No SSO cookie

Audi urmărește optimizarea timpului petrecut în mașinile robot

voteaza
(0/ 0)
Audi urmărește optimizarea timpului petrecut în mașinile robot
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cum ar trebui să fie experiența condusului autonom într-o mașină premium? Audi urmăreșe să răspundă la această întrebare alături de Institutul Fraunhofer pentru Inginerie Industrială IAO. În simulatorul futurist de condus, experții în interacțiunea dintre oameni și mașini au investigat de exemplu cum poate interiorul unei mașini să devină un spațiu de lucru perfect. Concluziile au fost folosite de către producătorul auto pentru a optimiza configurarea personală a interiorului vehiculelor din viitor. Cooperarea este parte a proiectului "25th Hour".

 
 

"Atunci cînd mașinile nu vor mai avea volan, mobilitatea premium va fi redefinită. În viitor, oamenii care se vor deplasa din A în B vor putea naviga liniștiți pe internet, se vor putea juca cu copiii sau se vor putea concentra să lucreze," spune Melanie Goldmann, Director al Comunicării Audi. "Alături de experții de la Institutul Fraunhofer, vrem să aflăm ceea ce este important pentru a beneficia cât mai mult de timpul petrecut într-o mașină self-driving."

Pentru experimentul de la Institutul Fraunhofer din Stuttgart, Audi a construit special un simulator care reproduce situația condusului autonom: cu un interior variabil și fără volan. Proiecții la scară mare creează impresia condusului prin oraș noaptea. Cercetătorii pot introduce diverse elemente, iar culorile și sunetele de pe fundal pot fi schimbate.

Testele au fost conduse pe persoane tinere, așa-zișii millennials, născuți după 1980 și receptivi la ideea mașinilor autonome. La acest experiment au participat 30 de persoane a căror activitate cerebrală a fost măsurată (EEG), la fel și timpul acestora de reacție iar erorile și impresiile personale au fost notate.

"Rezultatele au arătat că trebuie găsit echilibrul corect. Într-un viitor digital, nu există limite ale imaginației. Putem oferi orice în mașină - chiar să-l copleșim pe utilizator cu informații," spune Goldmann. "Dar vrem să îi punem pe oameni în centrul atenției. Mașina ar trebui să devină o membrană smart. Informația potrivită ar trebui să ajungă la utilizator în momentul potrivit."

Astăzi, șoferii petrec în medie 50 de minute pe zi la volan. În proiectul 25th Hour, Audi investighează cum se poate optimiza timpul petrecut într-o mașină self driving. Proiectul se bazează pe asumpția că o interfață inteligentă va învăța care sunt preferințele individuale ale fiecărui utilizator. Astfel, clienții Audi vor avea control total asupra timpului lor.

În prima etapă, proiectul, la care au participat oameni din Hamburg, San francisco și Tokyo, a implicat două probleme: Cum este infotainment-ul folosit astăzi în mașini? Și cum le-ar plăcea oamenilor să își folosească timpul în mașina viitorului. Rezultatele au fost apoi discutate cu diverși experți, inclusiv psihologi, antropologi și consilieri de mobilitate urbană.

În pasul al doilea, Audi a clasificat timpul petrecut în mașinile self driving în trei categorii: timpul personal, timpul productiv și timpul de regenerare. În timpul personal, pasagerii se joacă cu copii, de exemplu, sau dau telefoane personale. Timpul productiv definește momentele dedicate muncii. Iar al treilea se referă la momentele de relaxare (citit, navigat pe internet, vizionarea unui film).

În vederea acestor cercetări, Audi a avut parte de ajutorul celor de la Institutul Fraunhofer. Acum, cercetările se concentrează mai mult pe timpul productiv.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.3652 :: 17.91MB