No SSO cookie

Noile BMW X5 M F85 şi BMW X6 M F86

voteaza
(0/ 0)
Noile BMW X5 M F85 şi BMW X6 M F86
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

După ce în urmă cu puţin timp v-am prezentat imagini spion cu BMW X6 M F86, a venit timpul să vă oferim o analiză completă a datelor disponibile oficial în acest moment despre noile BMW X5 M F85 şi BMW X6 M F86, care permit ca BMW M GmbH să impună etalonul în segmentul modelelor Sports Activity Vehicle (SAV) şi Sports Activity Coupé (SAC).

 
 

Când precedenta generaţie a celor două automobile a fost lansată în 2009, era prima dată când un concept de înaltă performanţă creat de BMW M GmbH a fost implementat într-un model BMW X cu tracţiune integrală. Rezultatul a fost cea mai bună dinamică în clasă.

Acum aproape un an, germanii de la BMW lansau versiunea M Performace X5 M50d, iar acum a venit rândul prezentării oficiale a modelului ce merită cu adevărat să poarte sigla M cu demnitate.

Noul motor cu tehnologie M TwinPower Turbo din echiparea BMW X5 M şi BMW X6 M este cel mai puternic propulsor dezvoltat vreodată de BMW pentru un automobil cu tracţiune integrală. Dispunând de tehnologia M TwinPower Turbo cu două turbocompresoare cu sistem TwinScroll, galerii de evacuare în cruce, VALVETRONIC şi injecţie directă pe benzină High Precision, motorul V8 de 4,4 litri dezvoltă o putere maximă de 575 CP pe un interval al turaţiilor cuprins între 6.000 şi 6.500 rpm. Aceasta reprezintă o creştere de patru procente faţă de modele anterioare. Evoluţia este şi mai evidentă atunci când vine vorba de dezvoltarea puterii noului motor. Vârful curbei de cuplu a fost urcat cu 70 Nm, ceea ce înseamnă o creştere de 10%. Cuplul de 750 Nm poate fi obţinut pe un interval larg de turaţii, între 2.200 şi 5.000 rpm.

În acelaşi timp, consumul de combustibil al noilor BMW X5 M şi BMW X6 M în ciclul de testare EU a fost redus cu 20% - de la 13,9 l/100 km la 11,1 l/100 km. Emisiile CO2 au scăzut şi ele cu mai bine de 20 de procente, la 258 g/km. Cele două modele accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde datorită transmisiei standard M Steptronic cu Drivelogic, cu opt trepte. Viteza maximă este limitată la 250 km/h.

Modificările suplimentare asupra designului exterior diferenţiază, mai mult ca niciodată, modelele M faţă de versiunile standard BMW X5 şi BMW X6. Prizele largi de aer din partea frontală, branhiile laterale inscripţionate cu logoul modelului şi Air Breathers speciale, oglinzile retrovizoare specifice M cu design cu două braţe de susţinere, sistemul de evacuare specific M cu patru ţevi de eşapament şi spoilerul spate (pentru BMW X6 M) le oferă un aspect independent pe care fanii M îl vor recunoaşte imediat. Această gamă de dotări este completată de jantele M de 20", din aliaj uşor, cu anvelope mixte sau jantele M opţionale (21").

Alături de toate acestea, sunt disponibile și sisteme deja cunoscute de la versiunea de serie, așa cum este funcția pentru parcare Sorrund View, Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Speed Limit Info (informaţii cu privire la limita de viteză și restricții de depășire), dar și gama extinsă de funcții Internet care are în prim-plan pachetul BMW Apps.

Interiorul de calitate înaltă impresionează prin combinaţia echilibrată între dotările sportive, materialele exclusiviste şi manopera perfectă. Panoul de instrumente M, volanul M îmbrăcat în piele cu clapete din aluminiu pentru schimbarea vitezelor şi levierul M pentru schimbătorul de viteze sunt completate de scaunele sport M operate electric pentru conducător şi pasagerul din faţă, suport M pentru piciorul conducătorului şi Head-Up Display opţional care, pe lângă sistemul standard, include şi afişaj specific M cu indicare a treptelor şi turometru tip bandă şi lumini pentru schimbarea vitezelor.

p90166895-highres

 

Clienţii noilor BMW X5 M şi BMW X6 M au posibilitatea de a alege între diverse opţiuni exclusive pentru modelele M, precum jantele M de 21" din aliaj uşor, echiparea integrală cu piele Merino şi scaune M multifuncţionale. De asemenea, sunt disponibile şi două variante noi şi exclusive de culori M pentru vopsea.

Cele patru prize largi de aer şi flapsurile din partea frontală, dar şi difuzorul din spate sunt mai mult decât artificii de stil doar de dragul stilului. În schimb, prezenţa acestora este o parte importantă a abordării inginerilor pentru optimizarea aerodinamicii şi asigurarea unei răciri eficiente.

Datorită conceptului aerodinamic inteligent, fluxul de aer este distribuit eficient de jur-împrejurul automobilului şi rezistenţa aerodinamică este minimizată. Motorul, transmisia şi frânele sunt păstrate suficient de reci, chiar şi atunci când sunt supuse unor sarcini extreme pe circuit. Elemente care par simple accente de design atunci când sunt privite prima dată sunt, de fapt, ocupate cu îndeplinirea diferitelor sarcini funcţionale. De exemplu, Air Breathers specifice M din spatele roţilor faţă reduc turbulenţele ce se produc în pasajele roţilor faţă.

Motorul aflat sub capota noilor BMW X5 M şi BMW X6 M necesită un sistem de răcire foarte performant pentru a garanta temperaturi optime de funcţionare în orice condiţii, adică la condus cotidian, în trafic aglomerat cu porniri şi opriri, dar şi în situaţii extreme pe circuit. Foarte eficientă şi nou dezvoltată, combinaţia radiatoarelor pentru temperaturi joase şi ridicate, care gestionează şi răcirea turbocompresoarelor, a aerului de încărcare şi a uleiului de transmisie, menţine temperatura optimă, chiar şi atunci când toate componentele funcţionează la capacitate maximă.

Noile BMW X5 M şi BMW X6 M transferă puterea motorului către roţi prin intermediul unei noi dezvoltări a transmisiei M Steptronic cu Drivelogic, cu opt trepte, care oglindeşte conceptul de funcţionare al transmisiei M cu dublu ambreiaj pe care o utilizează alte modele M. Cu reacţii instantanee, schimbări rapide ale vitezelor şi o reacţie foarte rapidă la schimbările de sarcină, convertorul de cuplu autoconectează perfect cu noul motor supraalimentat de cuplu ridicat şi îşi demonstrează calităţile într-un stil impresionant. Totodată, rapoartele mai largi îi permit să ofere o scădere semnificativă a consumului faţă de transmisia cu şase trepte de la automobilele de generaţie anterioară, dar şi o creştere a confortului de condus şi performanţe îmbunătăţite. De asemenea, acesta este primul convertor de cuplu care permite "creep on demand" prin Low Speed Assistant.

Noua transmisie M Steptronic cu opt trepte permite conducătorilor să se bucure de schimbare automată a vitezelor sau să schimbe treptele manual prin intermediul padelelor de pe volanul M îmbrăcat în piele. Şi pentru un demaraj perfect, conducătorul poate activa sistemul Launch Control adaptat după cel utilizat de maşinile de curse. Aici, conducătorul ţine piciorul pe frână şi apasă acceleraţia până aproape de podea, ceea ce face ca sistemul să obţine turaţia ideală pentru demaraj. Eliberarea frânei face ca Launch Control să pună automobilul în mişcare şi să-l accelereze pentru propulsie maximă.

De asemenea, conducătorul poate utiliza şi funcţia Drivelogic în trei etape pentru a alege economisirea combustibilului, confortul sau performanţele sportive. Această funcţie este disponibilă atât în modul automat, cât şi în modul secvenţial SPORT.

Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive şi Dynamic Performance Control joacă un rol important în dinamica remarcabilă a noilor BMW X5 M şi BMW X6 M. Sistemul xDrive utilizează un diferenţial cu ambreiaj multidisc gestionat electronic pentru a permite distribuţia complet variabilă a tracţiunii între puntea faţă şi cea spate, de la 100% pe roţile spate până la 100% pe cele din faţă. Astfel se asigură cea mai bună tracţiune posibilă în orice condiţii de drum. Pentru o agilitate mai mare, xDrive oferă modelelor BMW X5 M şi BMW X6 M o setare de bază orientată spre tracţiune spate.

Un alt punct de atracţie al conceptului general din spatele noilor BMW X5 M şi BMW X6 M este Dynamic Stability Control (DSC). Funcţiile de control ale DSC au fost optimizate faţă de versiunile anterioare ale sistemului pentru a îmbunătăţi şi mai mult dinamica. Pe lângă acestea, au fost introduse funcţii suplimentare de îmbunătăţire a siguranţei active (Brake Standby, Brake Drying, Fading Compensation) şi a confortului (Start-Off Assistant, frână de parcare cu funcţie automatic hold).

Dynamic Stability Control permite conducătorului să aleagă unul dintre modurile DSC on, MDM (M Dynamic Mode), DSC off. Dacă "DSC on" contracarează subvirarea şi supravirarea prin impulsuri ale frânei, MDM permite o patinare mai mare a roţilor, pentru a oferi conducătorilor pasionaţi şansa de a executa anumite derapaje. Cu toate acestea, asistarea conducătorului va interveni în acest mod dacă este depăşită o limită predefinită a dinamicii. Dezactivarea DSC (prin DSC off) oferă conducătorului şansa de a exploata la maximum limitele dinamice ale automobilului şi să arunce automobilul într-o supravirare puternică (adică un drift) prin utilizarea acceleraţiei. În acest mod, sistemul va oferi intervenţii ale frânei doar în situaţii extreme care implică schimbări semnificative ale acceleraţiei laterale.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.3297 :: 18.75MB