Stim cu totii ca producatorii auto trec prin vremuri grele. Criza economica mondiala a adus pierderi. Unii producatori au suferit mai mult, altii mai putin.
Printre nefericiti se numara si cei de la Renault. Vanzarile lor au scazut la nivel mondial cu 6,3% in 2012. Producatorul a reusit sa comercializeze 2,55 milioane de unitati. Un lucru interesant este ca cei de la Renault au vandut mai multe masini in afara Europei.
Pentru a recastiga o parte din cota de piata pierduta, cei de la Renault sunt in negocieri cu sindicatele franceze pentru reducerea catorva mii de posturi.
Grupul este afectat in principal de declinul cererii pentru masini noi in Europa, la fel ca ceilalti producatori mari prezenti pe piata locala. Totusi, spre deosebire de alti producatori, cei de la Renault se afla intr-o situatie putin mai fericita fata de rivalul PSA Peugeot Citroen si divizia Opel/Vauxhall a General Motors. Asta datorita masinilor entry level pe care le comercializeaza.
Declinul Renault a fost accentuat de nivelul vanzarilor din Europa. Din cate se pare au fost inregistrate pierderi de 18% pe continent.
Daca e sa analizam situatia Renault in afara Europei, statisticile ne spun ca vanzarile au crescut cu 9,1%. Se pare ca europenii se indreapta tot mai mult catre masinile second-hand.
Cel mai probabil anul 2013 va fi un an critic pentru majoritatea producatorilor europeni. Piata auto second-hand va fi la putere in 2013, dar si masinile entry-level, sau pe romaneste, masinile ieftine.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!