Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Astra 2004
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
DragosV
Voi ati reusit sa traduceti in engleza ce scrie acolo. Eu nu si m-am enervat!
Iulian HondaFan
m-am uitat numai pe datele din tabel...
Nonn
Daca te uiti in tabelul cu punctajele vezi concluzia tot ce au scris in restul textului asa ca nu te mai chinui cu tradusul.

Ati citit noul AMS? Acolo Astra 1.7 CDTI de 80cp iese pe ultimul loc in testul comparativ cu noul Focus, Golf 5 si Citroen C4. Se pare ca cele 2 motorizari 1.7 CDTI sunt mai slabe per total decat ale concurentei.
DragosS
Citind testul acela facut de autoblid cu Seria 1 si 147 am ramas placut impresionat sa vad ca si Astra sta cel mai bine la frane.Vectra este lider la clasa ei.Franeaza mai bine chiar decat Seria 3 ,A4 sau Accord!
DragosV
Pai uitandu-ma pe tabelul de date tehnice din test am ramas incantat.

1. Consumul maxim atins de ei a fost cel mai mic dintre toate - 11.3 (care eu il scot la masina mea de acuma mergand lejer)
2. Consumul minim 5.5
3. Nivelul de zgomot - cel mai mic (ca in seria 1)
4. Repriza 80-120 - la acelasi motor cu Alfa (bine 15 Nm in plus) mai buna cu 0.8 si mai slaba decat Seria 1 tot cu 0.8 (16 cai si 20 nm in plus pentru Seria 1)
5. Si la franare a stat cel mai bine (si pe cald si pe rece)
6. La puncte per total castiga la diferenta mare si nu ma asteptam in fata Seriei 1.

Testul e facut de Autobild in care am incredere ca l-a facut obictiv si nu pe presiuni si sponsorizari cum mai e pe la noi!
Nonn
QUOTE(Dragos39911)
Testul e facut de Autobild in care am incredere ca l-a facut obictiv si nu pe presiuni si sponsorizari cum mai e pe la noi!


Chiar crezi ca rezultatul testului a fost influentat in felul asta sau ai zis-o doar in gluma? Mie mi se par destul de obiectivi, categoric cea ma buna revista de specialitate de la noi. Sunt curios ce rezultate au fost in testele germane cu Astra 1.7 CDTI. Ma pun sa caut si va zic.
DragosV
nonn - cred ca nu ne intelegem. Eu am zis acelasi lucru ca si tine. Ca NU a fost facut pe astfel de presiuni cum fac pe la noi importatorii!
Nonn
Cred ca tu nu m-ai inteles. Ma refeream la partea a 2-a frazei, cea cu presiunile si influentele de la noi, credeam ca te referi la articolul din AMS.
DragosV
Cred ca amandoi am fost confuzi. La noi se fac teste pe baza directivelor date de sponsori si importatori. Garantat!
Nonn
Ai ceva dovezi sau e doar o impresie a ta?
DragosS
Pai dragos cam are dreptate! Numai la noi este posibil ca 5 reviste sa face 5 teste cu 5 masini si in fiecare revista sa iasa alta masina castigatoare!
DragosV
Din ce mi-au spus unii dealeri. Unii au zis mai subtil iar altii pe fata. EX - uite-te la promotor si anunta-ma cand zic ceva de rau de vreo masina!

Suntem in romania!
Nonn
QUOTE(DragosS)
Pai dragos cam are dreptate! Numai la noi este posibil ca 5 reviste sa face 5 teste cu 5 masini si in fiecare revista sa iasa alta masina castigatoare!


Sincer sa fiu, eu nu citesc alte reviste de masini in afara de AMS, doar 4WD, deci nimic gen AutoMondial, SuperCar sau ce or mai fi, asa ca nu mi s-a intamplat sa dau peste asa ceva. Daca tu zici, probabil ca asa este, dar trebuie sa iei in considerare la rezultatele testelor si motorizarile, nu doar modelele sa fie la fel.

ProMotor-ul, ca de altfel si celelalte "emisiuni de masini" de la noi, e de *****! Ce fac ei nu se cheama teste, sa te plimbi cu masina pe aleile unui parc sau 200m prin gropile capitalei, nu cumva se strice ca poate data viitoare nu mai primesc masini! Daca crei sa vezi cum se testeaza o masina te uiti la "Auto-Motor-und-Sport TV" pe Vox duminica de la 18:00. Abia atunci realizezi ce diferenta uriasa este intre slugarnicia de la noi ("da-mi si mie o masina sa am ce arata la TV, iti promit ca vorbesc frumos de ea!") si profesionistii de la ei.

Dragos39911, ce ti-au zis dealer-ii aia? Faceau referire la o anumita revista? Imi vine greu sa cred ca poate fi vorba de AMS, poate alea mai de "amatori" gen AutoShow, AutoMondial si celelalte, la astea te cred si fara povesti de la dealeri.
DragosV
Nu au facut referire la nici o revista. Unul chiar radea printre mustati gen - suntem smecheri ca facem asta, i-a de la noi!
DragosV
Din ce stiti voi daca iei Astra Sport si vrei IDS plus platesti tot IDS sau se scade sport pack din el (ZQ8). Un raspuns rapid daca se poate!

Am un prieten care oscileaza intre Sport si Cosmo si nu stie cum iese la banii din cauza de mai sus! Dupa mine la Sport iesi cel mai scump si i-am spus.
Nonn
La un pret aproape identic cu Cosmo, Sport-ul are mai putine dotari de confort. Doar Climatronic-ul pe Sport costa deja 1035 Euro, iar pe Cosmo doar 239 Euro deoarece are deja aer conditionat. Deci va iesi mai scump cu Sport-ul. Iar IDS+-ul nu contine in mod normal pachetul Sport, ci doar il primesti cadou in Romania. Deci nu vad de ce ar costa IDS+-ul mai putin. Cred ca a spus si Ubiku ceva de genul asta cu niste pagini mai inainte cand inca nu stia ce sa-si ia.
vlad41255
opelu astra1.7CDTI essentia merge super.consum mai mici nici nu cred k se poate.super suspensii,amortizoare,tot.revizii din 15-n 15000km.cu asteptarea lor de 4 luni e mai naspa.
DragosS
Pai nu mai este 4 luni asteptarea.In mod normal este de 2 luni.Doar la motorul 1,9cdti de 150cp este de 3 luni!
DragosV
Sau chiar mai putin de 2 luni - acuma bata spre 6 saptamani. Si la 1.9 sunt de fapt cam 3 luni si o saptamana.
cornel41349
Salut tuturor,
Acum am gasit si eu topicul, asa ca sper la ceva schimb de informatii.
So... am o astraH 1.7CDTI- 100CP, Cosmo, din aug2004. In jur de 19000 km, nu mai stiu exact.
Imi place extraordinar de mult masina, desi e prima masina si nu stiu cat sunt de obiectiv.
Laude pt ea ati mai auzit.
Mici critici:
1. portbagajul se inchide mai "trantit" si are si ceva zgomote pe strazi mai denivelate. S-ar putea sa se remedieze prin rotirea acelor tampoane de cauciuc. Inca n-am incercat.
2. Cutia de viteze mi s-a parut ca "agata" un pic in treapta I, mai ales mai la inceput. Acum ori si-a mai dat drumul ori m-am invatat eu cu ea. oricum nu mai e jenant.
3. Nu prea tin cauciucurile pe zapada sau polei. Am din alea all-season si din cauza asta am si pocnit-o un pic intr-o octavia. S-ar putea din prostia mea. Oricum masina te incanta cu franele pe uscat, sau cel mult ud, dupa care pe zapada sau gheata devine saniutza.
4. Inca un mic minus: un carait usor la cuplarea/decuplarea recircularii aerului. ca si cum a intrat praf intre dintii unor roti dintate.
In rest e superba. Are un design care mie imi place, arata un pic rea si mai taioasa.
A... ceva despre consum si astept si pareri sau sfaturi:
in oras:
7-8,5 l/100km; tine foarte mult de maniera de condus. De cand cu iarna, ori din cauza frigului, ori din cauza motorinei "de iarna" a cam crescut consumul cu aproape 1l.
afara:
la 90-110 km/h --- 6-6,5 l
la 180-200 km/h --- 8-9 l
Consumul il am dupa computerul de bord.
Mie mi se pare cam mult. Ca sa obtii valorile de prin reviste trebuie sa mergi foarte linistit, cam ca mosuletii. Voi ce credeti ?
Cam atat pt primul post, sa nu se supere moderatorii ca scriu prea mult.
Astept intrebari sau sfaturi,
Bye
DragosV
S-o stapanesti sanatoasa (masina biggrin.gif) in continuare si sa nu ai parte de evenimente neplacute!

Mai spune-ne detalii, intamplari, bune, rele. Cum a fost cu revizia de 15.000? Cat a costat? Cum ti s-au parut mecanicii? Unde ai facut-o?

Am un prieten care o sa dea comanda saptamana viitoare exact la un model ca al tau!

Ce culoare e si ce optionale ai?

P.S. La post mare (al tau) - multe intrebari! biggrin.gif

P.S. 2 - Si consumul mi se pare cam mare intr-adevar. Poate nu ti-ai adaptat stilul de conducere la diesel!
Nonn
La treapta 1 si la mine agata un pic, dar am pus-o pe seama faptului ca masina e noua, are doar 400km, ma gandesc ca va trece dupa un timp. Oricum, daca la scoaterea din viteza se poate si fara apasarea completa a ambreiajului, la cuplarea treptei 1 sau 2 trebuie apasat complet altfel caraie. De portbagaj s-au mai plans si altii, mie personal mi se pare ca se inchide normal. Zgomotul la cuplarea/decuplarea recircularii aerului la mine nu exista, nu stiu ce poate fi la tine. Cauciucurile mi s-a parut ca aveau aderenta buna pe zapada (atat cat am mers in asemenea conditii). Vom vedea mai bine maine ca se pare ca va fi polei si ma duc la servici cu masina. Am citit undeva ca unuia i s-au crapat de 2 ori farurile de ceata in cursul iernii, probabil de la frig, la tine cum a fost?
8.5l in oras mi se pare cam mult pentru un diesel de 100cp, probabil trebuie sa fii mai atent cum schimbi vitezele.
Spune-ne cum a fost la prima revizie. Ce ti-au facut, cat a costat?
DragosS
Pai verificat si voi daca aveti aceleasi cauciucuri.Parca Opel punea cauciucuri Goodyear!
Nonn
La mine sunt Continental. Nu stiu ce model, ma uit maine si va spun.
DragosV
Tocmai am fost sunat de reprezentantul de vanzari si mi s-a spus ca masina a intrat pe lista de asteptare spre fabricatie a fabricii din Belgia (Antwerp). Si surpriza a venit de la faptul ca masina este la Gyor pe 27.04 iar la ei in max. 10 zile.

Eu am dat comanda pe 23.02 ceea ce inseamna termen de livrare de 2 luni si 2 saptamani. Initial a fost intre 3 si 4 luni ceea ce era destul de mult. Informatii mai exacte vor fi cand masina va intra pe linia de fabricatie si e posibil sa vina si mai repede de 7.05.

Informatiile de mai sus m-au incantat ca teoretic asteptam masina pe la 15 iunie :coolspeak: .
DragosS
Cam 10 zile lucratoare ar mai fi de la Gyor.Deci 2 saptamani.Oricum vine repede masina.Poate au trecut si ei peste criza aia cu motoarele de 150cp. biggrin.gif
DragosV
nonn - cand intri in meniul computerului de bord ce meniuri mai ai?

Stiu ca sigur trebuie sa fie BC1, BC2 si TIMER (parca asa ii zice). Mai este si alt meniu?
Nonn
Sunt doar alea 3. Exista si un al 4-lea dar numai daca ai sistemeul ala mai sofisticat de supraveghere a presiunii din pneuri.
cornel41349
"Cum a fost cu revizia de 15.000? Cat a costat? Cum ti s-au parut mecanicii? Unde ai facut-o?"

Revizia a costat 6 milioane. Am facut-o la dealer (Opel GTT) si a fost ok. Programata pe telefon, dupa 3 zile. A durat cam 2 ore. a schimbat ulei, filtre si atat. Mecanici mi-au spus ca masina e OK, nu e nimic in neregula cu ea. Cel care a umblat la ea aducea un pic cu genul "merge si asa" in schimb shefii par mai severi si mai seriosi.

"Ce culoare e si ce optionale ai?"
Gri inchis (moonland), cosmo standard + vopsea met. + pachetul Local COsmo (bancheta rab 40/20/40, comenzi audio pe volan, climatronic, faruri ceata) + pachet Comfort 1 (scaun sofer reglabil manual in 6 pozitii, cu suport lombar, cotiera)

"P.S. 2 - Si consumul mi se pare cam mare intr-adevar. Poate nu ti-ai adaptat stilul de conducere la diesel!"
Ce inseamna stilul de conducere de diesel. Cand nu ma grabesc schimb pe la 2000 si intr-adevar am consum mic. Daca e aglomerat si o calc, nu mai mult de 3000-3500 f. rar maxim 4000 atunci bea mult. Nu vreau sa schimb topicul, dar spuneti-mi si mie in 2 vorbe cu se conduce un diesel...

Numai bine

PS: Aaaa, am uitat. Dupa plesneala: politie>casco UNITA>service fara programare. Baietii super de treaba sau eu baftos. M-au bagat imediat desi era plin service-ul. Mi-au dat jos bara, au notat piesele ce se schimba, mi-au deblocat elicea de la radiator, am comandat piesele (cam jumate nu erau pe stoc). Termen 10-12 zile. Toata treaba... 2 - 2 ore juma. N-am avut inca timp sa sun sa vad daca au sosit.
DragosV
Cornel - pune si tu niste poze cu masina daca poti ca prietenul meu chiar se gandeste sa-si i-a moonland si nu prea stie cum arata masina!

Daca il duci de la 3 mii de ture in sus e un consum normal (8). Incearca sa mergi o saptamana fara sa treci de 3 mii - daca poti - si spune-ne consumul!
DragosS
Pai eu zic ca este bine sa conduci intre 1800 si 2800.Oricum la motorul meu cuplul maxim este intre 2000 si 2750 deci banuiesc ca ai parte de reprize bune intre aceste turatii iar consumul ar trebui sa fie accesptabil.
cornel41349
Nu prea am poze cu masina in oras. Sper ca astea dau o idee de cum arata culoarea.
http://www.ursuletzul.home.ro/
Eu cred ca e o culoare mai discreta dar face masina sa para mai agresiva, mai de baiat. Culorile mai deschise intorc capetele mai usor, dar parca prea o fac bombonica. Papirus e o culoarea superba, dar pt fete. Daca vreti sa vedeti bleul, dati cateva ture pe la plaza romania, e mai mereu una acolo in parcare. Neagra arata iara super dar cred ca trebuie sa stai cu carpa de praf la indemana.
Numai bine
DragosS
Arata foarte bine masina.De fapt si eu am oscilat intre negru,gri moonland si albastru ultra.Pana la urma am mers pe albastru.Neagra este mult prea pretentioasa,iar gri am zis ca sunt mult prea multe masini in bucuresti.Cred ca aproape 30% din masinile din Buc sunt gri.

P.S. Unde sunt facute pozele alea de la munte?Arata super tare zona!
Nonn
Am 2 nelamuriri, poate va dati si voi cu parerea.

Prima ar fi: mi se pare ca ABS-ul intra in functiune un pic cam repede. Mi s-a intamplat sa pun cateva frane ceva mai tari in ultimele zile si niciodata nu mi s-a parut ca ar fi fost nevoie de ABS. E drept ca la una dintre ele am si virat brusc, deci acolo mai inteleg, dar chiar in seara asta am franat la o trecere de pietoni doar un pic mai tare decat de obicei si am simtit (si auzit) pentru o fractiune de secunda cum a "lucrat". Idee e ca nici una din franele astea nu au fost violente, mai ales cea din seara asta, drumul era uscat de fiecare data. Poate nu inteleg eu cum functioneaza ABS-ul de fapt si de asta mi se pare in neregula, nu stiu, voi ce ziceti?
A 2-a chestie: sistemul antipatinaj. Din cate stiu eu, treaba lui e sa impiedice patinarea rotilor la plecarea de pe loc, mai ales in conditii de aderenta scazuta. Chestia e ca eu am reusit sa patinez de cateva ori la plecari mai bruste, in conditii de drum uscat. Cu toate astea, cand inca era zapada pe jos, era usor de plecat de pe loc fara sa patinez daca aveam putina grija, deci functioneaza. Stiu ca sistemul nu e infailibil, mai ales daca e foarte alunecos pe jos, dar asa pe uscat nu credeam ca voi reusi sa patinez. Credeti ca poate e reglat mai sportiv, ca sa permita o patinare limitata?
G e o r g e
QUOTE(ubiku)
....

PS: Abia astept sa-ti vina, ca avem programate niste liniutze... aduc si niste prieteni... oferta valabila si pentru DragosS si pt. Nonn daca il prindem prin Bucuresti. Competitia este un 325xi, un Focus de 100 de cai tunat pana-n dinti, si un audi a4 de 150 de cai biggrin.gif


ma dau eu cu care vrea cu foresterul biggrin.gif :angel:

felicitari pt astra smile.gif din nou
Nonn
QUOTE(G e o r g e)
QUOTE(ubiku)
....

PS: Abia astept sa-ti vina, ca avem programate niste liniutze... aduc si niste prieteni... oferta valabila si pentru DragosS si pt. Nonn daca il prindem prin Bucuresti. Competitia este un 325xi, un Focus de 100 de cai tunat pana-n dinti, si un audi a4 de 150 de cai biggrin.gif


ma dau eu cu care vrea cu foresterul biggrin.gif :angel:

felicitari pt astra smile.gif din nou


Ne punem si cu tine daca vrei! Dar prima data ne lasi sa facem niste "adaptari" la masina ta sa mai echilibram sansele: iti umplem portbagajul cu 500kg ciment, te obligam sa pornesti cu a 4-a etc. biggrin.gif , cam cum ar trebui sa se faca si cu Schumacher.
DragosV
Nonn - ce ai scris tu e Ok - nu prea am timp sa detaliez dar stai linistit. O sa scriu cand o sa am nitel timp!
cornel41349
Nonn - la pct 1 iti dau dreptate, si mie mi se pare ca intra abs-ul cam repede, mai ales daca e alunecos pe jos. Si nici franarea nu e mai eficienta. Eu m-am dus tarash cam 15m inainte s-o pocnesc si nu cred ca aveam decat 40 max 50 la ora cand am inceput sa franez.
Pt pct 2 nu ma exprim ca nu am antipatinaj.

Dragos - A ta (Opel Astra H 1.9 CDTI 150 cai COSMO) cat consuma ca sunt curios ?
DragosV
Iarasi nu am timp sa detaliez pentru nonn!

Si eu sunt curios cat consuma a mea ca inca nu a venit, mai am de asteptat 2 luni biggrin.gif .
DragosV
Nonn - in legatura cu ABS stai linistit ca dea-lungul timpului am avut si eu intamplari ca ale tale pe mai multe masini. ABS intra uneori aiurea (sau cel putin ni se pare noua - o fi cu scop) dar niciodata in detrimentul distantei de franare. Cand intra ABS si mentii presiunea pe pedala vei avea cea mai eficienta franare. Acuma ca e gheata, praf, mazga, zapada nu franezi nici cu mama masinilor. ABS e intotdeauna mai eficient chiar daca nu lasa mereu impresia.
ASR - el iti permite o alunecare a rotilor mereu, numai ca la un moment dat o limiteaza. Gandeste-te ca el intra in functiune reducand puterea transmisa de motor catre roata si face asta numai cand tu depasesti limita aderentei. Dar el asteapta sa depasesti aceasta limita si dupa aia intervine asa ca mereu va fi cu un pas in urma. Iar daca tu vrei sa pleci foarte tare de pe loc vei tura motorul si vei transmite o putere mai mare rotilor iar aceasta putere nu poate fi oprita de ECU imediat pentru ca el nu franeaza roata, doar scade turatia.

Sper ca m-am facut inteles - daca nu ai inteles o anumita parte da-i quote si o reformulez

Deci totul e OK - si cand intra ASR (TC la opel de fapt) trebuie sa ti se aprinda martorul luminos de pe bord de ESP! (cel putin asa e la toate masinile cu care am mers si 99% e si la opel)
Nonn
Chiar azi am avut ocazia sa conduc pe un fel de lapovita depusa bine pe drum si reuseam sa patinez mai mult decat imi doream. Mai ales la plecarea de pe loc patinam intruna, iar daca acceleram in curba trebuia sa am grija sa nu ajung pe sensul opus sau sa ma proptesc in vreun trotuar. Trebuie sa recunosc ca ma asteptam parca la mai mult de la controlul asta al tractiunii. Din cate stiam eu, TC taie din putere, indiferent cat apesi aceleratia, suficient cat sa nu patinezi de loc dar sa obtii cea mai buna plecare de pe loc. Oricum ar fi, banuiesc ca tot mai bine cu el decat fara. Si intradevar se aprinde becul ESP-ului. La franare categoric e mai bine cu ABS, cel putin aici nu aveam probleme.

Cauciucurile sunt Continental PremiumContact. Stiti ceva de ele? Nu m-as mira sa fie facute chiar la noi, la fabrica din Timisoara. Scrie pe ele "Engineered in Germany" dar nu cred ca e chiar acelasi lucru cu "Made in Germany". Masina e fabricata in Belgia, voi ce credeti?
DragosV
Sunt curios cand imi vine masina sa testez si eu toate cele cu toate ca va fi mai greu ca va fi vara. Normal nu trebuie sa te lase prea mult sa patinezi dar nici nu imi pot da seama exact care e amploarea situatiei. Dupa parerea mea e in limitele normale. Oricum pe drum foarte alunecos (zapada, gheata) se recomanda decuplarea TC-ului. Oricum daca ESP-ul se aprinde inseamna ca face el ceva - orice ar face. Eu am Continental Sport Contact si pe zapada sunt saniuta - s-ar putea ca din cauza cauciucurilor care nu au aderenta deloc pe zapada TC-ul sa iti dea voie la mai mult wheel spin. Nu stiu daca cauciucurile sunt facute la noi. Ale mele sigur nu, de ale tale nu stiu dar eu zic ca sunt sanse mici sa fie facute la noi.

Si masina mea va fi facuta tot in Belgia biggrin.gif
Nonn
De ce zici ca se recomanda decuplarea TC-ului pe drum alunecos? Si eu am auzit asa ceva dar era vorba de ESP. Desi care este sensul nu stiu. Si oricum nu cred ca se poate decupla TC-ul la noi. ESP-ul se poate decupla de la butonul SPORT dar nu cred ca se decupleaza si TC-ul.
La cauciucurile tale nu ma mir ca n-ai aderenta, doar se si numesc Sport Contact, deci sunt facute sa asigure aderenta maxima in conditii uscate. Ale mele cred ca sunt All-Season, sau un compromis uscat-ploaie fiindca au 2 santuri longitudinale. Alea sunt pentru apa din cate stiu eu.
Oricum ar fi, nu ma pot chiar plange, am aderenta totusi buna cata vreme nu exagerez cu acceleratia. Mi se pare ca pe zapada care s-a depus de ieri am aderenta mai buna decat pe lapovita aia. La mine pe strada e zapada cat jumatate de roata si n-am avut probleme la plecarea de pe loc, desi azi dimineata eram primul care a plecat cu masina si nu aveam urme prin care sa ma bag. Am fost un deschizator de drumuri! biggrin.gif
Andrei Suzuki
Si eu am tot Continental pe masina,EcoContiContact parca le zice.Sau ceva de genu asta si sunt tot ceva gen all weather..oricum,ideea e ca nici eu nu am avut probleme cu ele pe zapada,si eu n-am esp,tc si alte "prostii". smile.gif
DragosV
Pai rolul butonului de decuplat NU este pentru a decupla ESP ci pentru TC (sau ASR). Daca ai aderenta zero nu poti pleca de pe loc cu TC-ul cuplat (sau ASR) si trebuie decuplat ca altfel nu creste turatia oricat ai apasa pedala. Daca il decuplezi uneori reusesti sa faci balans si sa iesi din zapada. Asa e la ASR dar din ce imi spui cred ca TC-ul de la Opel iti permite o alunecare pana la o anumita turatie. Am mers pana acum pe masini care aveau ESP si ASR si niciodata pe Opel cu TC deci s-ar putea ca sitemul sa fie un pic schimbat.

La masinile care nu au ESP si au ASR ai buton de decuplat ASR-ul pentru ca el este cel mai important de decuplat nu ESP-ul.

Daca o tii pe zapada la 3 mii de ture si dai drumul la ambeiaj cat tine derapajul (invartirea rotii in gol)?
Nonn
La mine daca tin apasat butonul SPORT 3 secunde scrie ca "ESP OFF" deci decupleaza ESP-ul si nu TC-ul. Asa scrie si in manual. Daca il apas din nou scrie "ESP ON", poate se decupleaza si TC-ul, nu stiu.
O sa incerc ce zici tu, sa vad cat patineaza rotile.
DragosV
Pai se decupleaza ESP-ul dar si TC-ul. Ti-am zis ca masinile fara ESP au buton de decuplat ASR. Am vazut zeci de masini asa. Si mi-a spus si multa lume care stia ce spune, scopul este sa decuplezi ASR-ul. La Astra daca decuplezi ESP-ul din ce stiu eu se cupleaza singur peste 50 de km/h (incearca si chestia asta). Si atunci care ar mai fi rostul decuplarii ESP-ului ca sub 50 de km/h nu o sa poti derapa niciodata.

Concluzia e ca nu imi pot da seama exact. Normal (la ASR, ca la TC o fi altfel) daca pleci tare mai mult de o secunda nu ar trebui patineze rotile - mai ales pe uscat. Asa ca poate iti mai dai tu seama cum e sau mai vine masina cuiva pana atunci biggrin.gif si se da cu parerea.
DragosS
Dar am si eu o intrebare:toate masinile cu ASR sau TC trebuie sa aiba buton pentru decuplarea acestuia?
DragosV
Teoretic da, dar nu au toate - ex. Opel Corsa. Corsa e singura masina pe care am vazut-o cu ESP si fara buton de decuplat. Ceea ce ma face sa cred ca TC-ul are un principiu un pic diferit de ASR.

Deja nonn m-a facut curios cu ASR, ESP and stuff.
DragosS
Pai eu intrebam pentru ca v-am zis ca am un prieten cu o Vectra care are ESP si TC dar nu are buton de decuplare.Prima data am crezut ca are doar el impresia ca are ESP si de fapt nu avea dar mi-a aratat pe zapada la curbe mai bruste ca intra ESP-ul si apare si pe bord!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.