Esenţial pentru tradiţionalul caracter M de înaltă performanţă al noilor BMW X5 M şi BMW X6 M este, şi de această dată, pachetul bine echilibrat format din motor, sistemul de propulsie şi suspensie. Motorul V8, încă o dată îmbunătăţit semnificativ, foloseşte tehnologia M TwinPower Turbo pentru a genera o putere mărită cu 20 CP, la 575 CP, şi un cuplu maxim îmbunătăţit cu 70 Nm, la 750 Nm. Ambele modele sunt echipate standard cu o transmisie Steptronic cu Drivelogic, cu opt viteze, care le permite să realizeze sprintul 0-100 km/h în 4,2 secunde.
![]() |
Noul motor cu tehnologie M TwinPower Turbo din echiparea BMW X5 M şi BMW X6 M este cel mai puternic propulsor dezvoltat vreodată de BMW pentru un automobil cu tracţiune integrală. Dispunând de tehnologia inovatoare M TwinPower Turbo cu două turbocompresoare cu sistem TwinScroll, galerii de evacuare în cruce, VALVETRONIC şi injecţie directă pe benzină High Precision, motorul V8 de 4,4 litri dezvoltă o putere maximă de 575 CP pe un interval al turaţiilor cuprins între 6.000 şi 6.500 rpm. Aceasta reprezintă o creştere de patru procente faţă de modele anterioare. Evoluţia este şi mai evidentă atunci când vine vorba de dezvoltarea puterii noului motor. Vârful curbei de cuplu a fost urcat cu 70 Nm, ceea ce înseamnă o creştere de 10%. Cuplul de 750 Nm poate fi obţinut pe un interval larg de turaţii, între 2.200 şi 5.000 rpm.
În acelaşi timp, consumul de combustibil al noilor BMW X5 M şi BMW X6 M în ciclul de testare EU a fost redus cu 20% - de la 13,9 l/100 km la 11,1 l/100 km. Emisiile CO2 au scăzut şi ele cu mai bine de 20 de procente, la 258 g/km. Cele două modele accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde datorită transmisie standard - M Steptronic cu Drivelogic, cu opt trepte. Viteza maximă este limitată la 250 km/h.
X5 M și X6 M au fost prezentate la sfârșitul anului trecut, în cadrul acestui articol care cuprinde o analiză completă a tuturor informațiilor despre noile modele. Imediat după lansare, pilotul român Claudiu David, singurul instructor non-german care face parte din echipa internaţională BMW Driving Experince, a fost protagonistul unui film oficial de prezentare a noilor modele, care se găsește aici, alături de întreaga poveste din spatele românului invidiat de mulți pasionați de automobile.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!