Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
Zetics
Pentru ca eu cred, dupa ce am vazut atatea si atatea in service-uri ca Dorelii de acolo habar n-au cu ce se mananca (toarna) uleiurile alea. Ia intrebati voi neste "mecanici" ce e cu "numar w numar" de pe uleiuri, si o sa va spuna cã cît e de subtire vara si iarna... ninja.gif
JohnSA
Ceai mai tare dotare la cel mai prost accesoriu (consumabil) cu care a venit OBD-ul :

Bosch Aerotwin (cod 3 397 118 908) 98 RON la Ausgburg . Adica niste stergatoare decente , ca cele originale m-au scos din minti in drum spre schi : toate articualtiile alea erau incontinuu inghetate si era continuu murdar geamul . Astea nu mai au parte metalica si lasa geamul perfect curat.
mgabi
Aero Twin am pus si eu ... dar nu sterg la fel de bine ca alea metalice, originale si flexate un pic sa se dezmorteasca.

QUOTE (kroko @ Feb 11 2010, 11:31 AM) *
QUOTE (bogcot76 @ Feb 11 2010, 06:54 AM) *
....
300V nu e indicat deloc la 2.0 aspirat. E o discutie intreaga cateva paginii mai inainte.

In plus, eu nu pot pricepe sub nicio forma cum poate un service sa foloseasca anumite uleiuri FARA sa citeasca recomandarile fabricantului acelui ulei, pentru masinile la care il folosesc ....... unsure.gif


Cum ? traim in tara tuturor posibilitatilor ... deci se poate ... si nu ma mai surprinde foarte tare sad.gif
kroko
Aero Twin pentru Subaru

vlademir
Am ajuns si la revizia de 60.000 km. 1540 de lei. Fara alte probleme suplimentare si nici vorba de resoftare sau altceva.
JohnSA
A schimbat careva placutele de frana ? Un pret special in reteaua SMT pentru genuine ones ?
M A R I A N
QUOTE (JohnSA @ Feb 23 2010, 09:46 AM) *
A schimbat careva placutele de frana ? Un pret special in reteaua SMT pentru genuine ones ?


Acum cateva luni le-am schimbat la Brasov ~400 RON
vlademir
Le-am schimbat si eu acum prin noiembrie. Nu erau genuine erau compatibile, dupa catalog. Cu manopera a iesit sub 400 lei.
Zetics
Azi s-a intamplat ceva ce nu credeam posibil, dupa atatia ani (peste 12 mai exact) de "experienta" prin service-uri autorizate. Si anume, am plecat MULTUMIT!

Este vorba de revizia de 30.000km (care aproape a coincis cu cea de 2 ani) facuta azi la SMT Pallady. Recunosc ca m-am dus cu stomacelul destul de strans, mi se anuntase un scor de cca 1400 de lei dar imi era ca va escalada usor in urma eventualelor operatii aditionale - de exemplu daca trebuiau schimbate placute de frana.

Prima surpriza a fost cand seful de service a venit respectuos si m-a anuntat ca dat fiind relatia mea deja indelungata cu SMT voi beneficia de o reducere de 10% la pretul pieselor care vor trebui inlocuite, inclusiv chestii aditionale daca va fi cazul. Super fain!

A doua surpriza a fost (ajutata si de faptul ca masina s-a nimerit direct in vitrina de langa sala de asteptare) faptul ca timp de 2 ore si jumatate masina a fost bibilita cum n-am mai vazut eu un mecanic sa faca vreodata! Mi s-au schimbat ulei + filtru, filtru de aer, filtrul de polen (ce jegos era...) antigel, lichid de frana, mi s-au curat, verificat si reglat franele, mi s-au uns tot felul de chestii pe la masina. In plus, intrebat fiind la receptie daca am ceva de reclamat, am zis ca am zgomote / troncaneli pe partea dreapta a masinii. Si ghici ce s-a intamplat? Mi s-au inlocuit pe garantie bieletele antiuruliu si bucsele barelor stabilizatoare! Asta da surpriza, dupa ce atata lume spunea ca se schimba foarte greu pe garantie unele repere, in special cele care ar putea fi considerate consumabile. Este adevarat ca garantia, asa cum am gasit-o eu prin manual nu exclude bucsaraia, dar totusi sunt foarte placut surprins ca mi-au fost schimbate fara comentarii.

Am fost si la un mic drive test si am vazut ca intr-adevar masina nu mai face galagie, parca toata masina e mai inchegata acum, volanul parca e mai ferm, franele sigur sunt mai ferme etc! yes.gif

A fost prima oara cand n-am mai fost suspicios la un service, cand am stat tot timpul relaxat si am plecat multumit. Basca scorul de ~1250 lei, pe care pentru prima oara am simtit ca merita s-ai dau. laugh.gif


PS: Probabil urmeaza niste injuraturi, acuzatii ca m-am angajat la SMT etc smile.gif
GLC120
Bingo! Eu chiar cred ce scrie mai sus. Am doua concluzii:

1. Nu scriem chiar degeaba pe aici !
2. A mai imbatranit Zetics.
bogcot76
QUOTE (Zetics @ Feb 23 2010, 06:54 PM) *
A fost prima oara cand n-am mai fost suspicios la un service, cand am stat tot timpul relaxat si am plecat multumit. Basca scorul de ~1250 lei, pe care pentru prima oara am simtit ca merita s-ai dau. laugh.gif


PS: Probabil urmeaza niste injuraturi, acuzatii ca m-am angajat la SMT etc smile.gif


Hai mah ca stiau baietii ca o sa vii pe urma sa scrii pe aici............... 36182451.gif
solmar
Daca pe langa mesajul tau mai apar curand inca 20 de mesaje de multumire, satisfactie, dragoste, valentines, dragobete, etc. atunci e o schimbare. Altcum esti un caz singular... si desigur ai conspirat sau esti complice cu SMT. Mai exista si varianta (puschea pe limba) sa-ti fi dat rasol la revizie si sa observi peste ceva vreme..... asa ca nu te lua dupa aparente.

PS Mecanicii nu sunt prietenii nostri. Necazul soferului e bucuria mecanicului!
Zetics
Well, nu trebuie sa fii mare geniu sa faci legatura intre user-name-ul meu si numarul ZTX al masinii bunny.gif
Dar chiar si asa fiind, ma declar super happy. La urmei urmei tocmai si-au ridicat stacheta (din punctul meu de vedere) si asta n-are cu ce sa dauneze.
De asemenea am observat ca si oamenii sunt dificili (clientii ma refer). Unul era cu un Forester nou pe benzina, dar era de la firma si nu voia sa stie de el, venise la revizia de 5000 si abia astepta sa il dea nu stiu carui coleg sa se reintoarca el pe un stiu ce pejo. Altul se enervase pe tot Subaru pentru ca i-au facut o dudã cei de la Brasov, venise cu un Forester SG11 turbo automata care apartinea patronului. Mai era un nene cu un Outback modelul nou diesel, cu filtrul de particule infundat din cate am inteles. Intr-o convorbire telefonica cu cineva a si recunoscut ca merge mai mult rece cu masina, deci probabil multe drumuri scurte prin oras -> rezultat inevitabil as zice.
JohnSA
@Zetics

E intradevar o veste buna si un gest de apreciat. Sper la cat mai multe anunturi de genul asta.
Zetics
Ce am uitat sa spun, vestea (nu stiu cat de) buna este ca placutele ma mai tin pana la urmatoarea revizie. Poate imi fac timp si ma interesez de un kit disc/placute mai potrivite.
mgabi
@Zetics

Felicitari, sper la cat mai multi ca tine.
Se pare ca incep si ei sa inteleaga una alta si sa se si miste mai altfel (intre noi fie vorba nu cred ca era foarte greu de facut).
La faza asta (na c-o zic ) Bravo SMT !
alias
1Doamne ajuta, tin minte ca prin 2006, cand erau la inceputuri se purtau la fel de frumos cu clientii.
Mai tarziu, la inceputurile lui 2008 m-au promis o zi de tinichigerie si a durat o saptamana. Si m-au chemat si din concediu. Asta m-a enervat tare! Era un tip acolo, care parea foarte amabil, Iorgus pe numele lui, dar, de fapt, cand i-am spus ca mi-am futut concediul pentru ca m-au chemat aiurea, pur si simplu s-a intors cu spatele.
Acum sunt mult mai sofisticati, mai bine zis sclifositi, pe romaneste, mi-au zis ca banala mea Impreza de unu jumate nu exista din punctul lor de vedere. Ca vezi doamne e nustiuce non euro in ea , si evident de rahat deoarece nesimtiti de japonezi au pus si si roata de rezerva normala, bec de iluminare in torpedou si reglaj al farurilor din interiorul habitaclului Iar ei nu pot service-sa asa ceva. Ce tampiti astia de la Subaru, sa nu tina cont de SMT.
Nu vreau sa reinvii clasicul SMT versus oricine deoarece ei sunt, daca sunt, Subaru (ceiace eu nu prea cred). Iar Subaru nu e SMT.

Ca sa revenim la subiect oarecum: discuri Brembo + placute Roadhouse(4x) - 12 mil. cum vi se pare ca pret??? Asta e oferta primita!
JohnSA
QUOTE (alias @ Feb 24 2010, 12:48 AM) *
Ca sa revenim la subiect oarecum: discuri Brembo + placute Roadhouse(4x) - 12 mil. cum vi se pare ca pret??? Asta e oferta primita!


Placute fata-spate TEXTAR pentur OBD 2.0D ~485 ron setul. Ieri. Daca te ajuta.
Are cineva experiente pro/contra celor doua tipuri de placute, sa ne destepte si pe noi ce ar fi ok sa alegem ?

BAfta
G e o r g e
discuri + placute ? e ok oferta.

poti intreba si la EBC . thumbsup.gif
bakero
Bai zetics...esti mare!
La mine,probabil ca astia nu stiu ca si eu dau cu parerea p-aci....
revizie
1.schimb de ulei
2.filtru de ulei
3.ulei cutie
4.ulei diferential
5.atat tongue.gif smile.gif

de verificat roti,frane,alea alea....nici nu putem discuta.bine,placutele stiu ca mi le schimb eu la fel si filtrul de aer,pe care il curat eu...
pretul e pe masura.bine,inca n-am platit pt. ca n-aveau ulei pt cutie si diferential,dar vedem dup-aia ,oricum max 1000 lei cu tot....

avantaje am si eu,ca de exemplu' pot sa stau langa mecanic cand face revizia,dar n-am mai facut asta de vreo 5 ani,cand mai aveam si timp sa stau la revizii smile.gif
de exemplu,nu sare nimeni in sus daca imi aduc eu uleiul sau altele....sunt prompti si de treaba.doar ca,na,tre sa fiu eu mai atent.daca nu le spun,ei nu verifica...asta e cu sevice-urile.

deci,nu ma pot declara foarte multumit ca d-l zetics,dar sunt multumit!...asta e....


alias
QUOTE (JohnSA @ Feb 24 2010, 09:10 AM) *
QUOTE (alias @ Feb 24 2010, 12:48 AM) *
Ca sa revenim la subiect oarecum: discuri Brembo + placute Roadhouse(4x) - 12 mil. cum vi se pare ca pret??? Asta e oferta primita!


Placute fata-spate TEXTAR pentur OBD 2.0D ~485 ron setul. Ieri. Daca te ajuta.
Are cineva experiente pro/contra celor doua tipuri de placute, sa ne destepte si pe noi ce ar fi ok sa alegem ?

BAfta


Eu am re-ales solutia brembo-roadhouse deoarece a fost testata cu succes pe outbackul propriu. Asta dupa ce se ovalizasera 2 randuri de discuri.
Intrebarea era legata doar de pret, dar oricum, orice pareri sunt binevenite.
JohnSA
QUOTE (G e o r g e @ Feb 24 2010, 10:39 AM) *
discuri + placute ? e ok oferta.

poti intreba si la EBC . thumbsup.gif

Nu, nu. Doar placute frana fata + placute frana spate.
http://www.coastadeest.ro ei sunt cei ce au prezentat oferta si au si un Id de YM la care raspund prompt.
bogcot76
Aici nu au decat pentru Impreza / Impreza WRX. Ai intrebat tu si au si de OBK BD? Vezi ca nu sunt aceleasi cu OBK benzina.
JohnSA
QUOTE (bogcot76 @ Feb 24 2010, 04:40 PM) *
Aici nu au decat pentru Impreza / Impreza WRX. Ai intrebat tu si au si de OBK BD? Vezi ca nu sunt aceleasi cu OBK benzina.


Strict pe model au facut oferta : tip an motorizare putere. Sunt si pe Textar listate modelel de OBK 2.0D
bogcot76
Tocmai m-am vazut cu un prieten care mi-a spus ca s-au stricat lucrurile si la Brasov. Cica nu mai e ce a fost. S-a schimbat sefu de service. A venit un smecher arogant. E adevarat? Voi ce mai stiti? (Toata povestea e legata de valva EGR - s-au purtat execrabil tipii).
pista
In decembrie l-am sunat pe seful de service si a raspuns o noua voce. Am cerut niste informatii in legatura cu montarea sistemului GPL pe OBK. Domnul respectiv a raspuns amabil si dupa ce a discutat cu cei de la SMT m-a sfatuit sa sun in Germania din cauza experientei scazute cu GPL pe Subaru in Romania.
Nu stiu ce sa spun, din iunie 2009 nu am mai fost la ei, revizia de 60.000km am facut la mine in oras.
mgabi
Nush ce sa zic. Si mie mi s-a parut mai ciudat omu', dar asa, la prima vedere.
GLC120
QUOTE (bogcot76 @ Mar 7 2010, 10:35 PM) *
Tocmai m-am vazut cu un prieten care mi-a spus ca s-au stricat lucrurile si la Brasov. Cica nu mai e ce a fost. S-a schimbat sefu de service. A venit un smecher arogant. E adevarat? Voi ce mai stiti? (Toata povestea e legata de valva EGR - s-au purtat execrabil tipii).


Nu s-au stricat dar noul "sef de service" cu "mare experienta" la alte nshpe service-uri auto are un tupeu demn de SMT.
Nu prea accepta nici un argument, nu-l intereseaza ce scrie in manual, stie totul mult mai bine, dar nu poate sa spuna ce tip de ulei pun la Diesel - PENTRU CA E INCUIAT LA MAGAZIE blink.gif. Am vorbit numai la telefon cu el, recunosc ca daca ne-am intersecta in service va fi greu sa discutam prieteneste, asa cum se intampla, din fericire, cu toti ceilalti de acolo.
JohnSA
QUOTE (GLC120 @ Mar 8 2010, 10:33 AM) *
Nu s-au stricat dar noul "sef de service" cu "mare experienta" la alte nshpe service-uri auto are un tupeu demn de SMT.


Un nume ceva, niste initiale sau o porecla, sa stim si noi ce ne asteapta ?
mgabi
Se pare ca se va schimba seful de service de la Bv. Vom vedea ce si cum.
Eu sunt a 4-a oara in service intr-o luna de zile - da, imi place sa ma plimb. Primele 3 din motive de egr/resoftare si acum cu casco - am "reusit" sa ucid 2 jante dintr-o lovitura sad.gif.
JohnSA
Pai e timpul sa ma pregatesc si eu de ceva vizite . Era pe aici un tip cu un socru destept in uleiuri de motor. Mai stie cineva rezumatul ideei dezbatute : ce ulei sa bagam in OBD ?
G e o r g e
uleiul recomandat de producator ? rolleyes.gif
bogcot76
QUOTE (JohnSA @ Mar 15 2010, 07:48 PM) *
Pai e timpul sa ma pregatesc si eu de ceva vizite . Era pe aici un tip cu un socru destept in uleiuri de motor. Mai stie cineva rezumatul ideei dezbatute : ce ulei sa bagam in OBD ?


Ha ha ha ....... e vorba de dinamica fluidelor nu de uleiuri neaparat.

Motul 8100 Eco Clean C2 5W30
JohnSA
@bogcot76 Mersi frumos.
@George : producatorul are o voce care nu-mi place din motive obiective. smile.gif Asa ca acum sunt pe drumul "nici un consumabil ca de mic " de pe linia asta.
bogcot76
Stie careva de unde as putea achizitiona aparatoarea de noroi de pe fata dreapta (OBD) pentru ca m-am trezit azi ca e rupta o bucata la imbinarea cu spoilerul fata - nu imi aduc aminte cand si cum s-a intamplat - e posibil sa o fi agatat in niste troiene weekendul asta. E genul de piesa care se poate schimba la orice service. Ma refer la chestia de plastic ce imbraca pe interior toata aripa deasupra rotii. si se prinde cu niste nituri de plastic in aripa si in spoilerul fata.
bogcot76
Azi am fost la Brasov pentru revizia de 30000 km pentru OBD. Totul super ok. Tipul care a facut oficiile este super in regula, foarte civilizat si fara fumuri. Costul (ulei + filtre) - 1026,21 Ron inclusiv TVA la care se adauga un 5,6 la suta de km, motorina. Placutele de frana erau la jumatate si mai tin mult si bine. Mi-au facut si update-ul de soft pentru DPF. Senzatiile dupa service nu difera mult de cele dinainte. Poate un mers ceva mai lin - filtre noi, ulei nou alea alea.....

In plus masina a facut fata cu brio dupa iarna asta cu gropi si nameti - adica nu "scartaie/troncane" nimic. rolleyes.gif
GLC120
bogcot, cu aparatoarea ce ai facut?

Si poate stie cineva care e faza cu update-ul. Al meu este din 2009 si la prima revizie la Brasov nu au facut nici un update. Probabil cand clientul e multumit nu-i schimba setarile "castigatoare" drive.gif
bogcot76
QUOTE (GLC120 @ Apr 6 2010, 07:09 PM) *
bogcot, cu aparatoarea ce ai facut?

Si poate stie cineva care e faza cu update-ul. Al meu este din 2009 si la prima revizie la Brasov nu au facut nici un update. Probabil cand clientul e multumit nu-i schimba setarile "castigatoare" drive.gif


Aparatoarea e o chestie minora care mai mult imi sta mie pe chelie. Am bagat-o inapoi asa cum e rupta la un colt si o fac cand ma intorc peste 2 luni inapoi in tara. Pentru update daca e din 2009 nu e nevoie din ce am inteles eu. Practic se schimba momentul de initiere al regenerarii DPF. Altceva nu face treaba asta.
raducuGR
as avea si io o intrebare...as vrea sa pun la Outback un cirlig (oare cum ii zice pe romaneste?-am facut rost de o salupa si vreau s-o trag dupa mine...),la Subaru in Grecia costa vreo 750 de euro...se poate pune altceva decit cel original ?...aici nu am scos-o la capat ca nu s-au vindut de loc outback-uri diesel si nimeni nu stie nimic...
bogcot76
QUOTE (raducuGR @ Apr 6 2010, 07:52 PM) *
as avea si io o intrebare...as vrea sa pun la Outback un cirlig (oare cum ii zice pe romaneste?-am facut rost de o salupa si vreau s-o trag dupa mine...),la Subaru in Grecia costa vreo 750 de euro...se poate pune altceva decit cel original ?...aici nu am scos-o la capat ca nu s-au vindut de loc outback-uri diesel si nimeni nu stie nimic...


Da si tu cu intrebatu la Subaru Germany (Deutschland) - probabil ca e mai ieftin. Aia raspund intotdeauna in maxim 24 ore. Eventual da-le si seria masinii.
G e o r g e
@raducu: kroko avea ceva carlige parca. thumbsup.gif
raducuGR
hmmm....si cum sa-l gasesc pe Kroko...?....krooookoooooo.....ai carlige sa ajuti Grecia falimentara...?
V l a d
are cineva idee daca exista un Owners Manual separat pentru Legacy Diesel, caci rasfoind manualul zilele astea am constatat ca e vorba numai de benzina si modelul diesel nu exista deloc....
mgabi
La mine in manal apare si BD-ul. si daca imi amintesc bine, e tiparit in 2007 unsure.gif
Eu zic sa faci o vizita la o reprezentanta si poate are cineva rabdare sa asculte/inteleaga care-i problema. Din cate stiu, exista un stoc de manuale fix pentru situatiile de genul asta.
kroko
QUOTE (raducuGR @ Apr 7 2010, 09:11 AM) *
hmmm....si cum sa-l gasesc pe Kroko...?....krooookoooooo.....ai carlige sa ajuti Grecia falimentara...?

Daaaaa ... ! whistling.gif

Eu mi-am pus acum vre-un an si mi l-am adus din Germania. Nu mai stiu exact cit am dat, insa am vazut de curind si la noi.
Da-mi pe PM datele masinii si incerc miine sa vad ce gasesc la furnizorii mei.

l.e.
Totusi vezi cite kile ai voie sa tractezi
mihai pop
Vezi ca este un site, bulbarr- praguri, cauti pe google si este carlig la 590 de roni , cel putin pet forester atata este-fabricatie Polonia si cu certificare rar si CE
GLC120
QUOTE (V l a d @ Apr 7 2010, 01:52 PM) *
are cineva idee daca exista un Owners Manual separat pentru Legacy Diesel, caci rasfoind manualul zilele astea am constatat ca e vorba numai de benzina si modelul diesel nu exista deloc....


Sa inteleg ca ti-au livrat masina cu un manual in care nu exista absolut nimic despre motorul tau Boxer Diesel ? unsure.gif

Chiar esti carcotas acum, ar trebui sa fii multumit ca manualul nu este integral in dulcea limba japoneza, sau in limba greaca si despre Forester.
raducuGR
QUOTE (kroko @ Apr 7 2010, 07:18 PM) *
l.e.
Totusi vezi cite kile ai voie sa tractezi



am voie..?...barca are vreo 500 de kile, cred...da cred ca o sa bulesc si io ambreiajul...mai ales ca m-am mutat pe malu' marii pa un munte ...
kroko
Vezi in talon sa n-ai surprize. Eu am avut cind am citit ca masina mea poate tracta maxim 1200 kg, remorca + incarcatura !!
Zetics
Foarte ciudat, deci in ochii RAR-ului puterea motorului nu conteaza! blink.gif
La Hyundaiu' meu am maxim 1100kg, iar la Forester 1500!
Sa fie doar asa, o regula tampita cum ca remorca cu incarcatura sa aiba maxim cam cat are si masina? Ca la mine se potriveste: 1070 respectiv 1485 kg.
Nu cumva masina ta are undeva pe la 1200 de kile? smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.