Stai sa vezi cum e cu statul langa masina....
Marti am fost la Bucuresti cu cumnatul meu sa faca revizia la o Mazda3. In afara de schimbat ulei + filtru mai avea si un zgomot in dreapta fata si o reclamatie cu privire la modul de functionare in general (masina pierdea cam multe ture la schimbarea treptelor-comparand cu comportamentul din momentul cumpararii cu un an in urma).
Ne intampina o fata careia ii spunem ce si cum, ea scrie 2 vorbe pe foaia de comanda insa noi insistm sa stam de vorba si cu mecanicul ca sa-i explicam si lui direct. Nu de alta dar cand explici cuiva direct te mai intreaba si el cate ceva ca sa priceapa mai bine....
Ea nu si nu, ca nu se poate sa intram in service, ca protectia muncii etc...
-Nu intram in service dar sa iasa el sa stam de vorba...
-Lasati ca ii explic eu...
-Mai d-soara, poate vrea omul sa mai intrebe ceva ca sa se lamureasca, ce stiti sa-i raspundeti?
-Lasati, sa faca schimbul de ulei si apoi stai de vorba
-Bine...
-Schimbam si filtrul de aer, da?
-Pai nu stiu.....ca in carte zice ca la 60000km (asa scrie, pe cuvant) dar sa-l vedem ca poate merge suflat nitel (cumnatul nu prea merge prin praf)
Vine dupa vreo 1/2 ora cu un filtru intr-o punga si zice:
-Uite asta e...Filtrul era ceva de groaza, parca dat jos de pe Raba, plin de mazga, ulei nu stiu ce era...Ce sa sufli, ca nu era praf, era mazga...
-Asta nu e filtrul meu, zice cumnatul.
-Vai de bine, dar ce insinuati??????
-Nu insinuez nimic, va spun clar: asta nu e filtrul meu. Eu stiu pe unde merg cu masina si am schimbat la viata mea vreo 20-30 de filtre ca sa stiu cum arata unul scos de pe masina mea.
-Vai, dar nu avem alte filtre, ca noi nu facem colectie (deja tupeu jegos de acum)
-Bine....
-Si filtrul de motorina e plin de apa... continua fata
-Pai masina asta are 15000km si a mers doar cu motorina cal.1
-Eeeee, asa se fac filtrele, daca vreti vi-l arat
-Ce sa-mi aratati ca-i capsulat
-Nu...va arat cum curge apa din el....
-??? Vreti sa veniti cu ala aici in showroom?
-Pai daca insistati....
-Da, d-soara (ma enervez eu..) veniti sa ne aratati! Asteptam!
Nu s-a mai intors cu el. La asta a renuntat (costa vreo 3mil+manopera).
Cand am facut noi foaia aia de service am intrebat ce ulei pune, daca gradul e conform cu manualul de intretinere, daca e formula speciala pentru motoare du DPF...
-Da, sigur, Dexelia 5W-30 (ca in carte) si scrie DPF pe el!
-Excelent!
Ca sa n-o mai lungesc, i-au facut schimbul de ulei si de filtre, uleiul pus nu era special pentru motoare cu DPF, era 5W-40 si in portbagaj nici urma de filtru vechi si rest de ulei in bidonul original (asa promisese fata ca se intampla la ei ca nu fac colectie)
Zgomotul era de la o rola de la distributie (nefiind pe stoc
s-a facut comanda in Japonia!!!!!) iar cu turatiile nu ne-a bagat nimeni in seama. E drept ca nici nu au ras de noi ci ne-au ignorat cu deferenta.
Mecanicul n-a aparut sa ceara explicatii pt. ce scria pe foaie din simplul motiv ca nu i-a interesat.
Factura 850RON din care vreo 470 a fost manopera!!!!!!!!!!
Am cerut sa ne aduca filtrul si un bidon de ulei (gol) ca sa vedem si noi...Ne-au adus mizeria aia de filtru si surpriza: la o privire mai atenta am observat ca scria pe el Ford (service-ul e Mazda am am vazut acolo si Ford-uri la revizie)! Mazda si Ford sunt frati buni insa parca mi-e greu sa cred ca o Mazda pleaca din fabrica din Jap cu un filtru de aer pe care scrie Ford (nici macar Ford-Mazda-Volvo etc).
Concluzia e ca nu poti dovedi nimic, ca in serviceurile in care esti invitat politicos sa pastrezi distanta, baietii pun ce vor ei, cat vor, daca vor iar la final tu platesti ca prostul o factura de lucrari despre care habar nu ai daca au fost efectuate.
Au mai fost si altele (zi plina) insa deja am scris prea mult
A fost oarecum Off-topic. Sorry.