Help - Search - Members - Calendar
Full Version: POZE
Masini.ro Forum > Masini.ro > Retro & Concept cars
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
NGZ
Bentley
malasorte
QUOTE ( T u d o r @ Sep 24 2008, 10:05 PM) *
Tancul e un Tiger, nu?

Am o intrebare de specialist, Arhe. Care a fost cel mai bun tanc din WW2? Am vazut o emisiune la Descopery Shanel si aia au scos T34 pe primul loc, pe motive diverse, cum ar fi numarul de unitati fabricate si autonomia. Dar in lupta eu stiam ca tancurile germane erau state of the art si daca-mi amintesc bine era un raport de 1 la 10 victorii pentru ele, fie ca s-au batut cu T-urile, fe cu englezestile sau Sherman.



In WW2 tancurile erau impartine in tancuri ușoare, medii și grele. T-34 și Sherman sunt tancuri medii iar Panzer VI - Tiger I este tanc greu.
Dacă facem o comparație intre tancuri trebuie să ținem cont de marimea lor.
La inceputul razboiului rușii aveau T-34/76 iar nemții aveau tancuri inferioare. In 1942 nemții au fabricat Tigru I pentru a inclina balanta in favoarea lor.
In 1943 rusii au fabricat SPG-urile SU-152 și ISU 152 pentru a avea o arma la fel de puternica ca Tigru.
Ca tanc greu impotriva lui Tiger I sovieticii au fabricat IS-2 (Iosif Stalin 2) in 1944.
Față de celelalte țări (în special față de sovietici) nemții aveau echipaje bine instruite, sisteme de radio și de ochire mai performante.

Multi spun ca cel mai bun tanc in WW2 a fost T-34. thumbsup.gif

T u d o r
Aia nu au facut impartirea pe grupe, dar cred ca era destul de usor de intuit ca cel mai bun nu putea fi din categoria de tancuri usoare, pentru ca nu aveau succes in lupta cu alte tancuri si din ce stiu functionau mai mult pe post de sprijin pentru atacul infanteriei.

Altii sustineau ca cal mai bun tank ar fi fost Panther, dar avea probleme mecanice date de inalta sofisticare. Dar asemanarea sa cu T34 e cel putin suspecta. T34 era vestit pentru simplitatea sa functionala si daca imi amintesc bine era primul tanc cu imbinari prin sudura si nu cu nituri.
Oricum, razboiul de tancuri in WW2 a fost castigat de numarul superior si capacitatea de a aproviziona cu combustibili si munitie in timp util.
Arheopterix
Poza frumoasa;

Mitraliorul din botul de plexiglass al unui He 111,incearca sa loveasca un Fokker Olandez.
Arheopterix
Alta fotografie inedita:
Un fotograf sovietic (f curajos /f nebun) face o poza unui He 111 care ataca la f joasa inaltime un port din marea nordului.
Inutil sa mai spun ca baietii cu mitraliere din avion trageau la greu in tot ce misca.
malasorte
Zavod imeni Stalina

ZIS 101 și Stalin
Arheopterix
Asta pe cand lucra ca spalator de parbrize la o intersectie din Piata Rosie.
Arheopterix
Tanc sovietic greu (IS-2=Iosif Stalin).
Capturat de germani.




Seamana cu StuG. III Ausf. F (Sd.Kfz. 142/1) dar eu cred ca in poza este Sturmhaubitze 42 (Sd. Kfz. 142/2) prescurtat StuH 42.
Oricum senilele nu sunt originale iar galeții par să fie schimbați.
[/quote]


E f greu ptr un colectionar sa reconditioneze un vehicul complex ca un tanc.
Chiar in timpul razboiului,echipele de intretinere "canibalizau " diferite vehicule.
Stugul e posibil sa fie reconditionat din mai multe modele.
Senilele ,nici nu cad in discutie-nu sunt originale ,nici macar ww2.



Merge ciudat treaba cu postyarile in ultima vreme....
malasorte
ZIS 101
FAR EASTERN
Pentru pasionatii de masini retro si nu numai.
T u d o r
La capitolul "things that should have been" :

Cel mai mare si puternic tanc care ar fi trebuit sa vada lumina zilei in WW2. Nu a fost cazul, problemele datorate masei imense (188 tone) si sfarsitul razboiului privand Wehrmachtul de aportul sau. Tunul de 128 mm (sau chiar 150, pe alta versiune) ar fi trebuit sa strapunga blindajul frontal al oricarui tanc existent in vremea aceea, inclusiv al puternicului IS2 de la 3500 metri...

Designul a fost executat de Ferdinand Porsche. rolleyes.gif Ideea vine din 1941, ceea ce se vede si din blindajul drept, nu a fost un model revolutionar prin design.
Arheopterix
Soricelul nu a fost cel mai mare proiect.
Am postat destul de mult despre el.
Era un proiect de tanc cu tunuri luate de pe vasele de lupta germane ,care stateau degeaba in port.
Idiotenia lui Porsche ,in materia de material de razboi nu avea limite.

Nu exista nici o garnitura de tren sa poata duce soricelul.
Chiar daca se facea special,trebuia sa se demonteze stalpii de telegraf de la marginea caii ferate si in sensul opus nu putea trece nimic.
Si cum tancurile merg mai mult in tren decat pe senile.....
T u d o r
biggrin.gif Corect.

Nici poduri nu erau pentru masa lui, ii adaptasera ca ultima si disperata solutie un "respirator" de vreo 8 metri, sa treaca direct prin vadul apei. Oricum, viteza lui redusa si manevrabilitatea mai mult lipsa il recomandau doar ca "bunker" (putin) mobil. Nemtii mai aveau un proiect numit "lowe" - Leul, tot pentru un tanc greu, dar oricum era mai uman, cantarind "doar" 90 tone. Proiectul a fost abandonat in favoarea Soarecelui.
Arheopterix
Nebunii incepusera sa confunde tancurile si Cuirasatele.
T u d o r
Ca sa nu se creada ca Maus era aberant de mare... iata mama tuturor dilelilor germane din WW2.:

Landkreuzer P. 1000 Ratte Masa 1000 (o mie) tone
L: 35metri
H: 11 metri
l: 14 metri
Personal: >20

Armament: 2x280mm (dupa calibru, probabil luate de pe crucisatoare grele sau cuirasate de buzunar)
8x20 mm flak
2x15mm mitraliere


Precizez ca mai exista un proiect monstruos, denumit, logic,
Landkreuzer P. 1500 Monster, care cantarea 1500 tone si trebuia sa aiba un echipaj de cca 100 oameni. teehee.gif
Arheopterix
Hanomag 1200 sau 1300.
Urat ca un porc.
Bine ca s-au lasat de masini si au trecut la tractoare.
Arheopterix
Zis 5 in dotarea armatei romane.
Arheopterix
O mica colectie la omul acasa.
Arheopterix
SDKFZ vazut de dedesubt.
Arheopterix
Un tractor (fost) Komintern sovietic.
A fost "blindat" cu placi de beton.
Incercare ne reusita.

Sa ai noroc si zile.
Arheopterix
Parasutist Italian,intra intre senilele unui Sherman,ptr a lipi o mina magnetica de burta (shermanului).
Arheopterix
Transport de Pantere.
Arheopterix
Offroad prin rusia.
Arheopterix
Flettner FL 282.
Foloseau numai la transport vipuri.
A K U
Care-i treaba de nu se mai posteaza poze aici? unsure.gif Eu (si stiu ca nu sunt singurul) urmaream cu mare placere acest topic.
Arheopterix
Scuze,
Am fost plecat din tara.
A K U
Pai se poate, domnu'? biggrin.gif Bine ai revenit. Baga tare la poze ca ai de recuperat laugh.gif
Arheopterix
Gata .
Bine.
Bag.
Instalatie GPl .
Omologata RAR?.

Einheit Diesel cu 4 axe.
Varianta normala ,si cea amfibie.
Arheopterix
Epava GAZ.
Arheopterix
Steyr 640 ambulanta.
Camuflat.
Arheopterix
GAZ ciuruit.
Arheopterix
Steyr 1500.
Arheopterix
Tot un GAZ busit rau.
Arheopterix
Vandel.
WNS
Click to view attachment
Arheopterix
E o ghicitoare?
Corvette 1958 cu roti din zilele noastre.
Arheopterix
Poza faina cu "Anzio Annie".

Proiectilele sunt manipulate cu macaraua din stanga.
Fiecare proiectil e numerotat.
E cu cativa mm mai mare decat predecesorul sau.
Teava lui Annie se dilata cu fiecare proiectil tras.

Ma intreb in ce stare erau urechile servantilor.
Cunosc pe cineva care a surzit dupa ce a servit cu un tun de 75 mm.....
Arheopterix
Adler autobahn.
Arheopterix
E posibil sa fie un fals.
Arheopterix
Isuzu 6x4.
Arheopterix
Kubel la deal.
Arheopterix
Skoda.
Arheopterix
Acum ceva timp,niste baieti in Polonia ,au sos dintr-o mlastina un tun autopropulsat.
Am postat poze deja.
Se pare ca se tin de treaba si il reconditioneaza.
Arheopterix
Broasca 4x4.
Arheopterix
Gemeni.

Broasca -ambulanta.
Arheopterix
Masina de asistenta rutiera.
Arheopterix
Motorul.
Arheopterix
Versiunea Super sport.
Arheopterix
Camion de pompieri Magirus din dotarea armatei romane.
Arheopterix
Mercedes 1500.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.