Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
bakero
Am o problema biggrin.gif
mi-am luat jante aurii biggrin.gif si am pus niste anvelope 225/45R17.am considerat ca e mai bine sa iau second pentru 2-3 luni de vara cat o sa merg cu ele.si dup-aia iau unele noi si gata.bun...le-am pus,le-am echilibrat,doar ca aud asa ca o huruiut infundat,un zgomot,nu stiu cum sa va descriu exact...un zgomot.ma intelegeti voi,la roata din dr.fata.un prieten mi-a zis ca-i de la anvelope,ca cica ar fi deformate,si sa am rabdare 2-3 sute km ca-si revine.voi ce credeti?
mentionez ca directia e ok,nu trage,n-are nici o treaba.aaa...se aude de la 50km/h in sus si cand franez.
va multumesc!
mike.omega
Unde le-ai echilibrat? Peste 2-3-500 de km cand vrei sa le mai echilibrezi, mergi la mosulica ala de origine turca pe Hasdeu(bucata spre poporului) ca face treaba buna si la pret decent wink.gif
bakero
Le-am pus la aia pe soseaua de centura,exact pe colt la calea ferata...stii tu.d-acolo am luat si anvelopele.dupa care am fost pe atelierelor la un tip sa indrepte una din ele-cica era stramba din butuc...in fine,si la asta ma bagat si presiune cu azot si la asta o sa merg...sa fac cateva sute de km sa vedem,daca nu ii dau guma cu pricina inapoi lu ala sa-mi dea alta... pinch.gif
am pus niste poze la subaru poze si video
mike.omega
Ai mah! si ala te-a mintit ca ti-a indreptat janta din butuc?! teehee.gif
Vezi ca pe aici pe forum e un tip Daniel, cu o Skoda Octavia 2 1.8TFSI care a reusit sa indoaie(tot din butuc) 2 jante. Stii ce a facut? le-a schimbat cu unele noi. Jantele din aliaj nu prea se indreapta, din cate stiu eu biggrin.gif

Cei de la vulcanizarea unde ai fost tu nu-mi inspira incredere si deci n-am apelat niciodata la ei.
andrei5130
cand mai ai drum in Bucuresti pe Antiaeriana e o vulcanizare unde sunt specializati in asta (indreptat jenti de aliaj) cam pe la jumatatea strazii, sunt convins ca sunt mai multe vulcanizari bune eu la astia am fost acum 2-3 ani si au facut treaba buna....

P.S. nu baga in seama dungile rosi
GLC120
QUOTE (pista @ Jun 2 2009, 04:23 PM) *
Bakero, jantele de Impreza se potrivesc la Forester ca dimensiune, in schimb cauciucurile 225/45 R17 mai putin. Nu e cel mai indicat pentru teren accidentat.
Pe Forester XT am vazut cauciucuri 225/55 R17.


Pista, pe outback si legacy e acelasi tip de janta ? Cat este ET-ul original si ce diferenta +/- e acceptabila?
Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Jun 2 2009, 12:57 PM) *
QUOTE (pista @ Jun 2 2009, 04:23 PM) *
Bakero, jantele de Impreza se potrivesc la Forester ca dimensiune, in schimb cauciucurile 225/45 R17 mai putin. Nu e cel mai indicat pentru teren accidentat.
Pe Forester XT am vazut cauciucuri 225/55 R17.


Pista, pe outback si legacy e acelasi tip de janta ? Cat este ET-ul original si ce diferenta +/- e acceptabila?



http://www.carlsalter.com/wheel_fitments.html

GLC120
E interesant. Nu am inteles de ce sunt 3 tabele unul sub celalalt si nici cat este de actual. Sa fie la fel din 1991 incoace adica:

5x100 cu ET 40...50 si diam butucului 56 ? Poate sa confirme cineva care a cumparat jante pentru modelul actual?
hdi
QUOTE (GLC120 @ Jun 2 2009, 06:57 PM) *
Pista, pe outback si legacy e acelasi tip de janta ? Cat este ET-ul original si ce diferenta +/- e acceptabila?


Stiu ca l-ai intrebat pe Pista asa ca poti sa nu citesti.. teehee.gif . ET-ul jantelor originale pe OBK este de 38. Diferenta acceptabila o stabilesti in functie de jocurile pe care le poti masura insa eu nu m-as duce mai mult de 5mm spre ext si 2-3 mm spre interior.
Pentru jocuri poti sa-ti omori nervii cu asta desi nu e pt. OBK insa iti faci o idee.

LE: multumesc lui Tudor ca m-a invatat smecheria cu ascunsul linkurilor
bakero
Man...forester xt e acelasi cu modelul aspirat,cu cateva chestii in plus.motor H4 turbo,cu toate cele aferente,si discuri pe spate.jante de 17 stock.bun.in rest e la fel.daca Xt merge pe 225/55R17 inseamna ca ori are distantieri,ori are amotizoarele dispuse altfel.
si sunt constient ca in off-road le fac praf.incerc sa evit sa ies cu ele de pe sosea,si oricum daca ies,(am iesit azi biggrin.gif )m,erg foarte incet,de ma depasesc carutele... cool.gif
in schimb se simte pe asfalt cum se aseaza masina...si e misto.

QUOTE (mike.omega @ Jun 1 2009, 09:46 PM) *
Ai mah! si ala te-a mintit ca ti-a indreptat janta din butuc?! teehee.gif
Vezi ca pe aici pe forum e un tip Daniel, cu o Skoda Octavia 2 1.8TFSI care a reusit sa indoaie(tot din butuc) 2 jante. Stii ce a facut? le-a schimbat cu unele noi. Jantele din aliaj nu prea se indreapta, din cate stiu eu biggrin.gif

Cei de la vulcanizarea unde ai fost tu nu-mi inspira incredere si deci n-am apelat niciodata la ei.


de la vulcanizarea unde am montat gumele pana la cea unde am indreptat janta,am mers cu jantele astea si se simtea la directie.dupa nu se mai simte,la roata aia.tre saiau anvelope noi,asta-i toata smecheria,si cred ca am s-o fac zilele astea....
pista
CITAT(hdi @ Jun 2 2009, 05:52 PM) *
CITAT(GLC120 @ Jun 2 2009, 06:57 PM) *
Pista, pe outback si legacy e acelasi tip de janta ? Cat este ET-ul original si ce diferenta +/- e acceptabila?


Stiu ca l-ai intrebat pe Pista asa ca poti sa nu citesti.. teehee.gif . ET-ul jantelor originale pe OBK este de 38. Diferenta acceptabila o stabilesti in functie de jocurile pe care le poti masura insa eu nu m-as duce mai mult de 5mm spre ext si 2-3 mm spre interior.

Echipare originala Outback 2008 : 215/55R17 - Jante 7Jx17 ET48.
Legacy echipare originala cred ca : 215/45R17 - Jante 7Jx17 ET55.

Eu pe OBK pentru vara am jante aftermarket Dezent N 7Jx17 cu ET38. Nu sunt multe variante aftermarket pentru Subaru cu ET48.

P.S. Cred ca ar fi bine sa continuam pe topicul Jante si Cauciucuri.
hdi
QUOTE (pista @ Jun 3 2009, 08:10 AM) *
QUOTE (hdi @ Jun 2 2009, 05:52 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Jun 2 2009, 06:57 PM) *
Pista, pe outback si legacy e acelasi tip de janta ? Cat este ET-ul original si ce diferenta +/- e acceptabila?


Stiu ca l-ai intrebat pe Pista asa ca poti sa nu citesti.. teehee.gif . ET-ul jantelor originale pe OBK este de 38. Diferenta acceptabila o stabilesti in functie de jocurile pe care le poti masura insa eu nu m-as duce mai mult de 5mm spre ext si 2-3 mm spre interior.

Echipare originala Outback 2008 : 215/55R17 - Jante 7Jx17 ET48.
Legacy echipare originala cred ca : 215/45R17 - Jante 7Jx17 ET55.

Eu pe OBK pentru vara am jante aftermarket Dezent N 7Jx17 cu ET38. Nu sunt multe variante aftermarket pentru Subaru cu ET48.

P.S. Cred ca ar fi bine sa continuam pe topicul Jante si Cauciucuri.



Corect, ET-ul este 48. Aveam notat insa mi s-a parut ca-mi amintesc si fara sa verific teehee.gif Varsta...
Zetics
Măi băeți și fete, nu stiu de ce am impresia ca undeva pe forum a fost pusa o lista cu accesorii Subaru (ma intereseaza bare portbagaj si suport bicicleta).
Am miseparenii sau chiar sunt pe undeva? Any idea? Thanks!
hdi
QUOTE (Zetics @ Jun 3 2009, 02:39 PM) *
Măi băeți și fete, nu stiu de ce am impresia ca undeva pe forum a fost pusa o lista cu accesorii Subaru (ma intereseaza bare portbagaj si suport bicicleta).
Am miseparenii sau chiar sunt pe undeva? Any idea? Thanks!


Miseparenii laugh.gif
Uite-l aici.
GLC120
Cum sunt hartile de la MIO. vad o oferta cu "actualizarea hartii x2 gratuita". Imi place asta.

ce parere aveti de MIO ? 4.3" Full Europa 2GB memorie interna si bluetooth. Urgent ! Multumesc anticipat arigato.gif
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Jun 3 2009, 05:54 PM) *
Cum sunt hartile de la MIO. vad o oferta cu "actualizarea hartii x2 gratuita". Imi place asta.

ce parere aveti de MIO ? 4.3" Full Europa 2GB memorie interna si bluetooth. Urgent ! Multumesc anticipat arigato.gif

Eu am un Mio Moov360 full europa si e mult peste asteptarile mele, sta excelent cu semnalul, harta e super detaliata celputin Bulgaria, Serbia, Bosnia, Croatia, Grecia si Italia sunt probate pana la nivel de drum neasfaltat inclusiv drumurile de pe camp in Grecia si Italia, harta este foarte precisa, punctele de interes (POI) sunt actualizate si vin in standard, harta este precisa....

meu ma declar Multumit
hdi
QUOTE (GLC120 @ Jun 3 2009, 04:54 PM) *
Cum sunt hartile de la MIO. vad o oferta cu "actualizarea hartii x2 gratuita". Imi place asta.

ce parere aveti de MIO ? 4.3" Full Europa 2GB memorie interna si bluetooth. Urgent ! Multumesc anticipat arigato.gif


Unde e oferta?
iulian_1976
Am recent un Mio 200 se misca foarte bine ceea cel face rapid este noua tehnologie Chipset SiRFStarIII (20 canale)
In plus este cel mai ,,configurabil,, aparat putand adauga de pe net multe harti pe cardul SD-MioPocket.

La nivelul lui Mio sunt doar Garmin,Tomtom insa ei folosesc sisteme de programare mai ,,delicate,,.
Jecmaneala si problemele sunt la nivelul hartilor si updatarilor, fiind cu drept de autor toate si costa mai mult sau mai putin in functie de pretentii.
GLC120
Mio Moov330 la Domo. Gasim pe asta drumurile de macadam/forestiere?

Intre timp am auzit de la "specialisti" ca harta de la Mio pentru Romania are 14 MB iar la Garmin 440 MB. Evident diferenta mare intre ele. Vreau sa vorbesc la Garmin, se poate lua cu harta preinstalata sau soft separat unde reactualizarile ar fi gratis. Voi ce parere aveti?
bobita
QUOTE (GLC120 @ Jun 4 2009, 10:52 AM) *
Mio Moov330 la Domo. Gasim pe asta drumurile de macadam/forestiere?

Intre timp am auzit de la "specialisti" ca harta de la Mio pentru Romania are 14 MB iar la Garmin 440 MB. Evident diferenta mare intre ele. Vreau sa vorbesc la Garmin, se poate lua cu harta preinstalata sau soft separat unde reactualizarile ar fi gratis. Voi ce parere aveti?


Nu pot fi obiectiv, avind Garmin, dar daca vrei sa iesi fie si doar citiva km de pe asfalt, merita Garmin fara discutie.Harta lor e cu detalii topo, foarte misto, gasesti o varianta online aici: http://www.romaniadigitala.ro/ro/index.php.Nu e asa dezvoltata ca igo in orase, desi s-a imbunatatit mult la ultima versiune.Dezavantajele sint legate de pret.Insa aparatele dedicate Garmin nu se compara ca fiabilitate, rezistenta, autonomie si ce vrei tu cu stiu eu ce pda.Plus ca poti incarca, descarca trackuri, salva pe si de pe calculator, ma rog, se lucreaza altfel cu softul.Si se potriveste mai bine cu Subaru wink.gif
Dar, strict pt sosea si ca si comoditate, nu mai vb de pret, igo e mai bun.

GLC120
Eu intelesesem ca harta Garmin net superioara oriunde de unde si diferenta de dimensiuni. Tu zici ca in orase igo e mai detaliata ??

Am mai auzit ca garmin nu se poate pirata. Ceea ce pentru mine e o dovada de seriozitate si un plus ! Tu ce ai recomanda harta preinstalat sau soft (cu pret suplimentar) care se updateaza gratis.... si aici trebuie vazut cat timp va fi valabla harta respectiva?

Ies mult de pe asfalt si mi-ar place sa vad cat mai multe drumuri forestiere.
iulian_1976
Inainte de a avea acest Mio m-am informat un pic pe forumuri de specialitate,fara sa fiu un profesionist mi-am facut o parere.
Pentru Romania singurii care concureaza sunt Garmin si Mio.
Mio este folosit pe taxiuri,pompierii,Smurd din cate stiu.Vrei sa ajungi din punctul A in punctul B la adresa exacta Mio pare castigator.
Garminul are si versiune off-road insa nu te astepta sa stie toate traseele de macadam si forestiere din Romania.
Hartile sunt mai mari ptr ca sunt incarcate pe traseu cu lucruri care sa-ti bucure ochiul,mult design.
Inca o precizare legata de Garmin mai nou se pot pirata si hartile lor . rolleyes.gif
Problemele la Garmin sunt desele defectiuni ale aparatelor totusi pentru nevoile tale Garminul ar fi de cumparat versiunea off-road .
GLC120
OOuups, nu stiam ca exista o varianta off-road speciala. Iar aparatele credeam ca sunt cele mai solide si profesionale.

In Europa cum sunt cele doua? Se poate spune cu certitudine ca X e mai buna ca Y?

Din pacate in Romania nimic nu (mai) este piratproof blink.gif Stai sa vezi turism electoral duminica!
bobita
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 4 2009, 12:30 PM) *
Inainte de a avea acest Mio m-am informat un pic pe forumuri de specialitate,fara sa fiu un profesionist mi-am facut o parere.
Pentru Romania singurii care concureaza sunt Garmin si Mio.
Mio este folosit pe taxiuri,pompierii,Smurd din cate stiu.Vrei sa ajungi din punctul A in punctul B la adresa exacta Mio pare castigator.
Garminul are si versiune off-road insa nu te astepta sa stie toate traseele de macadam si forestiere din Romania.
Hartile sunt mai mari ptr ca sunt incarcate pe traseu cu lucruri care sa-ti bucure ochiul,mult design.
Inca o precizare legata de Garmin mai nou se pot pirata si hartile lor . rolleyes.gif
Problemele la Garmin sunt desele defectiuni ale aparatelor totusi pentru nevoile tale Garminul ar fi de cumparat versiunea off-road .


Ca si o completare la cele de mai sus,bune de altfel, Garminul nu are versiune off-road, are aparate pentru diverse utilizari, inclusiv off-road, eu am asa ceva pe motocicleta, rezistent la de toate.Harta e aceeasi.Pentru Europa eu prefer Garminul, e foarte precis si nu prea se incurca. Personal nu am auzit de defectiuni, dar ce am avut sau folosit au fost aparate relativ scumpe, poate cele ieftine sa aiba probleme.
Eu recomand Garmin fara harta preinstalata,e foarte util softul pentru el.
Si da, se poate pirata acu si garminul.Si daca ati sti citi bani am dat acu vreo 4 ani pe harti...
hdi
Garmin lucreaza cu dezvoltatori locali pt. harti. In cazul Romaniei este vorba de ROAD care este dezvoltata foarte in detaliu de catre Romania Digitala. Se gasesc pe diferite siteuri (si pe siteul lor) si POI-urile actualizate la zi. Si pt. Bulgaria, harta este dezvoltata tot local.
De piratat se poate pirata orice, mai usor sau mai greu. Rezultatul este insa acelasi.
Despre MIO nu stiu nimic.
Diesel
Mio si IGo au aceeasi harta. Si de fapt acelai soft (s-ar putea ca Mio sa fi scos o versiune propie anul asta). In Romania harta era dezvoltata de o firma care a dat faliment sau a incheiat contractul sau a incetat activitatea. Acum harta e in sarcina altei firme care n-a misca nimic de ceva vreme.
iulian_1976
Mai recent sunt versiuni de aparate Mio pe care se poate rula Garminul cu Road 2008 asta in ciuda tuturor protectiilor antipiraterie.
...este adevarat au costat ceva hartile de la Garmin odata ,acum se gasesc sparte pe net si le obtii cu un singur click. rolleyes.gif

QUOTE (Diesel @ Jun 4 2009, 12:47 PM) *
Mio si IGo au aceeasi harta. Si de fapt acelai soft (s-ar putea ca Mio sa fi scos o versiune propie anul asta). In Romania harta era dezvoltata de o firma care a dat faliment sau a incheiat contractul sau a incetat activitatea. Acum harta e in sarcina altei firme care n-a misca nimic de ceva vreme.


Aveau aceasi harta,marea majoritate a publicului regreta despartirea Mio -Igo. Mio cu aparate foarte fiabile si Igo cu Igo6 plus,Igo8 cea mai buna versiune de harta ptr Romania in special.
Mio a trecut la noua tehnologie Chipset SiRFStarIII si noile harti Miomap 2008 de la Navman cu SmartTs.
Igo cu Igo8 este folosit pe anumite aparate no-name sau Pda-uri.

Mio cu nestiinta sau bunastiinta au lasat portite ca pe langa hartile lor sa existe posibilitatea de a pune deviceul lor Igo 8,Garmin etc rolleyes.gif .

Diesel
Stiu ca SiRFStarIII au 90% din dispozitivele disponibile pe piata, nu mi se pare nici o mare realizare.

Intrebare: poate fi instalat nou soft de la Mio pe PDA? merita instalat?
iulian_1976
Sunt doua intrebari rolleyes.gif
La prima intrebarea asta nu pot sa-ti raspund whistling.gif
Eu m-am interesat in special de Pna -uri ceea ce am si cumparat in final.La nivelul meu de amator eu nu vad nici o diferenta intre Mio map3.3,Igo8 si Miomap 2008 o alta Marie cu aceasi palarie rolleyes.gif
Raspunsul meu de neprofi nu merita instalat dar or fi diferente care eu nu le stiu.
...gata cu off-topicul

Nu prea se repara Subaru bag de seama ,masini fiabile thumbsup.gif
andrei5130
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 4 2009, 09:22 PM) *
Nu prea se repara Subaru bag de seama ,masini fiabile thumbsup.gif

Ai sa razi dar asa e !

A vazut ceva masini in servis astazi dar nici una venita ca s-a stricat, majoritatea erau la revizie sau inspectie, restul de la tinichigerie erau sifonate mai mult sau mai putin ... dupa posibilitati.... tot aici am vazut un Forester de la o firma de paza cred ca din Calaras pe care un "atot stiutor" lipise V6 mama lui de panarama, macar de lipea si el un H6, dar na de unde nu e nici Dnumnezeu nu cere....
Mircea104901
Am eu harta Romaniei din 02.2009 pt Igo (MioMap, MyGuide - erau doar companii care "branduiau" softul Igo. Acum nu stiu ce directii au ) .Facuta de Top-Map Zrt. Si merge doar pe Igo v8.3 sau mai sus.

SirfStarIII este un mod de achizitie date de la sateliti ca si NMEA. Tine de hardware. Are avantaje : lock-on mult mai rapid, consum redus de baterie, pozitionare mai precisa.
Marius30562
Legat de navigare GPS.
Din principiu eu prefer lucrurile dedicate - navigatorul GPS pentru navigatie, telefonul pentru vorbit, camera foto pt. poze, etc.
Deci, cand am nevoie de un anumit serviciu, iau ceva dedicat acelui serviciu - din acest motiv NU agreez PDA-urile.

DIn pacate, feeling-ul mi-a fost confirmat ieri noapte cu un PDA Asus XXX cu IGO 8, care, pe la 11 noaptea a luat-o razna si efectiv, intr-o prima faza ne-a dus in cu totul alta locatie decat adresa indicata, ulterior suparandu-se si refuzand efectiv sa mai faca vre-o rutare !

Eu am un Garmin de un an si sunt foarte multumit de el - atat in tara cat si in Ungaria si Bulgaria.

In alta ordine de idei:
Marti m-am programat la revizia de 15.000 km cu Suby.
Toate bune si frumoase - DAR sunt putin in ceata.
Azi, cand am trecut pe la ei pt. programare, am intrebat de ulei - Aveti Motul Eco Clean XWXX ?
Raspunsul a fost ca da, au, dar seful de service mi-a recomandat MOBIL 1 (bineinteles, cu aceleasi specificatii).
Asa ca, acum nu stiu cum sa fac - cu zice netul sau omul din service ???

PS: Dupa faza cu invitatiile in service primite de multi dintre voi, am intrebat care-i smecheria (ca io n-am primit si m-am suparat ... whistling.gif )

Se pare ca, in fapt este vorba despre un up-date la soft pt. motoarele diesel.
Au aparut numeroase probleme cu filtrul de particule, asa ca s-a modificat softul in asa fel incat procedura de curatare (regenerare) fortata a DPF -ului sa fie declansata mai repede.
GLC120
QUOTE (Marius30562 @ Jun 5 2009, 12:10 PM) *
PS: Dupa faza cu invitatiile in service primite de multi dintre voi, am intrebat care-i smecheria (ca io n-am primit si m-am suparat ... whistling.gif )

Se pare ca, in fapt este vorba despre un up-date la soft pt. motoarele diesel.
Au aparut numeroase probleme cu filtrul de particule, asa ca s-a modificat softul in asa fel incat procedura de curatare (regenerare) fortata a DPF -ului sa fie declansata mai repede.


Tare! si se intreaba lumea de ce aria Subaru e cea mai activa!

Radiografii au trimis si dealerii din tara sau numai SMT ? Astept provincia blink.gif

Eu cand am intrebat ce marca e uleiul "Subaru" mi-au spus ca NU E MOTUL. Probabil mai trebuiau niste intrebari ajutatoare.
Marius30562
QUOTE (GLC120 @ Jun 5 2009, 06:13 AM) *
Eu cand am intrebat ce marca e uleiul "Subaru" mi-au spus ca NU E MOTUL. Probabil mai trebuiau niste intrebari ajutatoare.


Mie mi-a spus ca, scrie pe el Subaru, dar este Motul ...

Pana se hotarasc ei, cred ca merg pe mana lor si pun MOBIL 1 !
Asta macar stiu sigur ce si cum, cine-l face si de unde vine.

PS: Eu nu am primit ”radiografia”.
Se prea poate sa fie o actiune solitara a SMT Bucuresti.
hdi
QUOTE (Marius30562 @ Jun 5 2009, 01:10 PM) *
Se pare ca, in fapt este vorba despre un up-date la soft pt. motoarele diesel.
Au aparut numeroase probleme cu filtrul de particule, asa ca s-a modificat softul in asa fel incat procedura de curatare (regenerare) fortata a DPF -ului sa fie declansata mai repede.


Te rog sa detaliezi problema. Cine ti-a spus, pt. ca eu tocmai am fost la revizie si nici poveste de asa ceva. De asemenea, urmaresc si forumul italienilor si cel englezesc si nu am auzit de chestia asta.
Singurul recall a fost semnalat in Italia si se refera la legarea unor cabluri electrice care trec prin fata intercoolerului si care s-ar putea supraincalzi. Bineinteles ca la noi nu stie nimeni nimic. Incearca si tu.
Eu mi-am pus ulei Motul pe care scria Motul, nu Subaru. Daca scria Subaru as fi avut si eu ceva dubii.

PS: nici eu n-am primit radiografia dar nici nu ma oftic; ce sa fac cu ea?
hdi
Sa nu uit: eu nu simt nicio imbunatatire in functionarea motorului cu Motul, asa cum ne spunea Victor ca a simtit dupa schimbarea uleiului (lui ii pusese Agip), asa ca mergi linistit pe Mobil1 insa vezi sa fie un sortiment dedicat motoarelor diesel cu DPF.
In fond, primele 2 litere sunt aceleasi, deci cam tot dracul ala e.... teehee.gif ....
Zetics
QUOTE (Marius30562 @ Jun 5 2009, 01:10 PM) *
...
PS: Dupa faza cu invitatiile in service primite de multi dintre voi, am intrebat care-i smecheria (ca io n-am primit si m-am suparat ... whistling.gif )

Se pare ca, in fapt este vorba despre un up-date la soft pt. motoarele diesel.
Au aparut numeroase probleme cu filtrul de particule, asa ca s-a modificat softul in asa fel incat procedura de curatare (regenerare) fortata a DPF -ului sa fie declansata mai repede.


Hmm, si ca sa nu se observe au trimis invitatie si celor care n-au diesel? Ca si io am primit... rolleyes.gif
andrei5130
Eu am primit si am disel...
M A R I A N
Revizie 15000 km la Auto Kino Brasov - 924 RON (ulei Motul Eco Clean C2 5W-30, filtru ulei, filtru aer, filtru polen)
Adin.C
benzinar - am primit radiografia SMT-ului doar ca intre timp mi-am mutat sediul la Mures si m-am dus cu radiografia respectiva le dealerul de aici. Auzisera de actiune dar n-aveau nimic de-a face cu ea, e a celor de la SMT, s-ar putea sa se extinda si la dealer-ii din tara - spunea domnul de acolo.
hdi
QUOTE (andrei5130 @ Jun 8 2009, 09:26 PM) *
astazi intors acasa am dat o chieie lui Scuby si surpriza: un mare norisor alb si la el (cred ca a uitat de Papa), nu cred ca trebuie sa ma ingrijorez...


Am citit ca fumul alb in faza de pornire s-ar putea datora unei incalziri insuficiente, asa ca ma gandeam sa las mai mult contactul pus inainte de a porni in ideea de a da mai mult timp bujiilor sa-si faca treaba. Daca masina e deja calda, nu e cazul. Ce zici?
andrei5130
QUOTE (hdi @ Jun 8 2009, 10:49 PM) *
QUOTE (andrei5130 @ Jun 8 2009, 09:26 PM) *
astazi intors acasa am dat o chieie lui Scuby si surpriza: un mare norisor alb si la el (cred ca a uitat de Papa), nu cred ca trebuie sa ma ingrijorez...


Am citit ca fumul alb in faza de pornire s-ar putea datora unei incalziri insuficiente, asa ca ma gandeam sa las mai mult contactul pus inainte de a porni in ideea de a da mai mult timp bujiilor sa-si faca treaba. Daca masina e deja calda, nu e cazul. Ce zici?

In general nu dau contact imediat ci dupa aprx 5 sec am sa incerc sa las mai mult contactu pus ...
hdi
Eu astept sa se stinga toti martorii luminosi care se sting cu motorul oprit (mai ales cel de bujii) si abia dupa aceea pornesc. De fapt, ritualul meu este: pun contact, imi pun centura, dau la cheie. Voi incerca sa stau mai mult dupa ce se sting martorii. Sa vedem....habemus papam au ba rolleyes.gif
Marius30562
Am facut revizia de 15.000 km.
A fost asa (preturi fara TVA):
1. Ulei Mobil 1 C3 5W30 ESP = 7 l* 48,2 lei = 337,40 lei;
2. Filtru Ulei diesel = 83,40;
3. Filtru aer = 122,20 lei
4. Revizie periodica = 2 h * 70 lei = 140 lei;
5. Receptie faptica = 0,5 h * 70 lei = 35 lei
TOTAL (fata TVA) = 718 Lei
TOTAL cu TVA = 854,43 lei

Pe langa cele de mai sus, s-au verificat asa:
- articulatii;
- sispensii;
- lichide;
- nivel ulei cutie si diferential;

S-a pus tester-ul pt. actualizarea schimbului de ulei si diagnoza.
Nici un cod de eroare memorat.
Numarul de cicluri de regenerare a DPF, pana la momentul respectiv = 25

S-au gresat bucsile de la bara stabilizatoare si s-a dat cu un spray de contact, contactul de temperatura (si nivel ?) ulei diferential spate.

Cu ocazia reviziei, dupa vizionarea filtrului de aer si a celui de polen, am ajuns la concluzia ca Romania ar trebui plasata la conditii extreme de exploatare alaturi de Sahara si Siberia !

Cred ca, de acum inainte, am sa schimb filtrul de aer la 10.000 km (producatorul recomanda 30.000 !!!!) si pe cel de polen cel putin o data pe an (recomandarea producatorului - la 45.000 km !).
Si filtrul de motorina am sa-l schimb prin toamna, chiar daca nu va fi implinit intervalul de revizie.

PS: Din vorba in vorba am aflat ceva interesant - se pare ca, OBK Diesel si Foresterul diesel au tipuri diferite de DPF.
Stimabilii posesori de OBK avand sansa de a poseda un filtru de particule de tip inchis - nu stiu ce-nseamna asta, dar se pare ca-i de bine !

Asta inseamna ca, petru Forester BD, sunt recomandate uleiuri de motor din clasa minim C3 fata de OBK unde se recomanda minim C2 !!!
hdi
QUOTE (Marius30562 @ Jun 9 2009, 05:06 PM) *
PS: Din vorba in vorba am aflat ceva interesant - se pare ca, OBK Diesel si Foresterul diesel au tipuri diferite de DPF.
Stimabilii posesori de OBK avand sansa de a poseda un filtru de particule de tip inchis - nu stiu ce-nseamna asta, dar se pare ca-i de bine !
Asta inseamna ca, petru Forester BD, sunt recomandate uleiuri de motor din clasa minim C3 fata de OBK unde se recomanda minim C2 !!!



Marius,
Cred ca ai retinut un pic gresit: sansa noastra, a celor cu OBD si Legacy D este sa avem un filtru deschis. Asta inseamna, din cate am inteles si eu, ca niste mizerie se duce tot in aer in loc sa fie retinuta complet de filtru. De aici si faptul ca sunt mai greu de "infundat".
Unde ai facut revizia? Poti pune o copie a facturii aici.
hdi
In Italia unii posesori de Boxer diesel au primit scrisori de rechemare pt. resoftare. Altora li s-a efectuat operatia in cadrul uneia dintre revizii fara sa li se dea explicatii. Nimeni nu insa nu poate spune exact despre ce e vorba. Am cautat si pe Internet informatii oficiale insa nu am gasit nimic. Ma framanta si am zis sa nu va scutesc nici pe voi devil.gif .
In Romania nimeni nu stie nici de protectia termica a cablurilor electrice de langa intercooler
andrei5130
postul cu nr 300 asa ca nu ma abtin ...

trebuie sa recunosc ca am scos capacul de la motor insa nu am vazut cabluri in zona intercooler-ului care sa nu fie protejate din punct de vedere termic ...

ai reusit sa ma pui iar pe ganduri...
hdi
QUOTE (andrei5130 @ Jun 10 2009, 11:40 PM) *
ai reusit sa ma pui iar pe ganduri...


Imi pare bine teehee.gif
Maine sun la SMT...
vlademir
30.000 km = 1.300 lei.
La Iasi sub sigla alb-albastra (nu ma refer la Poli).
hdi
QUOTE (vlademir @ Jun 11 2009, 12:53 PM) *
30.000 km = 1.300 lei.
La Iasi sub sigla alb-albastra (nu ma refer la Poli).


Vlademir,
Nu ai vrea sa faci un review dupa 30000km? Eu l-as citi cu placere. E bine sa stim si noi ce mai face boxer diesel la varsta de 30000km, daca ai greierasi, cum te intelegi cu ea, daca ti-ai dori altceva, ce iti lipseste cel mai mult din ceea ce nu are, ce te multumeste cel mai mult, ce a evoluat de la cumparare, ce a involuat etc. Stii tu...Daca te hotarasti, iti sugerez topicul cu Boxer diesel.
Cel mai mare kilometraj cu BD l-am "vazut" pe forumul italian: 70000km. Proprietarul zice ca "nessun problema" rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.