Interesanta ideea cu electromotorul; o sa verific.. (desi la mine invarte fara probleme)
Intre timp, am ajuns in Olanda in concediu, unde a crapat diferentialul si cutia de viteze (in primul moment am crezut ca rasnita de sub masina era de la ambreiaj - mda, si marmota..). Blocat noaptea in Eindhoven, telefoane, Nissan Olanda, nissanclub la ei, garaje, platforme.. o incantare! In ordinea numerelor de pe tricou:
1. Seara sosirii in NL (miercuri), soarele apunea placut, ma si visam cu berea in mana (mai aveam 100km pana la destinatie)
2. In drept cu Eindhoven, incepe sa functioneze o rasnita metalizata sub masina, asa ca mai fac 30 m pana pe margine (eram chiar in dreptul unui exit)
3. telefoane la urgente si alte cele la ei: poti sa-i f..i, nici nu se uita la tine daca nu esti de-al lor
4. gasit dupa 2 ore un amic acolo, care ne-a luat cu arme si bagaje, plasandu-ne la destinatie
5. joi dimineata luat netul si telefonul in brate: Nissan Olanda isi baga picioarele in straini sau in masinile vechi; garajele oficiale spun ca n-au timp, dar mai incearca sa gaseasca ceva si ma cauta; ma inscriu in nissanclub.nl - incep sa curga raspunsuri pe forum si telefoane de la ei
Stau pe telefon cu cativa si diagnosticam dupa discutii ca e rulmentul de la ambreiaj. Aflu o firma de platforme auto (www.eijck.com - oameni de nadejde), care ia masina de unde am lasat-o si da telefoane peste telefoane la garaje, sa vada cine ma rezolva. Seful de la Eijck gaseste un garaj in zona lui, care e dispus sa incerce o rezolvare in cateva zile (restul imi serveau termene de minim 2 sapt, si sume astronomice)
6. vineri ma suna de la garaj, ca ambreiajul e in stare f buna, dar ca pe la o planetara a iesit ulei din cutie si ca diferentialul e dus. Sar in sus de bucurie... iau trenul si ma duc la garaj sa negociez..
Cei de la nissanclub cauta o cutie SH, garajul la fel: gasit una, cumparat, pus luni pe masina: era si aia stricata
(sarea din viteza a 3-a pe autostrada). Alta la distante sub 500 km n-am aflat (inclusiv cei din germania ma trimiteau la firma de la care cumparasem cea stricata)
7. Marti data cutia jos, trimis la revizie capitala la un specialist de acolo, comandat furci, pinioane si rulmenti la Nissan. Joi seara pe la 3 ajung piesele: aia de la cutie o asambleaza doar daca platim ore suplimentare. No f...g way!! (apropo, evreii ar trebui sa ia lectii de la olandezi la cum se tine de bani!).
8. Se ia cutia vineri pe la amiaza si se incepe montajul, seara pe la 10 ajung si eu acolo, pana la 12 povesti, drivetest, restrans suruburi si alte cele, negociat la sange (1350 EUR toata povestea, din care 300 partea garajului).
Sambata facem si noi o plimbare cu masina prin minunata tara (ca ne-am saturat de biciclete dupa o vacanta de pedalat), apoi o taiem spre casa, cu innoptat la mijlocul drumului, prin Passau.
Apropo de straini intr-o tara: ieri vad in oras o masina (Audi TT) cu numere de Anglia, cu capota ridicata. Intreb daca-i pot ajuta, imi arata disperati un furtun de la instalatia de racire sarit, si-mi spun ca de 2 ore dau telefon la asigurari si alte cele, dar nimeni nu misca nimic; si mai aveau 7 ore de mers, pana in PH... Ma duc la masina mea, vad ca am un colier nou si scule, repar magaoaia (mai greu, ca-i tare stramt acolo), baga oamenii apa, le fac traseul (ca habar n-aveau nici pe unde sa o ia, al lor GPS era occidental, la granita s-a pierdut
). La drum! Nu le venea sa creada ca s-a facut. Daca stiau prin ce-am trecut eu cu 10 zile inainte...
In concluzie: verificati bine masinile inainte de drum lung, si luati nr. de telefon (urgente, ambasade) pentru cel mai negru scenariu: nu stiti cand aveti nevoie. Cateva scule de baza, ceva coliere, banda PowerTape de izolat furtunuri etc, nu strica niciodata!
Inca ceva: sa aveti incarcatoare de masina!