No SSO cookie

TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

voteaza
(0/ 0)
Clasa E All-Terrain este o mașină care combină luxul, practicabilitatea și performanțele bune
Nota redactor
4.9
Nota cititor
0.0

TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

Clasa E este un model de segment E produs începând cu anul 1993 și vândut până acum în 5 generații. Înainte de 1993, Mercedes-Benz a oferit aceeași categorie de autoturisme sub o structură non-unificată. În primă fază inițiala „E” a provenit de la cuvântul „Einspritzmotor” (cuvânt germana care semnifică motorul cu injecție). Pentru prima dată a apărut denumirea de clasa E, cu E ca sufix pentru nomenclatura motorului (de exemplu 230 E) în anii 1960. Înainte de lansarea W124 facelift în 1993, E nu a fost niciodată folosit ca prefix, atunci fiind prima dată când a fost utilizată denumirea de E220 spre exemplu, iar modelul se referea oficial la Clasa E (sau la E-Klasse în germană). În acel moment, toate mașinile Mercedes-Benz foloseau injecția de combustibil, iar compania a simțit că nu mai este necesar să adauge acest lucru ca o caracteristică distinctivă pentru fiecare motor în parte. Toate generațiile Clasei E au oferit fie un sistem de tracțiune spate, fie un sistem de tracțiune integrală 4MATIC.

Din punct de vedere istoric, Clasa E este cel mai bine vândut model Mercedes-Benz, cu peste 13 milioane de unități vândute până în 2015. Prima generație a Clasei E a fost inițial disponibilă ca sedan cu 4 uși, estate cu 5 uși, coupe cu 2 uși și cabriolet cu 2 uși. Din 1997 până în 2009, coupe-ul și cabriolet-ul au fost vândute sub numele de Mercedes-Benz CLK, model care s-a bazat de fapt pe platforma Clasei C, în timp ce a împrumutat stilul și unele motoare ale Clasei E, iar acest trend a continuar cu modelele coupe/cabriolet C207, care au fost vândute în paralel cu sedanul și wagonul W212 ale Clasei E.

Actuala și cea de-a cincea generație a Clasei E a fost prezentată la Salonul Auto de la Beijing din 2016. Aceasta prezintă repere de design de la Clasa S W222 și de la Clasa C W205. În timp ce Clasa E W212 avea multe linii drepte, noul model beneficiază de un design fluid, cu linii rotunjite.

Am testat modelul E220 d All-Terrain echipat cu motorul Diesel de 2,0 litri cu 194 CP și transmisia automată în 9 trepte, alături de linia AVANTGARDE pentru interior și exterior, pe lângă multe alte dotări opționale.

 

MOTOR

În prezent Clasa E All-Terrain poate fi achiziționată în România cu unul dintre cele doar 2 motoare, fără a fi disponibilă o versiune specială AMG. Clienții pot alege între motorizările Diesel E 220 d cu 194 CP sau E 350 d care dezvoltă 258 CP.

Noi am testat motorizarea E 220 d în 4 cilindri, care vine cu o capacitate cilindrică de 1.950 cmc și 194 CP, disponibili la 3.800 rpm. Cuplul generos de 400 Nm își face simțită prezența între 1.600 și 2.800 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate tocmai datorită zonei joase și largi din plaja de turație în care se remarcă, această motorizare fiind caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute.

Combinația dintre motorizarea Diesel, sistemul de tracțiune 4MATIC și transmisia automată 9G-TRONIC se traduce într-un confort suprem, prin schimbările extrem de line și eficiente ale treptelor de viteză, alături de simplitatea utilizării prin deja celebra manetă DIRECT SELECT, prezentă pe toate modelele Mercedes-Benz cu transmisie automată. O curiozitate legată de acest tip de transmisie este faptul că producția se află în România, la uzina Star Assembly din Sebeș. După o investiție care s-a ridicat la peste 300 milioane de Euro, cei de la Daimler au început producția transmisiei 9G-TRONIC în județul Alba. La momentul lansării sale a fost prima cutie de viteze cu 9 trepte disponibilă în lume.

 

COMPORTAMENT

Dacă în general nu prea am găsit lucruri pe care să le reproșăm Clasei E All-Terrain, la capitolul dinamică cu atât mai mult nu avem decât cuvinte de laudă.

Cel mai mare beneficiu la acest capitol este adus de către suspensia pneumatică AIR BODY CONTROL, confortul în timpul rulării fiind unul exmplar, specific modelelor Mercedes-Benz, având întotdeauna senzația de plutire. Toate tipurile de gropi sau denivelări sunt bine filtrate de către modelul german, oferind în același timp o rulare sigură și un control foarte bun dacă veți dori să conduceți sportiv, singurul aspect pe care trebuie să îl aveți în vedere este modificarea modului de rulare în Sport sau Sport+.

Sistemul DYNAMIC SELECT, controlabil foarte facil de la comutatorul aflat pe tunelul median, vă oferă posibilitatea de a alege dintre patru moduri de condus: Confort, ECO, Sport și Sport+. Opțiunea suplimentară Individual vă permite să configurați autovehiculul conform propriilor preferințe, fiecare parametru putând fi configurat separat pe unul dintre modurile enumerate mai sus. O caracteristică specială specifică modelului este programul de condus All-Terrain, care oferă setări pentru condusul off-road și a fost derivat din GLE. Configurația și mai confortabilă a suspensiei, precum și roțile mari cu pereți laterali mai înalți, sporesc în mod semnificativ confortul pe drumurile neasfaltate în comparație cu modelul standard.

Selectarea programului de condus All-Terrain cu ajutorul comutatorului DYNAMIC SELECT mărește garda la sol cu ajutorul AIR BODY CONTROL, cu +20 mm până la o viteză de 35 km/h. Pragurile pentru sistemul ESP, controlul activ al răsturnării și controlul tracțiunii (ASR) sunt reglate corespunzător. Programul de condus All-Terrain are un indicator special pe display-ul central. Informațiile afișate includ unghiul de virare, garda la sol actuală (cu ajutorul suspensiei pneumatice), unghiul rampei sau pantei și unghiul de înclinare laterală, situația actuală a pedalei de accelerație / frână și o busolă.

Datorită suspensiei pneumatice sunt posibile trei niveluri de selectare pentru garda la sol, de la 0 la +35 mm. Independent de programul de conducere, cel mai înalt nivel poate fi de asemenea selectat manual cu ajutorul butonului de ridicare de pe consola centrală. Clasa E All-Terrain are o gardă la sol cu 29 mm mai mare decât Clasa E Estate - 14 mm sunt atribuite anvelopelor cu un raport de înălțime / lățime mai mare și 15 mm sunt adăugați datorită suspensiei pneumatice. Garda la sol este de 121 până la 156 mm.

Discurile ventilate atât pe puntea din față cât și pe cea din spate contribuie foarte mult la senzația de siguranță resimțită la frânare, întreg sistemul de frânare fiind proiectat foarte bine pentru limuzina germană, oprind rapid și în siguranță cele 1.920 kg ale sale, o masă proprie deloc de neglijat.

Rularea are loc într-un mod relaxant, confortabil, fără efort și cu o eficiență bună a consumului de carburant, testul nostru relevând un consum mediu de 7,0 l/100 km, o valoare relativ apropiată față de 5,3 l/100 km, cea oferită oficial pentru motorizarea testată. Trebuie să luăm în calcul totuși că nu este o valoare mare având în vedere masa autoturismului și faptul că nu am pus în niciun moment accentul pe economia de combustibil și în condițiile în care drumul parcurs a fost aglomerat atât în mediul urban cât și extraurban, iar aerul condiționat a rămas tot timpul pornit.

Cei de la Mercedes-Benz declară un consum urban de 5,6 l/100 km, o valoare reală situându-se în jurul a 9,5 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii aerului condiționat. În extraurban este prezentat un consum oficial de 5,1 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 90-100 km/h în treapta a 9-a, anticipând foarte mult traficul. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 6,1 l /100 km, pe autostradă și pe DN1.

Este disponibil sistemul start-stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 8,0 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 231 km/h.

În timpul testului am rulat în jur de 200 km noaptea și am fost extrem de plăcut impresionați de sistemul de iluminare MULTIBEAM LED, cel mai avansat sistem disponibil opțional pentru Clasa E, putându-se alege și alte faruri LED mai simple. Cel testat de către noi are 84 de LED-uri controlabile individual și asistent adaptiv pentru faza lungă Plus și blocuri optice spate cu tehnologie LED. O adaptare extrem de rapidă și precisă a fazei lungi la situația de trafic este posibilă datorită camerei frontale care „citește” traficul și maschează fasciculul de lumină pentru a nu deranja ceilalți participanți la trafic. Prin intermediul LED-urilor controlabile individual, lumina se va aprinde mereu acolo unde este necesară, totul realizându-se cu o rapiditate exemplară, drumul fiind întotdeauna perfect iluminat, dar mai ales zonele laterale care altfel nu ar fi beneficiat de un fascicul de lumină, din partea unui sistem standard de iluminare.

 

DESIGN

La fel ca penultima generație, actuala Clasă E este oferită în patru stiluri de caroserie - sedan, estate, coupe și cabriolet. Toate versiunile împrumută tehnologia de la limuzina Clasa S, în timp ce stilul câștigă și el o influență din partea acestui model.

Modelul standard afişează grilajul de radiator clasic Mercedes cu steaua amplasată pe capotă, la fel ca şi linia EXCLUSIVE, într-o variantă mai elaborată din punctul de vedere al designului. Modelele AVANTGARDE şi gama AMG pot fi identificate cu ajutorul grilajului radiatorului cu aspect sportiv, cu steaua Mercedes amplasată în centru. Fiecare dintre modelele de grilaje prin care se remarcă versiunile Clasei E oferă un aspect distinctiv şi un grad unic de diversitate.

Datorită elementelor de styling cu aspect off-road, modelul All-Terrain are un aspect puternic și robust, care o deosebește de clasicul Clasa E Estate. Dinamismul și luxul modern se unesc cu superioritatea care nu lasă nici o îndoială cu privire la apartenența acestui model în gama Clasei E a producătorului german, întreg exteriorul urmând idiomul de design actual. All-Terrain este un alt ambasador al filozofiei de design Mercedes-Benz „Sensual Purity” care definește luxul modern.

Caracteristica cea mai captivantă a zonei frontale este grila radiatorului cu două linii drepte în stil SUV, cu logo-ul supradimensionat al producătorului din Stuttgart integrat în centru. Bara de protecție distinctă și zona inferioară de protecție cu aspect caracteristic unui SUV, vopsită în argintiu, contribuie și ele la aspectul robust. Partea superioară a barei de protecție este vopsită în culoarea caroseriei, iar partea inferioară este fabricată din plastic negru granulat.

Privit din lateral, pasajele roților cu elemente din plastic negru reprezintă o caracteristică distinctivă care accentuează caracterul off-road al modelului testat. Acest lucru se aplică și pragurilor care vin în aceeași culoare și sunt completate de o bandă liniară cromată pentru un aspect premium. Jantele din aliaj de 19 inch conferă autovehiculului un aspect robust, o gardă la sol mărită și confort îmbunătățit pe drumuri accidentate.

În partea posterioară se evidențiază pasajele roților cu aspect lat care oferă modelului All-Terrain un caracter puternic și inconfundabil, designerii germani mizând totodată și pe senzația de sportivitate transmisă de acest detaliu, care pune în evidență ideea de siguranță și stabilitate caracteristice modelului testat. Aceste are, de asemenea, o bară de protecție cu partea inferioară din plastic negru granulat.

 

INTERIOR

Odată urcat la bord, veți observa interiorul care preia de asemenea caracteristici de design de la Clasa S, cu o abordare minimalistă în ceea ce privește aspectul tabloului de bord și o dispunere inteligentă a tuturor elementelor pe consola centrală.

Caracteristicile speciale ale interiorului, care sunt standard la modelul All-Terrain, includ elemente din aluminiu cu finisaj din fibră de carbon, pedale sport din oțel inoxidabil cu puncte anti-aderente de cauciuc și covorașe din velur inscripționate All-Terrain.

Echiparea All-Terrain se bazează pe linia interioară AVANTGARDE, însă sunt disponibile opțional liniile EXCLUSIVE și designo. O înșiruire simplistă de comutatoare pentru controlul climatizării și al sistemului audio, precum și câteva alte butoane esențiale sunt singurele elemente care se apasă sau se rotesc, în timp ce restul sistemului de infotainment este controlat de comutatorul rotativ prezent pe tunelul median, care beneficiază de altfel și de o zonă touch pentru introducerea textelor sau controlul facil al unor funcții de navigație. Este o configurație familiară pentru restul gamei Mercedes-Benz actuale, fiind intuitivă în utilizare ca și un sistem rival care utilizează interfețe de control similare sau un dispozitiv touchscreen.

În plus față de alte modele din gama Mercedes-Benz, acesta beneficiază de comenzi de tip touch (Touch Controls) prezente pe volan, pentru a ușura interfațarea utilizatorului cu sistemul de infotainment și mai ales pentru a controla într-un mod facil tabloul de bord digital, totul rezumându-se la menținerea atenției către drum,

Am observat că acestea pot fi utilizate într-un mod facil, răspunzând precis mișcărilor noastre de glisare verticale sau orizontale, necesitând un timp minim de acomodare până ce veți înțelege perfect stilul de funcționare și numeroasele funcții ce pot fi accesate acum simplu și rapid.

Modelul testat beneficia în mod opțional de panoul de instrumente wide, disponibil contra sumei de 850 Euro, care include un display de înaltă  rezoluție cu o diagonală de 12,3 inch sau 31,2 cm, identic din punctul de vedere al dimensiunilor și caracteristicilor sale cu acela folosit pentru infotainment, alăturat. Sub sticla care le acoperă, cele două ecrane devin unul singur, alungit, care pare că plutește, conturând un element central prin care este accentuat designul interior cu orientare orizontală și care simbolizează tehnologizarea intensă a modelului premium. Pentru instrumentarul de bord digital aveți posibilitatea de a îl personaliza şi de a alege dintre trei stiluri diferite: „Classic”, „Sport” şi „Progressive”.

La fel ca și celelalte model din gama Mercedes-Benz, scaunele sunt foarte confortabile și oferă un suport lateral foarte bun. Pe lângă clasicele metode de încălzire și ventilare a scaunelor, o altă funcție de confort vine pe acest model, încălzirea cotierei centrale și a zonelor de pe uși unde se poate sprijini cotul.

Iluminarea din interior se face exclusiv prin utilizarea tehnologiei LED, caracterizată prin durabilitate și economisirea energiei dar și prin oferirea unei lumini plăcute ochiului, deloc deranjantă la drum lung noaptea. Ambientul interior poate fi adaptat gusturilor fiecăruia utilizând una dintre cele 64 de culori, aceasta oferind o multitudine de posibilităţi pentru personalizare. În plus, adaugă accente de lumină echipamentelor opţionale, ecranului central, spaţiului de depozitare instalat pe consola centrală, mânerelor de deschidere, buzunarelor din uşă, spaţiului destinat picioarelor din faţa şi spatelui autovehiculului, tetierelor şi difuzoarelor, dacă automobilul este echipat cu sistemul audio surround Burmester high-end 3D, dotare opţională montată și pe mașina testată contra sumei deloc mare de 850 Euro.

Modelul testat beneficiază toate soluțiile inteligente pentru compartimentul portbagajului preluate de la Clasa E, cum ar fi poziția de încărcare a obiectelor lungi prin spătarul bachetei din spate și plierea 40:20:40 a spătarului. Portbagajul modelului german are un volum de 670 litri, iar acest lucru se traduce printr-un spațiu foarte bun cu o suprafață de acces foarte generoasă, la fel ca la orice model estate. Clasa E All-Terrain deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului, valoarea de 670 litri  îl poziționează pe locul 1, aceasta fiind superioară față de modele precum Volvo V90 (500 litri), BMW Seria 5 Touring (560 litri) și Audi A6 Allroad (565 litri).

La interior toate materialele de înaltă calitate, un spirit practic avansat și o mulțime de dotări tehnologice fac din noua Clasă E un model ce se lasă dorit de tot mai mulți clienți. Cu forme distincte și o ergonomie impecabilă, întreg habitaclul este definit de liniile curbe alături de numeroasele lumini ambientale, care împreună par a „curge” precum un flux dinspre față către spate.

 

TEHNOLOGIE

Despre capitolul tehnologie putem să vorbim mai mult față de oricare alt capitol, tocmai pentru că dotările numeroase pe care le are standard sau opțional modelul german sunt extrem de importante și realizează o conexiune specială a pasionaților de gadget-uri cu autoturismul.

Sunt disponibile camerele video dispuse 360°, ce sunt capabile să arate în timp real împrejurimile autovehiculului din diverse perspective inclusiv una aeriană, numită intuitiv bird's eye view.

O generație de infotainment cu totul nouă își face apariția în modelul Clasa E testat de către noi, echipat cu COMAND Online, contra sumei de 1.910 Euro. Unele dintre principalele sale carateristici, pe lângă ecranul de afişare dublu, includ butoanele cu tehnologie touch, Touch Control, amplasate pe volan și un design nou, inteligent al funcției de telefonie. Acesta permite telefoanelor mobile să fie conectate la antena exterioară a autovehiculului, fără să fie nevoie de cabluri sau de suport de telefon. Când logo-ul „NFC” este activat, sistemul conectează telefonul mobil la unitatea centrală și la antenele exterioare prin Near Field Communication (NFC).

Inclus în dotarea standard, sistemul Frontbass oferă o experiență audio unică. Acesta folosește spațiul dintre bara transversală și cea laterală a autovehiculului ca o cameră de rezonanță pentru difuzoarele bass. În cazul în care autovehiculul este echipat suplimentar cu sistemul de sunet surround Burmester 3D cu 23 de difuzoare, pasagerii beneficiază de o experiență audio care amintește de acustica unei săli de concerte, deoarece include o a treia dimensiune a sunetului, datorită difuzoarelor amplasate în plafon.

Traffic Sign Assist cu Wrong-Way Alert are rolul de a atenţiona vizual şoferul asupra limitelor de viteză sau restricţiilor de trafic de pe semnele de circulaţie, atât prin afișarea lor pe ecranul color al computerului de bord, cât și prin proiectarea acestora pe Head-up-Display. Acesta mai joacă un rol important în detectarea semnelor care indică „Accesul interzis”.

Asistentul adaptiv pentru faza lungă PLUS permite fazei lungi a farurilor să fie pornită în permanenţă fără a orbi şoferii autovehiculelor care se deplasează din partea opusă, fiind foarte confortabilă pentru drumurile lungi, având în vedere că majoritatea străzilor din România sunt prost iluminate și pline de gropi sau alte pericole. Sistemul inteligent de iluminare ILS, full LED, are o importanță majoră în iluminarea foarte bună a carosabilului și practic este una dintre primele opționale care ar trebui să se regăsească pe lista unui cumpărător de Clasa E, având în vedere diferențele majore în ceea ce privește funcționalitatea.

Sistemul audio oferit standard, Audio 20, precum şi COMAND Online sunt echipate cu conexiune Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, o dotare normală în această clasă. Clasa E poate fi echipat cu sistemul COMAND Online cu un display mai mare, cu o sticlă a ecranului specială similară cu cea folosită la iPhone sau iPad. Sistemul permite recepţionarea posturilor TV sau radio digitale şi include funcţii precum navigaţie cu stocarea hărților pe hard-disc, dar şi o funcţie WLAN care oferă internet în maşină, o dotare foarte utilă atât în scop de business, când călătoresc mai mulți pasageri și este nevoie de o conexiune stabilă la internet, dar și în scop personal, atunci când copii aflați pe locurile din spate au nevoie de internet pe tabletă sau telefon. Sistemul care vă scoate din buzunar 1.910 Euro este capabil să primească și comenzi vocale prin intermediul funcției denumită intuitiv LINGUATRONIC.

Redarea fişierelor audio şi video este foarte facilă și este posibilă de pe mai multe surse externe, cum ar fi Bluetooth, Apple iPod sau iPhone conectate prin cablu sau nu, de pe SD card, stick USB sau CD/DVD.

O dotare interesantă și care merită menționată este faptul că sistemul de climatizare automat recunoaște momentele când veți intra în tunele sau parcări subterane, cu ajutorul datelor primite de la sistemul de navigaţie, iar atunci se va face comutarea automată pe recirculare pentru ca apoi, la ieşirea din tunel sau parcare, să treacă din nou pe flux direct de aer. Sistemul de odorizare activă şi ionizare a interiorului AIR-BALANCE este disponibil și contribuie la un aer mai curat și mai plăcut în interior.

 

SIGURANTA

Clasa E a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2016, cu un punctaj de 95% pentru ocupanţii adulţi, 90% pentru copii, 77% pentru protecţia pietonilor şi 62% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Centurile de siguranţă pretensionate, cu prindere în trei puncte şi limitator de forţă pentru toţi pasagerii autovehiculului sunt completate de un număr impresionant de airbaguri care ajută la protejarea ocupanţilor în caz de accident: airbaguri frontale pentru șofer și pasagerul din față cu adaptivitate extinsă pentru airbagul din dreapta, airbag genunchi pentru șofer, airbaguri laterale pentru șofer și pasagerul din dreapta (airbag combinat pentru torace/pelvis) și airbag cortină (windowbags). Opțional se pot comanda și airbag-uri laterale pentru locurile din spate, contra sumei de 456 Euro.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: ADAPTIVE BRAKE cu asistență la urcarea pantelor, pre-umplere și frânare uscată în cazul carosabilului umed, sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), program electronic de stabilitate (ESP) cu asistent pentru vânt lateral, asistent ESP pentru dinamica curbelor, protecție pentru pietoni cu capotă activă, ATTENTION ASSIST ce poate detecta semne tipice de oboseală prin intermediul conduitei la condus și va avertiza șoferul referitor la creșterea oboselii sau a neatenției, COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS cu avertizare de coliziune inclusiv asistent activ de frânare și frânare parțială autonomă pentru evitarea coliziunilor sau reducerea severității acestora. Pe autostrăzi, funcţia de navigaţie a sistemului COMAND afişează sub formă de puncte intermediare locurile în care şoferul poate opri ca urmare a atenţionării ATTENTION ASSIST. Sistemul ATTENTION ASSIST oferă posibilitatea reglării sensibilităţii senzorilor şi va informa şoferul în computerul de bord asupra nivelului de somnolenţă detectat şi de cât timp conduce de la ultima pauză.

Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat.

În opinia noastră cel mai important element care trebuie luat în calcul la achiziționarea Clasei E este pachetul de asistență la condus PLUS. Elementele pachetului de asistență la condus PLUS sunt DRIVE PILOT constând din pilot pentru condus, toleranță extinsă la avertizarea Hands-off și asistent activ pentru oprire de urgență, pilot pentru păstrarea distanței DISTRONIC cu repoziționare automată avansată în ambuteiaje (în combinație cu pilot parcare) și pilot pentru limitarea vitezei (în combinație cu COMAND Online), asistent activ pentru frânare cu funcție de intersecție și funcție de frânare de urgență în caz de ambuteiaj, asistent pentru evitarea obstacolelor, asistent pentru unghiul mort, asistent activ de menținere a benzii de circulație, PRE-SAFE PLUS, PRE-SAFE Impuls.

La capitolul sisteme de asistență întâlnim și Active Parking Assist, care permite executarea de parcări automate cu un control complet al direcţiei şi intervenţiei asupra frânelor, atât în mod de parcare paralel, cât şi la manevrele de garare cu spatele, sistemul dovedindu-și utilitatea în special în zonele foarte aglomerate din centrele orașelor sau în parcările aglomerate de la mall sau supermarket.

 

CALITATE-PRET

Clasa E All-Terrain pornește în România de la 60.982 Euro inclusiv TVA pentru versiunea E 220 d, chiar cea testată de noi, cu motorizarea Diesel de 2 litri cu 194 CP și cutie de viteze 9G-TRONIC. Modelul testat costă în echiparea prezentată nu mai puțin de 76.314 Euro inclusiv TVA, dar dispune de numeroase opționale, care ajung să cumuleze suma deloc neglijabilă de 15.332 Euro.

Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Putem afirma cu tărie că modelul testat este o alegere câștigătoare a producătorului german, acesta fiind o alternativă excelentă pentru mulți cumpărători de SUV-uri, în multe cazuri oferind un spațiu interior mai mare și mai util decât un SUV și vine la pachet cu ușurința în manevrare a unei mașini normale.

În concluzie, Clasa E All-Terrain este o mașină care combină luxul, practicabilitatea și performanțele bune, atât pe stradă, cât și în off-road. Nivelul de inginerie și design a depășit pur și simplu adăugarea câtorva centimetri la garda la sol a unei versiuni normale a Clasei E Estate, iar All-Terrain este cu siguranță impresionant.

Locaţie foto: Cartierul german Residenz

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3877 :: 17.1MB