuvintele. Si oricum, nu e bine sa se astepte scartaitul, pentru ca distanta dintre senzorul acustic si metalul placutei e foarte mica.


Mircea104901
Aprinsul becului de la lichidul de frana atunci cand placutele sunt uzate functioneaza la Subaru. Dar doar daca nivelul lichidului este maxim atunci cand placutele sunt noi. Daca placutele sunt uzate bine si intre timp se face o revizie in care se completeaza nivelul lichidului de frana (nu am fost de fata sa-i spun mecanicului sa nu umble), nu se va mai aprinde whistling.gif Logic. Eu asa am patit. Placutele incepusera sa fluiere, dar in bord nu aveam beculetul aprins, ca de obicei, asa ca am zis ca nu-i senzorul acustic. Si am mers vreo 2000-2500km (am vrut sa merg la service sa intreb, dar n-am apucat decat dupa respectivii km). Pur si simplu am ramas siderat cand au dat placutele jos. Cred ca nu mai mergeau 100km si ajungeam metal pe metal thumbsup.gif
bogcot76
Pai aici e si smecheria. Mecanicul ala ar trebui sa se apuce de vandut gogosi sau shaorma. Nu ar fi trebuit sa completeze cu lichid de frana pana sa nu beleasca ochii de ce mama naibii a scazut nivelu'. Eu insa nu credeam ca senzorul ala din bidonul cu lichid se aprinde asa de prompt. Dupa ce mi-a schimbat placutele nivelul a revenit la normal (ma rog, mai sunt alea de pe spate putin uzate) si senzorul s-a stins. Bine ca nu ai stricat discurile atunci. Eu in locul tau i le faceam cercei lu' ala.
M A R I A N
Revizie 60000 km OBD la Subaru Brasov.
Pret 1500 RON:
-franele spate (sabotii)
-filtru de aer
-filtru de polen
-filtru de ulei
-filtru de motorina (seful de service s-a mirat ca nu l-am schimbat pana acum si ca de obicei se infunda cam la maxim 30000 km)
-bucsile fata
-manopera care include si schimbarea uleiului de motor (5W30 - 6l) si a uleiului pentru diferentiale + cutie de viteze (75W-90 - 4,5l) pe care le-am avut eu (cumparate anterior de la Motul Romania)

Abia astept ca masina sa iasa din garantie si sa le schimb la nenea mesteru in garaj...

Nici o problema cu ambreiajul, nu miroase, masina trage perfect, nu fac off road cu OBD (pentru asta am luat Mazda), nu merg decat 10% in oras, schimb viteza I intre 1000-1500 rpm, nu urc borduri.
bogcot76
Marian, ce saboti ai tu pe spate la OBD????? unsure.gif Franele au disc cu placute. Frana de mana poate? Bucsaraia nu a fost in garantie?

Iar mie tot la Brasov mi-a spus clar tot sefu de service ca filtrul de motorina pana la 60000 nu am ce umbla la el. Ciudat.......
M A R I A N
Da, ai dreptate, placutele de frana pe spate.
De filtrul de motorina mi-a zis Dan (parca asa il cheama), seful de service ala tanar.
Primele bucsi le-am schimbat la 15000 km si nu au fost pe garantie.
Zetics
Bucsile ar fi trebuit sa intre pe garantie. La SMT am schimbat si eu unele, pe garantie.
bogcot76
QUOTE (Zetics @ Oct 28 2010, 04:57 PM) *
Bucsile ar fi trebuit sa intre pe garantie. La SMT am schimbat si eu unele, pe garantie.


Pai asa ma gandeam si eu. Nu de alta, dar e ceva in garantie la masina asta???
M A R I A N
N-au nevoie de garantie, sunt perfecte... laugh.gif
Am un prieten cu o Impreza diesel sport si i-au aparut pe capota motorului niste puncte de rugina in vopsea. Sunt curios daca i se rezolva pe garantie sau nu.
Marius30562
Azi s-a intamplat revizia de 60.000 km la al meu Forester BD.

Partea I-a :
Preturi fara TVA:

- Filtru ulei - 83,40 lei;
- Filtru aer - 125,64 lei;
- Filtru polen (asta-i nesimtit de scump!) - 259,20 lei;
- Ulei Mobil 1 5W30 ESP Formula - 48,20 lei/l x 6,5 l = 313,30 lei;
- Antigel - 18,04 lei/l x 0,30 l = 5,41 lei;
- Ulei transmisie Mobil1 75W90 SHC : 44,40 lei/l x 4 l = 177,60 lei;
- Placute frana spate = 233,87 lei;
- Manopera revizie periodica - 80 lei.h x 2 h = 160 lei;

Total = 1358,42 lei + TVA = 1.684,44 lei

Urmeaza si partea a II-a - adica sa schimb si filtrul de motorina (ce aveau ei era aberant de scump - 398 lei + TVA !!! - astept sa vad daca nu gasesc mai ieftin - am promisiuni de filtru carburant la aproape jumatate de pret).
Asta va fi inca cca. 200 - 250 lei.

PS: Acum, si-a revenit si SMT-ul cu preturile, cel putin la filtrele de motorina care au ajuns de la 398 la 198 lei + TVA, dar ai mei tovarasi au inca pe stoc filtre achizitionate la pretul vechi ....

Cu aceasta ocazie s-a efectuat si o resoftare (versiunea curenta 204) care mi-a dat ceva emotii, avand probleme la rescriere, dar in final s-a rezolvat.
Cica aceasta varianta de soft, rezolva urmatoarele:
- pornire mai usoara la rece;
- mers mai lin la rece;
- probleme cu DPF-ul (care, de fapt a fost rezolvata la versiunea anterioara - 203);
- si .... problema cu ambreiajul la diesel !
Asta-i cea mai importanta chestie - pare-se ca s-a modificat curba de cuplu astfel incat sa nu fie nevoie de patinarea ambreiajului la turatii mici (pornire sau mers in panta, acceleratii bruste de la turatii mici, etc).
Nu am inteles exact care-i smecheria si deocamdata, nici cei din service nu erau foarte lamuriti ce si cum.
Am sa revin cu detalii in momentul in care problema o sa fie lamurita.

Nu stiu daca este efectul placebo, dar parca am remarcat o pornire mai usoara de pe loc nemaifiind necesara turarea semnificativa a motorului la pornirea din panta.

Daca mai este vre-un dieselar care si-a facut acest up-grade de soft, sunt chiar curios sa spuna daca a simtit vre-o diferenta in comportamentul masinii.

Sau daca @roadrunner (sper ca nu ma insel cu privire la user) mai intra pe aici, poate are amabilitatea sa ne explice ce si cum face aceasta noua versiunea de soft.
noname29
Astazi am facut revizia si eu !
Filtru aer 40 ron
Filtru polen 45 ron
Filtru ulei 14 ron
Ulei Motul 5w30 xclean 5L 140 ron
Manopera 50 ron
rolleyes.gif
f1anatic
QUOTE (Marius30562 @ Nov 8 2010, 10:42 AM) *
Urmeaza si partea a II-a - adica sa schimb si filtrul de motorina (ce aveau ei era aberant de scump - 398 lei + TVA !!! - astept sa vad daca nu gasesc mai ieftin - am promisiuni de filtru carburant la aproape jumatate de pret).
Asta va fi inca cca. 200 - 250 lei.


Daca este in acelasi loc ca la masinile pe benzina, schimbarea filtrului de carburant este absolut ucigatoare. Este in rezervor in capatul pompei de benzina si ca sa ajungi la el este o intreaga aventura. Iar aici, schimbarea lui presupune cumpararea unei alte pompe. Dar poate la modelele diesel este in alta parte.
Marius30562
@f1anantic - daca la benzinare amplasarea filtrului de carburant este asa cum spui tu, e nasol.
La diesel, este pus foooarte la indemana - in compartimentul motor, in partea superioara, oarecum vis-a-vis de baterie.
Demontarea si montarea lui ia cca. 20-30 minute (desfacut suruburi prindere carcasa, desfacut fire electrice, demontat capace/pompa/incalzitor sau ce mai e pe-acolo si apoi operatiile de montare in ordine inversa).
cezarm
Ieri m-am revizuit si eu de 60.000 km. Am "scapat" de 2100 lei cu ocazia asta. Bilantul: schimbat bucse bara stabilizatoare fata, verificat amortizoare: in parametri normali (am avut ceva emotii dupa ce coclauri am batut vara asta).
Acu' am vazut si eu Impreza STI sedan si vad ca n-au renuntat la eleronul ala discret.
mihai pop
QUOTE (cezarm @ Nov 16 2010, 08:41 AM) *
Ieri m-am revizuit si eu de 60.000 km. Am "scapat" de 2100 lei cu ocazia asta. Bilantul: schimbat bucse bara stabilizatoare fata, verificat amortizoare: in parametri normali (am avut ceva emotii dupa ce coclauri am batut vara asta).
Acu' am vazut si eu Impreza STI sedan si vad ca n-au renuntat la eleronul ala discret.

spune-mi ce simptome ai avut cu bucsele?iti bateau cand luai denivelari cu puntea fata sau doar mecanicii ti-au zis ca s-au uzat?
f1anatic
QUOTE (Marius30562 @ Nov 12 2010, 07:31 AM) *
@f1anantic - daca la benzinare amplasarea filtrului de carburant este asa cum spui tu, e nasol.
La diesel, este pus foooarte la indemana - in compartimentul motor, in partea superioara, oarecum vis-a-vis de baterie.
Demontarea si montarea lui ia cca. 20-30 minute (desfacut suruburi prindere carcasa, desfacut fire electrice, demontat capace/pompa/incalzitor sau ce mai e pe-acolo si apoi operatiile de montare in ordine inversa).


Iti ia 20-30 de minute doar ca sa desfaci bateria, sa scoti canapeaua pe spate, sa activezi fuel pressure relief valve si sa iti aduci sculele anti-statice mai aproape impreuna cu stingatorul, o lumina care bate suficient de departe ca sa nu cauzeze un incendiu si cu un ventilator ca sa disperseze mirosul puternic de benzina ce iese printr-o gaura prin care iti poti baga piciorul. Prima data am ajutat niste amici. Eram gagiul cu stingatorul. A doua oara am vazut-o cum se face la dealer pe propria masina. As spune ca la dealer au facut-o exact la fel ca noi, amatorii. Doar ca la dealer au fost 2 insi care au facut treaba la 5 amatori si a durat de 3 ori mai mult pt ca nu aveau 8-10 miini.

Dupa aia trebuie dat la o parte un pres, niste fire, desfacut un capac de metal in 6 suruburi, scos asta
http://i20.photobucket.com/albums/b226/laz...4/IMAGE_242.jpg
dupa care trebuie sa o desfaci pina ajungi la asta
http://www.fuelpumps.com/images/fuel-pumps...3-fuel-pump.jpg

Filtrul de benzina este saculetul acela, modelul de fabrica are o alta forma dar este fix acelasi concept. Se prinde de pumpa, si sta pe fundul acelui ansamblu din poaza de mai sus. Daca te pune dracu si vrei sa schimbi pompa cu una mai mare, trebuie fizic sa tai din partile interioare ale pompei respectiv al ansamblului. Daca doar vrei sa schimbi filtrul, ai pus-o pt ca pompa cu filtru este 240 de dolar dar este comanda speciala. Tot ansamblul este 330 dolari si este in stock. Fiind atit de dificil, lumea ori nu schimba filtrul or pune altceva mai bun. Cert este ca dupa 1-2 ani trebuie schimbat filtrul insa daca vrei ceva facut de fabrica si instalat de dealer, cu siguranta pierzi 6-700 dolari. Aici.

Acest sistem se gaseste pe 2005+ Legacy, Outback, Forester si 2007+ Impreza pe benzina turbo sau non-turbo. Modelele anterioare au ceva similar dar nu este incapsulat in halul asta.

Daca ar fi in compartimentul motor, as face-o anual. Dupa ce am facut-o (80,000 mile) am constatat cit de bine poate merge masina de fapt. Si am folosit mereu un fel de fuel injector cleraner (nu solvent).
Zetics
Adica vrei sa spui ca s-a simtit ca ai schimbat filtrul de benzina?? Era atat de imbacsit??? unsure.gif
cezarm
QUOTE (mihai pop @ Nov 16 2010, 08:54 PM) *
QUOTE (cezarm @ Nov 16 2010, 08:41 AM) *
Ieri m-am revizuit si eu de 60.000 km. Am "scapat" de 2100 lei cu ocazia asta. Bilantul: schimbat bucse bara stabilizatoare fata, verificat amortizoare: in parametri normali (am avut ceva emotii dupa ce coclauri am batut vara asta).
Acu' am vazut si eu Impreza STI sedan si vad ca n-au renuntat la eleronul ala discret.

spune-mi ce simptome ai avut cu bucsele?iti bateau cand luai denivelari cu puntea fata sau doar mecanicii ti-au zis ca s-au uzat?


Problema a fost semnalata de cei din service. Mi-au aratat ca cele doua bare stabilizatoare fata aveau un joc la mobilizare si fireste ca am optat pentru schimbare. De atunci am mai facut vreo 200 km in oras si am remarcat ca mi-a disparut un discret "troncanit" pe care-l auzeam cand treceam peste diverse obstacole: linii de tramvai, retardere, gropi, etc.
Mircea104901
De vreo 2 luni, Foresterul a inceput sa aiba probleme cu relantiul, mai ales cand era rece motorul. Am tot luat senzorul MAF si l-am curatit. Degeaba. Acum ~ 1 luna am schimbat bujiile, curatat clapeta de acceleratie. Simptomele nu s-au ameliorat. Din contra, problema cu mersul la relanti se accentua(scadea turatia pana spre 0, si, de multe ori murea motorul), fiind insotita de vibratii puternice. Acum vreo saptamana, pe A1, "a sarit" de pe cruise si bordul a inceput "sa faca precum pomul de Craciun". Licareau si "Cruise" si "ECU Check". Cand m-am intors la CJ, la diagnoza a dat "misfire" pe cilindrul 4. Am rasuflat usurat - am crezut ca e bobina de pe cilindrul respectiv. Am schimbat-o - degeaba. Aceleasi simptome. Ups. Am masurat compresia sad.gif Pe cilindrul 4 nici nu s-a miscat manometrul(pornea de la 5atm).
Acum e la desfacut motorul. Se pare ca ar fi supapele. Maine cred ca o sa-l vad desfacut si un diagnostic precis.

Increderea mea in fiabilitatea Subaru e pe o panta descendenta. Accentuat. La 96.000km probleme de genul asta... Mi s-a spus deasemenea ca motoarele astea 2.0 pe la 150.000 incep sa consume ulei si ar fi indicat si o segmentare blink.gif daca tot se desface motorul no.gif Sunt "cam" siderat.
Lucian107416
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 23 2010, 05:23 PM) *
Increderea mea in fiabilitatea Subaru e pe o panta descendenta. Accentuat. La 96.000km probleme de genul asta...

Oricum a tinut mult(increderea). Motorul aspirat pe benzina ar trebui sa fie fara moarte. Ma rog, nu stii niciodata ce nenorociri de substante gasesti adaugate in combustibili .....
Eu sunt de parere sa-i faci si segmentarea. Daca tot e deschis motorul, n-ar trebui sa te coste prea mult. Dar s-ar putea ca cei de la service sa te taxeze la fel, adica "normat" no.gif
Mircea104901
QUOTE (Lucian107416 @ Nov 23 2010, 02:24 PM) *
Oricum a tinut mult(increderea). Motorul aspirat pe benzina ar trebui sa fie fara moarte.

Eu stiam ca cel diesel simplu aspirat e mai "rezistent".
Referitor la segmentare - mi-e greu sa o accept la o masina sub 100kkm, si la un motor care se spune ca tine muuuult confused.gif O sa vad cat de uzate sunt camasile.
Ca si incredere - era normal sa fie ok, atata timp cat s-a incadrat perfect in "dau cheie si plec" la orice ora fara sa-mi pese ce distanta am de mers si ce conditii de drum sunt. Plus ca am abuzat un pic de ea din cauza increderii exagerate (adica am mers pe drumuri proaste si foarte proaste fara griji, am turat-o intr-o veselie, ca doar ii place, etc.).
Si in "capcana" increderii au cazut destul de multi posesori de Subaru. Inclusiv cei de boxer-diesel care s-au trezit fara ambreiaj. mellow.gif
pista
CITAT(Mircea104901 @ Nov 23 2010, 03:23 PM) *
Acum e la desfacut motorul. Se pare ca ar fi supapele. Maine cred ca o sa-l vad desfacut si un diagnostic precis.

Nu suna bine, tocmai supapele... confused.gif
Are legatura si cu GPL-ul ? E posibil ca au reglat un amestec prea sarac ? unsure.gif
Mircea104901
QUOTE (pista @ Nov 23 2010, 03:31 PM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 23 2010, 03:23 PM) *
Acum e la desfacut motorul. Se pare ca ar fi supapele. Maine cred ca o sa-l vad desfacut si un diagnostic precis.

Nu suna bine, tocmai supapele... confused.gif
Are legatura si cu GPL-ul ? E posibil ca au reglat un amestec prea sarac ? unsure.gif

thumbsup.gif
Nu stiu. Posibil, nu neg. Dar pana nu se desface motorul, e greu de stabilit exact.
Poate fi si din compozitia GPL-ului (problemele au aparut dupa ce am schimbat furnizorul de GPL de la Rompetrol la Lukoil), poate fi din calitatea benzinei/si/sau a supapelor (am fortat-o de cateva ori pe benzina (mers in "blana" 7000-7500rpm pe autostrada destul de multi km si in rampa)), poate fi un eventual defect constructiv care s-a tot amplificat pana a cedat (?? niciodata nu am inteles de ce la relanti nu a mers niciodata "rotund", adica avea fluctuatii, ceea ce e cam nepermis la o masina de nivelul pretins de Subaru) . Nu stiu inca.
Lucian107416
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 23 2010, 09:54 PM) *
... (am fortat-o de cateva ori pe benzina (mers in "blana" 7000-7500rpm pe autostrada destul de multi km si in rampa)),

de ce ? la ce rpm are puterea maxima?
vlademir
Detaliile acestea le cunosc cei de la service? Pe genul acesta de amanunte pot refuza acordarea garantiei.
Iar cu privire la fiabilitate, asta e statistica, dar pare ca ti-ai inchipuit ca sunt indestructibile. smile.gif
Mie, in apropiere de 100.000 km (98200) mi s-au terminat bucsele si barele antiruliu dar servicemanul mi-a spus ca asta e problema strict derivata din calitatea ecelenta a soselelor romanesti.
Mircea104901
QUOTE (vlademir @ Nov 24 2010, 05:37 AM) *
Detaliile acestea le cunosc cei de la service? Pe genul acesta de amanunte pot refuza acordarea garantiei.

smile.gif
Oricum nu mai e in garantie.
Bucsile de la bara stabilizatoare le-am schimbat pe la 60.000km. Daca stiam cata galagie fac, si ca ele sunt de vina, le schimbam de pe la 20.000 de cand incepusera sa faca galagie, pe care o puneam pe seama scutului metalic. Cu cele schimbate nu mai am nici o problema, si nu am schimbat stilul de mers, nici drumurile pe care umblu.
Masina asta a avut mai multe repere defecte din fabrica se pare. De exemplu pivotii distrusi pana in 30.000km. Dupa ce i-am schimbat nu am mai avut probleme. De asemenea, am inteles ca si telescoapele spate(cele cu autoreglare) cu care vine echipata masina din fabrica sunt cu probleme si incep sa curga inainte de vreme, oricum mult mai repede decat cele pe care le vand ca si piese de schimb. Am vazut multe Forester "lasate" de spate. Am impresia ca si ale mele vor trebui schimbate in curand.
Lucian107416
Cred ca ideea ca Subaru sunt fiabile deriva din "mitul japonez"(ma rog, semi-mitul). Eu n-am vazut multe statistici de fiabilitate in care sa exceleze Subaru. In plus, clientii Subaru sunt foarte intelegatori si dispusi sa se autoacuze( pe buna dreptate, de multe ori). Realitatea e una: O tinuta de drum sportiva reduce fiabilitatea sistemului. Mototul aspirat de 2 l nu este insa sportiv, dar sa vedem care au fost cauzele. Nu inteleg totusi de ce ai mers "multi km" cu 7000-7500 rpm cand puterea maxima se obtine la 6400rpm !??
bogcot76
Mircea, poate ma insel, dar nu erai tu ala care bagai 300v in motor?
Mircea104901
QUOTE (bogcot76 @ Nov 24 2010, 12:31 PM) *
Mircea, poate ma insel, dar nu erai tu ala care bagai 300v in motor?

smile.gif
ba da. Si se vede pentru ca motorul nu are semne de uzura pe camasi (cel putin nu vizibile, poate masurat cu micrometrul). Deci nu e nevoie de segmentare. In ritmul asta, probabil 300.000km ar trebui atinsi fara probleme (tinand cont ca nu voi mai abuza de ea, asta e sigur. Poate doar pe serpentine biggrin.gif ).

Legat de putere/rpm, de ex, in a 4-a prinde viteza mai mare decat in a 5-a, adica trece de 200. Si, daca e rampa un pic mai mare si in a 4-a o urca cu maxim 140km/h sa zicem, cu a 3-a o urca cu ~160km/h (spre 7500rpm) whistling.gif

Din cum arata, doar supapele nu inchid cum trebuie (sunt arse). Probabil, cauza e:
a) reglaj defectuos al instalatiei gpl (am programat deja o vizita pentru verificare parametri) sau
cool.gif calitatea indoielnica a carburantilor (mai mult a gpl-ului).
Maine voi afla mai multe legat de supape (vor ajunge chiulasele la atelierul de rectificare si vor fi desfacute).

Cu ocazia asta am verificat si ambreiajul, care nu are probleme.

Pista - stii ceva mai multe legat de ameste bogat/sarac al gpl-ului si efectele lui? Mersi!
vlademir
Iar mitul ramane in picioare (intre noi fie vorba, Doamne fereste sa te plangi altui sofer ca ai probleme cu japoneza ta dupa ce le-ai scos la toti pe nas despre raport calitate - pret, "e toyota, nu se strica" s.a.m.d.)
Ai avut noroc ca nu a fost ceva mai grav. Dar, inteleg eu bine?, problemele nu au fost cauzate de mersul sportiv?!
bogcot76
Mda, tipic romaneste. Adica, domne, ma intelegi, dieselul la subaru e blasfemie mah, huoooo, las ca-mi pun eu gpl-eu pe benzinar. Si ce pana mea, ii dau si in goarna pana il ia draq pe la 7-8 ture, si ii pun si ulei de curse care se duce draq dupa cateva mii de km (si care poate beli si supapele ca doar tu ai spus ca nu inchid cum trebuie, deci e logic, dar ma rog sa zicem ca in cazu' de fata nu se pune - am si eu o obsesie) si pe urma imi pica motoru sub 100 mii km. Ce masina de kkt...... Si eu care speram sa tina vreun juma de milion de km, ca doar e Subaru. Oare pe un X6 M daca se pune GPL tine?
pista
Mircea,
amestecul prea sarac arde la temperaturi mai inalte, motorul si componentele lui sunt mai solicitate. GPL-ul arde la temperaturi mai inalte decat benzina. Combinat cu 7000-7500rpm pe autostrada destul de multi km si in rampa e posibil ca a fost prea mult pentru supape. sad.gif
Am intrebat de amestec prea sarac fiindca consumul de GPL e apropiat intre motoarele noastre dar pe benzina la tine consumul era mai ridicat. Tu probabil ai pastrat stilul, ritmul de mers(presupunere) in schimb eu de cand am GPL sunt mai putin atent la consum dar rar solicit la maxim motorul timp indelungat.

L.E. cele de mai sus sunt numai ipoteze, trebuiesc verificate.
RaduGC
Si ce are uleiul cu supapele in sarcina maxima?
bogcot76
QUOTE (RaduGC @ Nov 24 2010, 10:33 PM) *
Si ce are uleiul cu supapele in sarcina maxima?


Uleiul are cu valvele si cu tot ce tine de ele (ca doar nu sunt niste simpli bambilici pusi peste cilindrii) tot timpul, nu numai in sarcina maxima. Iar una din cauzele de neinchidere este tocmai uleiul de proasta calitate. Uleiul nu unge numai cilindrii. Si in general segmentii si camasile nu se duc primele. Si turbina are treaba cu uleiul, la cele cu suflanta...... etc etc etc Imi pare rau ca am fost cam acid si imi cer scuze, insa o masina e fiabila daca e exploatata ca la carte, in rest......
Mircea104901
QUOTE (bogcot76 @ Nov 24 2010, 04:44 PM) *
Mda, tipic romaneste. Adica, domne, ma intelegi, dieselul la subaru e blasfemie mah, huoooo, las ca-mi pun eu gpl-eu pe benzinar. Si ce pana mea, ii dau si in goarna pana il ia draq pe la 7-8 ture, si ii pun si ulei de curse care se duce draq dupa cateva mii de km (si care poate beli si supapele ca doar tu ai spus ca nu inchid cum trebuie, deci e logic, dar ma rog sa zicem ca in cazu' de fata nu se pune - am si eu o obsesie) si pe urma imi pica motoru sub 100 mii km. Ce masina de kkt...... Si eu care speram sa tina vreun juma de milion de km, ca doar e Subaru. Oare pe un X6 M daca se pune GPL tine?

N-ai nimerit-o.
Despre ulei, aveau 300V Power 5W40 - adica "Profile:Performance" (si nu 300 V Power Racing 5W30 care e pentru curse , am mai spus asta o data si tot mi-ai pus in carca faptul ca am bagat ulei de curse), si ulei "de masline". Tu de care ai fi bagat??
Daca te uitai mai atent pe posturi, nu am zis "ce masina de kkt", am spus ca-mi scade increderea in fiabilitate. La momentul respectiv nu stiam ce are, decat ca nu am compresie pe un cilindru, si mi s-a recomandat segmentare, pt ca la 150000 motoarele astea incep sa consume ulei. Nu stiu cum te-ai fi simtit tu dupa o astfel de zi.
De multe ori se intampla ca un defect mic (nu conteza cauza) sa-ti faca zile fripte si masina sa se comporte nasol. Pana te lamuresti din ce cauza si o inlaturi, ai impresia ca sunt mult mai multe cauze si ca masina e "distrusa". Sper sa nu fii intr-o astfel de situatie niciodata.
Si apropos de diesel: cand am luat masina, nu aparuse boxer-dieselul. Si am vrut benzina pentru ca-mi place mai mult. GPL-ul l-am pus ulterior dupa ce s-au schimbat datele problemei si am inceput sa merg mai mult decat dublu fata de cat preconizasem cand am luat masina.

Cat despre ulei si supape... Eu n-am vazut fum in spatele masinii, deci uleiul nu ajunge acolo unde s-au ars supapele. Daca ar fi asa, ar fi grav, adica semeringurile supapelor ar fi belite, si ar manca minim 1l ulei la 1000km. Locul unde culca supapele NU este lubrifiat de ulei! Rolul semeringurilor este tocmai acela de a impiedica acest lucru (uleiul sa ajunga in galeriile de admisie/evacuare respectiv).
thumbsup.gif
vlademir
Cine a zis ca dieselul la Subaru e blasfemie? Că mor cu el de gât. biggrin.gif
Zetics
Nu e blasfemie, e doar "acru"! teehee.gif
sorintudosie
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?
Legionaru'
Ce are uleiul Motul 300V 5W30?
Doar ce am pus si eu in masina, si, recunosc, merg destul de sportiv cu ea. O sa am probleme? confused.gif
pista
CITAT(sorintudosie @ Nov 25 2010, 07:47 PM) *
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

Aici gasesti ce si cat recomanda Motul:
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708

L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor wink.gif
Mircea104901
Mda, m-am mai documentat si Pista se pare ca are dreptate. Coroborat cu ce spun si cei de prin service-uri (masinile care vin cu instalatii GPL din fabrica nu au probleme cu supapele, fata de instalatiile montate ulterior) se pare ca, cauza este reglajul amestecului, care ar trebui sa fie bogat, tocmai pentru a preveni astfel de fenomene:

"Lean mixtures produce hotter combustion gases than a stoichiometric mixture, so much so that pistons can melt as a result. Rich mixtures produces cooler combustion gases than a stoichiometric mixture, primarily due to the excessive amount of carbon which oxidises to form carbon monoxide, rather than carbon dioxide.The chemical reaction oxidizing carbon to form carbon monoxide releases significantly less heat than the similar reaction to form carbon dioxide.(Carbon monoxide retains significant potential chemical energy. It is itself a fuel whereas carbon dioxide is not.) Lean mixtures, when consumed in an internal combustion engine, produce less power than the stoichiometric mixture. Similarly, rich mixtures return poorer fuel efficiency than the stoichiometric mixture. (The mixture for the best fuel efficiency is slightly different from the stoichiometric mixture.)
A stoichiometric mixture unfortunately burns very hot and can damage engine components if the engine is placed under high load at this fuel air mixture. Due to the high temperatures at this mixture, detonation of the fuel air mix shortly after maximum cylinder pressure is possible under high load (referred to as knocking or pinging). Detonation can cause serious engine damage as the uncontrolled burning of the fuel air mix can create very high pressures in the cylinder. As a consequence stoichiometric mixtures are only used under light load conditions. For acceleration and high load conditions, a richer mixture (lower air-fuel ratio) is used to produce cooler combustion products and thereby prevent detonation and overheating of the cylinder head.
"


Omul cat traieste, invata. Din pacate chestiile astea ar trebui stiute de cei care monteaza instalatii GPL, nu sa merg eu sa-i invat pe ei. whistling.gif
Lucian107416
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 26 2010, 11:22 AM) *
Omul cat traieste, invata. Din pacate chestiile astea ar trebui stiute de cei care monteaza instalatii GPL, nu sa merg eu sa-i invat pe ei. whistling.gif

Teoretic vorbind, ar trebui sa-i dai in judecata. Practic insa...
sorintudosie
QUOTE (pista @ Nov 25 2010, 10:50 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Nov 25 2010, 07:47 PM) *
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

Aici gasesti ce si cat recomanda Motul:
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708

L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor wink.gif


Uleiul din cutia de viteze este comun pentru diferentialul Central si diferentialul Fata ?

Am vorbit cu cei de la Motul-Romania si mi-au recomandat un ulei nou special creat pentru diferentiale LSD : Gear 300 LS 75W90 GL-5 120 Ron/l



sorintudosie
QUOTE (sorintudosie @ Nov 26 2010, 01:33 PM) *
QUOTE (pista @ Nov 25 2010, 10:50 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Nov 25 2010, 07:47 PM) *
Trebuie sa fac schimbul de ulei in diferentiale si cutia de viteze.
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

Aici gasesti ce si cat recomanda Motul:
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php...mp;vehicle=7708

L.E. viteza raspunsului nu are legatura cu marimea literelor wink.gif


Uleiul din cutia de viteze este comun pentru diferentialul Central si diferentialul Fata ?

Am vorbit cu cei de la Motul-Romania si mi-au recomandat un ulei nou special creat pentru diferentiale LSD : Gear 300 LS 75W90 GL-5 120 Ron/l


Am gasit si o Fisa Tehnica pentru uleiul Gear 300 LS 75W90

Vreau sa cumpar 6l si sa pun si in cutia de viteze.




Mircea104901
Nu mai tin minte indicativii la ulei, dar stiu ca uleiul de la diferentialul LSD spate e mai gros decat cel din cutie, Oricum e alt tip. Nu stiu daca e recomandat sa bagi ulei asa de vascos in cutie.
La reprezentanta de care au recomandat?
sorintudosie
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 26 2010, 03:26 PM) *
Nu mai tin minte indicativii la ulei, dar stiu ca uleiul de la diferentialul LSD spate e mai gros decat cel din cutie, Oricum e alt tip. Nu stiu daca e recomandat sa bagi ulei asa de vascos in cutie.
La reprezentanta de care au recomandat?




In manual se Recomanda: API Classification GL-5 si SAE viscosity 75W90 pentru Cutia de viteze.

Diferentialul fata si Diferentilul central se ung tot cu uleiul din Cutia de viteze?
Marius30562
La mine, la revizia de 60.000 au introdus atat in cutie cat si in diferentialul spate ulei Mobil 1 SHC 75W90.

De aici deducem faptul ca indicativul pt. uleiul de transmisie este 75W90

PS: La mine uleiul din cutie era curat si de o frumoasa culoare aurie in schimb cel din diferentialul spate era negru si jegos ...
kroko
QUOTE (sorintudosie @ Nov 25 2010, 09:47 PM) *
......
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

- masina ta NU are LSD pe spate
- cutie GEAR 300 75W-90 sau MOTYLGEAR 75W-90
- diferential spate MOTYLGEAR 75W-90
Asta daca vrei Motul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.