No SSO cookie

ANALIZĂ COMPLETĂ: Audi Q8

voteaza
(0/ 0)
ANALIZĂ COMPLETĂ: Audi Q8
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

SUV-ul coupé cu patru uşi se alătură celorlalte modele premium de talie mare ale mărcii

 
 

Marca premium şi-a înnoit gamele de modele A8, A7 şi A6 în decursul unui an, încununându-şi portofoliul de SUV-uri cu un nou model de top: Audi Q8. Noile modele reprezintă o reconfirmare a istoriei Audi, atât din punct de vedere al design-ului, precum şi al tehnologiei, indiferent că este vorba de modelele SUV coupé, Gran Turismo sau de limuzina business. Totuși, comparându-le, modelele impresionează prin calităţi şi configuraţii diferite.

Campania de lansare a modelelor şi de optimizare a tehnologiilor a fost iniţiată în iulie 2017, cu modelul Audi A8. Modelul reprezentativ al mărcii Audi a prezentat pentru prima dată noul limbaj de design, materializând sloganul "Vorsprung durch Technik" (Progres prin tehnologie), prin prisma numeroaselor sale inovaţii tehnice. Printre acestea se numără sistemul futurist de control, MMI touch response, conceptul de electrificare cu sistemul micro-hibrid inclus în dotarea standard, componentele noi ale suspensiilor, precum direcţia all-wheel dinamică şi numeroase sisteme de asistenţă a şoferului. Datorită transferului substanţial de tehnologie,  celelalte modele de talie mare preiau variatee module de tehnologie a limuzinei, ceea ce permite accesul la caracteristici inedite şi senzaţii unice la volan pentrusegmentul corespunzător fiecărui model.

a189580_large

 

Noul limbaj de design este un semn caracteristic evident al noilor modele Audi de talie mare. Toate modelele au în comun blisterele quattro, adică acele contururi distinctive de deasupra pasajelor roţilor. Acestea sunt moştenite de la modelul Audi Ur-quattro şi reflectă tehnologia tracțiunii quattro. Grila Singleframe remarcabilă a radiatorului este mai puţin înaltă, dar mai lată la modelele A, iar la Q8 are formă octogonală, pentru o diferenţiere vizuală mai accentuată. Noul limbaj de design Audi este caracterizat de trăsături unice, inconfundabile, dar are cinci caractere individuale.

A8 este primul model al designerului-şef Marc Lichte şi marchează lansarea noului limbaj de design. În timp ce A8 înseamnă eleganţă, sofisticare şi progres, A7 întruchipează esenţa noului limbaj de design, cu suprafețe mari şi linii musculoase tensionate, aduse pentru prima dată de marca premium în atenţia publicului în 2014, prin showcar-ul Audi prezentat la vremea respectivă. Limuzina A6 fascinează prin eleganţa sa tehnică şi demonstrează expertiza extraordinară a mărcii cu patru inele. Modelul impresionează cu proporţiile sale optime şi consolele scurte. A6 Avant îmbină forma cu funcţia, având linia plafonului alungită şi caroseria scundă, la care se adaugă montantul D înclinat dinamic. Audi Q8, în schimb, cu grila octogonală a radiatorului transferă limbajul de design într-o manieră inedită în segmentul SUV.

a187734_large

 

Designul luminilor noii clase de talie mare reprezintă o fascinantă sinteză a designului şi tehnologiei. Pentru prima dată, designul implementează lumina în mişcare. La deschiderea şi închiderea automobilului, secvenţele luminoase personalizate ale farurilor şi blocurilor optice din spate subliniază, de fiecare dată, caracterul special al fiecărui model. Audi A8, A7 şi Q8 au fiecare câte un bandou aplicat pe întreaga lăţime a părţii din spate. Prin prisma designul-ului inovator al luminilor, marca îşi subliniază rolul de lider tehnic şi face tehnologia, în mod evident, vizibilă.

Claritatea este noua trăsătură definitorie a segmentului premium. La interior, şoferul şi pasagerii beneficiază de un design simplificat, caracterizat de bandourile de design mari, cu aspect de panou negru. Designul interior clar, simplu şi orizontal creează senzaţia de spaţiu interior generos. La A8 şi Q8, aranjamentul panoului de instrumente este simetric, iar la A7 şi A6 este îndreptat spre şofer, iar interfaţa cu utilizatorul este încadrată de aluminiu şi divizată în "insule individuale de operare". Iluminarea reglabilă de la interior, precum pachetul de iluminarea ambientală/contour care permite selectarea a 30 de culori, subliniază atmosferă futuristă, specifică unui lounge.

Noua clasă Audi de talie mare are la bază un concept coerent de digitalizare, cu sistemul de comandă MMI touch response, îmbinând forma şi funcţia în manieră optimă. Înlocuind numărul mare de butoane şi comutatoare, cele două ecrane centrale de înaltă rezoluţie de pe consola centrală permit șoferului să controleze aproape toate funcţiile automobilului. Operarea se face intuitiv, similar cu cea a unui smartphone.

Feedback-ul acustic/tactil al ecranelor permite accesul sigur la funcţii, chiar şi în timpul condusului. La fel ca la smartphone-uri, iconiţele funcțiilor pot fi mutate în manieră individuală pe ecrane, iar shortcut-urile şi butoanele favorite pot fi setate în funcţie de preferinţele personale. Experienţa digitală este desăvârşită de afișajul de înaltă rezoluţie, Audi virtual cockpit. Sistemul on-line de comandă vocală înţelege comenzile vocale rostite în limbaj natural şi poate fi activat simplu, acţionând butonul corespunzător de pe volan.

Clasa Audi de talie mare este inovatoare şi în ceea ce priveşte motoarele. Pentru a spori confortul şi eficienţa, toate modelele sunt echipate, în dotarea standard, cu tehnologie micro-hibridă  (MHEV - mild hybrid electric vehicles). Inginerii Audi au conectat sistemul de propulsie MHEV la senzorii automobilului, permiţând astfel controlul anticipativ şi predictiv, plus optimizarea eficienţei.

a187740_large

 

Motoarele cu şase şi opt cilindri fac uz de un sistem MHEV de 48V, iar cele cu patru cilindri de un sistem de 12V. Sistemul de 48V are la bază un alternator cu curea, care reporneşte instantaneu şi cursiv motorul cu ardere internă. Totodată, acesta extinde utilizarea sistemului start-stop până la 22 km/h. Între 55 şi 160 km/h, modelele de talie mare pot rula liber cu motorul cu ardere internă oprit. Unitatea de control a sistemului de propulsie decide care este cea mai bună strategie. Bateria litiu-ion, integrată în spate, stochează energia recuperată şi o direcţionează către consumatorii auxiliari, precum sistemul de aer condiţionat sau pompa de ulei a transmisiei. Astfel, la condusul efectiv în trafic sunt posibile economii de combustibil de până la 0,7 litri. Sistemul MHEV de 12V al motoarelor cu patru cilindri, folosit pentru modelele A7 şi A6 reduce consumul cu până la 0,3 litri. Bateria litiu-ion compactă este instalată în faţă la aceste variante.

Gama largă de configuraţii ale suspensiilor cresc plăcerea condusului, dar şi confortul călătoriilor. Asigurând combinaţia optimă de agilitate şi confort, direcţia all-wheel dinamică este disponibilă pentru toate modelele de talie mare, fiind adaptată pentru fiecare dintre acestea. Inginerii Audi au combinat în acest sens două componente diferite: pe de o parte, direcţia progresivă variabilă, care îmbină confortul ridicat la condus cu răspunsul direct, iar pe de altă parte, direcţia de pe puntea spate brachează roţile din spate cu 5 grade în direcţia opusă faţă de cea a roţilor din spate, la viteze de până la 60 km/h, reducând astfel diametrul de bracare la 1,1 metri. La viteze de peste 60 km/h, roţile sunt îndreptate în aceeaşi direcție ca cele din faţă, ceea ce sporeşte stabilitatea în linie dreaptă şi facilitează menţinerea traiectoriei. Astfel, Audi rezolvă trei obiective aflate în conflict: răspunsul direct al sistemului de direcţie, confortul ridicat la condus şi agilitatea superioară.

Suspensiile pneumatice adaptive, disponibile ca dotare opţională pentru A6, A7 şi Q8 şi ca dotare standard pentru A8, sporesc considerabil confortul călătoriilor. Pentru şoferii cu aspirații mai dinamice, Audi oferă pentru Q8 şi suspensii sport, sub formă de suspensii pneumatice. Şasiul all-round cu amortizoare controlate este oferit opţional pentru A6 şi A7. Acesta este o dotare standard pentru Q8.

De la începutul anului 2019, suspensiile active vor fi oferite special pentru limuzina A8 condusă de şofer şi pentru versiunea A8 L, cu ampatament mărit. Această variantă de suspensie asigură un nivel unic de confort pentru limuzina de lux cu o lungime de 5,30 metri. Sistemul de suspensie electromecanic complet activ acţionează fiecare roată în manieră individualizată şi se adaptează carosabilului în funcţie de necesar, folosind camera frontală integrată în parbriz. Fiecare roată dispune de un motor electric antrenat de sistemul electric principal de 48 de volţi.

a187771_large

 

Componentele diferite ale suspensiilor, de la direcţia de pe puntea spate, la sistemele de control al suspensiilor, sunt controlate centralizat de o singură unitate de comandă: platforma electronică a şasiului (electronic chassis platform - ECP). Astfel, clasa de talie mare asigură un nivel mai ridicat de confort şi totodată de sportivitate.

Cu peste 35 de sisteme de asistenţă a şoferului şi un sistem extins de senzori, modelele Audi de talie mare sunt însoţitorul ideal în călătorii. Unitatea centrală de comandă a sistemelor de asistenţă pentru şofer (zFAS) foloseşte până la 15 senzori pentru a crea o imagine completă a mediului. Printre aceşti senzori se numără cele patru sisteme radar din colţuri, un radar de mare distanţă şi o cameră video frontală, plus diferiţi senzori cu ultrasunete. Inovaţia principală este scanerul laser, care îmbunătăţeşte şi mai mult funcţionalitatea diferitelor sisteme de asistenţă. Senzorii au configuraţie redundantă, pentru a asigura nivelul maxim de siguranţă.

Audi A8 este primul automobil special dezvoltat pentru condusul autonom de nivel 3 conform SAE. Pilotul pentru ambuteiaje preia complet condusul în traficul care se desfăşoară la viteze de până la 60 km/h, pe şosele şi autostrăzi unde sensurile sunt despărțite de bariere fizice. Planificând introducerea variantelor pentru sistemul de condus autonom de nivel 3, Audi se situează în prezent într-o arie în care rezultatele testelor sale se întrepătrund cu cerinţele definite în prezent de legiuitori şi autorităţile de omologare pentru condusul automatizat.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4363 :: 22.21MB