No SSO cookie

Skoda Octavia 1.2 TSI revelatia anilor de criza!

voteaza
(0/ 0)
Skoda Octavia 1.2 TSI revelatia anilor de criza!
Editoriale · · 30 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Un motor mai mic, mai puternic si mai economic pentru o masina de familie. Test despre consumuri.

 
 
Despre Skoda Octavia am tot scris. Si despre Skoda, in general, am tot scris. In mod particular, despre Skoda Octavia 1.2 TSI, exista un review amplu in sectiunea de drive test. Asadar de ce am mai scrie despre o masina despre care am scris, pe care am testat-o?
Motivul, desi pare simplu, este ceva mai complex. Pe fondul actualei crize, care se resimte si mai profund in Romania, decat in orice alta tara a Uniunii Europene, aparitia acestui model este o revelatie. Pentru ca se inscrie perfect in trendul romanesc: este o masina mare, spatioasa, aspectuoasa, moderna si nu in ultim rand, datorita acestei motorizari, eficienta.



Am petrecut un intreg weekend cu Octavia 1.2 TSI. Si am ramas uimit de cat de vivace poate fi masina, plecand de la prejudecata ca un motoras de numai 1200 cmc nu poate fi eficient cand vine vorba de pus in miscare a 1285 kg. Mai mult, in afara faptului ca in aceasta configuratie nu avem de-a face cu un vehicul lent si nicidecum monoton, cifrele de consum, cele care m-au decis sa scriu acest post-review, sunt de-a dreptul spectaculoase.
Constructorul anunta un consum urban de 7,2 l/100 km. La un mers normal, daca ceea ce inseamna traficul din Bucuresti poate fi inscris in categoria "normalitate", Octavia TSI mi-a afisat pe computerul de bord un consum cuprins intre 6,8 si 6,9 l/100 km. Asta inseamna ca acest model este un distrugator de dieseluri, motorizari de departe in varful topului preferintelor romanilor.
In traficul extraurban, la o viteza medie de 120 km/h, ceea ce inseamna portiuni bune parcurse cu 150 km/h, sau chiar mai mult, consumul a urcat simtitor peste 8 l/100 km, insa la un mers in limitele legii, cei 5 l/100 km nu ar trebui sa sperie pe nimeni. Comparativ, consumul Octaviei 1.2 TSI este identic, in regim extraurban cu al Fabiei 1.4l 16v, benzina, si sub al acestuia, in trafic urban.


Cum este deci sa ai o masina care functioneaza pe benzina, cu performantele unei masini cu motor cu aprindere prin scanteie, dar cu un consum de motor diesel? Nimic mai simplu: incercati Noua Skoda Octavia 1,2 TSI!
Evident, vor exista carcotasi care vor decide ca 10,9 secunde pentru 0-100 km/h sunt destul de mult, ca daca iti bagi piciorul in acceleratie si prin oras schimbi vitezele la 3500-4000 rpm, 1.2 -ul va consuma 10 l/100 km. Nimic mai adevarat! Insa sa nu uitam carui segment se adreseaza Octavia 1.2 TSI, sa nu uitam ca pe computerul de bord, cuminte si vizibil, exista un indicator care "te sfatuieste" sa schimbi vitezele si iti si arata in care sens sa o faci, sa nu uitam ca nu putem compara merele cu elefantii. Pentru performanta exista intotdeauna Octavia RS, sau chiar Fabia RS.


Un alt mare avantaj oferit de aceasta motorizare este cheltuiala pe care o necesita dupa ce a ajuns in garajul propriu. Impozitul anual este de 48 lei iar RCA este de aproximativ 200 lei/an, cel putin la preturile de astazi.


Care este concluzia finala? O masina pe care o recomand din toata inima, ideala pentru o familie, ideala pentru traficul aglomerat, asta daca renuntam la fitele celor care considera 105 CP insuficienti, sau au apasari subiective si nu pot admite ca un 1.2l poate fi arhisuficient.


Multumim pe aceasta cale Porsche Bucuresti Vest 1 pentru masina pusa la dispozitie.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (30)

scris de alehandro70

Motorul 1.4 Tsi de 122 cp e mai potrivit la greutatea masinii,si consuma cu cel putin 1 l mai putin decat 1.2 Tsi,daca nu este talpuit prea tare..adica plecat usor de la stopuri si frana de motor,lejer...iar in extraurban pastrat o constanta de 100 km/h pt ca pe drumurile noaste proaste e si preventiv,mersul in jurul acestei viteze..Problema e cu fiabilitatea acestor motoare care au turbina de viteze mari..adica in forja se ajunge la 100.000 de ture...http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

scris de Anonim

am condus oktavia 1.2tsi si am ramas uimit de puterea motorului, mai ales pt. unu de marimea unui motoras de stergatoare,insa cuplul e incredibil, trage ca un diesel, de la 1700 tur/min. rupe asfaltu. Dupa prima impresie "mica bestie" aproape ca ma convins sa o duc acasa, mai ales ca pretu e OK in comparatie cu concurenta de la clasa ei, insa nici azi si pot sa zic ca a trecut mai bine de o luna de cand ma tot informez si intreb pe la toti cunoscutii posesori de 1.2, nu am gasit o parere unanima vizavi de trei aspecte cruciale: 1-fiabilitatea motorului care zic unii ca pe la 120-130000km e in perfuzii si papa ulei ca un langos, 2-fiabiliatatea compresorului care am inteles ca lucreaza la turatii extrem de mari, si 3-ar mai fi o problema la senzori care o iau razna si dau date eronate -aici am un amic care umbla de nebun pe la diagnoze si constata ca nu e nimic grav in fapt, si mai schimba baietii un senzor....,deci sunt curios daca cineva a trecut pragul de 150-160000 km cu 1.2 tsi si e multumit si sincer nu de genu"daca am patit-o eu de ce sa nu o pateasca si altii !" cu respect daca cineva posteaza in ceea ce ma intereseaza.

scris de Anonim

O concluzie la toate comentariile de pana acum : Vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii.(punct)

scris de Anonim

concluzia: motorul de 1.9 diesel e net mai fiabil, economic si mai puternic decat 1.2 tsi, care nu are cum sa fie o revelatie...de ce exageram?

scris de Anonim

motorul 1.2 este clar prea mic, am facut un scurt drive test cu tsi-ul in cauza, consumul imi arata 5,2 si era interesant ca mi se zicea cand sa sccgimb vitezele( maniac sportiv cu momente de economie de carburant) masina a reprentat o optiiune pt un prieten si de aceea am merc cu el sa o incercam , in cele din urma a ales octavia tour 1.9 diesel, model pe care l-am avut si eu si a ajuns fara probleme prea mari( turbina la 350.000 km si in ultimile zile consumul in stil sportiv nu crestea de 8%

scris de Anonim

TP - trebuie sa stii ca acel consum obtinut de sotia ta se datoreaza intr-o oarecare masura si cutiei DSG. Acea cutie este super si te ajuta sa obtii un consum cam cu 1l mai putin pt acest motor. Eu am o octavia cu 1.8tsi cu dsg7 si imi consum cam 13.5-14 in bucuresti vara si cam 15-16 iarna. De precizat este ca folosesc clima non-stop si vara si iarna si am obiceiul ca inainte sa plec undeva sa las motorul 1-2min sa se incalzeasca iar drumurile mele prin oras sunt destul de scurte ziua(1-2km) si la ora de varf. Conduc sportiv cam tot timpul. Probabil, la un mers ceva mai linistit se poate scoate si un consum ceva mai mic. In afara, media pe 4500 km cu dn-uri autostrazi si orase a fost de 8.1l. Mult, putin... fiecare apreciaza in felul lui. Va promit insa ca ceea ce v-am spus este real si obiectiv. Nu fac parte din aceea care o mai lasa un pic scoasa din viteza doar ca sa se bucure ca pe display apare pt cateva secunde 7,9 in loc de 8. Motorul de 1.2 TSI nu l-am condus decat intr-un scurt test-drive deci nu pot sa ma pronunt, totusi aceasta generatie de motoare TSI sunt f reusite din punctul meu de vedere. Consumul oricum este mai scazut decat la alte motoare similare.(inainte am avut vectra c 1.8 140cp care consuma cam 17-18 vara -acelasi stil de mers) Cat despre OCTAVIA - imi pare un raport calitate-pret maxim Cel care o considera "masina de tarani" probabil ca este obisnuit cu rolls-uri, bentley-uri sau alte masini de genu' si atunci probabil ca argatii de pe mosia lui ara terenurile cu skode :) toata stima pentru cei care incearca sa reprezinte un punct de vedere aici

scris de Anonim

Sigur se poate scoate un asa consum daca mergi destul de atent la demaraje si accelerari bruste, dar totusi un motor cam mic pentru ditamai masina, apar uzuri premature. Si nici de departe nu este un distrugator de diesel (la un Logan diesel 1.5 tunat soft-remapat scot un consum urban de maxim 6,3L iar sotia 5,2L). Miroase putin a reclama articolul asta, dar nu inseamna ca Skoda nu face masini bune. Cel mai bine inainte de a exprima o parere este a se face un drive test si dupa aceea comentat

scris de Anonim

Cam prea pe fata reclama la skoda. As fi putut inghiti idea ca vrei sa dai un sfat onest, dar "Pentru performanta exista intotdeauna Octavia RS, sau chiar Fabia RS." e un pic exagerat. Pentru performanta mai exista o groaza de alte alegeri. Unde mai pui ca tot paragraful pare extras dintr-o brosura.

scris de Anonim

oricum, consumul in oras e irelevant, semaforare, te inervezi si inevitabil arzi multa benzina. In ceea ce priveste consumu extraurban mi se pare cel putin penibil...acuma sincer, i se pare cuiva ceva spectaculos in faptul ca la 90 la ora arde 5 litrii la suta? deloc, mazda mea din 98 arde tot atit...unde mai pui durata de viata si timpu de imbatrinire a unui motor de 1.2 fortat sa traga constant o tona jumate dupa sine?

scris de Anonim

Cam multe (suspect de multe) laude pentru un vehicul mediocru, cu un design discutabil. Daca tot discutam despre revelatia anilor de criza, ne-ar fi interesat pretul de achizitie comparativ cu, de exemplu, Renault Fluence si VW Jetta, la fel cum ne-ar fi interesat intervalul intre revizii si durata de viata a turbocompresorului.

scris de Anonim

salut tuturor, subscriu domnilor de mai sus si celor pro dar si contra. Conteaza mult felul de condus si perceptia asupra realitatii. Mie sincer mi-a placut maxim motorul si chiar mi-am luat una anul trecut. Personal nu sunt expert dar perfomantele chiar sunt adevarate si fara abureli - testat de mine zilnic. Ma gandesc ca am facut cea mai buna alegere comparand cu vechea masina un passat hl din 2007 diesel. Octavia a fost la jumatate de pret si dotari oarecum similare, iar la performante nu e diferenta chiar asa de mare. Mie imi place motorizarea si masina cum arata. Nici eu nu plac tuturor asa ca am intelegere fata de un fier. Banii pe care i-am dat 13.000 euro + 3 voucere ii merita cu prisosinta si nu imi permit sa visez la porsche panamera, dar pot avea o particica mare de calitate specifica germana. Asta e realitatea pe care o vad eu, maximul la acea suma si un pret civilizat peste 3 ani cand voi vinde masina. Am citit mai jos ca performantele nu i se par fantastice lui Mitru si nu il contrazic. Da, m-ar fi surprins maxim sa consume 1%, dar dupa niste euro 3-4-5, emisi co2 si alte balarii europene impuse, ma surprinde placut si 7% in oras. Merci Corvin ca mi-ai reamintit ca am luat o decizie buna chiar daca nu-s deloc un expert. Sincer am toata aprecierea pt punctele tale de vedere sincere si uneori invat lucruri misto fara sa alerg prea mult dupa informatii. Sincer as vrea sa vad si un astfel de test cu Loganul precum si comentariile. Daca Octavia e urata Loganul ce mai e ? Am vazut multi oameni in Vitan care criticau masini dar aveau sotii urate. Ce ciudata e perceptia !!! Consider ca si la masini se aplica chestia cu ce ti se potriveste! Bafta !

scris de Anonim

Am mers si eu cu aceiasi motorizare si am avut un consum in bucuresti in mijlocul zilei de 8%, la un stil de condus moderat spre sportiv.

scris de Anonim

Pentru cei care comenteaza despre aceasta masina am cateva intrebari: Ati condus masina? Ati condus motorizarea 1.2 Tsi -105 CP? Dupa ce faceti asta atunci puteti comenta, cel care spunea ca nu ar lua o skoda nici gratis : Ce masina ai daca nu sunt prea idiscret? conduci cumva un logan? sau o kia ceed? care acum 2 ani faceau ceasuri de mana? Eu personal am condus octavia cu motorul 1.2 tsi si pot spune ca sunt foarte incantat de motorizare, in oras consum 7.8 in afara 5.2 - 5.3l /100km, asa ca dupa cum spunea si Corvin, daca ai o caramida pe picior sau crezi ca scopul in momentul in care conduci o masina este sa o turezi pana la 7000 rpm inainte sa schimbi viteza eu zic ca nu mai are rost sa se posteze nici un comentariu. In primul rand pentru cine critica octavia va rog sa verificati cat este de incapatoare masina si dupa sa comentati.

scris de Anonim

Cea mai reusita masina si motor, conduc o astfel de masina si sincer e masina perfecta pentru o familie, pentru un om normal fara fite si figuri, poate in Romania nu ne confruntam cu asa ceva, ma refer la oameni, consumul e real cel spus de reporter....

scris de Anonim

toti comentatorii mai mari si mai mari pe aici. cu orice masina se poate scoate un consum decent in limitele bunului simt si alte limite daca se stie cum sa se mearga (fara accelerari SAU decelerari bruste, folosit frana de motor in loc de pedala pe cat posibil, schimbat vitezele cand trebuie, etc etc). cat despre "jak" cu ursuletul lui pe benzina 2.0 "nici in oras nu se aproprie de 8".. da, normal, probabil ca ai undeva la 13 in bucuresti. inainte sa imi spui ca ai 7 du`te si sari in dambovita

scris de Anonim

Si eu am scos 4.3 Bucuresti Ploiesti cu un 1.7cdti, dar in oras sare de 8. In cep priveste Octavia e spatioasa ca portbagaj ca eu la 1.77m nu am loc suficient nici in fata (dau cu genunchii in torpedou) nici in spate dau cu genunchii in spatarul scaunului din fatza. mai ginditi-va! In rest arata bine, e solida e masina de tarani care sa transporte marfa.

scris de Anonim

iti spun eu cum a scos consumul....batea vantul din spate foarte tare:))

scris de Anonim

@ cantaragiu andrei sper ca ai ziso la vrajeala altfel nu pot decat sa cred ca ai 14 ani si nu ai condus niciodata o masina,p.s posesor skoda fabia 2001 270.000 km schimbat doar consumabile,un rulment si o macara de geam.motor 1.9 SDI consum 4% afara si maxim 6% in oras.

scris de Anonim

O simpla reclama la Skoda Octavia pentru Porsche Bucuresti Vest 1.

scris de Anonim

Si-a luat un prieten de-al meu Octavia 1,2 TSI isi da acum singur cu capul de pereti... Consuma 9,11 l/100 km - 12,9 daca da drumul la AC pe autostrada la viteza constantta de 130 km/h... BMW-ul meu seria 3 cu motor pe benzina de 2.000 cm3 nici in oras nu se apropie de 8 l/100 km... Io nu mi-as lua asa motorizare pe 1.285 kg caroserie la gol nici pe gratis.

scris de Anonim

se poate scoate acel consum cuacea masina, dar nu o sa ai loc de depozitare pentru carnea care ti se ofera (si unde pui ca e numai muschi)

scris de Anonim

Ca de obicei ROMANII SUNT TAMPITI ! Cum poti sa apreciezi un asmenea JEG de masina ? Doar un roman incult,sarac,dezinformat si prostit MEREU poate aprecia un asemenea model si mai ales o marca ce nu e nici cal,dar nici magar ! Nici GRATIS nu as circula cu o SKODA,,,

scris de Anonim

@nibiru: depinde si cat porti la pantof. Si eu stiu pe cineva, care cu un Panda de 1000 cmc, injectie benzina, reusea sa consume pana la 14 l/100 km, in oras.Deci nimic nu e imposibil!

scris de Anonim

Draga Marius, este ciudat cum unii cred ca au descoperit coada de la pruna si se grabesc sa inregistreze asa la OSIM. Daca te uitai nitel mai atent si nu citeai pe diagonala, ca un priceput la toate ce te afli, ai fi observat un link in articol, care te duce direct la review-ul complet asupra aceleiasi masni. Unde sunt scrise si greutatea si capacitatile, etc. Sincer, daca atat a consumat, ati fi vrut sa scriu ca mi-a mancat 14 l/100 km? Sau pe unii ii doare ca au masini mai performante si isi permit acum sa mearga doar din statie Peco in Lukoil si viceversa?

scris de Anonim

eu merg zilnic cu vw Golf sau cu vw Polo motorizare de 1.2 TSI 105 CP, Consumul este de 9,5 ptr polo si de 12-13 % ptr Golf

scris de Anonim

1.2 cu turbo = 105 cai, cam putin. Kia ofera 109 cai din 1.4 aspirat si cu un consum mai mic. Mai ziceti si de greutatea masinii sau va e frica sa nu citeasca si cineva cu logiac articolul?

scris de Anonim

105 cai din 1.2 cu turbina e cam putin, avand in vedere ca unii gen KIA au scos 109 cai din 1.4 aspirat care consuma si mai putin decat Skoda Octavia care e mai mare si mai grea. E ciudat cum se aminteste nimic despre greutatea masinii poate din teama ca unii ar face conexiuni logice si si-ar da seama cat de aiurite sunt cifrele de consum

scris de Anonim

Sustin 90% consumul scos de reporter. Sotia mea are un Golf 6 1.2 TSI DSG si nu depaseste 8,5 % in oras la ora de trafic maxim si fara nicio experienta in ale economiei de carburant. O singura data am condus Golful pana la Ploiesti si retur, consumul mediu fiind de 4.7 % la o medie de 90 km/h. Cel mic era pe bancheta din spate!!!!

scris de Anonim

1. "acest reporter" este de fapt redactor 2. probabil e o chestiune de stiinta a conducerii 3. stiu ca ti se pare imposibil, dar sa stii ca asa li se pare tuturor drumul de la dorinta la putinta

scris de Anonim

cum a scos acest reporter 7% nu pot sa stiu... poate a mers sambata seara prin buc ca in cursul zilei si in zilele lucratoare sub 9-10% nu scoate acest motor

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1761 :: 17.81MB