No SSO cookie
Lucruri mai putin stiute despre anvelopele de vara
Noutati-auto

Una dintre obligatiile soferilor este aceea de a se asigura inainte de a porni la drum ca autovehiculele sunt in perfecta stare de functionare, pentru a se putea deplasa in siguranta. Un aspect important de verificat este daca anvelopele de vara sau cele de iarna, dupa caz, sunt in regula.

Imagini (0) Data: 16 May 2023 Comentarii (0)

Noi anvelope de vară de la Nokian
Noutati-auto

Producătorul scandinav de anvelope premium Nokian Tyres lansează noi anvelope de vară pentru autovehiculele sport și SUV-uri. Concepute pentru experiențe de condus fără griji,  Powerproof SUV oferă siguranță șoferilor, atât în momentul schimbărilor de viteze în timpul unui mers rapid, cât și în caz de frânări bruște.

Imagini (0) Data: 6 September 2019 Comentarii (0)

Vânzările Mazda din România au crescut cu 5% în primul semestru din 2019
Noutati-auto

Mazda păstrează trendul crescător al vânzărilor în România. Astfel, producătorul a comercializat 1.191 de vehicule în România în primele șase luni, mai mult cu 5% comparativ cu aceeași perioadă din 2018.

Imagini (0) Data: 1 September 2019 Comentarii (0)

ANALIZĂ COMPLETĂ: Mercedes-Benz EQC
Noutati-auto

Mercedes-Benz EQC este produs în fabrica Mercedes-Benz din Bremen și poate fi comandat în România. EQC a fost integrat în producția de serie a fabricii, alături de autovehiculele cu motor cu combustie sau hibrid.

Imagini (15) Data: 1 September 2019 Comentarii (0)

Cum să conduci în siguranță pe timp de iarnă. Sfaturi de la profesioniști
Noutati-auto

Când vine vremea pentru trecerea la anvelopele de iarnă, trebuie să te asiguri că acestea sunt încă utilizabile. Pentru a verifica adâncimea benzii de rulare, poți folosi moneda de 2 euro. Verificarea Indicatorului de Siguranță (DSI) este o metodă foarte simplă. Acest indicator, care se găsește în toate produsele Nokian Tyres, este un șir de numere inscripționat pe banda de rulare. Pe măsură ce anvelopa se uzează, numerele încep să se șteargă. Cel mai vizibil număr care rămâne pe anvelopă indică adâncimea benzii de rulare. Adâncimea benzii de rulare este foarte importantă în special atunci când se conduce pe lapoviță; pe drumuri alunecoase, canelurile devin mai importante. Cum să monitorizezi anvelopele Anvelopele de iarnă fără crampoane conferă aderență prin modelul și materialele benzii de rulare, de aceea utilizatorii acestor tip de anvelope trebuie să le verifice canelurile și șanțurile. Aderența se realizează datorită laturilor ascuțite ale canelurilor și al compusului de cauciuc moale. Anvelopele își pierd aderența atunci când sunt ferme în loc de flexibile și au caneluri joase, cu margini rotunjite. În plus, autoturismele din zilele noastre au, în general, tracțiune față, sunt mai grele decât au fost vreodată, iar puterea motoarelor lor a crescut. Un stil agresiv de condus facilitează uzura accelerată a anvelopei. La fiecare 6.000 – 8.000 km este recomandat să schimbi anvelopele din fața cu cele din spate, deoarece se uzează diferit în funcție de locul în care au fost puse. Nu uita să verifici presiunea din pneuri atunci când le schimbi. Stabilește din timp nivelul corect de presiune Primele nopți geroase sunt un moment potrivit pentru trecerea la anvelopele de iarnă. Pe o astfel de vreme, zonele umbroase pot fi acoperite de gheață dimineața. Trebuie să fii foarte atent atunci când schimbi anvelopele. Greșelile pot distruge definitiv anvelopele sau pot provoca slăbirea acestora în timpul condusului. Martin Dražík, Product Manager-ul Nokian Tyres din Europa Centrală, ne reamintește câteva măsuri de precauție. Spre exemplu, anvelopele direcționale au o direcție specifică de rotație. Aceste au un model în formă de săgeată care trebuie să fie așezat cu vârful înainte. În cazul în care anvelopele sunt așezate greșit, acestea nu vor oferi aderența necesară în condiții de vreme dificilă de iarnă. „Ar trebui să stabilești nivelul corect de presiune al anvelopelor înainte să efectuezi schimbarea lor. Uneori, oamenii merg la service-ul auto pentru verificarea presiunii din pneuri abia după ce au trecut la anvelopele de iarnă. Dacă se întâmplă ca vreo anvelopă sa aibă presiunea foarte scăzuta, drumul până la service îi poate provoca daune iremediabile.”, ne spune Dražík. Dacă jantele folosesc piulițe cu profil conic, arcul acestora ar trebui să fie îndreptat spre interior. De asemenea, ar trebui să te aiguri că ai mutat toate inelele de centrare necesare pentru anvelopele de iarnă. În caz contrar, se va produce o vibrație în timpul condusului. Chiar dacă sunt multe detalii pe care trebuie să le cunoști, schimbarea anvelopelor se poate învăța în timp. „Începe prin asistarea unei persoane care se pricepe la schimbarea anvelopelor. Nu este o acțiune dificilă.”, spune Dražík. În orice caz, dacă simți că nu este un lucru pe care îl poți face, ar trebui să lași un profesionist să se ocupe. „Schimbarea anvelopelor de pe vehiculele noi apărute nu este tocmai simplă. Dimensiunile anvelopelor au crescut, acest lucru însemnând că este nevoie de un spațiu de depozitare mai mare și de mai multă forță pentru a le manipula.”, adugă Martin Dražík. Clienții hotelurilor Vianor pentru anvelope primesc sugestii de perioade în care ar trebui să-și schimbe anvelopele înainte de fiecare sezon. Un profesionist va verifica în ce condiții se află anvelopele înainte să le schimbe. În acest mod, șoferul știe că anvelopele pe care le folosește sunt sigure și în conformitate cu legile în vigoare. Sfaturi pentru schimbarea anvelopelor · Fă testul cu moneda: Pune o monedă de 2 euro în șanțul anvelopei. Dacă marginea argintie rămâne în afara șanțului, ar trebui să-ți înlocuiești anvelopele. Această margine are 4 mm grosime, iar limita minimă legală pentru adâncimea beznii de rulare este de 3 mm. · Toate produsele Nokian Tyres au un Indicator de Siguranță (DSI) care permite șoferilor să verifice condițiile și nivelul de siguranță al anvelopelor. Acest indicator va arăta adâncimea șanțurilor principale, adică nivelul la care se află adâncimea benzii de rulare. · Asigură-te că ai o cheie tubulară în cruce, o cheie dinamometrică și un cric bun. Cricul din dotarea mașinii nu este făcut pentru folosirea repetitivă. · Verifică manualul mașinii pentru punctele corecte de ridicare și pentru recomandarea producătorului în ceea ce privește presiunea anvelopelor. Anvelopele de iarnă ar trebui umflate cu 0.2 bari mai mult decât cele de vară. · Ai nevoie de o platformă dură și stabilă pentru schimbarea anvelopelor. · Dacă mașina ta are jante din aliaj, strânge piulițele la fiecare 100-200 km. · La fiecare 6.000 – 8.000 km, ar trebui să muți roțile de pe axele motoare, pe cele cu rotații libere. Din acest motiv ar trebui să marchezi ordinea în care depozitezi anvelopele. Sfaturile au fost oferite de Martin Dražík, Product Manager al Nokian Tyres din Europa Centrală.

Imagini (0) Data: 15 December 2018 Comentarii (0)

Noile anvelope Nokian MPT Agile 2
Noutati-auto

Nokian Tyres a lansat o versiune îmbunătățită a Nokian MPT Agile: Nokian MPT Agile 2. Anvelopele au caracteristici speciale, fiind realizate să ofere o bună aderență, să se manevreze ușor din volan și să nu cedeze în momente critice. Ele pot fi folosite cu succes în operaţiuni de menţinere a păcii, cât și de vehiculele de salvare și camioanele de teren.

Imagini (0) Data: 29 August 2018 Comentarii (0)

Raportul asupra testelor de consum și emisii confirmă că Mazda nu a alterat sau falsificat datele testelor
Noutati-auto

În urma solicitării Ministerului Infrastructurii, Transporturilor și Turismului (MLIT) din Japonia trimise producătorilor auto japonezi pe 9 iulie 2018, din cauza sesizării unor practici de testare frauduloase la alte companii, Mazda Motor Corporation a transmis un raport spre MLIT despre rezultatele unei investigații a testării pe bază de mostre, pentru consum și emisii, în timpul inspecției finale a autovehiculelor.

Imagini (0) Data: 16 August 2018 Comentarii (0)

Porsche aduce Cayman GT4 Clubsport ca mașină de deschidere
Noutati-auto

Pe fani îi așteaptă o adevărată surpriză la ADAC Rallye Deutschland, care se desfășoară în perioada 16-19 august: o mașină foarte specială – Porsche Cayman GT4 Clubsport – va rula înaintea plutonului. Pentru Porsche, înscrierea unui studiu de concept în clasa FIA R-GT, bazat pe modelul de curse GT aproape finalizat, este un test critic, în condiții reale. Ulterior se va lua decizia dacă acest model va duce la organizarea, pe termen mediu, a unui proiect de raliu pentru clienții cu vehicule similare.

Imagini (0) Data: 16 August 2018 Comentarii (0)

Toyota România continuă campania de rechemare în service a modelelor echipate cu airbag Takata
Noutati-auto

În luna martie a acestui an au fost rechemate 1.639 de autovehicule pentru realizarea reparației necesare Toyota România a inițiat la nivel local, în anul 2015, o campanie de rechemare în service a anumitor modele Toyota echipate cu airbag Takata ce viza înlocuirea capselor pirotehnice, parte componentă a airbag-urilor menționate, campanie ce se desfășoară și anul acesta. Rata de performare a campaniei a ajuns la 30%, ceea ce înseamnă că una dintre trei mașini din totalul celor afectate de la începutul campaniei au fost remediate. În luna martie a acestui an, Toyota a rechemat în service în România un număr de 1.639 de autovehicule pentru care se va efectua gratuit reparația necesară. Astfel, atelierele de reparații autorizate Toyota efectuează gratuit reparația necesară, la o dată convenabilă și stabilită de comun acord cu clienții. Operațiunea de reparație durează aproximativ 3-4 ore, în funcție de model, clienții fiind înștiințati, în prealabil, dacă apar amendamente sau completări aduse campaniei pe parcursul derulării acesteia. Airbagurile frontale Takata conțin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbagurile frontale s-ar activa, materialul pirotehnic neconform ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice și declanșarea anormală a acestuia. În România nu a fost înregistrat până acum niciun caz de funcționare defectuoasă a airbagurilor Takata pentru niciunul dintre modelele autoturismelor vizate.

Imagini (0) Data: 18 April 2018 Comentarii (0)

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2098 :: 18.99MB