Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
Mircea104901
QUOTE (kroko @ Aug 6 2009, 07:09 AM) *
Mircea,
Din partea mea poti sa-ti pui in bidon si zeama de varza. Ideea e ca mai citesc si altii care vor totusi sa dea masinii consumabile de calitate ( sau cel putin corecte ), si nu chestii de genul 1 leu litrul. Poate termenul de dedurizare e strain pentru tine, sau poate crezi ca apa tratata curge la robinet de-ti poti imagina ca o solutie mai ieftina ca apa dedurizata (ce ar trebui sa intre in compozitia lichidelor de spalat parbrizul ) ar fi de folosit la o masina pe care ai dat niste zeci de mii de euro.
Ma rog, fiecare face cum crede ca e mai bine cu masina si pe banii lui.


Am scris mai sus, dar, mai scriu o data, asa pt tine: apa demineralizata (superioara apei dedurizate; este similara apei distilate, dar nu este sterila), nu apa de la robinet.
Din partea mea poti sa torni si parfum D&G in rezervorul spalatorului. Insectele tot nu se vor duce de pe parbriz decat cu solutie speciala. Si, din proprie experienta, Jet-Xpert (cu bitrex, etc.) nu e cu nimic mai bun decat Moldochim(sau cum i-o zice) la 5l. Asta in conditiile in care am folosit cateva zeci de bidoane pe an. Eventual o sa simti o gaura nejustificata in buzunar(cum spunea @Marius ajunge sa coste mai mult decat carburantul in unele situatii). Unde se simte diferenta calitativa, este iarna la temperaturi sub -8 grade (punct la care ingheata si apa cu sare), unde solutiile ieftine formeaza pojghita de gheata pe parbriz, desi scrie pe ele ca rezista la -20, -30. Aici nu contest ca merita sa dai un leu in plus, chiar merita pt. confort.

"
7. Dedurizarea
Dedurizarea este operatiunea prin care se indeparteaza din apa calciul si magneziul. Aceste doua elemente, in prezenta bicarbonatilor, sunt cauza principala a depunerilor ce se formeaza in circuitele termice si pot, in plus, sa reactioneze cu alte substante in anumite prelucrari industriale. Dedurizarea se realizeaza in mod uzual prin trecerea apei prin straturi de rasini schimbatoare de ioni – mase cationice.
...
9. Demineralizarea
Prin demineralizare se obtine apa fara saruri, fara ajutorul caldurii. In mod obisnuit, demineralizarea se realizeaza prin intermediul rasinilor schimbatoare de ioni obtinandu-se o apa cu reziduu salin inferior celui obtinut prin distilare; in schimb, apa demineralizata nu este sterila.
Tehnologia actuala permite producerea de apa demineralizata cu costuri acceptabile prin procesul de osmoza inversa, evitandu-se produsele toxice sau poluante rezultate in urma demineralizarii.
Apa demineralizata are utilizari nenumarate in domeniul industrial (industrie chimica, farmaceutica, alimentara, instalatii termice, etc.) "
Mircea104901
Pentru insecte, folosesc cu succes (pulverizez pe tot parbrizul, dupa care dau drumul la stergatoare+stropitoare):
Click to view attachment
Pentru mocheta:
Click to view attachment (similar, daca nu mai bun Bio-Carpet-ului)
Pentru piele:
Click to view attachment

Pana acum de produsele astea-s cel mai multumit.
GLC120
Sincer, pentru masina nu faceam diferenta intre apa distilata si celelalte "ape". Se pare ca e si asta un subiect stiintific. Mircea cum e apa distilata printre cele doua descrise mai sus ?

Unde gasesti produsele din poze?

Cat despre ideea ca daca ai masina de nshpe mii de Euro atunci trebuie neaparat sa mai bagi in fundul ei alte nshpe mii ca doar iti permiti blink.gif mi se pare o mare prostie. In plus, la noi in Romania nu ai nici o garantie ca kkt-ul care costa de 3-5 ori mai mult e (macar un pic) mai bun decat cel standard.

Pentru insecte am o "solutie" mai ecologica. Evit sa merg noaptea cu viteza foarte mare. geek.gif
Mircea104901
Apa distilata e foarte buna. Nu apar depuneri.
Produsele le-am luat de prin supermarket-uri (nu mai stiu exact care dintre ele biggrin.gif ).
Apropo de mersul noaptea: am prins de cateva ori pe Valea Oltului (nu mai stiu exact orele) roiuri de insecte zburatoare. Dimineata cand ma uitam la masina, nu-mi venea sa cred: numarul de inmatriculare abia daca se zarea printre insectele infipte in el sub forma piliturii pe o coala de hartie cand tii un magnet dedesubt biggrin.gif. La fel era tot "botul" masinii. Iti dai seama cam cata "zeama de varza" am folosit pe drum ninja.gif
hdi
QUOTE (GLC120 @ Aug 6 2009, 03:11 PM) *
Sincer, pentru masina nu faceam diferenta intre apa distilata si celelalte "ape". Se pare ca e si asta un subiect stiintific. Mircea cum e apa distilata printre cele doua descrise mai sus ?


Apa distilata este apa pura, adica doar H2O fara minerale, fara Ca, Mg, fara microorganisme etc. Se obtine prin distilare. Deci este the best.
Apa demineralizata este apa din care s-au extras mineralele (deci si calciul si magneziul). Se obtine in general prin ionizare. Deci asta este pe locul 2.
Pe ultimul loc vine apa dedurizata care este apa din care s-au eliminat (oarecum...) doar calciul si magneziul, cele 2 elemente care precipita sub forma popularei "pietre". Se obtine prin diferite metode ieftine, inclusiv prin trecerea prin niste dispozitive care se cumpara de la metalo-chimice. Deci este pe locul 3.
Eu asa stiu dar la chimie am avut restanta in toamna.
GLC120
Multumesc hdi, se confirma ce spuneam, apa dedurizata de la AGIP (cea mai proasta solutie) a fost de 3 ori mai scumpa decat apa distilata pe care o folosesc de obicei.

Mircea, noaptea tratez insectele cu nepasare. Adica experienta de a spala insectele cu stergatoarele, e de obicei trista. unsure.gif

Daca are cineva stergatoare si super lichid care sterg bec, toate insectele, din mers, il rog sa ne spuna si noua. ermm.gif
iulian_1976
Vad ca folositi recipiente de un litru aici in Franta majoritatea cumpara lichid de spalat parbriz de 5 litri,ei le spun multisezon diferenta intre ele este temp.de inghet si variaza intre 4-10 euro.Firme gen SMB,Valco,Total,Unil etc sunt o sumedenie.

La Subaru imi pare cam gurmand spalatorul de parbriz si faruri,eu folosesc un bidon cam un an aproximativ .
Folosesc ceva de genul din poza 4,5 euro , o fi ieftin pentru unii ,poate scump pentru altii nu stiu ce sa spun rolleyes.gif
Vad ca de 40 de mii de km isi face treaba si nu afecteaza nimic.

Nu am idee o fi mai buna apa distilata vara ?! unsure.gif
hdi
QUOTE (iulian_1976 @ Aug 6 2009, 04:25 PM) *
Nu am idee o fi mai buna apa distilata vara ?! unsure.gif


Cred ca tot mai bun e un lichid de spalat chiar si vara deoarece mai contine si ceva alcool pt degresare, substante tensioactive etc. Ce scrie in poza aia la ingrediente ca m-am chiombat degeaba?
iulian_1976
Bio-etanol plus ceva pe baza de parfum. rolleyes.gif
...mie tot a alcool imi miroase.
mihai pop
Am o intrebare pt voi. Poate gasesc pe cineva in masura sa-mi dea un raspuns.
Vreau sa pun un bull bar in fata si o bara in spate la forester.
Aveti cunostinta de ceva firme care vand asemenea kituri(dar nu de genul Misutonida) ceva profi cu prindere solida pe lonjeroanele sasiului.
Eu nu am gasit decat de la o firma din Australia ninja.gif , ma bate gandul sa il fac la comanda din inox de 60mm.
V-ati pus careva pe masina asa ceva? Ce probleme ati avut cu montajul?
GLC120
Care ar fi scopul (si durata...) ? Stii ca in multe tari din Europa bullbar-ul este interzis ?
mihai pop
Scopul este am o protectie la soferii neatenti care vad doar bara spate a masinii din fata. unul din asta mi-a pupat Seatul sapt trecuta si idiotul nu avea nici macar rca, deci urmeaza procese si bani dati din buzunar. La Subaru nu este service in Baia Mare si vreau sa evit daunele minore pe care casco-ul le acopera, dar tot este franciza de 100 de euro care ii dau de la mine. deci asta ar fi primul motiv.
2. sa pot impinge cate o masina care imi blocheaza intrarea in curte ocazional, fara sa imi zgariu vopseaua
bogdaro
Daca e sa ai ghinion, nu te salveaza de service nici un bull-bar. Iti urez sa nu ai parte de evenimente, nici cu si nici fara.
Apropo de service, eu acum trebuie sa astept 3 saptamani dupa o aripa...Daca nici o amarata de aripa nu are SMT-ul in stoc, nici nu vreau sa ma gandesc la componente mai complexe.
bakero
un bull-bar pe forester de e "shit".
la fel ca si pe orice model al japonezilor.
sta bine pe un pajero,pe un patrol,pe un land-cruiser,dar pe subaru e de porc...pe bune.oricum gusturile nu se discuta. whistling.gif
mihai pop
QUOTE (bakero @ Aug 10 2009, 09:28 PM) *
un bull-bar pe forester de e "shit".
la fel ca si pe orice model al japonezilor.
sta bine pe un pajero,pe un patrol,pe un land-cruiser,dar pe subaru e de porc...pe bune.oricum gusturile nu se discuta. whistling.gif

e vorba doar de practic. drive.gif
desi pana la urma o sa raman la casco.
oare la ce soc se deschid airbag-urile la subaru? sa nu am surpriza cand imping pe cinveva biggrin.gif
GLC120
QUOTE (andrei5130 @ Aug 12 2009, 04:03 PM) *
pentru moment cred ca trebuie sa ma gandesc la un schimb de ambreiaj, a inceput sa patineze, cauzele sunt multiple...


Cred ca e o greseala nu poate fi vorba de Subaru unsure.gif Tocmai tu andrei, care mergi potolit si exclusiv pe autostrada! drive.gif

Cati km? Pe unde te-ai mai catarat, cand a inceput sa miroasa si sa scoata fum ?

Ca masura de precautie, te rog sa nu ne spui brusc pretul total al kit-ului de ambreiaj cu manopera si TVA, de la SMT. S-ar putea in cadere sa distrugem computerul de ultima generatie.
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Aug 12 2009, 06:11 PM) *
QUOTE (andrei5130 @ Aug 12 2009, 04:03 PM) *
pentru moment cred ca trebuie sa ma gandesc la un schimb de ambreiaj, a inceput sa patineze, cauzele sunt multiple...


Cred ca e o greseala nu poate fi vorba de Subaru unsure.gif Tocmai tu andrei, care mergi potolit si exclusiv pe autostrada! drive.gif

Cati km? Pe unde te-ai mai catarat, cand a inceput sa miroasa si sa scoata fum ?

Ca masura de precautie, te rog sa nu ne spui brusc pretul total al kit-ului de ambreiaj cu manopera si TVA, de la SMT. S-ar putea in cadere sa distrugem computerul de ultima generatie.

Am deschis un topic separat din care cred ca aici va trebui sa punem concluziile... confused.gif

Dat fiind faptul ca mai devreme sau mai tarziu va trebui schimbat kit-ul de ambreiaj am inceput sa ma interesez cat costa:

- placa presiune 805 + tva
- rulment 231 + tva
- disc ambreiaj 464 + tva
- manopera 5 ore 700 + tva
-------------------------------
total 2618 ron cu tva inclus
pista
CITAT
Pe unde te-ai mai catarat, cand a inceput sa miroasa si sa scoata fum ?

Ieri si la masina mea a iesit fum de miros sa nu mai zic. Am tinut masina pe o panta din ambreiaj vreo 2-3 minute. confused.gif
kroko
Roaga-te sa fi scapat macar volanta... rolleyes.gif
M A R I A N
Masina a implinit deja 31000 km. Vineri am facut la Brasov revizia de 30000.
Total 1400 RON
Consumabile:
-ulei Motul 5W-30 C2 (5l pentru ca am venit eu de acasa cu 1l)
-filtru de ulei
-filtru de aer
-filtru de polen
-placute de frana (nu erau duse de tot, mai aveau cam un sfert dar am decis ca asa e mai bine)

Am mai cumparat de la ei inca un filtru de aer pe care vreau sa-l schimb eu pe la jumatatea intervalului de revizii pentru ca am constatat ca filtrul vechi era nepermis de murdar.

Masina merge la fel ca in prima zi desi merge de 2-3 ori pe saptamana pe un drum de ~10 km de macadam (pe unde se organizeaza raliul Iasului). Acolo e lovita constant de pietre pe dedesubt si cu toate astea la revizie am vazut ca burta masinii se prezenta perfect. Probabil ca scuturile stock ale masinii isi fac treaba cum trebuie.
Am rotit anvelopele Yokohama de pe fata pe spate si parca e mai bine in curbe.
mihai pop
am o intrebare pt voi:
la cati km ati facut a 2-a revizie, tinand cont ca prima ar fi cea de la 5000km?
in cartea de service zicea ca dupa 15mii km, dar de la ultima revizie 15k km au un an, sau de la inceput(0km)?
GLC120
QUOTE (mihai pop @ Aug 17 2009, 02:34 PM) *
am o intrebare pt voi:
la cati km ati facut a 2-a revizie, tinand cont ca prima ar fi cea de la 5000km?
in cartea de service zicea ca dupa 15mii km, dar de la ultima revizie 15k km au un an, sau de la inceput(0km)?


Subaru spune ca la 5000km este doar o inspectie gratuita cum se face la majoritatea producatorilor intre 1500-5000km.
Reviziile la 15000km sau un an.

Daca ai schimbat ulei si filtre la 5000km mai departe faci cum vrei unsure.gif, eu remarc totusi ca (si) subaristii sunt(em) blink.gif cam boieri si baga(m) o caruta de bani in consumabile si accesorii, de multe ori numai din comoditate.
kroko
Numarul de km nu spune mare lucru pentru un motor. Uleiul se eschimba in mod normal la un anumit numar de ore functionare, functie de conditiile de exploatare, functie de calitatea uleiului, etc... Una e sa mergi pe autostrada cu o medie de 100km/h si alta sa o freci in oras cu o medie de 10km/h. Personal, mergind foarte mult in oras, schimb uleiul in intervalul 7.000-10.000 km. Mai des catre 7.000 si foarte rar 10.000.
raducuGR
am fost la schimbat uleiul la SMT in Atena....mi-au montat si comenzile pe volan (is faine dar nu prea is obsnuit cu ele,dupa cum bine a zis cineva, nu schimba si statiile radio memorate...) Nu am apucat sa montez Aux In mufa pt. ca trebuie data jos masca de la tunel si cd-UL si nu am avut timp .Poate o pun la Cluj.Partea mai proasta o fost ca am placutele de frina pe fata duse (mai tin vreo 6000 km) si discul e putin mincat treaba ciudata la numai 16000 km.Mesterii de acolo m-or sfatuit sa pun pe fata frane ...no cum le zice pe romaneste..?...cvadruple ?( cu 4 pistoane ) am impresia de sti....1500 de euro...
Mi-am cumparat si un gps cu ecran de 5 inch de o culoare exact ca bordu' masinii ma gindesc sa tai usa de la dulapior si sa-l incastrez.De ar fi mai ieftine franele le-as pune ca le consider pe cele existente tare slabe.Da 1500 de euro...
A! o problema: dobitocii de la service nu au putut sa programeze schimbul de ulei (in primul rind habar n-au de diesel in Atena e interzis ) cica au dat computerul la upgrade si s-o stricat...ce fac...?...

A si inca ceva...uleiul pe care-l pune subaru in Grecia e marca Subaru...ce prostie o fi asta ? parca uleiul Motul pe care l-am pus la Cluj in octombrie era mai fain (parca suna mai bine masina dar poate e doar o idee preconceputa...)...nu am putut afla ce marca-i uleiul.
Zetics
La SMT Bucuresti se pune acel ulei... Subaru, care este "made in Greece" whistling.gif
Acu eu tot stau si ma gandesc, chiar asa de naspa poate ca nu o fi! mai ales la caruta de bani pe care o iau pt un schimb de ulei! Sau ma mint eu frumos?
GLC120
Daca ai un bidon pune o poza sa-l vedem. Mai mult ca sigur este acelasi pe care il vand si in Romania, fabricat in Grecia de o firma locala.

Foarte bun, merge si la salata.
kroko
Mah da rai mai sunteti.... Uleiul ara n-are cum sa fie rau, mai ales ca ei acorda garantie pe masinile in care-l baga. Ca noi vrem sa fim linistiti folosind uleiurile pe care le cunoastem si sunt consacrate, e alta poveste, corecta si ea dealtfel.
Cine vrea alt ulei in masina lui, vine cu el, si se mentioneaza in caietul de service ce ulei s-a folosit. Nu te obliga nimeni sa cumperi ulei de la ei.
raducuGR
no, daca-i grecesc m-am linistit...au masline de calitate...
GLC120
Hai sa fim seriosi, se mentioneaza pentru ca ulterior sa poate discuta despre ORICE in perioada de garantie. Nu cred ca e cineva pe aici care sa fi mers la SMT cu uleiul in punga.

Dupa experientele cu ambreiajul si discul de frana, cred ca este evident ce se intampla acolo. Sa mai spun de turbina?

Argumentul cu profesionalismul si pregatirea este adevarat dar nu suficient. Si falsificatorii de carduri au oameni foarte buni si pregatiti.

Din pacate afacere tipic romaneasca, vand 200 de masini si 87 de piese dar fac profit cat aia care vand 4000 de masini in vest. Asa sunt romanii mai destepti. Care din ei, cei care cumpara sau care vand ? unsure.gif

Eu sper ca incet-incet toata lumea sa inteleaga ca nu e normal, iar clientii sa-i aduca la realitate. Fortat!
kroko
QUOTE (GLC120 @ Aug 18 2009, 09:07 AM) *
Hai sa fim seriosi, se mentioneaza pentru ca ulterior sa poate discuta despre ORICE in perioada de garantie. Nu cred ca e cineva pe aici care sa fi mers la SMT cu uleiul in punga.
......


Hai sa nu fim din nou rai. Uite eu merg cu el in punga, si mi se scrie in caietul de service ce ulei mi s-a bagat in masina si ca am venit eu cu el. Atita timp cit e vorba de un ulei de marca, recomandat pentru subaru, nu vad care-i problema. Oricum nu te obliga nimeni nici sa vii cu el, nici sa-l pui pe al lor. Alegerea apartine proprietarului masinii.
La aia cu frinele si ambreiajele, fiecare intelege ce vrea. Nu e specific subaru, ci e la fel la absolut orice masina. Pozele cu placile supraincalzite sunt mai clare decit orice explicatie. Eu recunosc ca am gresit si am incins ambreiajul. Greseala asta m-a costat 2500 roni, dar sunt multumit ca am invatat ce sa nu mai fac pe viitor cind sunt la volanul unei integrale.
Masinile subaru nu sunt indestructibile si nu sunt lipsite de probleme in perioada de garantie. Ca se intimpla foarte rar sa pice ceva in garantie, e alta poveste. Cel putin pina acum, de 4 ani de cind am masini subaru in curte ( numai vreo 4 buc. ), cei de la SMT au schimbat fara niciun fel de discutie piesele acoperite de garantie.
Culmea, primele 2 masini le-am luat de la Radacini si urmatoarele 2 din Germania. De la SMT nici macar una.
Asa ca nu pot sa-i vorbesc de rau pentru ca nu am nici cel mai mic motiv. Din contra...

GLC120
Sper sa ma insel, dar cred ca tu esti exceptia care confirma regula. Nu cumperi de la ei dar ti le repara gratis in garantie ? rolleyes.gif

Nu vorbeam de ambreiajul abuzat (mai multe cazuri pe aici). Ci de faptul ca au spus clar ca placa/rulmentul nu face obiectul garantiei verymad.gif - vezi zgomotul mentionat mai sus - si de discurile de frana schimbate CONTRACOST la 15000 km cand placutele de frana ORIGINALE erau in stare perfecta. La fel turbina schimbata pe banii asiguratorului blink.gif la pret triplu fata de Germania.

De ce sa scrie ca s-a pus uleiul cutare adus de client, atat timp cat este conform specificatiilor Subaru? Nu vad niciun motiv constructiv.

Pentru japonezii care mai citesc pe aici: trebuie un concurent pentru SMT in Bucuresti !
bakero
QUOTE (GLC120 @ Aug 18 2009, 01:16 PM) *
Pentru japonezii care mai citesc pe aici: trebuie un concurent pentru SMT in Bucuresti !


noi la Constanta avem....Radacini reprezentat de Arrow.
E mai ieftin la astia 60lei ora man ,la Nippon e 96 lei ora de manopera.
In schimb la arrow service-ul e mai "auster" iar la nippon e mai "high-class"....

ca promptitudine bate nippon la bujii de ex.ei vroiam 500+tva pt montaj si dura 5 ore,,arrow vroiam 800-1000 lei si dura 2 zile biggrin.gif
in rest sunt toti o apa si-un pamant...care este!asta este...
vrei treaba,cumpara consumabile,gaseste un mecanic bun si faci treaba.daca stai dupa astia o iei din loc....
sunt curios acum in toamna dupa ce fac resoftarea si probabil o sa schimb si evacuarea ce-or sa zica astia de garantie...daca mi-o "taie" o sa fac exact ce trebuie.ulei,filtre si mergem la garaj la Georgica...
kroko
QUOTE (GLC120 @ Aug 18 2009, 10:16 AM) *
Sper sa ma insel, dar cred ca tu esti exceptia care confirma regula. Nu cumperi de la ei dar ti le repara gratis in garantie ? rolleyes.gif

Garantia e valabila pe tot teritoriul EU.

QUOTE
Nu vorbeam de ambreiajul abuzat (mai multe cazuri pe aici). Ci de faptul ca au spus clar ca placa/rulmentul nu face obiectul garantiei verymad.gif - vezi zgomotul mentionat mai sus - si de discurile de frana schimbate CONTRACOST la 15000 km cand placutele de frana ORIGINALE erau in stare perfecta.

E normal, scrie si in manualul masinii. Nu numai la subaru, la toate masinile e la fel.

QUOTE
La fel turbina schimbata pe banii asiguratorului blink.gif la pret triplu fata de Germania.

Da-mi voie sa am dubii....

QUOTE
De ce sa scrie ca s-a pus uleiul cutare adus de client, atat timp cat este conform specificatiilor Subaru? Nu vad niciun motiv constructiv.

Dar de ce sa nu scrie ? Nu-i adevarat ca am venit eu cu el ?

QUOTE
Pentru japonezii care mai citesc pe aici: trebuie un concurent pentru SMT in Bucuresti !

Orice brand are un singur importator oficial in fiecare tara. Dealeri sunt mai multi. De ce nu mergi la service-ul altui dealer daca nu-ti place cel al importatorului ? Vorbesc foarte serios.
kroko
QUOTE (bakero @ Aug 18 2009, 10:19 AM) *
......
sunt curios acum in toamna dupa ce fac resoftarea si probabil o sa schimb si evacuarea ce-or sa zica astia de garantie...daca mi-o "taie" o sa fac exact ce trebuie.ulei,filtre si mergem la garaj la Georgica...


Cauti un "georgica" in care ai incredere si cunoaste subaru, si ai rezolvat problema thumbsup.gif
GLC120
kroko, ia-o ca pe un compliment, parca esti director de marketing la Subaru South East Europe.

Majoritatea celor afirmate sunt perfect adevarate dpdv teoretic. Ca la carte. Practica insa ne omoara.

Te rog sa ne spui si noua unde scrie ca discul de frana se poate uza inaintea placutelor dupa 15000 km si asta e responsabilitatea soferului/proprietarului.

Exista alti dealeri autorizati in Bucuresti, pentru vanzari si service ? Eu de Bucuresti vorbeam, sa presupunem ca "unicul importator" nu poate fi concurat.
Remarc si faptul (usor comunist poate blink.gif ) ca majoritatea marilor importatori auto, dar nu numai auto, sunt tot firme straine. Deci cumparam produse de import pentru ca sunt mai bune, OK, dar si profitul tot afara merge. Chiar nici sa vindem masini nu suntem in stare ? Acum 2000 de ani cu maslinele pe corabii intelegeam, dar acum ? ermm.gif
kroko
Uite, si mie mi-au spus ca discurile fata sunt deja "sub cota", dar nu le-am schimbat. Nu le-am schimbat pentru ca limita din documentatia subaru ( 0,5mm/fata ) mi se pare exagerat de mica. Consider totusi ca pot sa mai merg cu ele, si le voi schimba poate pe la 30.000 km. Oricum sunt piese de uzura, ca si anvelopele. Si tin .....cit tin rolleyes.gif

Sa nu crezi ca ma bucur cind vad firme straine care fac si scot bani din Romania. Ideal ar fi ca toate firmele sa fie cu capital integral romanesc, numai ca nu se poate. Nu exista tara pe pamintul asta unde sa nu existe firme straine. Nu trebuie sa uitam totusi ca ne-am nascut acum citiva ani ( doar ), si suntem inca saraci.....
GLC120
Franele sunt construite astfel incat piesa de uzura sa fie placuta. Daca se duce discul inainte e o problema de design, fabricatie sau reglaj. Eu nu as da bani niciodata pe un disc cand am pe masina placutele originale. Nu ca la 30000 km ar fi ceva normal... rolleyes.gif

Firme straine au existat si vor exista intotdeauna, oriunde in lume, e absolut normal. Dar "importatori unici" de masini, cu capital francez in Germania cred ca sunt foarte rari if any. Ce-ar fi sa mai si vezi cu ochii arieni inmarmuiti profitul firmei mama cum se intampla la noi blink.gif

Afaceri de Dambovita, nimic mai mult.

BTW Toyota parca s-a mai dat pe brazda. unsure.gif
mihai pop
QUOTE (kroko @ Aug 18 2009, 03:03 PM) *
Uite, si mie mi-au spus ca discurile fata sunt deja "sub cota", dar nu le-am schimbat. Nu le-am schimbat pentru ca limita din documentatia subaru ( 0,5mm/fata ) mi se pare exagerat de mica. Consider totusi ca pot sa mai merg cu ele, si le voi schimba poate pe la 30.000 km. Oricum sunt piese de uzura, ca si anvelopele. Si tin .....cit tin rolleyes.gif

Sa nu crezi ca ma bucur cind vad firme straine care fac si scot bani din Romania. Ideal ar fi ca toate firmele sa fie cu capital integral romanesc, numai ca nu se poate. Nu exista tara pe pamintul asta unde sa nu existe firme straine. Nu trebuie sa uitam totusi ca ne-am nascut acum citiva ani ( doar ), si suntem inca saraci.....

am avut mai demult un nissan patrol la care patit doua faze:
una, cand am cumparat masina dupa 3000 km nu am mai avut frane, discurile erau praf, aproape gaurite pana la fantele de la ventilatia discului , iar placutele erau noi!!! nici macar un pic de uzura
doi, dupa ce am inlocuit discurile si am schimbat si placutele, dupa un drum de budapesta-baia mare-craiova-budapesta, placutele noi s-au tocit total-astea erau placute Ferodo
in final le-am schimbat si pe alea si am pus Pagid, ele s-au comportat de minune pana am vandut masina
GLC120
Mihai, cine a platit discuri+placute cand le-ai schimbat la 3000km?
mihai pop
QUOTE (GLC120 @ Aug 18 2009, 04:05 PM) *
Mihai, cine a platit discuri+placute cand le-ai schimbat la 3000km?

cine altcineva decat subsemnatul, ca era second de 4 ani vechime...
GLC120
Ok alta treaba. Cei 3000 km nu au relevanta.

Pagid sunt foarte bune, mai ai masina?
mihai pop
QUOTE (GLC120 @ Aug 18 2009, 05:20 PM) *
Ok alta treaba. Cei 3000 km nu au relevanta.

Pagid sunt foarte bune, mai ai masina?

nu, am vandut-o anul trecut
bogcot76
QUOTE
La fel turbina schimbata pe banii asiguratorului blink.gif la pret triplu fata de Germania.

Da-mi voie sa am dubii....

De ce anume te indoiesti? De pretul de 4800 euro al SMT-ului pentru turbina sau de pretul de 1233,24 euro fara TVA al turbinei la Subaru Deutschland? Vrei un attachment cu factura sau ce anume nu crezi? SMT e un tzepar de doi bani si basta.

A propos stii cat costa de exemplu la ei o pereche de placute de frana pentru Tribeca ? 2400 Roni. Daca nu crezi intreaba. Sau o pereche de stergatoare - 900 Roni etc etc. Iar legat de faptul ca nu ar mai trebui sa calce nimeni pe la ei si sa mearga la Brasov sau in alta parte, da, asta trebuie facut ca de asta e piata libera. Si atunci poate vor revizui si ei putin atitudinea.

Pacat ca pe forum suntem doar o mica parte din posesorii de Subaru si foarte multi inca se duc mecanic la ei pentru revizii si asa mai departe. banned.gif
bogcot76
Click to view attachment

Uite si factura pentru cine nu crede - ma rog am gresit eu putin ca au facut ei un "discount" - nu e 4800 euro , e vreo 4300 euro biggrin.gif

Iar de pretul din Germania iata si mailul primit de la Subaru Deutschland:

"The turbocharger costs with a German Subaru dealer approx 1233,24 euros , plus value added tax
Plesae they turn with indication of the chassis number to German Subaru dealer .

Best Regards
Frank Müller


Subaru Deutschland GmbH
Teilewesen / Verkauf
Händlerbetreuung
Frank Müller
Mielestrasse 6
D - 61169 Friedberg
Tel. : ++49 (0) 6031-606195
Fax.: ++49(0) 6031-606194
E-mail : frank.mueller@subaru.de


Subaru Deutschland GmbH - Mielestrasse 6 - D 61169 Friedberg - www.subaru.de

Geschäftsführer: Jens Becker

Amtsgericht: Friedberg - HRB 1434
------------------------------------------
SUBARU
Think.Feel.Drive.

*** 2005 : 25 Jahre Subaru in Deutschland ***
***Weltgrößter Allrad -PKW Hersteller*** "

Mai e cineva care nu crede? Sper ca nu.
kroko
Ce nu stii tu, e ca in pretul ala a intrat si filtrul de particule !
Restul e cancan....... rolleyes.gif
GLC120
bogcot, nu cred ca trebuie neaparat dezvaluite "sursele". sa invatam si noi de la presa libera si independenta.

E posibil ca baiatul ala sa isi ia niste castane, ca strica afecerea harnicului dealer din Romania.
bogcot76
QUOTE (kroko @ Aug 18 2009, 08:36 PM) *
Ce nu stii tu, e ca in pretul ala a intrat si filtrul de particule !
Restul e cancan....... rolleyes.gif


E o gluma nu? In pretul total (care e spre 6000 euro) a intrat si filtrul de particule.
bogcot76
QUOTE (GLC120 @ Aug 18 2009, 08:40 PM) *
bogcot, nu cred ca trebuie neaparat dezvaluite "sursele". sa invatam si noi de la presa libera si independenta.

E posibil ca baiatul ala sa isi ia niste castane, ca strica afecerea harnicului dealer din Romania.


Vorbesti de tipul din Germania? Pai nu e nici un secret si cred ca nu are ce castane sa ia de la nimeni. Nu e nici un secret ca doar eu am cerut informatia folosind adresa de mail de contact de pe siteul subaru.de si am primit raspunsul. Nu m-a rugat in mod expres sa nu spun la nimeni de chestia asta. 36182451.gif Informatiile nu sunt classified. Mai mult, ca sa vedem un pic diferenta intre ai lor si ai nostri - la ei catalogul de accesorii are preturile la vedere. Nu trebuie sa te ploconesti la cei de la Service sa-ti spuna vreun pret la nu stiu ce chestie.

De aia nu mai pot ei de afacerea SMT. Doar a precizat clar - with a German Subaru Dealer.

Omul asa va raspunde si maine si peste un an absolut la fel, ca doar Subaru Deutschland nu sunt romani (sau greci), sunt nemti.

Ar fi culmea sa ia la castane SMT-ul pe Subaru Deutschland.
kroko
QUOTE (bogcot76 @ Aug 18 2009, 06:51 PM) *
........
E o gluma nu? In pretul total (care e spre 6000 euro) a intrat si filtrul de particule.

Nu e gluma. Verifica factura inca o data si vezi cit a fost filtrul.
bogcot76
QUOTE (kroko @ Aug 18 2009, 10:10 PM) *
QUOTE (bogcot76 @ Aug 18 2009, 06:51 PM) *
........
E o gluma nu? In pretul total (care e spre 6000 euro) a intrat si filtrul de particule.

Nu e gluma. Verifica factura inca o data si vezi cit a fost filtrul.


Adica vrei sa spui ca in pretul turbinei este inclus pretul filtrului de particule? Pai si cat costa asta mai frate - 3000 euro???? Bine ca mi-ai deschis ochii. Sunt doua variante - ori au uitat sa treaca filtrul de particule pe factura si mi-au pus in schimb manopera pentru schimbarea lui, ori "l-au inclus" in pretul altui item ceea ce e ilegal. Indiferent de situatie nu e in regula, oricum nu dadusem importanta aspectului asta pentru ca un filtru de particule e pe undeva pe la 500-600 euro la cele mai scumpe masini din cate stiu eu, dar am un motiv bun sa le pun si protectia consumatorului acum pe cap ca tot mi-ai deschis ochii. thumbsup.gif

In plus in cutia cu piesele vechi nu exista nici un filtru de particule vechi. Hmmmm..... chiar voi suna la protectia consumatorului si voi vorbi si cu avocatii mei devil.gif

Le-ai facut un mare bine...........
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.