Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
bogcot76
QUOTE (iulian_1976 @ Jan 24 2010, 12:01 AM) *
Din cate imi amintesc dieselul de la Subaru este pe curea rolleyes.gif ...poate ma insel.
Orice distributie pe curea are un numar maxim de km si nu trebuie uitat un numar maxim de ani de functionare.
Altfel spus poti merge si 20 de mii de km daca atinge numarul de ani trebuie schimbata.


Te inseli. La Diesel si la motorul de 3 litri OBK transmisia e pe lant cu siguranta. Deci nu se inlocuiesc niciodata daca nu sunt probleme. Celelalte modele (cel putin la OBK) sunt pe curea si se inlocuiesc la 105.000 km sau la 84 luni (7ani). M-am uitat in carte. Tot acolo spune ca nu se schimba curelele (celelalte decat de distributie) decat daca e cazul. Adica doar se inspecteaza si daca sunt ok poti merge cu ele pana la 160.000 km, cand se inlocuiesc.

Problema lui Bakero 99% e din cauza curelei ce transmite miscare catre pompa de apa, clima si mai stiu eu ce dracovenii, unde din cauza vremii si a faptului ca e descoperita poate scrataii putin la pornire - apa, gheata etc. Insa zgomotul dispare in primele minute dupa pornirea motorului. Daca zgomotul e non-stop atunci e o alta problema si trebuie vazut la service. De asta am si intrebat daca zgomotul e doar la prima pornire si daca dispare sau nu ulterior.

iulian_1976
...este pe lant am vazut si eu acum, se vede si in poza rolleyes.gif nu este chiar pe viata insa in mod sigur ar trebui sa salveze cateva distributii.
Are insa curea de accesorii se vede alternatorul,compresorul acolo scartaie de obicei in general 100 de mii de km nu sunt probleme. rolleyes.gif
Mare grija cu spalatul motorului dispunerea curelei de accesorii mai in spate poate cauza probleme la fulii,alternator etc.
eu nu recomand spalarea cu jet da in fine in Romania este moda asta.
bakero
Nu stiu...o sa ma uit in manual chiar maine.dar din cate am vazut aia e...
mgabi
Scurt si la obiect :
Azi am schimbat placutele de frana pe fata:
- 350 RON - placute
~1H manopera = 140RON
- completat antigel
- TVA
Total ~600RON
M-a usturat un pic da' acu nu mai am becu de "frana de mana" aprins in bord.
andrei5130
QUOTE (mgabi @ Jan 25 2010, 06:37 PM) *
Scurt si la obiect :
Azi am schimbat placutele de frana pe fata:
- 350 RON - placute
~1H manopera = 140RON
- completat antigel
- TVA
Total ~600RON
M-a usturat un pic da' acu nu mai am becu de "frana de mana" aprins in bord.

eu am completat lichidul de frana si am mai mers inca 15000, cand am schimbat placutele mai aveam cica inca 7-10.000
mgabi
M-am gandit si eu la varianta asta, dar deja asteptam sa mi se comunice scorurile si eram in foarte mare graba.
S-ar sumariza cu "te grabesti, platesti".
pista
CITAT(mauricius @ Jan 6 2010, 05:21 PM) *
SURPRIZAAA !!

raman in cursa pentru cele mai longevive placute de frana pe outback biggrin.gif . Am fost la service , au dat placutele joi si : " domnu' astea is la jumatate , nu are rost sa le schimbati , mai merg inca pe atat "(repet , am 47350 km). M-am uitat si eu si intr-adevar comparativ cu cele noi erau la jumatate .

Cursa continua... smile.gif
Eu sunt la 62.500km cu placutele originale.
mgabi
Mi s-a pus pata ninja.gif ... stie careva daca/cum se poate ajusta inaltimea/cursa pedalei de ambreiaj ?
cezarm
QUOTE (mgabi @ Jan 26 2010, 01:13 PM) *
Mi s-a pus pata ninja.gif ... stie careva daca/cum se poate ajusta inaltimea/cursa pedalei de ambreiaj ?


Si tu ai aceleasi "probleme" la semafoare?
Si mie-mi "maninca ficatii" problema cu ambreiajul foarte scurt. M-am linistit cand am vazut ca se intampla si la case mai mari. Singura metoda pe care am folosit-o cu succes la inghesuiala este folosirea reductorului.
andrei5130
QUOTE (cezarm @ Jan 26 2010, 02:50 PM) *
QUOTE (mgabi @ Jan 26 2010, 01:13 PM) *
Mi s-a pus pata ninja.gif ... stie careva daca/cum se poate ajusta inaltimea/cursa pedalei de ambreiaj ?


Si tu ai aceleasi "probleme" la semafoare?
Si mie-mi "maninca ficatii" problema cu ambreiajul foarte scurt. M-am linistit cand am vazut ca se intampla si la case mai mari. Singura metoda pe care am folosit-o cu succes la inghesuiala este folosirea reductorului.

Norocosule, tu ai reductor da noi ?







 


pista
La mine cupleaza mult inauntru. In schimb in tot orasul nu sunt zece semafoare asa ca reductorul folosesc in oras numai cand se merge la pas(foarte rar) si treapta I e prea mult.

cezarm
Norocosule, tu ai reductor da noi ?


Acu' sa fiu cinstit pana la capat, mi-ar fi placut mai mult dieselul decat benzinica aspirata de 2,5. Ai alte satisfactii la benzinarii, pardon motorinarii, si esti si putin mai rapid in demaraje.
A fost sa fie ceea ce am pentru ca:
1. Nu am mai avut rabdare (dec. 2007 achizitie, aprilie 2008 au lansat dieselul in Ro).
2. Pretul de achizitie era putin prea mare (estimau 31-33KEUR) ceea ce era putin cam mult pentru mine atunci. Daca stiam de reducerea care urma in dec 2008, fireste ca mai rabdam (27 500 EUR 2,5i = 24 000 EUR 2TD + Matiz nou - fireste cu Tico la "rabla").
3. Masina pe care o exploatam atunci (Tico) dadea semne evidente de pensionare (manca ulei, mai cadeau cate una alta). Nu mai faceam inca 10000km cu ea cat am facut pana sa fie disonibil dieselul. Tico mai traieste si acum dar de atunci am mai facut cu el cca. 1500 km, exclusiv in B.
Alt lucru nasol la benzinica este lipsa de cuplu. M-au facut un Santa Fe si o Octavia Tour (diesele toate) in urcare prin Muntii Tatra, prin luna mai a.c., de n-am stiut ce-i cu mine. A trebuit sa eliberez banda ca la 65-70 km/h intr-a treia ... abia, abia. Nu am avut chef sa o turez s-o retrogradez intr-a doua, eram si incarcati la maxim (4 persoane + bagaje ptr. o saptamana de Congres). Mi-a fost si putin mila de ea. De Craciun a trebuit sa transpir bine sa ma tin in urcare pe la Comarnic, dupa un prieten de-al meu (Focus, 2l, TD, 136CP). Nevasta mea a inceput de la zgomotul de motor turat: "Ce santem la raliu! Unde ne grabim!"
In alta ordine de idei, fara reductor nu cred ca-mi era usor pe coclauri. Ba mai mult, la inghesuiala, (Ex. Academie ora 7PM), la o bordura, acu' pe zapada l-am folosit la greu. Pielea de pe el deja s-a uzat putin.




 
[/quote]
cezarm
A! Uitam. Astia langa mine au facut un Smart Parking (Drumetul, ex Cofetaria Mimoza). Nici sa ma fi intrebat pe mine unda sa-mi puna un garaj parca nu le puteam spune mai bine. Fireste de cand au inceput contructia deja am inceput sa ma agit. Am depus actele la primarie, am dat niste telefoane, etc. Cand construiau de zor imi vine sa-i intreb daca incape ca-i cam lunga (aoleu ce greu o intorci cateodata) si-mi era si de inaltime. Intreb si eu ca omu' pe aia de la montaj si ma trimit la un asiatic care era cu ei (sunt coreene chestiile). Ii arat masina cu dimensiunile printate de pe site-ul SMT-ului. Zice ca e buna la inaltime da-i cam lunga. Sa-mi cada fata nu alta. Mai dau alte telefoane si dupa 3 zile imi vine raspunsu': 5,2m lungime, 1,6m inaltime, 2100 Kg. Zic asta ca stiu ca au construit din astea si pe la tine prin zona, si cica mai vor sa faca.
Zetics
Cred ca s-au apucat sa faca si la mine. Acum, de doua zile!!! Au dat zapada la o parte, au spart betonul proaspat turnat asta toamna inainte de marea votare si au facut deja doua gaoace unde doar presupun ca vor fi smart parkinguri d-alea.
Dar ce sunt eu curios, ai aflat de un pret ceva?



PS: 65/70 intr-a treia, la urcare? biggrin.gif nu se face asa ceva.... teehee.gif nu conteaza ce spune nevasta/familionu' etc, se dau ture sa cuprinda!
PS2: Si pe mine ma impingea un ML din spate Austria la o urcare, dar ulterior am vazut ca eu ma lansasem cu a 5-a intr-o urcare de 16%... turned.gif
Mircea104901
"65-70 in a treia" whistling.gif Foresterul trage bine in a 2-a de la 80 in sus. In a 2-a!. In a 3-a de pe la 110 in sus blink.gif drive.gif

Pentru cuplu mai mare la roata, in panta/trasee virajate merge cuplat reductorul. In a 3-a pe la 7500rpm, Foresterul ajunge la 110km/h. Si asta repede. Foarte repede pentru un non-turbo de 2l. In a 3-a fara reductor (adica ~ pana la 160km/h) nu am gasit drum in rampa asfaltat pe care sa nu-l urce (drum national,european,etc.). Cu reductor cuplat "impingi" multe masini din spate.
E drept, sunetul in interior nu este de cruise, ci dupa cum urca in ture aduce a WRC, si poate dauna urechilor sensibile ale soacrelor/mamelor/nevestelor; asta poate fi o piedica serioasa. thumbsup.gif
bakero
Eu cuplez reductorul in conditii speciale:noroi mare,zapada mare,polei,pante foarte abrupte etc...
si daca vi se pare zgomotos reductorul,cu masina stock,sa vedeti cum e sa ai una bucata finala prodrive!e foarte tare!
e un logan pe strada parintilor,caruia,mereu cand trec ii porneste alarma...si reduc...e marfa!
cezarm
QUOTE (Zetics @ Jan 26 2010, 04:16 PM) *
Cred ca s-au apucat sa faca si la mine. Acum, de doua zile!!! Au dat zapada la o parte, au spart betonul proaspat turnat asta toamna inainte de marea votare si au facut deja doua gaoace unde doar presupun ca vor fi smart parkinguri d-alea.
Dar ce sunt eu curios, ai aflat de un pret ceva?



PS: 65/70 intr-a treia, la urcare? biggrin.gif nu se face asa ceva.... teehee.gif nu conteaza ce spune nevasta/familionu' etc, se dau ture sa cuprinda!
PS2: Si pe mine ma impingea un ML din spate Austria la o urcare, dar ulterior am vazut ca eu ma lansasem cu a 5-a intr-o urcare de 16%... turned.gif


Fix la fel au facut si la mine. Intai au amenajat parcarea: betonat, "borduroit". La o saptamana, in spatiul de parcare proaspat facut a aparut o mega-groapa unde au pus stalpii de sustinere. Constructia bazaconiei a durat vreo 2-3 saptamani dar lucrarea a stat asa neinaugurata vreo luna. La sfarsitul lui octombrie "am pus mana" pe loc. Taxa: 100 lei/luna, contract semnat pe 6 luni, dupa care o sa mai vada. Cred ca o sa-l duca pe la 150-200, vom vedea. Desi pare multisor parerea mea este ca merita: e ca un garaj numai ca nu poti pune inauntru altceva decat masina. Despre avantaje nu mai zic: gata cu tiganeala cu locul de parcare (imi-era groaza seara sa plec undeva pentru ca efectiv nu mai gaseam loc de parcare), gata cu zgarieturile inerente voite sau involuntare din parcare (parbriz fata spart, spoiler stanga julit, contraaripa stanga spate infundata - bilant a 20 luni de parcare pe locul meu din fata blocului). Acum in toiul iernii: plug&play, nu stiu ce-i aia dat gheata jos de pe geam). O singura data am gasit gura de acces obturata de cineva cu un Sportage parcat fara nicio inhibitie unde i s-a parut ca-i incape caruta. Am chemat "comunitarii": au aparut in 5 (cinci) minute, parca stateau la colt. Vine o dubita de Politie din care coboara 3 tipi costumati de parca juca Steaua cu Rapid in Ghencea. Vin, constata, unul din ei se duce la restaurant (era 7 AM zi lucratoare) si cu greu vine un bodyguard care muta atelajul. In 10 minute de la costatare eram rezolvat puteam pleca. Acu' partea frustranta: au verificat numarul si au aflat ca era a III-a oara cand facea acelasi lucru. Masina era pe persoana juridica si cica nu au ce sa-i faca, alta ar fi fost situatia daca era pe persoana fizica. Cica pe alea juridice nici nu au voie sa le ridice de pe strada ci doar le blocheaza. In final surprins ca nu-i fac nimic, si omul pleaca linistit, durandu-l in tur de blocaj, singura remarca pe care am putut sa o am a fost ca data viitoare o sa-mi fac singur dreptate.
La un moment dat m-a abordat un "vecin de parcaj" cu o superba Honda Accord alba, sa ma instige la lupta sindicala, ca si-ar fi gasit masina patata cu rugina de la tablia de deasupra lui. Lasase omul masina "in garaj" pe perioada ninsorilor si a zapezii mai serioase din Bucuresti (2 saptamani). Eu nu am vazut asa ceva; e adevarat ca Bleu Newport al meu este mai rezistent dar si tratez la 6 luni tabla cu nus'ce smac (ceara solida) care face ca praful sa zboare de pe ea la acceleratie si o face si mai usor de curatat. Ba mai mult o si spal aproape saptamanal, uneori si daca ploua afara.
Actele se depun la parcari de langa politia comunitara de la Favorit. Chiar daca mai ai un loc de parcare de la ADP, nu se pune, poti teoretic sa inchiriezi toata parcarea.
Cu acceleratul am patit ceva nasol acum 2 ani (prima data am trecut anul trecut). Ma duceam la Padis si am intrat intr-o depasire mai lunga cu a II-a. M-am lacomit sa iau in serie mai multe TIR-uri si , pac din curba apare un nene pe sens invers. De acum, nu mai depaseam ci-mi salvam viata. Nu-mi statea gandul sa consult acele de bord ci acceleram in nestire cu a doua, bucuros ca e de unde, cand, brusc mi s-a taiat gazul. Am avut prezenta de spirit sa schimb in a III-a, mi-am"recuperat" motorul si am terminat depasirea. Trecusem de 6200/min cred, si automat s-a intrerupt alimentarea motorului, sa nu-i scot pistoanele prin aripi, ca doar e boxer nu? Oricum a fost destul de neplacut, mai ales ca nu stiam de smecherie, si de atunci cand o mai urc mai sus in ture mai trag si cu coada ochiului si la turometru.
Mesajul meu era ca la diesel este suficient sa apesi pe pedala si treaba merge. La aspirata trebuie si putina "tehnica" ca sa ai rezultate similare.
Zgomotul boxerului turat combinat cu senzatiile din "popometru" pe drum virajat si in panta nu pot fi intelese decat de sofer. Ceilalti nu au cum sa aiba aceeasi perceptie, si fireste incep dezbaterile.
Zetics
Numai 6200?? Ok, atunci te inteleg, eu credeam ca toate subarismele (alea pur sange... nu tedeiurile teehee.gif ) se duc sus, 7000-7500.
Partea naspa de la diesel (aia cu ejacularea precoce) o simt si eu acum cand ma dau cu Accentul, care tot asa, pe la 6200 fuse si se duse. De cand am luat Foresterul, ajung mult mai des in limitare la Accent rolleyes.gif
pista
CITAT(Zetics @ Jan 26 2010, 08:30 PM) *
Numai 6200?? Ok, atunci te inteleg, eu credeam ca toate subarismele (alea pur sange... nu tedeiurile teehee.gif ) se duc sus, 7000-7500.

Da, numai 6200 la 2.5i aspirat. Nici la noul motor 2.0 aspirat de 150CP nu mai ajungi la 7500.
mgabi
Crede-ma ca te inteleg bine cum e cu benzinara - masina veche e un clio 1.2 16v bicorp. Dealu negru il faceam cu II si III intre 60 si 120. Numa cand eram sigur de linia dreapta mai dadeam IV. Ca fapt divers prietena mea s-a obisnuit cu sunetull wink.gif. La un moment dat mi-am dat seama ca nu o sperie viteza propriu zisa ci eventuale manevre bruste si o atituine un pic nervoasa. Incearca sa conduci un pic mai sportiv dar sa pastrezi aparenta ca ai merge "la cruise" ... it worked for me smile.gif

Pe de alta parte, si BD-ul, daca nu-i dai de la 2500 incolo nu misca nimic. Masina asta are nevoie de un pic de spatiu sa-si arate muschii, din pacate un pic mai mult decat traficul bara-la-bara in Buc.
cezarm
QUOTE (pista @ Jan 26 2010, 10:23 PM) *
QUOTE (Zetics @ Jan 26 2010, 08:30 PM) *
Numai 6200?? Ok, atunci te inteleg, eu credeam ca toate subarismele (alea pur sange... nu tedeiurile teehee.gif ) se duc sus, 7000-7500.

Da, numai 6200 la 2.5i aspirat. Nici la noul motor 2.0 aspirat de 150CP nu mai ajungi la 7500.


Stai sa vezi ca la ciudatenia care-si spune acu' Outback, acelasi motor (2,5i), nu mai urca in ture nici la atat!!!
andrei5130
1. cu parcarea am rezolvat acum 3 ani, am pus mana pe un locde parcare dupa discutii, certuri, racneli, dat cu pumnul in masa si intr-un final amenintari la adresa administratorului de bloc care nu a vrut sa imi semneze foaia de la ADP prin care faceam dovada ca inca locuiesc la adresa din buletin, am vazut ca se construiesc parcari destepte la mine in zona dar sunt la 5-6 blocuri distanta, si nu cred sa am sanse, astept sa faca una si mai aproape...




2. am avut si eu pierderi de putere (urca mai greu in ture) dar numai pana s-a incalzit motorul bine, am pus asta pe seama frigului, motorul ajungea sa se incalzeasca cum trebuie dupa 30-40 min de stat in trafic, lafel de adevarat este si faptul ca ii place sa fie turat la fel ca bo benzina, nici eu nu trec de treapta 3 in bucuresti (da cu b mic ca m-am cam suparat pe el), la 2000 rpm in treapta 3 cu diselul ai 60, motorina bag numai de la petrom din aceia ieftina, cum schimb cum incepe iar sa gandeasca, am constatat ca ii place sa bea acelasi tip de carburant indiferent care ar fi el, nu ii place sa la schimbe (incepe si se reparametrizeaza), 


ciudatenia asta noua disel urca lejer la 4700 rpm (auzit, testat si aprobat de mine)


3. ... sa nu uit inca mai visez la un BD cu reductor cred ca ar fi combinatia fatala dar din nefericire nu se poate pune reductorul pe motoarele turbo, in schimb se poate pune schimbator de STI, asta daca exista amatori...
Dan52141
QUOTE (andrei5130 @ Jan 28 2010, 01:24 PM) *
3. ... sa nu uit inca mai visez la un BD cu reductor cred ca ar fi combinatia fatala dar din nefericire nu se poate pune reductorul pe motoarele turbo, in schimb se poate pune schimbator de STI, asta daca exista amatori...


Banuiesc ca te referi doar la motorizari subaru pentru ca altii au si pe motorizari turbo reductor ... vezi Suzuki Grand Vitara diesel
bogcot76
Nu stiu ce sa zic cu motorina. Eu de cand am luat masina numai OMV din aia scumpa pun din simplu motiv ca e mai "fluida" iarna si nu are deloc biodiesel in ea. Cea ieftina are si cica nu e bine sa pui. De ce? Nu stiu. Da' asa scrie si pe capacul de la buson. La fel la Golf pun carrera 100 si se cunoaste. Imi place cum merge masina. My wife face crize cu bugetu dar nu ma intereseaza.
andrei5130
QUOTE (Dan52141 @ Jan 28 2010, 02:23 PM) *
QUOTE (andrei5130 @ Jan 28 2010, 01:24 PM) *
3. ... sa nu uit inca mai visez la un BD cu reductor cred ca ar fi combinatia fatala dar din nefericire nu se poate pune reductorul pe motoarele turbo, in schimb se poate pune schimbator de STI, asta daca exista amatori...


Banuiesc ca te referi doar la motorizari subaru pentru ca altii au si pe motorizari turbo reductor ... vezi Suzuki Grand Vitara diesel





da la motorizarile Subaru ma refer





si Vitara este o masina reusita !

bakero
Visul meu umed consta intr-un forester d-asta break ,turbo,dopat pe la vreo 320 cai,cu frane,transmisie si tot tacamul , cu tot plasticul din interior captusit cu velur,scaune sport,suspensie reglabila pe inaltime de la buton,scaune sport fata si spate,jante aurii pe 18 cu 45 si daca se poate de 275 latime,albastru!Asta pentru vara!Pentru toamna iarna,aceeasi combinatie,doar ca,trebuie sa aiba o bara fata demontabila,in locul careia se pune un troliu,o alta bara speciala,REDUCTOR,jante de 17 cu gume de 205 cu 75 MT,suspensia fiind reglabila,masina sa poata avea min 40 cm garada la sol!
Ceva tare!
Cuipeste-ma ma unu....
mgabi
Tocmai m-am intors de la revizie de la Bv. (36k)
Se pare ca pentru mine moshu' n-a adus un soft mai nou.
bogcot76
QUOTE (mgabi @ Jan 30 2010, 03:09 PM) *
Tocmai m-am intors de la revizie de la Bv. (36k)
Se pare ca pentru mine moshu' n-a adus un soft mai nou.


Dar i-ai intrebat de el?

In alta ordine de idei s-ar putea (nu stiu sigur) sa nu fie valabil decat pentru Forester si Impreza care stiu ca au alt tip de DPF fata de Legacy/Obk Diesel.
alias
Revizia la asta mica la 28.000km:

10 mil care au inclus si un spay antimicrobian si odorizant pentru instalatia de aer conditionat si un bidon de 4 litri de solutie de spat parbrizul.
Trebuiesc schimbate placutele (toate) si ma gandesc si la discuri pe fata. (costuri estimate 2 discuri Brembo +4 placute RoadHouse, 12 mil)
mgabi
I-am intrebat si au zis ca intr-adevar ar fi primit niste variante mai noi pentru BD-urile cu DPF closed (Forester si Impreza si variantele noi de OBK si Legacy). La benzinare am inteles ca STI-ul ar avea un update (aviz amatorilor). De aspirate n-am nimic de zis.
mihai pop
ieri am montat un bullbar comandat pentru forester my2009 dar nu a venit cu elementele de fitting corespunzatoare. bineinteles ca s-a rezolvat treaba la niste prieteni la service. ideea este ca pentru o masina japoneza, arata f bine cu tipul asta de bara. pun si pozele pentru a vedea exact cum a fost montat. propun de asemenea deschiderea unei arii tehnice specializate cu informatii concrete despre ce si cum se monteaza, nu povesti de prin cine stie ce surse. asa ca fiecare va dori sa intreprinda o actiune de gen, sa vada exact cu ce se mananca. cred ca ar fi extrem de util.
Marius30562
Interesant !

DAR:
1. Fie are o problema bull-barul, fie e o problema de montaj - ideea e ca nu se mai vede integral nr. de inmatriculare = posibile probleme cu militia !

2. Fie nu vad eu bine, fie nu pricep, dar nu-mi dau seama de ce anume e fixat.
Din cate vad eu, pare a fi prins de o chestie de tabla/scut.
Daca-i asa, parerea mea e ca nu te ajuta prea mult bull-barul - la un soc mititel, mai mult strica decat ajuta (in sensul ca, tabla se va indoi instant, si in loc sa ai troznita doar bara, o sa ai si bara si scuturile alea care, fara bullbarul prins de ele ar fi avut sanse maxime sa scape nevatamate).

Daca are doar rol decorativ .... de gustibus ...
mihai pop
QUOTE (Marius30562 @ Feb 5 2010, 06:21 PM) *
Interesant !

DAR:
1. Fie are o problema bull-barul, fie e o problema de montaj - ideea e ca nu se mai vede integral nr. de inmatriculare = posibile probleme cu militia !

2. Fie nu vad eu bine, fie nu pricep, dar nu-mi dau seama de ce anume e fixat.
Din cate vad eu, pare a fi prins de o chestie de tabla/scut.
Daca-i asa, parerea mea e ca nu te ajuta prea mult bull-barul - la un soc mititel, mai mult strica decat ajuta (in sensul ca, tabla se va indoi instant, si in loc sa ai troznita doar bara, o sa ai si bara si scuturile alea care, fara bullbarul prins de ele ar fi avut sanse maxime sa scape nevatamate).

Daca are doar rol decorativ .... de gustibus ...

1.numarul a fost ridicat ulterior, adik azi cu vreo 5 cm - desfaci 2 surube, scoti placa cu nr si ridici un pic suportul de plastic
2.partea de sus a barei este prinsa de suportul radiatorului, iar cea de jos de partea inferioara a traversei dintre lonjeroanele sasiului, aproape de imbinarea cu lonjeroanele
3. de forta, am tractat masina de el in service(asa de proba sa vedem cum sta) si nu s-a indoit nimic
mike.omega
Am putea face un topic sticky de How to. Cei interesati realizeaza poze si descriu pe larg montajul, restul se uita si iau aminte biggrin.gif

E bine asa?
bobita
QUOTE (mihai pop @ Feb 5 2010, 04:49 PM) *
ieri am montat un bullbar comandat pentru forester my2009 dar nu a venit cu elementele de fitting corespunzatoare. bineinteles ca s-a rezolvat treaba la niste prieteni la service. ideea este ca pentru o masina japoneza, arata f bine cu tipul asta de bara. pun si pozele pentru a vedea exact cum a fost montat. propun de asemenea deschiderea unei arii tehnice specializate cu informatii concrete despre ce si cum se monteaza, nu povesti de prin cine stie ce surse. asa ca fiecare va dori sa intreprinda o actiune de gen, sa vada exact cu ce se mananca. cred ca ar fi extrem de util.


Sper sa nu te superi ca-ti zic, dar, lasind la o parte aspectul, discutabil pt mine, montajul ala e facut de mintuiala, ca sa nu zic mai mult.Uita-te si tu ce suduri pe bucata aia de tabla....Aia cedeaza sau se indoaie la orice soc, cit de mic.Plus prelungirile alea de pe radiator.Lasind la o parte ca locul unde se prind suruburile nu pare sa fie tocmai solid.
Acuma, pot sa intreb si eu care a fost motivul pentru care ai montat bara?Pentru ca eu, in afara de aspectul decorativ, nu vad nimic practic.
Nu stiu cum e bara de la foresterul tau, dar la al meu(MY07) bara e destul de solida si preia foarte bine socurile, pe incercate,ca am intrat din neatentie si cu "ajutorul " abs-ului in fundul unuia.Si se mai si deformeaza plastic!Si rezista binisor la socuri mai mari decit bullbar-ul ala.Eventual trebuie sa o vopsesti din nou, dar cred ca e mai ieftin decit bullbaru-ul si de ce stricaciunii mai poate produce el.

In alta ordine de idei, simpatica ideea cu aria tehnica, desi nu stiu citi dintre posesorii de Subaru de pe aici se ocupa si cu surubait.
Eu va pot povesti, cu poze, cum se schimba un prezon la roata de pe spate, prezon rupt dupa ce am mers cu masina pe euroring drive.gif
Si, imediat cum se termina garantia, adica prin vara, despre toate operatiunile de service uzuale, ca nu mai vreau sa ajung pe la service decit in cazuri majore, ultima data cind mi-au schimat niste curele au strins suruburile de la protectia de plastic pina ce au rupt urechile....bleah, mecanici romani.

Un uichend placut!
mihai pop
QUOTE (bobita @ Feb 6 2010, 05:54 AM) *
QUOTE (mihai pop @ Feb 5 2010, 04:49 PM) *
ieri am montat un bullbar comandat pentru forester my2009 dar nu a venit cu elementele de fitting corespunzatoare. bineinteles ca s-a rezolvat treaba la niste prieteni la service. ideea este ca pentru o masina japoneza, arata f bine cu tipul asta de bara. pun si pozele pentru a vedea exact cum a fost montat. propun de asemenea deschiderea unei arii tehnice specializate cu informatii concrete despre ce si cum se monteaza, nu povesti de prin cine stie ce surse. asa ca fiecare va dori sa intreprinda o actiune de gen, sa vada exact cu ce se mananca. cred ca ar fi extrem de util.


Sper sa nu te superi ca-ti zic, dar, lasind la o parte aspectul, discutabil pt mine, montajul ala e facut de mintuiala, ca sa nu zic mai mult.Uita-te si tu ce suduri pe bucata aia de tabla....Aia cedeaza sau se indoaie la orice soc, cit de mic.Plus prelungirile alea de pe radiator.Lasind la o parte ca locul unde se prind suruburile nu pare sa fie tocmai solid.
Acuma, pot sa intreb si eu care a fost motivul pentru care ai montat bara?Pentru ca eu, in afara de aspectul decorativ, nu vad nimic practic.
Nu stiu cum e bara de la foresterul tau, dar la al meu(MY07) bara e destul de solida si preia foarte bine socurile, pe incercate,ca am intrat din neatentie si cu "ajutorul " abs-ului in fundul unuia.Si se mai si deformeaza plastic!Si rezista binisor la socuri mai mari decit bullbar-ul ala.Eventual trebuie sa o vopsesti din nou, dar cred ca e mai ieftin decit bullbaru-ul si de ce stricaciunii mai poate produce el.

In alta ordine de idei, simpatica ideea cu aria tehnica, desi nu stiu citi dintre posesorii de Subaru de pe aici se ocupa si cu surubait.
Eu va pot povesti, cu poze, cum se schimba un prezon la roata de pe spate, prezon rupt dupa ce am mers cu masina pe euroring drive.gif
Si, imediat cum se termina garantia, adica prin vara, despre toate operatiunile de service uzuale, ca nu mai vreau sa ajung pe la service decit in cazuri majore, ultima data cind mi-au schimat niste curele au strins suruburile de la protectia de plastic pina ce au rupt urechile....bleah, mecanici romani.

Un uichend placut!

Nu acuma ca as vrea sa laud marfa altuia, dar dupa ce am montat batra am tras si impins masina de ea. SOcuri de genul cum ai spus tu nu am incercat si sper sa nu mai am parte. Remarc si nota de superioritate pe care vrei sa ti-o conferi thumbsup.gif . Poate nu e cazul sa dam lectii. Sudurile care le vezi au fost puse ca sa intareasca indoitura de la platbanda de metal si elementul astfel obtinu suporta socurile mai bine decat cele originale ale barei, indiferent ca e facuta de Antec, sau Misutonida, sau alt producator. Daca vrei ceva serios cumperi de la ARB ce vine cu tot cu spoiler, da, aceea este buna de impins orice.
Apoi despre rol, eu zic ca e doar asa la intimidare, ca deh, vrei sa intri in mine, intra frate ca intra si bara in tine unsure.gif
Eu am avut parte de un incident de genul si la nesimtirea soferilor de azi, este bine sa le arati ca esti bine pregatit.
Aria tehnica eu as zice sa fie cu ce a facut fiecare: ca pui un bullbar, ca pui gpl, carlig de tractare , orice altceva; si sa fie doar informatiile astea, fara alte povesti cum sunt si in cazul ariei de fata. Cine vrea informatii despre ceva, le gaseste, eventual ia legatura pe privat cu cel care le-a postat. Eu nu am gasit date despre cum trebuie pus la MY2009 decat ceva slab la Misutonida.
Multi km fara incidente.
bobita
[quote
Nu acuma ca as vrea sa laud marfa altuia, dar dupa ce am montat batra am tras si impins masina de ea. SOcuri de genul cum ai spus tu nu am incercat si sper sa nu mai am parte. Remarc si nota de superioritate pe care vrei sa ti-o conferi thumbsup.gif . Poate nu e cazul sa dam lectii. Sudurile care le vezi au fost puse ca sa intareasca indoitura de la platbanda de metal si elementul astfel obtinu suporta socurile mai bine decat cele originale ale barei, indiferent ca e facuta de Antec, sau Misutonida, sau alt producator. Daca vrei ceva serios cumperi de la ARB ce vine cu tot cu spoiler, da, aceea este buna de impins orice.
Apoi despre rol, eu zic ca e doar asa la intimidare, ca deh, vrei sa intri in mine, intra frate ca intra si bara in tine unsure.gif
Eu am avut parte de un incident de genul si la nesimtirea soferilor de azi, este bine sa le arati ca esti bine pregatit.
Aria tehnica eu as zice sa fie cu ce a facut fiecare: ca pui un bullbar, ca pui gpl, carlig de tractare , orice altceva; si sa fie doar informatiile astea, fara alte povesti cum sunt si in cazul ariei de fata. Cine vrea informatii despre ceva, le gaseste, eventual ia legatura pe privat cu cel care le-a postat. Eu nu am gasit date despre cum trebuie pus la MY2009 decat ceva slab la Misutonida.
Multi km fara incidente.
[/quote]

Relax, nu te ataca nimeni, nici pe tine si nici nu-ti comenteaza nimeni gusturile, cel putin nu aici.Si nu vreau sa dau lectii nimanui,nu simt nevoia smile.gif si sint altii ce o pot face mult mai bine.Scuze daca asa ti-am parut.Imi pare rau ca nu poti ajunge la Madaras, am fi avut ocazia sa vb "live" si poate scapam si de "nota de superioritate" beer.gif
Era doar o simpla parere, oarecum din practica venita.Am vrut si eu sa-mi pun la inceput bullbar dar am renuntat pentru ca unul serios e scump si greu de procurat, iar decit unul ieftin si..nu tocmai ok whistling.gif ...mai bine bara originala a masinii.Ce-i drept, ce ea nu poti intimida pe nimeni.
Si nu era vorba aici de ARB sau altele de genul asta.Iar cu sudurile, da-mi voie sa am indoieli, eu cind vad suduri de genul asta nu ma pot gindi decit la "meseriasii" nostri buni la toate.
Iar bara nu o testezi tragind masina de ea sau impingind ceva.La socuri vezi ce nu e bine.Da mai bine sa nu vezi thumbsup.gif

O zi buna
bobita
Imi poate zice si mie cineva de ce se tot arde becul de faza scurta de pe stinga??Adica acolo unde e bateria si unde e cel mai greu de schimbat, mai ales la -10C verymad.gif De ce se ard becurile stiu, e normal, da de ce dracu numa ala?Adica schimb becul pe dreapta la 3 becuri pe stinga.Cred ca Murphy are un raspuns!
Mai am putin si-mi pun xenoane, in ciuda faptului ca nu le suport deloc pe astea aftermarket.
Si la voi e tot asa?
A, am uitat sa zic, folosesc becuri bunisoare, de la philips, ca cele ieftine nu ma tin nici o luna.
pista
De ce numai pe stanga nu am idee.
Cred ca Mircea are o explicatie de ce tin asa putin becurile clasice pe Subaru. Parca are legatura cu faza scurta lasata aprinsa dupa scoaterea cheii.(care se stinge dar la pornire becurile primesc tensiune prea mare)
Nu mai gasesc postul respectiv.

P.S. eu am xenoane, mai mult nu stiu.
subidriver
QUOTE (bobita @ Feb 7 2010, 12:07 PM) *
Imi poate zice si mie cineva de ce se tot arde becul de faza scurta de pe stinga??........
..........................
Si la voi e tot asa?


Si mie mi s-a dus faza scurta de pe stanga (acum vreo 2 saptamani), dar am schimbat si pe dreapta. Le-am inlocuit pe cele originale cu Philips Vision Plus. E drept ca de regula cand scot cheia din contact farurile raman pe faza scurta, dar acum iarna, ca sa nu imi goleasca bateria la pornire le sting de tot sau raman doar pozitiile. Si tot la -10 grade le-am schimbat si eu, cam incomod din cauza prezonului de la baterie, dar nu imposibil.
Bob, am citit pe aici ca te cam apuci de mesterit. miner.gif Cunosti vreun magazin care aduce filtre la comanda prin SV sau BT? Am ajuns la 75000 si conform cartii de service, trebuie schimbat doar uleiul si filtrul de ulei, restul se inspecteaza. Iar schimbarea filtrului de aer si polen e mizilic, asa ca nu as mai bate drumul pana la Iasi sau Brasov. Ulei am gasit sa-mi aduc pe comanda. Daca ma poti ajuta cu un sfat ti-as fi recunoscator. beer.gif Trebuie sa vin si pana la BT sa fac revizia la instalatia GPL cat de curand.

Ajutati-ma cu un sfat sa aleg intre Motul 8100 X-cess 5w40 (franta - 190 lei/5 litri) si Mobil 1 SuperSyn Nascar 0w40 (SUA - 40 lei/litru). Eu sincer as vrea Motul 8100 E-tech 0w40, dar nu aduce nimeni, nici macar importatorul.
bobita
QUOTE (subidriver @ Feb 7 2010, 04:27 PM) *
QUOTE (bobita @ Feb 7 2010, 12:07 PM) *
Imi poate zice si mie cineva de ce se tot arde becul de faza scurta de pe stinga??........
..........................
Si la voi e tot asa?


Si mie mi s-a dus faza scurta de pe stanga (acum vreo 2 saptamani), dar am schimbat si pe dreapta. Le-am inlocuit pe cele originale cu Philips Vision Plus. E drept ca de regula cand scot cheia din contact farurile raman pe faza scurta, dar acum iarna, ca sa nu imi goleasca bateria la pornire le sting de tot sau raman doar pozitiile. Si tot la -10 grade le-am schimbat si eu, cam incomod din cauza prezonului de la baterie, dar nu imposibil.
Bob, am citit pe aici ca te cam apuci de mesterit. miner.gif Cunosti vreun magazin care aduce filtre la comanda prin SV sau BT? Am ajuns la 75000 si conform cartii de service, trebuie schimbat doar uleiul si filtrul de ulei, restul se inspecteaza. Iar schimbarea filtrului de aer si polen e mizilic, asa ca nu as mai bate drumul pana la Iasi sau Brasov. Ulei am gasit sa-mi aduc pe comanda. Daca ma poti ajuta cu un sfat ti-as fi recunoscator. beer.gif Trebuie sa vin si pana la BT sa fac revizia la instalatia GPL cat de curand.

Ajutati-ma cu un sfat sa aleg intre Motul 8100 X-cess 5w40 (franta - 190 lei/5 litri) si Mobil 1 SuperSyn Nascar 0w40 (SUA - 40 lei/litru). Eu sincer as vrea Motul 8100 E-tech 0w40, dar nu aduce nimeni, nici macar importatorul.



Eu tot philips vision plus am de citeva ture incoa.

Cam orice magazin cu piese auto "import", ca asa scrie pe toate iti poate aduce filtru.Sigur sint si prin Sv, daca nu gasesti pot sa-ti comand aici in Bt.
Iti faci revizia la gaz aici, la Bt?Unde?
Oricum, da-mi de stire sa ne vedem la o cafea, generic vorbind.
pista
CITAT(subidriver @ Feb 7 2010, 03:27 PM) *
Ajutati-ma cu un sfat sa aleg intre Motul 8100 X-cess 5w40 (franta - 190 lei/5 litri) si Mobil 1 SuperSyn Nascar 0w40 (SUA - 40 lei/litru). Eu sincer as vrea Motul 8100 E-tech 0w40, dar nu aduce nimeni, nici macar importatorul.

De ce doresti Motul 8100 E-tech 0w40 ? Ar fi mai bun pentru GPL ?
Pe pagina Motul recomanda ca Best 8100 X-cess 5W-40, la versiunea GPL apare ca Best 8100 X-clean C3 5W-30 pentru Forester 2.0.
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?...3&langid=17

P.S. eu in 2.5i am pus 8100 X-clean C3 5W-30 recomandat ca Best la fel pentru benzina cat si pentru GPL in cazul meu.
subidriver
Motul 8100 E-tech 0w40 e din gama uleiurilor pe baza de ester (recomandat si pt GPL) si cica ar avea o mai buna aderenta la metal, foarte benefic in cazul pornirilor la temperaturi destul de scazute. Si a mai fost si laudat pe un alt forum unde cica a fost testat de un user cu masuratori exacte de temperatura si presiune.
Oricum, iau in calcul si X-clean.
Mircea104901
De ce nu pui 300V Power 5W40 http://www.rallysport.ca/lubricants/300V%2...8256%20(GB).pdf
Mie din asta imi pun la Subaru (la alegere intre asta si cel de "masline" smile.gif )
FanisA
O intrebare tampita:
Azi cand curatam masina de zapada, sub numarul din fata vada multa gheata.
Cand o curat, vad ca este un mare gol. Se vede partea de jos a radiatorului.
Este normal sa nu fie nici o grila? Nu grila de sus unde este stema, mai jos, sub numar.
Cred ca am inebunit, nu m-am uitat niciodata acolo.
Multumesc pentru raspuns.
kroko
Toate-s asa. Sa vezi la impreza ca gauroi liber e acolo ... laugh.gif
FanisA
QUOTE (kroko @ Feb 10 2010, 11:11 PM) *
Toate-s asa. Sa vezi la impreza ca gauroi liber e acolo ... laugh.gif


Cred ca nu glumesti(sper). Eu cred ca am obosti prea tare si am impatranit(tampit) de nu mai stiu cum arata masina mea(Legy la care tin foarte mult).
mgabi
Daca nu o speli foarte des sau daca bajetii de la spalatorie nu-si dau silinta foarte tare ... ai fi surprins cate chestii poti gasi "uitate" pe acolo.
bogcot76
QUOTE (Mircea104901 @ Feb 8 2010, 07:10 PM) *
De ce nu pui 300V Power 5W40 http://www.rallysport.ca/lubricants/300V%2...8256%20(GB).pdf
Mie din asta imi pun la Subaru (la alegere intre asta si cel de "masline" smile.gif )


300V nu e indicat deloc la 2.0 aspirat. E o discutie intreaga cateva paginii mai inainte.
kroko
QUOTE (bogcot76 @ Feb 11 2010, 06:54 AM) *
....
300V nu e indicat deloc la 2.0 aspirat. E o discutie intreaga cateva paginii mai inainte.

In plus, eu nu pot pricepe sub nicio forma cum poate un service sa foloseasca anumite uleiuri FARA sa citeasca recomandarile fabricantului acelui ulei, pentru masinile la care il folosesc ....... unsure.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.