No SSO cookie

ANALIZĂ COMPLETĂ: Noul MINI Countryman

voteaza
(0/ 0)
ANALIZĂ COMPLETĂ: Noul MINI Countryman
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Odată cu premiera noii generaţii MINI Countryman, brandul britanic cu o bogată tradiţie îşi continuă evoluţia în segmentul compact premium. Noul MINI Countryman este cel mai mare şi mai versatil model din istoria de 57 de ani a mărcii.

 
 

Noul MINI Countryman va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Los Angeles, în 18 noiembrie 2016. Lansarea pe piaţa din Europa urmează în februarie 2017. Cu începere din luna martie 2017, noul MINI Countryman va fi prezent şi pe şoselele din afara Europei.

Noul MINI Countryman îşi obţine statutul unic printre competitorii direcţi datorită designului expresiv puternic, caroseriei modelată eficient şi în special agilităţii sale de neegalat. Cea mai recentă versiune a sistemului de tracţiune integrală ALL4 asigură plăcerea condusului şi dincolo de drumurile asfaltate. Mai mult, noul MINI Countryman este primul model al mărcii care este disponibil şi cu propulsie hybrid plug-in. În varianta MINI Cooper S E Countryman ALL4, automobilul are o autonomie de până la 40 de kilometri atunci când rulează în regim exclusiv electric.

Noul MINI Countryman este mai lung cu 20 de centimetri în comparaţie cu predecesorul său şi mai lat cu aproximativ trei centimetri. Ampatamentul modelului a fost extins cu 7,5 centimetri. Această creştere are ca rezultat o extindere semnificativă a spaţiului pentru cele cinci locuri de sine stătătoare, precum şi o mărire clară a volumului de stocare şi a versatilităţii în transportul bagajelor. Poziţia ridicată a şezutului asigură o vizibilitate excelentă şi o plăcere emblematică a condusului. Scaunele din spate pot fi deplasate longitudinal cu până la 13 centimetri. Rabatarea spătarelor oferă divizare în raport 40:20:40. De asemenea, oferă unghi de înclinare variabil, astfel că se poate obţine fie un confort sportiv al poziţiei în scaun, fie spaţiu suplimentar de stocare în spate. Volumul portbagajului este de 450 de litri şi poate fi extins, la nevoie, la un maximum de 1.309 litri. Aceasta reprezintă o creştere maximă de 220 de litri în comparaţie cu modelul anterior.

Controlul electric al hayonului este disponibil opţional. Astfel, în combinaţie cu Confort Access, este posibilă deschiderea şi închiderea touchless a hayonului. Pachetul opţional de stocare cuprinde nu numai o podea variabilă de încărcare, inele de ancorare şi curele de prindere, ci şi o inserţie din oţel inoxidabil în pragul de încărcare. O opţiune unică este Picnic Bench - o suprafaţă flexibilă care se deschide din portbagaj şi oferă locuri pentru două persoane.

Selecţia de culori pentru caroserie include variantele Island Blue metalizat şi Chestnut, care acum sunt disponibile în premieră pentru un model MINI. "În esenţă, noul MINI Countryman a crescut în dimensiuni. Totuşi a fost posibil să păstrăm proporţiile MINI caracteristice", spune Julius Schluppkotten, project manager MINI Countryman.

Numeroase elemente de design specifice pentru model, precum acoperişul în culori contrastante, stopurile verticale, grila hexagonală a radiatorului şi farurile mari, au trecut printr-o etapă de dezvoltare evolutivă. Contururile semnalizatoarelor laterale, poziţionate pe aripi, se prezintă într-o nouă formă, de săgeată. Şinele de pe plafon, din aluminiu satinat, sunt combinate cu blaturile argintii ale pragurilor laterale, astfel că oferă o accentuare vizuală mai mare înălţimii automobilului. Liniile orizontale domină în partea din spate, în timp ce stopurile dispuse vertical oferă un contrast atractiv.

p90240624-highres

 

Profilul farurilor se abate de al forma circulară care este altfel specifică mărcii. Conturul lor distinctiv şi rotunjit uşor asimetric se îmbină cu grila radiatorului pentru a produce o imagine frontală inconfundabilă. Luminile de parcare integrate în prizele de aer sunt utilizate standard ca lumini de zi. În combinaţie cu farurile LED opţionale, aceasta din urmă este generată în premieră de o bandă de lumină dispusă integral în jurul fiecărui far.

În interiorul noului MINI Countryman, creşterea evidentă a spaţiului, ambianţa premium rafinată şi conceptul modern de afişare şi operare reflectă progresul obţinut prin schimbarea de generaţie. Atât conducătorul, cât şi pasagerul din faţă beneficiază de extinderea spaţiului la nivelul capului şi a umerilor, în timp ce raza de ajustare a scaunelor a fost şi ea extinsă. Reglajul electric a scaunelor conducătorului şi pasagerului din faţă este disponibil opţional şi include şi o funcţie de memorare pe partea conducătorului. Montanţii înguşti ai caroseriei şi poziţia înaltă a scaunelor asigură vizibilitatea optimă în timpul manevrelor. În partea din spate a noului MINI Countryman oferă loc pentru trei pasageri. Deschiderile uşilor spate au fost extinse în comparaţie cu modelul precedent, permiţând acum un acces mai convenabil. Pe lângă lăţimea interiorului, spaţiul pentru picioare este şi el semnificativ mai generos.

Noua generaţie MINI Countryman va dispune încă de la lansare de tehnologia motoarelor care este o dezvoltare complet nouă. Pentru lansarea pe piaţă vor fi disponibile două motoare pe benzină şi două propulsoare diesel, fiecare echipat cu tehnologia MINI TwinPower Turbo:

- MINI Cooper Countryman: motor pe benzină, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 136 CP, cuplu maxim: 220 Nm.

- MINI Cooper S Countryman: motor pe benzină, cu patru cilindri, capacitate: 1.998 cmc, putere: 192 CP, cuplu maxim: 280 Nm.

- MINI Cooper D Countryman: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 150 CP, cuplu maxim: 330 Nm.

- MINI Cooper SD Countryman: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 190 CP, cuplu maxim: 400 Nm.

De asemenea, gama va include şi primul MINI cu propulsie hybrid plug-in din istoria mărcii:

- MINI Cooper S E Countryman ALL4: motor pe benzină, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 136 CP, motor electric sincron, putere: 88 CP, putere sistem: 224 CP, cuplu sistem: 385 Nm.

Ca alternativă la transmisia manuală cu şase trepte, pentru noul MINI Cooper Countryman este disponibilă o transmisie Steptronic cu şase trepte. Noile MINI Cooper S Countryman şi MINI Cooper D Countryman pot fi comandate cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, care este disponibilă standard la MINI Cooper SD Countryman.

Cea mai nouă generaţie de motoare şi transmisii oferă noului MINI Countryman o creştere evidentă a temperamentului, precum şi o îmbunătăţire clară a valorilor de performanţă. De exemplu, noul MINI Cooper S Countryman ALL4 cu transmisie Steptronic cu opt trepte sprintează în 7,2 secunde de la 0 la 100 km/h - este mai rapid cu 0,9 secunde faţă de modelul precedent. În ciuda unui plus de sportivitate dar şi de spaţiu şi echipamente, aproape toate variantele de motorizare demonstrează eficienţă optimizată în comparaţie cu predecesorii respectivi. În funcţie de motor, reducerea consumului de combustibil ajunge până la 1,4 l/100 km. Liderul eficienţei în rândul acestor variante de model propulsate exclusiv de motoare termice este noul MINI Cooper D Countryman, cu un consum mediu de 4,5-4,3 l/100 km şi emisii CO2 de 118-113 g/km (date în ciclul de testare EU, depinde de formatul de anvelope ales). Datele pentru noul MINI Cooper S E Countryman ALL4 cu propulsie hybrid plug-in sunt şi mai reduse.

p90240746-highres

 

De asemenea, noul MINI Countryman reuşeşte date remarcabile de eficienţă în combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală ALL4, care este disponibil opţional pentru toate variantele de motoare. Noua versiune a sistemului de tracţiune integrală nu numai că reacţionează rapid precis la schimbările de situaţie, dar este şi compact şi oferă un nivel ridicat de eficienţă. Sistemul constă într-un diferenţial faţă, o cutie de transfer conectată la axul cardanic şi un ambreiaj multidisc pe puntea spate care asigură transferul de cuplu către roţile spate. Controlul electronic al sistemului este interconectat cu sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), astfel că detectează imediat orice necesitate de adaptare a distribuţiei puterii. În acest mod, ALL4 optimizează atât tracţiunea, cât şi stabilitatea în condiţii meteorologice şi de drum nefavorabile, asigurând totodată şi agilitate îmbunătăţită la abordarea dinamică a virajelor.

Pe lângă aceasta, noua generaţie MINI Countryman deschide şi drumul spre o plăcere a condusului fără emisii. Propulsia hybrid plug-in de la MINI Cooper S E Countryman ALL4 permite condus exclusiv electric la o viteză maximă de 125 km/h. Livrarea puterii motorului electric - iniţiată spontan, de durată şi practic fără zgomot - oferă o perspectivă inovatoare şi complet nouă a sentimentului go-kart emblematic pentru MINI. Motorul electric de 65 kW/88 CP îşi transferă puterea către puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport, în timp ce motorul pe benzină, cu trei cilindri, cu o putere de 100 kW/136 CP este conectat la o transmisie Steptronic cu şase trepte şi propulsează roţile faţă. Această combinaţie produce o transmisie integrală electrificată care asigură, în orice moment, un echilibru optim între plăcerea condusului şi eficienţă. Consumul de combustibil al MINI Cooper S E Countryman ALL4, calculat în ciclul de testare EU, este de 2,1 l/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 49 g/km.

Echiparea standard a noului MINI Countryman include Radio MINI Boost cu afişare pe patru linii în instrumentul central şi facilitate hands-free cu Bluetooth pentru telefonul mobil. Opţiunile includ Radio MINI Visual Boost cu monitor color de 6,5 ţoli (16,51 cm), sistem de sonorizare Harman Kardon, sistem de navigaţie MINI şi sistem de navigaţie MINI Professional. Dotările pachetului Wired, care include sistem de navigaţie MINI Professional, cuprinde nu doar Touch Controller pe consola centrală, ci şi monitor color de 8,8 ţoli (22,35 cm), cu un nou design grafic, în instrumentul central. Acesta din urmă dispune de funcţie touchscreen pentru o operare intuitivă, mai ales atunci când maşina staţionează.

Plăcerea condusului la noul MINI Countryman este bazată nu doar pe versatilitate, ci şi pe siguranţă şi confort. Sistemele de asistare a conducătorului, standard şi opţionale, reprezintă un factor important. Disponibilă standard, avertizarea de coliziune cu funcţie de frânare în oraş poate fi extinsă pentru a include sistemul Driving Assistant cu tempomat activ bazat pe cameră video, avertizare la pietoni cu funcţie de frânare iniţială, asistent la fazei lungi şi detectare a indicatoarelor rutiere. În plus, Park Distance Control (sistem de senzori de parcare), camera pentru mers înapoi, Parking Assistant (sistem de parcare automată) şi Head-Up Display sunt şi ele disponibile opţional.

Portofoliul de opţionale include aer condiţionat cu reglaj pe două zone, acoperiş panoramic din sticlă şi sistem de alarmă ce include indicator de stare cu LED roşu în antena de pe plafon. Un cârlig de tractare, cu cap detaşabil, este şi el disponibil. În funcţie de tipul de motor, sarcina maximă autorizată a remorcii variază între 1.500 şi 1.800 de kilograme. Gama largă de culori pentru exterior, tipuri de tapiţerie a scaunelor şi suprafeţe de interior permite personalizarea noului MINI Countryman într-un mod care reflectă stilul personal. Cu opţiunea de elemente de design pentru interior MINI Yours - disponibilă în trei variante -, designul atractiv al suprafeţelor interioare din cockpit este evidenţiat prin intermediul benzilor decorative iluminate din spate. Atmosfera este creată şi cu ajutorul pachetului opţional de lumini, care cuprinde lumini LED pentru interior şi lumini LED ambientale; acestea din urmă fac parte din pachetul opţional MINI Excitement şi oferă ajustare variabilă continuu a culorilor.

p90240600-highres

 

Conectivitatea intră şi ea într-o nouă dimensiune odată cu lansarea noului MINI Countryman. Acum, MINI Connected merge dincolo de funcţiile familiare ale infotainmentului din automobil şi devine un asistent personal de mobilitate în cadrul conceptului general care oferă susţinere pentru planificarea mobilităţii individuale şi în afara maşinii. Bazat pe o platformă flexibilă, Open Mobility Cloud, MINI Connected integrează perfect automobilul în viaţa digitală a conducătorului MINI prin diverse sisteme precum Apple iPhone şi Apple Watch.

În centrul acestei conectivităţi a noului MINI Countryman se află MINI Connected, asistentul personal de mobilitate, care din octombrie 2016 stă la dispoziţia conducătorilor MINI prin servicii inovatoare. Aici, planificarea individuală a mobilităţii permite sosirea punctuală, fără stres, la întâlniri. Iar mobilitatea nu începe în automobil: MINI Connected informează conducătorul cu privire la timpul optim de plecare pe baza intrărilor din calendar şi a datelor actuale de trafic. Adresele şi întâlnirile salvate anterior de către conducător în smartphone prin intermediul MINI Connected sunt transferate automat către automobil şi nu trebuie reintroduse în sistemul de navigaţie. De asemenea, MINI Connected poate salva locurile vizitate în mod regulat ca destinaţii favorite şi detectează traseele parcurse frecvent, precum drumul zilnic dintre domiciliu şi serviciu, astfel încât să-l poată informa pe conducător în cazul unor întârzieri neaşteptate în trafic.

O altă caracteristică din domeniul conectivităţii este MINI Find Mate. Aceasta face parte din pachetul Wired şi constă din aşa-numitele etichete cu funcţie de urmărire wireless care pot fi ataşate de cele mai utilizate obiecte şi articole de voiaj precum genţi, valize, brelocuri şi rucsacuri. MINI Find Mate poate să urmărească locaţia oricărui obiect conectat la sistem pe care conducătorul vrea să fie sigur că nu îl uită: urmărirea este realizată nu doar pe computerul de bord al MINI Countryman, ci şi pe smartphone. În condiţiile în care există o conexiune Bluetooth cu eticheta, un semnal acustic poate fi activat în automobil sau pe smartphone pentru a ajuta localizarea obiectului. Dacă eticheta este în afara razei de acţiune Bluetooth, conducătorul poate fi ghidat spre locul în care a fost detectată ultima conexiune.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7684 :: 22.19MB