No SSO cookie

INTERVIU: Creatorul clasicului Scirocco vorbeşte despre Noul Scirocco

voteaza
(0/ 0)
INTERVIU: Creatorul clasicului Scirocco vorbeşte despre Noul Scirocco
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Giugiaro a creat modelele Passat în 1973, Scirocco în 1974, prima generaţie Golf în 1974, Audi 80 în 1978 şi Jetta în 1979

 
 

În anul 1999, Giorgetto Giugiaro a fost desemnat cel mai influent designer al secolului al XX-lea. Începând din anul 2010, Italdesign Giugiaro, compania pe care a fondat-o şi care îi poartă numele, este deţinută în majoritate de Volkswagen AG.
Echipa revistei Das Auto Magazine i-a făcut o vizită lui Giorgetto Giugiaro, la sediul companiei Italodesign. I-au înfăţişat, pentru prima dată, Noul Scirocco.

Giugiaro a creat modelele Passat în 1973, Scirocco în 1974, prima generaţie Golf în 1974, Audi 80 în 1978 şi Jetta în 1979, iar de curând a contribuit la designul micului up! şi al noului Golf.

 

Das Auto Magazine: Care este prima impresie pe care v-o lasă maşina?
Giorgetto Giugiaro: Staţi de vorbă cu o persoană creativă, în a cărui natură stă să se deseneze chiar şi pe el însuşi. Fiecare designer are propriile sale idei şi fiecare dintre noi am fi schiţat un alt Scirocco. Dar admit că maşina este un produs de primă clasă, atât din punct de vedere estetic, cât şi tehnologic. Noul model este puternic şi aduce la rang de artă tehnologiile disponibile în acest moment pe piaţa auto.

 

Das Auto: Puteţi găsi, în noul model, amprenta pe care aţi impregnat-o primului Scirocco, în 1974?
GG: Aş fi prea sfidător dacă aş încerca să fac asta. Nu poţi să mai construieşti, în zilele noastre, o maşina care să mai aibă ceva similarităţi cu modelele de acum 40 de ani. Referinţa primei generaţii mai poate fi reprezentată doar de numele “Scirocco” şi, poate, câteva linii generale, ori de spiritul maşinii. Este clar, oricum, că Noul Scirocco joacă într-o cu totul altă ligă decât prima versiune.

 

Das Auto: Domnul Walter de Silva, de asemenea de origine italiană, este responsabil de designul Noului Scirocco. Cum vă explicaţi afinitatea Volkswagen pentru limbajul de design Italian?
GG: Cel mai probabil, managementul grupului a observat timpuriu că designul italian plus tehnologia nemţească fac echipă foarte bună. Noi, italienii, naştem pasiuni mistuitoare pentru idei noi, inovatoare, însă ducem lipsa rigorii, a unei discipline de lucru. Italienii au tendinţa să fie schimbători, fluizi, vor să refacă totul, să redecoreze, să redeseneze. Nu ai cum să ajungi departe în industria auto în felul acesta. Şi tocmai acolo punctează spiritul german; duce lucrurile la apogeu.
Personal, mi-am dorit întotdeauna a doua meserie, aceea de inginer. Un designer care nu este la curent cu ingineria, marketingul şi economia nu poate să construiască o maşină eficientă.

 

Das Auto: Bertone, Pininfarina, Giugiaro – recunoaşteţi că aceste nume sunt cele mai “nemţeşti” dintre toate cele ale designerilor auto italieni clasici?
GG: Răspunsul acesta se găseşte mai degrabă la voi şi la public, decât la noi. În ceea ce mă priveşte, am preferat mereu soluţii simple, clare. Filosofia mea este de a atinge obiectivele produsului prin simplitate. Multora le place barocul, dar dacă produci la scară largă, atunci trebuie să te rezumi la simplitate. Întotdeauna mi-au plăcut lucrurile nepretenţioase, care i-au fost cinstite consumatorului. Pe când am creat primul Ferrari, aveam deja 50 de ani de meserie îin spate. L-am condus pentru 200 km, după care mi-am pierdut interesul. Mi s-a părut o provocare imensă să construiesc Ferrari-ul, dar nu să-l şi folosesc în interes personal. Psihologia mea este un pic diferită.

 

Das Auto: Este mai dificil să creezi o maşină în 2014, decât era acum 40 de ani?
GG: Sigur că este. După cum spuneam, designerul de astăzi trebuie să fie şi inginer, şi om de vânzări, şi de marketing, şi analist financiar. Designul este influenţat acum cu prioritate de ergonomie, high-tech şi sisteme de siguranţă.
Limitările apar şi astăzi, aşa cum apăreau şi în trecut, în referinţă cu spaţiul. Nici măcar un geniu, precum Michelangelo, nu este în totalitate un creator liber. Aşadar, este important să exersezi şi să îmblânzeşti spaţiul, exploatând tot perimetrul de libertate pe care ţi-l oferă.

 

Das Auto: Domnule Giugiaro, sunteţi considerat un mentor pentru noile generaţii. Care este sfatul dumneavoastră pentru tinerii designeri?
GG: Tinerii designeri au o mulţime de idei minunate, însa nicio idee despre cum să le lege. Cu cât învaţă mai repede, cu atât mai bine pentru ei şi pentru universul lor. O maşină nu este o operă de artă. Este reprezentată prin elemente de artă, dar, mai presus de toate, este un produs de masă care trebuie să se vândă singur.

 

Das Auto: Aţi ajuns la vârsta de 75 de ani. Cum vedeţi lucrurile de aici înainte?
GG: Nu aş sti să spun. Vechiul meu prieten, Ferdinand Piech, mi-a spus de curând: “Ştii, Giorgetto, oamenii ca noi nu se pensionează niciodată. Nu cred că am învăţat cum se face asta şi nici nu suntem pregătiţi”.
Vom trăi şi vom vedea.

 

Traducere din revista Das Auto Magazine, August 2014 via MidocarBlog

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3838 :: 18.7MB