Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
pista
CITAT(V l a d @ Feb 11 2009, 11:38 AM) *
Zetics are dreptate, prea multa agitatie. In fond rau nu are cum sa fie si citeam mai sus ca fara schimbul de ulei si filtru tot 8mil a fost revizia, asa ca thumbsup.gif


Eu la revizia de 5.000km nu am platit nimic la AUTO KINO.
V l a d
ai dreptate, am citit eu gresit, mai sus scria 83ron adica 830.000lei vechi. Deh oricum rau nu face, ba chiar bine! Mie nu imi pare rau ca am facut schimbul de ulei si filtru la 5000.
oricum schimb uleiul si toate filtrele din 10.000 in 10.000km. Poate sunt eu cu capul, dar asa am facut la toate masinile mele si asa o sa fac si de aici inainte.
V_I_C_T_O_R
Totu este perfect adevarat, atata timp cat nu se intampla cum a spus hdi. Sa nu cumva sa puna astia ceva ulei special pentru rodaj care sa fie mult mai bun pentru primii 15k. Acelasi feeling il aveam si eu (ca si mie mi-au schimbat uleiu) dar cand a ridicat hdi problema....am privit altfel lucrurile. Mai zicea cineva cu un forester de ceva ulei sintetic...
hdi
QUOTE (gont @ Feb 11 2009, 09:09 AM) *
La mine, la revizia de 5000 nu era obligatoriu sa schimb uluiul. Am insistat eu sa mi-l schimbe si m-a costat 192 RON.
Din cate stiu eu motoarele noi au in ele un ulei special de rodaj care este mineral si nu sintetic. Ideea este ca vrei sa scapi destul de repede de acel ulei din 2 motive:
1. Nu este atat de bun incat sa-ti permiti sa turezi motorul asa cum ai vrea pt f mult timp.
2. Acel ulei contine f multe fragmente metalice de dimenisuni f mici , pe care nu vrei sa le lasi mult timp in motor.
Deci Zetics cam are dreptate. Nu e o mare problema schimbul de ulei la 5000.

Bafta si mult cox smile.gif


Eu tin sa mai spun inca o data: daca nu poti tura motorul pana cand schimbi uleiul ai fi atentionat in Manual sa nu o faci ca pierzi garantia; la fel si cu fragmentele metalice rezultate in urma rodajului: imi aduc aminte ca asa era la Dacie dar la masinile moderne, rodajul primar (cel in urma caruia rezulta acele mici fragmente metalice) se face pe banc. Subaru nu-si va asuma niciodata vreun risc, bazandu-se exclusiv pe bunul simt al utilizatorului. Daca ceva poate duce la uzura prematura, defectare etc, vei fi atentionat in Manual+Carnet de Service si rezultatele producerii unui astfel de eveniment nu vorfi acoperite de garantie.

Victor ne spunea sa ne asteptam la un comportament mult mai bun al motorului dupa schimbarea uleiului. Trag eu concluzia deci ca uleiul original are alte proprietati decat un 5W-30 comercial folosit in cadrul reviziilor.

Asta e interpretarea mea. Nu este vorba despre un punct de vedere documentat. Si eu ma simt tentat sa schimb uleiul la 5000km insa ma mai gandesc.

gont,
cand iti faci putin timp scrie te rog cateva cuvinte despre tine aici http://masini.ro/forum/content-page/20959/...e-Area/page/20/
gont
QUOTE (hdi @ Feb 11 2009, 06:49 PM) *
Eu tin sa mai spun inca o data: daca nu poti tura motorul pana cand schimbi uleiul ai fi atentionat in Manual sa nu o faci ca pierzi garantia; la fel si cu fragmentele metalice rezultate in urma rodajului: imi aduc aminte ca asa era la Dacie dar la masinile moderne, rodajul primar (cel in urma caruia rezulta acele mici fragmente metalice) se face pe banc. Subaru nu-si va asuma niciodata vreun risc, bazandu-se exclusiv pe bunul simt al utilizatorului. Daca ceva poate duce la uzura prematura, defectare etc, vei fi atentionat in Manual+Carnet de Service si rezultatele producerii unui astfel de eveniment nu vorfi acoperite de garantie.

Victor ne spunea sa ne asteptam la un comportament mult mai bun al motorului dupa schimbarea uleiului. Trag eu concluzia deci ca uleiul original are alte proprietati decat un 5W-30 comercial folosit in cadrul reviziilor.

Asta e interpretarea mea. Nu este vorba despre un punct de vedere documentat. Si eu ma simt tentat sa schimb uleiul la 5000km insa ma mai gandesc.

gont,
cand iti faci putin timp scrie te rog cateva cuvinte despre tine aici http://masini.ro/forum/content-page/20959/...e-Area/page/20/


In manual scrie ca nu ar fi bine sa turezi motorul peste 4000rmp in primi 1600km decat in cazuri de urgenta. Chestia asta coroborata cu faptul ca schimbul de ulei nu este obligatoriu la 5000km, inseamna ca uleiul original suporta si regimuri mari de turatie, dar eu nu am vrut sa-mi asum nici un risc.
Oricum pe al meu nu l-am turat pana pe la 1700km teehee.gif, desi m-a mancat talpa tot timpul rodajului eu avand varianta de motor cu 165cp la 6800rpm. Deci nu are rost sa va spun cam care e feeling-ul la turatiile astea rolleyes.gif

hdi,
Am scris de mult la Welcome Area, primul post pagina 2 smile.gif .
In rest respect si mult cox.
hdi
QUOTE (gont @ Feb 12 2009, 09:09 AM) *
hdi,
Am scris de mult la Welcome Area, primul post pagina 2 smile.gif .
In rest respect si mult cox.


Sunt dator o bere pe care ti-o voi oferi cu placere cu prima ocazie. beer.gif
LooLee
Stimati prieteni.
Inainte de a face orice afirmatie va las pe voi sa comentati, deoarece consider ca ceea ce mi s-a intamplat, ma depaseste.
Am facut revizia de 2500-3000km (mai exact 2760km) asa cum scrie in manual, asa cum mi s-a solicitat pentru a nu pierde garantia.
Singurul lucru facut: Inlocuire ulei motor si filtru (vezi deviz).
Este normal acest cost? Da/Nu, De ce? Dupa cum spuneam, eu is pe dinafara. whistling.gif
Personal, am facut revizii cu nemiluita, dar asa nu. O fi de bine, o fi de rau...

Am spus ca nu comentez. Eu nu am mai avut Subaru pana acum, dar spuneti-mi va rog pe viitor la ce sa ma astept cand va fi o revizie adevarata...ulei, filtru ulei, filtru motorina, placute frana, verificari computerizate, etc. Sa merg cu carnetul de cecuri? confused.gif

Din pacate nu am putut ajunge personal cu masina in service, a fost un coleg din birou, un foarte bun mecanic. Mi-a spus ca nu stiau unde este filtrul de ulei, nu stiau unde este surubul de eliberare al uleiului. The New Forester, chiar o noutate.

Cateva fotografii din categoriile:
Foreser Underground
Magic Motor Oil, uleiul magic care trebuia sa fie din Japonia dedicat Subaru (asa cum au afirmat ei) si pe el scrie Made in France (www.motul.com)
Devizul scanat. verymad.gif
hdi
Uleiul e scump-scump. Cam dublu. Unde a avut loc fapta?
Uite cateva link-uri:
http://www.opieoils.co.uk/p-878-motul-8100...iv-engines.aspx
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=49423
La Forester se recomanda 5W-40? La Outback in carte zice 5W-30. Vorbim de diesel.
Si mai am o curiozitate: scrie in carte sa schimbi uleiul la 2000-3000km ca altfel pierzi garantia sau este recomandarea dealerului facuta pe gura ca sa nu lase urme?
Tot aici deschisesem eu o discutie despre ce ulei sa punem in masini. Eu vreau sa-mi cumpar singur uleiul (in cazul in care alegerea mea este alta decat a dealerului) si vreau sa si asist la schimbarea lui. Poate sunt eu mai ciudat insa daca nu fac asa raman cu indoiala ca mi-au pus cine stie ce sau deloc.
GLC120
Desi e greu sa te mai mire ceva in Romania, raman cu impresia acuta ca legile sunt prea blande. Este furt in toata regula.

Morala: mergeti personal la service cu Subaru si cereti o cotatie INAINTE!

Poate ne scanezi si pasajul din carte unde se indica sch. de ulei la 2500 km.... Cat ulei scrie in carte ca intra in motor?
LooLee
Pai ce sa va mai spun
@ hdi - chestia cu garantia a fost rostita, nu scrisa. Cand am pus problema venirii cu uleiul de acasa... "Noooo, l-aducem noi de la mama lui". S-a asistat la revizie sub pretextul fotografiilor facute sub masina.
@ GLC120 - in carte spune ca intre 2000-3000 km sa vii la revizie, din pacate nu scrie si ce ar trebui facut (inlocuit). Cat ulei scrie ca intra, nu stiu, dar au golit 7 bidoane. teehee.gif
hdi
Las' sa fii sanatos si data viitoare stii cum sa faci ca sa iasa mai bine.
Daca e ca la OBK, in carnetul de service scrie ca trebuie sa te prezinti la x km la revizie insa nu scrie si ce trebuie facut. Asa ca te uiti in Manual la capitolul Intretinere iar acolo sigur vei gasi scris in ce consta fiecare revizie in parte.
In privinta capacitatii baii de ulei o vei gasi cu siguranta tot in Manual insa fiind acelasi motor cu cel de la OBK, iti confirm ca, din pacate, este de 5.5 l (scrie acolo unde descrie procedura de schimbare a uleiului). Verifica, te rog, si gradul uleiul recomandat pt. tine. Sunt curios de ce 5W-40 si nu 5W-30 ca la OBK.
GLC120
Si uleiul asta e precum Coca-Cola? E mai bun la cutie decat la 2L ?? De ce trebuie 7 bidoane de 1L? Ca sa pui probabil 5.5L in motor ...
JohnSA
Salut si bine v-am regasit.

A schimbat careva parbrizul de OBK ? Ma intereseaza sa stiu daca acel cheder exterior trebuie schimbat odata cu parbrizul sau se demonteaza nedistructiv.

Multumesc

Valentin35722
La OBK nu stiu, dar la Forester nu se schimba chederul.
Zetics
Nu stiu care masina din ziua de azi mai are cheder care se demonteaza nedistructiv!
Si la Forester se schimba cu tot cu cheder, cel putin la Foresterul vechi. Am schimbat eu anul trecut, si stiu clar ca la un moment dat venise parbrizul dar nu si chederul, asa ca am mai fost amanat o saptamana.
Aproape ca as paria ca la toate se scimba si chederul.
Valentin35722
Draci... fac reclamatie smile.gif
andrei5130
Chederul se schimba numai daca se deterioreaza in momentul inlaturari parbrizului vechi sau daca cere proprietarul, evident ca cei de la service in momentul in care scot parbrizul nu isi bat capul sa nu deterioreze chederul ca doar trebuie sa vanda diahte, din cate stiu cam toate lunetele si parbrizele sunt lipite iar chederul este o chestie pur estetica daca masticul cu care se lipeste geamulnu etansaza bine cu tot chederul masinuta are sa bea apa la fiecare ploaie.....



concluziile le trageti voi



hdi
QUOTE (andrei5130 @ Feb 9 2009, 09:48 PM) *
AM O VESTE BUNA SI UNA SI MAI BUNA (aceiasi veste spusa de doua ori) :


Ai facut revizia? Ai comandat comenzile audio?
andrei5130
QUOTE (hdi @ Feb 14 2009, 07:51 PM) *
Ai facut revizia? Ai comandat comenzile audio?

Inca nu ca am numai 3500, si cred ca in cel mult o luna o fac, sa fi sigur ca am sa va anunt cand am sa am piesa pe volan....


astazi am fost sa ma interesez de un modul de inchidere a geamurilor si am avut surpriza sa mi se zica ca s-ar putea sa imi trebuiasca 2 fiind un buton cu impuls si 3 fara cost total 200 lei cu tot cu manopera fara factura, asta fara sa imi puna alarma ca eu nu vreau o a 2-a telecomanda (nu imi place sa am un snop de chei in buzunar), si a mai zis tipul ca daca e vorba de nu stiu ce tip de impuls CAD parca a zis se complica situatia (asta pentru cei interesati)....


va tin la curent cum are sa decurga revizia si contactul cu cei de la brasov sunt hotarat sa nu mai trec prin bucuresti nici macar pentru garantzie sper sa nu fiu nevoit sa apelez la ea ... dar nu se stie niciodata ... masia a inceput sa isi arate colti cu caat creste numarul de km parca devenim din ce in ce mai buni prieteni =))
M A R I A N
Vezi ca se poate pune si alarma pe cheia originala ca sa nu mai ai nevoie de alta telecomanda
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Feb 15 2009, 12:49 AM) *
Vezi ca se poate pune si alarma pe cheia originala ca sa nu mai ai nevoie de alta telecomanda


Asa am si eu. Si am si senzori pt inchiderea geamurilor. Totul pe cheia originala.
andrei5130
QUOTE (hdi @ Feb 15 2009, 11:52 AM) *
Asa am si eu. Si am si senzori pt inchiderea geamurilor. Totul pe cheia originala.

unde ai pus senzori si alarma, la reprezentanta?
hdi
QUOTE (andrei5130 @ Feb 15 2009, 03:20 PM) *
QUOTE (hdi @ Feb 15 2009, 11:52 AM) *
Asa am si eu. Si am si senzori pt inchiderea geamurilor. Totul pe cheia originala.

unde ai pus senzori si alarma, la reprezentanta?


Alarma e un Viper 330. O alarma simpla, fara fitze.
Montajul s-a facut la reprezentanta, inainte sa iau masina, insa lucrarea a facut-o o firma partenera din Otopeni.
Iti atasez si oferta pe care am primit-o de la SMT Baneasa ca sa-ti faci o idee de preturi.
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Jan 28 2009, 12:52 AM) *
Acum am incercat altceva. Am trimis bani unui prieten din State, el comanda produsele la el acasa si le retrimite la mine cu USPS (serviciul postal american) sub forma de "cadou". Va costa cam 190 $ pentru 1 pachet de 15 kg, desi F1anatic mi-a spus de ~140 $ pentru 15 kg. Vama o voi face insa in Galati in prezenta mea. Eu vreau si un sistem intreg de tractare pentru Outback si numai ala este cam 17-18 kg.
Toate serviciile americane au tracking (vezi unde este coletul).
Va tin la curent cand ajunge coletul.


Any news?
Cum facem si noi sa comandam modulul de comenzi audio? Ai vreo sugestie?
M A R I A N
Omul se misca destul de greu, asteapta si el sa-i ajunga comanda.
L-am pus sa intrebe la un dealer Subaru de acest modul si cei de acolo i-au recomandat sa incerce intai in Europa pentru ca nu stie daca se potriveste la Outback diesel. Astept sa vad cum/cand ajunge coletul, ce taxe sunt si apoi mai vedem.
Vorbim si pe privat.
andrei5130
QUOTE (M A R I A N @ Feb 16 2009, 11:44 PM) *
Omul se misca destul de greu, asteapta si el sa-i ajunga comanda.
L-am pus sa intrebe la un dealer Subaru de acest modul si cei de acolo i-au recomandat sa incerce intai in Europa pentru ca nu stie daca se potriveste la Outback diesel. Astept sa vad cum/cand ajunge coletul, ce taxe sunt si apoi mai vedem.
Vorbim si pe privat.

am verificat eu la noi si codul de piesa este acelasi cei din Pallady au pus chiar si modulu pe masina sa vada daca merge si a mers dupa care m-au sunat sa ma cheme sa il monteze ... eu am zis pass deschidera....
gont
Am facut si eu revizia la 15000km si a costata f putin dupa parerea mea, 491 RON. Schimb ulei, filtru ulei si filtru de aer + manopera.
Sicer ma asteptam la 800 RON, dar nu a ofst sa fie smile.gif
pista
Unde ai facut revizia, ce ulei au pus ?
gont
QUOTE (pista @ Feb 20 2009, 09:36 AM) *
Unde ai facut revizia, ce ulei au pus ?


Am facut revizia la Iasi la service-ul BMW. Ulei cred ca au pus Mobil 1 10w-40. De ce uleiul asta si nu Motul, e o poveste lunga.
La revizia de 5000 am venit eu cu ulei Motul Power 5w-40 si nu i-am putut convinge sa-l puna in motor. Argumentul lor a fost: Punem uleiul tau, dar in caz ca se intampla ceva la motor din cauza ungerii necorespunzatoare pierd garantia la motor. Nu am vrut sa-mi asum nici un risc.
Am si vorbit la Bucuresti cu cineva de la garantii si a iesit si aici film cu karate, dar nimic.
Concluzia: Am acceptat uleiul lor de masline, dar daca motorul consuma 100 grame de ulei (argumentul lor forte) cer schimbarea motorului pe garantie.
pista
Cred ca si Mobil 1 10w-40 e corespunzator, ar fi bine de aflat diferentele calitative fata deMotul Power 5w-40.
Cine e mai priceput in uleiuri (IPG, etc) ar fi bine sa spuna o parere.
Pentru a ne ajuta reciproc, poate ar fi bine sa postam facturile cu reviziile. Astfel putem compara preturile la piese de schimb, uleiuri, manopera, etc.
hdi
QUOTE (pista @ Feb 20 2009, 10:26 AM) *
Pentru a ne ajuta reciproc, poate ar fi bine sa postam facturile cu reviziile. Astfel putem compara preturile la piese de schimb, uleiuri, manopera, etc.



Uleiul 10W-40 mi se pare ca este potrivit pentru exploatari la temp. peste -20C. Asa ca sa nu te prinda noaptea in vizita la Pista pe timp de iarna ca trebuie sa ramai pana a doua zi. rolleyes.gif
Este o idee buna sa postam facturile. Ne va scuti de multe intrebari.
In manualul meu, uleiul recomandat este 5W-30 (fara a face deosebirea intre diesel si benzina). Voi aveti 5W-40 sau 10W-40?
pista
MOTUL 5W-40 (si la mine in manual apare 5W-30)
hdi
QUOTE (pista @ Feb 20 2009, 12:34 PM) *
MOTUL 5W-40 (si la mine in manual apare 5W-30)


Tu de ce ai preferat 5W-40?
Si mai curios: de ce dealerul a decis sa iasa din recomandarea fabricantului?
M A R I A N
QUOTE (gont @ Feb 20 2009, 04:49 AM) *
Am facut revizia la Iasi la service-ul BMW. Ulei cred ca au pus Mobil 1 10w-40. De ce uleiul asta si nu Motul, e o poveste lunga.
La revizia de 5000 am venit eu cu ulei Motul Power 5w-40 si nu i-am putut convinge sa-l puna in motor. Argumentul lor a fost: Punem uleiul tau, dar in caz ca se intampla ceva la motor din cauza ungerii necorespunzatoare pierd garantia la motor. Nu am vrut sa-mi asum nici un risc.
Am si vorbit la Bucuresti cu cineva de la garantii si a iesit si aici film cu karate, dar nimic.
Concluzia: Am acceptat uleiul lor de masline, dar daca motorul consuma 100 grame de ulei (argumentul lor forte) cer schimbarea motorului pe garantie.


Nu-mi vine sa cred ca ai mers pe mana lor. Tu chiar crezi ca motorul tau se poate strica de la uleiul Motul cumparat de tine?
Voi nu intelegeti ca e perioada de criza si toti vor sa manance, in special din adaosuri comerciale?
Si daca insistai sa puna uleiul pe care ai dat tu bani si care se numeste Motul, pentru care ai factura, ce scriau domnii de la service? Cumva "la cererea clientului s-a pus ulei adus de acesta marca Motul 5W-40"? Cu ce ar schimba asta garantia? UNDE SCRIE IN MANUALUL DE GARANTIE CA ULEIUL MOTUL AGREAT DE SUBARU TREBUIE CUMPARAT DE LA SERVICE-UL SUBARU?
Prin natura meseriei pe care o practic eu vad lucrurile putin altfel. Si chestii din astea gen "pierdeti garantia" ma lasa rece.
Daca de maine, Subaru zice "In masinile Subaru de pune doar ulei cu sigla (eticheta) Subaru" atunci voi face ca ei. Pana atunci, pun ulei Motul 5W-30 pe care-l iau de unde vor muschii mei.
pista
CITAT(hdi @ Feb 20 2009, 03:47 PM) *
CITAT(pista @ Feb 20 2009, 12:34 PM) *
MOTUL 5W-40 (si la mine in manual apare 5W-30)


Tu de ce ai preferat 5W-40?
Si mai curios: de ce dealerul a decis sa iasa din recomandarea fabricantului?

Asa a decis dealerul, eu am vazut cand am semnat factura.
Luni sun sa intreb care e argumentul pentru 5W-40.
M A R I A N
In urma discutiilor cu maestrul Colonelu' caruia vreau sa-i multumesc inca o data pentru promtitudine, m-am decis sa zicem in procent de 80% la uleiul pe care-l voi duce fortat la service atunci cand voi face revizia.
Este vorba de Motul 8100 Eco-Clean C2 SAE 5W-30 Full Synthetic.
Specificatiile sale sunt foarte clare, pe pagina http://www.motul-lubricants.com/en/product...s.shtml?panel=0
Maine voi suna la Motul Romania sa intreb de unde il achizitionez.
De asemenea, voi suna, la fel ca Pista, la service si-i voi intreba de ce prefera Motul 8100 X-clean C3 SAE 5W-40 si, mai ales, de ce nu doresc sa puna uleiul cu "cel mai recomandat" de catre manualul proprietarului, 5W-30.
hdi
Si pe mine ma framanta.
Intreaba direct aici: http://www.motul-romania.ro/default.asp?opt=ct
Am impresia ca pe site-ul nostru nu apare Eco-Clean.
O sa mai caut un nr. de tel. al unui baiat care vindea uleiuri Motul (l-am gasit pe un alt site) si ti-l dau pe PM.
gont
QUOTE (M A R I A N @ Feb 21 2009, 12:24 PM) *
Nu-mi vine sa cred ca ai mers pe mana lor. Tu chiar crezi ca motorul tau se poate strica de la uleiul Motul cumparat de tine?
Voi nu intelegeti ca e perioada de criza si toti vor sa manance, in special din adaosuri comerciale?
Si daca insistai sa puna uleiul pe care ai dat tu bani si care se numeste Motul, pentru care ai factura, ce scriau domnii de la service? Cumva "la cererea clientului s-a pus ulei adus de acesta marca Motul 5W-40"? Cu ce ar schimba asta garantia? UNDE SCRIE IN MANUALUL DE GARANTIE CA ULEIUL MOTUL AGREAT DE SUBARU TREBUIE CUMPARAT DE LA SERVICE-UL SUBARU?
Prin natura meseriei pe care o practic eu vad lucrurile putin altfel. Si chestii din astea gen "pierdeti garantia" ma lasa rece.
Daca de maine, Subaru zice "In masinile Subaru de pune doar ulei cu sigla (eticheta) Subaru" atunci voi face ca ei. Pana atunci, pun ulei Motul 5W-30 pe care-l iau de unde vor muschii mei.


Pe baietii de la Iasi aproape ii convinsesem, dar numai daca Bucurestiul isi dadea acordul. Rationamentul a fost f simplu:
Dupa cum spuneam incidentul s-a petrecut la revizia de 5000km. Eu consider ca 5000km sunt prea putini pt a descoperi eventualele bube ascunse ale unui motor nou. In caz ca s-ar fi intamplat orice la motor, inclusiv o pompa de ulei defecta sau orice altceva, SMT ar fi incercat sa atribuie defectul pe ungerea necorespunzatoare si astfel ar fi scapat de asigurarea garantiei.

Uleiul 5-30W nu e asa de bun fiindca nu-ti asigura o protectie buna la temperaturi mari. Eu unul nu as avea curaj sa merg consatnat cu 160km intr-o zi de vara f calduroasa stiind ca am 5W-30 in motor. Un 5W-40 ar fi mult mai indicat si chiar si 10W-40 fiindca e ceva mai gros si isi pastreaza calitatile mai bine la temperaturi mari.
Astia de la SMT se bateau cu pumnii in piept ca au ales 10W-40 in urma unor teste efectuate la noi care ar fi si conforme cu regimurile de temparatura din Romania. Eu unul nu-i cred si, dupa cum am spus, nu-mi prea pasa. Atata timp cat am garantie le motor pot sa puna si untdelemn de la Bunica laugh.gif .

Zi faina si mult cox.
M A R I A N
Ok. Daca au facut ei teste biggrin.gif punem din asta 5W-40 X-clean C3.Insa eu voi scrie totusi la Subaru Japan ca sa aflu un raspuns cat mai oficial cu putinta.
In alta ordine de idei, la importatorul Motul sunt urmatoarele:
-8100 X-clean C3 5w-40...... 13,31 euro fara TVA/litru
-8100 Eco-clean C2 5w-30......11,88 euro fara TVA/litru
GLC120
Seamana mult preturile de mai sus cu cele facturate de SMT !??

Nu exista si bidoane mai mari de ce trebuie luate bidoane de 1L?

Eu pun 10W-40 in toate masinile de 15 ani. Difera marca in functie de recomandarile fabricantului si de alte informatii pe care le gasesc. Nu am avut nici o problema cu un motor vreodata.

La 5000km nu schimb uleiul orice ar fi, iar la 15000km... mai e mult pana ... departe.
Valentin35722
Eu am folosit pana acum 300V 5W40. La revizia din Decembrie n-au avut decat 10W40. Am remarcat diferenta la consum, pe timp rece, in oras. De acasa la birou am doar 2.5km. Consumul in oras a crescut de la 17 la 19 l/100km. Afara, consum mediu acelasi ca inainte.
hdi
Hai sa vedem daca stiu eu bine sau nu. Va rog sa corectati ce e gresit ca sa plecam toti linistiti ca intelegem fenomenul. rolleyes.gif

nW-m

n-un nr. care caracterizeaza vascozitatea uleiului la temp. scazute; cu cat n este mai mare cu atat vascozitatea este mai mare
n=10 ->uleiuri care se folosesc la temp ambianta mai mare de -20 C
n=5 ->uleiuri care se folosesc la temp ambianta mai mare de -30 C
n=0 ->uleiuri care se folosesc la temp ambianta mai mica de -30 C

m-un nr. care caracterizeaza vascozitatea uleiului la tmp de 100 C; cu cat m este mai mare cu atat uleiul este mai vascos la 100 C

Uleiurile mai vascoase (la temp mici sau mari) inseamna pelicule de ulei mai groase, forte de frecare interne mai mari (deci randament mai scazut-putere si cuplu mai mici) si consumuri mai mari. Deci nu este justificata folosirea unui ulei mai vascos decat este necesar (decat cel recomandat de producator).
La Outback este interesant ca uleiul recomandat este 5W-30 iar in conditii de exploatare severe (asa cum sunt ele definite in manual) se recomanda exact acelasi grad!. Ceea ce pe mine ma convinge ca nu este nevoie sa imi iau masuri de siguranta suplimentare de genul 5W-40 in loc de 5W-30.
In ceea ce priveste 10W-40 pe care dealerul i l-a pus lui Valentin, mie mi se pare ca este un ulei mai degraba de vara; un ulei de vara pus in luna decembrie in Romania. Si gradul in sine (10W-40) seamana mai mult a ulei semisintetic decat sintetic.
Daca in conditii de iarna este destul de simplu sa te ghidezi dupa temp mediului ambiant in alegerea uleiului (desi nici aici nu e chiar asa), in conditii de vara este mai complicat intrucat numarul de dupa W nu mai depinde de temp. externa sau un alt parametru pe care il putem stii, ci (dupa parerea mea) depinde de cum a fost proiectat fiecare motor in parte. Probabil ca sunt motoare care functioneaza mai bine la 100 C cu un ulei mai vascos (gen 5W-40) sau cu unul mai fluid (5W-30).
Daca nu ar fi asa, toate masinile dintr-o anumita zona geografica ar functiona cu acelasi ulei.

Va rog sa va spuneti si voi parerea pentru a ajunge la o concluzie fundamentata. Nu trebuie sa ne lasam la mana dealerului care in lipsa de x pune si y. Valentin practic plateste din buzunar 2l de benzina in plus la fiecare 100km doar pt. ca magazia era cam schioapa cand s-a dus el la revizie... angry.gif Sau poate cartea de la Forester zice sa pui oricare dintre 5W-40 si 10W-40...
M A R I A N
QUOTE (GLC120 @ Feb 23 2009, 06:40 AM) *
Seamana mult preturile de mai sus cu cele facturate de SMT !??

Nu exista si bidoane mai mari de ce trebuie luate bidoane de 1L?

Au si la 5l, eu am dat doar pretul pentru 1l
Loolee a dat la Subaru Braila pe 1l de Motul 8100 X-clean 5W40 suma de ~129 RON cu TVA inclus
Cei de la Motul Romania au dat un pret de 68,10 RON pentru 1 l din acelasi ulei.
Unde vezi tu ca seamana?

In alta ordine de idei, aveam de 2 saptamani la viteze de peste 100 km/h niste tremuraturi in masina de-mi clantaneau dintii in gura. Tremura volanul, scaunele etc.
Am mers la o vulcanizare si intr-o prima faza
-am dat jos rotile din fata
-le-am echilibrat (s-au dat jos plumbii din fabrica si s-au pus altii pentru ca erau dezechilibrate)
-am inlaturat noroiul intarit de pe partea din spate a jantei
-am facut presiunea corecta
dupa care am mers in drive test dar am constatat ca situatia nu s-a rezolvat.
Am mers din nou la vulcanizare si am repetat operatiunile si cu rotile din spate, dupa care in sfarsit totul a fost ok.

Concluzia: atentie, echilibrati rotile iar dupa o incursiune in off road, curatati jantele pe interior de noroi.
gont
Nu stiu cum e la diesel si care este recomandarea, dar pt motorul meu consider ca 5W-30 nu asigura o protectie buna mai ales vara.
Motorul meu vede des 7000rpm si nu cred ca un ulei care are vascozitatea apei la 100 de grade ar fi bun la ceva. Stiu f mult producatori care recomanda 5W-30 (ex. Honda), dar la revizii se pune numai 5W-40.
pista
CITAT(M A R I A N @ Feb 23 2009, 10:46 PM) *
In alta ordine de idei, aveam de 2 saptamani la viteze de peste 100 km/h niste tremuraturi in masina de-mi clantaneau dintii in gura. Tremura volanul, scaunele etc.
Am mers la o vulcanizare si intr-o prima faza
-am dat jos rotile din fata
-le-am echilibrat (s-au dat jos plumbii din fabrica si s-au pus altii pentru ca erau dezechilibrate)
-am inlaturat noroiul intarit de pe partea din spate a jantei
-am facut presiunea corecta
dupa care am mers in drive test dar am constatat ca situatia nu s-a rezolvat.
Am mers din nou la vulcanizare si am repetat operatiunile si cu rotile din spate, dupa care in sfarsit totul a fost ok.

Concluzia: atentie, echilibrati rotile iar dupa o incursiune in off road, curatati jantele pe interior de noroi.


Aceasta parte poate ar fi mai potrivita in topicul cu Roti si Cauciucuri rolleyes.gif ?
hdi
Am dat un mail la Auto Kino Brasov. Poate va intereseaza si pe voi.
Din raspunsuri puteti deduce si intrebarile. Daca nu ma lasa sa stau langa masina nu ma prind de client. Mai vorbesc cu ei la tel. Daca nu, merg la un service "partener" gen cel de la Odorhei de care zicea Pista.
Mi-a placut chestia aia: "Cu sportivitate" rolleyes.gif
QUOTE
Buna ziua,iata raspunsurile noastre la solicitarile Dvs. : 1.Schimbarea uleiului de motor inainte de implinirea oricarui interval fix nu are cum sa dauneze,ci dimpotriva. 2. Subaru nu recomanda schimb ulei la 5000 km decat la motoare H6 ( 3.0 sau 3.6 litri) 3.Noi, Auto Kino recomandam si folosim uleiuri din gama Motul, in cazul Dvs 5w30 C2 ( emisii scazute de particule). pentru masina Dvs. sunt necesari 6 litri de ulei la un schimb :bidon 5l 329.78 si bidon 1l 73.67 TVA inclus. 4.Reperul solicitat de catre "Switch Satelite" Dvs. nu este disponibil momentan,si costa 889.11RON + TVA. 5.Nu recomandam si nu oferim solutii upgrade pentru frane in perioada de garantie a autoturismelor.Orice modificare adusa set-upului original duce automat la iesirea din garantie. 6.In principiu conform politicii de firma stationarea clientului in service nu este agreata, insa la solicitarea clientilor se pot efectua vizite scurte in timpul stationarii auto in service. Cu sportivitate, Sef Atelier Mecanica
pista
CITAT(hdi @ Feb 24 2009, 03:13 PM) *
Daca nu, merg la un service "partener" gen cel de la Odorhei de care zicea Pista.

Voi intreba maine cum este cu stationarea interioara la Odorhei. La noi sunt sigur ca pune uleiul care aduci tu(si lasa sa curga complet cel vechi). Cunosc personal aproape tot personalul(inclusiv patronul).
In schimb revizia de 45.000km am efectuat la Brasov.
GLC120
Jos palaria pentru AUTO KINO. Mi se pare foarte profesional raspunsul lor.

Voi cauta uleiuri 5W-30 C2 asa cum scrie in carte sa vedem cat costa si alte marci. Va reamintesc ca in carte scrie "sa nu amesteci doua tipuri de ulei DACA nu au aceeasi norma"... trageti singuri concluziile.

Marian, glumeam cu preturile comparabile, vezi semnele de la sfarsit. Foarte putini se compara cu SMT dpdv pret la service si piese..... unsure.gif
M A R I A N
Eu nu stiu ce sa mai zic.
Unii hais (5W-40), altii cea (5W-30).
La Bucuresti cum o fi oare?

Acum, indiferent de raspunsurile si recomandarile lor, eu m-am uitat in cartea mea si pentru motoarele pe benzina exista 2 sau 3 variante de ulei, dintre care una "recomandata", in timp ce pentru diesel nu exista decat varianta 5W-30. Pana la urma ma gandesc ca cei care au facut cartea asta sunt constienti ca aceste masini merg si prin North Canada sau North Europe dar si prin Orientul Mijlociu, Africa si Australia. Deci de la temperaturi cu mult sub minus pana la adevarate "cuptoare" biggrin.gif Si totusi dau o singura varianta de ulei pentru diesel.
Si un citat din carte:"Daca autovehiculul este exploatat in zone desertice, in zone cu temperaturi foarte ridicate sau utilizat pentru aplicatii foarte solicitante...se recomanda...5W-30 pentru motoarele diesel".
HDI, un geam intre tine si masina nu inseamna neaparat ca nu poti vedea exact ce face mecanicul, ci doar ca nu poti simti daca a mancat ceapa sau usturoi... laugh.gif
Uite, la Iasi, de exemplu, la Toyota, unele dintre standurile de lucru sunt la ~2m de geam. La altele, sunt montate camere de luat vederi exact deasupra masinii si vezi exact ce face mecanicul.
A, si mai este o chestie pe care colegii mei de la Toyota o fac frecvent:cumpara de oriunde filtrele de aer si polen si le schimba ei "in fata blocului" (conform intructiunilor foarte clare din carte) iar la revizie, in loc sa le mai ia bani pentru schimbarea lor, se specifica doar "filtrul de aer si cel de polen curatate" wink.gif
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Feb 24 2009, 09:32 PM) *
HDI, un geam intre tine si masina nu inseamna neaparat ca nu poti vedea exact ce face mecanicul, ci doar ca nu poti simti daca a mancat ceapa sau usturoi... laugh.gif
Uite, la Iasi, de exemplu, la Toyota, unele dintre standurile de lucru sunt la ~2m de geam. La altele, sunt montate camere de luat vederi exact deasupra masinii si vezi exact ce face mecanicul.


rolleyes.gif
Nu peste tot sunt geamuri sau camere, din pacate. Nu ma omor sa stau in picioare prin service-uri asa ca unde este un geam sau o camera pusa pe masina, pt. mine e mai bine.
La Eurial nu poti vedea ce se intampla cu masina ta decat daca mergi la Peugeot Rapid. Iti iau masina si la revedere. Nu ai cum sa stii daca i-au facut ceva. Nu am nici macar un singur motiv sa cred ca sunt 100% cinstiti. Ce argument mai bun in favoarea suspiciunii mele ar fi in afara de preturile la ulei? Pentru mine asta este prima teapa pe care o iei intrand in service. Urmatoarele tepe le iei dupa ce dai cheile si dispare unu cu masina pe o usa unde tu nu ai acces....
Mai vedem...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.