Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii tehnice / Imbunatatiri / Reparatii
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
GLC120
Este o tara de c.... dar totusi nu cred ca RAR (mai nou ARR) stabileste masa maxima a remorcii. Exista niste standarde dupa care producatorii stabilesc asta, in functie de model, motorizare, transmisie....

La LC am primt o tidula A4 de la Toyota Europe, nu stiu cum se cheama titlul e in greaca blink.gif unde apar principalele date tehnice. 2800 kg remorca cu frane, 750 kg cea simpla.

Si daca la Subaru poti primi manual unde nu scrie nimic de motorizarea ta, la Toyota am primit cartea de identitate unde nu era trecuta dimensiunea pneurilor de pe masina. Si-au cerut scuze dar tot a trebuit sa ma duc eu la RAR.


kroko
QUOTE (Zetics @ Apr 8 2010, 09:33 AM) *
Foarte ciudat, deci in ochii RAR-ului puterea motorului nu conteaza! blink.gif
La Hyundaiu' meu am maxim 1100kg, iar la Forester 1500!
Sa fie doar asa, o regula tampita cum ca remorca cu incarcatura sa aiba maxim cam cat are si masina? Ca la mine se potriveste: 1070 respectiv 1485 kg.
Nu cumva masina ta are undeva pe la 1200 de kile? smile.gif


Mah eu gasesc foarte logic ca greutatea tractata sa nu fie mai mare decit cea a masinii. Imagineaza-ti cit de bine poate controla o masina de 1000 kile o remorca de 3000 ! Exagerez sa intelegem mai bine. Mai un hop, un viraj, mai derapeaza remorca, etc... Daca remorca e mai grea decit masina, ai cam pus-o !
Puterea chiar nu conteaza in situatiile critice. Imi aduc aminte ca un VW LT antic, de vreo suta de cai, putea tracta ceva in jurul a 2,5 tone daca-mi aduc bine aminte.

@GLC
Daca te uiti in manualul de utilizare Subaru, gasesti si greutatea maxima permisa la tractare.
kroko
Si in manualul din 2007
GLC120
Interesanta limitarea care apare la AT pe catararile din Turul Frantei blink.gif la peste 40C.
Stie cineva motivul ?
drabisan
Subaru nu e deloc un subiect la care sa-mi dau cu parerea, dar pot sa impartasesc ce au spus inginerii nostrii de teren cind au avut un teste un Outback diesel. Unul din lucrurile pe care le-au testat a fost tractarea unui grup electrogen. Grupul gol are ~750kg, dar are frine. La care se adauga un rezervor care plin are ~70l. Plus cablurile de alimentare care uneori pot sa aiba multe zeci de kg, fiind foarte lungi.
Pur si simplu au spus ca devine prea instabila cu grupul in spate la viteze relativ mari (~100km/h), iar la coborit pante cu grupul au spus ca a fost chiar ciudat, avind senzatia ca "vine grupul" spre ei.
Desi le-a placut mult masina, au declarat-o inutila din cauza senzatiilor ciudate pe care le-au avut la tractarea angrenajului. Desi ar fi fost mult mai placuta si mult mai sportiva decit Nissan-urile, au ales in continuare Pathfinder.

Pe de alta parte, am vazut des in Delta oameni cu Forrester tractindu-si barcile. Dar nu-mi aduc aminte sa fi vazut Outback. E drept ca sint si mai rare decit Forresterurile.
GLC120
Din cate am vazut si citit pana acum, am impresia ca masa maxima a remorcii anunatata de producatori pentru masinile normale este mai mult o chestie de marketing. Adica la unele masini o faci pe riscul tau, daca iti permiti sa accelerezi pana la 100km/h in 60 de secunde, sau sa te opresti in panta intr-o distanta de 10 ori mai mare, sau sa pleci de pe loc in rampa fortand la maxim ambreiajul si/sau transmisia si nu conteaza pentru tine uzura prematura a masinii, stabilitatea, consumul... atunci e OK mergi cu remorca indicata in talon, chiar si peste banned.gif

Vreti un exemplu sugestiv? Din talon: Landcruiser - 750 kg fara frana. Outback Diesel - 750 kg fara frana. Pai e corect? Seamana a calcul tehnic sau marketing? OBD motor mult mai mic, masa mult mai mica, frane deja discutabile, frana de motor aproape inexistenta, ambreiaj .... dar trage cat LC-ul cu sasiu separat si reductor 2.566 unsure.gif

L.E. vedeti ca posturile off-topic (cica) au fost mutate pe un versus nou CE TRAGEM SI CU CINE ? sau mai exact CUI II TRAGEM SI CAT ?
pista
Remorca cu frana se poate tracta ~1800-2000kg in functie de motorizare. OBK are ~1450-1500kg.
Dupa experienta unora de pe un alt forum Subaru care tracteaza remorci de mai mult timp este recomandata utilizarea stabilizatoarelor de remorci pentru greutati mai mari sau la viteze de peste 90kmph.
Stabilizator ORISMAT 2000:
http://www.oris-gmbh.de/deutsch/service/an...smat%202000.pdf
GLC120
pista, este la fel ca si off-road-ul, exista tot felul de accesorii si SE POATE. La OBD remorca franata poate avea si 1700 kg. Perfect!

Intrebarea e daca as merge cu OBD avand o masa totata GCW (Gross Combinated Weight) de 3.5 tone. Sa zicem ca mergi atent si nu ai probleme de stabilitate. Dar cum pleci de pe loc in special in rampa, cum urci o panta, cum depasesti, cum opresti in caz de urgenta?

Evident ca daca se intampla ceva cu masina va fi problema de garantie.
pista
GLC, nu te(ne) obliga nimeni sa tractam remorci de 2000kg cu OBK.
Nu stiu cum pleci de pe loc in special in rampa sau cum urci o panta cu OBD, la 2.5i cuplez minireductorul si plec.
GLC120
QUOTE (pista @ Apr 11 2010, 02:48 PM) *
Nu stiu cum pleci de pe loc in special in rampa sau cum urci o panta cu OBD, la 2.5i cuplez minireductorul si plec.


Ai facut multe porniri in rampa cu Outback-ul avand o remorca de 1700 kg rolleyes.gif ? Cat scrie la tine in talon la remorca franata?
GLC120
Uite ce am gasit pe http://www.cars101.com/subwarr.html#capacity

Tribeca
2010, 2009, 2010, 2008, 2007, 2006: 3500lbs with auxiliary transmission cooler. Otherwise 2000lbs.
Hard towing (hot, uphill, no trailer brakes, no trans cooler) 1000lbs

Outback
2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005:
4 cylinder 2.5i, XT- 2700 pounds with trailer brakes, 1000 w/o brakes,
Hard towing 1350lbs
CVT transmission- if towing replace the CVT oil 24855 miles
6 cylinder 3.6L, 3.0L: 3000lbs with trailer brakes, 1000 w/o brakes, hard towing 1500lbs
2004, 2003: Outback 4 cyl and all sedans 2000#, 6cylinder wagons 2400lbs
2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996 Outbacks: 2000lbs

Legacy-
Subaru doesn't recommend towing with a Legacy so it is not suggested or recommended
2010- 1000lbs.
CVT transmission- if towing replace the CVT oil 24855 miles
2009, 2008, 2007, 2006, 2005: 2.5i, GT 2700#
2004, 2003, 2002: 2000#
1999, 1998: manual trans 1000#, automatic trans 2000#

Forester
2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005: 2400lbs with trailer brakes, w/o brakes 1000lbs, Hard towing 1000lbs
2004, 2003 automatic trans 2000#, manual trans 2400#
2002, 2001, 2000, 1999, 1998 2000#

Impreza
Subaru doesn't supply hitches for the sedans or recommend towing and so it is not suggested or recommended and there is no offficial approval. Warranty could be affected by any towing.
Any automatic should be able to tow 1-2000 pounds, with trailer brakes. A trans cooler is always a good idea.
2010, 2009, 2008, 2007, 2006 2005, 2004, 2003, 2002 automatic trans 2000lbs manual 1000lbs
2001, 2000, 1999, 1998 1997, 1996 1500#

Baja
2006, 2005, 2004, 2003 : 2400 pounds

Note: trailers must have brakes, without brakes lower the capacity below to half or less.
Serious about towing? Get a transmission cooler for the automatic transmission. Be careful not to slip a manual transmission.
Always have a mechanic specialist inspect any car. Not responsible for any damage or potential damage caused by towing. Use common sense

M A R I A N
Eu am facut altfel.
In loc sa omor ambreiajul si sistemul de franare, am cumparat un Logan Pick Up second hand. Deja are ~100000 km si are unul dintre cele mai bune ambreiaje. Am carat cu el tone de pietroaie, am tractat asta iarna la greu...nu pute si nu da semne de oboseala. Franele sunt OK.
Outbackul nu merita sa fie pus la treaba, e o masina de familie, de plimbari etc.
GLC120
celelate posturi mai furtunoase au fost mutate din nou.... pe aria generala masini.ro de care nici nu aveam habar down.gif

raducu dupa ce ai aruncat bomba, poti sa ne spui ce greutate are barca si ce greutate are remorca necesara pentru a misca pe uscat aceasta barca. Nu te sfatuiesc sa iei remorca cea mai ieftina.

In functie de greutatea totala vom incerca niste indicatii pretioase.
pista
CITAT(GLC120 @ Apr 11 2010, 02:55 PM) *
Ai facut multe porniri in rampa cu Outback-ul avand o remorca de 1700 kg rolleyes.gif ? Cat scrie la tine in talon la remorca franata?

Ocazional am tractat ~2000kg pe distante scurte dar incerc sa nu fac un sport din asta.
La mine in talon la remorca franata scrie 1800kg.
GLC120
Ai dreptate dar iarasi greu de inteles. Masina e mai usoara are un cuplu mult mai mic. Dar pentru un reductor micut si 23 CP in plus la 6000 de ture primeste bonus o remorca mai mare.

Daca ai tractat pe distante scurte si fara inclinare nu ar trebui sa fie nici o problema. Altfel uite ce scrie intr-un manual despre pornirea in rampa cu remorca:

"vehicule cu transmisie manuala: turatia de cuplare cea mai convenabila a tuturor motoarelor Otto se afla intre 2,500 - 3,000 rpm la motoarele Diesel intre 2,000 - 2,200 rpm. Se va mentine constanta aceasta turatie, se va cupla lent cu ambreiajul in patinare, se va elibera frana, se va da gaz maxim. Turatia motorului trebuie pe cat posibil sa nu scada."
Cu alte cuvinte - sa facem totul pentru a ajunge in varful dealului !

Marian, cat avea remorca cea ma grea pe care ai tractat-o cu Loganul si cat scrie in talon ?
raducuGR
QUOTE (GLC120 @ Apr 12 2010, 02:06 PM) *
celelate posturi mai furtunoase au fost mutate din nou.... pe aria generala masini.ro de care nici nu aveam habar down.gif

raducu dupa ce ai aruncat bomba, poti sa ne spui ce greutate are barca si ce greutate are remorca necesara pentru a misca pe uscat aceasta barca. Nu te sfatuiesc sa iei remorca cea mai ieftina.

In functie de greutatea totala vom incerca niste indicatii pretioase.




mie-mi trebe' carligu nu remorca ...am si barca si remorca (desi remorca ii cam naspa de-i pica rotile...) dar deocamdata barca o duc numai de la casa la mare adica vreo 200 de metri...barca e o salupa (nu stiu cum ii zice in romaneste-speed boat) -are 4,6 metri dar motorul e greu (75 cai ) cu remorca impreuna are cred vreo 600 de kile. Acum o duc la apa cu navara unui ajutor de-al meu -care in alta ordine de idei ii ca porcu',nu-mi place deloc masina.Fostul proprietar o tragea cu un starlet (sic) de 15 ani...problema e ca casa mea e pe un deal de nu urca nimic acolo...
raducuGR
na si poza
GLC120
E OK s-a adjudecat, biroul permanent a hotarat
1. O poti tracta 200m dar nu mai des de 3 ori pe saptamana (ambreiajul tine oricat dar ne va enerva ca ai prea mult timp liber si nu ne chemi si pe noi)
2. Arata bine barca (pentru Sud-estul Europei ... vei vedea in curand niste filme publicitare despre iahturi adevarate care vor dovedi fara tagada ca esti cam paralel cu marea, algele comestibile si inotul sincron)

Deci pana la urma e o problema comerciala rezolvabila... unde gasesti un carlig... Apoi vopsesti remorca in culoarea caroseriei....
pista
CITAT(GLC120 @ Apr 12 2010, 06:48 PM) *
Ai dreptate dar iarasi greu de inteles. Masina e mai usoara are un cuplu mult mai mic. Dar pentru un reductor micut si 23 CP in plus la 6000 de ture primeste bonus o remorca mai mare.

Daca ai tractat pe distante scurte si fara inclinare nu ar trebui sa fie nici o problema. Altfel uite ce scrie intr-un manual despre pornirea in rampa cu remorca:

"vehicule cu transmisie manuala: turatia de cuplare cea mai convenabila a tuturor motoarelor Otto se afla intre 2,500 - 3,000 rpm la motoarele Diesel intre 2,000 - 2,200 rpm. Se va mentine constanta aceasta turatie, se va cupla lent cu ambreiajul in patinare, se va elibera frana, se va da gaz maxim. Turatia motorului trebuie pe cat posibil sa nu scada."


N-am avut probleme majore nici pe portiuni inclinate. Evit inclinarile laterale. smile.gif

Iar despre manual: in viata de zi cu zi nu reusesti sa cuplezi mai tot timpul la turatia optima. Iar sub turatia "convenabila" benzinarul 2.5i de pe OBK cu reductorul micut se decurca si la ~2100 rpm dar BD la ~1600 rpm mult mai greu sau deloc. Fa o incercare cu ambele motorizari intre 1200-2000 rpm si te vei convinge. thumbsup.gif
raducuGR
QUOTE (GLC120 @ Apr 12 2010, 11:32 PM) *
E OK s-a adjudecat, biroul permanent a hotarat
1. O poti tracta 200m dar nu mai des de 3 ori pe saptamana (ambreiajul tine oricat dar ne va enerva ca ai prea mult timp liber si nu ne chemi si pe noi)
2. Arata bine barca (pentru Sud-estul Europei ... vei vedea in curand niste filme publicitare despre iahturi adevarate care vor dovedi fara tagada ca esti cam paralel cu marea, algele comestibile si inotul sincron)

Deci pana la urma e o problema comerciala rezolvabila... unde gasesti un carlig... Apoi vopsesti remorca in culoarea caroseriei....



mersi fain de ajutor glk...oricum barca ii mult prea mare pentru capacitatile mele musculare...dupa ce o agat de masina, o duc la apa, o bag in apa,imi trece chefu' de oboseala heheh...ii o teroare...noroc cu baru' de pe plaja unde am ocazia sa trag un frappe de alge comestibile tolanit pa un sezlong...de inot sincron nici vorba...si oricum imi uit schiurile acasa si nu ma intorc nici mort...las' ca-ti trimit poze cu baru sa-l aprobi...
GLC120
QUOTE (pista @ Apr 13 2010, 12:17 AM) *
Iar despre manual: in viata de zi cu zi nu reusesti sa cuplezi mai tot timpul la turatia optima. Iar sub turatia "convenabila" benzinarul 2.5i de pe OBK cu reductorul micut se decurca si la ~2100 rpm dar BD la ~1600 rpm mult mai greu sau deloc. Fa o incercare cu ambele motorizari intre 1200-2000 rpm si te vei convinge. thumbsup.gif


Manualul citat este de la o alta masina normala, fara reductor, sasiu..... Pare ceva extrem, trebuie sa pleci de pe loc cu orice pret. Echivalent cu liniutele daca vrei. Nu inteleg ce vrei sa spui cu turatia optima. Care e turatia optima? Parca am discutat de mai multe ori ca ideal ar fi sa cuplezi la o turatie cat mai mica, iar cu remorca de 1800kg in rampa, va fi imposibil.

La teste cu remorca nu prea vom colabora, mai ales dupa ce povesti cu ambreiajul au aparut pe aici, dar la 1600rpm BD-ul are deja 300Nm. Vezi mai jos s-au mai discutat aceste curbe.
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=840
Deci iarasi nu inteleg. Singurul argument valabil este ca avem deocamdata unsure.gif un ambreiaj discutabil la Diesel.

raducu asteptam si barul, vom trata cu mare raspundere. felicitari ca ai incercat cu succes inotul sincron cu schiuri. Noi nu am reusit niciodata pentru ca era apa prea mica si nu reuseam niciodata sa venim toti cu schiuri de aceeasi culoare/lungime.


pista
Turatia optima e cea convenabila amintita de tine.
Cupland la o turatie cat mai mica (sub 1200rpm) e posibil sa apara probleme.

Dupa grafic intr-adevar BD la 1600rpm are deja 300Nm. Am dorit sa ma refer la plaja de turatii joase unde benzinarul se misca mai bine dact BD. La plecarile de pe loc cu turatie mica pe zapada si softroad unde am si incercat BD nu m-a convins. In schimb mi-a placut peste 2000rpm.
GLC120
in graficul de la rri apare la 1000rpm un amarat de cuplu 127Nm unsure.gif

Pare vai steaua lui dar toate testele facute cu 2L Diesel de la BMW de acelasi rri incep de la 1500 sau 1800 rpm.

Daca as lua in considerare de cate ori mi s-a oprit motorul in treapta a II-a la viteze mici ar reiesi ca nu m-a convins nici pe mine. Dar sapand mai adanc constati ca e chestie de obisnuinta si ca masina urca o rampa semnificativa cu viteza constanta acei 8,... km/h in treapta I, singura, fara acceleratie. Trebuie sa te atingi de ambreiaj cat mai bland si cat mai rar, si sa lasi motorul sa isi faca treaba. Parerea mea.

Cu plecatul din zapada, daca nu ti-a placut sigur nu e din vina cuplului. Masina nu ramane impotmolita din cauza ca are cuplu prea mic. Mai curand pentru ca e prea mare. Dar de obicei e vorba de pneuri sau garda la sol. Soferii se exclud pentru ca suntem toti paraleli pardon am vrut sa zic perpendiculari profesionisti.
pista
cu 2.5i iei curbele din oras cu 1000rpm in treapta 3 sau 2 fara frica ca se poate opri motorul daca nu esti profesionist. Ce am dorit sa subliniez: e mai usor si mai placut sa conduci benzinara 2.5i in oras decat BD. Chiar daca alimentezi 100+ si nu GPL.

Nici 2L Diesel de la BMW nu straluceste la acest capitol, pe deasupra e si galagios la viteze mici. Si mie mi s-a oprit motorul in treapta a II-a la viteze mici cand am facut scurt schimb cu OBK 2,5i. Dar de la 2000rpm in sus cei 400Nm te fac sa uiti ce ai patit la 1000-1300rpm.

Cu plecatul de pe loc pot exclude pneurile si garda la sol BD vs. 2,5i. Iarna cauciucuri la fel de performante iar vara G900 pe ambele OBK.
mgabi
Are careva un cablu obd pentru logging/diagnoza ? Care stiti, rogu-va, dati niste variante.
bakero
salutareeee!
azi am schimbat bateria la masina,si tot azi,mi s-a bulit un senzor de ralanti,care acum,tine masina la ralanti la 200 rpm...sau chiar o opreste.iar stau o luna sa-mi aduca radacini piesa...
GLC120
Si de ce trebuie sa stai dupa ei o luna de zile ?? Ai incercat in alta parte?

Mai poti sa mergi cu masina?
bakero
QUOTE (GLC120 @ May 14 2010, 11:13 PM) *
Si de ce trebuie sa stai dupa ei o luna de zile ?? Ai incercat in alta parte?

Mai poti sa mergi cu masina?



si-a mai dat drumul azi...nu mai sta la 200...sta la 600-700 si usor-usor o sa-si revi9na.sper pana vine senzoru...
GLC120
Si cand am stabilit ca masinile astea se repara singure de parca e vii, radea lumea de noi!
G e o r g e
cand ai schimbat bateria ai dat si reset la ECU. e normal ce ti se intampla . o sa-si revina usor usor.
@GLC: care oricum e pe ignore , dar nu m-am putu abtine sa nu-i citesc acest mesaj prins de curiozitatea de moment, nu atotstiutorule , nu se repara singure, dar ar trebui sa mai stii cateceva despre subaru , sau masini in general thumbsup.gif

problema la subaru, si nu numai, e clapeta de acceleratie, care se imbacseste in timp si trebuie curatata. e acolo o "chestie" (pentru atotcunoscatorii de pe aici) care poate fi curatata sau nu. depinde de la caz la caz.

deci nu cred ca vreun senzor de vina.

PS: data viitoare da si tu un telefon cand ai d'astea smile.gif ca te scuteste de nervi .
GLC120
George prietene, bine ai revenit. Nu cred ca ai vazut pe undeva ca ma pricep la ECU sau la reparat clapete imbacsite.

Am facut o gluma pentru ca mi-am inchipuit ca la Radacini au diagnosticat corect. Era cat pe ce sa te prinzi.

De ce sa pui ignore dar totusi sa citesti? Este tot logica ta imparabila si monosilabica?
bakero
Si-a revenit intr-un mod relativ ciudat...m-am dus sa iau ceva de la un depozit ieri,unde dau de 2 preteni.las masina cu motorul pornit si intru.aia langa ea,socati de ce nu se aude motorul!le-am spus de ce,si intru.cand ma intorc,unul dintrei ei in masina: "ti-am reparat-o ma,uite sta la 600 acuma..."intr-adevar...si ujsor usor dupa vreo 50 km de frecus prin oras si-a revenit cat de cat.ideea e ca atunci cand o scot pe liber,coboara la 200-dar se duce in 800...deci nu e "reoarata" dar cel putin nu se mai opreste motorul... yes.gif
G e o r g e
@bakero , e ECU ul "de vina" asa face saracul la reset. baga benzina buna, tine-o cat mai sus in ture si o sa-si revina repede. apropo ce senzor au zis ca e de vina ?
Zetics
Pe principiul "there is no replacement for high rev -cement" turned.gif
G e o r g e
e vorba de coeficientul de fericire al motorului.
bakero
Un senzor care regleaza ralanti-ul.Cica asta face.E un senzor de la admisie.E plasat central,spre parbriz,ca sa nu se confunde cu debitmetrul whistling.gif biggrin.gif
Masina n-a dus niciodata lipsa de "adrenalina"...imediat ce s-a terminat "rodajul" de 5000 km.Deci,in principiu motorul e calit.Ea e calita bine.Poate d-asta asta e singurul lucru in afara de galerie care "s-a stricat" la ea in 80k km...
Bine excludem consumabile....

Si apropo de talpa,am un complex:nu gasesc in judet un drum virajat,asfaltat si putin circulat sa ma joc si eu sad.gif no.gif
o sa expun problema asta la "trasee..." poate are cineva o idee...
GLC120
Investit si eu prima oara in intretinere Subaru. Prima revizie contra cost 12 luni. Verificat tot, schimbat exact de scrie in carte, discutat, frumos.

700 RON in total. Sfat prietenesc la plecare: mergi mai des cu ea si mai apasa din cand in cand, pedala aia din mijloc.
f1anatic
Throttle Position Sensor (TPS) - se afla pe "Throttle Body". In America NU se vinde separat, chiar daca este identificat ca un component de sine statator, cu numar de inventar separat etc. Been there. Done that. Se regleaza cu un "Throttle Body Cleaner spray de $3.99" sau cu VISA pt $400.00 pentru tot ansablul. Evident se incearca citeva solutii ieftine. La mine clapeta aia se misca greu - gripata de niste praf care imi intrase prin filtrul de aer si apoi prin intercooler dupa o excursie de-a mea cu ceata de Subaru. Merge bine de vreo 7 luni asa ca o dau drept rezolvata.


bobita
Pentru ca expira leasingul si, implicit, casco, am zis saptaminile trecute sa mai repar si eu cite se mai pot repara la Subaru, vorbesc de chestii de "estetica", in rest nic de reparat.Poate doar ceva bucse , oi vedea la revizia de 75kk.De fapt chiar am depasit putin km, sper sa nu apara nimic neprevazut in luna in care mai beneficiaza masina de garantie...
Dupa primul contact cu cei de la asigurari, cind mi-am inlocuit parbrizul, nu am avut curaj sa mai dau peste ei....Asa ca s-au adunat in timp parbriz crapat(am luat un surub de 20 aprox de la un camion, naaspa senzatie), capota zgiriata de la acelasi surub si de la alte pietricele,oglinda dreapta sparta dupa ce am bagat masina in curte cu fiimiu in brate...,tripla stinga sparta, gasita asa in parcare,aripile dr stg spate infundate usor, tot de la diversi necunoscuti plus bara zgiriata de la div iesiri si sparta nitel cind a dat nevastamea in spate pina in troliul de pe Mitsu...
Am renuntat la reparatia facut la reprezentanta, era prea complicat sa fac drumul la iasi si relatia lor cu asiguratorul nu era tocmai fericita, asa ca am rezolvat pe plan local.Surprinzator, a iesit foarte bine masina, as putea zice ca nici nu se vede reparatia.
Totul,adica vopsit capota, aripi spate stg dr, inlocuit oglinda si tripla spate, reparat bara si vopsit, cu piese originale, a ajuns la vreo 8500 ron, evident platiti de asigurator, mai putin 80 lei reintregirea sumei asigurate, sau asa ceva. si a durat 3 zile.
Cu tot cu prima schimbare a parbrizului, cam jumate cred din cit am platit casco timp de trei ani.Ma mai gindesc daca mai platesc...
Mai tineti minte oglinda de 45 mil, sau asa ceva, de la reprezentanta?Ei, la augsburg, furnizorul pieselor de data asta, aceeasi oglinda a fost in jur de 20 mil, si sint convins ca se putea si mai ieftin...
Oricum, un lucru e clar, nu mai iau masina noua prea devreme.....
GLC120
De cele mai multe ori "asigurarile auto" reprezinta unul din concursurile nationale "Hai sa ne furam caciula" intre asigurat si asigurator. De obicei castiga dealerul. Si pierd cei care au grija de masina si nu au daune, dar carora li se solicita de la an la an un pret mai mare.

Totusi sunt si vesti bune, am auzit ca unii asiguratori impun reparatorilor furnizorii de piese (preturi negociate de ei) la care au dreptul sa adauge numai x % si manopera y RON/ora.
JohnSA
Deci am schimbat placutele de frana la Outback Diesel. Mai tarziu caci cele de la Textar , desi listate si pe catalogul lor pentru 2.0D MY09 cat si pe TecDoc, nu se potrivesc. Asa ca evitati urmatoarele coduri Textar ca nu se pupa cu etrierele :

2355802 Brake Pad Set, disc brake

Trade Numbers: 23558 170 0 5, 23558, 23559, 23560, 7589D721
Fitting Position: Front Axle
Width: 137,6 mm, Height: 59,7 mm, Thickness/Strength: 17 mm, Wear Warning Contact: with acoustic wear warning, Brake System: Akebono

2357202 Brake Pad Set, disc brake

Trade Numbers: 23572 138 0 5, 23572, 23573, 23574, 7637D770
Fitting Position: Rear Axle
Width: 108,3 mm, Height: 41,6 mm, Thickness/Strength: 13,8 mm, Wear Warning Contact: with acoustic wear warning, Brake System: Akebono

Am pus Ferodo Premier pana la urma. E simtitor mai bine si mai ferm.
Am uitat sa mentionez ca in plina criza am pierdut vreo 2 zile conversandu-ma cu service-uri aflate in criza si care au refuzat sa monteze placute cumparate de mine dar nici nu au putut sa-mi furnizeze placutele dorite. Asa ca m-am enervat, am pus mana pe o cheie de 14 si doua menghine de alea de tamplarie si in 40 min le rodeam deja.

Bafta
G e o r g e
john , oricand mai ai probleme d'astea zi sa te trimit la un service unde oricand se ocupa de tine.
JohnSA
QUOTE (G e o r g e @ May 20 2010, 08:45 AM) *
john , oricand mai ai probleme d'astea zi sa te trimit la un service unde oricand se ocupa de tine.


Multumesc. Sper ca nu SMT smile.gif)
Chiar te rog sa-mi dai pe PM coordonatele ca sa am la mine informatia, avand in vedere ca vreo 3 zile iar am scos Astra-Hasul la plimbare. Noroc ca am masina de back-up.
bakero
Ma eu sincer,nici nu stiu ce placute am pe masina.stiu ca sunt d-alea "no steel" sau "no iron" si cica merg pe niste "germane".Mi le aduce un amic,costa 300 lei setul si le schimb la un prieten.primul set m-a tinut pana la "aprinderea matorului" cam 12-14k ceva gen.acum, am mers cam 20 k si abia acum s-a aprins martorul.
concluzionez ca sunt multumit de ele,si in principiu mi se pare fiabile avand in vedere ca le calculasem pentru 10k km...saptamana viitoare o sa le schimb si o sa va spun si cine le face...
Zetics
Avem vreun martor la bord??? unsure.gif
bakero
mie mi se aprinde cel care semnifica si frana de mana....daca se aprinde,cand ai frana de mana decuplata,inseamna ca tre sa schimbi ;D
G e o r g e
cu conditia sa fie cuplat senzorul de la placute biggrin.gif
bogcot76
QUOTE (bakero @ May 23 2010, 09:01 AM) *
mie mi se aprinde cel care semnifica si frana de mana....daca se aprinde,cand ai frana de mana decuplata,inseamna ca tre sa schimbi ;D


Ala se aprinde daca ai probleme cu frana de mana sau pur si simplu cu contactul franei de mana. Placutele de regula scartiaie cand sunt pe duca, sau asa ar trebui. Oricum eu am trecut de 30000 km cu ale mele si sunt de abia la jumatate. Ma surprinde cum le schimbati voi pe la 10000 km. Probabil stilul de condus.
Zetics
Mda, eu intreb pentru ca in urma cu vreo 1500km cand am facut revizia de 30.000 mi s-a spus ca tin pana la urmatoarea revizie (aka 45.000 am presupus eu), insa aproape imediat dupa revizie a inceput una dintre parti, cred ca dreapta fata sa scartiaie ingrozitor la frane. Cand franez mai consistent mai tace, ceea ce ma face totusi sa cred ca nu s-au dus, am mai auzit eu cum face cand e fer pe fer, dar e al dracului de enervant. Si daca e vreun span, nu se mai duce dracului odata...
JohnSA
QUOTE (Zetics @ May 23 2010, 01:54 PM) *
Mda, eu intreb pentru ca in urma cu vreo 1500km cand am facut revizia de 30.000 mi s-a spus ca tin pana la urmatoarea revizie (aka 45.000 am presupus eu), insa aproape imediat dupa revizie a inceput una dintre parti, cred ca dreapta fata sa scartiaie ingrozitor la frane. Cand franez mai consistent mai tace, ceea ce ma face totusi sa cred ca nu s-au dus, am mai auzit eu cum face cand e fer pe fer, dar e al dracului de enervant. Si daca e vreun span, nu se mai duce dracului odata...


Arunca-ti totusi un ochi la placuta frana stanga fata DE PE INTERIOR. Nu am idee de ce au ales senzor doar pe partea dreapta fata. Asa "statistic" la cate am schimbat personal, cele de pe stanga fata mi s-au parut intotdeauna mai uzate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.