Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nissan Almera - bune, rele, service
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Nissan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36
spata2008
QUOTE (Winter1966 @ Sep 4 2008, 01:19 PM) *
QUOTE (spata2008 @ Sep 4 2008, 12:57 PM) *
QUOTE (Tarabostes @ Sep 4 2008, 11:43 AM) *
doar nu a mers omu tot timpul cu 170

consumul de 5.5-5.6 il scoti la 90-100 kmh constant.
asa o fi, cum zici tu, nu a mers tot timpul cu viteza aia.
daca mergi 5 minute cu 170 sa vezi cum e, nu inseamna ca ai mers cu 170.


Cam asa este . Dar......eu am scos Cluj-Alland (50 km vest de Viena ) 6.25 in conditiile in care pe autostrada maghiara si bucata austriaca parcursa am tinut-o cam la 140 (real) adica aproape 150 pe bord.
Berlin - Nurnberg , cam 400 km cu viteza intre 160 si 205 (pe bord ) deci undeva intre 145-185 real consumul a fost 8.4

Totul cu 3 persoane (250 kg) plus portbagajul aproape plin.

Eu m-am declarat multumit. Mai putin de pretul benzinei in Germanica....dar pe asta nu l-am fixat eu.

ai perfecta dreptate. cum sari de 140 km/h creste consumul destul de mult.
AlexRe
Am elucidat misterul! Multumesc pt raspunsuri!
Dobritz
Dupa cum spuneam......cat am avut drum...adica vreo 50 knm...din 130...in conditii de drum liber....si am facut drumu asta de 4 ori...dus intors (1040 Km)...si la asta am raportat consumu.....si nu aveam incarcatura..deloc (eu si cateva acte...)...
...iar de Tico....ca veni vorba...in primu rand nu merge cu atata...iar apoi.....consuma mult mai mult la 100....te asigur de asta:)
Tarabostes
smile.gif) repede va mai aprindeti, a aruncat si omul o vorba, nu era un calcul empiric
cred ca peste 140, motorul asta de 1.5 nu e deloc economic
nimendrum114062
salutare,

revizia de 45 de mii de km costa aproape 8 mil fara placute de frana. eu am dat 770 lei in care in afara de schimburile normale de ulei si filtre, inclusiv cel pt aerul conditionat, mi au zis ei, mi au mai schimbat lamela de la stergatorul din spate si un bec de la semnalizare care era ars.
in plus mi au zis ca trebuie schimbat tamponul de la motor care ar costa vreo 3 mil jumate.
acum am si eu o intrebare pentru voi. mergeam si eu linistit cu masina si imi tasneste o caprioara din tufis in fata masinii, franez, dar tot o lovesc. spoilerul fata, cred ca spoiler ii zice- vorbesc de bara aia de plastic din fata- e cam varza, niste plastice pe la aripa dreapta si ele tandari, nu mai imi merge faza scurta, grila de la radiator tandari, radiatorul e lovit in doua locuri, dar nu curge nimic. in plus, in momentul in care incui masina cu alarma, mi se declanseaza dupa vreun minut. se poate incheia si din cheie masina? sincer nu am incercat, ma duc in dimineata asta sa vad, am lasat o deschisa peste noapte. daca mai a avut cineva de schimbat ce am zis eu ca i deteriorat, l as ruga frumos sa imi zica si mie cam cat costa.
va multumesc si drum intins si fara caprioare!


Tarabostes
eu am avut un accident similar, cu un caine insa si nu atat de complicat ( masca sparta, rezonator filtru de aer distrus, plasticul interior de la aripa) dar farul nu a patit nimic
reparatia insa a fost pe Casco si chiar nu stiu cat a costat dar daca o faci pe banii tai eu zic sa cauti piese si prin alte parti
oricum, chiar si reparata la badsi-nissan, masca fata nu s-a mai asezat la fel de bine sad.gif
costing
Tocmai am fost pana in romania, multe drumuri prin tara si inapoi, 6000km, si consumul mediu a fost 6,8. Asta include 3000km pe autostrada, cand rar a scazut sub 120, in general 130 (cu ceva destrabalare pe la nemti unde s-a putut), dar mai putin cu aerul conditionat, restul prin tara au fost continuu cu aerul pornit. Foarte interesant ca consumul era identic in cele doua situatii, probabil si din cauza multelor depasiri din tara, mers prin sate si toate cele.

Intr-adevar e mare diferenta intre 120, unde consuma cam 6 si 140 unde se duce pe la 8.

Mi s-a parut misto benzina de 100 de la OMV, avea zvac cu ea, chiar incarcata cum era. Insa cam mare diferenta de pret, nu cred ca se merita. In rest trebe facut plinul la iesire din ro si in austria, in germania e super scumpa benzina.
Arheopterix
Nu e cahie on topic ,dar cat e benzina in Ungaria,austria,germania si elvetia?
Winter1966
QUOTE (Arheopterix @ Sep 7 2008, 11:56 PM) *
Nu e cahie on topic ,dar cat e benzina in Ungaria,austria,germania si elvetia?

In Germania am luat in jur de 1.5 Euro( 1.46-1.56 ) Austria 1.37, in UNgaria este cam 305-310 Forrinti adica undeva pe la 1.3.
Scump domnule,scump ...
costing
http://www.portfolio.com/interactive-featu...round-the-World

In Elvetia e 2 CHF, adica cam 1.25 EUR.
roni10
Salut. Am si eu o almera din 2005 1.5 benzina si am 2 intrebari.
1. Ce diametru au boxele din usi fata si cele din spate? ca vreau sa le schimb si sa nu iau ceva aiurea
2. Ati avut careva probleme cu un troncanit ciudat ca de planetara ? pe care cei de la nissan cica nu il aud
Multumesc mult...
spata2008
QUOTE (roni10 @ Sep 19 2008, 05:18 PM) *
Salut. Am si eu o almera din 2005 1.5 benzina si am 2 intrebari.
1. Ce diametru au boxele din usi fata si cele din spate? ca vreau sa le schimb si sa nu iau ceva aiurea
2. Ati avut careva probleme cu un troncanit ciudat ca de planetara ? pe care cei de la nissan cica nu il aud
Multumesc mult...

Welcome!

Troncanitul acela ciudat, la mine nu se aude. Multe cauze pot fi.
Eu am patit o chestie de genul asta la un Renault vechi. Ii schimbasem tot pe fata (bucse, pivoti, amortizoare) si imi troncanea la o roata. Motivul: etrierul se slabise din suruburi si avea un joc foarte mare si el troncanea.

Am 48.000 de km si vreau sa-i schimb bujiile?
Pt. cunoscatori: ce bujii sa pun? Eu ma gandesc la NGK!!
roni10
MS mult o sa verific etrieru. Eu ti as recomanda bosh k bujii.
1. Astept si eu un raspuns la diametru boxelor din usi si cele din spate.
roni10
Nu a schimbat nimeni boxele din usi si cele din spate sa imi dea si mie un sfat?
Sunt 16, 16.5 , 17 ? hmmm... plzzzz help
AlexRe
Boxele din spate le la N15 sunt de 13``. Asa vine dimensiunea din fabrica. La inceput am crezut ca sunt mici, dar in realitate sunt suficiente. Boxe mai mari nu poti sa motezi pentru ca nu icap fara vreo modificare majora ( nu incapt deoarece, pe sub boxe, trece arcul de la portbagaj ). Iar cele din fata, cred ca sunt la fel, doar ca sunt niste boxe ovale, mai mici, puse in niste suporti rotunzi. Nu am de gand sa le schimb pentru ca se aud foarte bine!
roni10
Ms mult dar eu le am dasfacut capacele alea si cred ca sunt de 16.5 cm adica sunt destul de mari boxele. Adica le am masurat si de la un capat la celalat au 16 cm. E f ciudat ca daca iau unele mai mari nu incap dar daca iau unele mai mici nu imi vin bine in suport. Cred ca cel mai bine e sa ma duc sa intreb la o firma de montaj boxe ce trebuie sa imi cumpar.
AlexRe
Eu asta am gasit la modelul meu. Cred ca ai N16 si de acolo si diferenta.
roni10
Pai am asa Almera 1.5 72kw an fab 2005 berlina.
Deci ma inebunesc difuzoarele astea ca am fost si pe la astia la firme si bulangii mi au zis ca atunci cand vreau sa cumpar si difuzoarele de la iei si s au bulangit si nu mi au zis ce boxe mi ar trebuie marime.
Da e f naspa situatia ca nimeni nu am gasit sa ma ajute si pe mine. Ca de montat e simplu dar nu vreau sa imi pumpar ceva ce nu e bun si sa mai dau si o gramada de bani pe ele asa degeaba.
Da alexere ai avut probleme cu masina?
Ca eu am avut destul de multe si am inceput sa ma satur de service ala din pipera si nu e sa zici ca am o masina alergata are in 2ani si 7 luni are 40 mii km si deja am schimbat rulmentu pe dreapta boxa stanga fata de 2 ori am fost cu martoru de la airbag de vreo 3 ori plus tot felu de scartaituri , troncanituri si etc gen probleme pe care aia la nissan au zis ca nu are nimik.
Am si eu o intrebare.
Atunci cand o acelerezi tare gen sa pleci mai repede ti se intampla atunci cand trage sa se intample parca sa nu mai aiba forta si sa se balbaie masina?
drabisan
Intrebare, in mod sigur Arheopterix o sa-mi poata da o idee, restul ideilor le astept de la ceilalti posesori.
La mers constant cu Almera se aude un zgomot, "ca un huruit" - citat. Debraierea face zgomotul sa dispara, dar odata pusa masina in viteza reapare dupa 15-30 de min.
Masina nu o mai conduc eu, ci socra-miu, si nici timp de iesit pe autostrada cu ea nu am.

Eu cred ca nu mai are suficient ulei in cutie. L-am trimis la service, dar e foarte comod.

Ce posibile probleme credeti ca ar avea? La mers normal, in oras sau pe drumuri unde schimba viteza nu apare zgomotul niciodata.
spata2008
QUOTE (drabisan @ Sep 22 2008, 06:43 PM) *
Intrebare, in mod sigur Arheopterix o sa-mi poata da o idee, restul ideilor le astept de la ceilalti posesori.
La mers constant cu Almera se aude un zgomot, "ca un huruit" - citat. Debraierea face zgomotul sa dispara, dar odata pusa masina in viteza reapare dupa 15-30 de min.
Masina nu o mai conduc eu, ci socra-miu, si nici timp de iesit pe autostrada cu ea nu am.

Eu cred ca nu mai are suficient ulei in cutie. L-am trimis la service, dar e foarte comod.

Ce posibile probleme credeti ca ar avea? La mers normal, in oras sau pe drumuri unde schimba viteza nu apare zgomotul niciodata.

Si eu am, cateodata, problema asta.
Sunt zile in care huruie si vibreaza in acceleratie pe la 3300 rpm de ma dispera.
Sunt zile in care e asa silentioasa, nu are nici o vibratie, motorul se tureaza asa lin, de-mi vine s-o pup, mai mare dragul mi-e de ea.
Acum nu stiu: ori am eu ceva, ori masina are ceva??? Eu "merg pe mana" ambreiajului, cred ca el face.
Mai nou am descoperit cum sa-l "calmez". Trag frana de mana, o bag in viteza unu si ii dau cateva socuri (sa se aseze ambreiajul, asa zic eu) si-si revine.
Poate fi si de la cutie, dar e ciudat: apare .... dispare!!! Cred ca, daca este uleiul de vina ar trebuie sa faca mereu.
Daca esti din Buc. si ai putin timp intr-un weekend si vrei sa ne intalnim, zi-mi pe privat.
spata2008
QUOTE (roni10 @ Sep 22 2008, 05:20 PM) *
Pai am asa Almera 1.5 72kw an fab 2005 berlina.
...
Da e f naspa situatia ca nimeni nu am gasit sa ma ajute si pe mine. Ca de montat e simplu dar nu vreau sa imi pumpar ceva ce nu e bun si sa mai dau si o gramada de bani pe ele asa degeaba. ...
...
Am si eu o intrebare.
Atunci cand o acelerezi tare gen sa pleci mai repede ti se intampla atunci cand trage sa se intample parca sa nu mai aiba forta si sa se balbaie masina? ....

De ce nu dai putin intr-o parte mocheta din spate de acopera boxele sa vezi pe spatele lor ce dimensiune au sau sa le masori mai bine?
Cand accelerezi tare la plecarea de pe loc, da, multe masini fac asa. Mai patesc si eu. Simti ca se inneaca, nu?
In primul rand daca turezi tare la plecarea de pe loc, patineaza ambreaiajul (la Almera sa stii ca e unul din punctele slabe) si in al doilea rand cred ca este si antidemarajul.
klaxxy
QUOTE (spata2008 @ Sep 22 2008, 10:54 PM) *
QUOTE (roni10 @ Sep 22 2008, 05:20 PM) *
...Am si eu o intrebare.
Atunci cand o acelerezi tare gen sa pleci mai repede ti se intampla atunci cand trage sa se intample parca sa nu mai aiba forta si sa se balbaie masina? ....

...Cand accelerezi tare la plecarea de pe loc, da, multe masini fac asa. Mai patesc si eu. Simti ca se inneaca, nu?
In primul rand daca turezi tare la plecarea de pe loc, patineaza ambreaiajul (la Almera sa stii ca e unul din punctele slabe) si in al doilea rand cred ca este si antidemarajul.

Cred ca este altceva. Cand apesi pedala de acceleratie "la blana" la plecarea de pe loc (sau la viteza foarte mica), computerul pierde ceva timp sa faca interpolarea intre ce ii ceri tu si cat poate oferi masina. Din acest motiv apare o usoara "inecare" a motorului - exces de carburant. Incearca sa apesi progresiv pedala si ai sa vezi ca demarajul este mult mai bun si, constant, in forta.
Antidemerajul nu are nimic de-a face cu asta. Antidemarajul doar impiedica pornirea motorului in lipsa cheii originale (interogarea electronica a cipului din cheie). Dupa pornirea motorului cipul din cheie nu mai are niciun rol (poti scoate cipul din cheie, motorul tot va merge). Ce spui tu poate fi sistemul de control al tractiunii dar, din cate stiu eu, nu sunt modele de Almera dotate cu asa ceva. Controlul tractiunii te impiedica sa pleci "cu scartz", in forta, asigura plecarea lenta a masinii, fara derapajul vreuneia din roti.
spata2008
QUOTE (klaxxy @ Sep 23 2008, 07:27 AM) *
QUOTE (spata2008 @ Sep 22 2008, 10:54 PM) *
QUOTE (roni10 @ Sep 22 2008, 05:20 PM) *
...Am si eu o intrebare.
Atunci cand o acelerezi tare gen sa pleci mai repede ti se intampla atunci cand trage sa se intample parca sa nu mai aiba forta si sa se balbaie masina? ....

...Cand accelerezi tare la plecarea de pe loc, da, multe masini fac asa. Mai patesc si eu. Simti ca se inneaca, nu?
In primul rand daca turezi tare la plecarea de pe loc, patineaza ambreaiajul (la Almera sa stii ca e unul din punctele slabe) si in al doilea rand cred ca este si antidemarajul.

Cred ca este altceva. Cand apesi pedala de acceleratie "la blana" la plecarea de pe loc (sau la viteza foarte mica), computerul pierde ceva timp sa faca interpolarea intre ce ii ceri tu si cat poate oferi masina. Din acest motiv apare o usoara "inecare" a motorului - exces de carburant. Incearca sa apesi progresiv pedala si ai sa vezi ca demarajul este mult mai bun si, constant, in forta.
Antidemerajul nu are nimic de-a face cu asta. Antidemarajul doar impiedica pornirea motorului in lipsa cheii originale (interogarea electronica a cipului din cheie). Dupa pornirea motorului cipul din cheie nu mai are niciun rol (poti scoate cipul din cheie, motorul tot va merge). Ce spui tu poate fi sistemul de control al tractiunii dar, din cate stiu eu, nu sunt modele de Almera dotate cu asa ceva. Controlul tractiunii te impiedica sa pleci "cu scartz", in forta, asigura plecarea lenta a masinii, fara derapajul vreuneia din roti.

Multam' klaxxy! thumbsup.gif
Desi stiu cate ceva despre masini, asta chiar nu am stiut: antidemarajul impiedica pornirea masinii fara cheia originala.
Am crezut ca este un sistem care impiedica masina sa plece "cu scartz"!!
Ai dreptate: pedala se apasa progresiv, nu toata cursa odata. In felul asta faci economie de carburant si masina are forta.
roni10
Da eu am fost la iei la Nissan pe soseaua pipera si mi a bagat calculatoru ala al loc ca le am zis ce mi se intampla la masina si mi a iesit motoru la capacitate maxima dar zicea un mecanic de acolo ca poate sa fie de la clapeta de acceleratie care trebuie sa fie curatata.
Acum inteleg ca toate almerele au asa zisa problema masina se "balbaie" exact cand aceelerezi la maxim indiferent de treapta de viteza/
Stiti ceva despre "clapeta de aceeleratie"?
Apropo voi la ce service mergeti? stii vre un service bun nu ca cel de la pipera
klaxxy
Cu placere! smile.gif In masura in care stiu ceva, impartasesc cu mare placere si altora.
Nu am gasit pe net un site care sa trateze exhaustiv problema antidemarajului dar, intrucat sistemul este, principial, acelasi la toate masinile, poti citi cele scrise in link-ul urmator. Chiar daca se refera la Logan, ideea este aceeasi.
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=5036
P.S. Sper sa nu-mi iau vreo sanctiune pentru link-ul asta, in niciun caz nu am vrut sa fac reclama vreunui alt site sau forum, am vrut doar sa prezint puncte de vedere ale celor care au mai discutat subiectul asta.
klaxxy
QUOTE (roni10 @ Sep 23 2008, 09:08 AM) *
Da eu am fost la iei la Nissan pe soseaua pipera si mi a bagat calculatoru ala al loc ca le am zis ce mi se intampla la masina si mi a iesit motoru la capacitate maxima dar zicea un mecanic de acolo ca poate sa fie de la clapeta de acceleratie care trebuie sa fie curatata.
Acum inteleg ca toate almerele au asa zisa problema masina se "balbaie" exact cand aceelerezi la maxim indiferent de treapta de viteza/
Stiti ceva despre "clapeta de aceeleratie"?
Apropo voi la ce service mergeti? stii vre un service bun nu ca cel de la pipera

Nu stiu ca motoarele cu injectie sa aiba clapete de acceleratie. Acelea sunt specifice carburatoarelor. La motoarele cu injectie (asa cum sunt si motoarele de pe Almera) procesul este altul. Pedala de acceleratie este cuplata cu un fel de potentiometru (este ceva mai complicat, dar in esenta asta este). Apasarea pedalei se traduce printr-un anumit unghi de rotatie al potentiometrului (practic un traductor de rotatie). Acesta transfera informatia la calculator care decide, functie de marimea unghiului, de turatia motorului si de puterea existenta, cat combustibil sa injecteze in fiecare cilindru. Cam asta este, pe scurt, procesul de accelerare. Din acest motiv exclud sa fie probleme cu vreo clapeta, mai ales daca computerul de diagnoza a stabilit ca motorul este in parametri normali. Este clar ca mecanicul acela este ... mecanic, nu le are cu electronica si cu controlul computerizat al motorului. Masina nu are nimic, trebuie doar sa te inveti cu ea, sa o exploatezi la parametrii maximali pe care ii poate oferi. Nu uita ca orice obiect tehnic este realizat cu o suma intreaga de compromisuri. De aceea este foarte important sa inveti sa il exploatezi la cat poate oferi el, nu la ce ti-ai dori tu. smile.gif
spata2008
QUOTE (roni10 @ Sep 23 2008, 08:08 AM) *
Da eu am fost la iei la Nissan pe soseaua pipera si mi a bagat calculatoru ala al loc ca le am zis ce mi se intampla la masina si mi a iesit motoru la capacitate maxima dar zicea un mecanic de acolo ca poate sa fie de la clapeta de acceleratie care trebuie sa fie curatata.
Acum inteleg ca toate almerele au asa zisa problema masina se "balbaie" exact cand aceelerezi la maxim indiferent de treapta de viteza/
Stiti ceva despre "clapeta de aceeleratie"?
Apropo voi la ce service mergeti? stii vre un service bun nu ca cel de la pipera

Eu cred ca tu ai avut diesel sau chiar ai o problema la pedala?
La mine se intampla odata la sase luni sa-mi iau teapa, sa apas tare pedala dupa ce eliberez ambreiajul si masina sa "se inece". La tine face mereu? Ai incercat sa apesi progresiv sa vezi ce se intampla?
Din ce am auzit si eu, service-ul B... din Pipera este cel mai bun.
Cine ti-a pus computerul pe masina nu cred ca era un mecanic, cred ca era inginerul. Nu era mic de statura si avea barba?
Arheopterix
E posibil sa mai fie o explicatie la treaba cu pedala la fund.

Almera (cel putin a mea care e 1.8) are injectie directa.
Stiu ca injectia directa ,in cea ce priveste acceleratia,e mai proasta decat injectia obisnuita.
Adica masina se ineaca cum descrieti voi.

Faptul ca masina merge mai lin sau mai putin,se poate datora calitatii benzinei,sau daca mergeti pe rezerva si motorul primeste depunerile din rezervor.

Treaba cu huruitul nu o pot explica.

Dragilor,nu va fac ipohondrii,dar cea ce descrieti voi sunt floare la ureche.

Boxe,martor airbag...

Pai daca a-ti avut VW de exeplu (preferabil tdi) ,sau renault (preferabil DCI) sa vedet acolo probleme.
Motoare moarte la 40.000.Certuri cu reprezentanta care neaga ca e defect de fabricatia etc.
Kituri ambreiaj defecte din fabrica samd.

E adevarat ca almera mea dupa 39.000,mai zdrangane ceva in port bagaj (posibil o scula pe roata de rezerva),mai troncane putin pe piatra cubina,dar inafara de 2 becuri nu am schimbat nici piesa inafara de consumabile.
Winter1966
QUOTE (roni10 @ Sep 23 2008, 09:08 AM) *
Da eu am fost la iei la Nissan pe soseaua pipera si mi a bagat calculatoru ala al loc ca le am zis ce mi se intampla la masina si mi a iesit motoru la capacitate maxima dar zicea un mecanic de acolo ca poate sa fie de la clapeta de acceleratie care trebuie sa fie curatata.
Acum inteleg ca toate almerele au asa zisa problema masina se "balbaie" exact cand aceelerezi la maxim indiferent de treapta de viteza/
Stiti ceva despre "clapeta de aceeleratie"?
Apropo voi la ce service mergeti? stii vre un service bun nu ca cel de la pipera



QUOTE (Arheopterix @ Sep 23 2008, 01:10 PM) *
E posibil sa mai fie o explicatie la treaba cu pedala la fund.

Almera (cel putin a mea care e 1.8) are injectie directa.
Stiu ca injectia directa ,in cea ce priveste acceleratia,e mai proasta decat injectia obisnuita.
Adica masina se ineaca cum descrieti voi.

Faptul ca masina merge mai lin sau mai putin,se poate datora calitatii benzinei,sau daca mergeti pe rezerva si motorul primeste depunerile din rezervor.

Treaba cu huruitul nu o pot explica.

Dragilor,nu va fac ipohondrii,dar cea ce descrieti voi sunt floare la ureche.

Boxe,martor airbag...

Pai daca a-ti avut VW de exeplu (preferabil tdi) ,sau renault (preferabil DCI) sa vedet acolo probleme.
Motoare moarte la 40.000.Certuri cu reprezentanta care neaga ca e defect de fabricatia etc.
Kituri ambreiaj defecte din fabrica samd.

E adevarat ca almera mea dupa 39.000,mai zdrangane ceva in port bagaj (posibil o scula pe roata de rezerva),mai troncane putin pe piatra cubina,dar inafara de 2 becuri nu am schimbat nici piesa inafara de consumabile.



@ Roni : aproape orice masina de serie !!! are problema asta . Nu sunt gandite pentru asa ceva. Ceea ce ii ceri este sa urce in turatie de la 850-1000 la 3000 intr-o secunda. Asa ceva este fizic aproape imposibil. Deci....trebuie sa te obisnuiesti cu ea. De multe ori la depasiri , la 80 km/h ii dau a doua si fuge bine.


Subscriu la ce spune Arhi apropo de ipohondrie. A mea are 73 000 Km ( 1.5 i , Decembrie 2005) si tot asa un bec, in rest consumabilele. Mai face nazuri usa din spate dreapta, in sensul ca, in anumite situatii nu blocheaza complet dar un pic de ulei penetrant rezolva problema. Si bara fata este usor miscata, dar este asa de la 5000 km, insa decat sa o dau pe mana tinichigiilor....voi rezolva singur problema.
In rest, nu greierasi, nu vibratii...nu altceva.
Eu sunt multumit de comportarea ei si in afara de scaderea semnificativa a valorii de revanzare, nu am reprosuri. Si in ultimul an fa si destule santiere cu ea...
drabisan
Eu ziceam de uleiul din cutie pentru ca doar la mers constant, pentru destul de multa vreme, face...O sa-l mai bat la cap sa se duca intr-un service sa-i verifice nivelul si doar daca e ulei cit trebuie o sa o vorbesc la Badsi.

In alta ordine de idei, un prieten a fost nevoit sa schimbe ambreiajul la o Almera de 1.5 din 2003. A inceput sa patineze. Pretul, cu tot cu manopera, la Badsi, putin peste 1500 ron. Personal consider ca e foarte ieftin! Fata de ce preturi am auzit la alte masini asta e foarte putin!
Nu pot sa nu compar cu bara fata de la Avensis care, inlocuita complet, cu vopsit, montat a ajuns la ~3000 de ron! Si asta e un plastic amarit!
roni10
Da la badsi era un nene cu barba care mi a pus calculatoru ala inginer.
Inteleg ce ziceti ca iti dai seama ca orice masina are chestiile iei la almere ce sa zic si eu mici probleme stiu pe cineva vw passat nou sta mai mult in service sau un prieten are un megan si s a dus cu masina in garantie sa isi schimbe cd player si l au tinunt atat de mult in cat a iesit masina din garantie cu tot felu de scuze si sunt 10 de alte masini cu un prestigiu mai mare decat nissan care au probleme.
Eu am 40 mii km in 2 ani si 7 luni nu zic nu am mai si abuzat uneori de dragu de a pleca mai tare sau de a depasi mai repede.
Aveti idee in cat timp atinge 100km pe ora? bine valoare reala nu ceea ce dau iei pe site
Ati auzit pe cineva la almera cu probleme la motor sau cutie de viteza? probleme mai grave
Nu de alteceva dar dupa un anumit timp vreau sa i o las lu tata si sunt curios daca au probleme mai grave in timp.

spata2008
QUOTE (roni10 @ Sep 23 2008, 06:26 PM) *
Da la badsi era un nene cu barba care mi a pus calculatoru ala inginer.
Inteleg ce ziceti ca iti dai seama ca orice masina are chestiile iei la almere ce sa zic si eu mici probleme stiu pe cineva vw passat nou sta mai mult in service sau un prieten are un megan si s a dus cu masina in garantie sa isi schimbe cd player si l au tinunt atat de mult in cat a iesit masina din garantie cu tot felu de scuze si sunt 10 de alte masini cu un prestigiu mai mare decat nissan care au probleme.
Eu am 40 mii km in 2 ani si 7 luni nu zic nu am mai si abuzat uneori de dragu de a pleca mai tare sau de a depasi mai repede.
Aveti idee in cat timp atinge 100km pe ora? bine valoare reala nu ceea ce dau iei pe site
Ati auzit pe cineva la almera cu probleme la motor sau cutie de viteza? probleme mai grave
Nu de alteceva dar dupa un anumit timp vreau sa i o las lu tata si sunt curios daca au probleme mai grave in timp.

In 2006, o prestigioasa revista auto din Anglia a facut topul celor mai fiabile 100 de masini din lume.
"Potrivit publicatiei Warranty Direct, in topul celor mai fiabile 100 de masini din lume, pe primele 10 locuri sunt numai automobile de origine japoneza.
Criteriul pentru stabilirea ordinii a fost frecventa defectiunilor care au aparut pe parcursul vietii automobilului.
Din cele 50.000 de modele luate in considerare, din primele 20 doar 4 modele nu apartin constructorilor japonezi Honda, Lexus, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki si Toyota. Iata primele 10 locuri:
1. Honda Accord
2. Subaru Forester
3. Mazda MX-5
4. Mitsubishi Carisma
5. Toyota Yaris
6. Honda Civic
7. Nissan Almera
8. Honda CR-V
9. Toyota RAV4
10. Nissan Micra
Sursa: PresaOnline.com"
Roni, daca stii sa tii la ea si nu esti ghinionist, o sa aibe viata lunga masina.
Almera te simte, e romantica cateodata si rebela altadata. Cand isi doreste sentimente, las-o usor, fii calm cu ea. Cand o simti rebela, ia-o de par, da-i palme peste fese, nu se supara.
Sincer eu nu am auzit de probleme majore la Almere. Tot ce stiu, e clasic: senzor airbag, vibratii, becuri arse, galagioasa si alte nimicuri. In cel mai rau caz: un rulment, ambreiaj si alte cateva chestii.
klaxxy
Exact statistica asta m-a convins si pe mine sa cumpar Almera la inceputul anului 2007. Stiam ca modelul a fost scos din fabricatie la 31.12.2006, de aceea, in ciuda pretului absolut rezonabil, aveam rezerve sa iau Almera. Cand am vazut insa ce pozitie are in topul fiabilitatii nu am mai stat pe ganduri.
roni10
Ms mult ca mi ai aratat topul asta chiar nu il stiam. In prinicipiu e bine ca masinile japoneze sunt pe printre primele in top ei pun mult pret pe fiabilitatea masini ca ei vand foare multe masini in america nu in euro si in general americani nu sunt prea grijulii cu masinile. Fata de noi care la noi masinile sunt ingrijite.
Eu mi am luat almera din pura intamplare. Am avut o dacie 1310 si am vandut-o si dupa aceea am inceput cautarile si au durat cam 5 luni de zile pana mi am cumparat masina. Am trecut pragul multor firme: renault m am uitat la clio dupa care la megan, dupa am fost la skoda m a uitat la octavia tour, am vrut sa imi iau citroen c 4 si tot asa am tinut-o vreo 5 luni am stat pe capu la astia de la reprezentante. Si dupa mult timp ce treceam mereu pe langa nissanu dupa stefan cel mare am intrat sa vad daca imi gasesc ceva si am avut o surpriza pur si simplu dupa ce m am uracat in masina asta mi s a pus pata pe ea sa o cumpar pur si simplu mi a placut f mult si cum arata si ce stia sa faca si marca. Si la cateava zile mi am cumparat-o si pana acum sunt multumit da stii ca ori ce om cand are ceva bun incepe sa ii caute defecte cel putin asa sunt eu.
Am si o intrebare asa ca un test comparativ ce parere aveti in noua almera" tida" si almera care s a facut inainte?
Mie sincer nu ma atrage deloc pt ca de la cum arata e o masina de compromis ei au facut o masina sa se vanda in felu cum arata pt ca e spatioasa. Motoarele pe tida au pus motoarele renault si acum a devenit un renault cu alta fata.
Nissanu almera arata a masina e joasa are liniile unei masini dragute nu a unui compromis.
Voi ce parere aveti ca o parelela nissan tida si nissan almera
aaaa ... si intrebare voi aveti vecini prietenosi care va zgarie masina?sau fac tot felu de chesti de genu asta masinilor
Winter1966
QUOTE (roni10 @ Sep 24 2008, 09:07 AM) *
Ms mult ca mi ai aratat topul asta chiar nu il stiam. In prinicipiu e bine ca masinile japoneze sunt pe printre primele in top ei pun mult pret pe fiabilitatea masini ca ei vand foare multe masini in america nu in euro si in general americani nu sunt prea grijulii cu masinile. Fata de noi care la noi masinile sunt ingrijite.
Eu mi am luat almera din pura intamplare. Am avut o dacie 1310 si am vandut-o si dupa aceea am inceput cautarile si au durat cam 5 luni de zile pana mi am cumparat masina. Am trecut pragul multor firme: renault m am uitat la clio dupa care la megan, dupa am fost la skoda m a uitat la octavia tour, am vrut sa imi iau citroen c 4 si tot asa am tinut-o vreo 5 luni am stat pe capu la astia de la reprezentante. Si dupa mult timp ce treceam mereu pe langa nissanu dupa stefan cel mare am intrat sa vad daca imi gasesc ceva si am avut o surpriza pur si simplu dupa ce m am uracat in masina asta mi s a pus pata pe ea sa o cumpar pur si simplu mi a placut f mult si cum arata si ce stia sa faca si marca. Si la cateava zile mi am cumparat-o si pana acum sunt multumit da stii ca ori ce om cand are ceva bun incepe sa ii caute defecte cel putin asa sunt eu.
Am si o intrebare asa ca un test comparativ ce parere aveti in noua almera" tida" si almera care s a facut inainte?
Mie sincer nu ma atrage deloc pt ca de la cum arata e o masina de compromis ei au facut o masina sa se vanda in felu cum arata pt ca e spatioasa. Motoarele pe tida au pus motoarele renault si acum a devenit un renault cu alta fata.
Nissanu almera arata a masina e joasa are liniile unei masini dragute nu a unui compromis.
Voi ce parere aveti ca o parelela nissan tida si nissan almera
aaaa ... si intrebare voi aveti vecini prietenosi care va zgarie masina?sau fac tot felu de chesti de genu asta masinilor


Roni sa stii ca si eu am facut alegerea cam tot asa , si am avut termen de comparatie de la Dacia 1300 pana la o perioada cu Audi Allroad ( al firmei.. din pacate pinch.gif ) dar mai constant sau mai mult timp Opel Ascona, Astra si Daewoo Nubira.

Cand am cumparat-o ma gandeam la o masina care sa fie si de familie, si buna pentru drumuri lungi si dese, fiabila si nu neaparat " flashy, de fitze" . Renault am refuzat din principiu, C4 tentant dar service-ul incert, VW scump fata de ce ofera, si Skoda Octavia Tour ma incadram la 1.4 dar motorul este prea mic. Intr-o doara am intrat si eu in showroom la Nissan si daca aveau POS o cumparam pe loc. Nu stiu de ce... mai era si o Primera dar asa mi-a placut .

Una peste alta nu regret. Daca era motorul de 1.8 eram mai bucuros, dar... asta e.

Cu vecinii.. nu prea am probleme. Ceea ce este adevarat este ca vopseaua este destul de sensibila. Eu mai am niste zgarieturi de pe la spalat, pietre... etc, dar la modul absolut rezonabil.

Tiida.... sick.gif Interiorul pare interesant, comfortabil, si destul de ingrijit. Dar....exteriorul este dezamagitor. Dupa cum spunea unul din colegii de forum (scuze dar nu imi amintesc cine , poate Arhi...) a spus ca urmatoarea nu va mai fi Nissan, pentru ca nu mai este Nissan ci Renault. Cred ca si la mine se va intampla la fel, daca Nissan nu scoate altceva . Qashqai interesant... dar ce as prefera, adica All mode este aproape la pretul Xtrail-ului, deci nu prea merita.....pentru mine.
roni10
Toate ca toate la cat costa masina isi merita fiecare banut si la ceea ce face si exact cum zicea un coleg pe forum daca stii sa te comportii cu ea stie sa fie si eleganta stie sa fie si sportiva stie sa fie atragatoare numai ca cel putin in cazul meu nu stiu ce am parca am un fix parca as cauta lucrurile care nu imi plac la ea nu stiu din ce cauza poate ca cand ai ceva vrei ceva si mai mult si poate daia ii gasesc tot felu de chichite. Dar oricum de fiecare data cand se urca o persoana noua in masina care nu s a uracat are o parere f f f f buna si s au uracat persoane cu masini mult mai scumpe si au ramas desptul de impresionati de felul in care se prezinta masina. Multi priteni au zis ca huruitul motorului de care se plange toata lumea si inculusiv eu ii da un farmec masini si o sportivitate , multa lume mi a spus lucrul asta.
Tida e un compromis facut de nissan pt a creste vanzarile. Tida un fel de Logan motor , cutie , si divere piese de la megan puse pe alta caroserie si ca si la logan si al semn........
I

spata2008
QUOTE (roni10 @ Sep 24 2008, 04:03 PM) *
Toate ca toate la cat costa masina isi merita fiecare banut si la ceea ce face si exact cum zicea un coleg pe forum daca stii sa te comportii cu ea stie sa fie si eleganta stie sa fie si sportiva stie sa fie atragatoare numai ca cel putin in cazul meu nu stiu ce am parca am un fix parca as cauta lucrurile care nu imi plac la ea nu stiu din ce cauza poate ca cand ai ceva vrei ceva si mai mult si poate daia ii gasesc tot felu de chichite. Dar oricum de fiecare data cand se urca o persoana noua in masina care nu s a uracat are o parere f f f f buna si s au uracat persoane cu masini mult mai scumpe si au ramas desptul de impresionati de felul in care se prezinta masina. Multi priteni au zis ca huruitul motorului de care se plange toata lumea si inculusiv eu ii da un farmec masini si o sportivitate , multa lume mi a spus lucrul asta.
Tida e un compromis facut de nissan pt a creste vanzarile. Tida un fel de Logan motor , cutie , si divere piese de la megan puse pe alta caroserie si ca si la logan si al semn........
I

e bine ca ai inteles ca la cat costa masina isi merita fiecare banut la fel am fost si eu la inceput dar acum mi-a trecut am zis asta e am dat putini bani pe ea adica la aceeasi bani puteam sa iau logan sau clio din 2004 am si avut putin noroc tiida este foarte spatioasa si este mai bine izolata fonic despre fiabilitate discutam peste cativa ani (. , , . ! .)
Winter1966
QUOTE (roni10 @ Sep 24 2008, 04:03 PM) *
Toate ca toate la cat costa masina isi merita fiecare banut si la ceea ce face si exact cum zicea un coleg pe forum daca stii sa te comportii cu ea stie sa fie si eleganta stie sa fie si sportiva stie sa fie atragatoare numai ca cel putin in cazul meu nu stiu ce am parca am un fix parca as cauta lucrurile care nu imi plac la ea nu stiu din ce cauza poate ca cand ai ceva vrei ceva si mai mult si poate daia ii gasesc tot felu de chichite. Dar oricum de fiecare data cand se urca o persoana noua in masina care nu s a uracat are o parere f f f f buna si s au uracat persoane cu masini mult mai scumpe si au ramas desptul de impresionati de felul in care se prezinta masina. Multi priteni au zis ca huruitul motorului de care se plange toata lumea si inculusiv eu ii da un farmec masini si o sportivitate , multa lume mi a spus lucrul asta.
Tida e un compromis facut de nissan pt a creste vanzarile. Tida un fel de Logan motor , cutie , si divere piese de la megan puse pe alta caroserie si ca si la logan si al semn........
I


In conditii normale de trafic si exploatare nu pot spune ca ma deranjeaza zgomotul motorului. Cand il urc peste 5000 ture atunci devine cu adevarat zgomotos, dar avantajul de a avea distributia pe lant, conteaza. Eu am 3 experiente cu curea distributie rupta, ( o data absolut din vina mea), si finalizate ieftin din fericire, si stiu sa apreciez.
Ca zgomot mai degraba ma enerveaza pe ploaie sau pe pietris zgomotul de la pasajele rotilor spate. De multe ori am impresia ca este un geam deschis.(sau spart...)

Altfel sigur ca daca faci comparatii cu AUDI, Mercedes...etc Almera iese dezavantajata. Dar punand in balanta pretul de achizitie, cel de exploatare, precum si faptul ca nu este un model tentant pentru utilizarea de catre terti pentru piese de schimb ( vezi oglinzile de Opel...etc) este o achizitie buna.

Cauti lucrurile care nu iti place pentru ca, desi ai ales si cu inima, parca ai un mic dracusor care te impinge spre ceva mai......altfel.Deci cauti un pretext pentru o noua achizitie, iar parerile de pe forum iti linistesc Ego-ul ca nu ai aruncat banii de pomana rolleyes.gif Fii linistit si altii sunt asa, chiar daca scriu sau nu...
roni10
De schimbare nu se pune problema cat timp sunt multumit de masina nu am de ce sa o schimb plus ca acum ca sa iti shimbi masina nu faci decat sa pierzi bani , masina acum nu mai e o investitie buna e o investitie in care doar pierzi deci sunt multumit de ce am.
Mai vreau sa ii fac cateava mici imbunatatiri : sa ii pun 4 boxe jbl , niste jante de aliaj ca sa le tin pe astea de otel cu cauciucuri de iarna.
Voi reviziile unde le faceti? eu ma gandeam ca de anul asta sa mi le fac singur dar nu stiu sigur daca e bine sa le fac?
Ce parere aveti? o fi bine sa mi le fac singur
klaxxy
Reviziile facute singur sunt foarte riscante. Nu este vorba (doar) de pricepere. Nu ai sculele necesare. Inevitabil, cand ajungi la un rulment, de exemplu, si nu ai depresorul care trebuie, il iei la ciocane. Din acel moment incepe sa isi piarda statutul de masina si trece spre cel de harb. Apoi ... cand stii care sunt parametrii motorului? Fara un computer + soft adecvat nu faci nimic. Masina are prea multa electronica, prea multa hidraulica pentru a risca.
Parerea mea ...
spata2008
QUOTE (roni10 @ Sep 25 2008, 01:27 PM) *
.....
Voi reviziile unde le faceti? eu ma gandeam ca de anul asta sa mi le fac singur dar nu stiu sigur daca e bine sa le fac?
Ce parere aveti? o fi bine sa mi le fac singur

Cand am luat masina, in ianuarie, urma sa-i fac revizia de 3 ani sau 45.000 km. Am sunat la Badsi sa-i intreb cat costa revizia de 45.000 km si mi-au zis o suma aproape de 1.000 lei. Le-am zis ca nu vreau sa schimb decat filtrele si uleiul (placutele de frana au fost schimbate la 30.000) si mi-au zis ca asta-i pretul, aproximativ.
Am gasit o alta solutie: am apelat la un service bun. Am cumparat de la ei ulei si filtru si am primit schimb gratuit. Cat timp se scurgea uleiul mecanicul de acolo, contra sumei de 20 lei, mi-a facut si o mica revizie. Tot la ei am facut si unghiul de fuga. Filtrul de aer l-am schimbat eu, in 2 minute.
Reprezentantele sunt foarte scumpe.
Eu am zis ca o sa ma duc odata pe an sau la un an jumate, la service-ul din targ din Vitan, dau 250 lei si fac un test complet al masinii si ma scot mai ieftin decat la service-ul Nissan.
Oricum, revizii imi fac singur odata pe luna sau la doua luni. Adica: verific toate lichidele, nivelul uleiului, ascult motorul sa nu intervina un sunet ciudat, ridic fiecare roata pe cric si o verific sa nu aibe jocuri. De doua ori pe an ma duc la rampa si o verific.
Daca te pricepi putin, te scoti mai ieftin.
roni10
Frate la revizii ma refeream la minimum adica la ceea ce poate face toata lumea: schimbat ulei, schimbat filtre, schimbat placute de frana adica astea minime. Nu ma refer la chestiile mai complicate cele mai complicate o sa le fac la un service pe care inca nu l am gasit sa lucreze bine si sa aiba si preturi bune. Daca aveti sfaturi si pt mine de un service astept sa imi dati si mie detalii . Multumesc anticipat
Si tot am aceea problema cu unn toncanit ca de planetara care se aude pe linie dreapta mai incet iar in curba dreapta mult mai tare iar atunci cand iau curba stang nu se aude nimik nimik si nu inteleg ce poate sa aiba. Masina e in garantie dar am fost la ala si s-a uracat un nene cu barba si a facut el tot felu de chestii cu masina si a zis ca nu se aude si a venit si un mecanic si tot la fel nu a auzit nimik si nu stiu ce pot sa fac ca sunt terminat imi sta pe creier troncanitul ala. e foarte ciudat nu e de la planetara nici de la pivoti nici de la bucsi nici de la etrier nu stiu de la ce poate fi. Din momentu cand mi a aparut mi au schimbat cei de la nissan rulmentu pe drepata si de atunci a aparut troncanitu si mi s a schimbat si putin volanu adica ca sa merg drept tre sa il tin 2 grate stanga de atunci nu stiu ce sa mai fac.
Astept si eu sugestii la problema mea. Multumesc si respect
Random
QUOTE (roni10 @ Sep 25 2008, 04:44 PM) *
...Si tot am aceea problema cu unn toncanit ca de planetara care se aude pe linie dreapta mai incet iar in curba dreapta mult mai tare iar atunci cand iau curba stang nu se aude nimik nimik si nu inteleg ce poate sa aiba. Masina e in garantie dar am fost la ala si s-a uracat un nene cu barba si a facut el tot felu de chestii cu masina si a zis ca nu se aude si a venit si un mecanic si tot la fel nu a auzit nimik si nu stiu ce pot sa fac ca sunt terminat imi sta pe creier troncanitul ala. e foarte ciudat nu e de la planetara nici de la pivoti nici de la bucsi nici de la etrier nu stiu de la ce poate fi.
Astept si eu sugestii la problema mea. Multumesc si respect


Dupa ce am schimbat TOT pe partea dreapta pentru a scapa de zgomotul/bataia asta pe care il/o am de la 1.000km(acum am 45.000 si n-am scapat de el), am ajuns la o concluzie: ABS-ul e de vina.

QUOTE (spata2008)
Sunt zile in care huruie si vibreaza in acceleratie pe la 3300 rpm de ma dispera.
Sunt zile in care e asa silentioasa, nu are nici o vibratie, motorul se tureaza asa lin, de-mi vine s-o pup, mai mare dragul mi-e de ea.
Acum nu stiu: ori am eu ceva, ori masina are ceva??? Eu "merg pe mana" ambreiajului, cred ca el face.


La mine vibreaza/uruie de la 3000rpm pana la 3200rpm. Eu cred ca-i de la tobe sau suporti/tampoane de motor/cutie/evacuare. Nu cred ca-i de la ambreiaj.

QUOTE (winter1966)
Cauti lucrurile care nu iti place pentru ca, desi ai ales si cu inima, parca ai un mic dracusor care te impinge spre ceva mai......altfel.Deci cauti un pretext pentru o noua achizitie, iar parerile de pe forum iti linistesc Ego-ul ca nu ai aruncat banii de pomana rolleyes.gif Fii linistit si altii sunt asa, chiar daca scriu sau nu...


Daca fiabilitate inseamna ca masina trebuie sa mearga oricum, numai sa mearga, atunci Almera e o masina fiabila. Si alte marci la acelasi pret pot face asta mult mai confortabil si fara batai. Eu n-am cum sa uit multele zile petrecute in service incercand sa rezolv problema cu bataia zisa mai sus. Si nu am rezolvat-o. Nu as mai cumpara Almera. In schimb, as cumpara X-Trail. whistling.gif
Probabil ca dupa ce o voi vinde (poate am noroc de un client surd si insensibil la vibratii), o sa-mi aduc aminte numai partile bune ale Almerei: consum mic, intretinere ieftina.
spata2008
QUOTE (Random @ Sep 25 2008, 08:51 PM) *
QUOTE (spata2008)
Sunt zile in care huruie si vibreaza in acceleratie pe la 3300 rpm de ma dispera.
Sunt zile in care e asa silentioasa, nu are nici o vibratie, motorul se tureaza asa lin, de-mi vine s-o pup, mai mare dragul mi-e de ea.
Acum nu stiu: ori am eu ceva, ori masina are ceva??? Eu "merg pe mana" ambreiajului, cred ca el face.


La mine vibreaza/uruie de la 3000rpm pana la 3200rpm. Eu cred ca-i de la tobe sau suporti/tampoane de motor/cutie/evacuare. Nu cred ca-i de la ambreiaj.

Am verificat pe sub masina. M-am uitat cu atentie la tampoane, le-am miscat cu un levier, par in regula.
Esapamentul e bine prins. Ciudat!
E bine ca nu vibreaza mereu. Asta ma pune pe ganduri.
Doua zile e impecabila, trei vibreaza ..... unsure.gif
Winter1966
QUOTE (Random @ Sep 25 2008, 09:51 PM) *
QUOTE (roni10 @ Sep 25 2008, 04:44 PM) *
...Si tot am aceea problema cu unn toncanit ca de planetara care se aude pe linie dreapta mai incet iar in curba dreapta mult mai tare iar atunci cand iau curba stang nu se aude nimik nimik si nu inteleg ce poate sa aiba. Masina e in garantie dar am fost la ala si s-a uracat un nene cu barba si a facut el tot felu de chestii cu masina si a zis ca nu se aude si a venit si un mecanic si tot la fel nu a auzit nimik si nu stiu ce pot sa fac ca sunt terminat imi sta pe creier troncanitul ala. e foarte ciudat nu e de la planetara nici de la pivoti nici de la bucsi nici de la etrier nu stiu de la ce poate fi.
Astept si eu sugestii la problema mea. Multumesc si respect


Dupa ce am schimbat TOT pe partea dreapta pentru a scapa de zgomotul/bataia asta pe care il/o am de la 1.000km(acum am 45.000 si n-am scapat de el), am ajuns la o concluzie: ABS-ul e de vina.

QUOTE (spata2008)
Sunt zile in care huruie si vibreaza in acceleratie pe la 3300 rpm de ma dispera.
Sunt zile in care e asa silentioasa, nu are nici o vibratie, motorul se tureaza asa lin, de-mi vine s-o pup, mai mare dragul mi-e de ea.
Acum nu stiu: ori am eu ceva, ori masina are ceva??? Eu "merg pe mana" ambreiajului, cred ca el face.


La mine vibreaza/uruie de la 3000rpm pana la 3200rpm. Eu cred ca-i de la tobe sau suporti/tampoane de motor/cutie/evacuare. Nu cred ca-i de la ambreiaj.

QUOTE (winter1966)
Cauti lucrurile care nu iti place pentru ca, desi ai ales si cu inima, parca ai un mic dracusor care te impinge spre ceva mai......altfel.Deci cauti un pretext pentru o noua achizitie, iar parerile de pe forum iti linistesc Ego-ul ca nu ai aruncat banii de pomana rolleyes.gif Fii linistit si altii sunt asa, chiar daca scriu sau nu...


Daca fiabilitate inseamna ca masina trebuie sa mearga oricum, numai sa mearga, atunci Almera e o masina fiabila. Si alte marci la acelasi pret pot face asta mult mai confortabil si fara batai. Eu n-am cum sa uit multele zile petrecute in service incercand sa rezolv problema cu bataia zisa mai sus. Si nu am rezolvat-o. Nu as mai cumpara Almera. In schimb, as cumpara X-Trail. whistling.gif
Probabil ca dupa ce o voi vinde (poate am noroc de un client surd si insensibil la vibratii), o sa-mi aduc aminte numai partile bune ale Almerei: consum mic, intretinere ieftina.


La mine cu certitudine fiabilitate NU inseamna sa mearga oricum (as fi cumparat vechea Dacia..). Stiu care au fost problemele cu care din pacate te-ai confruntat. Totusi... vazand comentariile celorlalti posesori... cred ca ai fost foarte ghinionist.Foarte. Dar, ma intreb de ce oare nu ai incercat un service Nissan din Ungaria, doar esti aproape ? Nu sunt nici aia superspecialisti, dar sunt mult mai seriosi. Doar garantia este cel putin europeana.

Xtrail...da... cred ca l-as lua si eu, dar nu sunt acum pregatit de o astfel de cheltuiala , ca investitie nu este.


Apropo de vibratii la unul din Opelurile anterioare (un batran Ascona) aveam cam tot asa vibratii de la esapament. Si dupa ce un destept mi l-a refacut dupa sistemul Dacia , netinand seama de pozitionarea diferita a motorului implicit miscarea transmisa in esapament, problema a devenit mult mai serioasa. Deci poate usor sa fie imbatranite tampoanele elastice pe care este esapamentul si asta sa induca vibratii. Ambreiajul vibreaza in mod normal la ambreiere/debreiere si la alte turatii. Nu spun ca nu se poate intampla si altfel.

Apropo de bataie, la acelasi Ascona am avut tot asa o bataie si un zgomot ca si cum s-ar rupe ceva dar nimeni nu a reusit sa ii dea de cap. Cand am dus-o la verificarea obligatorie si a trosnit la intrarea in hala, mecanicul m-a intrebat daca sunt sigur ca nu vreau sa repar ceva inainte... Si apoi a spus ca nu intelege ca totul era perfect tehnic..... Bineinteles ca nici eu nu am inteles, dar am inteles ca nu este motiv de panica.
klaxxy
Vibratiile pot avea mai multe cauze, de aceea trebuie identificate si tratate separat.
1. Motorul. Orice motor are o gama de turatii in care vibreaza (turatia de rezonanta). La Almera este pe la 3100-3300 rpm. Nu este bine sa mentineti mult timp motorul in acest interval (la motoarele mari, dar mari - peste 2000 cp, exista pe tahometru o zona rosie pe care este indicat sa o tranzitezi cat mai repede, atat in crestere cat si in scadere de turatie, si in care este interzis sa mentii motorul mult timp pentru ca se poate fisura blocul motor. Este cazul motoarelor navale, de exemplu). Va puteti da seama de acest fenomen stand pe loc, cu ambreiajul apasat si crescand lent turatia. La turatia de rezonanta masina incepe sa vibreze, uneori chiar puternic. Nu se poate remedia, este o problema ce tine de calculul motorului si de constructia lui. Trebuie doar evitata zona interzisa de turatii.
2. Transmisia. Tot lantul de transmisie (cutie, planetare, roti, suspensii, etc) are propriile frecvente / turatii de rezonanta. In general ansamblul este bine echilibrat dar nu odata se intampla ca pe un drum aparent bun, insa cu mici imperfectiuni de planeitate regulate (cazul stratului de asfalt depus la viteza constanta de agregatul de asfaltare - asta duce la foarte mici "valuri" echidistante pe supafata asfaltului) , la o anumita viteza (independent, deci, de turatia motorului sau de treapta de viteza), sa apara vibratii. Acestea sunt cauzate de intrarea intregii caroserii in rezonanta cu vibratiile produse de drum, si pot fi foarte suparatoare. Se evita prin cresterea / scaderea vitezei, minim cu 10 km/h. De mentionat ca vibratiile acestea pot aveal loc, pe acelasi drum, la viteze foarte diferite. Cauza este schimbarea frecventei de rezonanta a caroseriei functie de bagaje, pasageri, locul ocupat de acestea / acestia in masina, conditii meteo (in special forta si directia vantului), nivelul de carburant din rezervor, etc, etc.
3. Linia de evacuare. In general este o vibratie distincta. Apare la accelerarea puternica a motorului, chiar cu masina pe loc. Nu apare la cresterea lenta a turatiei. Zgomotul este de "parait" si, stand langa masina, realizezi rapid de unde vine. Asa se poate depista usor cauza: un colier slabit, o gaura in linia de evacuare, un tampon uzat. de regula sa elimina prin schimbarea elementelor defecte.
Tarabostes
Si la mine vibreaza motorul putin mai altfel in zona de 3000 ture, simt asta la drum lung si turatie constanta, dar nu e suparator, doar ca suna mai atlfel, prefer sa merg putin peste acest nivel.

la mine de cand m-a lovit unul in spate apare cateodata o vibratie la esapament, la plecare de pe loc, apare doar din cand in cand
spata2008
QUOTE (klaxxy @ Sep 26 2008, 11:06 AM) *
Vibratiile pot avea mai multe cauze, de aceea trebuie identificate si tratate separat.
1. Motorul. Orice motor are o gama de turatii in care vibreaza (turatia de rezonanta). La Almera este pe la 3100-3300 rpm. Nu este bine sa mentineti mult timp motorul in acest interval (la motoarele mari, dar mari - peste 2000 cp, exista pe tahometru o zona rosie pe care este indicat sa o tranzitezi cat mai repede, atat in crestere cat si in scadere de turatie, si in care este interzis sa mentii motorul mult timp pentru ca se poate fisura blocul motor. Este cazul motoarelor navale, de exemplu). Va puteti da seama de acest fenomen stand pe loc, cu ambreiajul apasat si crescand lent turatia. La turatia de rezonanta masina incepe sa vibreze, uneori chiar puternic. Nu se poate remedia, este o problema ce tine de calculul motorului si de constructia lui. Trebuie doar evitata zona interzisa de turatii.
2. Transmisia. Tot lantul de transmisie (cutie, planetare, roti, suspensii, etc) are propriile frecvente / turatii de rezonanta. In general ansamblul este bine echilibrat dar nu odata se intampla ca pe un drum aparent bun, insa cu mici imperfectiuni de planeitate regulate (cazul stratului de asfalt depus la viteza constanta de agregatul de asfaltare - asta duce la foarte mici "valuri" echidistante pe supafata asfaltului) , la o anumita viteza (independent, deci, de turatia motorului sau de treapta de viteza), sa apara vibratii. Acestea sunt cauzate de intrarea intregii caroserii in rezonanta cu vibratiile produse de drum, si pot fi foarte suparatoare. Se evita prin cresterea / scaderea vitezei, minim cu 10 km/h. De mentionat ca vibratiile acestea pot aveal loc, pe acelasi drum, la viteze foarte diferite. Cauza este schimbarea frecventei de rezonanta a caroseriei functie de bagaje, pasageri, locul ocupat de acestea / acestia in masina, conditii meteo (in special forta si directia vantului), nivelul de carburant din rezervor, etc, etc.
3. Linia de evacuare. In general este o vibratie distincta. Apare la accelerarea puternica a motorului, chiar cu masina pe loc. Nu apare la cresterea lenta a turatiei. Zgomotul este de "parait" si, stand langa masina, realizezi rapid de unde vine. Asa se poate depista usor cauza: un colier slabit, o gaura in linia de evacuare, un tampon uzat. de regula sa elimina prin schimbarea elementelor defecte.

Am incercat asta si cu ambreiajul calcat si cu el ridicat. Nu vibreaza deloc.
Am turat si lent si rapid pana la 5000-6000 rpm si nu are nici o vibratie.
Toata vibratia apare atunci cand masina este in cuplu, adica atunci cand o accelerez.
Daca merg constant cu 3200 rpm, nu vibreaza. Daca am 3200 rpm si incep sa turez usor pentru ai mari viteza, atunci incepe vibratia.
Deci, totul se intampla in acceleratie, asta m-a facut sa cred ca este ambreiajul.
klaxxy
Daca asa se manifesta este posibil sa fie ambreiajul (evident) dar si cutia. Insa nu cred ca este vorba de o vibratie proprie ci mai degraba un efect de amplificare ce apare atunci cand toate elementele lucreaza in forta. Faptul ca apare la aceeasi turatie dar numai in forta ma face sa cred ca tot motorul este generatorul vibratiei, dar cutia si ambreiajul actioneaza ca un amplificator. In plus si motorul va vibra mai puternic (dar la aceeasi turatie) atunci cand lucreaza in forta.
Este doar o parere. Nu ma bazez pe niciun studiu de specialitate, doar pe intuitia rezultata dupa cateva zeci de ani de stat intre masini si motoare, chiar daca nu sunt masini auto ci masini industriale.
Random
Winter, m-am gandit si la varianta cu Ungaria, dar dupa ce am incercat tot ce-am putut aici in Romania, m-am gandit ca n-o sa-mi schimbe ei pe garantie piesele unei masini cumparate in Ro. Oricum, m-am resemnat.

Totusi, ca sa ma conving, as vrea sa incerc sa scot "mufa" de la ABS si sa fac o proba, dar si in cazul asta, lichidul de frana trece prin circuitele ABS-ului, s-ar putea sa nu fie elocvent "testul". L-as face si asa, numai ca mi-e frica ca o sa am alte probleme dupa ce o sa repun "mufa" la loc. A mai incercat cineva asta? Poate cineva dintre voi sa-mi spuna daca risc ceva?

Chestia cu rezonanta/vibratia motoarelor e valabila, dar orice motor "modern" e echilibrat, de exemplu orificiile special facute pentru a echilibra vilbrochenul, totul e "gandit" in asa fel incat sa fie eliminate vibratiile. Mai mult, dac-ar fi asa, de ce numai motorul Almerei vibreaza? Eu cred ca e o chestie de tampoane sau rezonanta sitelor din tobe la o anumita turatie. La mine face si intr-a 4-a, la aceeasi turatie. Ce e mai nasol, e ca la 115-120km/h intr-a 5-a(viteza normala de "croaziera"), atunci e la turatia "vibranta". Tre sa merg ori pana in 100km/h, ori peste 130 ca sa evit vibratiile....ceea ce n-ar fi rau daca n-am trai in Romania. Pentru mine nu e asa deranjanta vibratia asta, bataia aia de pe dreapta ma "omoara".




This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.