No SSO cookie

Autoturismele pe hidrogen - O alternativa viabila?

voteaza
(5/ 1)
Autoturismele pe hidrogen - O alternativa viabila?
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Durabilitatea şi problemele ecologice sunt preocupări cheie pentru multe guverne şi corporaţii.

 
 

Consensul este că, dacă ar deveni disponibile pe scară largă, maşinile pe bază de hidrogen ar putea ajuta la reducerea masei de carbon din marile oraşe.

De fapt, studiile internaţionale au arătat că maşinile pe bază de hidrogen ar putea juca un rol în reducerea pe termen lung ale emisiilor de gaze, în timp ce consumatorii îşi pot păstra modele existente de a conduce şi de mobilitate personală.

Aceste vehicule au autonomie mai mare şi se pot alimenta mai rapid decât alte tehnologii alternative, cum ar fi maşinile electrice. Ambele tehnologii au propriile avantaje cu privire la mediile de folosire, ambele fiind de folos pentru a putea atinge normele reducerii emisiilor: maşinile electrice folosite în interiorul oraşelor, pentru distanţe mici, iar maşinile pe bază de hidrogen pentru distanţe lungi, în afara oraşelor.

Companiile auto construiesc maşini ce combină hidrogenul stocat într-un bazin de la bord cu oxigenul din aer pentru a genera electricitate. Electricitatea porneşte apoi motorul electric, ce rulează roţile maşinii. Experţii industriei spun că noul vehicul nu va produce emisii de gaze la nivel local şi nici când sunt produse din surse regenerabile, transformându-le astfel în maşini mult mai prietenoase cu mediul înconjurător decât cele standard. În loc să emită gaze, aceste maşini, vor elibera doar mici doze de vapori de apă în atmosferă.

Primul punct slab al acestor iniţiative este faptul că lipsa staţiilor de alimentare produce obstacole majore pe o piaţă cu acceptare mai largă pentru maşinile pe bază de hidrogen. Numărul limitat al staţiilor de alimentare indică o industrie nouă ce are nevoie de ani de zile pentru a se dezvolta considerabil. Totuşi, unele ţări europene au început deja să implementeze proiecte concrete pentru a-şi dezvolta sau adapta infrastructura în vederea alimentării maşinilor cu hidrogen. În Germania, de pildă, este în curs de implementare un proiect care prevede deschiderea unei staţii de alimentare în aeroportul Brandenburg din. Proiecte similare se dezvoltă şi în Statele Unite ale Americii, cum ar fi iniţiativa care prevede trecerea la maşini alimentate cu hidrogen pentru transportul în comun.

Costul acestor maşini reprezintă, de asemenea, o problemă. The Financial Times spune că este improbabil ca aceste maşini să devină viabile din punct de vedere comercial în următoarea perioadă de timp, iar dacă alimentarea se scumpeşte din cauza taxelor, dorinţa de a deţine o maşină prietenoasă cu mediul înconjurător ar putea să scadă dramatic. De cealaltă parte, costul pe kilogram de combustibil se va îmbunătăţii pe scală economică odată ce un număr mare de maşini vor utiliza staţiile de alimentare cu hidrogen.

În concluzie, dacă aceste două probleme majore ale industriei constructoare de maşini pe bază de hidrogen – numărul limitat al staţiilor de pompare şi costul mare privind producţia şi alimentarea – vor fi atenuate atunci masa de carbon va fi serios redusă în marile oraşe, în timp ce consumatorii vor putea să îşi continue ritmul de viaţă obişnuit.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4154 :: 22.19MB