No SSO cookie

Lucruri mai putin stiute despre anvelopele de vara

voteaza
(0/ 0)
Lucruri mai putin stiute despre anvelopele de vara
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Una dintre obligatiile soferilor este aceea de a se asigura inainte de a porni la drum ca autovehiculele sunt in perfecta stare de functionare, pentru a se putea deplasa in siguranta. Un aspect important de verificat este daca anvelopele de vara sau cele de iarna, dupa caz, sunt in regula.

 
 

Intr-un top al elementelor importante ale unei masini, care isi pun amprenta asupra functionarii, dar si manevrarii in siguranta a acesteia, se afla, asadar, anvelopele, iar articolul de fata se va concentra in special pe cele de vara, prezentandu-se lucruri utile si interesante despre ele, pe care trebuie sa le cunoasca orice sofer.

Care este durata de viata a unei anvelope de vara?

Durata de viata a unor cauciucuri de vara este influentata de mai multi factori: calitatea lor, stilul de condus al soferilor, precum si depozitarea. Daca depozitarea este una inadecvata, in conditii de temperatura prea mari sau prea mici, in bataia soarelui, atunci cauciucurile se vor deteriora mult mai rapid.

Durata de viata a anvelopei reprezinta perioada cuprinsa intre data de fabricatie si momentul in care cauciucul imbatraneste sau se uzeaza. Majoritatea producatorilor de anvelope recomanda inlocuirea lor la maximum 10 ani de la fabricatie, chiar daca acestea se prezinta bine.

Cum afli cand a fost fabricata o anvelopa?

Exista o modalitate de a vedea care este data de productie a unui cauciuc si a sti astfel daca el merita achizitionat. Dupa cum s-a spus, chiar daca o anvelopa este impecabila si pare ca poate fi utilizata, daca aceasta este veche, adica depasita, din punct de vedere moral, trebuie evitata.

Data de fabricatie este inscriptionata pe flancul anvelopei, conform standardului care a fost impus de Departamentul de Transporturi al SUA – cu acronimul DOT. Atunci cand iese de pe linia de fabricatie, anvelopa este depozitata de catre producator intr-un depozit, dupa care este trimisa catre distribuitori, de aici fiind achizitionata de cumparatori.

Codul DOT este compus din 4 cifre: primele 2 reprezinta saptamana de fabricatie, iar ultimele doua anul de productie. Astfel, in functie de acest cod, cumparatorii pot afla cat de vechi sunt cauciucurile.

La ce temperaturi rezista cauciucurile de vara?

Anvelopele de vara sunt realizate astfel incat sa reziste la temperaturi inalte, de peste 30 de grade Celsius, iar la temperaturi scazute se uzeaza foarte repede. In cazul anvelopelor de iarna se intampla exact opusul – ele fac fata temperaturilor scazute si foarte scazute si se deterioreaza rapid in conditii de vara.

Care este compozitia unei anvelope?

Pneurile, atat cele de vara, cat si cele de iarna, sunt realizate intr-un mod diferit, utilizandu-se tipuri de cauciuc distincte. Cauciucul este realizat, de regula, din mai mult de 200 de compusi diferiti, calitatea acestuia facand diferenta intre producatorii buni din top anvelope de vara si restul.

Fiecare companie are reteta sa secreta de fabricatie a anvelopei, dar cei mai intalniti dintre cei 200 de compusi sunt: cauciucul natural, cel reciclat, materiale din siliciu si elastomeri, adica polimeri cu elasticitate crescuta. In plus, anvelopele mai au in compozitia lor si fibre textile, metal sau kevlar.

Potrivit expertilor de la odat.ro, un cauciuc are 6 straturi, primul avand rol de etanseizare a aerului din pneu; al doilea este elastic si moale, care este rigidizat cu material textil sau kevlar; al treilea este un cauciuc moale, ce este, de obicei, intarit cu sarme de otel; al patrulea este un strat din materiale rigide, pentru protectie; al cincilea este cel care se afla sub suprafata de rulare si este rigid; al saselea strat fiind cel de la exterior, ce reprezinta suprafata de rulare.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2145 :: 17.79MB