Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
sorintudosie
QUOTE (kroko @ Nov 26 2010, 06:39 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Nov 25 2010, 09:47 PM) *
......
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

- masina ta NU are LSD pe spate
- cutie GEAR 300 75W-90 sau MOTYLGEAR 75W-90
- diferential spate MOTYLGEAR 75W-90
Asta daca vrei Motul



Are sigur Diferential LSD Spate l-am testat.

E model 2005 cumparata la ultimul nivel de echipare.
pista
Mircea, cel care a instalat sistemul GPL la masina mea mi-a zis ca a reglat un amestec mai bogat tocmai pentru a proteja supapele. Asta e explicatia ca nu mai scot consumuri "record" pe GPL.(e adevarat ca si merg mai dinamic)
La tine (probabil) consumul bun pe GPL se datora amestecului sarac. Am mai citit pe undeva ca mersul neuniform in relanti este un simptom al amestecului sarac.
cezarm
Sunt curios daca a reusit cineva sa-si curete/igienizeze instalatia de aer conditionat si fireste unde.
La mine nu pute asa rau inca dar deja simt un oaresce iz. Am pus problema la SMT cand am fost la revizie. Mi-au recomandat sa folosesc nus'ce "spuma de la accesorii auto din diferite benzinarii: sa bag spuma pe gurile de aerisire si sa vad ca totul va fi ok!". Eu stiu ca mirosul este dat in principal de mizeria care se aduna dupa evacuarea/vaporizarea apei rezultate in urma condensului. Nu cred ca spuma aia ajunge pana acolo. Parca as' incerca sa curat pe o teava de la etajul 9 instalatia de la subsolul blocului.
bogcot76
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 25 2010, 11:07 AM) *
N-ai nimerit-o.
Despre ulei, aveau 300V Power 5W40 - adica "Profile:Performance" (si nu 300 V Power Racing 5W30 care e pentru curse , am mai spus asta o data si tot mi-ai pus in carca faptul ca am bagat ulei de curse), si ulei "de masline". Tu de care ai fi bagat??
Daca te uitai mai atent pe posturi, nu am zis "ce masina de kkt", am spus ca-mi scade increderea in fiabilitate.........


Ok, ok, ok, am exagerat eu un pic, pentru ca sunt mega adeptul exploatarii corespunzatoare a masinii. Insa totusi, ce zici, masina e fiabila sau nu?
Mircea104901
QUOTE (bogcot76 @ Nov 30 2010, 10:55 AM) *
Ok, ok, ok, am exagerat eu un pic, pentru ca sunt mega adeptul exploatarii corespunzatoare a masinii. Insa totusi, ce zici, masina e fiabila sau nu?


Avand in vedere ca singurul defect este cel al supapelor arse, da, zic in continuare ca este fiabila.
Supapele arse se datoreaza gpl-ului. O sa scriu un post mai stufos pe topicul respectiv.

Pista, la cat se ridica acum consumul pe gpl la tine?(mediu)
vlademir
Slavă Domnului, aveam inima cât un purice.
Acum serios, mă bucur că s-a rezolvat problema și "no problems" in continuare.
Mircea104901
Inca nu s-a rezolvat confused.gif
Dupa ce s-a desfacut chiulasa (la atelierul unde se rectifica), s-a constatat ca supapele de evacuare trebuiesc inlocuite. Asa ca astept livrarea supapelor. Pana atunci ma "dau" cu un hdi biggrin.gif
alias
QUOTE (cezarm @ Nov 30 2010, 04:48 PM) *
Sunt curios daca a reusit cineva sa-si curete/igienizeze instalatia de aer conditionat si fireste unde.
La mine nu pute asa rau inca dar deja simt un oaresce iz. Am pus problema la SMT cand am fost la revizie. Mi-au recomandat sa folosesc nus'ce "spuma de la accesorii auto din diferite benzinarii: sa bag spuma pe gurile de aerisire si sa vad ca totul va fi ok!". Eu stiu ca mirosul este dat in principal de mizeria care se aduna dupa evacuarea/vaporizarea apei rezultate in urma condensului. Nu cred ca spuma aia ajunge pana acolo. Parca as' incerca sa curat pe o teava de la etajul 9 instalatia de la subsolul blocului.


Cezar, am avut o problema foarte serioasa cand, din cauza lichidului de parbriz aveam in habitaclu un miros oribil. Dupa ce am spalat bine instalatia, am schimbat filtrul de "polen" problema nu era rezolvata, mirosul era in textilul din interior. Sa rezolvat in felul urmator: mecanicul masinii a adus, el stie de unde un spray , a dat drumul la ventilatie la maximum si pe recirculare, iar spray-ul ala fasait in masina cu gemurile inchise cam 5 minute. Nu mai tin minte nici nume nici marca, stiu doar ca in tarile cu apa calda este obligatoriu pentru igienizarea mijloacelor de transport in comun. Rezultatul a fost remarcabil. Nici urma de miros! Dar nici urma de parfum smile.gif Pune o intrebare la service, si tine cont; e vorba de un dezinfectant al instalatiei de climatizare, nu un odorizant.
vlademir
Se găsește pe la benzinării. Scump, dar merită.
sorintudosie
QUOTE (vlademir @ Dec 2 2010, 12:38 PM) *
Se găsește pe la benzinării. Scump, dar merită.



Eu l-am cumparat din SELGROS Cash&Carry , erau mai multe variante si nu sunt scumpe cca. 20 Ron.
mihai pop
Maine merg cu foresterul la revizia de 2 ani la Tubman cluj. Sunt curios daca vor schimba si amortizoarelel spate care la ITP au iesit sub 50% eficienta, sau va trebui sa ajung la OPC si la tribunal cu ei. whistling.gif
Zetics
Cati km?
bogcot76
QUOTE (mihai pop @ Dec 9 2010, 03:26 PM) *
Maine merg cu foresterul la revizia de 2 ani la Tubman cluj. Sunt curios daca vor schimba si amortizoarelel spate care la ITP au iesit sub 50% eficienta, sau va trebui sa ajung la OPC si la tribunal cu ei. whistling.gif


Au doar 30 mii km garantie. Daca ai peste le platesti. Scrie in cartea de garantii a masinii.
mihai pop
Am ajuns acasa de la tubman cluj.
Jos palaria pentru ei. Au recunoscut amortizorul uzat si bucsele din bara stabilizatoare.Mi-au facut un test de amortizoare-ceva de genul cum se fac la ITP- si mi-au dat si mie un exemplar stampilat din care reiesea ca telescopul stanga spate este uzat. Au inceput demersurile ca trebuie ca SMT sa le trimita piesele pentru garantie si asta zic baiatii din CJ ca dureaza la Bucuresti cam 14 ziel. Azi e 10 dec +14 zile =24 dec deci dupa Sf.Ion thumbsup.gif pentru bucurestenii de la SMT care nu lucreaza intre sarbatori
In rest pretul a fost de 723 lei. cu tot cu montajul unui carlig de tractare-de fapt montajul partii electrice
bogcot76
Super tare. Dar cati km are masina totusi?
mihai pop
QUOTE (bogcot76 @ Dec 11 2010, 12:14 AM) *
Super tare. Dar cati km are masina totusi?

26580
sorintudosie
QUOTE (kroko @ Nov 26 2010, 06:39 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Nov 25 2010, 09:47 PM) *
......
Cine poate sa-mi spuna ce ulei sa folosesc pentru un Forester 2.0X model 2005 cu diferential LSD pe spate?

- masina ta NU are LSD pe spate
- cutie GEAR 300 75W-90 sau MOTYLGEAR 75W-90
- diferential spate MOTYLGEAR 75W-90
Asta daca vrei Motul


Ieri am reusit sa schimb uleiul in cutia de viteze, diferentialul spate si am gasit placura cu seria de identificare.

Este VA1REK-XR, adica LSD cu vasco-cuplaj tip XR , dupa datele din tabel:
M A R I A N
QUOTE (mihai pop @ Dec 10 2010, 04:01 PM) *
In rest pretul a fost de 723 lei. cu tot cu montajul unui carlig de tractare-de fapt montajul partii electrice


Pretul include carligul+cablurile electrice+manopera sau exclusiv manopera pentru carlig si cabluri?
mihai pop
QUOTE (M A R I A N @ Dec 11 2010, 02:12 PM) *
QUOTE (mihai pop @ Dec 10 2010, 04:01 PM) *
In rest pretul a fost de 723 lei. cu tot cu montajul unui carlig de tractare-de fapt montajul partii electrice


Pretul include carligul+cablurile electrice+manopera sau exclusiv manopera pentru carlig si cabluri?

Am spus cred destul de clar. Pretul cuprinde revizia+manopera montat parte electrica la carlig de tractare.
cezarm
Gata, am terminat-o cu mirosul din aerul conditionat! Multumesc pentru idei!
Am folosit un spray luat de la Norauto (31 sau 32 de RON). Are un mecanism de blocare in pozitie deschisa si l-am lasat in masina cu aerul conditionat pe maxim de rece si pe recirculare. Producatorul recomanda 10 minute, eu l-am lasat aproape 1 ora, dupa care am aerisit. Initial am fost descumpanit; cu toata aerisirea pe care am facut-o, cand am inceput sa verific ce am facut, am constatat ca mirosul persista ba mai mult, parca era mai puternic si chiar avea "arome" noi. Dar dupa vreo 3-4 utilizari mirosul a disparut complet. Probabil nu aerisisem eu suficient instalatia.
Multumesc inca odata si recomand "procedura" si la altii.
cristian-onofrei
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Jan 27 2009, 10:42 PM) *
Beeeyyy, am lipsit 2 zile si imi trebe cateva ore numa sa citesc post-urile din ultimele 2 zile. tongue.gif

Ok, sa trecem la lucruri serioase. Luni eram dator cu experianta primei revizii de 5000 km. Fratilor, daca aveti vreo problema sau tre sa faceti reviziile la Tm ati pus-o. Inca service-ul "oficial" care este unde e si showroom-ul inca nu e gata, asa ca tre sa mergi la un service partener si autorizat Subaru, din cate mi-au zis. Service-ul asta, cum sa va spun eu.....este un fel de maghernita comunista, cu aparatura sigur inainte de 1990, murdar, vechi, mecanici pe care-i doare'n paishpe, stiti voi ce vreau sa zic. Taho imi arata 4380 km si in aceeasi zi trebuia sa fiu la Viena. Am avut excelenta idee sa spun ca am uitat portmoneu cu banii acasa si voi reveni a doua zi pt revizie, neavand cu ce plati. Asa ca m-am suit in masina si directia Viena. Am mers la primu service care l-am gasit pe GPS si m-am programat pe a 2-a zi la 11. In 45 min masina a fost gata, si vrea sa spun ca acolo se face revizi frate. De la preziunea in roti pana la faptul ca mi-a luat cu seringa, lichid de racire pentru ceva analiza care a facut-o cu un aparat electronic. Singurul lucru care nu prea mi-a placut a fost ca mi-au pus ulei Agip, au spus ca asta e uleiul care il pun in toate masinile si ca e foarte ok, sa stau linistit. Am platit 189 euro fix.

Concluzia este ca la Tm nu mai merg deloc, fie revizie, fie alta problema, si va sfatuiesc si pe voi la fel. Directia Szeged sau Bekescsaba.

P.S.: Celor care nu au facut inca schimbul de ulei la revizia de 5000, le spun sa se pregateasca pt o schimbare... thumbsup.gif .


Salut,

Cat ar fi costat acea revizie in Romania? (asta in ideea unei comparatii cu pretul de la noi). Ai mai mers la ei si cu alte ocazii? Fedd back? Zi-mi te rog cum iau legatura cu ei si cum ajung acolo.

Poate sa-mi dea cineva mai multe informatii despre service-urile Subaru din Austria (in special Viena): Nume, adresa, mail, telefon si feedback vis-a-vis de preturi, calitatea serviciilor.....
Plec la sfarsitul lunii Ianuarie in zona si ma gandesc sa-mi fac revizia de 105.000 km la Forester acolo. Tinand cont de complexitatea reviziei (scimbarea distributiei) m-as simti mai linistit daca as face-o acolo.

Multumesc mult!
bogcot76
Intra la www.subaru.at si la subaru partner wien gasesti mai multe service-uri. Alege unu care iti convine ca locatie dupa adresa si suna si fa programare. Poti intreba si pretul ca il vor spune cu aproximatie. Vorbesc in general toti engleza daca nu esti vorbitor de germana cumva.
DRAGOS
Sincer nu stiu pe unde sa scriu, dar sper sa fie ok aici.

In urmatoarea perioada o sa ma duc sa ma uit la cateva forester 2.0X 2006-2008. Ma uit in principiu pentru un prieten care e interesat de o masina versatila, dar candva a fost si pe lista de inlocuitori ai uneia din masinile din semnatura(clio), asa ca nu se stie cum o iau eu in locul lui.

Deci, intrebarea vine: unde sa ma uit si la ce sa ma astept de la o masina cu 80-90k km? Care sunt partile slabe? Ce potentiale costuri ar putea aparea imediat dupa achizitie? Multumesc smile.gif
Zetics
Nu-mi vin in minte decat doua chestii:
1. Probabil ca in scurt timp (nu mai stiu exact cat) va trebui sa schimbi distributia
2. Din cate am inteles, se cam duc amortizoarele de pe spate, alea smechere cu auto-leveling. Sunt scumpe cu draci, dar bineinteles se pot pune si normale. Am inteles ca astea s-ar vedea cand masina e goala si totusi e lasata putin pe spate.

In rest, nu-mi vine in minte altceva. Intereseaza-te cum e cu ambreiajul - in functie de stilul de condus si indemanare se poate sa-l fi schimbat deja.
cristian-onofrei
QUOTE (DRAGOS @ Jan 5 2011, 12:00 PM) *
Sincer nu stiu pe unde sa scriu, dar sper sa fie ok aici.

In urmatoarea perioada o sa ma duc sa ma uit la cateva forester 2.0X 2006-2008. Ma uit in principiu pentru un prieten care e interesat de o masina versatila, dar candva a fost si pe lista de inlocuitori ai uneia din masinile din semnatura(clio), asa ca nu se stie cum o iau eu in locul lui.

Deci, intrebarea vine: unde sa ma uit si la ce sa ma astept de la o masina cu 80-90k km? Care sunt partile slabe? Ce potentiale costuri ar putea aparea imediat dupa achizitie? Multumesc smile.gif


Salut,

Singura mare diferenta e ca la 105.000 km trebuie sa-i schimbi distributia. Asta trebuie sa fac si eu acum. Teoretic e scumpa operatiunea, la dealer-ul din Iasi ar costa cam 5.000 RON fara manopera, dar cred ca pana la urma o sa rezolv mai ieftin 2.000, dar nu promit. Va tin la curent. Am luat masina la 82.000 km, majoritatea facuti in Romania si inca n-am schimbat nimic la ea.

De amortizoare mi-e frica si mie. Nu in sensul ca ar fi scumpe. Tin prea mult la masina ca sa nu-i pun noi si la fel cand or ceda, dar am auzit (tind sa cred ca e gresit - chiar vreau sa ma contrazica cineva) ca sunt persoane care si-au comandat noi si originale dar masina tot lasata de spate statea !?!?!?

Zi buna!
Mircea104901
QUOTE (cristian-onofrei @ Jan 5 2011, 07:58 AM) *
. Asta trebuie sa fac si eu acum. Teoretic e scumpa operatiunea, la dealer-ul din Iasi ar costa cam 5.000 RON fara manopera,

Da un tel la dealerul din Cluj sa afli cat te-ar costa o distributie la ei (din cate stiu eu, pretul e mult mai mic). Eu zic ca o sa merite efortul de a face un drum pentru schimbat distributia.
cristian-onofrei
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 5 2011, 04:47 PM) *
QUOTE (cristian-onofrei @ Jan 5 2011, 07:58 AM) *
. Asta trebuie sa fac si eu acum. Teoretic e scumpa operatiunea, la dealer-ul din Iasi ar costa cam 5.000 RON fara manopera,

Da un tel la dealerul din Cluj sa afli cat te-ar costa o distributie la ei (din cate stiu eu, pretul e mult mai mic). Eu zic ca o sa merite efortul de a face un drum pentru schimbat distributia.



Multumesc pentru sfat. E o idee buna. Tot trebuie sa trec pe-acolo in drum spre Austria.
subidriver
Si eu am aproape 90.000 si ma gandeam la distributie, dar cred ca se poate amana pana la 105.000. Ar fi interesant daca ar afla cineva pretul la Tubman la Cluj, de la Iasi stiu si eu ca e cam scump.
Pentru Dragos, iti pot spune ca pana acuma nu am schimbat nimic la masina (o am de noua), decat bateria saptamana trecuta ca nu mai vroia sa porneasca de nici o culoare, in rest nimic, nici macar la frane nu am umblat, doar reviziile normale. Acuma totusi se aud niste zgomote cand trec peste denivelari, inteleg ca ar fi ceva bucse probabil, o sa vad la revizie.
DRAGOS
Ok, suna destul de ok ce spuneti voi aici. Multumesc mult de sfaturi. smile.gif

La ambreiaj m-am gandit si eu, dar mi se pare normal la km astia. Cu distributia aveam senzatia ca e pe lant, ca la majoritatea japonezelor. Sa inteleg ca ar fi mai bine sa caut o masina cu peste 105.000km, cu distributia schimbata?

Amortizoarele spate cu autoleveling cam cat costa la reprezentanta? Nu m-as gandi niciodata sa pun amortizoare normale pe spate, cele cu autolevel mi se par foarte necesare la o masina de genul asta.

Sincer ma gandesc ca majoritatea pieselor se pot importa din state, la un pret mai bun, inclusiv kit-ul de distributie.
Marius30562
QUOTE (DRAGOS @ Jan 5 2011, 03:23 PM) *
.....

Amortizoarele spate cu autoleveling cam cat costa la reprezentanta?
....


Din cate stiu, cca. 1000 -1500 lei/bucata.

PS: AM verificat pe Jurnalul de Bord al unui coleg de pe alt forum: amortizoare spate auto-leveling OEM - 1550 lei/bucata.
Asta la nivelul anului 2009.

Un lucru bun este ca, incepand cu vara lui 2010, cei de la SMT au trecut la sentimente mai bune si au redus semnificativ preturile pieselor si consumabilelor (in medie cu 20-30 %).

PPS: Tot colegul respectiv a incercat si la Sachs, dar aveau tipul asta de amortizoare pt. Forester.
cezarm
Seara, pe 30.12., cand am ajuns la Rasinari, dupa ce am parcat masina, am descoperit ca mi-au ramas functionale: kilometrajul (total si partial), acul indicatorului de la rezervorul de benzina si becul ala de la cheia de contact. Nici dupa repetate porniri si opriri de motor nu s-au stins. Dimineata, cand sa plec, la -15 grade, n-a pornit neam. Am incercat cu cabluri, nimic. In timpul asta se mentineau aceleasi semnale din ziua precedenta. Bun, hai sa-mi iau baterie (cam devreme dupa 3 ani de folosire). Da’ ce amperaj, ca pe bateria mea Panasonic nu scria nimic. Singurul indiciu era un cod care incepea cu 55. La Foresterul diesel al prietenului meu, la bateria Panasonic, cam de aceleasi dimensiuni, codul incepea cu 95!!!!. Nu eram convins ca ala era amperajul. Si apoi, doar 55A? La Tico bateria este de 35A si nici nu se compara cilindreea. L-a sunat pe amicul de la service Subaru dar avea telefonul inchis.
Am luat bateria cu mine (ca si cu dimensiunile era o problema) si singurul acumulator cat de cat compatibil, era un Rombat (mi-am amintit reclama aia stupida cu “fii barbat si ia bateria Rombat”) de 65A. De cum am cuplat-o toti martorii luminosi s-au stins si nu a mai fost probleme.
Pe de alta parte am ramas surprins cat de atent este facuta masina pe dedesubt. De la revizia din decembrie, am constatat o aparatoare deprinsa partial pe sub masina. Mecanicul a fixat-o asa cum a fixat-o dar, probabil ca, cu un fragment de gheata de pe forestierul din 02 ianuarie, am desprins-o si mai bine. M-am dus la SMT, si am constatat cu surprindere, ca plasticul ala cu apara nimic ci era un deflector, asa cum sunt o gramada pe sub masina.
A, uitam! Intaratat de Sorin, am facut si celebrul test cu rotitul rotilor la masina "spanzurata": pe puntea spate am diferential inchis, ceea ce este foarte bine. Parca am mai mult curaj acum.
vlademir
Revizia de 105.000 km. Ultima sper într-un service autorizat de marcă.
După ce împlinesc 3 ani, și expiră garanția, îmi aleg un service prietenos cu prețurile și care mă va lăsa să mă holbez la tot ce fac. Stilul acvariu e cel care îmi priește la un service. Cum sunt service-urile Toyota.
Preț: 825 lei.
Zetics
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 26 2010, 11:22 AM) *
Mda, m-am mai documentat si Pista se pare ca are dreptate. Coroborat cu ce spun si cei de prin service-uri (masinile care vin cu instalatii GPL din fabrica nu au probleme cu supapele, fata de instalatiile montate ulterior) se pare ca, cauza este reglajul amestecului, care ar trebui sa fie bogat, tocmai pentru a preveni astfel de fenomene:

"Lean mixtures produce hotter combustion gases than a stoichiometric mixture, so much so that pistons can melt as a result. Rich mixtures produces cooler combustion gases than a stoichiometric mixture, primarily due to the excessive amount of carbon which oxidises to form carbon monoxide, rather than carbon dioxide.The chemical reaction oxidizing carbon to form carbon monoxide releases significantly less heat than the similar reaction to form carbon dioxide.(Carbon monoxide retains significant potential chemical energy. It is itself a fuel whereas carbon dioxide is not.) Lean mixtures, when consumed in an internal combustion engine, produce less power than the stoichiometric mixture. Similarly, rich mixtures return poorer fuel efficiency than the stoichiometric mixture. (The mixture for the best fuel efficiency is slightly different from the stoichiometric mixture.)
A stoichiometric mixture unfortunately burns very hot and can damage engine components if the engine is placed under high load at this fuel air mixture. Due to the high temperatures at this mixture, detonation of the fuel air mix shortly after maximum cylinder pressure is possible under high load (referred to as knocking or pinging). Detonation can cause serious engine damage as the uncontrolled burning of the fuel air mix can create very high pressures in the cylinder. As a consequence stoichiometric mixtures are only used under light load conditions. For acceleration and high load conditions, a richer mixture (lower air-fuel ratio) is used to produce cooler combustion products and thereby prevent detonation and overheating of the cylinder head.
"


Omul cat traieste, invata. Din pacate chestiile astea ar trebui stiute de cei care monteaza instalatii GPL, nu sa merg eu sa-i invat pe ei. whistling.gif


Mircea, ce s-a mai intamplat cu Paduraru? S-a rezolvat, cat a costat, cum merge acum masina?
Mircea104901
smile.gif
Salutare.
Da, s-a rezolvat. A costat vreo 3500 lei parca. Si am imbogatit ulterior si amestecul pe GPL, si am limitat functionarea pe GPL pana in 5000rpm. Daca e bal, bal sa fie, dar pe benzina.
I-au revenit caii sub capota, si cu softul nou, merge altfel acum. O perioada, pana sa reglez GPL-ul, am mers pe benzina, si diferenta e mare fata de inainte. A scazut si consumul.
La GPL, dupa schimbarea parametrilor, nu mai trage ca inainte, dar a si scazut consumul simtitor. Mai bine de 10%. Acum , cu un plin de GPL fac 450-500km, inainte, faceam intre 350-400km.
Dar am impresia ca mai trebuie un pic tweak-uita, ca merge cam inecata pana in 3000rpm pe GPL. Parametrii se pot schimba cum vrei, curba amestecului se poate regla in mai multe moduri la instalatia mea. Mesterul se pare ca e mai putin priceput. Dar am vorbit cu Pista si mi l-a recomandat pe cel din Brasov, si, cu prima ocazie cand am drum prin zona, o sa merg acolo.
Sper sa nu mai am probleme. Acum voi vedea smile.gif

Oricum, povesteam pe-aici ca am tras de masina in panta cu a 3-a, la peste 7000rpm. Pai cu a 4-a sau a 5-a nu vroia sa accelereze, decelera. Am aflat acum si cauza: erau sleiti caii. O parte cred ca si fugisera smile.gif Acum, aceeasi panta o urc lejer in a 5-a. Pe benzina.
Zetics
Sa fie intr-un ceas bun! Pana la urma cred ca e o suma rezonabila cu care ai reusit sa-ti reinvii masina.

Ce e partea cu "noul soft"? E ceva strict legat de GPL sau priveste si partea pe benzina?
Mircea104901
QUOTE (Zetics @ Feb 23 2011, 03:32 AM) *
Sa fie intr-un ceas bun! Pana la urma cred ca e o suma rezonabila cu care ai reusit sa-ti reinvii masina.

Ce e partea cu "noul soft"? E ceva strict legat de GPL sau priveste si partea pe benzina?


Inainte sa determine cauza pentru care motorul nu satea pe relanti (inainte sa masoare compresia si sa constate ca supapele sunt defecte), mi-au spus ca este un nou soft (original) disponibil pentru motorul de 2l aspirat, asa ca l-au resoftat.
Poate ca merge mult mai bine acum din cauza noului soft, sau poate din cauza noilor supape. Nu stiu. Am constatat doar efectul thumbsup.gif .
Zetics
Aha! Poti sa-mi spui la care reprezentanta ti-au schimbat softul si exact de cand e masina?
Eu am intrebat in Bucuresti si mi-au zis ca n-au nici un update de soft - e adevarat insa ca masina mea e dintre ultimele venite in tara, am luat-o in martie 2008.
Thanks!
mgabi
Salut,

Pe undeva pe la sfarsitul lui ianuarie am trecut pe la service pentru ca ma pregateam pentru ITP. Cu ocazia asta am primit si un update de soft.

versiunea anterioara:
xxx591 - obs: solve egr problem
versiunea curenta:
xxx592 - obs: solve egr problem si inca ceva legat de driveability / clutch. Din cate am inteles era vorba de ceva modificari in curba de cuplu pentru vitezele inferioare.

In rest, ca observatie, se pare ca valul de preturi SMT la piese s-a intins peste tot. Manopera a ramas ok (BV).
nimrod
si mie mi-a fost updatat softul cand am fost la revizie prin februarie, pe un Legacy Diesel 2008.

Toata discutia asta despre distributie m-a facut sa ma intreb, la Legacy cum este? Eu traiam cu impresia ca este pe lant pana acum...
mgabi
Salutare,

Am mai facut o tura pe la BV pentru discurile fata. De data asta fiind in graba, m-am dus initial la SMT la Bucuresti. Diferenta de 213 lei la manopera m-a facut totusi s-o iau spre BV.
La BV m-a costat 100 lei, trageti voi concluzia cat era la Bucuresti.

Vad ca au inceput baietii o campanie serioasa de atras clienti Subaru care nu mai au garantie sau care mai au doar pe hartie. Eu unul astept sa apara oferta de kit de ambreiaj si pentru diesel, deocamdata au niste pachete speciale pentru benzinare pe la 1600-1700 lei cu tot cu manopera (asta asa ca sa ne mai treaca durerile de cap la schimbarea unui ambreiaj)

Bagati un ochi pe subarubrasov si vedeti care va incadrati.
solmar
merge la imbunatatiri
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/pimp-my-volga.html
hdi
Pe scurt: 2 becuri arse: pozitia pe dr si faza scurta pe stg. Becul de faza scurta l-am schimbat in 2 min iar pt pozitia de pe dr m-am chinuit 1/2 ora si tot n-am reusit (am desfacut inclusiv carcasa filtrului de aer). Stie cineva cum se fac ca daca nu....ma uit in carte.... whistling.gif
G.iulian
Forester Boxer Diesel MY2009, KM: 60.000

Bucurestiul spune:
"...urmatoarea oferta conform solicitarii dumneavoastra pentru revizie 60.000 KM :
-ulei motor : 603 ron
-filtru ulei: 45.53 ron
-filtru aer : 108 ron
-filtru combustibil : 211 ron
-filtru polen : 122 ron
manopera aferenta reviziei : 287.54 ron
"

Brasovul spune:
"Revizia de 60000 km este revizia "mare".Asta inseamna ca trebuie sa inlocuim ulei cutie viteza, ulei diferential spate,lichid frana, antigel acestea se schimba in plus fata de revizia normala(filtru ulei, filtru habitaclu, filtru polen + ulei motor).Factura ajunge undeva la 2000 Ron cu Tva.(acesta este pretul maxim)"

Pe cine sa cred?
Cine a facut revizia de 60.000? Ce imi poate spune?
Multumesc.
Titi1988
Incearca pe forumul subaru. De obicei la astfel de intrebari gasesti acolo mai rpd raspuns.
G.iulian
QUOTE (Titi1988 @ Oct 3 2011, 12:26 PM) *
Incearca pe forumul subaru. De obicei la astfel de intrebari gasesti acolo mai rpd raspuns.

Candva era trafic mare pe aria Subaru!!! confused.gif
Marius30562
Eu am facut revizia de 60.000 km in decembrie anul trecut (acum ma pregatesc de cea de 90k).

Am cautat postul meu de pe alt forum si am gasit asta:

QUOTE
.... revizia de 60.000 km.

Partea I-a :
Preturi fara TVA:

- Filtru ulei - 83,40 lei;
- Filtru aer - 125,64 lei;
- Filtru polen (asta-i nesimtit de scump!) - 259,20 lei;
- Ulei Mobil 1 5W30 ESP Formula - 48,20 lei/l x 6,5 l = 313,30 lei;
- Antigel - 18,04 lei/l x 0,30 l = 5,41 lei;
- Ulei transmisie Mobil1 75W90 SHC : 44,40 lei/l x 4 l = 177,60 lei;
- Placute frana spate (JEKOPARTS - made in Japan !) = 233,87 lei;
- Manopera revizie periodica - 80 lei.h x 2 h = 160 lei;

Total = 1358,42 lei + TVA = 1.684,44 lei

Urmeaza si partea a II-a - adica sa schimb si filtrul de motorina (ce aveau ei era aberant de scump si am comandat in alta parte la aproape jumatate de pret).
Asta va fi inca cca. 200 - 250 lei.


Deci, daca adunam, iese undeva spre 2000 lei.

Parerea mea este ca la SMT ti-au dat pretul unei revizii normale (nu de 60k km) + filtru carburant; iar la Brasov au avansat o suma acoperitoare (probail din experienta care spune ca in timppul reviziei mai descoperi una-alta).

Daca mai adaugi la suma transmisa de SMT vre-o 200-300 lei (uleiul de transmisie, antigel si alte maruntisuri) sau scazi vre-o 300 lei "neprevazute" din suma avansata la Brasov, ajungi o o valoare reala de cca. 1500 - 1600 lei.

alias
Daca mai tin bine minte la benzinare aspirate revizia de 60.000 era revizie "mare", cu schimbarea celor insiruite de Brasov. Acum tu ai boxer diesel, este cu totul altceva. Oricum in cartea de service ai trecute exact ce se schimba si cum se schimba si la cati km sau timp. Cel putin asa era la Outback (MY2005) si asa e si la Impreza (MY2008).
hdi
Revizie 3 ani-37500km-Brasov
Schimbat:
-ulei -6l Motul
-filtru aer
-filtru habitaclu
-filtru ulei
-filtru combustibil
-bec pozitie
----------------------
1385 RON
mgabi
La revizia de 60k in primavara, m-am dus undeva spre 2000 lei dar am schimbat si discuri fata + placute all round.
Diferentele mari vin de la manopera (140 buc vs. 60 bv) si de la filtrele pe care le instalezi, mai ales cele de aer.
Daca pui subaru, vreo 200 lei bucata, mann sau similar (in esenta acelasi lucru dar nu-s branduite) sunt pe la 100 lei bucata.

PS: tocmai am facut revizia de 75k (ulei, filtre) si se pare ca o sa fie pe la 1000 ron cheltuiala (autokino bv).
Cum masina mea a iesit din garantie, filtrele o sa mi le iau de oriunde sunt mai ok (adica nu la pret de smt).

Legat de banuielile cu ambreiajul, care nu-mi place cum se comporta dar nu pot sa afirm ca-i gata, am gasit o chestie interesanta aici : http://www.iwsti.com/forums/how-install/12...epost-pics.html si cu ocazia asta am zis sa fac si o aerisire. voi vedea cum se comporta la drumul spre casa.
mgabi
Asadar, cu totul pe la 950 lei - 790 materiale (ulei, filtre) + 160 manopera.
Tot aici a intrat si aerisirea instalatiei de ambreiaj, lucru care deocamdata ca se pare ca a dat rezultate.
Daca sunteti in situatia mea si simtiti ca nu mai tine ambreiajul ca la inceput, recomand calduros operatiunea ! La urma urmei are logica, e tot lichid dotX (de frana) si trebuie schimbat la randul lui la 2 ani (masina mea a facut 3).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.