Noul Audi A4 a primit și premiul special „Euro NCAP advanced” pentru sistemul multicollision brake assist din dotarea standard și pentru sistemul Audi pre sense basic. Multicollision brake assist frânează automat vehiculul în cazul unui accident, reducând astfel riscul altor coliziuni. Audi pre sense basic tensionează centura de siguranță în situații periculoase ce pot duce la o coliziune, închizând totodată gemurile și trapa.
Un alt element cheie ce contribuie la siguranța modelului Audi A4 este sistemul standard Audi pre sense city, o funcție de avertizare preventivă și de frânare de urgență. La viteze de până la 85 km/h, sistemul verifică daca există alte vehicule sau pietoni pe traseu. Dacă apare riscul unei coliziuni, acesta avertizează șoferul conform unui concept structurat pe mai multe trepte: prima dată în mod vizual și acustic, apoi prin frânări bruște. Treapta finală constă în demararea procedurii de frânare de urgență, dacă încă este cazul.
De altfel există o gamă de sisteme de asistență pentru a spori și mai mult gradul de siguranță al noului Audi A4. Printre acestea se enumeră funcțiile de asistență la evitarea coliziunilor, asistență la virare și avertizare la părăsirea vehiculului. În timp ce funcția de asistență pentru evitarea coliziunilor ajută șoferul să ocolească un obstacol, cea de asistență la virare monitorizează traficul în timpul virajelor la stânga la viteze reduse. În cazul unei situații periculoase, această funcție poate frâna complet modelul A4 pentru a evita virajul dacă se apropie un alt vehicul din față.
Funcția de avertizare la părăsirea vehiculului reduce riscul accidentelor ce apar odată cu deschiderea portierelor. LED-urile de culoare roșie se aprind pentru a avertiza pasagerii să nu deschidă portierele atunci când din spate se apropie alți participanți la trafic.
Înființat în 1997, New Car Assessment Program (NCAP) investighează performanțele noilor modele auto în caz de coliziune. În 2015, consorțiul a ridicat nivelul de exigență în timpul testelor de coliziune frontală și laterală pentru a reflecta scenariile realiste pentru accidente cu o acuratețe și mai mare.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!