Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nissan Almera - bune, rele, service
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Nissan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36
spata2008
QUOTE(AlexRe @ Feb 11 2008, 03:03 AM) *
Recent a aprut o problema la Almera mea ... nu isi mai pastraza turatia de 700 - 800 ture/min la relanti. Dupa ce se incalzeste motorul scade turatia pe la 500 rtm si toata masina tremura. Vineri seara am alergat un pic cu ea spre 150-160km/h, iar dimineata cand am incercat sa o pornesc nu a mai vrut sa mai porneasca fara sa calc acceleratia.
Are cineva vreo idee sau ipoteza ? Ce poate sa aiba?

Idee: pune laptopul pe ea, la service.
Arheopterix
Posibil bujii.
spata2008
Chiar, cu bujiile ce-mi recomandati: sa iau o sticluta de aditiv (solutie de curatat sistemul de alimentare), s-o pun in benzina sau le scot sa le curat??
Voi ati pus aditivi in benzina? Dau rezultate?

Mai am o intrebare: la voi cum este directia, moale sau tare?
Mie mi se pare moale, foarte sensibila!
In oras e ok, dar la 140 nu-mi place. Nu ar trebuie sa se intareasca la viteza mare??
klaxxy
Cand era de calitate benzina EFIX (parca asa ii zice) de la Rompetrol, sa stii ca se simtea aditivul, mergea motorul mai rotund. De la o vreme insa mi se pare ca s-a prostit. Se spunea ca aditivul curata injectoarele. Nu stiu insa daca si bujiile.
Directia la mine este moale, dar am mers si la peste 160 km/h si nu am avut probleme. Atentie insa la directia vantului. Cand este vant lateral sau din fatza, orice masina tinde sa devina incontrolabila. Sa nu fie vorba de asa ceva.
spata2008
Stiu cum e la vant.
Uite, de ex., am facut un test drive cu o Toyota Auris. Servodirectia era belea. Cum crestea viteza, cum se intarea .... directia.
La Almera e foarte sensibila.
O sa mai studiez sa vad daca se poate intari.

Avea taica'miu un Moskvitch din '80 si puteai sa-i faci directia cum vroiai tu. Desi nu era servo, puteai s-o slabesti in asa fel incat s-o misti pe loc cu podul palmei.
S-o putea intari si la Almera???
Winter1966
QUOTE(spata2008 @ Feb 11 2008, 04:31 PM) *
Stiu cum e la vant.
Uite, de ex., am facut un test drive cu o Toyota Auris. Servodirectia era belea. Cum crestea viteza, cum se intarea .... directia.
La Almera e foarte sensibila.
O sa mai studiez sa vad daca se poate intari.

Avea taica'miu un Moskvitch din '80 si puteai sa-i faci directia cum vroiai tu. Desi nu era servo, puteai s-o slabesti in asa fel incat s-o misti pe loc cu podul palmei.
S-o putea intari si la Almera???


Fara suparare, cred ca incerci sa faci din Almera un fel de Audi. Izolare, s.a.m.d.
La Moskvitch putteai sa bagi petrol in amestec cu diluant....si se simtea super bine.

Eu am schimbat bujiile, si din cauza ca electrozii nu au fost reglati cum trebuie , la 5 minute dupa ce am iesit din service a inceput sa trepideze, si s-a aprins becul de control motor.Intors a doua zi testat, scos bujie si reglat. Totul OK.
Daca te gandesti sa faci singur....mai bine lasa. Ai nevoie de cheie tubulara magnetica. Fara ea....iti vei ruga vesnica odihna. Sunt in capul pistonului, ascunse bine in chiulasa. Eu am platit 147 RON piesele si manopera. Deci mai bine le schimbi. La capitolul asta, service-ul nu te prea "tunde '

Aditiv nu am pus, dar cel pentru curatat injectoarele poate fi util.

Azi am mers cu o Corolla noua, Multi Mode care are deasemenea directie variabila. Dar pretul final a fost 21.000 fata de 14 cea mai dotata Almera
Tarabostes
QUOTE(spata2008 @ Feb 11 2008, 10:31 AM) *
Uite, de ex., am facut un test drive cu o Toyota Auris. Servodirectia era belea. Cum crestea viteza, cum se intarea .... directia.
La Almera e foarte sensibila.


dap, pai e variabila, adica e in functie de viteza/turatia motorului, te cred ca e misto dar si Auris e din alta generatie si sigur si la alte costuri

AlexRe
A mea a vazut aditivi de curatat injectoarele vreo 2 sticle pana acum. Bujiile le-am schimbat in toamna. Am inteles de la un prieten care se ocupa de masini ca este posibil sa imi fie partial infundata capsula de relanti, care actioneaza vacumatic pentru mentinerea relantului. Astept sa se mai incalzeasca vremea ca sa o pot demonta si sa vad care e buba.
Bujiile se pot scoate din blocul motor si cu un furtun care are interiorul in pic mai mic decat capul bujiei, sufucint cat sa o prinda, apoi tragi de furtun ... si gata wink.gif
Bujiile le-am schimbat eu, le-am comandat dupa catalog, m-au costat cam 50 RON niste buji Bosh.
spata2008
ai dat 50 lei pe o bujie Bosch sau 50 pe toate?

Am fost si eu pt. prima data la Badsi, nu ca as avea o problema, am vrut sa fac un "computer test" sa vad daca are ceva probleme ascunse la motor.
Mi-a iesit perfect.
Sa va spun si voua ce mi-a zis inginerul de mi-a facut testul:
1. nu se schimba vitezele sub 3800-4000 rpm, in asa fel incat in treapta urmatoare sa ramai la 2800 rpm (nu mai putin ca d'aia ii creste consumu'), asa mi-a zis. Mersul cu ea, subturata creste substantial consumul, uzeaza motorul, etc.
2. mi-a recomandat sa schimb uleiul din cutia de viteze, sa pun Aral cu teflon sau altceva bun cu teflon, pentru ca au fost probleme cu cutiile de viteze la niste Almere, tocmai datorita uleiului prost pus din fabrica.
3. unghiul de fuga sa fie facut la maxim 20.000 km.
4. zgomotul ciudat al ambreiajului (vezi: mitzu90210) este un "zgomot functional" si se datoreaza discului ecologic. Nu folositi niciodata semiambreiaj la mersul in coloana, eliberati complet pedala si lasati sa mearga la relanti. Mai bine calci pedala inc'odata decat s-o tii la jumatate.
Sper sa va fie si voua de folos sfaturile mele (luate de la cunoscatori).
mitzu90210
Merci spata, m-am mai linistit putin in privinta zgomotului. Imi ( ne ) poti da cateva detalii cu privire la felul in care ai procedat pt "comptest" si cat a costat ( ma refer aici la programare, durata .... )

Cu stima
spata2008
Programarea se face telefonic. Testul dureaza 10-15 min. si costa 30 lei. Mai mult astepti pana vine ingineru', cel putin la mine asa a fost.
Solicita si un test de drum, nu te costa nimic.
Tarabostes
unde as putea putea verifica si eu unghiul de fuga? am tot luat la gropi in ultima vreme.
nu ma trimiteti asa generic, puteti recomanda ceva?

Arheopterix
La SAMA sunt ok.
Cel putin erau ultima data cand am fost la ei.
spata2008
mai Tarabostes, uite aici poti face unghi de fuga ieftin si bun (sper): http://www.amiauto.ro/
suni si te programezi. eu am schimbat uleiul la ei, am luat un bidon de 4 l si am avut schimb ulei gratuit.
daca prinzi un baiat bun iti mai face si o mica revizie, cat se scurge uleiul.
Arheopterix
II stiu si pe ei.
Chiar langa serviciul meu.
Si ei erau ok acum ceva timp cand am fost la ei ultima data.
AlexRe
50 RON au fost toate bujiile. Trebuie sa o duc neaparat ... deja e si lenesa. Azi a avut momente cand si-a dat drumul, dar numai pentru scurt timp. sad.gif
Multumim pentru sfaturi. Am sa incerc sa schimb spre 4000 rpm si sa vad daca scade consumul. smile.gif
Arheopterix
Alex,
Eu am auzit o teorie cum acesti aditivi de curatare a injectoarelor cauzeaza numai probleme in tari cu ar fi Rom.
Daca benzina nu e f curata,se depun tot felul de reziduri pe fundul rezervorului.Aditivii ii dizolva si ii trimit direct in instalatia de injectie.
Personal m-au speriat aceste opinii si nu indraznesc sa fol.
AlexRe
Am auzit si eu astfel de povesti si inclin sa cred ca sunt adevarate ... smile.gif

Asa ... si acum ... aventuri la service smile.gif

M-a enervat prea tare si ieri am dus-o la test! Cand a vazut-o mecanicul si-a tras vreo 3 cruci si razand a zis ceva de genu: " Domnu` Ce aveti dvs e bunicul calculatoarelor .... va iau banii degeaba ca nu avem ce sa testam". Eu am insistat si s-au pus pe treaba ... s-a terminat repede tot, ca nu se potrivea mufa smile.gif ... Buuuun .... pleaca unu si in cateva minute vine cu un adaptors si incepe testul ... mi-a zis ca sonda landa trebuie schimbata ca trimite date gresite ... am zis OK, la care unu zice:" Hai sa facem un bine mototului asta ... se duce omul si desface mufa de la sonda, apoi imi pune sonda din calculator pe avarie, la niste setari care le stia calculatorul dinainte ... Apoi se uita si zice ca am capsula de relanti cu mizerie in ea si ca trebuie curatata. Pune omul nostru mana pe surubelnita, desace filtrul de aer si mi-o arata ... apoi zice: " Aia trebuie sa o cureti" smile.gif .... imi mai da cateva indicatii pretiose referitoare la curatire si la ce suruburi sa nu umblu, imi zice cum sa o setez pe calculator si strange tot. Vine un baiat de acolo scoate masina afara din service. Eu ma uit la el si il intreb cat ma costa ... omu se uta la mine, zambeste si ma trimite acasa biggrin.gif
Uite asa am scapat cu o constatare si cateva sfaturi foarte folositoare moca .... biggrin.gif biggrin.gif
mitzu90210
AlexRe .... iti dau si masina mea ....poate ii aplica cineva de acolo acelasi tratament ? smile.gif
spata2008
cred ca le-a fost mila de tine .... la cate ai la masina. whistling.gif
lvg
QUOTE(AlexRe @ Feb 14 2008, 01:38 PM) *
Am auzit si eu astfel de povesti si inclin sa cred ca sunt adevarate ... smile.gif

Asa ... si acum ... aventuri la service smile.gif

Uite asa am scapat cu o constatare si cateva sfaturi foarte folositoare moca .... biggrin.gif biggrin.gif


thumbsup.gif Sa inteleg din avatar ca serviceul asta e in Brasov?
Nu stiu cum se face, dar 3 prieteni (eu sunt din Cluj) au avut numai cuvinte de lauda la adresa mecanicilor din Brasov (concret, la Daewoo, BMW, Skoda - cu probleme aparute cand treceau pe acolo).
Jos palaria, brasovenilor!!
AlexRe
Da, lvg, este vorba de service-ul din Brasov smile.gif
Au dat dovada de mult profesionalism si corectitudine! yes.gif
Tarabostes
aveti idee daca in portbagajul de HB incape o roata de rezerva cu janta normala?
Arheopterix
Eu mi-am pus aceasi intrebare la sedan.
Cred ca cel mai bine e sa intri intr-o vulcanizare si sa vezi daca inta un cauciuc de dimens . respectiva.
drabisan
Intreb si eu si sint sigur ca obtin raspuns, cel putin de la Arheopterix.
Cu cit sa vind o Almera? Modelul chel, cele cu stickere Vodafone.
In afara de fluieratul ambreiajului, cvasicunoscut, si de o mica pirleala cu tigara pe banca soferului masina e perfecta.
Are 41.000, fabricata in 2004, inmatriculata in 2005, condusa doar de mine, majoritatea in Bucuresti. Aproape urgent sint necesare gume noi. Astea sint Dunlop all-season, dar au deja km masinii. Nu-s tocite aiurea, le-am rotit la fiecare 10.000.
spata2008
Modelul "chel" are (ce e mai important):
- Geamuri electrice fata
- Scaun sofer reglabil pe inaltime si lombar
- Bancheta rabatabila 60 /40
- Inchidere centralizata cu telecomanda cheie
- Preechipament audio 4 boxe
- Aer conditionat cu reglare manuala
- Filtru polen
- Volan reglabil pe inaltime
- Airbaguri sofer + pasager
- Airbaguri laterale
- Tetiere active fata
- 3 tetiere spate
- ABS+EBD+brake assist
- Sistem imobilizare NATS, deci, in mare, are tot ce-ti trebuie, cu toate ca e "chel".
Daca a condus-o doar o persoana si masina nu are nici o problema cred ca merita minim 7800 euro.
Iata cateva Almere:
1. din 2003, 90.000 km, mi se pare ca nu are CD Player - 6.300 euro.
2. din 2001, 160.000 km, cu set motor refacut (?!?!?) - 5.700 euro.
3. din 2005, 21.000 km - 8.500 euro.
4. din 2001, 150.000 km - 6.200 euro.
Arheopterix
Nu prea am idee de preturi sec. hand.
Cred ca spata a rezolvat problema.
drabisan
QUOTE(spata2008 @ Feb 16 2008, 07:24 PM) *
Daca a condus-o doar o persoana si masina nu are nici o problema cred ca merita minim 7800 euro.
Iata cateva Almere:
1. din 2003, 90.000 km, mi se pare ca nu are CD Player - 6.300 euro.
2. din 2001, 160.000 km, cu set motor refacut (?!?!?) - 5.700 euro.
3. din 2005, 21.000 km - 8.500 euro.
4. din 2001, 150.000 km - 6.200 euro.



Super tare! Merci! In 2 saptamini o sa fie la vinzare, cel mai probabil pe aici...
Arheopterix
Deci te pierdem in acest topic?
drabisan
QUOTE(Arheopterix @ Feb 16 2008, 10:37 PM) *
Deci te pierdem in acest topic?


Nu eram vreunul foarte activ, oricum. O sa-mi dau cu parerea, ca si pina acum, din cind in cind.
Oricum, dupa 2 Alemere de 1.5, pot sa spun ca masina asta e chiar foarte tare! Daca ar fi sa trebuiasca sa-mi iau o masina in range-ul asta de preturi, Almera ar fi prima alegere. Prin cite am trecut cu ele si nu m-au dezamagit...
Un singur lucru am simtit ca-i trebuie masinii, gume de calitate! Eu am avut pe ambele Dunlop all-season si ar fi meritat gume vara/iarna de calitate...
spata2008
ii mai trebuie ceva .... izolare fonica si in rest e yes.gif
lvg
QUOTE(Tarabostes @ Feb 16 2008, 11:15 AM) *
aveti idee daca in portbagajul de HB incape o roata de rezerva cu janta normala?


da, daca dai jos placa aia de carton de sub luneta.
Tarabostes
ma refeream in spatiul pentru roata de rezerva, eu am janta ingusta
lvg
Eu am primit masina (hatchback din 2000) cu roata de rezerva normala, care incape la fix sub planseul portbagajului.
klaxxy
Eu tot roata ingusta am (Hatchback din 2006).
La cati km parcursi trebuie schimbate rotile intre ele? Si cum anume? Care cu care se schimba?
Arheopterix
Se zice ca la 10.000.
Daca ai 4 normale si una sub dimensionata,dreapta fata trece in dreapta spate.
Daca ai 5 normale e o schema care e in cartea masinii.
klaxxy
Multumesc mult!
Da, am patru normale si rezerva ingusta.
Deci, daca am inteles bine, schimb intre ele rotile de pe aceeasi parte. Nu fac niciun fel de schimb "in cruce", da?
Multumesc anticipat si pentru acest raspuns!
spata2008
NU este recomandat schimb "in cruce".
spata2008
Baieti, am patit o mare rusine. De fapt nu am facut nimic, dar am "stricat masina", adica NU MAI AM FAZA SCURTA sad.gif
Sa va spun ce-am patit.
Mi-am luat niste becuri Philips, m-am pus sa le montez eu si fara sa fac nimic, am ramas cu o bucata de plastic, de la far, in mana.
Mai precis: becul de faza scurta se aseaza intr-un plastic, prins in 4 locuri de lupa. De la caldura, s-a "copt" si am ramas cu el in mana.
Daca ati mai patit, cum ati rezolvat problema?
Nu prea am ce sa fac, am lipit cu Picatura, dar, la prima folosire a farurilor s-a topit lipiciul si iar s-a rupt.
Ma mai gandesc la o chestie. A mea Almera nu are proiectoare si am si eu o mare rugaminte, spune-ti-mi si mie ce dimensiuni are un proiector de Almera.
Ma gandesc ca, decat sa-i cumpar faruri (500 lei/buc. la s-h ?!?!?!) mai bine ii pun proiectoare ca sa le pot folosi pe post de faza scurta.
De parere aveti? .......... astept solutii.
Multumesc!
Arheopterix
Nu poti folosii proiectoare pe post de faza scurta!
Asta cu accidentul pe care l-ai avut,am fost avertizat de inginerul de la Nissan,sa nu schimb singur becurile ptr ca pot strica tot farul.
klaxxy
@ Spata2008 : nu te sfatuiesc. Citeste cateva pagini in urma sa vezi ce am patit eu cu proiectoarele de ceatza. 1.237.000 lei un simplu bec. Iesi din lac si intri-n putz. Sfatul meu este sa mergi, totusi, la service pentru punerea la punct a farurilor.
lvg
Asta e clar, mai bine un service autorizat, sa nu iasa cu "scantei" woot.gif

Si va mai zic ceva: eu am schimbat recent bratele fata la masina (deja erau slabite bucsele pe dreapta, si era nevoie - sa traiasca guvernantii si kilometrii de autostrada terminati no.gif ); la noi pe piata nu am gasit decat brat complet, asa ca am luat (Augsburg) cu 590+610 = 1200RON ambele (la restul magazinelor pretul e intre 650 si 790 RON bucata).
Buuun.. schimb si ulei, se mai uita mecanicul, blink.gif e rupt bine burduful de planetara dreapta; comand si cumpar kit burduf, 180RON; baiul este ca acum incepe agale sa huruie in curbe capatul de planetara (normal, dupa ce l-am tinut expus si fara ungere), asa ca ma duc frumos sa cer pret pentru respectivul cap.
confused.gif 1090 RON BUCATA!!
Asa ca sun frumos in Olanda (de acolo au venit toate piesele comandate de la Nissan, cica in Amsterdam e centrul de distributie); la un magazin dintr-un orasel mic olandez, acelasi cap de planetara face 108EUR rolleyes.gif (am un frate acolo, cumpara de la colt si trimite pachetelul cu unul din multii soferi romani de TIR care bantuie pe acolo)
N-am mai intrebat cat fac bratele intregi la ei, ca sa nu-mi smulg firicelele de par de ciuda tongue.gif
La fel, pe trinituner.com e un forum mare plin de masini japoneze; acolo mi s-au oferit 2 capete de planetara noi la 85 USD! (numai ca din Trinidad-Tobago e 180EUR DHL-ul ermm.gif )
Toate astea-s ca sa stiti ca se pot face economii substantiale si la piesele de origine, numai cautarea e ceva mai lunga.
spata2008
@ Arheopterix - pai de ce n-ai zis pana acum??? tongue.gif
@ klaxxy - tu crezi ca-i pun originale, m-am tampit sa dau o "caruta" de bani?
la service nu au ce face. o sa-mi zica direct ..... faruri noi.
@ lvg - crede-ma, la orice service autorizat, daca prindeam un mecanic mai putin priceput, ar fi facut aceiasi boacana.
acel plastic e copt, pur si simplu am ramas cu el in mana, fara sa fortez.
incercam sa desfac clema de tine becul si hop, a facut poc. daca m-as fi dus la service si as fi dat peste inginerul de zice Arheopterix, cu siguranta ar fi fost ok.

asta e. ma oftic de nu mai pot, dar ii gasesc eu o solutie. deja am un in cap ...... urati-mi bafta!

klaxxy
Bafta!
smile.gif
Arheopterix
Spata,am scris despre asta mai de mult cand nu erai cu noi.
Au cam ras baietii de mine,ca nu stiu sa schimb un bec.
spata2008
aici nu e vorba de nestiinta.
si la mercedes E, cred ca la fel se schimba becul.
pur si simplu, plasticul a fost copt se mai tinea in "doua fire de panza de paianjan".
daca as fi stiut, cu siguranta as fi umblat acolo cu precizia unui laser sau NU AS FI SCHIMBAT BECURILE NICIODATA, M-A MANCAT IN ...
cel mai prost inginer de la Nissan a facut farurile astea, parerea mea. nu inteleg de ce au lipit acel nenorocit de plastic in 4 puncte cand puteau sa prinda toata suprafata acelui plastic de lupa.
sunt ofticat rau, am masina si nu pot circula noaptea angry.gif
lvg
QUOTE(spata2008 @ Feb 21 2008, 02:53 PM) *
cel mai prost inginer de la Nissan a facut farurile astea


Nu cred ca-s "injinerii" prosti, ci doar politica lui Carlos Ghosn de reducere a costurilor si-a spus cuvantul ninja.gif
Si cu lucrurile facute prost: un electrician auto glumea azi zicandu-mi ca mai nou, un inginer priceput care proiecteaza o piesa buna, mai are doi pe langa el care modifica proiectul sa nu iasa asa buna biggrin.gif (discutam de masini de dupa 2000, si despre cum crapa una-alta pe ele)

Eu am schimbat o data becul, dar nu a fost chiar asa greu; sa inteleg ca la masinile de dupa 2003 e chiar asa diferit sistemul?
spata2008
Nu-i nimic diferit. problema e ca, materialul e atat de prost incat trebuie sa lucrezi cu cea mai mare blandete, trebuie sa-l mangai, sa-i spui vorbe dulci, sa nu respiri inspre el, de stranut nu mai zic ...... imediat face poc.
E copt pur si simplu de la caldura becului.
Acum ma chinui sa fac ceva, sper sa-mi iasa.
Nici nu stiu cat costa un far si nici nu vreau sa ma gandesc, sigur costa mai mult de juma' din salariul meu.
Am gasit la dezmembrari 2 faruri cu geamurile sparte, cu 300 lei ambele. sad.gif
lvg
acum 2 ani cand cautam far am gasit la 850RON (de origine) si la vreo 450 RON de producator (pana la urma nu l-am schimbat, doar am lipit la loc bucatica de sticla cazuta si am pus folii protectoare peste faruri)
spata2008
aaaaa ...... ce bine ar fi daca as avea si eu farul fisurat. gasesti geamuri peste tot, se fac la comanda, iei de la dezmebrari si costa cateva zeci de lei.
daca le dau eu 2 ciocane si le bag pe casco?!?!?!?!?!?!? ...... vandalism
acum e 700 lei un far original.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.