Noul MINI Countryman îşi obţine statutul unic printre competitorii direcţi datorită designului expresiv puternic, caroseriei modelată eficient şi în special agilităţii sale de neegalat. Cea mai recentă versiune a sistemului de tracţiune integrală ALL4 asigură plăcerea condusului şi dincolo de drumurile asfaltate şi vine cu o gamă largă de sisteme noi care îmbunătăţesc experienţa de condus, aşa cum este controlul electronic al amortizoarelor, funcţia Perfomance Control (control electronic pentru un plus dinamic în viraje), MINI Driving Modes (permite schimbarea comportamentului automobilului între GREEN, MID şi SPORT cu influenţarea sistemelor de propulsie, transmisie, direcţie, amortizoare, acustică şi de confort electric). Noul MINI vine cu o evoluţie majoră şi la sistemului infotainment, cu MINI Visual Boost (un sistem de control cu display şi controller) şi MINI Apps, pentru prima dată oferite standard. Funcţia MINI Apps oferă acum posiblitatea de conectare wirless cu aplicaţiile telefonului mobil pentru o integrare mai rapidă şi ergonomică, utilizatorii având astfel disponibile în automobil aplicaţii precum Deezer (pentru music on demand) sau TuneIn Radio (pentru web radio). O dată instalate pe telefonul mobil, acestea sunt disponibile natural în interiorul maşinii imediat ce s-a realizat conexiunea bluetooth între automobil şi telefon.
Sistemele de asistare a conducătorului, standard şi opţionale, reprezintă un factor important. Disponibilă standard, avertizarea de coliziune cu funcţie de frânare în oraş (Active Guard) poate fi extinsă pentru a include sistemul Driving Assistant cu tempomat activ bazat pe cameră video, avertizare la pietoni cu funcţie de frânare iniţială, asistent la fazei lungi şi detectare a indicatoarelor rutiere. În plus, Park Distance Control (sistem de senzori de parcare), camera pentru mers înapoi, Parking Assistant (sistem de parcare automată) şi Head-Up Display sunt şi ele disponibile opţional.
Noua generaţie MINI Countryman va dispune încă de la lansare de tehnologia motoarelor care este o dezvoltare complet nouă. Pentru lansarea pe piaţă vor fi disponibile două motoare pe benzină şi două propulsoare diesel, fiecare echipat cu tehnologia MINI TwinPower Turbo. Toate modele pot fi disponmibile şi cu noul sistem de tracţiune integrală MINI All4:
MINI Cooper Countryman – 26.580 Euro inclusiv TVA: motor pe benzină, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 136 CP, cuplu maxim: 220 Nm.
MINI Cooper S Countryman – 30.600 Euro inclusiv TVA: motor pe benzină, cu patru cilindri, capacitate: 1.998 cmc, putere: 192 CP, cuplu maxim: 280 Nm.
MINI Cooper D Countryman – 29.400 Euro inclusiv TVA: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 150 CP, cuplu maxim: 330 Nm.
MINI Cooper SD Countryman – 34.740 Euro inclusiv TVA: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 190 CP, cuplu maxim: 400 Nm.
Pentru versiunile cu tracțiune integrală ALL4 se mai adaugă 2.040 Euro, iar versiunea Copper SD este disponibilă numai echipată cu transmisia automată.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!