No SSO cookie

Condusul autonom la un nou nivel: tehnologia Audi Ai traffic jam pilot

voteaza
(0/ 0)
Condusul autonom la un nou nivel: tehnologia Audi Ai traffic jam pilot
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Audi AI traffic jam pilot funcționează în mod automat la viteze de până la 60 km/h în condiții de trafic aglomerat

 
 

Audi AI traffic jam pilot este primul sistem din lume care permite funcționarea autonomă la nivelul 3 stabilit de SAE. Audi prezintă sistemul inovativ al noului A8, care preia funcția condusului în situații de trafic aglomerat de până la 60 km/h. Cu funcția traffic jam pilot activată, șoferii nu mai trebuie să monitorizeze în permanență vehiculul și drumul. Aceștia trebuie doar să rămână alerți și capabil să preia controlul atunci când sistemul le solicită acest lucru. Jurnaliștii experimentează tehnologia Audi AI traffic jam pilot în condiții reale în Dusseldorf și în împrejurimi - una dintre cele mai aglomerate regiuni din Germania.

a1710307_large

 

Dacă Audi A8 se deplasează în trafic "bară la bară" la viteze de până la 60 km/h, Audi AI traffic jam pilot preia controlul pe autostrozi sau pe drumurile unde sensurile sunt separate de o barieră fizică. Sistemul se ocupă de pornire, accelerare, direcție și frânare în limitele benzii sale. Sistemul poate de asemenea să gestioneze situații în care un alt participant la trafic intră în fața vehiculului. Semnalele de control de care are nevoie Audi AI traffic jam pilot pentru condusul autonom condiționat, le obține de la controlerul central de asistență și de la datele obținute prin unitatea radar de control.

a1710455_large

 

Dacă șoferul a activat funcția traffic jam pilot prin butonul AI de pe consola centrală, acesta își poate lua piciorul de pe accelerație și mâinile de pe volan pentru o perioadă de timp. Aceștia trebuie doar să rămână alerți și capabil să preia controlul atunci când sistemul le solicită acest lucru. Spre deosebire de mașinile autonome de nivel 2, cele de nivel 3 nu mai trebuie supravegheate în permanență și, în funcție de reglementările din țara respectivă, șoferul se poate ocupa cu alte activități oferite de sistemul de infotainment de la bord.

a1710467_large

 

Audi virtual cockpit arată ce se întămplă în jurul mașinii. În timp ce traffic jam pilot este activat, o cameră verifică dacă șoferul este pregătit să preia condusul. Aceasta analizează poziția și mișcarea capului și a ochilor. Dacă șoferul își ține ochii închiși pentru o perioadă mai lungă de timp, sistemul îi solicită șoferului să preia condusul. Solicitarea se face în trei pași, folosind mijloace vizuale și acustice, cât și frânarea în caz de urgență. Dacă viteza depășește 60 km/h, sau traficul se decongestionează, traffic jam pilot îl informează pe șofer că trebuie să preia condusul. Dacă șoferul ignoră solicitarea și semnalele acustice și luminoase, mașina frânează până la oprirea completă pe banda sa. Introducerea tehnologiei Audi AI traffic jam pilot necesită testarea sistemului și stabilirea parametrilor legali în fiecare țară. De aceea, Audi va începe să introducă în producția de serie tehnologia traffic jam pilot producția de serie în funcție de situația legală din fiecare țară.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2482 :: 22.19MB