Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea a VI-a
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
XofinB
eu eu, si as vrea sa stiu pe unde e magazinul asta?
Colonelu'
Poza o sa vina mai pe seara pentru ca ma grabesc sa plec pe traseu.
Magazinul se afla pe str. Milcov, intre Fabrica de suruburi si benzinaria Lukoil, cam la cca. 1-2km de la sensul giratoriu cum se intra in oras dinspre Roman.
In link-ul de mai jos este chiar poza magazinului:
http://www.impar.ro/supermarketauto.php
Colonelu'
Mai jos aveti poza atat cu pernuta lombara, cat si cu presul tip tavita, ca tot a fost o mica discutie pe tema asta. Astazi am fost la Bacau si am mai cumparat o pernuta pentru un prieten caruia i-am povestit aseara.

Care e din Iasi si vrea sa incerce, poate sa ma contacteze fara ezitare.
vladpo
Mda... din pacate asta seara cu ocazia ploii/lapovita/ninsoare mi s-au aburit ambele faruri in partea de jos. Am xenon aftermarket pe ele de 1 an si jumatate (anul trecut nu au facut nicio figura). Sa fie de la capacele alea din spate. Any ideas? confused.gif
bebelacus
am patit si eu chestia cu aburitul farurilor, doar putin, deasupra becurilr de faza scurta. s-a intimplat de la craiova la constanta acum o saptamina dar a si plouat jumatate din drum.

acum 3 zile i-am facut ITP si uitandu-ma prin manual pt a gasi unde e seria motor am gasit mentionat ca aburirea farurilor pe timp umed (ploaie/ninsoare) este normala si ca nu avem de ce sa ne stresam. imi pare rau ca nu mai stiu pagina dar o gasiti voi.
ma rog, am mai avut masini si la nici una nu se aburea nimic. totusi, voi trece pe la service, caci la ITP mi-au descoperit ca pozitia stinga fata nu ardea. de fapt ardea daca loveai farul usor cu degetul. initial, au vrut sa ma respinga, spunind ca becul e ars dar s-a aprins cind au turat motorul. am stins iar luminile, le-am aprins iar si iar nu ardea. l-am lovit cu degetul si a luat-o din loc. o fi vreun contact, ceva.

si ca veni vorba de ITP, costul ei a fost 65 RON cu tot cu TVA. mai nou iti pun si o folie cu holograma pe talon. nu am facut-o la toyota, ci la RAJDP, au stand si tot ce le trebuie.
Legionaru'
Pe mine ma stresa rau treaba cu aburitul si nu m-am lasat pana nu am rezolvat-o.
ZORRO
Daca nu sunt puse bine garniturile de la becurile de la faruri( sau sunt ciupite) atunci se pot aburii farurile. Pe vreme uscata si insorita scoti becurile, lasi sa se usuce interiorul farurilor si apoi montezi totul inapoi cat mai etans.
vladpo
Va multumesc pentru sfaturi. O sa ma duc la un prieten la un service le scot le usuc bine acolo si le etansez cat pot de bine. Am sa revin cu impresii dupa operatiune.
drabisan
Azi masinuta mea a depasit un pic 35.000 de km. Cu ocazia asta am imperecheat-o cu gume de iarna, primele de acest fel pe care le vede in 3 ani.
"Soarta" a facut sa fie Nokian WR.
Impresii despre gume: cind am plecat de la vulcanizare puteam sa jur ca erau tot Proxe-urile de vara, nici un fel de zgomot! Super placut! La peste 100km/h incep sa se auda, dar nu e vreun deranj sonor. Senzatia cea mai placuta este cind trec cu ele peste limbile de zapada de pe sosea sau prin balti. Cu alea de vara (Dunlop-urile vechi sau Toyo-urile) intotdeauna era o senzatie naspa cind faceam asta pentru ca-mi fugea directia destul de violent. Cu astea nici nu se simte. Asta chiar mi-a placut.

Nu am urmat nici "best practice" in materie si am ales sa le pun tot pe jantele de 17. Sa-mi iau alte jante de aliaj de 16 sau de 17 nu se punea problema ca ar fi explodat bugetul. Iar jantele de tabla nu-mi plac deloc (si e unanimitate si in casa la capitolul asta). Stiu ca o sa le frec de 2 ori pe an, ca nu e bine alea alea. Dar alte jante de aliaj nu erau bugetate, iar jante de tabla never (nu ma injurati ca nu-s znob, dar e chestie de gust) unsure.gif
S O R I N
Eu nici acum nu le am pus pe alea de iarna, ma cam doare inima sa dau 25 de bete pe anvelope noi de 17 de iarna , si nu ma lasa

sufletul sa le pun pe cele de 16 cu jante de tabla, e groaznic de urataaaaaaaaa... Cel mai bine merg cu astea de vara pana da vreo

zapada pe la Pitesti si atunci am belit o original....
Colonelu'
Azi am fost pana la Vatra Dornei. Drum uscat pana pe la Gura Humorului. Deja cum am din Humor muntii aveau o mantie alba si din ce in ce mai groasa cum ma apropiam de C-lung Moldovenesc. Dupa ce am trecut si de C-lung Moldovenesc, soseaua avea urme de zapada, iar in departare se vedea o perdea groasa de nori ce te avertiza parca de faptul ca vremea e rea. Eu imi zic ca sunt invatat cu drumurile si cu vremea de iarna, asa ca merg mai departe. Anvelope de iarna aveam doar pe fata, ca nu am apucat sa iau anul trecut decat o pereche. Pe spate am anvelopele cu care a venit masina si care au deja 36.000.

Dupa vreo cativa km ajng din urma un echipaj de politie cu girofarurile in functiune care mergea pe limita de 60-70. Eu incep sa ma tin dupa el la vreo 50m, ca sa nu zica ca il stresez. Si treptat incepem sa urcam amandoi Mestecanisul. Fac o mica paranteza: pentru cine nu a mai fost demult prin nordul tarii, se lucreaza destul de puternic pentru largirea carosabilului intre Suceava si Bistrita; portiunea dintre Gura Humorului si Vatra Dornei este finalizata in proportie de 90%. La urcare, vad ca drumul incepe sa se largeasca in 2 benzi pe urcare si una pe coborare asa ca trec la atac si incep sa accelerez pentru depasirea echipajului. Afara viscolea zapada de pe creste, pe jos era un strat de zapada de vreo 3-4 cm. Nici nu trec bine de politisti ca intru pe o serpentina, masina incepe sa fuga usor de fund, becul in bord se aprinde si sistemele de securitate incep sa intre rapid in functiune tinand masina pe traiectorie, dar .... pe langa zgomotul de ABS mai aud si un fluierat asemanator cu cel de la fluierul de politie. Eu: Mai sa fie, astia s-au apucat sa fluiere dupa mine ca sa o las mai usor. Vazand ca nu se mai intampla nimic altceva ii dau mai departe. Mai urc putin si iar incepe sa dea din fund si iar incepe sa fluiere. Eu ma gandesc atunci: Bre, daca incepe sa si fluiere masina, atunci chiar ca e de naspa. Am mai fost eu avertizat de la tractiune, dar atunci doar a tiuit intermitent ca atunci cand ai portiera deschisa cu cheia in contact. In final, trec cu bine muntii si ajung cu bine in Vatra Dornei.

La intoarcere aveam portbagajul plin cu apa de izvor si zic sa merg un pic mai repede, ca masina sta mai bine pe drum. Trec cu bine muntii inapoi spre C-lung Moldovenesc si incep sa merg cu 70-80. La un moment dat trec de un pod si masina pleaca de fund destul de rau. Incep sa pun frana usor, masina incepe sa valseze, sistemele incep sa lucreze la redresare, fluieraturi din computer. O mai las din frana si rotesc usor din volan ca sa o bag in traiectorie, ea incepe sa traga in cealalta parte din drum. Eu iar frana, iar sisteme, iar fluieraturi. Ii dau iar drumul si vad ca se aseaza pe drum. Norocul meu ca soseaua era destul de lata si eram singur pe drum.

Morala: Poti sa ai si mama lui ABS, mama lui VSC si TRC si ce-or mai fi, ca daca mergi cu cauciucuri aproape slick pe spate o pui in parapeti de nu iti vine a crede.

P.S. Anvelopele de pe fata sunt astea, ca le-am ales dupa testul lor, iar pana acum am fost multumit.
Watcher
O sa fac bookmark postul asta pentru toti care ma mai contrazic cand le spun ca
"1) ai nevoie de 4 anvelope de iarna
2) daca ai 2, pune-le pe spate"
:-)
bebelacus
Watcher are dreptate. am mai citit si eu asta. daca ai 2 cauciucuri noi, sau de iarna sau cum ar fi, pe alea mai bune le pui pe spate. cel putin la o masina cu tractiune fata. are o explicatie fizica, foarte logica, nu o mai stiu dar tin minte ca era descrisa in revista aceea.
Colonelu'
Am scris despre patania mea in ideea "Nu faceti ca mine!". Deci, daca vreti sa ma citati puteti sa o faceti. Consider ca suntem pe acest forum pentru a ne impartasi si bucuriile si necazurile, cat si pentru a invata din greselile sau din experienta celorlalti.

In alta ordine de idei, tocmai am vorbit azi dimineata cu seful de service de la Toyota Iasi, caruia i-am trimis sambata pdf-ul cu rechemarile pentru rescrierea ECU, si mi-a spus ca in lista lui privitor la acest aspect nu apare seria mea de sasiu. Pentru linistea celorlalti posesori de motoare diesel pot sa va spun ca cei de la Toyota sunt instiintati de problema si ca vor lua masurile necesare la toate masinile care au nevoie de rescriere ECU.
M A R I A N
QUOTE (drabisan @ Nov 23 2008, 12:08 PM) *
Azi masinuta mea a depasit un pic 35.000 de km. Cu ocazia asta am imperecheat-o cu gume de iarna, primele de acest fel pe care le vede in 3 ani.
"Soarta" a facut sa fie Nokian WR.
Impresii despre gume: cind am plecat de la vulcanizare puteam sa jur ca erau tot Proxe-urile de vara, nici un fel de zgomot! Super placut! La peste 100km/h incep sa se auda, dar nu e vreun deranj sonor. Senzatia cea mai placuta este cind trec cu ele peste limbile de zapada de pe sosea sau prin balti. Cu alea de vara (Dunlop-urile vechi sau Toyo-urile) intotdeauna era o senzatie naspa cind faceam asta pentru ca-mi fugea directia destul de violent. Cu astea nici nu se simte. Asta chiar mi-a placut.

Nu am urmat nici "best practice" in materie si am ales sa le pun tot pe jantele de 17. Sa-mi iau alte jante de aliaj de 16 sau de 17 nu se punea problema ca ar fi explodat bugetul. Iar jantele de tabla nu-mi plac deloc (si e unanimitate si in casa la capitolul asta). Stiu ca o sa le frec de 2 ori pe an, ca nu e bine alea alea. Dar alte jante de aliaj nu erau bugetate, iar jante de tabla never (nu ma injurati ca nu-s znob, dar e chestie de gust) unsure.gif


Mie Nokian mi se par cele mai tari de pe piata.
Pacat ca nu au marimea de pe TS... verymad.gif

Tu pe care le ai, WR G2 sau W?

http://www.nokiantyres.com/product-group?group=1.01

PS Si eu incerc sa-mi salvez bugetul si sa mai trag de pneurile astea de ploaie... whistling.gif

PPS Pneurile Yokohama m-au dezamagit intotdeauna...Nu-mi mai iau nimic de la ei. Si in plus, in review-urile citite de mine, erau plasate destul de prost.
cosminacio
Salut! Sunt un proaspat posesor de toyota avensis 1,6 vvt-i, 110 CP din 2002. Are problema nu prea grava: de cand s-a lasat mai tare frigul, nu porneste dimineata decat la a 2-a sau a 3-a cheie. As dori un sfat de la cineva care a mai patit-o sau care stie ceva despre acest "fenomen". Multumesc anticipat!
PalCo
CITAT(Colonelu' @ Nov 24 2008, 09:36 AM) *
In alta ordine de idei, tocmai am vorbit azi dimineata cu seful de service de la Toyota Iasi, caruia i-am trimis sambata pdf-ul cu rechemarile pentru rescrierea ECU, si mi-a spus ca in lista lui privitor la acest aspect nu apare seria mea de sasiu. Pentru linistea celorlalti posesori de motoare diesel pot sa va spun ca cei de la Toyota sunt instiintati de problema si ca vor lua masurile necesare la toate masinile care au nevoie de rescriere ECU.

Multumim.
Era fain daca aflam daca si ce sistem de control al emisiilor avem?
mariusx
poate in cazurile de franare cauciucurile pe spate te ajuta mai mult decat cele pe fata ..
dar in cazul in care vrei sa urci o panta abrupta ... cu cauciucuri de vara pe fata ... nu ai sanse deoarece nu vrei avea tractiune ..
si chiar vei crea ghiata sub cauciuc.

Ideea e ca iti trebuie 4 cauciucuri ... dar daca as avea numai 2 .. tot pe fata le-as pune ... si as merge ceva mai incet .. cel putin in curbe unde iti fuge fundul ... cu cauciucurile de vara.
Watcher
Motivul pentru care se pun pe spate este ca spatele este mai usor.
Deci ai mai putina apasare in mod normal, deci ai nevoie de anvelope mai bune.
Pe fata ai motorul care sa apese pe roti.

Doi la mana, daca le ai pe fata pe cele de iarna si spatele are 'slickuri' e ca si cum ai merge cu frana de mana trasa - rotile alea pierd mereu aderenta...

@Colonelu' : nu am linkat mesajul in sens de 'uite-l ba si pe asta' biggrin.gif ci de 'uite experienta cuiva (care a stiut sa isi controleze masina si nu a patit nimic) care confirma exact teoria'
bebelacus
da, cam asta era explicatia. specialistii aia ziceau ca masina supravireaza.
drabisan
QUOTE (M A R I A N @ Nov 24 2008, 03:12 PM) *
Tu pe care le ai, WR G2 sau W?


Nici unul din cele 2 modele. Pe ele scrie WR si sint cele din poza a 3-a. Probabil alt nume pentru alte piete, pentru ca numele ala imposibil ar fi fost cam naspa in Europa ne-nordica.
9er
Goodyear UG7+ 4 bucati........poate incepem un mic recensamant.....................

Nu prea mai am timp sa scriu in ultima vreme, dar hai sa fac un mic rezumat:

- schimbat discurile frana la 1700 km;
- la 1900 au aparut din nou urme pe toate cele 4 discuri, la 1950 km s-au confirmat pe discurile spate prin clasicele santuri. Urmele de pe discurile fata s-au uniformizat oarecum. Cei de la Toyota ziceau sa asteptam pana se busesc si alea de pe fata, dar ma voi duce doar cu cele de pe spate. Se simte in franare, mie mi se pare mai slaba;
- pe la 2200 km s-a gandit un baiat cu o Skoda sa intre putin in mine, asa ca trebuie schimbate aripa stanga fata dar si bara, care este zgariata si din care au sarit o gramada de plastice. Voi profita de ocazie cand merg la Toyota sa fac si constatarea pentru discuri.....
- in rest........merge destul de bine.........

Tot cam in aceeasi perioada a luat si Ravul niste julituri asa ca.........ce mai conteaza, important e sa fim noi sanatosi! Ca restul sunt "table si plastice".......si nu mai am nervi si pentru ele.
Colonelu'
QUOTE (Watcher @ Nov 24 2008, 04:47 PM) *
Motivul pentru care se pun pe spate este ca spatele este mai usor.
Deci ai mai putina apasare in mod normal, deci ai nevoie de anvelope mai bune.
Pe fata ai motorul care sa apese pe roti.

Doi la mana, daca le ai pe fata pe cele de iarna si spatele are 'slickuri' e ca si cum ai merge cu frana de mana trasa - rotile alea pierd mereu aderenta...

@Colonelu' : nu am linkat mesajul in sens de 'uite-l ba si pe asta' biggrin.gif ci de 'uite experienta cuiva (care a stiut sa isi controleze masina si nu a patit nimic) care confirma exact teoria'

Am sa raspund in ordine inversa:

1. Stiu ca datorita scrisului, care este mai limitat decat vorbirea, dar si datorita postarii la timpi mult diferiti exista posibilitatea de a se intelege mai greu mesajul de transmis. Pot sa TE asigur si sa VA asigur ca sunt o persoana care se supara greu si care tine la glume mai mult decat s-ar vedea la prima vedere. In acest sens Vio poate sa depuna marturie, ca el stie mai multe despre mine din conversatiile particulare.
Pe de alta parte, repet, suntem aici sa invatam unii de la altii, asa ca nu vad de ce as putea sa ma supar pe faptul ca sunt citat. Daca as fi fost vreun "suparacios" nici macar nu as fi scris, ca sa nu fiu luat de "fraierul satului". Ba, la cati km fac si am la activ as mai avea de povestit ... dar fiecare la momentul sau.

2. Nu am apucat sa spun de faptul ca in Vatra Dornei am urcat pe langa telescaun pe un drum cu zapada de 20 cm cu gandul sa ajung la niste izvoare cu apa minerala si natural carbogazoasa. Datorita inertiei vitezei, cat si anvelopelor de pe fata am reusit sa urc destul de mult pe acel drum. Daca aveam anvelopele de vara pe fata, iar cele de iarna pe spate ma impotmoleam imediat. O sa ziceti: Bine dom'le, dar cine te pune sa mergi prin zapada cu asemenea masina? Eu zic: OK, aveti dreptate aici, dar per total masina poate fi mai usor de controlat cu anvelopele de iarna pe fata si cele de vara pe spate pentru ca in caz de "ceva" eu o bag in frana de motor si "o dau in bot" si astfel intra in traiectorie si o redresez. In plus, masina la intoarcere din Dorna avea vreo 120kg de apa in portbagaj, deci apasa destul de bine spatele.
Sunt multe de zis "dupa razboi", dar ce conteaza cel mai mult este sa ramai calm si sa bagi trilioane da calcule pe secunda ca sa poti iesi din belea.

Hai ca daca tot sunt la capitolul confesiuni, va mai zic ceva pe scurt. Veneam seara spre Iasi dinspre Roman si ma cam grabeam sa ajung pana intr-o anumita ora din niste motive personale. Dupa ce se trece podul de peste Siret spre Trei Iazuri urmeaza o succesiune de curbe. Eu m-am invatat sa abordez aceste curbe in viteza, dar fara sa tai benzile asa cum fac cei mai multi pe acolo, ci pastrandu-mi banda. Pentru cine nu stie, acolo drumul este larg ca pe Bucuresti-Urziceni. In una din curbe fara vizibilitate, nici nu apuc bine sa ma inscriu ca ma pomenesc cu un tir care depasea un alt camion si care intrase pe jumatate in banda mea. Imediat am ridicat piciorul de pe acceleratie ca sa intre in frana de motor si sa pot sa iau curba mai larg, intrand in banda de urgenta. Norocul meu a fost ca pe curbele alea eu intru retrogradat cu turatia ridicata in 3.000 pentru a putea accelera puternic pe iesire. Nu mai spun ca am trecut razant unul pe langa celalalt.
Morala: Degeaba mergi corect pe banda ta, daca altuia i se nazare ca pe contra-sens e mai "fun to drive".
M A R I A N
QUOTE (drabisan @ Nov 24 2008, 02:11 PM) *
QUOTE (M A R I A N @ Nov 24 2008, 03:12 PM) *
Tu pe care le ai, WR G2 sau W?


Nici unul din cele 2 modele. Pe ele scrie WR si sint cele din poza a 3-a. Probabil alt nume pentru alte piete, pentru ca numele ala imposibil ar fi fost cam naspa in Europa ne-nordica.


Foarte ciudat. Conform site-ului oficial, Nokian WR sunt numai pentru State si Canada (nu si Europa) si cica ar fi all weather...

http://www.nokiantires.com/tyre?id=11884&a...;name=Nokian+WR

Watcher
Augsburg zice:
1 Buc. Set placute frana fata 184,38
Producator, termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Set stergatoare fata AEROTWIN 112,56
Producator, COMANDA termen mediu de livrare 4-5 zile
1 Buc. Set covorase cauciuc 216,30
Original, STOC
1 Buc. Set placute frana 143,64
Producator,COMANDA DEPOZIT termen mediu de livrare 1-2 zile
Total ~550 RON. Nu ma da pe spate diferenta de pret (toyo a zis ceva de gen 650).
Augsburg tot nu reuseste sa imi raspunda la intreb 'ce firma sunt'?
bebelacus
am si eu o intrebare. ce este atit de special la cauciucruile Nokian? mai ales la cele de iarna? de obicei, in teste ies printre cele mai slabe? de ce nu Good Year, Pirelli, Continental etc.? doar pt faptul ca sint facute de finlandezi sau alti specialisti care traiesc in tarile reci? oare asta ii face sa stie mai bine sa deseneze/fabrice un cauciuc? oare cei de michelin samd nu au posibilitatea testarii lor in adevarate conditii de iarna?
aceeasi intrebare si pt pneurile Vredestein. doar ca arata bine si ca sint desenate de Versace, Armani sau altii? iar nu au iesit prea bine nici ele?
no offence, sintem cu totii victimele unui marketing fara scrupule. doar intreb si eu ca proasta... stiu ca ar fi trebuit sa intreb asta la topicul dedicat cauciucurilor...
vladpo
Nokian WR sunt vandute in europa ca si cauciuc all-season. De fapt ele sunt de iarna. Sunt niste cauciucuri foarte bune (testate de mine 2 ierni - atat le-am avut pe masina anterioara (am dat masina). Pe zapada minunate, pe ud si uscat afara dar frig - comportament f. bun. Silentioase. DE exemplu din 4 masini care urcau spre cota 1400 acu 3 ierni toate cu cauciucuri de iarna (WR-eu, sava eskimo, dunlop M3 si ultima masina nu mai stiu), pentru mine a fost cel mai usor. De curiozitate fiind gol am si facut teste de franare. Si comparativ (acum diferea tipul de masini deci.... e subiectiv), eu am franat cel mai bine si ABS-ul intra tarziu. Eu unul am fost foarte multumit.

Acum am trecut pe GoodYear UG7+ pt. ca am avut o oferta de nerefuzat. Daca nu era oferta tot Nokian WR luam. In teste acest model de cauciuc a iesit f. bine (acu 2 si anul trecut) a fost in cele mai recomandate de ADAC. Cat despre UG7+... parca cand accelerez se aude un flesocait teehee.gif . Si pe loc cand iau de volan se mai aude un zgomot care nu imi dau seama daca e de la cauciucuri, sau servo. Dar parca cu cauciucurile de vara nu se auzea.
StefanVVTi
Tare faza cu Armani, Versace ... laugh.gif laugh.gif
Trecand peste faptul ca arata bine, Sportrac 3 care le am pe Corolla chiar sunt ok, pentru vara! Aderenta foarte buna + silentiozitate yes.gif
Legionaru'
CITAT(Watcher @ Nov 25 2008, 02:00 PM) *
Augsburg zice:
1 Buc. Set placute frana fata 184,38
Producator, termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Set stergatoare fata AEROTWIN 112,56
Producator, COMANDA termen mediu de livrare 4-5 zile
1 Buc. Set covorase cauciuc 216,30
Original, STOC
1 Buc. Set placute frana 143,64
Producator,COMANDA DEPOZIT termen mediu de livrare 1-2 zile
Total ~550 RON. Nu ma da pe spate diferenta de pret (toyo a zis ceva de gen 650).
Augsburg tot nu reuseste sa imi raspunda la intreb 'ce firma sunt'?



Ce intra in astia 650 lei?
Numai placutele fata+spate fac cel putin 700 lei.
OvidiuH
QUOTE (M A R I A N @ Nov 24 2008, 02:12 PM) *
Mie Nokian mi se par cele mai tari de pe piata.
Pacat ca nu au marimea de pe TS... verymad.gif

La ce, la aspect ? Prin teste nu au ieșit extraordinar, iar doar pentru aspect nu mi-aș lua vreodată o anvelopă.

QUOTE (drabisan @ Nov 23 2008, 06:08 PM) *
Nu am urmat nici "best practice" in materie si am ales sa le pun tot pe jantele de 17. Sa-mi iau alte jante de aliaj de 16 sau de 17 nu se punea problema ca ar fi explodat bugetul. Iar jantele de tabla nu-mi plac deloc (si e unanimitate si in casa la capitolul asta). Stiu ca o sa le frec de 2 ori pe an, ca nu e bine alea alea. Dar alte jante de aliaj nu erau bugetate, iar jante de tabla never (nu ma injurati ca nu-s znob, dar e chestie de gust) unsure.gif

Problema apare după un an doi de schimbări pe aceeași jantă. Se vor vedea semne de uzură și pe jantă și pe cauciuc.
Am făcut și eu greșeala asta anul trecut.

QUOTE (bebelacus @ Nov 24 2008, 08:27 AM) *
Watcher are dreptate. am mai citit si eu asta. daca ai 2 cauciucuri noi, sau de iarna sau cum ar fi, pe alea mai bune le pui pe spate. cel putin la o masina cu tractiune fata. are o explicatie fizica, foarte logica, nu o mai stiu dar tin minte ca era descrisa in revista aceea.

Mașina trebuie încălțată cu 4 anvelope de același tip. Cu doar 2 de iarnă, fie ele pe față sau pe spate, mașina îți va juca o mulțime de "feste" dacă vei prinde o bucată de zăpadă sau gheață.

QUOTE (Watcher @ Nov 24 2008, 04:47 PM) *
Motivul pentru care se pun pe spate este ca spatele este mai usor.
Deci ai mai putina apasare in mod normal, deci ai nevoie de anvelope mai bune.
Pe fata ai motorul care sa apese pe roti.

Da, însă ce te faci dacă pe față ai tracțiunea, iar aderență din părți ?
Colonelu'
Doua probleme au fost de ajuns sa ma supar pe ziua de azi. Prima si cea mai dureroasa, care mi-a stricat ziua a fost atunci cand am ajuns dimineata la masina am gasit-o zgariata in ciuda pe toata partea stanga, de la aripa fata si pana pe aripa spate. A doua e oarecum minora fata de prima. Cand am dat sa plec din curtea unei firme din Husi, unde am fost azi, un caine si-a bagat coltii in flancul stang al barii spate reusind astfel sa o zgaraie si sa o smulga putin din prindere. Asta din urma ma afecteaza cel mai putin, pentru ca bara spate oricum era afectata din prima suta de km.

Cand am fost la spalatorie in seara asta, baiatul de acolo mi-a dat un pont bun si pe care vreau sa-l pun in aplicare urgent. Mi-a zis ca el a gasit de cumparat si si-a montat un set de camere video minuscule la oglinzile exterioare astfel incat sa aiba dovada cu eventualul vandal. Daca este cineva care are cunostinte in plus referitor la acest aspect il rog sa le impartaseasca.
Colonelu'
QUOTE (Watcher @ Nov 25 2008, 02:00 PM) *
Augsburg zice:
1 Buc. Set placute frana fata 184,38
Producator, termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Set stergatoare fata AEROTWIN 112,56
Producator, COMANDA termen mediu de livrare 4-5 zile
1 Buc. Set covorase cauciuc 216,30
Original, STOC
1 Buc. Set placute frana 143,64
Producator,COMANDA DEPOZIT termen mediu de livrare 1-2 zile
Total ~550 RON. Nu ma da pe spate diferenta de pret (toyo a zis ceva de gen 650).
Augsburg tot nu reuseste sa imi raspunda la intreb 'ce firma sunt'?

De ce nu incerci si la alte magazine de profil? Ce, numai Augsburg sunt pe fata pamantului? Daca tot vrei sa mergi la magazinul unui importator iti pot recomanda sa cauti magazinul celor de la Autonet Import. Stiu ca aveau un magazin undeva la intersectia dintre 13 Septembrie cu Panduri, pe moldoveneste: mai la deal de Marriott. Sau poti da telefon la depozitul lor (acolo nu servesc decat clientii din baza lor de date) din Otopeni si sa iti spuna unde au magazinul: http://www.autonet.ro/contact2 .



P.S. Dupa denumire, Aerotwin sunt de la Champion.
M A R I A N
QUOTE (bebelacus @ Nov 25 2008, 10:02 AM) *
am si eu o intrebare. ce este atit de special la cauciucruile Nokian? mai ales la cele de iarna? de obicei, in teste ies printre cele mai slabe? de ce nu Good Year, Pirelli, Continental etc.? doar pt faptul ca sint facute de finlandezi sau alti specialisti care traiesc in tarile reci? oare asta ii face sa stie mai bine sa deseneze/fabrice un cauciuc? oare cei de michelin samd nu au posibilitatea testarii lor in adevarate conditii de iarna?
aceeasi intrebare si pt pneurile Vredestein. doar ca arata bine si ca sint desenate de Versace, Armani sau altii? iar nu au iesit prea bine nici ele?


Pentru mine personal Nokian si Vredestein sunt speciale pentru ca le-am vazut la lucru in majoritatea tarilor nordice, inclusiv in Finlanda si in Scotia. Parerea celor intrebati in legatura cu ele (multi taximetristi) a fost iarasi la superlativ. Am avut ocazia sa testez in Aberdeen (Scotia) pe gheata si noroi inghetat un Hilux incaltat cu Nokian Hakkapelita 4 (cu tinte) si iarasi am fost superimpresionat.
Parerea mea se bazeaza si pe comparatia acestora cu Goodyear UG7 si GW3 dar si cu Dunlop M3.
Deci pentru mine nu este nici un marketing, este parerea mea.
OvidiuH
QUOTE (Colonelu' @ Nov 25 2008, 05:17 PM) *
Cand am fost la spalatorie in seara asta, baiatul de acolo mi-a dat un pont bun si pe care vreau sa-l pun in aplicare urgent. Mi-a zis ca el a gasit de cumparat si si-a montat un set de camere video minuscule la oglinzile exterioare astfel incat sa aiba dovada cu eventualul vandal. Daca este cineva care are cunostinte in plus referitor la acest aspect il rog sa le impartaseasca.

Dacă sunt camere video, ar trebui să și stocheze undeva informația, deci ar mai trebui să ai și o unitate de stocare. Apoi nu prea văd unde ar putea fi montate. Nu în ultimul rând, nu le văd utilitatea. Dacă filmezi un boschetar care îți dă cu un ciob pe mașină, ce faci ? Sau chiar un oarecare pe stradă.
drabisan
QUOTE (bebelacus @ Nov 25 2008, 04:02 PM) *
am si eu o intrebare. ce este atit de special la cauciucruile Nokian? mai ales la cele de iarna? de obicei, in teste ies printre cele mai slabe? de ce nu Good Year, Pirelli, Continental etc.? doar pt faptul ca sint facute de finlandezi sau alti specialisti care traiesc in tarile reci? oare asta ii face sa stie mai bine sa deseneze/fabrice un cauciuc? oare cei de michelin samd nu au posibilitatea testarii lor in adevarate conditii de iarna?
aceeasi intrebare si pt pneurile Vredestein. doar ca arata bine si ca sint desenate de Versace, Armani sau altii? iar nu au iesit prea bine nici ele?
no offence, sintem cu totii victimele unui marketing fara scrupule. doar intreb si eu ca proasta... stiu ca ar fi trebuit sa intreb asta la topicul dedicat cauciucurilor...


Nu neg ca marketingul are beneficiile lui pentru firme si ca reuseste sa vinda orice timpenie.
Sa fie clar ca nu as lua cauciucuri turcesti sau egiptene, de vara, pentru ca acolo e cald tot timpul si au cum sa le testeze la fel cum nu am luat Nokian pentru ca in Finlanda e frig/zapada/ud tot timpul.
Cit despre testele asa-zis specializate...hai sa fim seriosi! Cine mai crede in ele? Sint bune doar ca sa-ti orienteze cautarile spre anumite marci si cam atit. Ca rezultatele lor sint influentate de alti factori decit cei pur tehnici.
Personal am ales T1R si WR pentru 2 motive: silentiozitate si pret. Am citit cit mi-a permis timpul de mult, am cautat preturi si pe astea doua imi picase piticul de vreun an. Asta primavara, fortat de prostia proprie, am fost nevoit sa schimb Dunlop-urile. Alegerea a fost simpla. Acum, printr-o "combinatie", am reusit sa scot Nokian-urile la un pret incredibil. Si cum imi doresc sa o duc pe fi-mea la nasii ei de Craciun am facut si pasul asta...

Schimb subiectul: uzura jantelor cauzata de schimbarea gumelor de 2 ori pe an. Nu neg, apare sigur ceva in plus. Dar drumurile noastre sint muuuult mai potente la distrus jantele! Eu am schimbat duminica, a doua oara gumele pe jante. In 3 ani. Si am vazut cit s-a chinuit sa le echilibreze si am vazut si ciobituri multe si marunte, pe toate 4. Ciobituri care nu au aparut dintr-o schimbare de jante...Da, mi-ar fi placut sa-mi permit sa-mi cumpar jante exclusiv pentru iarna, dar, ziceti-mi znob, nu-mi plac jantele de tabla si nici nu merg cu masina prin zapezi mari incit sa-mi pun problema ca se dezechilibreaza rotile de la zapada care se aduna pe ele.

2 lucruri pe care am sa le adaug:
- in afara de ce am citit am mers mult si pe recomandarile unor amici in care am incredere;
- mesajul era mai scurt daca spuneam ca mi-am luat ce am aflat ca se merita, date fiind nevoile mele. smile.gif
Watcher
In cazul vredestein si eu am experiente foarte bune cu ele, pe vreo 7 masini, deci continui sa le recomand.
In plus, luandu-le de la APCO sunt si relativ ieftine.
OvidiuH
QUOTE (drabisan @ Nov 25 2008, 06:46 PM) *
Da, mi-ar fi placut sa-mi permit sa-mi cumpar jante exclusiv pentru iarna, dar, ziceti-mi znob, nu-mi plac jantele de tabla si nici nu merg cu masina prin zapezi mari incit sa-mi pun problema ca se dezechilibreaza rotile de la zapada care se aduna pe ele.

Găsești jante de aliaj de firmă pentru Avensis la 275 RON.
Colonelu'
Va rog frumos, am nevoie de putin ajutor. Caut inca 2 buc de anvelope Yokohama W-Drive 205/55 R16, ca sa le fac pereche la cele pe care le am deja pe masina si nu gasesc pe nicaieri. Singurul site unde le prezinta este www.ruelle.ro dar nu vad nici un pret - ramane doar sa dau maine telefon la ei sa vad daca le au.
Poate imi mai dati ceva sugestii sau link-uri.


Multumesc anticipat.
claudiucioroianu
am o toyota avensis cumparata de afara de citeva luni si nu-mi place cum se vede cu faza scurta , este foarte slaba cu toate ca are faruri xenon din fabrica .am schimbat si becurile am pus noi si degeaba nu s-a imbunatatit foarte mult. Stie cineva care ar fi cauza ?sa fie blaster-ele de vina? La toate avensis-urile cu xenon se vede asa slab pe faza scurta?
multumesc anticipat pentru informatii !
PalCo
CITAT(Colonelu' @ Nov 25 2008, 08:17 PM) *
Va rog frumos, am nevoie de putin ajutor. Caut inca 2 buc de anvelope Yokohama W-Drive 205/55 R16, ca sa le fac pereche la cele pe care le am deja pe masina si nu gasesc pe nicaieri. Singurul site unde le prezinta este www.ruelle.ro dar nu vad nici un pret - ramane doar sa dau maine telefon la ei sa vad daca le au.
Poate imi mai dati ceva sugestii sau link-uri.

pe http://www.cauciucuridirect.ro/start.html vreo 3,7 - 4,5 mil lei
drabisan
Trebuie sa definesti ce inseamna lumina slaba: nu e puternica sau e orientata prea jos?
Eu mi le-am ridicat o "pozitie", acum 3 ani, si sint fericit si acum cu xenoanele din fabrica ale Avensisului.
Nu-s albastre, ca prin alte parti, dar sint foarte bune!
bebelacus
multzam , la asta ma gindeam si eu, ca e doar marketing fara scrupule, iar revistele pe care le-am citit servesc anumite interese. insa la fel si ADAC, poate fi convins sa fie mai partinitor. scotienii iau ca sint mai ieftine, iar finlandezii pt ca sint de-ale lor si implicit mai ieftine. chestia ca si stiu ce e zapada cade pt mine, caci firmele mari isi permit si chiar o fac, adica sa petreaca ierni intregi in nordul europei pt testari. in ultimul timp, GOod year UG iesisera cele mai bune iarna dar si hydragrip pe vara. dar revenim la marketing si interese. deci tot pe experiente pesonale ne putem baza.


ma rog, scuzati devierea. revenind la problema luminilor, cea prezentata de coleg mai sus. asta este cel mai mare defect al acestei masini. daca ar avea timp si rabdare sa citeasca ce s-a mai scris ar fi ok.
personal, eu am schimbat becurile. am bagat Vision plus si Extreme power. nu am fost multumit de nici unele. diferentele au fost foarte mici. plus ca mi s-au si ars (vision, jumai unul) dupa 2 luni. am ridicat farurile, se vedea o idee mai bine insa ma semnalizau toti care veneau din fata. acum sint tot ridicate dar merg cu ele pe pozitia 3, caci altfel sint prea sus, iar pe 3 e la fel ca la inceput.
pata de lumina este imprastiata si se datoreaza, zic eu, conceptiei blocurilor optice. asa ca nu ai ce face, indiferent ce becuri bagi. am mai condus un executive cu xenon original si am sesizat aceeasi problema. lumina era intr-adevar mai puternica dar cam scurta si prezenta aceeasi ''imprastiere'' a luminii. masina era a colegului Jan-D, tot de pe forum, si nici el nu era multumit.comparativ, am avut fostul meu Vectra C cu xenon, iar diferenta era uriasa.
problema a fost semnalata de multi posesori si de la noi si de afara. pina si nevasta-mea, la primul ei drum de noapte a remarcat fara a-i zice eu nimic chestia cu luminile. i-am zis ca nu-i corect, ca Vectra anterioara avea xenon dar mi-a raspuns ca si 307-ele de dinainte ''vedea'' mai bine.
partea proasta e ca nici faza lunga nu e mai breaza.
david1979
salut.
desi sunt off topic si imi cer scuze
observ ca mai sunt pesoane care din pacate isi gasesc masinile zgariate de dobitoci
tocmai am patit-o si eu cu masina mea, nu e foarte mult zgariata dar masina sotiei a fost si ea zgariata acum 1 luna din fata pana in spate
sistematic aproape toate masinile din zona au fost "insemnate"
rog daca stie cineva vre-un topic unde s-a discutat problema sa ma indrume.
ma intereseaza un sistem de supravegere care sa nu coste cat o revizie la toyota teehee.gif , sa pot sa-l identific cat de cat de la et.8 pe idiot
Legionaru'
Sub 350 de lei nu cred ca gasesti un sistem care sa-ti satisfaca nevoile.
adrian_flavius
QUOTE (claudiucioroianu @ Nov 25 2008, 08:47 PM) *
am o toyota avensis cumparata de afara de citeva luni si nu-mi place cum se vede cu faza scurta , este foarte slaba cu toate ca are faruri xenon din fabrica .am schimbat si becurile am pus noi si degeaba nu s-a imbunatatit foarte mult. Stie cineva care ar fi cauza ?sa fie blaster-ele de vina? La toate avensis-urile cu xenon se vede asa slab pe faza scurta?
multumesc anticipat pentru informatii !


Claudiu, problema s-a mai discutat, toate Avensis (si inainte, si dupa face-lift) au problema asta...solutii nu prea exista...ca si recomandare, du-te la reprezentanta, sa-ti mai ridice un pic farurile, si pe urma mergi pe pozitia 3-4, ca sa nu-i superi pe ceilalti participanti la trafic, sau 1-2, cand ai nevoie de vizibilitate sporita...eu merg in permanenta si cu proiectoarele de ceata (nu am xenon), si tot slabe sunt farurile... ca sa afli punctele slabe ale Avensis-ului inca de la inceput, uite o enumerare: farurile, vopseaua (este ecologica si fff sensibila), parbrizul (laminat in vreo nshpe straturi, ultimul, cel de la suprafata exterioara, are sub un mm, si este din sticla, ff sensibil la cea mai mica pietricica sau fir de nisip prins de stergator)...cauta si in partile anterioare despre Avensis, aici si aici si aici si aici si aici
OvidiuH
Poate îmi explică și mie cineva utilitatea unui sistem de supraveghere montat pe mașină.
După cum am zis și într-un mesaj anterior, dacă filmezi un oarecare pe stradă sau un boschetar care-ți dă o cheie pe mașină, ce faci ?
PalCo
CITAT(adrian_flavius @ Nov 26 2008, 09:32 AM) *
CITAT(claudiucioroianu @ Nov 25 2008, 08:47 PM) *
am o toyota avensis cumparata de afara de citeva luni si nu-mi place cum se vede cu faza scurta , este foarte slaba cu toate ca are faruri xenon din fabrica .am schimbat si becurile am pus noi si degeaba nu s-a imbunatatit foarte mult. Stie cineva care ar fi cauza ?sa fie blaster-ele de vina? La toate avensis-urile cu xenon se vede asa slab pe faza scurta?
multumesc anticipat pentru informatii !


Claudiu, problema s-a mai discutat, toate Avensis (si inainte, si dupa face-lift) au problema asta...solutii nu prea exista...ca si recomandare, du-te la reprezentanta, sa-ti mai ridice un pic farurile, si pe urma mergi pe pozitia 3-4, ca sa nu-i superi pe ceilalti participanti la trafic, sau 1-2, cand ai nevoie de vizibilitate sporita...eu merg in permanenta si cu proiectoarele de ceata (nu am xenon), si tot slabe sunt farurile... ca sa afli punctele slabe ale Avensis-ului inca de la inceput, uite o enumerare: farurile, vopseaua (este ecologica si fff sensibila), parbrizul (laminat in vreo nshpe straturi, ultimul, cel de la suprafata exterioara, are sub un mm, si este din sticla, ff sensibil la cea mai mica pietricica sau fir de nisip prins de stergator)...cauta si in partile anterioare despre Avensis, aici si aici si aici si aici si aici

EU am faururi cu xenon, din dotare (stock), si consider ca sunt foarte TARI (adik foarte bune).
Vision Plus sau Night nu sunt XENON.
Nu cred ca Luna vers. are xenon.
claudiucioroianu
revin cu problema mea, cu farurile xenon pe faza scurta care se vad slab(lumina slaba).Dupa cum vad parerile sunt impartite, uni zic ca asa sunt "proaste"din conceptie , alti zic ca sunt multumiti de ele,eu zic ca ceva nu e in regula ,nu cred ca japonezii au dat-o in bara tocmai la faruri. am discutat si cu cei care se ocupa de montaje kit xenon care spun ca problema este din faruri( oglinda matuita sau lupa opacizata). Problema este inca in studiu, pina atunci noroc cu proiectoarele de ceata ca altfel as fi orb.Am si un ford mondeo la care am montat becuri xenon si rezultatul este ca vezi acul pe jos la 30 m( noaptea e ca ziua) Si inca o problema , la ce va referiti cind ziceti" regleaza farurile la pozitia 3 ?" va referiti la butonul de reglare electrica ,a farurilor(sus-jos)? Pentru-ca eu nu am buton de reglaj, am sistem automat de reglare a farurilor.AM mai umblat eu la rotitele de reglare a farurilor (de la faruri din copartimentul motor) dar tot cam degeaba. Mai astept pareri si vesti de la voi si mersi f.mult pentru raspunsuri. By,by
Colonelu'
QUOTE (OvidiuH @ Nov 26 2008, 07:04 PM) *
Poate îmi explică și mie cineva utilitatea unui sistem de supraveghere montat pe mașină.
După cum am zis și într-un mesaj anterior, dacă filmezi un oarecare pe stradă sau un boschetar care-ți dă o cheie pe mașină, ce faci ?

Si daca respectivul e vreun "prieten" din vecini care e abonat la inscriptionari din dragoste pentru masina ta sau pentru tine?
adrian_flavius
Guys, cateva intrebari care mi-au framantat creierii azi-noapte (am avut vreo 2 ore de insomnie intre 2-4 am, si ma gandeam numai la masina...):
1) unde gasesc bare de rigidizare pentru Totos, si pe fata, si pe spate?
2) merita sa pun asa ceva fara sa umblu la suspensii?
3) daca raspunsul la 2 este nu, atunci unde gasesc sisteme de suspensii reglabile (de la soft la sport/rigid) pentru Avensis?
4) aici vroiam sa intreb de preturi, da' ma lamuresc singur ulterior...

Cred ca a dat demonul modificarilor in mine...si nu stiu unde o sa ajung, ca eu am diesel, nu benzinar...ca si "adversari" directi nu s-ar califica decat TDI-istii...da' cum din astia-s multi pe soselele patriei, you never know...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.