No SSO cookie

Luna decembrie 2012, un declin de 37,47%, pe fondul unui an cu -18,69%

voteaza
(5/ 1)
Luna decembrie 2012, un declin de 37,47%, pe fondul unui an cu -18,69%
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Totalul inmatricularilor de vehicule noi aferent lunii decembrie 2012 este cu aproape 40% mai slab decat cel din decembrie 2011.

 
 

Luna decembrie 2012 a reprezentat un declin la aproape toate categoriiile de vehicule noi inmatriculate in Romania, fata de aceeasi luna a anului 2011.

Un usor avans fata de anul precedent il reprezinta numarul de mopede, motociclete si alte vehicule pe dua roti, unde in anul 2012, luna decembrie s-au inmatriculat 49 de unitati, fata de 46, anul 2011. Paradoxal, daca ne gandim ca din anul 2013 intra in vigoare noul Cod Rutier, care prevede obligativitatea permiselor de conducere, fie ele si speciale, pentru conducatorii de scutere si mopede.
Un alt bilant pozitiv, daca poate fi numit asa, il reprezinta cresterea numarului de inmatriculari la vehiculele cu destinatie speciala, care in decembrie 2011 era de 104, iar in decembrie 2012 a ajuns la 178.

La categoria autoturisme, in ultima luna a anului trecut s-au inmatriculat 4.828 unitat, adica cu -37,47% fata de luna decembrie 2011, cand s-au inmatriculat 7.721 vehicule.

Nici la categoria vehiculelor comerciale situatia nu sta mai roz, deoarece la autoutilitarele de pana la 3,5 tone, in ultima luna a anului trecut s-au inmatriculat cu 37,09% mai putine unitati, in timp ce la categorile mai grele, de peste 3,5 tone, respectiv peste 16 tone, declinul a fost si mai pronuntat, adica de -64,52%, respectiv -62,33%.


In categoria autoturismelor noi, cele mai vandute marci au fost:
DACIA =  1.303 (cu o scadere  de -42,62% fata de decembrie 2011), o cifra interesanta, care vine in  contradictie cu rezultatele comunicate de DACIA, care releva o crestere de 4,8% la nivelul intregului an 2012.
VOLKSWAGEN =    570 (cu o scadere  de -30,23% fata de decembrie 2011), o cifra pe care nu o putem comenta, deoarece comunicarea la nivelul VW Romania lispeste cu desavarsire de ani buni.
SKODA =    401 (cu o scadere  de -39,61% fata de decembrie 2011), o cifra normala, data fiind lipsa unui concurent in segment, din punct de vedere al raportului calitate/pret si nu numai.
RENAULT =    280 (cu o scadere  de -62,16% fata de decembrie 2011), iarasi o cifra normala, avand in vedere declinul vanzarilor marcii la nivel global.


Iar cele mai rare marci: FERRARI, INFINITI, LAMBORGHINI – 1 buc., LEXUS, QUATTRO - 2 buc., LADA – 3 buc., ALFA ROMEO – 5 buc.

Se poate concluziona ca sfarsitul de an 2012 a fost un real insucces pe linie, prevestind parca un an 2013 si mai slab decat cel care tocmai s-a incheiat. Si semnele care sa confirme aceasta sunt deja vizibile, Citroen se retrage din Romania, operatiunile sale sunt preluate de operatorul Peugeot, diviziile Opel si Chevrolet, cel putin la nivelul unar anumite dealershipuri (vezi Radacini), s-au unit, nemaifiind vorba de doua entitati separate, GM face alianta globala cu PSA Citroen-Peugeot, Dacia nu mai organizeaza o conferinta de presa ci trimite rezultatele anuale pe mail, s.a.m.d.

Daca la aceste date, adaugam cresterea taxelor si impozitelor locale cu 16,05%, care afecteaza si buzunarele detinatorilor de vehicule, platitori de impozit, cresterea pretului carburantilor, anuntata inca de la 1 ianuarie anul curent, cresterea valorii politelor RCA, alte scumpiri in lant, comunicarea deficitara si preferentiala a anumitor producatori auto reprezentati in Romania, pe principiul ca "eu exist deci nu mai am nevoie de presa si comunicare", consider ca nu mai este cazul sa adaugam argumente suplimentare care sa vina in sprijinul celor afirmate mai sus.

Si la nivelul intregului an 2012, situatia inmatricularilor de vehicule noi sta cu minus 18,69% mai prost, in perioada ianuarie-decembrie, fata de aceeasi perioada a anului 2011, favorizand insa o crestere a inmatricularilor de vehicule second-hand, care a fost fulminanta: plus 85,16%.
Si la acest capitol, iarasi in discordanta cu cifrele anuntate de producatori, luand in calcul datele oferite de Dacia si cele oobtinute de la Ministerul Administratiei si Internelor, Directia Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, desi Dacia a anuntat la final de an o crestere de cateva procente (+4,8%), de la organul competent aflam ca in perioada ianuarie-decembrie 2012, scaderea inmatricularilor de vehicule noi Dacia a fost de peste 30%, cifrele totale fiind de 16.388 de vehicule, fata de 23.585 in anul 2011, la VW scaderea fiind de 11,82% la nivel comparativ 2012/2011, Skoda -17,62% iar Renault -33,35% scadere total vehicule vandute in 2012, fata de 2011.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3260 :: 18.69MB