Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Astra 2004
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Nonn
Salut! Bine v-am regasit pe toti! Sper ca v-ati distrat in zilele astea libere. drunk.gif biggrin.gif

Ubiku, sper sa nu te coste nimic dar mi-e teama sa nu te taxeze la ora de service. Sa ne spui cum a fost. Eu m-am gandit ca nu imi voi activa inchiderea aia automata, ar insemna ca de fiecare data cand se urca cineva in masina dupa ce am pornit sa trebuiasca sa deblochez usile. Mai bine le blochez eu manual cand vreau. La mine merge chestia cu deschiderea/inchiderea geamurilor din telecomanda. La voi nu? La ce te referi cu inchiderea dubla din telecomanda? Am citit eu ceva in manual ca daca apesi a 2-a oara pe inchidere dupa ce ai inchis deja masina cica se activeaza antifurtul dar la mine nu se intampla nimic.

Tata, va arata misto combinatia aia. Si eu am vrut interior de Enjoy (in 2 culori rosu/negru) dar din pacate nu s-a putut. Singura solutie era sa imi iau masina Enjoy si nu Elegance si sa bag dupa aia toate dotarile dar iesea mult mai scump (din pacate down.gif ). Nu are sens sa faci chip-tuning, castigul de putere s-ar putea sa fie chiar mai mic decat zicea DragosS.

Hai baieti, faceti va rog o poza cu bordul de Astra si Vectra iluminat noaptea. :pray: Desi stiu cum arata cred ca ar arata misto intr-o poza.
Nonn
QUOTE(tata44765)
As avea 2 intrebari:
- exista undeva pe net de downloadat cartea masinii? ca nu mai am rabdare... biggrin.gif
- oare se poate face ciptuning la ea? ma refer la ceva de firma, garantat, etc... am inteles ca poate creste puterea si reduce consumul.

Ce ziceti?


Daca nu ma insel exista pe forum un topic cu manuale, dai o cautare si vezi.
Nonn
Ubiku, mai este ceva ce poate fi modificat in service, si anume stingerea farurilor fara scoaterea cheii din contact. Cum am mai spus, la mine daca comutatorul luminilor e pe Auto si farurile sunt aprinse, daca opresc motorul fara sa scot cheia farurile nu se sting. Se pot seta sa se stinga imediat, dupa un anumit timp sau deloc. La tine cum e? Vezi sa-ti faca si asta daca trebuie.
ubiku
QUOTE(Nonn)
Ubiku, mai este ceva ce poate fi modificat in service, si anume stingerea farurilor fara scoaterea cheii din contact. Cum am mai spus, la mine daca comutatorul luminilor e pe Auto si farurile sunt aprinse, daca opresc motorul fara sa scot cheia farurile nu se sting. Se pot seta sa se stinga imediat, dupa un anumit timp sau deloc. La tine cum e? Vezi sa-ti faca si asta daca trebuie.


La mine stiu ca daca scot cheia din contact se sting sigur, si mi se pare ok asa; o sa check daca opresc motoru si nu scot si contactul, nu stiu ca nu am incercat.
ubiku
QUOTE(Nonn)
Hai baieti, faceti va rog o poza cu bordul de Astra si Vectra iluminat noaptea. :pray: Desi stiu cum arata cred ca ar arata misto intr-o poza.


Uook pun eu una diseara smile.gif

Hai ca in 30 min am plecat la RAR si va zic cum a fost...
Nonn
QUOTE(ubiku)
QUOTE(Nonn)
Ubiku, mai este ceva ce poate fi modificat in service, si anume stingerea farurilor fara scoaterea cheii din contact. Cum am mai spus, la mine daca comutatorul luminilor e pe Auto si farurile sunt aprinse, daca opresc motorul fara sa scot cheia farurile nu se sting. Se pot seta sa se stinga imediat, dupa un anumit timp sau deloc. La tine cum e? Vezi sa-ti faca si asta daca trebuie.


La mine stiu ca daca scot cheia din contact se sting sigur, si mi se pare ok asa; o sa check daca opresc motoru si nu scot si contactul, nu stiu ca nu am incercat.


E normal sa se stinga cand scoti cheia, eu ma referam doar la stingerea fara scoaterea cheii.

Cum a fost la service? Ce ai modificat si cat a costat (daca a costat ceva)? Sa nu uiti de poza, te rog! :wave:
Cat mai ai consumul? Sa nu-mi spui ca tot <11%! La mine minunea cu 11.3% a tinut 3 zile. Astazi, cu clima pornita (si a mers la greu, au fost 30 de grade la umbra) si condus ceva mai agitat, am avut cca. 13.5%.

Si o mica observatie: vezi ca "Saphire" se scrie cu un singur "p", ai scris din greseala cu doi (acolo jos la model).
ubiku
QUOTE(Nonn)
QUOTE(ubiku)
QUOTE(Nonn)
Ubiku, mai este ceva ce poate fi modificat in service, si anume stingerea farurilor fara scoaterea cheii din contact. Cum am mai spus, la mine daca comutatorul luminilor e pe Auto si farurile sunt aprinse, daca opresc motorul fara sa scot cheia farurile nu se sting. Se pot seta sa se stinga imediat, dupa un anumit timp sau deloc. La tine cum e? Vezi sa-ti faca si asta daca trebuie.


La mine stiu ca daca scot cheia din contact se sting sigur, si mi se pare ok asa; o sa check daca opresc motoru si nu scot si contactul, nu stiu ca nu am incercat.


E normal sa se stinga cand scoti cheia, eu ma referam doar la stingerea fara scoaterea cheii.

Cum a fost la service? Ce ai modificat si cat a costat (daca a costat ceva)? Sa nu uiti de poza, te rog! :wave:
Cat mai ai consumul? Sa nu-mi spui ca tot <11%! La mine minunea cu 11.3% a tinut 3 zile. Astazi, cu clima pornita (si a mers la greu, au fost 30 de grade la umbra) si condus ceva mai agitat, am avut cca. 13.5%.

Si o mica observatie: vezi ca "Saphire" se scrie cu un singur "p", ai scris din greseala cu doi (acolo jos la model).


Azi a fost o zi cam lunga... Am stat vreo 4 ore la RAR, care vreau sa zic ca se afla in fundul cel mai din fund al pamantului, si pe o strada de inghite usor si un tir daca nu e atent, am vazut circuland un Bentley Continentatal GT si alte jucarii de genul A8L 6.0 Quattro blink.gif oh well... Noroc ca eram cu tipul de la Opel care-i stia pe astia, ca altfel trebuia sa spaguiesc bine, pt. ca cica frana de mana nu tinea "in parametri" din cauza ca nu fusese bine rodata...
In fine, acum am cartea masinii, si cum parte din drum a fost pe soseaua de centura, am apucat sa testez mai in detaliu modul sport. Masina intr-adevar capata aripi biggrin.gif devine foarte agresiva si te cheama sa o calci biggrin.gif E greu de tot sa o tii sub 4000 smile.gif I-am dat si in jur de 140 pe o portiune mica, si am vazut ca devine destul de obosita pe acolo, si din cauza probabil ca eram in a a5a; cred ca normal ar trebui sa dau a 4a pana la 6000 si pe urma sa schimb; asa ca inca o data "uff" pentru 1.9cdti blush.gif da merge bine si asta cu modul sport activat biggrin.gif Consum mediu de frecusheala prin oras de 11.4%, clima activata, benzina OMV 95 (calculat pe ultimii 250km).

Dupa am ajuns si la service, si mi s-a spus sa fac programare ca tot omul sa mi se joace aia la masina, si mi s-a si dat de inteles ca va fii tratata ca o ora de service normala, adica platita bicycle.gif Totusi o sa ma duc cand o sa ma duc cu zambetu pe buze, la dau masina, ii las sa se joace cu ea, o ridic si plec biggrin.gif la mine in cartea masinii, scrie ca usile se inchid la 12km/h, deci cum la mine nu merge, este clar o problema de garantie :boxing: Sa vedem... Pe de o parte daca nu iese cum am planuit, imi raman lejer Dibas, Erebus si Union Motors la care sa-mi fac reviziile cele din care scot ei bani, sper ca o data concurenta sa-si spuna cuvantu si sa castige si consumatoru biggrin.gif

PS: Pun poza o leaca mai tarziu, i promise! smile.gif Si incerc si faza cu contactul ca nu m-am dumirit inca
PS2: http://dictionary.reference.com/search?q=sapphire :angel:
ubiku
PS3: La voi cate zile a durat si cat a costat sa faceti rost de talon + numar? si daca mai tineti minte pasii in mare please share smile.gif
DragosS
La mine a durat 3 zile.Si a fost destul de simplu pentru ca s-au ocupat cei de la leasing de acte.Eu doar am ridicat numerele.
Nonn
Ubiku, tu ma omori cu consumul ala! bicycle.gif Ori nu mai stiu eu sa conduc ori tu conduci foarte-foarte calm! Nu ma obsedeaza obtinerea de consumuri record dar totusi sunt 2 litri diferenta! Incearca te rog sa resetezi unul dintre BC-uri intr-o dimineata cand stii ca va fi foarte cald si ai mult de circulat si spune-mi cat va fi pe ziua aia.
Eu sunt multumit de cum trage chiar pana aproape de 160km/h, dupa aia intradevar oboseste (de aia nici nu pot sa prind viteza maxima ca n-am pe unde), aici e avantaj diesel!
Ti-am spus ca la mine s-a ocupat dealer-ul de partea cu RAR, nu era mai bine sa fie si la tine asa? Scapai de un drum de rahat si de toti spagarii aia nenorociti! :minigun: Eu le-as fi zis ceva la aia de la Opel ca ma obliga sa fac ceva de care se puteau ocupa ei.
Din pacate s-a adeverit ce ti-am spus eu, ai de platit ora de service. Vezi sa nu se transforme in cateva ore ca ei se pot juca la masina la nesfarsit!
M-ai dat gata cu dictionarul ala! Dar ai dreptate. Imi cer scuze! :newblush: M-am uitat si eu in dictionar si este cu doi "p". Eu m-am luat initial dupa ce scria in oferta de la Opel, dar se pare ca au gresit ei. Apropo, stii ce inseamna "SAPHIRE"? ->"Systems Analysis Programs for Hands-on Integrated Reliability Evaluations (US Nuclear Regulatory Commission risk and reliability analysis software) " biggrin.gif .
La mine s-a ocupat o firma din aia de inmatriculari de obtinerea talonului si a numerelor, a durat cateva zile si vreo 3 milioane.
ubiku
Si doua poze cu bordul: (nu sunt foarte reusite, dar merg smile.gif)




Ma bucur ca scap asa de usor cu numerele, v-am intrebat ca unul care-si facea reclama (da-mi mie bani ca ti le fac eu) mi-a zis ca dureaza ~2 sapt si am fost cam sceptic...

Cat in leg. cu consumul, o sa resetez sa vad adevarul adevarat, dar sa stii ca stilul meu de condus este "ma chinui sa o tin sub 4000" biggrin.gif Mi-e asa mila de ea, ca tocmai cand incepe sa traga si sa fie mai fericita, trebuie sa-i iau jucaria :boxing:

Cat despre viteza maxima, deja de la 140 sau 160 in colo, mi se pare foarte naspa de mers la drum lung; orice groapa, caruta, sofer neatent si s-a cam rupt filmul... De ex. azi cand prinsesem si eu 140 l-am mirosit pe unul care desi intra de pe drum cu cedeaza pe autostrada, nu prea s-a obosit sa cedeze sau sa se asigure prea mult, si noroc ca am incetinit eu din timp...
Si am vazut ca deja de la 120 in colo, la orice schimbare de banda mai din scurt intra ESP urgent biggrin.gif Dupa ca mi-a facut prima data chestia asta, mi-am dat seama ca am prins cam multa incredere in masina biggrin.gif Ma intreb in ce parapet eram acum daca schimbam benzile asa pe la 120 cu daciutza mea blink.gif
Nonn
Mersi de poze. Intradevar au iesit cam naspa dar pe moment ma multumesc si cu atat! biggrin.gif
Ovidiu41654
Va salut pe toti!
Urmaresc subiectul asta de cand mi-a facut cu ochiul un Astra H Caravan (design super, finisaje foarte bune). Eu m-am gandit la varianta Enjoy cu pachetul Enjoy Plus, cu CD cu Mp3, vopsea metalizata, BC. Intrebarea este daca voi recomandati cutia Easytronic pentru motorizarea 1.6i, 105 CP si daca stiti mai multe despre Easytronic.
Nonn
Din cate am vazut eu pe site-ul Opel.de, cutia asta e speciala pentru motorul de 1.6 si nici nu e disponibila pe alte motorizari. Daca ceea ce te intereseaza e confortul, parerea mea e sa o iei categoric. Pretul suplimentar e doar cca. 400 Euro conform listei mele, si nu mi se pare mult, mai ales ca impreuna cu cutia asta mai vin 3 dotari suplimetare standard: un program de iarna, sistemul de asistenta la plecarea din rampa (HSA) si butonul Sport! Nu vei avea IDS+ cu suspensie reglabila dar tot vei putea modifica raspunsul motorului si al directiei. Pentru doar 400 Euro mi se pare o afacere grozava.
Din pacate in revistele noastre nu vei gasi nici un test cu o Astra cu asemena cutie, eu zic sa cauti pe net niste teste facute de revistele germane, sa vezi ce parere au ei de ea. Noi nu putem sa vorbim aici decat teoretic.
Si sa nu asculti neaparat de dealer care s-ar putea sa-ti spuna ca nu se merita, astia vorbesc multe prostii uneori.
ubiku
Mda, am resetat azi dimineata BC1, si dupa doua drumuri, destul de nervoase si cu clima pornita, consum din scurt 18%. Trist...

Cat despre Easytronic, intr-adevar, este genial din punct de vedere al comfortului, a mers un prieten al meu cu o Astra de 1.6 cu Easytronic pe ea, si e foarte smooth. Ce e drept e ca schimba destul de incet vitezele, deci sa nu ai vreo speranta la liniuta la stop, dar in rest i-a placut; este ideala pentru condusul in oras, ca sa nu mai tot stai sa freci vitezele 1, 2 si 3...

Singurul issue de care ar trebui sa-ti faci griji f. serios este fiabilitatea tipului asta de transmisie. Mie la Opel prima data mi-au zis sa nu-mi iau asa ceva (pt. ca tot 1.6+Easytronic vroiam sa-mi cumpar) pentru ca nu ar fii fiabila, si ca "li s-a recomandat de la Opel sa nu vanda prea multe modele de genul asta". Ulterior am vazut ca dealerul respectiv nu prea se pricepea la masina si cam vb. ca sa se afle in treaba (de ex. mi-a zis ca IDS+ e o prostie pt. ca nu stia ce face :bash:), asa ca nu din cauza lui am luat 1.8; pur si simplu am vrut ceva mai sportiv putin. Totusi am vb. cu un tip care si-a luat Vectra de curand, si i s-a stricat cutia hidramata deja a 3-a oara in decurs de cateva luni. So, daca te convingi ca nu te lasa dupa 10.000km, go for it! si o sa mergi in stil biggrin.gif
Nonn
Din cate am citit intr-un test facut de unguri chiar cu versiunea Caravan, ei considera ca e o optiune care isi merita banii. Este ieftina, nu mareste consumul (spre deosebire de alte cutii automatice, masina a avut consumul urban 8.6%) si are si dotarile alea standard. In trecut au fost nemultumiti de versiunea veche a acestei cutii, testata pe o Corsa in urma cu 4 ani, se pare ca avea probleme in alegerea treptei potrivite si reactiona foarte lent, dar toate probleme astea nu mai exista si pe asta noua o recomanda.
Nonn
QUOTE(ubiku)
Mda, am resetat azi dimineata BC1, si dupa doua drumuri, destul de nervoase si cu clima pornita, consum din scurt 18%. Trist...

Cat despre Easytronic, intr-adevar, este genial din punct de vedere al comfortului, a mers un prieten al meu cu o Astra de 1.6 cu Easytronic pe ea, si e foarte smooth. Ce e drept e ca schimba destul de incet vitezele, deci sa nu ai vreo speranta la liniuta la stop, dar in rest i-a placut; este ideala pentru condusul in oras, ca sa nu mai tot stai sa freci vitezele 1, 2 si 3...

Singurul issue de care ar trebui sa-ti faci griji f. serios este fiabilitatea tipului asta de transmisie. Mie la Opel prima data mi-au zis sa nu-mi iau asa ceva (pt. ca tot 1.6+Easytronic vroiam sa-mi cumpar) pentru ca nu ar fii fiabila, si ca "li s-a recomandat de la Opel sa nu vanda prea multe modele de genul asta". Ulterior am vazut ca dealerul respectiv nu prea se pricepea la masina si cam vb. ca sa se afle in treaba (de ex. mi-a zis ca IDS+ e o prostie pt. ca nu stia ce face :bash:), asa ca nu din cauza lui am luat 1.8; pur si simplu am vrut ceva mai sportiv putin. Totusi am vb. cu un tip care si-a luat Vectra de curand, si i s-a stricat cutia hidramata deja a 3-a oara in decurs de cateva luni. So, daca te convingi ca nu te lasa dupa 10.000km, go for it! si o sa mergi in stil biggrin.gif


Trist intradevar consumul ala. Chiar la asa cote inca nu am ajuns si sper sa nici nu ajung.
Nu cred ca-l intereseaza pe el liniutele, confortul este punctul forte al acestei cutii si consumul care ramane la fel ca la versiunile cu cutie manuala. Si se pot schimba treptele si manual daca vrei neaparat.
Esti sigur ca ala pe Vectra avea cutie Easytronic? Te intreb fiindca exista mai multe tipuri de cutii atomatice la Opel, de ex. tot special, dar pentru versiunea de 1.8, exista o cutie semiautomatica in 4 trepte.
Ovidiu41654
Nonn, nu stiam de cele 3 dotari suplimentare la easytronic. Le ofera dealer-ii din Romania?
Adevarul e ca nu ma intereseaza prea mult condusul sportiv. E interesant ca se poate folosi optiunea manuala, cu + si - si optiunea automat (prima pentru afara orasului si cea de a doua pentru oras.
De la Di-bas mi s-a spus ca un client care a cumparat easytronic (dar nu a zis de noua Astra, a trecut rapid peste aspectul asta...) a asteptat 2 luni pentru o piesa de la cutie, deci hai sa vorbim de manuala... ca manuala e sfanta :cenzurat: . La Erebus era un tip care mi-a explicat cum functioneaza, stia cu ce se mananca...easytronic, cel putin teoretic. Era la ora inchiderii si nu am avut timp sa stau la discutii mai multe cu el, din pacate.
Daca aveti link-uri catre orice site care trateaza Astra cu easytronic, nu ezitati sa le puneti aici. Multumesc.
Nonn
Nu se pune problema sa nu iti ofere acele dotari, ele vin impreuna cu cutia, sunt de fapt niste functii suplimentare al ei.
Faptul ca cineva a trebuit sa astepte 2 luni dupa ceva piesa tine de nesimitirea lor ca nu aduc toate piesele sa le aibe pe stoc. Dar sunt 4 reprezentante in Bucuresti, daca nu ma insel, poti sa mergi la oricare daca se strica. Apropo, Di-Bas par a fi cei mai incompetenti din ce am citit altundeva. Si oricum, nu trebuie sa gandesti asa, sa pui raul inainte, cine spune ca trebuie neaparat sa se strice?! Astia de la reprezentante spun prostii uneori, du-te la toate si vezi ce afli, poate reusesti chiar sa conduci o Astra cu asemenea cutie, mai ales acum cu Marele Test.
Am uitat sa-ti spun sa-ti iei neaparat si Tempomat daca iti place confortul, doar cu o cutie automatica te poti bucura pe deplin de toate facilitatile lui.
Nonn
http://opel.auto-magazin24.de/Astra/astra2...fahrbericht.htm

Uite aici inca un test cu Astra 1.6 Easytronic. Singura critica este functionarea cutiei in modul Sport. Si ei recomanda utilizarea tempomat-ului. Poti accelera si frana cu el si, cum ai cutie automatica, tot ce ai de facut e sa te joci cu butoanele. Si conform pozelor si textului cica vei avea si taste pe volan pentru schimbarea manuala a vitezelor! Daca mai vrei mai multe dai si tu o cautare pe Google pentru Astra si Easytronic.
Ovidiu41654
Merci, pacat ca articolul e in germana insa il traduc eu intr-un fel...O sa merg sambata la Erebus sa discut si sa imi faca o oferta si o sa tin cont si de chestia cu cele 3 dotari si tempomat.
B46051
Sal'tare tuturor !! :wave:

Astazi v-am descoperit si eu si va spun ca ma pot mandri cu cel de-al 3-lea Astra H vandut in Bucuresti anul trecut (2004).
Este un astru argintiu 1,7CDTI[/color]100 CP de care sunt extrem de multumit pana acum.
Sper sa am ocazia sa vizitez acest forum din ce in ce mai des pentru a putea impartasi cu voi experienta conduceri unui Opel Astra.

[color=blue]Noul Opel Astra. Crezi ceea ce vezi
ubiku
QUOTE(B46051)
Sal'tare tuturor !! :wave:

Astazi v-am descoperit si eu si va spun ca ma pot mandri cu cel de-al 3-lea Astra H vandut in Bucuresti anul trecut (2004).
Este un astru argintiu 1,7CDTI[/color]100 CP de care sunt extrem de multumit pana acum.
Sper sa am ocazia sa vizitez acest forum din ce in ce mai des pentru a putea impartasi cu voi experienta conduceri unui Opel Astra.

[color=blue]Noul Opel Astra. Crezi ceea ce vezi


Salut si bine ai venit! smile.gif

Sa-l stapanesti sanatos!, si poate ne impartasesti si noua niste impresii, tinanand cont de faptul ca ai masina de deja de aproape un an smile.gif
DragosV
Salut la toata lumea! Revin si eu dupa o pauza de cateva zile. Am treaba de nici de mesaje nu mai am timp - biggrin.gif

Dupa 8 zile petrecute de masina mea la Gyor - pentru ca SPP-ul a luat vreo 120 de masini si s-a mobilizat toata flota de camioane a romaniei si ungariei sa le aduca (inaintea altora) - a plecat spre bucuresti ieri (joi). Masina va ajunge in bucuresti in week-end sau luni dar mai trebuie dusa la RAR pentru identificare tip pentru ca mi-au zis ca ei nu au mai vandut Astra cu motorul asta. Mai trebuie vamuita si gata, o iau. Apoi in cateva zile dupa ce o iau trebuie sa merg din nou la RAR pentru omologare sau cum ii zice (cand testeaza franele si toate cele). Deci nu o voi putea lua decat miercuri sau joi. Perioada fara masina este ingrozitoare dar in cateva zile se va sfarsi intr-un mod foarte fericcit! biggrin.gif

Asa ca mai trag un pic de mine si rezist pana mircuri, joi si vin cu multe poze si imprersii.

P.S. Doua zile am mers cu Vectra 1.9 CDTI de 120 (scurta impresie despre motor - uau blink.gif ). Revin cu impresii pe celalalt topic cand am un pic timp.
Ovidiu41654
Salve...de tun!
Am fost azi la Erebus, mi s-a spus ca la Easytronic (mi s-a aratat pe PC) nu vine decat buton (optiunea) Sport, HSA apare doar cand se comanda ESP...????
Nonn, tu unde ai vazut cele trei optiuni care vin cu Easytronic?
M-am orientat la acest tip de transmisie cand am auzit ca schimbatorul la cutia manuala cam agatza (ca e problema mai veche la Astra) si ca se simt batai in ambreiaj de la motor...?!?
Cum e cu intervalul de revizii, la 30000 Km obligatorii (platite) si la 15000, la 45000 si asa mai departe, doar partiale, de verificare (fara bani, deci daca nu e cazul)?
10x
Nonn
Eu am citit de dotarile alea inclusiv pe site-ul original Opel.de. Chestia e ca in mai toate tarile ESP-ul e standard, dar in Romania nu este, posibil ca de aceea sa nu fie mentionata necesitatea ESP-ului pentru a avea si celelalte dotari.
La orice masina agata cutia in perioada de rodaj, inclusiv la mine, dar a trecut, nu se mai intampla decat rar la marsarier care e folosit mai rar si se rodeaza mai greu (banuiesc). Cat despre bataile in ambreiaj la mine nu se simte nimic, dar e drept ca am citit la altii ca exista.
Intervalul de revizii normal este 30.000km, dar in Romania s-a propus injumatatirea lui din cauza conditiilor mai dificile la exploatarea masinii, si eu a trebuit sa semnez in cartea de service ca sunt de acord cu reducerea intervalului la 15.000km. Daca nu eram de acord ramanea la 30.000, cam atat stiu.
ubiku
La mine-mi bate motoru in ambreiaj de m-am plictisit... :bash:

Should i worry or smth?

PS: Cred ca HSA merge numai cu trans. manuala, sau e impresia mea?
PS2: Programul de iarna ar trebui sa fie standard pe transmisiile automate
PS3: Vezi daca-ti dau si paletzele d-alea pe volan cu care sa schimbi vitezele in modul manual smile.gif
Nonn
De vreme ce vine impreuna cu Easytronic in tarile civilizate (=unde iti dau ESP standard) e clar ca nu e limitat la transmisiile manuale. Programul de iarna e intradevar standard la orice transmisie automata.
Sunt curios din ce cauza se simte bataia aia, sper sa nu apara si la mine!
ubiku
Citat din oferta DiBas:

"Asistenta la pornirea din panta - HSA + sistem monitorizare presiune pneuri, - numai cu ESP; c.v. manuale cod KB5"

Oricum nu stiu cat de util e HSA; acum ca stiu ce face tot una mi-e si cu el si fara...
DragosV
Va lamuresc eu :

- la cutie automata nu ai cum sa ai HSA din simplul motiv ca nu are nici un rost. La cutie automata cand stai pe loc trebuie sa ti frana apasata si dupa ce iei piciorul dupa ea masina pleaca chiar daca nu apesi acceleratia, deci nu o poti lua la vale spre inapoi.
- orice cutie automata trebuie sa aiba program de iarna si marea majoritate au program sport la care schimba viteza la o turatie mai mare decat in mod normal. La Opel cred ca e cuplata cu pachetul sport care are buton sport si ............. tot asa.

Voua dupa ce v-a venit masina la dealer in curte dupa cate zile lucratoare ati luat-o? A mea vine luni si mi-au zis ca o pot lua miercuri sau joi. Mi se pare cam mult!
Andrei Suzuki
QUOTE(Dragos39911)
Va lamuresc eu :
La cutie automata cand stai pe loc trebuie sa ti frana apasata si dupa ce iei piciorul dupa ea masina pleaca chiar daca nu apesi acceleratia


Nu pleaca chiar tot timpul.Cand am fost in Franta,m-am dat cu un XC90 si l-am bagat intr-un mare sant cu zapada.Am dat putin inapoi ca intram in gard,si cand am bagat la loc in D,din cauza ca masina trebuia sa urce putin nu facea nimic.Pur si simplu statea pe loc,in D.A trebuit sa apas acceleratia ca sa iasa.

Pana la urma care-i treaba cu programu asta de iarna la automate?Ce face el mai exact?
Ovidiu41654
Butonul Sport vine in combinatie cu Easytronic, si cred, conform pdf-ului din Germania, ca actioneaza asupta acceleratiei si transmisiei in toate configuratiile si cu pachetul IDS sau IDS Plus asupra directiei...Daca nu ai IDS, nu ai control sport la directie.
De pachet de iarna nici nu am auzit la Erebus.
Credeti totusi ca Easytronic se potriveste la Caravan (masa mai mare)? Ce inseamna sport la motorizarea 105 CP, nu e cam slaba, totusi? Pe mine ma intereseaza daca, in setarea manuala se schimba la fel de repede vitezele la Easytronic, cum e la depasiri, ca am inteles ca se memoreaza stilul de condus si cutia raspunde in continuare dupa cum a invatat...
Nonn
Modul Sport la tine va modifica acceleratia, transmisia si directia. Ce nu se va modifica vor fi suspensiile caci pentru asta iti trebuie IDS+.
Easytronic are HSA fiindca asa scrie pe Opel.de, OK?
Ovidiu, tu vorbesti de Pachetul de Iarna sau de programul de iarna al cutiei?
Evident ca motorul de 1.6 nu are performante sportive grozave dar spuneai ca nu asta te intereseaza. In modul automatic cutia va schimba ceva mai lent decat manual, dar e normal caci nu e Ferrari. Ideea e ca iti ramane si posibilitatea de schimbare a treptelor manual daca vrei neaparat. Si, intradevar, cutia se adapteaza stilului de condus intr-o oarecare masura deci poate vei fi multumit sa mergi tot timpul pe automatic. Oricum ar fi, la cat costa mie mi se pare o afacere si e pacat sa nu o iei. Cum spunea si in testul ala consumul nu creste iar confortul oferit, mai ales in oras, e incontestabil.

Andrei, din cate stiu eu, cu programul de iarna activat plecarea de pe loc se face cu a 2-a pentru a evita pe cat posibil patinarea, iar schimbarea treptelor se realizeaza la turatii mai reduse decat in mod normal tot din aceeasi cauza.
Ovidiu41654
Da, e adevarat despre programul de iarna ziceam la Easytronic, dar nu mi s-a spus nimic despre asta. Poate ca nu se stie prea bine. Daca e clar ca transmisia asta vine cu cele trei sunt multumit. Cred ca o sa scriu si la Opel in Germania, dupa ce o sa mai intreb si la ceilalti dealeri si nu gasesc un raspuns multumitor...Ar fi excelent daca as gasi cartea tehnica de la o Astra cu Easytronic, aia ar lamuri, cred, totul.
Revin cu alte detalii cand mai gasesc.
Se pare ca optiunea Elegance e si mai buna, (are jante de aliaj si alte chestii de design si iese cam in acelasi pret cu Enjoy plus optionale)
Ovidiu41654
Am vazut chiar la o Astra H parcata in Bucuresti, schimbatorul de la Easytronic si are in coltul din stanga planseului un buton cu un fulg pe el, cred ca ala e programul de iarna, dar fara carte doar presupun...
eddie
Cand ramai inzapezit crezi ca-ti mai arde sa citesti din carte ?Nici o cutie automata nu te scoate din zapada daca nu o accelerezi putin,programul de iarna nu te lasa sa accelerezi mai tare,ca sa nu rupi aderenta(sa derapezi pe zapada).
DragosV
Pai am eu cartea si ala este programul de iarna (fulgul). Masina pleaca cu viteza a 2-a si se tureaza mai lent si mai putin. Cam atat scrie in carte!

In carte iti explica cum sa o folosesti nu principiile de functionare. Programul de iarna este clar la orice cutie de viteze!
Iulian HondaFan
cutia automata e o pierdere de performanta severa pt. motoare sub 150CP... si o crestere de consum inutila. avantajul major este comfortul dar in situatii limita ( inclusiv aderenta slaba a pneurilor) manuala e superioara. acum DSG/SMG ar fi cel mai indicat ( are avantajele manualei si automatei hidramate)

iarna e f. important sa poti dezactiva si traction control... si desigur sa ai dezapezire prompta...

cuplarea partiala a ambreiajului cu piciorusul propriu este cel mai fin mod de a adapta cuplul rotii la aderenta precara.
Ovidiu41654
La Astra 1.6 Easytronic nu e chia cutie automata, e manuala automatizata, doar la Astra 1.8 e automata in adevaratul sens al termenului (are si putere mai mare, 125 CP). Easytronic ar reduce chiar consumul cu toate ca adauga o secunda la demaraj (de la 0 la 100Km/h).
Asta e in teorie, doar cine are asa ceva poate sa spuna cu adevarat ce se intampla...cu consumul, raspunsul la comenzi, cum e cu frana de motor in cazurile astea.
Iulian HondaFan
mea culpa. m-am uitat exact ce si cum.

Se pare ca Easytronic este o cutie cu ambreiaj dublu deci similara DSG al VAG si SMG de la BMW. astra o poti folosi si manual si nu are convertorul de cuplu hidraulic.

cutiile astea cu ambreiaj dublu sunt folosite si in F1 si normal ar fi sa accelereze mai repede (DSG-ul si SMG-ul fac asta) si cam cu acelasi consum.

transmisiile continue variabile duc de regula la cel mai bun consum, depasind manualele.
eddie
Asa e,Easytronicul merge si manual si automat,dar de atata Easytronic,de nu mai stii cum si unde s-o bagi,o colega cu un Opel Corsa,nu a mai stiut unde si in ce viteza baga si a lovit o bordura si o bariera de acces intr-o parcare,spargandu-si si baia de ulei printre altele.Nu e ea un as ala volanului nici acum,dar orisicat.....
Ovidiu41654
Cred ca totusi nu e chiar asa de usor de condus cu Easytronic, trebuie sa te obisnuiesti cu modurile manual si automat ale cutiei. E mai usor in oras cu automatic, dar la depasiri in afara orasului, pe drumuri nationale trebuie sa vezi cum e, mai ales la modul manual al cutiei. Dar mai exista si frana totusi si are o pedala imensa, nu prea ai cum sa nu o nimeresti...
DragosV
Nonn, ubiku, DragosS spuneti-mi si mie in cat timp ati putut lua rovigneta dupa ce ati ridicat masina. Trebuie sa fac vineri obligatoriu un drum in afara si trebuie sa stiu daca pot lua rovigneta sau gasesc alta masina. Masina a venit luni dar abia joi cred ca o iau. Au fost o gramada de probleme cu masina (nu din cauza mea - a luat SPP-ul 120 de masini si a trebuit sa stau la coada - deh). Mai revin cu detalii cand am timp! Voi ce mai ziceti? Sau masinile voastre! biggrin.gif
DragosS
Si ai vazut masina?

Eu am luat rovignieta abia dupa ce mi-am luat talonul.Am facut si fara rovignieta un drum in afara orasului pentru ca nu au vrut sa imi dea pe baza autorizatiei proviz. Oricum am inteles ca nu zic astia nimic cat timp ai numere rosii!

P.S. SPP iar a luat masini Opel?
DragosV
Nu am vazut masina ca nu am timp nici sa mai vorbesc cu voi dar mai sa ma duc pana pe fundeni la di-bas. Si chiar daca asi fi avut timp cred ca nu ma duceam ca nu are rost. Ma duc pana acolo, o vad si dupa plec acasa cu tranvaiul biggrin.gif . Nasoala senzatie!

Cred ca ma risc si eu daca nu pot lua rovigneta ca tare ma doare sufletul sa las masina acasa si sa ma duc cu alta!

Masina mea a stat 9 zile la Gyor ca au trebuit aduse masinile SPP-ului si ale politiei de frontiera, acuma sta in garaj la di-bas si nu la mine, asta e. Marea majoritate au fost Vectre si restul nu stiu.
DragosS
SPP-ul a avut inainte foarte multe Vectra A.

Referitor la rovignieta eu zic ca nu ai ce sa patesti.Daca te opreste cineva ii zici ca ai masina de 2 zile si nu ai inca talonul si numere definitive si e ok.Bafta!

Abia astept sa vad aici primele tale comentarii!
guerilla
pt masinile ce nu sunt inmatriculate decat temporar nu trebuie rovigneta.
nu va mai agitati sa le cumparati, ca dpdv legal nu se pot elibera fara talon.
DragosV
Maine la ora 10 sunt prezent la di-bas pentru a-mi ridica masina care este gata din toate punctele de vedere! Iar cu numere provizorii nu iti trebuie rovigneta. Antevorbitorul meu a avut dreptate! Asa ca in week-end am in interes de servici vreo 800 de km de facut. O sa incerc sa fac cati mai multi km in oras pana sa ies cu ea afara ca sa fie rodajul facut uniform in toate treptele si la toate vitezele. Tot maine revin cu poze si impresii dar cred ca pe seara ca dupa ce o iau trebuie sa "back to work".

Wish me luck!

P.S. Ceva atentionari speciale? Deja stiu toate chichitele masinii, le verific, si trebuie sa plec ca am doar o ora timp de stat la dealer deci nu prea am timp de detalii multe!
G e o r g e
da , watch out for me . maine la 10 voi fi prezent la dibas sa ridic o tigra in probe biggrin.gif
DragosV
Frumos! Pai hai sa ne vedem pe acolo, adica sa ne cautam unul pe altul si cu ocazia asta vad si eu cum e cu tigra (si tu cum e cu astra biggrin.gif )!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.