No SSO cookie

Skoda Rapid 1.2 TSI

voteaza
(3/ 2)
Skoda Rapid, modelul care desfiinteaza concurenta din segment.
Nota redactor
4.0
Nota cititor
3.0

Skoda Rapid 1.2 TSI

La nici o saptamana de la lansarea sa pe piata din Romania, Masini.ro are placerea sa va faca cunostinta cu cea mai noua interpretare Skoda, noul model Rapid, o masina gandita sa incapa in acelasi segment al vanzarilor de buget redus, o masina de familie, mai mica decat Octavia, insa mai mare decat Fabia, asezata undeva intre cele doua modele deja emblematice ale firmei din Cehia. Aparitia Skoda Rapid este insa un semnal de alarma, atat pentru industria auto europeana, care a inteles ca este nevoie de masini cu un consum mic, motor puternic si implicit costuri mici de achizitiem dar nu in ultim rand, este un semnal de alarma pentru cei doi jucatori importanti de pe piata romaneasca, unde Rapid se poate dovedi un concurent serios pentru Logan 2, datorita pretului sau de lansare, care pleaca de la 11.900 Euro cu TVA inclus. Sa stam drepti si sa judecam stramb sau invers: ce ati prefera? O masina romaneasca, cu tehnologie franceza apartinand generatiei trecute, produsa in Africa, sau un model cehesc, produs de nemti? Asta e intrebarea...

MOTOR

Masini.ro a avut in teste modelul pus in miscare de deja celebrul motor 1.2 TSI, cuplat la o cutie de viteze manuala, in sase trepte. Unitatea, care produce 105 CP nu mai este o noutate, in paginile noastre, fiind regasit in mai multe randuri. Ba mai mult, la un moment dat am scris si un review de consum asupra acestei motorizari, la acea vreme in echiparea Octaviei.
Avem in fata un motor care asigura un consum de diesel, performante de motor pe benzina si nu in ultim rand costuri de exploatare mai mici. Impozite mici, taxe mici, asigurare mica, consm mic, iata ceea cepropun nemtii pentru aceasa perioada de criza si pare-se le iese de minune.
Rapid nu da semne ca ar suferi de lipsa puterii, motorul fiind, asa cum s-a dovedit si pana acum, elastic, vioi si ceea ce conteaza cel mai mult, ofera un consum urban de maxim 7,1 l/100 km, in perioada aceasta rece.
Cutia de viteze este tipic germana, precisa si corecta, asigurand rapoarte eficiente la turatii decente.
Skoda Rapid este oferit cu 4 motoare pe benzina (1.2 MPI / 75 CP; 1.2 TSI / 86 CP; 1.2 TSI / 105 CP; 1.4 TSI / 122 CP) si 1 propulsor diesel (1.6 TDI / 105 CP).

COMPORTAMENT

Rapid este intr-adevar "Simply Clever" de la un capat la altul. Modelul poarta genele caracteristice marcii Skoda: este un automobil extrem de spatios, practic, sigur si prietenos cu mediul inconjurator, impresionând in mod special cu o oferta de spatiu care exceleaza in aceasta clasa.
Nu ai spune ca te afli intr-un vehicul din clasa A si mai ales nu vei spune niciodata ca Rapid este un vehicul conceput sa fie vandut sub sintagma "low-cost", din niciun punct de vedere.
Stabil, manevrabil, Rapid se dovedeste a fi o alegere perfecta pentru familiile care doresc sa-si achizitioneze o prima masina la un pret accesibil, dar care sa le ofere suficient spatiu ai siguranta.

DESIGN

Rapid aduce mult cu precedenta generatie Focus sedan si suprinzator, aduce mai putin cu OCtavia, de unde ne asteptam sa imprumute liniile stilistice, evident redimensionate.
Exteriorul se remarca prin suprafete clare, cu forme curate si linii precise, care se imbina pentru a da nastere unei imagini de ansamblu atractive. Partea frontala expune o noua abordare a elementelor de design tipice pentru Skoda. Noul logo al marcii iese in evidenta pe partea frontala a capotei, care a fost rotunjita armonios. Grila expune o rama cromata cu tuse fine si este formata din lamele verticale. Blocul de lumini este astfel grupat in partea din fata a modelului Skoda Rapid incât descrie forma unui trifoi.
Partea laterala a caroseriei transmite imaginea unui ampatament lung si al unei siluete de coupa, dar si o linie de profil dinamica si precisa. In partea din spate, capota mare a portbagajului nu este doar extrem de practica, ci are şi rolul unui element de design. In plus, stopurile care au forma distincta si tipica marcii, adica a literei C, si noul logo al marcii, sunt alaturate pentru a crea imaginea inconfundabila a modelului Skoda Rapid.

INTERIOR

Un oarecare sentiment de deja-vu este prezent si la Rapid, asa cum ne-am obisnuit la toate modelele Grupului Volkswagen. Daca la exterior s-a renuntat in sfarsit la oglinzile imprumutate de la Fabia 1, care la randul ei le-a imprumutat de la Passatul din 1998, sau varl Bora, Rapid pastreaza spre exemplu, butonul de reglaj al oglinzilor, prezent de asemenea la prima generatie Fabia. Si butoanele pentru actionarea geamurilor sunt de aceeasi sorginte, iar "obiectul" din cauciuc dur, care serveste la apucaea hayonului si ajut la inchiderea sa, pare sa fie un alt element emblematic marcii Skoda. Extrem de urat si dizgratios, ramane fizat si pe partea spate-interioara a noului Rapid.
Cum spuneam si mai sus, Rapid ofera un spatiu interior generos, suficient pentru cinci persoane si un portbagaj de 530 litri.

TEHNOLOGIE

Modelul testat, Elegance, este varful de gama al modelului. Inca de la echiparea de baza, Rapid vine cu instalatie de aer conditionat, program electronic de stabilitate, 6 (sase) airbag-uri, inchidere centralizata, geamuri electrice fata, sistem audio original. In echiparea Elegance, avem senzori de parcare cu spatele, aer conditionat automat, volan multifunctional prevazut cu comenzi radio si MDI (Multimedia Device Interface).
Nu avem in fata cine stie ce nivel de echipare, cine stie ce sumedenie de gadgeturi, insa la clasa sa, in segmentul sau, vorbim despre o masina echipata mai mult decat decent. Insa punctajul la acest capitol se acorda in fucntie de ceea ce exista pe piata, nu in segment, iar Rapid puncteaza "sarac" sau auster.

SIGURANTA

Recent, Skoda Rapid a fost testat de Euro NCAP si a obtinut toate cele cinci stele. Un argument in plus in favoarea modelului ceh si de ce nu, in defavoarea concurentului sau direct produs la Mioveni si in Tanger, nu-i asa? Spuneam mai sus, in echiparea de baza, Rapid vine cu ESP si sase airbaguri.

CALITATE-PRET

Cum de-a lungul review-ului am tot facut referiri la concurenta directa, pare-se ca datorita raportului calitate-pret, Skoda Rapid este un model care se inscrie cel mai bine in ceea ce isi poate dori un client contemporan.
Rapid este lansat pe piaţa din Romania cu preturi recomandate incepand de la 11.990 Euro (TVA inclus). Oferta speciala de lansare contine si o reducere de 1.000 Euro (TVA inclus), aplicabila tuturor nivelurilor de echipare, mai putin modelului de intrare Active 1.2 MPI / 75 CP.
Costa ceva mai mult decat Logan 2, insa cele trei stele Euro NCAP, care par sa guverneze ca un maxim absolut ce poate fi obtinut de Dacia-Renault, vor atarna greu in alegerea dinrte cele doua modele, mult mai greu decat o eventuala diferenta de 2.000 Euro.
Din punctul de vedere al subsemnatului, Skoda Rapid merita fiecare eurocent, chiar daca la acest nivel de echipare, Rapid Elegance TSI, benzina / 1.2l / 77kW/ 105CP, cutie de viteze manuala - 6 viteze, 5 Usi, costa 16.751 Euro cu TVA inclus.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (4)

scris de IoneldeSatmar

Cam asa este, Renault si Dacia au raportul performanta /pret net superior, asa "vechi " cum sunt ele . Cu banii aceia iau un Reno Clio sau chiar un Megane mai tare si mai spatios, ce sa mai zic de o Daciuta ultimul model. :-)

scris de Val35101

Pentru cei care nu stiu, Skoda Rapid se produce in India.

scris de Val35101

Detin o masina germana dar trebuie sa recunoastem niste lucruri; foarte bine punctat cognomen! In primul rind nu cred "Rapid ofera un spatiu interior generos, suficient pentru cinci persoane " ca este prea generos spatiul si apoi nu cred ca se produce in .DE

scris de cognomen

. Sa stam drepti si sa judecam stramb sau invers: ce ati prefera? O masina romaneasca, cu tehnologie franceza apartinand generatiei trecute, produsa in Africa, sau un model cehesc, produs de nemti? Asta e intrebarea Ce pot sa inteleg de aici? Dupa cate stiu Logan 2 este produs in Romania nu in Africa si nu apartine generatiei trecute. Mai degraba Skoda Rapid apartine generatiei trecute pentru ca nu este pe noua platforma pe care se fac noile VW, Seat, Skoda, ci pe platforma veche de Fabia. In plus diferenta intre Logan 2 si Rapid este intre 4000-7000 euro, nu 2000 cum afirmati. Recunosc ca Dacia are doar 3 stele fata de 5 dar totusi Rapid este nesimtit de scumpa. Ce ati vrut sa ziceti ca are binecunoscutul motor de 1,2 TSI? Ca daca dau search "probleme 1,2 TSI" imi vine sa plang. Turbine, lanturi, motoare chiar schimbate si la 11.000 Km. Ca sa fim mai exacti, nici nu are "binecunoscutul motor 1,2 TSI" pentru ca s-a renuntat la el din cauza problemelor iar masina are un nou model de TSI cu distributie pe curea fata de Logan 2 cu lant.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3433 :: 21.05MB