No SSO cookie

Noua vedetă a capitalei filmului: conceptcar-ul Audi e-tron GT

voteaza
(0/ 0)
Noua vedetă a capitalei filmului: conceptcar-ul Audi e-tron GT
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Al treilea Audi e-tron: marca auto cu patru inele prezintă una dintre vedetele 2018 Auto Show, din capitala filmului, Los Angeles.

 
 

Conceptcar-ul electric Audi e-tron GT este un coupé cu patru uşi, prezentat acum în premieră. Modelul pentru producţia de serie va urma în aproximativ doi ani.

Călcând pe urmele SUV-ului Audi e-tron şi a Sportback-ului Audi e-tron (programat pentru 2019), acum este lansat un nou Audi cu propulsie electrică. De data aceasta, este vorba de o arhitectură cu garda la sol redusă, cu proporţii atractive şi cu un centru de greutate coborât. 434 kW (590 CP) înseamnă performanţe demne de un automobil sport. După cum este de aşteptat pentru un Audi atât de dinamic, cuplul este transferat către roţi prin intermediul sistemului quattro de tracţiune integrală permanentă cu funcţia torque-vectoring de transmitere selectivă a cuplului către fiecare roată. Automobilul va fi transferat în producţia de serie de către subsidiara Audi Sport GmbH, care este responsabilă pentru modelele de înaltă performanţă ale mărcii.

a1814544_medium

 

Înălţime redusă, lăţime mare şi ampatament lung: acestea sunt proporţiile clasice ale unui Gran Turismo. Iar conceptcar-ul Audi e-tron GT le reflectă în manieră elegantă, prin dimensiunile sale: lungimea este de 4,96 metri, lăţimea de 1,96 metri, iar înălţimea de 1,38 metri. Caroseria uşoară a acestui coupe cu patru uşi este realizată dintr-un mix optimizat de materiale. Astfel, plafonul este realizat din carbon, iar numeroase componente sunt confecţionate din aluminiu, în timp ce elementele de susţinere sunt fabricate din oţel de înaltă rezistenţă. Tehnologia acestui automobil a fost dezvoltată în strânsă colaborare cu Porsche. Designul şi caracterul emană ambele inconfundabilul ADN Audi.

Linia plafonului ce coboară uşor spre hayon şi se extinde mult spre spate aminteşte de arhitectura specifică sportback-urilor mărcii. Aceasta va fi dezvoltată mai evidenţiat în viitor, indicând următoarea etapă a evoluţiei limbajului de design al mărcii Audi. Spre deosebire de modelele actuale, la acest concept se remarcă în mod special cabina extinsă mult spre partea din spate. Protuberantele pasaje ale roţilor şi "umerii" sculptaţi pronunţat, împreună cu garda la sol redusă, care este ieşită din comun la un automobil electric, subliniază vizual centrul de gravitaţie coborât şi potenţialul dinamic al prototipului Audi e-tron GT.

Liniile marcante şi numeroasele elemente funcţionale ale caroseriei, precum şi prizele de aer de pe pasajele roţilor şi difuzorul posterior solid îţi indică proveniența din tunelul aerodinamic. Coeficientul aerodinamic redus, care contribuie şi la scăderea consumului, precum şi portanţa redusă determină designul.

Zona protuberantă a pragurilor, situată între pasajele roţilor, contrastează puternic cu cabina. Astfel este atrasă privirea spre podeaua maşinii, unde se află bateria şi deci sursa energiei conceptcar-ului Audi e-tron GT. La fel, şi la designul jantelor cu cinci spițe duble, funcţia este evidentă. Caracterul lor dinamic asigură ventilarea optimă a discurilor de frână, reducând totodată coeficientul aerodinamic. Echipate cu anvelope de 285/30, jantele de 22 de inchi au însă şi un rol estetic, rafinând imaginea de ansamblu a automobilului.

a1814550_medium

 

Grila Audi Singleframe specifică este poziţionată în centrul secţiunii frontale. Comparativ cu cele două SUV-uri e-tron, arhitectura sa este în acest caz mult mai orizontală. Jumătatea sa superioară acoperă o secţiune vopsită în culoarea caroseriei. Structura amintește de modelul de fagure specific modelelor Audi RS şi este un indiciu vizual că Audi e-tron GT reprezintă un proiect viitor al diviziei Audi Sport GmbH.

Împreună cu fluxul de aer dirijat ţintit de caroserie, prizele de aer din faţă răcesc eficient componentele, inclusiv bateria şi frânele. Canalele de aer de pe capota motorului amintesc de cele mai recente showcar-uri ale mărcii, Aicon şi PB18 e-tron, designul fiind astfel conceput încât fluxul de aer să îmbrăţişeze practic caroseria, reducând astfel turbulenţe nedorite.

Secţiunea frontală cu forma similară unei săgeţi accentuează şi farurile Matrix LED cu lumini laser de drum, conferind conceptului Audi e-tron GT o alură extrem de dinamică, inclusiv atunci când stă pe loc. La fel ca cele mai recente proiecte ale mărcii, şi acest prototip dispune de lumini animate şi întâmpină şoferul cu o scurtă secvenţă de lumini, ce se extind orizontal. Este vorba de o nouă semnătură vizuală, care va intra în viitor şi în producţia de serie.

Pe întreaga parte din spate a maşinii este trasată o bandă luminoasă orizontală. Aceasta se încheie în capete cu blocurile optice posterioare, cu segmente LED cu formă triunghiulară. Arhitectura aceasta face legătura dintre prototipul e-tron GT şi SUV-ul e-tron din producţia de serie. Astfel, ambele modele pot fi imediat identificate ca fiind automobile Audi electrice, chiar şi pe întuneric.

a1814542_medium

 

kinetic dust, noua culoare pentru exterior, o nuanţă caldă şi închisă, similară titanului este funcţională, fără a da impresia de răceală tehnică. În funcţie de incidenţa şi mişcarea luminii, această vopsea creează contraste semnificative pe suprafeţele caroseriei. Elementele din aluminiu mat cu tentă caldă de la geamuri şi jante accentuează şi mai puternic aceste efecte.

Patru uşi, patru locuri, ampatament de 2,90 metri: interiorul prototipului Audi e-tron GT asigură un caracter practic în cotidian, plus o senzaţie superbă de calitate superioară. Centrul funcţional al interiorului este situat în partea stângă a habitaclului, fiind evident orientat spre şofer. Consola centrală, ecranul tactil de mari dimensiuni din partea de sus, precum şi liniile portierei şi bordului încadrează spaţiul ergonomic destinat şoferului, cu comenzile aferente pentru automobil şi sistemul de infotainment. Consola centrală şi panoul de instrumente liber poziţionat par că plutesc. Culorile sunt deschise din partea superioară a bordului şi devin treptat tot mai închise spre podea, creând impresia de lăţime şi mai mare. Scaunele sport de pe ambele rânduri de locuri sunt inspirate de sportul automobilistic şi asigură suport lateral optim, chiar şi în virajele abordate sportiv.

Atât panoul central de instrumente, cât şi ecranul tactil de deasupra consolei centrale sunt finisate negru lucios. Ambele subliniază designul generos şi calm al interiorului, cu arhitectura sa predominant orizontală. Sunt oferite diferite moduri de afişare pentru funcţiile maşinii, astfel încât şoferul poate alege ceea ce preferă. Există chiar şi o variantă în care instrumentele de bord sunt afişate în format clasic, ca ceasuri rotunde. De asemenea, hărțile de navigaţie sunt clar redate, pentru a putea fi citite cu uşurinţă, incluzând şi informaţiile privind autonomia sau diferitele funcţii ale sistemului de infotainment. Aceste funcţii pot fi controlate prin intermediul touchscreen-ului cu feedback tactil.

Designerii au ales să utilizeze materiale sustenabile în întregul interior, pentru a semnala tendinţele designului auto contemporan. Nu sunt folosite deloc materiale de provenienţă animală. Astfel, Audi e-tron GT are un interior pur vegan. Pielea sintetică sofisticată este aplicată pe scaune şi pe alte suprafeţe de decor. Materialele din fibre textile reciclate sunt utilizate pe şezut şi pe cotiere, precum şi pe consola centrală. Microfibra se găseşte pe plafonul interior şi pe montanţi. Chiar şi mocheta de pe podea este fabricată din fibră ecologică Econyl, realizată din plase de pescuit reciclate.

Având două portbagaje, Audi e-tron GT oferă mult mai mult spaţiu decât un Gran Turismo obişnuit, folosind din plin avantajele specifice unui automobil electric, cu unităţi de propulsie compacte. Portbagajul din spate, cu capota de mari dimensiuni are un volum de 450 de litri. Sub capota din faţă, spaţiul este de 100 de litri.

Puterea de 434 de kW (590 CP) a sistemului este cel puţin impresionantă, relevând capacitatea sistemelor electrice de propulsie. Pe punţile faţă şi spate sunt montate motoare electrice separate. Ambele sunt motoare sincrone cu excitaţie permanentă şi transmit cuplul pe şosea cu toate cele patru roţi antrenate, Audi e-tron GT fiind desigur un quattro. Mai exact: un quattro electric, având în vedere că între puntea din faţă şi cea din spate nu există nicio legătură mecanică. Sistemul de control electronic coordonează raportul de antrenare a punţilor şi a fiecărei roţi în parte. Aceasta înseamnă tracţiune optimă şi derapaj în proporţia dorită.

a1814552_medium

 

În viitor, este planificat ca automobilul să accelereze de la 0 la 100 km/h în circa 3,5 secunde, respectiv în 12 secunde până la 200 km/h. Viteza maximă este limitată la 240 km/h, pentru a asigura o autonomie mai mare. Un aspect care nu poate fi egalat de mulţi concurenţi este opţiunea de utilizare a potenţialului maxim al acceleraţiei, de mai multe ori succesiv. În timp ce la alte modele această posibilitate nu este oferită, din considerente de management termic, Audi e-tron GT îi poate oferi şoferului întregul potenţial al ambelor motoare şi al bateriei, graţie strategiei sale sofisticate de răcire.

Autonomia conceptcar-ului va fi de peste 400 de kilometri, conform noului standard WLTP. Energia necesară pentru propulsie provine de la o baterie litiu-ion, de peste 90 kWh. Aceasta este subţire şi ocupă suprafaţa întregii podele, de la puntea faţă, la cea din spate. Avantajul acestui design constă în centrul de greutate extrem de coborât al maşinii, comparabil cu cel de la Audi R8. Aceasta oferă avantaje decisive în favoarea manevrabilităţii dinamice. Împreună cu tracţiunea integrală, aceasta înseamnă o sinteză perfectă între agilitatea şi precizia de automobil sport, completate cu stabilitatea direcţională extraordinară.

Sistemul de recuperare creşte autonomia autovehiculelor electrice Audi cu până la 30%, ceea ce este extrem de important, inclusiv pentru automobilele atât de sportive precum conceptcar-ul Audi e-tron GT. Sistemul de recuperare include cele două motoare electrice şi sistemul electro-hidraulic integrat de control pentru frânare. Sunt combinate diferite moduri de recuperare: recuperarea manuală la rularea liberă, folosind padelele transmisiei, recuperarea automată la rularea liberă, prin intermediul sistemului predictiv de asistenţă pentru sporirea eficienţei şi recuperarea la frânare, cu o trecere lină de la decelerarea electrică la cea hidraulică. Până la 0,3 g, prototipul Audi e-tron GT recuperează energie exclusiv prin intermediul motoarelor electrice, fără a folosi sistemul obişnuit de frânare, care acoperă peste 90% din totalul decelerărilor. Astfel, energia este retransmisă în baterie, la practic toate frânările. Frânele de pe roţi sunt utilizate doar când şoferul încetineşte cu peste 0,3 g, folosind pedala de frână. Audi e-tron GT dispune de discuri ceramice de frână de înaltă performanţă, care fac faţă unor operaţiuni multiple de frânare extremă, fără a li se reduce performanţele.

Bateria conceptului Audi e-tron GT poate fi încărcată în mai multe feluri: folosind cablul conectat sub clapeta de pe aripa frontală din stânga sau inductiv, cu Audi Wireless Charging, variantă în care nu este necesar niciun contact fizic. Acest sistem funcţionează prin instalarea permanentă a unei plăci cu bobină integrată pe suprafaţa pe care urmează a fi parcată maşina. Placa trebuie conectată la curent. Câmpul magnetic induce tensiune alternativă în bobina secundară instalată în podeaua automobilului. La 11 kW, Audi e-tron GT poate fi încărcat complet peste noapte.

Încărcarea prin cablu este mult mai rapidă, coupe-ul cu patru uşi fiind echipat cu un sistem de 800 de volţi. Astfel, timpii de încărcare sunt reduşi substanţial în comparaţie cu sistemele obişnuite, utilizate în prezent. Cu acest sistem, este nevoie de circa 20 de minute pentru a reîncărca bateria la 80% din capacitatea sa şi pentru a dispune din nou de o autonomie de peste 320 de kilometri (conform WLTP). e-tron GT poate fi însă încărcat şi la staţiile de încărcare de tensiune mai joasă, ceea ce îi asigură şoferului posibilitatea de a utiliza întreaga reţea de alimentare.

Marca auto cu patru inele şi-a lansat ofensiva electrică odată cu premiera mondială a SUV-ului pur electric Audi e-tron, în septembrie. Până în anul 2025, Audi va oferi 12 automobile cu propulsie pur electrică, pe cele mai importante pieţe din lume, acoperind cu modele electrice circa o treime din

vânzările sale. SUV-urile din acest portofoliu includ modelele Audi e-tron şi Audi e-tron Sportback, model ce va fi lansat în 2019. De asemenea, va urma o gamă de modele cu caroserii clasice, precum Avant şi Sportback. Astfel, gama va acoperi toate segmentele importante de piaţă, de la clasa compactă, la clasele de talie mare.

Prezentat în premieră în cadrul Los Angeles Auto Show 2018, showcar-ul Audi e-tron GT este un coupe extrem de dinamic, cu garda la sol redusă. Tehnologia acestui automobil a fost dezvoltată împreună cu Porsche. Designul şi caracterul prototipului e-tron GT sunt marcate de inconfundabilul ADN Audi. Modelul va intra în producţia de serie până la finele anului 2020.

Un alt proiect născut din colaborarea departamentelor de dezvoltare ale mărcilor Audi şi Porsche este platforma electrică premium - PPE (Premium Platform Electric). Aceasta va constitui baza pentru numeroase familii de modele Audi cu propulsie pur electrică, din segmentele de piaţă cu volum mare, de la clasa B la clasa D.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3249 :: 22.22MB