No SSO cookie

Intretinerea masinii pe timp de iarna

voteaza
(5/ 2)
Intretinerea masinii pe timp de iarna
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Suntem in plina iarna si parca tot nu realizam ca "iarna nu-i ca vara", vedem masini inzapezite la tot pasu si o multime de accidente rutiere, dar nimeni nu este dispus sa renunte la a circula cu masina proprie in favoarea transportului in comun si nici sa plece la drum lung doar daca este strict necesar.

 
 

Iarna este anotimpul care solicita cel mai mult automobilul si orice greseala pe care o face conducatorul auto poate avea urmari dramatice in conditiile unui carosabil inghetat.

Echiparea automobilului cu anvelope de iarna este regula cea mai importanta in sezonul rece. Dupa aceasta, automobilul trebuie sa aiba intotdeauna rezervorul plin sau cel putin trei sferturi si soferii trebuie sa fie foarte atenti de unde si cu ce alimenteaza. Este recomandat ca masinile sa fie alimentate de la statii pe care le cunoasteti deja si in care stiti ca puteti avea incredere, altfel exista riscul sa cumparati un produs falsificat.

Este important sa se verifice nivelul antigelului din lichidul de racire al motorului. Un alt lichid foarte important este cel pentru spalarea parbrizului. De cele mai multe ori s-a dovedit ca un lichid de parbriz ieftin nu este si cea mai economica solutie, pentru ca exista un mare risc ca acesta sa inghete pe conducte si sa blocheze duzele de la sistemul de spalare a parbrizului. In cazul in care se intampla acest lucru, este posibil ca pompa sistemului sa se strice. Daca ingheata la un drum lung, pune in pericol siguranta in trafic, pentru ca parbrizul nu se mai poate curata. Astfel ca nu am facut o economie, ci am aruncat banii in vant, de aceea este recomandat sa achizitionati doar lichid de parbriz de calitate.

Stergatoarele sunt alte elemente importante iarna, mai ales atunci cand  sunt utilizate la drum lung pentru a curata parbrizul. Cu cat acestea sunt mai vechi sau de calitate indoielnica, cu atat vor curata mai putin parbrizul, afectand siguranta in trafic. Cand pleacati la drum iarna, fie el scurt sau lung, trebuie sa luati in calcul si dezghetarea automobilului. Primul lucru care se face este sa se porneasca motorul, cu instalatia de ventilatie la maxim, aerul conditionat pornit, sistemul comutat numai pe parbriz si parasolarele coborate pentru ca parbrizul sa se dezghete mai rapid. Cu toate ca in general aerul conditionat se foloseste teoretic numai vara pentru racire, iarna acesta are rolul de a usca aerul si a reduce umiditatea din automobil. Intai porniti motorul, abia apoi incepeti sa curatati masina de zapada, masina va fi deja incalzita si astfel se va curata mai usor. Nu este indicata utilizarea racletelor, pentru ca pot zgaria atat vopseaua, cat si parbrizul sau geamurile laterale, asa ca fie asteptati pana cand gheata se topeste datorita incalzirii habitaclului, fie utilizati un spray special.

"Sunt inca participanti la trafic care nu stiu cum sa utilizeze corect instalatia de ventilatie a automobilului. Din acest motiv se pot vedea in trafic masini cu toate geamurile aburite, afectand grav vizibilitatea. Acest lucru se intampla atunci cand instalatia este comutata pe recircularea aerului, multi crezand ca astfel se incalzeste mai repede habitaclul, dar in realitate, pun in pericol siguranta tuturor", spune domnul Daniel Henegariu, director la Motorvip.ro.
Instalatia de lumini trebuie verificata inainte de orice drum si intotdeauna trebuie ca soferul sa se asigure ca are si o rezerva. Toate becurile trebuie sa fie in functiune si este indicat sa aveti si becuri de rezerva in masina.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2134 :: 17.79MB