No SSO cookie

Audi introduce mătuirea parţială în producţia de serie mare

voteaza
(0/ 0)
Audi introduce mătuirea parţială în producţia de serie mare
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Tehnologia aceasta inovatoare permite crearea de imagini pe suprafeţele vopsite, la precizie de ordinul pixelilor

 
 

Clienţii Audi vor putea conduce în curând automobile cu personalizări şi mai aparte, datorită tehnologiei speciale de mătuire parţială. Marca foloseşte acum soluţia aceasta în premieră în producţia de serie mare, la varianta #2 special edition a modelului Audi Q2. Imaginea este creată prin mătuirea superficială a vopselei cu ajutorul unui jet foarte fin. Astfel, pe foile de tablă vopsite pot fi create imagini rezistente la abraziune, cu o acurateţe de ordinul pixelilor. Pot fi realizate înscrisuri, embleme sau chiar fotografii. Audi este primul producător auto care le oferă clienţilor această opţiune de personalizare a automobilelor.

Mătuirea parţială este o tehnologie dezvoltată de echipa departamentului de Dezvoltare Tehnică a unităţii Audi din Ingolstadt. Tehnologia este patentată. În primul pas, un angajat aplică un şablon dintr-o folie subţire de plastic pe componenta vopsită, în cazul nostru, un sideblade al modelului Audi Q2. Un sistem special dezvoltat pulverizează o pudră fină de sticlă spartă pe componenta respectivă, în vacuum. Este un procedeu similar cu cel de sablare. Astfel sunt îndepărtate câteva miimi de milimetri ale stratului superior al vopselei, aceasta fiind totodată uşor înăsprită. Diferenţa de structură a suprafeţei face ca imaginea să poată fi clar văzută după ce a fost îndepărtat şablonul. Versiunea #2 special edition a modelului Audi Q2 are un design cu numeroase cruciuliţe răspândite pe o suprafaţă mare. Modelul special va fi introdus treptat în diferite ţări.

Prin acest procedeu poate fi individualizată orice suprafață vopsită de la interiorul sau exteriorul maşinii. "Această procedură ne oferă un mare avantaj faţă de concurenţi," explică Dr. Erhard Brandl, Directorul departamentului de Dezvoltare a Tehnologiei de Vopsire a Metalului. La mătuirea parţială, fiecare micrometru contează: forţa de pulverizare nu trebuie să fie prea mare, pentru a nu deteriora straturile inferioare ale vopselei. "Am reuşit acum pentru prima dată să combinăm această precizie extremă cu robusteţea necesară în producţia de volum" declară Marco Karig, Manager de Proiecte al Audi Planung GmbH.

Încă din anul 2016, Audi a comercializat deja primele automobile finisate cu mătuire parţială, dar într-o ediţie limitată la doar 24 de unităţi: Ediţia specială "selection 24h" a modelului Audi R8 Coupe V10 plus a reprezentat un tribut adus succeselor repurtate de maşina de curse Audi R8 LMS. Maşinile au atras imediat atenţia cu inscripția lor "R8" mată, de pe sideblade. Pe atunci, mătuirea parţială a fost realizată încă, în cea mai mare parte, manual. Acum, echipa compusă din cinci persoane a optimizat procedura, a accelerat-o şi a automatizat-o: acum este nevoie doar de circa un minut pentru a aplica decorul pe sideblade-ul modelului Audi Q2. Angajaţii din departamentul de vopsitorie din Ingolstadt pot, de asemenea, procesa foarte uşor şi componente mai mari: de exemplu, la modelul special "TT 20 Years", care aniversează 20 de ani de la inaugurarea seriei TT, inelele Audi de pe pragurile laterale sunt parţial mătuite.

Angajaţii care deservesc acest echipament nou instalat nu trebuie să se adapteze ritmului impus de benzile de asamblare a automobilelor,  ei putând lucra flexibil, ceea ce ajută compania să se adapteze la fluctuaţiile naturale ale cererii. Procesul a evoluat semnificativ şi din punct de vedere ecologic. Datorită tehnologiei ingenioase cu vacuum, pulberea abrazivă extraordinar de fină poate fi aspirată imediat şi reutilizată.

Această opţiune de personalizare este disponibilă pentru Audi R8 în cadrul gamei "Audi exclusive". Aceasta permite clienţilor să aleagă grafica ce va fi aplicată prin mătuire.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2546 :: 22.18MB