Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Mar 24 2009, 04:22 AM) *
QUOTE (M A R I A N @ Mar 14 2009, 02:38 PM) *
am gasit un mesaj al unui tip din Belgia: "My outback makes an anoying noise when going over speedbumps.

It gets worse when it's cold and dry !

The put some grease on the swaybar rubbers during it's last maintenance but that only solve the problem for a short period of time.

Yesterday I received a call from the dealer to make an appointment to change the rubbers of the front sway bar.
appearantly it's a general problem and all outbacks/legacy's are called back for this.

I'm not sure if it's only the diesel model but I'll ask"

Deci vorbeste de zgomote la sway barul din partea din fata.


Cred ca s-a virusat si Black Pearl. Cum e zgomotul? Ca un fel de frecare uscata spre scartait? Asa mi s-a parut ca se aude astazi. Mai verific si revin.


Am fost la Auto Kino Brasov pentru zgomotul la suspensie.
De vina sunt cele 2 bucse din cauciuc de pe bara stabilizatoare. Le-am schimbat pe ambele, costa 40 RON/buc.In total, cu manopera, 120 RON. Cam mult, dar am scapat de zgomot (la trecerea peste denivelari pronuntate) pentru moment.
Am solicitat sa puna bucse de la Impreza STI dar nu se potrivesc. Caut niste bucse mai bune de la un producator independent, o sa vad ce si cum.
PS Am fost lasat sa stau langa masina!!!
Impresie foarte buna despre service (seful de service + mecanic), deocamdata pare cel mai bun.
hdi
Adica nu e garantie????? Doar nu te-ai dus sa reclami ca ti s-a consumat motorina din rezervor!!!
Si daca le-ai pus la fel cat te vor tine? Inca 2000km si le schimbi iar?
M A R I A N
Nu e garantie pentru ca nu piesele faceau doar produceau doar zgomot, nu era pericol sa fac accident sau altceva. E in sensul asta ceva scris in caietul de service ca zgomotele percepute de client nu duc automat la schimbarea piesei.
Oricum, asta sa fie problema...
O sa gasesc eu bucse mai durabile.
vlademir
QUOTE (M A R I A N @ Mar 27 2009, 11:05 PM) *
Nu e garantie pentru ca nu piesele faceau doar produceau doar zgomot, nu era pericol sa fac accident sau altceva. E in sensul asta ceva scris in caietul de service ca zgomotele percepute de client nu duc automat la schimbarea piesei.
Oricum, asta sa fie problema...
O sa gasesc eu bucse mai durabile.

Multumesc pentru promptitudinea mesajului, chiar eram curios cum ai rezolvat. Daca reapare zgomotul, te rog anunta. CAre ar putea fi totusi explicatia ca zgomotul nu se mai auzea dupa ce se spala masina, bucsele umede nu scartaie?
Cred ca trebuie sa fie caz de garantie, indiferent ce scrie in caietul de service. Daca face zgomot inseamna ca nu functioneaza corect.
hdi
Un document interesant despre motoarele turbo si intretinerea lor.
Observati intervalul recomandat pt. schimbarea uleiului si a filtrului.
Puteti gasi si altele (dar mai ales manuale de instalare ale accesoriilor) la:
http://techinfo.subaru.com/html/ixSearchFr...amp;free_pub=13
alin94962
Poate va faceti si voi o idee...
Revizie la 4 ani (60000 km, de fapt la 51000 km):
- filtru ulei (cred ca MANN sau MAHLE) 25 RON
- ulei motor 5W30 MOTUL 8100 Eco Energy (4l) 200 RON
- ulei transmisie MOTUL GEAR 75W90 (2l) 110 RON
- lichid frana MOTUL DOT 5 (1l) 84 RON
- filtru aer JAKOPARTS 70 RON
- filtru polen (normal) JAKOPARTS 53 RON
- manopera 1.20 ore 107 RON

TOTAL general: 649 RON.
Revizie efectuata la reprezentanta SUBARU Cluj.
Piese (materiale) comandate de mine si procurate de Subaru.
Dupa revizie, am ramas cu 0.3 l ulei motor, 0,1 l ulei cutie, cca 0,4 l lichid frana.
Concluzia: totul este negociabil, peste tot in jurul nostru!


GLC120
Alin e foarte interesant ce spui. Despre ce masina e vorba?

Cum adica comandate de tine si procurate de Subaru? Le-ai cerut piesele X,Y,Z after market iar ei le-au cumparat si ti le-au facturat cu un adaos de bun simt?

Exista o sursa sigura pentru informatia ca uleiul "original Subaru" este fabricat de Motul?

Mie dealerul mi-a spus ca daca vreau imi poate spune cine e fabricantul unsure.gif dar ca nu e Motul.

Eu am de gand pentru Boxer Diesel sa iau un ulei conform manualului 5W-30 specificatie C2 sau C3 ACEA. Ati gasit asa ceva in Romania pana acum, altul decat Motul ?
M A R I A N
Cu parere de rau trebuie sa va anunt ca sistemul de tractare (furca) pe care l-am comandat din State pentru Outback nu se potriveste la masina mea... confused.gif De asemenea, nu am avut succes nici cu legatura electrica...
E foarte ciudat pentru ca unele chestii sunt identice in schema dar altele esentiale sunt total diferite.
Deci pana la urma Outbackul benzinar american si cel dieselar sunt totusi masini diferite.
hdi
QUOTE (GLC120 @ Apr 8 2009, 11:53 PM) *
Mie dealerul mi-a spus ca daca vreau imi poate spune cine e fabricantul unsure.gif dar ca nu e Motul.


si n-ai vrut?

@Marian,
Se poate modifica sper...
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Apr 8 2009, 05:15 PM) *
@Marian,
Se poate modifica sper...


Nu se poate modifica nimic, din pacate...
hdi
Eu ma gandeam sa tai/sudezi/vopsesti. Nici asa nu merge? Nu poate fi chiar atat de diferit, da-l incolo....
GLC120
QUOTE (hdi @ Apr 8 2009, 11:15 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Apr 8 2009, 11:53 PM) *
Mie dealerul mi-a spus ca daca vreau imi poate spune cine e fabricantul unsure.gif dar ca nu e Motul.


si n-ai vrut?


Cunoasteti stilul, veniti pe la noi, discutam.... La telefon nu mi l-a spus. De fapt cine stie ce firma face uleiul pentru Subaru Greece unsure.gif Chiar crede cineva ca au luat uleiul cel mai bun?
hdi
Cred ca daca fabricantul de uleiuri ar fi unul de "renume mondial" (nu pot sa uit sintagma asta..) s-ar anunta cu surle si trambite parteneriatul. La 307 sunt lipite peste tot stickere cu Total Quartz si parca si in carte scrie marcile de fluide Total ce se vor folosi.
Zetics
Asa e, dar totusi am speranta ca Subaru nu accepta orice posirca in motoarele lor... nu? confused.gif
Mircea104901
QUOTE (Zetics @ Apr 9 2009, 08:15 AM) *
Asa e, dar totusi am speranta ca Subaru nu accepta orice posirca in motoarele lor... nu? confused.gif


Asa e, dar cine poate controla ce "posirca" fac grecii?
Eu am refuzat uleiul lor (chiar daca scria Motul, ambalajul nu-mi inspira incredere; plus ca folosesc masina in toata plaja de turatii si nu vreau sa am surprize) la ultima revizie, si am bagat tot Motul 5W40 (in cutie de metal de 2l ). Pretul e rezonabil, si stii ca n-ai probleme cu "ungerea" teehee.gif
f1anatic
QUOTE (M A R I A N @ Mar 27 2009, 03:24 PM) *
Am fost la Auto Kino Brasov pentru zgomotul la suspensie.
De vina sunt cele 2 bucse din cauciuc de pe bara stabilizatoare. Le-am schimbat pe ambele, costa 40 RON/buc.In total, cu manopera, 120 RON. Cam mult, dar am scapat de zgomot (la trecerea peste denivelari pronuntate) pentru moment.
Am solicitat sa puna bucse de la Impreza STI dar nu se potrivesc. Caut niste bucse mai bune de la un producator independent, o sa vad ce si cum.
PS Am fost lasat sa stau langa masina!!!
Impresie foarte buna despre service (seful de service + mecanic), deocamdata pare cel mai bun.


40 de RONi ? Cit inseamna asta ? 10-12 dolari ?
intimplator, marti le-am ordonat si eu de la dealer, tot pt zgomot. Au fost 2 dolari; dar am ordonat si front sway-bar endlinks care costa 23 dolari bucata. Daca tot umblu acolo, schimb totul. Cind masina se opreste se aude un fel de mini-pocnitura; din dreapta fata. Am fost cu masina la mecanic; ridicat; coborit; dat roata jos; investigat - nimic rupt - dar bucsile aveau joc. Cu parere de rau, iti spun ca cele de STI se potrivesc pe GT. Probabil e de vina grosimea barei anti-ruliu pe fata.
alin94962
QUOTE (GLC120 @ Apr 8 2009, 05:53 PM) *
Alin e foarte interesant ce spui. Despre ce masina e vorba?

Cum adica comandate de tine si procurate de Subaru? Le-ai cerut piesele X,Y,Z after market iar ei le-au cumparat si ti le-au facturat cu un adaos de bun simt?

Exista o sursa sigura pentru informatia ca uleiul "original Subaru" este fabricat de Motul?

Mie dealerul mi-a spus ca daca vreau imi poate spune cine e fabricantul unsure.gif dar ca nu e Motul.

Eu am de gand pentru Boxer Diesel sa iau un ulei conform manualului 5W-30 specificatie C2 sau C3 ACEA. Ati gasit asa ceva in Romania pana acum, altul decat Motul ?


Toyota Avensis, motor 1.6 benzina.
Comandate de mine inseamna ca am solicitat un anume tip de ulei, lichid frana etc si ei le-au comandat la MOTUL Romania.
Nu stiu ce adaos si-au pus, dar cred ca preturile sunt rezonabile.
Nu stiu daca MOTUL este uleiul original Subaru. Stiu doar ca MOTUL Romania mi-a recomandat sa cumpar produsele lor de la dealerul Subaru din Cluj.
Aceeasi revizie m-ar fi costat la Toyota in jur de 10-11 milioane.
M A R I A N
Am atasat 4 poze.
1. una din bucsele care scartaie
2. vedere de ansamblu cu cele 8 gauri de pe lonjeronul dreapta pe care poate fi montata furca sistemului de tractare. Cum se procedeaza teoretic? Fiecare brat al furcii are 2 gauri. Prin ele trebuie introduse 2 suruburi (furnizate) care trebuie prinse de PIULITELE (nefurnizate) care TEORETIC, LA OUTBACKUL AMERICAN, SUNT SUDATE DIN FABRICA PE INTERIORUL LONJERONULUI. Cu rosu am evidentiat gaurile in care intra suruburile de sustinere ale materialului care opreste caldura degajata de toba, gauri pe care se vede clar ca sunt sudate pe interiorul lonjeronului piulite. La fel ar trebui sudate (teoretic) piulite si pentru suruburile furcii dar, din pacate, nu sunt...Si nici nu se pot introduce piulite de sustinere in interiorul lonjeronului pentru ca nu am pe unde. Chestia este ca gaurile din furca nici macar nu se pliaza exact pe gaurile din lonjeron, asa cum ar trebui.
3. primele 4 gauri din lonjeron (dinspre spatele masinii). De gaurile mari (daca ar avea sudate piulite) ar trebui prinse suruburile furcii. Cu rosu-cum ar trebui sudate piulitele.
4. celelalte 4 gauri din lonjeron (dinspre fata masinii). De gaurile mari (daca ar avea sudate piulite) ar trebui prinse suruburile furcii. Cu rosu-cum ar trebui sudate piulitele
5. furca sistemului de tractare

Nu vad alta solutie decat
1. sa dau gauri suplimentare in lonjeron.
2. sa decupez lonjeronul pentru a prinde piulite pe interior.

Am atasat si instructiunile in care se vede clar in partea stanga a pozei cum ar trebui prinse piulitele pe interiorul lonjeronului

F1anatic, se pare ca pana la urma sunt mari diferente intre Outbackul american si cel japonez...Oricum, peste 5000 km am in plan o excursie la Viena unde voi face revizia de 15000 km si unde intentionez sa montez o furca pentru Outbackul diesel.

Sa mai zic ca nici partea electrica a sistemului de tractiune nu se potriveste? confused.gif
kroko
Eu cred ca te-ai complicat luind din State. Nu cred ca masinile difera dpdv caroserie SUA-Europa, dar cred ca ai luat un reper pentru alta varianta de masina. Eu ma luat de la Thule si l-am montat singur in aprox. 2 ore.
http://www.brink.eu/modellen.php?tid=3&lid=4&mid=33
hdi
Nu stiu cu sistemul electric insa pt. prindere s-ar putea rezolva prin "bucsare". A se citi bucshare rolleyes.gif .
Descriu mai jos operatiunea in cazul in care iti poate fi de folos.

- se majoreaza diametrul gaurilor din lonjeron (cele carora le lipseste piulita). Spre ex: daca ele au un diam. de 8 mm se majoreaza la 15.5mm
- se pregatesc pe strung bucse cu diam. ext de 15mm si cu o gaura filetata pe centru; ele vor inlocui piulita lipsa si deci filetul va fi cel complementar surubului furnizat impreuna cu dispozitizul de tractare. Se pregatesc atatea bucse cate puncte de prindere sunt. Bucsele vor avea un sanfren exterior la unul din capete pentru a permite sudura ulterioara.
Atentie: se sudeaza cu surubul bagat in bucsa pt. a impiedica deformarea filetului; eventual dupa ce se raceste se mai trece tarodul inca o data prin gauri.
-se introduc bucsele in gaurile majorate, se aliniaza "la fata" si se sudeaza in sanfernul cu care a fost prelucrata bucsa
-se curata zona sudata de zgura, stropi etc, se perie bine zona si se reface protectia anticoroziva (grund+vopsea) sau spray cu zinc (nu stiu cum este original)
-se monteaza dispozitivul de tractare.
thumbsup.gif
M A R I A N
QUOTE (kroko @ Apr 9 2009, 05:06 PM) *
Eu cred ca te-ai complicat luind din State. Nu cred ca masinile difera dpdv caroserie SUA-Europa, dar cred ca ai luat un reper pentru alta varianta de masina. Eu ma luat de la Thule si l-am montat singur in aprox. 2 ore.
http://www.brink.eu/modellen.php?tid=3&lid=4&mid=33

Reperul e corect.
Cat ai dat pe tot sistemul? Ai montat si partea electrica?
Ai luat de la ATI?
kroko
Parca 240 EURO luat direct din Germania, cu tot cu partea electrica.
In alta ordine de idei, nu cred ca ar trebui sa ai piulite sudate acolo unde zici tu. Sustinerea nu poate fi numai de o latura a lonjeronului, ci surubul ar trebui sa treaca prin lonjeron. Ai cumva pdf-ul instructiunilor sa-l pui pe forum ?
kroko
Rectific, pretul cred ca a fost mai mic.
M A R I A N
QUOTE (kroko @ Apr 9 2009, 05:31 PM) *
Parca 240 EURO luat direct din Germania, cu tot cu partea electrica.
In alta ordine de idei, nu cred ca ar trebui sa ai piulite sudate acolo unde zici tu. Sustinerea nu poate fi numai de o latura a lonjeronului, ci surubul ar trebui sa treaca prin lonjeron. Ai cumva pdf-ul instructiunilor sa-l pui pe forum ?

http://www.valleyindustries.com/ISHEETS/66890.pdf
Sunt cate 2 suruburi care trec prin furca+lonjeron.

Ce inseamna direct din Germania? Adica l-ai comandat prin posta de acolo sau l-ai luat tu personal din Germania?
kroko
Intr-adevar vad ca la tine nu trec complet prin lonjeron. Nu stiu ce sa zic. Dar si in instructiuni zic ca e pentru toate OB si Legacy dupa 2005.
Mie mi l-a adus un amic din Germania. Oricum la cit costa, merita sa-l iei de la noi si ai macar siguranta faptului ca se potriveste.
hdi
QUOTE (raducuGR @ Mar 22 2009, 12:30 PM) *
mi-o venit comanda pe volan ...am avut o surpriza...vedeti si voi...e impreuna cu comenzile cruise control...saptamana viitoare imi scot volanu' sa vad ce se poate face.
Eventual le schimb pe amandoua...americanii pe subaruoutback.com nu zic nimic de faptul ca comanda e dubla...



Raducu,
Le-ai montat?
GLC120
QUOTE (hdi @ Apr 9 2009, 11:15 PM) *
- se majoreaza diametrul gaurilor din lonjeron (cele carora le lipseste piulita). Spre ex: daca ele au un diam. de 8 mm se majoreaza la 15.5mm
- se pregatesc pe strung bucse cu diam. ext de 15mm si cu o gaura filetata pe centru; ele vor inlocui piulita lipsa si deci filetul va fi cel complementar surubului furnizat impreuna cu dispozitizul de tractare. Se pregatesc atatea bucse cate puncte de prindere sunt. Bucsele vor avea un sanfren exterior la unul din capete pentru a permite sudura ulterioara.
Atentie: se sudeaza cu surubul bagat in bucsa pt. a impiedica deformarea filetului; eventual dupa ce se raceste se mai trece tarodul inca o data prin gauri.
-se introduc bucsele in gaurile majorate, se aliniaza "la fata" si se sudeaza in sanfernul cu care a fost prelucrata bucsa
-se curata zona sudata de zgura, stropi etc, se perie bine zona si se reface protectia anticoroziva (grund+vopsea) sau spray cu zinc (nu stiu cum este original)
-se monteaza dispozitivul de tractare.
thumbsup.gif


Dpdv tehnic e interesant dar.... nu va suparati, este un mod de a face economie pe care nu il inteleg. Mi se pare ca e ca bancul cu diferenta intre sexul platit si sexul gratis. Stiti care e ? Sexul platit e mai ieftin ! unsure.gif
hdi
QUOTE (hdi @ Mar 24 2009, 10:22 AM) *
Cred ca s-a virusat si Black Pearl. Cum e zgomotul? Ca un fel de frecare uscata spre scartait? Asa mi s-a parut ca se aude astazi. Mai verific si revin.


Problema rezolvata. Cum? Nu stiu. Presupun ca de la spalat si de la incalzirea vremii. Pur si simplu nu mai face. Am actionat conform principiului: tu te-ai stricat, tu sa te repari!
GLC120
QUOTE (bogdaro @ Apr 17 2009, 08:26 PM) *
QUOTE (bogdaro @ Mar 29 2009, 10:36 PM) *
Salutare,
In alta ordine de idei, vreo 2 zile mi-au stat aprinse pe bord martorul de Check Engine si ala de la VDSC Off. In carte scrie ceva de emisii.
Mi-am facut programare in service si in seara dinainte s-au stins asa ca a doua zi nu m-am mai dus (nu prea mi-e dor de aia de la SMT). Ce sa fie oare? Ma gandeam ca s-o fi infundat filtrul de particule de la prea mult mers prin Bucuresti.
A mai patit cineva ceva asemanator?


S-au stins intre timp martorii pe bord, si s-au aprins iarasi. Asa ca am fost in service la SMT Pallady.
Concluzia: motorina proasta (desi era OMV Sprint Diesel de la aceeasi statie de unde fac plinul mereu); i-au resetat ceva pe la computer si mi-au zis sa o turez cu incredere (nu ca 11l/100km cat am consumul este facut cu mers la 1000 rotatii/min biggrin.gif)
Costuri service: 0 lei (inca ma mir ce civilizati au fost biggrin.gif)


Ia uite cum se rezolva toate problemele... ba se repara singure, ba SMT se pune pe treaba....

Sa mai zica cineva ca nu avem niste super-masini. drive.gif
hdi
Mda, acum astept rabdator sa-i treaca si zgarieturile....
bakero
Salutare domnilor!Intentionez sa cumpar o evacuare sport mai precis Galerii TANABE WRX, STI equal lenght + UpPipe fara catalizator
Sunt de pe un WRX sti.Merg pe 2.0 aspirat?Astea se refera si la restul,adica finalul,sau doar galeriile in sine?Daca e cineva amabil sama dumireasca.Multumesc anticipat!
kroko
Nu merg pentru ca masina ta nu are turbo. De la WRX ( STI ) poti folosi numai cat-back cu putina adaptare dupa catalizator. Tie iti trebuie ASA ceva.
Asta daca masina e modelul anterior. Daca e cel nou, nu ai nevoie de upgrade, evacuarea de fabrica fiind foarte buna ( zica-se....)
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Mar 9 2009, 11:40 PM) *
Am luat de la importator 8l din uleiul Motul Eco-clean C2 5W-30.
-bidon de 5l 235,89 RON
-bidon de 1l 60.38 RON


Apropos de ce ulei pun diferiti dealeri in boxer diesel....
La Brasov pun ..... (tobe) ..... Motul Eco Clean C2 5W-30!
Mi-au spus ca l-a ales seful de service. O sa-l felicit personal, probabil saptamana viitoare.
Si pentru ca economia de piata functioneaza pe principii sanatoase, costurile uleiului in service sunt un pic mai mari insa nu e o tragedie:
-bidon de 5l 325 RON
-bidon de 1l 75 RON
Dai un bulion in plus dar se merita.
Mi-au spus ca-mi schimba si uleiul + filtru daca vreau eu si ca manopera e gratis. Asa ca voi cumpara uleiul de la ei ca in afaceri trebuie sa castige ambele parti.
Mai punem o bila alba pt. Brasov.
bakero
Am gasit un final PRODRIVE de pe un STI.Sa ma-ncurc?Omu' o vinde la pret bun!
kroko
O sa faca mai tare si va merge la fel.
G e o r g e
mult zgomot pentru mai nimic smile.gif no offence.
kroko
QUOTE (G e o r g e @ May 6 2009, 07:27 PM) *
mult zgomot pentru mai nimic smile.gif no offence.


Iti aduci aminte cind imi pusesem eu evacuarea completa ? Vax albina, mergea aproape la fel. Parca sus in ture mergea ceva mai bine, dar scazuse cuplul la ture mici plus zgomotul care ma exaspera. Si nu facea tare....
La turbo e cu totul altceva, dar la aspirata nu cred ca merita.
M A R I A N
QUOTE (hdi @ May 4 2009, 05:21 PM) *
Apropos de ce ulei pun diferiti dealeri in boxer diesel....
La Brasov pun ..... (tobe) ..... Motul Eco Clean C2 5W-30!
Mi-au spus ca l-a ales seful de service. O sa-l felicit personal, probabil saptamana viitoare.
Si pentru ca economia de piata functioneaza pe principii sanatoase, costurile uleiului in service sunt un pic mai mari insa nu e o tragedie:
-bidon de 5l 325 RON
-bidon de 1l 75 RON
Dai un bulion in plus dar se merita.
Mi-au spus ca-mi schimba si uleiul + filtru daca vreau eu si ca manopera e gratis. Asa ca voi cumpara uleiul de la ei ca in afaceri trebuie sa castige ambele parti.
Mai punem o bila alba pt. Brasov.


O sa fie foarte bine si rapid la Brasov. Si faptul ca poti sta langa masina e super ok.
hdi
Stai sa vezi cum e cu statul langa masina....
Marti am fost la Bucuresti cu cumnatul meu sa faca revizia la o Mazda3. In afara de schimbat ulei + filtru mai avea si un zgomot in dreapta fata si o reclamatie cu privire la modul de functionare in general (masina pierdea cam multe ture la schimbarea treptelor-comparand cu comportamentul din momentul cumpararii cu un an in urma).
Ne intampina o fata careia ii spunem ce si cum, ea scrie 2 vorbe pe foaia de comanda insa noi insistm sa stam de vorba si cu mecanicul ca sa-i explicam si lui direct. Nu de alta dar cand explici cuiva direct te mai intreaba si el cate ceva ca sa priceapa mai bine....
Ea nu si nu, ca nu se poate sa intram in service, ca protectia muncii etc...
-Nu intram in service dar sa iasa el sa stam de vorba...
-Lasati ca ii explic eu...
-Mai d-soara, poate vrea omul sa mai intrebe ceva ca sa se lamureasca, ce stiti sa-i raspundeti?
-Lasati, sa faca schimbul de ulei si apoi stai de vorba
-Bine...
-Schimbam si filtrul de aer, da?
-Pai nu stiu.....ca in carte zice ca la 60000km (asa scrie, pe cuvant) dar sa-l vedem ca poate merge suflat nitel (cumnatul nu prea merge prin praf)
Vine dupa vreo 1/2 ora cu un filtru intr-o punga si zice:
-Uite asta e...Filtrul era ceva de groaza, parca dat jos de pe Raba, plin de mazga, ulei nu stiu ce era...Ce sa sufli, ca nu era praf, era mazga...
-Asta nu e filtrul meu, zice cumnatul.
-Vai de bine, dar ce insinuati??????
-Nu insinuez nimic, va spun clar: asta nu e filtrul meu. Eu stiu pe unde merg cu masina si am schimbat la viata mea vreo 20-30 de filtre ca sa stiu cum arata unul scos de pe masina mea.
-Vai, dar nu avem alte filtre, ca noi nu facem colectie (deja tupeu jegos de acum)
-Bine....
-Si filtrul de motorina e plin de apa... continua fata
-Pai masina asta are 15000km si a mers doar cu motorina cal.1
-Eeeee, asa se fac filtrele, daca vreti vi-l arat
-Ce sa-mi aratati ca-i capsulat
-Nu...va arat cum curge apa din el....
-??? Vreti sa veniti cu ala aici in showroom?
-Pai daca insistati....
-Da, d-soara (ma enervez eu..) veniti sa ne aratati! Asteptam!
Nu s-a mai intors cu el. La asta a renuntat (costa vreo 3mil+manopera).
Cand am facut noi foaia aia de service am intrebat ce ulei pune, daca gradul e conform cu manualul de intretinere, daca e formula speciala pentru motoare du DPF...
-Da, sigur, Dexelia 5W-30 (ca in carte) si scrie DPF pe el!
-Excelent!
Ca sa n-o mai lungesc, i-au facut schimbul de ulei si de filtre, uleiul pus nu era special pentru motoare cu DPF, era 5W-40 si in portbagaj nici urma de filtru vechi si rest de ulei in bidonul original (asa promisese fata ca se intampla la ei ca nu fac colectie)
Zgomotul era de la o rola de la distributie (nefiind pe stoc blink.gif s-a facut comanda in Japonia!!!!!) iar cu turatiile nu ne-a bagat nimeni in seama. E drept ca nici nu au ras de noi ci ne-au ignorat cu deferenta.
Mecanicul n-a aparut sa ceara explicatii pt. ce scria pe foaie din simplul motiv ca nu i-a interesat.
Factura 850RON din care vreo 470 a fost manopera!!!!!!!!!!
Am cerut sa ne aduca filtrul si un bidon de ulei (gol) ca sa vedem si noi...Ne-au adus mizeria aia de filtru si surpriza: la o privire mai atenta am observat ca scria pe el Ford (service-ul e Mazda am am vazut acolo si Ford-uri la revizie)! Mazda si Ford sunt frati buni insa parca mi-e greu sa cred ca o Mazda pleaca din fabrica din Jap cu un filtru de aer pe care scrie Ford (nici macar Ford-Mazda-Volvo etc).
Concluzia e ca nu poti dovedi nimic, ca in serviceurile in care esti invitat politicos sa pastrezi distanta, baietii pun ce vor ei, cat vor, daca vor iar la final tu platesti ca prostul o factura de lucrari despre care habar nu ai daca au fost efectuate.
Au mai fost si altele (zi plina) insa deja am scris prea mult

A fost oarecum Off-topic. Sorry.
andrei5130
Foarte dragut, Iti vine sa-i impusti!!!

am avut probleme cu aparatorile de plastic din aripi care se intind pana sub spoilerul din fata protejand proiectoarele , am dat cu botu de pamant pe un camp (nu am vazut o groapa ascunsa in iarba) si portiunea care apara proiectoarele s-a desprins din clpisurile de plastic (si pe stanga si pe dreapta), am neglijat problema drept pentru care la viteza mai mare sau desprins si au fost roase de roti iar cea din stanga a fost chiar smulsa dupa ce s-a prins sub roata...

Am sunat la SMT pallady si am cerut un pret pentru piese si manopera:



Carenaj roata dr. fata – nu avem pe stoc, pret: 345.60 RON + TVA

Carenaj roata stg. fata – nu avem pe stoc, pret: 345.60 RON + TVA

Montajul acestor carenaje necesita trei tipuri de clipsuri:

a. clip – avem pe stoc, pret: 5 RON + TVA (necesar 6 buc)

b. clip – avem pe stoc, pret: 5 RON + TVA (necesar 6 buc)

c. clip – avem pe stoc, pret: 4 RON + TVA (necesar 2 buc)


Preturile pentru manopera sunt urmatoarele:

d/r aparatoare noroi fata st - 0.5 h ( 70 ron + tva )

d/r aparatoare noroi fata dr - 0.5 h ( 70 ron + tva )

Reperele care nu sunt in stoc pot fi comandate si sosesc in aproximativ 21 de zile lucratoare din data comenzii ferme.



.... Dupa care, revoltat, pun mana pe telefon si sun la prietenii de la AUTO KINO (Brasov), ii dau aceiasi lista de obiecte si ma roaga sa revin cu un telefon adoua zi. Zis si facut a doua zi revin cu telefonu si primesc raspunsul:

Nu le avem pe stoc dar le putem aduce in 7 zile si costa pana in 500 ron cu tot cu tva si manopera!!!!

...drept pentru care am facut comanda ferma cum au vrut cei de la SMT dar nu la ei ci in Brasov unde am ntrebat daca trebuie sa lplatesc ceva in avans si au zis ca nu e nevoie...




Concluziile le trageti voi daca vreti ... inca o mini vacanta la Brasov!


bakero
Am luat-o!N-am apucat inca sa o montez,dar cred ca se aude misto...o sa vad maine.Azi am fost de 3 ori intr-un loc unde numai cu asa ceva se ocupa si imi ziceau sa vin la 3 sa vin la 4 dup-aia la 5 si dup-aia ca nu pot sa-mi monteze toba azi..niste idioti,dar asta e.
Eu sunt constient ca nu-i ca la turbo,dar daca se va auzii bine,macar atat,ar fi excelent.n-am pretentii de putere in plus.oricum,acum imi pare rau ca n-am luat forester 2.5XT... sad.gif dar asta e...
poate peste un an asa...iau un sh de afara pana in 30000 de km si o sa mi-l fac de 300 de cai....sa rupa tot.
hdi
QUOTE (bakero @ May 7 2009, 05:43 PM) *
Am luat-o!N-am apucat inca sa o montez,dar cred ca se aude misto...o sa vad maine.Azi am fost de 3 ori intr-un loc unde numai cu asa ceva se ocupa si imi ziceau sa vin la 3 sa vin la 4 dup-aia la 5 si dup-aia ca nu pot sa-mi monteze toba azi..niste idioti,dar asta e.
Eu sunt constient ca nu-i ca la turbo,dar daca se va auzii bine,macar atat,ar fi excelent.n-am pretentii de putere in plus.oricum,acum imi pare rau ca n-am luat forester 2.5XT... sad.gif dar asta e...
poate peste un an asa...iau un sh de afara pana in 30000 de km si o sa mi-l fac de 300 de cai....sa rupa tot.


Asteptam impresii dupa montaj.
Daca ai un pic de timp, te asteptam cu cateva cuvinte despre tine si masina ta aici. http://masini.ro/forum/content/Subaru/2095...u-Welcome-Area/
Cu masina vrem si poze, cu tine NU! laugh.gif
bakero
Da.Azi am montat-o!Marfa rau. yes.gif Nu conteaza ca nu-i nici o diferenta din punct de vedere al puterii,dar suna beton.Suna tare de tot!Nu este nici foarte zgomotoasa,si de la 5000 rpm drive.gif sunetul motorului o acopera,dar se simte ceva.Oricum e prea tare,si va recomand asa ceva in locul unui mufler!Au muncit ceva baietii,diametrul evacuarii la forester era mai mic,dar s-a rezolvat cu un flex,un aparat de sudura si doi baieti priceputi.Maine pun masina,fac poze si poate si un filmulet,sa se-auda!
Va salut!
GLC120
Din ciclul "Dealer in Action" :

La revizia de 15000 km Forester nou 2.0 benzina, vibratii la frana, vor sa schimbe discurile pe banii clientului !!

Nu e nici o alta problema, placutele originale nu sunt uzate. Nu e garantie pentru ca sunt consumabile. unsure.gif

Mi se pare aberant, un disc nu trebuie sa se uzeze inaintea placutei originale indiferent cum conduci. Este ori defect de fabricatie al discurilor ori mai probabil un montaj/reglaj aiurea. Ar trebui sa le schimbe in garantie.

Ce parere aveti?
mike.omega
Fiabilitatea japoneza rulles? banned.gif
22nst
Toyota iti schimba discurile pe garantie (cunosc niste cazuri)
Japonezele sunt in general mai fiabile... nu mai stiu in semnatura cui am citit... masinile facute dupa 2004 nu mai sunt la fel de bune, rezistente... intr-un cuvant, fiabile.
GLC120
Nu cred ca aici e vorba de Toyota, Subaru, BMW sai Citroen. Se poate intampla. Problema este cat de dobitoc poate fi dealer-ul X sau Y.

Referitor la Subaru, a avut/auzit cineva vreo experienta. Cum vi se pare problema: garantie sau uzura?

hdi
Greu de spus IV.
Depinde ce defect au discurile ca daca sunt ovalizate e mai greu cu garantia. Discurile le poti ovaliza si numai dupa o singura frana. Acum intervine in discutie si calitatea lor si cam asa e: modelele de masini mai noi sunt pline din ce in ce mai mult de piese de calitate indoielnica pt. ca niste discuri bune sunt mai greu de stricat.
Presupun ca omul cu Forester e de buna credinta si n-a facut nimic deosebit cu franele alea. Eu zic sa insiste. Vorbim de un dealer oarecare Subaru din Bucuresti?
M-am ingrozit oarecum atunci cand am citit ca noul Megane (care dupa capul meu arata f. bine) costa 12900 DDP cu motorul de 1.6 110cp benzina. Cam cat Loganul suprem. Ce-or fi bagat in ea? Ce mecanisme si angrenaje or fi acum din plastic in loc de metal? Ramane de vazut.
bakero
Am patit eu d-astea cu garantie la FIAT.Dealer-ul mi-a schimbat pompa de apa dar antigelul l-am platit...era consumabil.La fel si bateria dupa 70 mii s-a stricat!Cum domne' s-a stricat?Uite-asa!Pai e in garantie!Nu,uite,la baterie aveti 2 ani garantie....La discuri la fel,dupa 60 mii,s-au dus.Mi s-a spus "Este depasita limita maxima de uzura,trebuiesc inlocuite!"Foarte bine,cat costa?750 lei+TVA/buc.Foarte tare!Asta e....Oricum.ori sunt eu mai ghinionist de am nimerit masina asa,ca mi-a facut multe probleme,aici ma refer la FIAT DOBLO,nu la subaru.
La un Merc A170 an fabricatie 1999,dupa 130000 km s-a bulit bateria.A murit.Dar dupa 130 mii!!!!La Fiat dupa 70 mii...de toata cacaoa!
La forester mi s-a stricat o rotita,care actioneaza reglajul pe inaltime la scaunul soferului.Am stat de pe 5 ian ac pana pe 20 martie sa mi-o aduca!Din japonia!!!
In concluzie,nu ma mai mira nimic cand vine vorba de service-uri.Sunt satul!!!!La un moment dat nu mai intra in viteze Merc-ul A170 de care va povesteam.Am fost la un service renumit din Constanta.Reparau toate marcile,baieti priceputi.Imi zice sefu de acolo,ca e de la cutie...mama frate,2000 euro cutia?Am pus-o!Totusi ma gandesc sa mai caut,si merg la reprezentanta Mercedes AUTOKLASS.Cauta aia acolo...si ma suna:Am gasit problema!Care e?Parghia de la schimbatorul de viteze!Foarte misto!Si cat costa?20 lei+TVA!Bravo!Asa-mi place!!!Deci ....ce sa mai zic!!....
no.gif
GLC120
Da e interesant ce spui bakero. Hoti la dealeri sau la coltul strazii gasesti oriunde, indiferent de marca. Intre 2000Euro si 20RON nici nu e diferenta mare. blink.gif

Bateria e garantata un timp limitat, nu prea are legatura cu km. Dupa 2-3 ani nu cred ca o mai schimba nimeni in garantie.

O sa vedem la KIA, ca tot am aflat ca e mama masinilor pe circuit, mai ales cu motorul de 1.4 unsure.gif . Cica 7 ani garantie.... care piese nu or fi de uzura....?

Cat despre FIAT cred ca e una dintre foarte putinele marci de care nu m-as atinge indiferent ce avion/promotie/motor/dotari..... sick.gif

Despre discul de frana sunt convins ca nu trebuie sa se duca inaintea primelor placute indiferent cum conduci. Nu mai spun ca te uiti si tu la proprietar, la cum arata masina in rest, pneuri.... bineinteles ca e vorba de ACEL dealer, pus pe scos profit maxim din orice. Banuiesc ca tot el a reusit sa aduca rotita in 2 luni jumate si a costat 300 Ron inclusiv montaj!

Totusi, nu cred ca masinile de astazi sunt mai putin fiabile, nici ca piesle sunt PREMEDITAT mai proaste. Masinile sunt mult mai performante dar si mai "complicate", deci pot apare probleme unexpected indiferent de marca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.