Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea a VI-a
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Colonelu'
QUOTE (vio @ Jun 2 2008, 05:30 PM) *
depinde de mashina si depinde pe ce temp e setat AC ul ...

Confirm. Cel mai usor de observat este atunci cand masina sta pe loc, pentru ca se aude cand cupleaza compresorul. De ex., daca setezi temperatura pe LOW si lasi o perioada sa mearga, ai sa auzi compresorul cum cupleaza foarte des. Maresti apoi temperatura la 21 grd si ai sa auzi cum compresorul se cupleaza mai rar. Fiecare cuplare a compresorului duce la pierderi de putere din motor.
Din experienta proprie si din citite, cel mai bine e sa mergi pe o temperatura de 22-23-24 grd, deoarece corpul uman nu va suferi socuri de temperatura atunci cand va intra sau iesi din masina. Practic, riscul de imbolnavire este mult mai mic.
DAN
QUOTE (Colonelu' @ Jun 2 2008, 06:20 PM) *
QUOTE (vio @ Jun 2 2008, 05:30 PM) *
depinde de mashina si depinde pe ce temp e setat AC ul ...

Confirm. Cel mai usor de observat este atunci cand masina sta pe loc, pentru ca se aude cand cupleaza compresorul. De ex., daca setezi temperatura pe LOW si lasi o perioada sa mearga, ai sa auzi compresorul cum cupleaza foarte des. Maresti apoi temperatura la 21 grd si ai sa auzi cum compresorul se cupleaza mai rar. Fiecare cuplare a compresorului duce la pierderi de putere din motor.
Din experienta proprie si din citite, cel mai bine e sa mergi pe o temperatura de 22-23-24 grd, deoarece corpul uman nu va suferi socuri de temperatura atunci cand va intra sau iesi din masina. Practic, riscul de imbolnavire este mult mai mic.

Medicii spun ca nu trebuie sa existe diferente de temperatura mai mari de 6 grade intre ce e afara si ce e masina...dar e imposibil....
drabisan
Dane, anul trecut cind am venit la Iasi....6 grade diferenta ar fi insemnat sa punem in masini 34 (nici nu stiu daca merge clima la atit de mult). Treaca de la mine...28, 25 hai...sa stea toti medicii din lume la 25, ca eu nici iarna nu-l salt peste 23!
Si daca nu am murit pina acum...e bine!

Cit priveste cresterea de consum, clar are legatura cu AC-ul. Si ma gindesc daca totusi masinile sint gindite sa functioneze la temperaturile si la mizeria de aer in care traim, cel putin in Bucuresti!
Apropo de consum: ma crede cineva ca in Fiesta 1.4 TDCI am bagat 37 de litrii dupa 362 de km urban+AC exclusiv?
adrian_flavius
Am tinut temperatura setata undeva pe la 20 de grade...chiar si 21 cateodata, dupa ce se mai racea un pic in interior...faza este ca uneori gasesc masina ca un cuptor, daca sta in soare...deschid eu toate geamurile, stau un pic pe loc, inainte sa plec si sa cuplez clima, dar tot are de "luptat" la inceput, pana scade un pic temperatura in interior...

Aseara am alimentat...facut plinul si calculat media de la ultima alimentare...consumul mediu mi-a iesit, din calcule, undeva pe la 7.11 l/100 km...si includem aici si 2 drumuri pana la Bucuresti, pe A1, plus traficul bucurestean, plus cel din Pitesti, si inca 2 deplasari in judet (maxim 100 km in total pentru ultima categorie...)...tinand cont ca manualul spune 6.9l/100 km in urban, si punand la socoteala si caldura+traficul din Bucuresti, cred ca e in limitele prevazute de constructor...

Sunt de acord cu Drabisan, nu am cum sa stau pe 27-28 de grade daca afara sunt 33...eu si asa am o problema legata de caldura (in sensul ca rezist mai bine la frig decat la caldura...iarna eu stau in tricouri prin casa, chiar daca nu sunt decat 18-19 grade in apartament...), dupa ce ca ma trec toate transpiratiile afara, sa mai transpir si in masina?! unsure.gif ...dar efectele se simt: de 2 zile vorbesc pe nas, ma doare gatul si bag aspirine si paracetamoale din plin... confused.gif
drabisan
Avantaj servici, ca asa e in tenis.
Eu nu am probleme cu aerul. Legionaru stie pe cit am tinut-o asta vara in august pina la Iasi. Foarte rar trec vara de 20 de grade.

In schimb am nevoie ca filtrul sa fie curat si l-am schimbat deja de 2 ori, iar masina nu are nici 3 ani.
Legionaru'
Ieri am fost la Bucuresti.
2 ore si 10 minute la dus, 2 ore si 15 min la intors.Consum 9.2%.
Mi s-a intamplat si ceva neplacut pe autostrada. In timp ce depaseam un tir, de sub rotile lui a sarit o piatra in portiera din dreapta fata.Rezultat:vopsea sarita pe 2 mm patrati.Ma gandeam sa revopsesc usa dar am dat cu un creion corector si ii sta bine si asa.
pmhoria
QUOTE (Legionaru' @ Jun 3 2008, 11:10 PM) *
Ieri am fost la Bucuresti.
2 ore si 10 minute la dus, 2 ore si 15 min la intors.Consum 9.2%.
Mi s-a intamplat si ceva neplacut pe autostrada. In timp ce depaseam un tir, de sub rotile lui a sarit o piatra in portiera din dreapta fata.Rezultat:vopsea sarita pe 2 mm patrati.Ma gandeam sa revopsesc usa dar am dat cu un creion corector si ii sta bine si asa.


Off-topic:
Pietre pe autostrada.... asta numai la noi se poate....
Pacat de masini ca tre sa mearga pe drumurile noastre.
9er
Hahaha, Legionaru' prin Bucuresti, ai prins cumva minunata dimineata marca Militari?

A propos de Bucuresti, tinand cont de conditiile actuale de trafic (supraaglomerat, imprevizibil, haotic), dar si de preturile actuale ale carburantilor, ce varianta credeti ca ar fi mai potrivita pentru o folosire cvasiexclusiva prin oras: 1,8 AT sau unul dintre diesele? Asa m-am saturat de baga-scoate viteza, dar parca dieselul este mai potrivit pentru trafic urban si nu neaparat dpdv al consumului.
adrian_flavius
Legionare, zi mersi ca nu ti-a sarit in parbriz... laugh.gif...
Legionaru'
CITAT(Niner @ Jun 4 2008, 10:46 AM) *
Hahaha, Legionaru' prin Bucuresti, ai prins cumva minunata dimineata marca Militari?



Am mers pana la statia de metrou Pacii, am parcat, luat metrou si mers unde aveam treaba.Asta pentru ca nu stiu sa ajung cu masina acolo si nu ma risc sa stau vreo 2 ore cu masina in trafic intreband in stanga si dreapta.
9er
CITAT(Legionaru' @ Jun 4 2008, 11:36 AM) *
CITAT(Niner @ Jun 4 2008, 10:46 AM) *
Hahaha, Legionaru' prin Bucuresti, ai prins cumva minunata dimineata marca Militari?



Am mers pana la statia de metrou Pacii, am parcat, luat metrou si mers unde aveam treaba.Asta pentru ca nu stiu sa ajung cu masina acolo si nu ma risc sa stau vreo 2 ore cu masina in trafic intreband in stanga si dreapta.



Inteleptule, si nu ma refer la faptul ca nu stiai adresa, ci la faptul ca oricum stai in trafic de ajungi sa vorbesti singur. Chiar eram curios sa stiu cat ti-a consumat si cum si unde te-ai mai dus pana la 4000 de ture thumbsup.gif .
Colonelu'
M-am uitat in seara asta pe site-ul Toyota din Germania pentru a vedea datele tehnice pentru Avensis cu motor de 2.4 si am ramas surprins cand am dat spre comparatie cu motorul de 2.0D sa vad ca la acesta din urma au dat alta plaja de turatii pentru cuplu, adica: 300 Nm / 1800-2400 rpm, fata de cat stiam eu: 300 Nm / 2000-2800 rpm.

http://www.toyota.de/cars/new_cars/avensis/specs.aspx
vio
ehe , io stiam ca motoarele pt germania sunt setate un pic diferit , daca ati citit si in cartile tehnice in unele se specifica doar pt germania ...
khru3l
In seara asta am gasit o zgarietura de vreo 8-9 cm pe o portiera. Masina nu are nici 2 sapt. deci e exclus sa ma duc sa o vopseasca. Ce posibilitati de retusare am?
Masina e neagra deci se vede orice pe ea sad.gif
Legionaru'
CITAT(Niner @ Jun 4 2008, 12:30 PM) *
Chiar eram curios sa stiu cat ti-a consumat si cum si unde te-ai mai dus pana la 4000 de ture thumbsup.gif .


Pai autostrada si la dus si la intors peste 4.500 rpm, adica intre 180 si 200km/h.
Craiova - Pitesti si Pitesti - Craiova cam 4200, adica 160 km/h, desigur cu franari pana la 60km/h si urcat iar pana la 160km/h,cu schimbat in fiecare treapta la 5000 si uneori 6000rpm.
Cam asa am mers. wink.gif
vio
sa il cautati pe legionaru peste 2-3 luni la aria tehnica sau o sa faca un nou topic ,,, cumpar motor avensis 1.8 VVT-i =))
Hoinaritza
QUOTE (khru3l @ Jun 4 2008, 11:04 PM) *
In seara asta am gasit o zgarietura de vreo 8-9 cm pe o portiera. Masina nu are nici 2 sapt. deci e exclus sa ma duc sa o vopseasca. Ce posibilitati de retusare am?
Masina e neagra deci se vede orice pe ea sad.gif


Mergi la service la Toyota si vezi ce iti recomanda Florin in functie de adancimea zgarieturii. In cazul in care nu e adanca zgarietura si ar putea iesi la un polish poti merge la Nedal (spalatoria de pe Bd. Poitier).
Mariustom
CITAT(vio @ Jun 5 2008, 12:00 AM) *
sa il cautati pe legionaru peste 2-3 luni la aria tehnica sau o sa faca un nou topic ,,, cumpar motor avensis 1.8 VVT-i =))

Doar pe site, pe forum nu sunt permise anunțurile de publicitate wink.gif whistling.gif
thumbsup.gif


ninja.gif
9er
Ca tot ma intrebam eu de consumuri prin Bucuresti, azi dimineata intru in vorba cu un tip cu un Avensis. Era 2,2 dieselul de 150. Marfa culoarea, aia de visina putreda, dar tapiteria era din piele crem, cam deschisa culoarea totusi pentru interior......Cand il intreb de consum de oras zice intre 6 si 8%, asta daca te dai la ea. Chiar asa e? Ca daca e adevarat suna bine.........prea bine chiar, tinand cont ca Ravul ia de la 8 la 10,5 maxim. De cele mai multe ori inspre 10.

Si alta, zice: are si tractiune integrala. M-am uitat stramb la el si l-am lasat in pace....
22nst
ala nu stie ce vorbeste... avensis cu integrala este doar pe motorul de 2.4 benzina care nu se aduce la noi smile.gif
am un coleg pe celalat forum cu avensis 2.2 (mario) si are 12 in oras... zice el ca merge sportiv...
vio
Ionel . 2.0 si 2.4 varianta pt Japonia , decat alea sunt 4x4
9er
CITAT(22nst @ Jun 5 2008, 11:51 AM) *
ala nu stie ce vorbeste... avensis cu integrala este doar pe motorul de 2.4 benzina care nu se aduce la noi smile.gif
am un coleg pe celalat forum cu avensis 2.2 (mario) si are 12 in oras... zice el ca merge sportiv...


As fi putut sa pun pariu ca bate campii. Asa stiam si eu, cum zice si Vio, ca pe dieselele de Europa nu au fineturi gen tractiune sau cutie automata. Si daca la Avensis are 12 consum, inseamna ca Ravul la o medie de maxim 10 prin oras consuma foarte bine.

Si atunci ce rost mai are sa dau bani in plus pe diesel cand pot sa merg confortabil cu 1,8 AT? Nu-i asa 22nst? Mai ales ca nici nu fac mai mult de 15000 km aproape sigur.

Dilema mare, fratilor!
Legionaru'
GATA!
45.500 km - placute fata schimbate! thumbsup.gif
22nst
QUOTE (Niner @ Jun 5 2008, 01:20 PM) *
QUOTE (22nst @ Jun 5 2008, 11:51 AM) *
ala nu stie ce vorbeste... avensis cu integrala este doar pe motorul de 2.4 benzina care nu se aduce la noi smile.gif
am un coleg pe celalat forum cu avensis 2.2 (mario) si are 12 in oras... zice el ca merge sportiv...


As fi putut sa pun pariu ca bate campii. Asa stiam si eu, cum zice si Vio, ca pe dieselele de Europa nu au fineturi gen tractiune sau cutie automata. Si daca la Avensis are 12 consum, inseamna ca Ravul la o medie de maxim 10 prin oras consuma foarte bine.

Si atunci ce rost mai are sa dau bani in plus pe diesel cand pot sa merg confortabil cu 1,8 AT? Nu-i asa 22nst? Mai ales ca nici nu fac mai mult de 15000 km aproape sigur.

Dilema mare, fratilor!

eu am un stil de condus mai lejer (fata de restul forumului biggrin.gif) si consum 10-11 in bucuresti cu 1,8 a/t, masina are cam 5300 km pana acum cu un consum mediu de 8.6 smile.gif
22nst
Azi de dimineata a avut "greturi" masina...
Cum mergeam eu frumos pe dn1, imi arunc ochii pe bord si vad aprinsi martorii TRC si VSC!
M-am cam speriat un pic... nu stiu ce s-a intamplat.
Am tras pe partea dreapta si am oprit motorul (dar uit sa o scot din D)... pun contactul, astept sa se stinga toti martorii si dau sa pornesc... nimic... o senzatie ciudata mi-a trecut prin corp si gandul ca cine stie ce s-a stricat... in secunda 2 mi-am adus aminte ca nu a pornit fiind in D si o mut pe N. Masina porneste iar trc-ul si vsc-ul nu se mai aprind...
Sper sa nu fi fost ceva naspa.

Computereul de bord incepe sa isi revina...
S-a aprins becul rosu azi, mai aveam 60 km (dupa el) cand am ajuns la o benzinarie imi indica 23 km range. Fac plinul si intra 51 de litrii... mai aveam 9... parca incepe sa fie mai bine biggrin.gif
(a rezultat un consum in buc de 10.6 l/100km, calculat prin metoda plin-plin)
adrian_flavius
Ieri mi s-a intamplat o "chestie": oprit la semafor, scos din viteza, piciorul drept pe pedala de frana...si pedala a inceput sa se duca uuuuusuuurel in jos...exact aceeasi senzatie ca atunci cand "faceam pedala" la Dacie, sa aerisesc franele, in timp ce mecanicul era pe sub masina, slabind busonul de aerisire...s-a intamplat de 2-3 ori la rand...dupa ce am plecat din intersectia respectiva, nu am mai simtit acelasi lucru...deloc...masina franeaza bine, nu se simte nici o problema aici, pe bord nu s-a aprins nici un martor...i s-a mai intamplat cuiva asa ceva?

Cred ca dau totusi o raita pana la reprezentanta, macar sa le fac o intrebare pe chestia asta, daca nu si o verificare a sistemului de franare... confused.gif
S O R I N
Din cate stiu, asa e normal sa faca daca tii piciorul pe frana apasat.

Eu asa parca imi amintesc de la avensis-ul meu .... thumbsup.gif
adrian_flavius
Mersic, Sorine...ideea este ca m-am speriat un pic, pentru ca pana acum nu am realizat chestia asta...ori n-am mai apasat eu asa de tare ca ieri, ori pur si simplu nu am fost atent...vedem... thumbsup.gif
Colonelu'
Pe langa faptul ca cei care au scris articolul despre Avensis diesel in catalogul special scos de AMS au fost un pic cam rautaciosi, totusi au surprins destul de bine aspectul legat de modul in care este dozata pedala de frana. Nu stiu cum e la benzinare, dar la dieselul meu pedala de frana se cam duce ca in branza cand o apas prima data la o franare. Norocul meu e ca m-am invatat sa franez in trepte, asa ca la a doua apasare a pedalei, aceasta s-a intarit deja. Practic, daca merg cu prima pedala, aceasta va tine abia pe capatul cursei, ceea ce iti da o senzatie de nesiguranta la franare facandu-te sa crezi ca masina nu se mai opreste.

Sa va povestesc si o mica intamplare. Un bun prieten m-a rugat sa merg cu masina lui, un Peugeot 206 1.4i, sa exerseze putin in poligon inaintea examenului de conducere. Dupa ce am plecat de pe loc, am urmarit sa sa ma acomodez imediat cu stilul de franare al masinii, pentru a sti cum reactioneaza. Surpriza mea a fost sa constat ca pedala de frana tinea foarte sus si ca avea un dozaj asa de ferm fata de Avensis, ca daca nu eram atent lipeam pasagerii de parbriz. Practic, la cea mai mica apasare a pedalei de frana masina aproape ingheta.
9er
Aha, asta inseamna spongios?
9er
CITAT(Colonelu' @ Jun 12 2008, 11:53 AM) *
Pe langa faptul ca cei care au scris articolul despre Avensis diesel in catalogul special scos de AMS au fost un pic cam rautaciosi, totusi au surprins destul de bine aspectul legat de modul in care este dozata pedala de frana. Nu stiu cum e la benzinare, dar la dieselul meu pedala de frana se cam duce ca in branza cand o apas prima data la o franare. Norocul meu e ca m-am invatat sa franez in trepte, asa ca la a doua apasare a pedalei, aceasta s-a intarit deja. Practic, daca merg cu prima pedala, aceasta va tine abia pe capatul cursei, ceea ce iti da o senzatie de nesiguranta la franare facandu-te sa crezi ca masina nu se mai opreste.

Sa va povestesc si o mica intamplare. Un bun prieten m-a rugat sa merg cu masina lui, un Peugeot 206 1.4i, sa exerseze putin in poligon inaintea examenului de conducere. Dupa ce am plecat de pe loc, am urmarit sa sa ma acomodez imediat cu stilul de franare al masinii, pentru a sti cum reactioneaza. Surpriza mea a fost sa constat ca pedala de frana tinea foarte sus si ca avea un dozaj asa de ferm fata de Avensis, ca daca nu eram atent lipeam pasagerii de parbriz. Practic, la cea mai mica apasare a pedalei de frana masina aproape ingheta.


Un pic cam rautaciosi??? Sa te iei de sistemul de climatizare ca ti-a inghetat fundu'? Nu poti sa setezi temperatura cu 2-3 grade mai sus? Nu e mai simplu decat sa scrii ineptii? Dar cand trebe neaparat sa o dai de gard, cred ca merge orice...
victoris
QUOTE (Niner @ Jun 12 2008, 05:23 AM) *
Un pic cam rautaciosi??? Sa te iei de sistemul de climatizare ca ti-a inghetat fundu'? Nu poti sa setezi temperatura cu 2-3 grade mai sus? Nu e mai simplu decat sa scrii ineptii? Dar cand trebe neaparat sa o dai de gard, cred ca merge orice...

Mie, sistemul de climatizare din Avensis mi se pare foarte ok. Nu raceste nici foarte tare nici foarte putin. Am fost cu alte masini in care aerul era asa de rece incat iti crea o senzatie mare de disconfort. Aici e numai bine.
9er
Eu, unul, raman la parerea mea. Sistemul de climatizare iti face temperatura ceruta de sofer, nu baga de la el, de nebun. Si mai cred ca e foarte bun daca reuseste sa iti faca frigider cand tu ii ceri asta.
drabisan
QUOTE (adrian_flavius @ Jun 12 2008, 10:06 AM) *
Mersic, Sorine...ideea este ca m-am speriat un pic, pentru ca pana acum nu am realizat chestia asta...ori n-am mai apasat eu asa de tare ca ieri, ori pur si simplu nu am fost atent...vedem... thumbsup.gif


Asa face si a mea, de cind am luat-o. Nu e nici o problema pentru ca lichidul de frina nu a scazut nici un mm, frinele tin perfect...
vio
nu mai tineti piciorul pe frana asa la semafor sau ambreiaju calcat dinainte se pot strica pompele si circuitele de franare si de la ambreiaj ... thumbsup.gif daca vrei sa o ti in frana , trageti frana de mana e mai bine .
22nst
si daca ai automata ce faci?
o muti toata ziua din D in N...
_Constantin_
In 100-150.000 km nu se intampla nimic nici cu ambreiajul si nici cu frana daca la semafor o tinem apasata si bagata in viteza. Poate in timp se creeaza o uzura mai mare dar in ceea ce priveste o utilizare normala ... nu aveti de ce sa va faceti griji. thumbsup.gif
vio
cititi in manual sa vedeti ce scrie acolo la recomandari .. thumbsup.gif iti spun io Costache se duc garniturile de la pompa de frana si o sa obs in timp ca o sa fie mai moale frana wink.gif ...

aia cu automate ,,,, lenevia se plateste wink.gif ,,,
Legionaru'
Nu sunt sigur, dar cred ca franele sunt cu efect progresiv.
Apesi lent,franeaza usor.
Apesi brusc, ingheata.
Colonelu'
QUOTE (_Constantin_ @ Jun 12 2008, 05:10 PM) *
In 100-150.000 km nu se intampla nimic nici cu ambreiajul si nici cu frana daca la semafor o tinem apasata si bagata in viteza. Poate in timp se creeaza o uzura mai mare dar in ceea ce priveste o utilizare normala ... nu aveti de ce sa va faceti griji. thumbsup.gif

Costica, ramai la medicina cu recomandarile, ca la mecanica nu le ai (Ne sutor ultra crepidam!). teehee.gif

Vio are dreptate cand a facut recomandarile de mai sus. In momentul in care apesi pedala (de frana sau de ambreiaj), tu utilizezi un circuit hidraulic alcatuit la un capat de o pompa, iar la celalat capat de un cilindru receptor. Lichidul folosit pentru ambreiaj, cat si pentru frana, ca si lichid hidraulic il stie toata lumea, dar ceea ce nu stiu cei mai multi este faptul ca acest lichid isi pierde in timp proprietatile fizico-chimice datorita presiunilor la care supus, dar si datorita diferentelor de temperatura, fapt care il face in final sa devina acid, pe de o parte corodand suprafetele metalice cu care intra in contact, iar pe de alta parte topind garniturile de cauciuc. Din acest motiv, pentru siguranta pasagerilor din masina, Toyota recomanda inlocuirea lichidului de frana la fiecare 2 ani sau 30.000 km.

Referitor la ambreiaj, ai pierdut din vedere modul in care este alcatuit ambreiajul cat si modul in care acesta functioneaza. Pentru cei care nu stiu, kitul de ambreiaj este alcatuit din rulmentul de presiune, care actioneaza pe "soarele" de pe placa de presiune, eliberand in felul acesta discul de ambreiaj fata de volanta, cat si fata de placa de presiune. Cu cat stai mai mult timp cu piciorul apasat pe pedala de ambreiaj, cu atat tii apasat rulmentul pe placa de presiune, fapt care duce in timp la uzura "soarelui" chiar pana la trecerea rulmentului prin "soare"dar si la uzura prematura a discului de ambreiaj.



Hai, multa bafta la toti si putina racoare la interior si la exterior. drunk.gif
vio
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif hai costache la beri inapoi biggrin.gif
Colonelu'
QUOTE (vio @ Jun 12 2008, 06:39 PM) *
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif hai costache la beri inapoi biggrin.gif

S-a dat cumva startul la Olimpiada de Halbere? whistling.gif
drabisan
Cu tinutul apasat al ambreiajului nici eu nu sint deacord. Nu numai ca e obositor pentru sofer, dar nu e starea cea mai placuta pentru partile componente ale ambreiajului.

Dar partea cu apasatul frinei la stop...e cel putin discutabila.
Pina la urma nu cred ca exista cineva care apasa frina cu toata forta, cind sta la stop.
Iar faptul ca lichidul de frina e inlocuit oricum destul de des evita tocmai o uzura prea mare a acestuia.

Nu-mi spuneti ca obosesc nu stiu ce cilindrii de frina, pentru ca atunci ABS-ul ar fi un killer!

Daca-mi spuneti ca la cutiile automate e alt circuit sau alte componente...
Daca nu ar fi putut fi tinuta apasat frina, atunci nu s-ar fi inventat cutiile automate, ca ar fi ridicol sa mesteci in benzina cind stai pe loc, dar sa nu mesteci cind mergi.

Nu prea tin explicatiile privind frina la stop. Nu caut in manual pentru ca mi-e lene, dar nu cred ca scrie nicaieri ca e interzis.
Acum 2 sapt am vazut la stop pe Victoriei unu care a fost pupat din spate si l-a pupat pe ala din fata. Pentru confortul meu, pina cind se aduc argumente clare, o sa tin piciorul in frina - cum il tin de 15 ani si pina acum n-am avut probleme cu frinele la nici una din multele masini...
Colonelu'
Dupa cum se poate citi din alocutiunea mea, in prima parte nici nu am marsat pe problema tinerii pedalei de frana apasate la stop, ci doar am prezentat fenomenele care se intampla in timp.
In schimb, in cea de a doua parte am accentuat faptul ca nu este benefic pentru piesele componente ale ambreiajului de a fi actionat in mod inutil.


Sper ca acuma s-a lamurit chestiunea in cauza, mai ales ca s-a mai ras un rand de beri. beer.gif beer.gif beer.gif
Ufff, caldura mare moncher!
vio
io zic ca sunt componete diferite ...de la AT la M ...pt ca se iau in calcul si aspectele astea ... cum e si la diesel si la benzina
bebelacus
eu zic ca nu e bine sa tii piciorul pe frina in stationare, atunci cind ai un semafor mai lung, bariere si alte chestii din astea. am mers prin mai multe tari si cam peste tot in vest aia la semafor trec pe neutru si trag frina de mina. nu stiu nici ei de ce dar asa ii invata la scoala de soferi.
piciorul pe ambreiaj iar nu e bine sa il tii continuu si toata lumea stie de ce. pe linga asta e si obositor.
referitor cutie automata, poti tine piciorul pe frina, e ok dar am vazut la toti soferii din tari unde se conduc in majoritate automate (korea, singapore, japonia) ca daca au o stationare mai lunga(semafor, trafic jam etc.) trec pe neutru si folosesc frina de mina. tot pt a nu uza excesiv ambreiajul care la o cutie automata este mai mult folosit decit la o manuala. ginditi-va ca de cite ori atingi frina la o automata e ca si cum ai apasa ambreiajul. la o manuala te mai folosesti de motor, citeodata mai atingi frina fara sa o scoti din viteza sau chiar o pui pe neutru si inca te mai deplasezi, controlind viteza de deplasare pina la orire doar din frina. desigur, apesi ambreiajul dar numai odata. in schimb, la automata ii actionezi si ambreiajul cind atingi frina. prin urmare si uzura este mai mare.
sfatul meu este sa folosim frina de mina si cutia pe neutru de cite ori putem. nu e deloc complicat. eu unul o am in reflex de ani buni, de cind i-am vazut pe aia de afara cum fac.
doar la automata sa nu trecem niciodata pe neutru in timpul mersului ci numai cind stationam, caci pericolul este mai mare. pe deasupra exista posibilitatea de a se bloca.
adrian_flavius
Hai s-o lamurim: eu nu tin continuu piciorul pe pedala de frana la semafor...din contra, am o boala, inca de cand faceam scoala de soferi, sa trag frana de mana...chit ca erau unii (si atunci, si acum...) care faceau bascalie de mine...pentru ca ei erau/sunt "meseriasi", isi tineau/isi tin masinile din frana sau ambreiaj...teoria si tehnica ambreiajului le cunoasteam de atunci, si incerc sa-l protejez cat pot...

Nu tin niciodata piciorul pe ambreiaj mai mult decat este necesar...doar la schimbari de viteze, si la franari (iarasi o goanga de-a instructorului meu de atunci...sa calci ambreiajul odata cu frana...asta nu stiu unde intra, dar tot pentru protectia motorului/ambreiajului era...nu luam in calcul frana de motor, cand nu calc frana normala deloc...)

Ce s-a intamplat miercuri a fost un caz singular, intrucat a fost o situatie in care am preferat sa nu mai trag frana de mana...coloana era oprita, dar semaforul se facuse deja verde...am plecat incet, dupa cel din fata, iar acesta, dupa 1-2 m de deplasare, a franat brusc, ca urmare si eu m-am "infipt" in frana...si am ramas asa, cu piciorul destul de tare apasat pe pedala, si am simtit cum incepe sa se duca usurel la vale...de aici toata problema expusa...

Intr-adevar, scrie si in manual ca nu e bine deloc sa conduci cu piciorul pe pedala de ambreiaj continuu...din cauza unor senzori foarte sensibili, care preiau si cea mai simpla presiune de pe pedala si actioneaza ambreiajul (fiind sistem hidraulic, nu mecanic)...putin, dar de ajuns pentru a scadea eficienta intregului ansamblu de transmisie a puterii motorului catre roti...creste consumul, scade perioada de utilizare a ambreiajului, etc, etc...
Colonelu'
Flavius, nimeni dintre cei care au scris ulterior nu au facut-o ca un raspuns la cele scrise de tine, deci nu are nici un rost sa te simti atins. Au fost doar simple discutii despre cum ar trebui procedat in mod corect si pentru o uzura cat mai mica a elementelor care intre in actiune.

Ceea ce ai simtit tu dupa ce ai franat este perfect normal si se observa la toate masinile care au pompa de servofrana. Pentru edificare iti propun urmatorul experiment: Cu motorul oprit apesi repetat pedala de frana. La prima apasare vei simti cum pedala se duce foarte jos. Incepand de la a doua apasare vei observa cum pedala incepe sa se "intareasca", adica sa tina din ce in ce mai sus. Dupa ce te-ai jucat in acest fel si ai observat fenomenul, in timp ce tii apasata pedala de frana porneste motorul. Acum vei observa cum pedala de frana se va duce in jos. Aceste fapte le vei putea observa ori de cateori vei repeta experimentul si sunt perfect normale.

Teoria cu calcatul ambreiajului odata cu frana este inoculata de instructori celor care invata sa sofeze din motivul de a nu opri motorul in timpul deplasarii, deci pentru a nu fi penalizati in timpul examenului de catre politai. Altfel, aceasta teorie este cam incompleta, pentru ca pedala de frana poate fi actionata fara a apasa si pedala de ambreiaj, pana cand simti ca motorul incepe sa dea semne ca s-ar opri. Actionarea in acest fel asigura o franare mai buna si uniforma pentru ca te folosesti in acelasi timp si de frana de motor, iar masina se controleaza mai bine si ii stapanesti traiectoria.
Cine va cauta pe youtube, va gasi mai multe filmulete filmate cu soferi profesionisti pe circuitele din Japonia in care va vedea deplasarea masinii filmata cu doua camere, una spre exterior si una din interiorul masinii, in care se vede cum sunt actionate pedalele. Chiar recomand vizionarea acestor filmulete.


Fara nici o aluzie fata de nici o persoana de pe acest forum sau de oriunde: Discutam cu ceva timp in urma cu un instructor auto din Bucuresti si concluzia a fost ca soferul cel bun se vede dupa cum ia curba si nu dupa cat de repede alearga pe loc drept.
adrianr
acelasi mod de condus mi s-a impus si mie - apasarea simultana a ambreiajului si a franei. asa am condus 17 ani. de cand am ave-ul, mi-am impus sa folosesc cat mai mult frana de motor si am reusit sa-mi schimb stilul.
Frana este intr-adevar progresiva. daca dai in ea tare, masina ingheata, daca apesi usor, se opreste mai greu. pentru mine e mai bine asa, nu prea ma inteleg cu masinile unde frana tine sus..
Mariustom
CITAT(adrianr @ Jun 13 2008, 12:34 PM) *
acelasi mod de condus mi s-a impus si mie - apasarea simultana a ambreiajului si a franei. ...

Instructorul meu auto (D-zeu să-l ierte, că "s-a dus" între timp sad.gif) din contră, m-a învățat că ambreiajul trebuie apăsat abia atunci când turația scade spre cea de relanti, tocmai pt a intra și frâna de motor concomitent cu cea de serviciu. Și asta de la prima oră de școală, un drum în afara localității. Și acum tot așa fac, la apăsarea frânei după un timp oarecare apăs și ambreiajul, funcție de situație.


ninja.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.