No SSO cookie

Dacia de import

voteaza
(4/ 2)
Dacia Lodgy Laureate, primul drive test cu un vehicul Dacia de import.
Nota redactor
3.1
Nota cititor
4.0

Dacia de import

Dacia Lodgy este primul vehicul Dacia de import. Pare un paradox, nu-i asa? Este ciudat sa vorbim despre Dacia ca despre altceva decat un produs autohton, venit din regiunea Pitestiului, sa stim ca Dacia nu se mai fabrica in Romania, ba mai mult, doar 20% dintre piesele care-l compun sa fie de origine romaneasca?! Cu toate acestea, iata realitatea: fabricat in Maroc, este un vehicul destinat familistilor, un monovolum despre care trebuie sa recunoastem cu totii ca in afara aspectului, care pare realizat de o echipa de inocuitori ai designerilor, masina se prezinta mult mai ingrijita, cu finisaje superioare si materiale de mai buna calitate decat ne-au obisnuit suratele ei apartinand marcii.

MOTOR

Sub capota Daciei Lodgy se gaseste deja celebrul 1.5 dCi de 110 cai putere. Un deja-vu, ca sa spun asa. Cei 240 Nm ai motorului, asigura o deplasare destul de rapida, in raport cu masele masinii si cu dimensiunile ei. Cutia de viteze este una mauala, in sase trepte, aceeasi care echipeaza modelul Dster, deoarece zgarciti cum sunt, cand vine vorba despre Dacia, cei de la Renault Group nu-mi imaginez sa fi investit prea mult in crearea modelului Lodgy.
Consumul masinii nu este nici pe departe cel pe care l-am astepta, realitatea aratand niste cifre cuprinse intre 9 l/100 km si 13 l/100 km in trafic urban. De fapt, inca de la inceput, masina iti avertizeaza simturile ca ar fi cazul sa fie cat mai domoale: autonomia cu plinul facut, conform computerului de bord, este de 500 km. Nu reusesc sa inteleg de unde a scos Marius Florea Vizante, cel are a prezentat modelul la lansarea din Romania, cifrele alea de consum deoarece la traseul pe care l-a efectuat ar fi avut nevoie de o cisterna care sa-i urmeze pasii in fiecare localitate. Deh, marketing...
Motorul se incadreaza normelor Euro 5. Desi Lodgy poate transporta pana la sapte pasageri, nu cred ca in afara firmelor, cineva se va incumeta sa o faca, deoarece consumul va creste exponential

COMPORTAMENT

Lodgy este un mic autobuz. Pana si pozitia la volan este asemanatoare, iar posesorii de Citroen Xsara Picasso pot rasufla linistiti: in afara faptului ca in zona lor a aparut un jucator care poate emite pretentii la titlul de "Urata segmentului", pozitia la volan este cam aceeasi.
De cealalta parte a baricadei, adica a lucrurilor care impresioneaza placut, Lodgy este un vehicul incapator, solid si incredibil de stabil, in ciuda centrului de greutate aflat destul de sus. Cat despre vioiciunea sa, sincer am numai cuvinte de lauda, deoarece nu te face deloc de ras in trafic. Insa totul cu un pret...

DESIGN

Am spus-o si  orepet. Lodgy este o masina cu un design nereusit. Ese atat de urata incat daca este sa definesc o linie care-mi place, aceea este clar cea a plafonului. Este usor curbat catre partea fata si inclinat lin catre spate.
Desi farurile sunt de mari dimensiuni, in raport cu restul caroseriei par mici si mioape. Nu sunt, insa asa par.
Partea laterla-fata seamana destul de tare cu cea a cuplului Fiat Doblo Panorama-Opel Combo, in timp ce lateral-spatele seamana cu cel al oricarui mpv.
Partea frontala este taiata brusc si la aproape 90 de grade, asp[ectul fiind usor indulcit de lampile spate, care au un design neobisnuit si se prelungesdc pana catre aripile laterale.
Cu siguranta, Dacia Lodgy nu ar castiga vreun concurs de frumusete auto nici daca juriul ar fi lipsa la apel, insa nu frumusetea este ceea ce recomanda vehiculul, ci utilitatea sa.

INTERIOR

Aici faptul ca este produs in afara Romaniei si-a spus pe deplin cuvantul. Avem de-a face cu cel mai reusit interior al unei masini romanesti (fie ea si de mport), cu o echipare peste ceea ce ne-a obisnuit sa ofere Uzinele Dacia. Materialele sunt vizibil superioare celor care echipeaza restul gamei Dacia, iar panoul de bord, chioar daca noi am testat versiunea fara vestitul ecran touch-screen infomedia, este in continuare deasupra celui oferit de Duster/Sandero/Logan.
Revenind la utilitatea vehiculului, Lodgy este incapator si confortabil, daca faci rabat la o alta meteahna omniprezenta la intreaga gama Dacia: scaunele fata, care au un design si ofera aceeasi pozitie la volan ca si vechile modele 1300. Aici nimic nu s-a schimbat si pana cand Dacia nu va renunta la furnizorul actual de scaune, mi-e teama ca vom merge in continuare avand aceeasi pozitie la volan cu cea a unui tractorist aflat la arat pe camp.
Portbagajul este atat de mare inca poti transfera aproape intreaga productie agricola aferenta a vreo trei hectare, chiar daca vorbim de varza de toamna.

TEHNOLOGIE

In mod particular mi-a atras atentia un set de doua butoane aflate pe volan, avand semnele +/-, despre care am aflat abia la predarea masinii ca rerezinta reglajul limitatorului de viteza (!), adica un fel de nepot indepartat al cruise controlului. Aici, la Dacia Lodgy, poti seta care este viteza pe care masina sa nu o depaseasca, insa habar nu am daca are vreun efect la depasirea unei anumite viteze prin acutoaccelerare, sau este doar un capastru in calea cailor putere, sa zicem in cazul in care vrei sa fii sigurr ca nu treci de 50 km/h in oras. Spun ca nu am habar, deoarece desi am apasat atat plusul cat si minusul de pe volan, nu s-a intamplat nimic, acestea fiind reglaje pe care le faci dupa ce ai accesat un alt buton, bine ascuns in partea inferioara a panoului central. Dar cat traieste omul, invata!
Un alt aspect pe care l-am remarcat si trebui sa-l destaniu cititorilor, este ca radioul, desi din alt film fata de ceea ce avem deja pe gama Dacia, pierde cu regularitate legatura cu aproape orice post, chiar daca esti in buricul Targului Bucurestilor. Iar sistemul de comenzi pe volan, ramane acelasi ca si pana acum, amplasat pe un fel de padela in spatele volanului.
Modelul testat este prevazut si cu asistenta la parcarea cu spatele, care insa, (si se va spune ca sunt carcotas) este prezent printr-un avertizor sonor, putin cam prea slab pentru a fi remarcat in cazul in care ai radioul pornit si acesta culmea, stabilizat pe un post de muzica.
Si pentru a nu pierde legatura cu istoria marcii, antena de pe plafonul Lodgy este aceeasi de acum 30 de ani, aceeasi de pe toata gama Dacia, acelasi bat lung, inestetic si inexplicabil in raport cu contemporenaitatea, provenit probabil de la acelasi furnizor care asigura si scaunele pentru masina romaneasca.

SIGURANTA

Odata cu  lansarea Daciei Lodgy in Romania, oficialii Dacia au declarat ca desi modelul nu va fi supus unor teste Euro NCAP, "se asteapta ca acesta sa obtina aceleasi rezultate satisfacatoare ca intreaga gama, fiind un model sigur". Daca este sa luam ca punct de referinta cele trei stele obtinute de Duster la testarea aferenta, ma intreb care este nivelul "satisfacator" si cum ar trebui safie unul maxim, sau daca "satisfacator" este doar un adjectiv apreciativ si atunci totul capata sens. Pentru ca a intra pe piata auto cu un model care nu depaseste trei stele de siguranta Euro NCAP si a-l declara satisfacator, este ca si cum ai declara ca nu conteaza ca un copil s-a nascut mort, caci si avortul este tot o nastere pana la urma.

CALITATE-PRET

Desi Lodgy nu mai este prezentat ca fiind neaparat un vehicul din gama low-cost, raportat la calitatea materialelor, la tehnologiile prezente, la normele de siguranta pe care (nu) le indeplineste, fara tagada, acela este locul sau. Insa surpriza, Lodgy nu este nici pe departe un vehicul ieftin.
Daca aruncam un ochi in curtea concurente, vom vedea ca Chevrolet Orlando, care este principalul contracandidat monovolum cu posibilitatea de extindere la sapte locuri, desi a fost declarat de catre o mare parte a presei ca fiind un vehicul cu un aspect neplacut, este de-a dreptul "Regina Balului" fata de Lodgy. Acesta costa in varianta entry level, LS 1.8 DOHC, 141 CP, benzina, 14.790 Euro cu TVA, fata de omologul sau, Lodgy Acces, care vine cu un motor 1.6 MPI (acelasi de pe Logan), fara aer conditionat si cu o lista de dotari deloc asemanatoare. Deci diferenta, in afara celor aproape 60 de cai putere, este covarsitoare, iar cei 5.000 euro in plus, brusc nu mai par a fi o avere. Cum Chevrolet Orlando sta in fruntea segmentului ca pret, neluand in calcul modelul romanesc, putem trage o concluzie: desi Lodgy este cel mai ieftin din gama monovolumelor, este si cel mai slab echipat si prevzut cu motorizari si tehnologii depasite, sau insuficente.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (2)

scris de Dollar

Mai urat de atat nu se poate. Nu stiu cine deseneaza masinile Dacia dar am senzatia ca e mereu beat. Nu sunt de acord cu ideea ca un design placut afecteaza pretul unei masini, facandu-l mai mare. Masinile Dacia nu au identitate, sunt patratoase, invechite, prost echipate, accesoriile sunt vai mama lor, motoarele sunt varza( deh, Renault si nu Volkswagen ca Skoda). Nu au putere si consuma mereu mult. In plus, nu cred ca sunt fiabile si nici sigure, capitol la care sunt ultimele in Europa.

scris de B41TUO

În ceea ce privește cât de "sus" ca percepție poate merge Dacia, puțin probabil ca Renault să-și creeze un concurent în propria-i ogradă. Sistemele aflate cu o generație în urmă și designul modest sunt atât un efect al politicii "design to cost" cât și o decizie de marketing. Despre antenă - ce spuneți de Ford (inclusiv Mondeo)?

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3177 :: 21.09MB